Rozšiřování dálnice D1 v Brně bude o dva měsíce rychlejší, stát zaplatí 70 milionů navíc
Noční osazování nosníků na rozšíření D1 u Brna. Pramen: ŘSD
Stavba přináší téměř každý den kritické stavy v dopravě. Není výjimkou, že kolony kamionů stojí desítky kilometrů z obou stran.
K čemu to bude? K ničemu…Letos na podzim začnou práce na křižovatce D1xD2 a nic se nezmění.. kolem Brna v kolonách na věčné časy.
Mají udělat okruh od Rousínova až za Ostrovačice a byl by klid.
Místo dalších 14 měsíců horrorových kolon jenom 12, jupí…
To si jen člověk posteskne proč se to nemohlo udělat zároveň s poslední velkou údržbou (spojenou též s uzavírkami jednotlivých směrů) před cirka pěti lety… ušetřily by se nějaké peníze ale hlavně spousta nervů.
Plošná oprava povrchu se tehdy dělala dost pravděpodobně kvůli tomu, že rozšíření se neustále odkládalo.
Otázka na znalce: bude se upravovat i křižovatka D1 – D52? Tam je slabé místo připojovací pruh na Vídeň nebo na Prahu,podle toho jakým směrem jedete. Na pár metrech se mísí provoz ze směru Vídeň -Praha a Ostrava- Vídeň. Pokud třemi pruhy přivedou dopravu k tomuto hrdlu,tak budou kolony dále….
Původně se měnit neměla, ale nakonec asi ke změně dojde kvůli VRT, ale ještě se neví v jaké podobě. Jinak odlehčení křížení D1 x D52 má přímá pomoct přímá spojka D52 – D2.
Což je zprasená jižní tangenta (zejména podoba MÚK s D2). Bohužel nikdo nemá odvahu snažit se prosadit jihozápadní tangentu mezi D1 a D52, což by pomohlo nejen snížit zátěž v kritickém úseku mezi km 189 a 196, ale pomohlo by i např. Nabovidům, které se do civilizace dostávají buď věčně ucpanou silnicí přes Moravany a kolem Futura, nebo rozbitou silnicí z Ostopovic do Starého Lískovce.
Nojo no, dušovali se že to nevychází zejména z ekonomických důvodů… já si sice osobně myslím že chtějí co nejdýl odložit to peklo při povolování stavby (což se rozhodně dá očekávat) ale něco na tom bude. Ten třetí pruh právě tuto potřebu částečně snižuje…
Možná by na tom JZ směru stačilo postavit „slušnou silnici“ a omezit na ní nějak přiměřeně průjezd nejtěžších vozidel…
No mít pod Brnem dálniční trojúhelník by výrazně zlepšilo situaci při mimořádných událostech, pokud by teda nebyly současně na dvou a více stranách. Proto se mi zdá přínos JZT z tohoto pohledu poněkud nedoceněn. Je třeba si uvědomit, že dálnice na jih od Brna supluje a dlouho ještě bude VMO, takže pravděpodobnost nějaého problému je v těch místech řádově daleko vyšší.
Nojo, ale když ještě nedávno nebylo ani na ten třetí pruh, jak uvěřit tomu že by se sehnalo všechno (peníze, pozemky, povolení, plány) na nějakých 7km komplet nové 2+2??
Takových staveb co by měly být případně by byly dobré je hodně…
No ideální to tam není ale zase kolony kvůli tomu nevznikají… na směru Vídeň prakticky vůbec žádné, a na směru Praha budou citelně menší když tam teď přibude jeden pruh takže hlavně bude KAM se připojit…
Na ŘSD znalci dávno došli , nebo pošli 🙂
Z Prahy se dá do Vídně aspoň trochu jezdit přes Jihlavu. Škoda chybějícího obchvatu Znojma.
Asi mírná zima a stavebni firmy ví, že to v pohodě stihnou, tak proč na to nekývnout a dostat za to ještě 70 mega jako bonus.
Normální variace dle červené knihy FIDIC.
A co, jsou to dobře utracené peníze…
No ono je otazkou proc nedelaji celych 30km zaraz ty kolony tu budou stale. Jen by to netrvalo 8 let ale jen 4. Chápu ze se to neda udelat bez omezeni ale 8 let je dosti mimo …
Jistě a bude to totální kolaps. Tohle je otázka jen pro absolutně neznalé.
.
ŘSD chtělo tady dělat víc úseků najednou, ale nemůžou.
Proč asi?
Tak to si úplně nemyslím. Kdyby se začalo dělat na obou koncích, tak se zlepší situace mezi Kývalkou a Brnem – západ, kde značná část frekvence odbočuje a stejně tak na východě od Holubic po exit na Ostravskou, kde se děje totéž. Jasně, nejzatíženější a stavebně nejnáročnější je úsek mezi km 189 a 202, ale tady každá kapka dobrá.
A pak totálně ucpete ten střed. Protože jak by to bylo hotové, tak o to horší to bude tam, kde není. Je jenom dobře, že se začalo od nejkritičtějšího místa, nebo myslíte, že bude dopravy ubývat? To asi ne.
už teď se ta křižovatka s D2 trochu zlepší díky tomu že tam bude třetí pruh směrem z jihu na Prahu, čili na té nejvytíženější rampě se nebude muset postávat a čekat na zařazení do 2 pruhů ale budou moct rovnou všichni plynule tím pruhem pokračovat a budou mít 1km na to aby v něm „nezůstali“ zavření a nemuseli zase odbočit…
naprostý souhlas, horší než teď už by to nebylo, akorát by se doba kolapsu, který tady je denně výrazně zkrátila
Tak to nemáte dostatečnou představivost. To být horší ještě může a to velmi výrazně. Viz kolaps před lety před vánoci u Olympie.
Rozhodně, pocit že „už to nemůže být horší“ je jen pocit, vždycky to může být ještě horší 🙁
Opravdu myslíte vážně 30 km ve zúžených pruzích bez možnosti v případě problému někam uhnout???
Důvod je prostý. Na realizaci celého úseku najednou není kapacita projekční přípravy ani kapacita stavebních firem a nejsou na to ani peníze.
hlavně to není vypapírované i z jiných než kapacitních důvodů, např. koordinace se SŽ kvůli terminálu VRT Vídeňská ještě není jasná finální podoba MUK D1 x I/52
Většina úseků hlavně nemá papíry a dá se předpokládat že od D2 až po Exit 210 na Slavkov a také od I/52 Vídeňské po Exit 182 Kývalka se to opravdu bude dělat vše najednou… Každopádně to co se dělá teď je společně s MÚK D1 x D2, která se má začít kompletně přestavovat na konci roku 2024 tím největším špuntem co způsobuje hlavní problémy v okolí. Takže když toto bude hotové a další úseky se ještě nezačnou, významné dopravní obtíže nelze očekávat, teda kromě kolon od Rousínova kvůli úzkému hrdlu mezi Holubicemi a Brnem-východ – to je druhý špunt v… Číst vice »
Což je velmi špatná vizitka práce brněnského závodu ŘSD, protože tato situace panuje dobu, která přesahuje čas potřebný na přípravu této stavby. A několikaleté čekání na přeložku jednoho plynovodu podél trasy (za exitem 189 je taky více než výmluvné.
Na další úseky není ani územní rozhodnutí….takže rozšíření kolem Brna je otázka daleké budoucnosti. Rozhodně do roku 2030 nebude. Čekám kdy to přiznají.
Dobrý den, zpráva nic moc, ale fakt, že zveřejnújí fotku, kde člověk je pod zavěšeným břemenem v dopadové zóně (striktně zakázáno) je zastrašující.
Stojí kus před soupravou a jeřáb to nebude zvedat přes střechu tahače. Fotka zkresluje.
Nejhorší je, že ten špunt ani v osobáku nejde objet (směr Brno – Olomouc – Přerov). Slavkov, Rousínov, Vyškov, všechno zaj…..
Leda snad to jet přes Chřiby směr UH a pak to hodit na KM. Ale v zimě raději ne.
Zkuste se alespoň podívat na mapu předem. Budete 196 km odjíždět sjezdem na 210 km a jízdou dál na východ? Ale jděte…
Až bude VMO, půjde to objet přes (pod) Vinohrady, Tomkovo nám., Královopolský tunel, Žabovřeskou a pisárecký tunel.
Neboli – městem… pokud by se takhle mělo objíždět častěji než vyjímečně tak stejně někdo udělal chybu, ne? Nahrazovat chybějící kapacitu dálnice průjezdem mnohem delší trasou a přitom lidem pod okny není normální…
Špunty zůstávají mezi UH a Otrokovicemi a v Přerově
Ochoz – Račice – Drnovice – Vyškov
spojka D52 – D2 před Brnem, celé cca 3 km ani toto není
nebo D55
Fragmenty D55
nojo, chyba, že není hotová D35. podobně je špatně, že není hotový sever D0
D35 je bez D43 Brnu a obcím severně od něho k ničemu
Brnu ano, ale třeba tranzitu Praha-Olomouc-Ostrava-PL by D35 pomohla hodně. Ten pak nepojede po D1 a kolem Brna a intenzity nebudou už tak prudce vzrůstat…
Njn vysokorychlostní vážení kamionů, zase nic…
Přesně tak!! Jste tranzitní země a nedokážeme toho využít. Na všech hlavních vstupech bych udělal vážení. Sice by to stálo dost peněz, které by se ale rychle vrátili.
Jakože když už to prakticky stojí, můžou se rovnou zvážit jo?? Ale ještě pár let tam teda rozhodně nebude potřeba „vysokorychlostní“ 🙂
A další úsek je již vysoutezeny? Pokud vím, tak se má celý usekd D1 v Brně rozšiřovat na 6 pruhu.
To jste slyšel kde?
Není to tak zcela pravda, křížení D1 a D2 budou jen 4 hlavní pruhy..
+4 v kolektorech
fantastické – v roce 2024 se bude na takto frekventovaném úseku dělat i v noci ??? a jen 70 mil navíc ?
Dělá se tam v noci pravidelně, také kvůli tomu bývá pravidelně zastaven provoz na železniční trati Brno-Břeclav. Každé další urychlení je jedině dobře.
pravidelně znamená 24 / 7 od začátku stavby ?
Zcela nonstop 24/7 se nejspíš nebude dělat nikdy nic. Vždy se najdou nějaké technologické přestávky či přestávky s ohledem na počasí 🙂
A ano – most přes koridor se řeší od samého začátku pouze v noci.
Dělají ve dne i v noci, svátek-nesvátek, jednání o zkrácení termínu dokončení probíhala delší dobu, pro firmu to asi znamená vícenáklady a třeba výluky na žel. koridoru se plánují rok dopředu.
Pořád je to slušný kontrast proti naplánování rekonstrukce jako postupný nickolejny provoz do 2030.
Tyhle peníze navíc se rychle vrátí – nebudou celospolečenské škody – ztráta času, který je to nejcennější. Peníze se dají vydělat (vybrat na daních).
Jak jde o urychlování stavby dálnice, to jsou externality hnedle plus. 😀