Mohl by mi někdo prosím polopatě vysvětlit proč je už přes půl roku (ne-li dýl) uzavřený sjezd z D52 na D1 směr Ostrava, když se tam začíná makat teprve teď? Má to alespoň 1 rozumný důvod?
A dovedete si představit že by do toho zúženého profilu ještě najížděla doprava od Vídně a bez připojovacího pruhu? No to by byl teprve masakr.. Takže tuším že tohle bude ten důvod. Jinak včera jsem jel tou rozšířenou stranou a je to opravdu o poznání příjemnější jízda. Jen tak ještě vysvětlit soudruhům z Polska že pokud chtějí sjíždět z dálnice je nejlepší použít k tomu pruh pravý 🙂
Michal
3 měsíců
Článek vyvolává nemístný optimismus. Máme za sebou první polovinu prvního úseku. Úseků se bude rozšiřovat celkem 7 a pokud vše půjde dobře, hotovo bude v roce 2030.
Hýkus se fíbe
3 měsíců
Kupka uvedl: budu usilovat o to aby se kriticky dálniční úsek otevřel ještě dříve. Kdyby se zajímal o zcela vyčerpanou kapacitu železnice mezi Běchovicemi a Kolínem, tak jako se tady strašně zajímá o každý den kdy se zkrátí stavba 6 jízdního pruhu na dálnici u Brna!!! To né – železnice nás ODS absolutně nezajímá na tu kálíme z vysoka!!! Železniční nákladní dopravci ať tráví hodiny a dny, kdy nemůžou jet po koridoru protože není žádná kapacita ale proboha řidiči potřebují 6, 8, 10 jízdních pruhů aby náhodou minutu nečekali v zácpě. Že to těm šmejdům už konečně někdo neomlátil o… Číst vice »
Lucie
3 měsíců
Tak to je hezky, u Brna budou 3 pruhy a na nejvytizenejsi dalnici d5 stale jezdime ve 2 pruzich 😡
Vrátil jsem se z dovolené z Itálie, větší bordel jsem po překročení hranic nikde neviděl. Jel jsem přes Dolní Dvořiště, strašný. jak když přijedeš do Ruska.
Tak zrovna Itálií bych se moc neoháněl. Tam jsou silnice katastrofa.
Vladimír
3 měsíců
Kdo muze vyhne se Brnu a jakmile bude D55 hotova velka cast provozu Polsko – Viden – Bratislava se na provozu teto obri brněnské dalnicni krizovatky vyrazne zmirni. D35 se do 1, potazmo 2 let natolik prodlouzi, ze pul Moravy bude jezdi jen vrchem pres Pardubice, takze tato brutalni spicka se relativne brzo omezi. Snad se useky na D35 kolem Svitav podari urychlene v postavit v roce 2025 a stejne tomu snad bude i roce 2026. Prosim p. Kupku o priplaceni a urychleni praci na d35 Janov – Opatovec a useky kolem Vysokeho Myta, tady je optavdu kazdy den drahy,… Číst vice »
Ano je naplanovan jen do Bzence, ale kdyz se to do GPS tak oblast od Prerova na vychod ma cestu delsi jen o 15 min a to vite, ze projedete v pohode, zakze ja volim tuto cestu uz nyni a s dalnici se to srovana. Spise mi je lito lidi z Breclavi, protoze tam stale chybi poradny obchvat.
Co se tyce d35, tam staci opravdu 40km dlouhy usek a uz budeme na stejnych casech, protoze tento usek je kratsi a jede, takze take volim jen tuhle cestu.
Na Bratislavu to je nyni delsi o 15 min a vim ze jedu a nestojim, takze jakmile se otevre usek do Bzence kazdy takto bude jezdit ze smeru Polsko – Blava – Viden.
A d35 jak bude mit dalsich min 30km dalnic bude na tom casove identicky jak D1, nezapomeňme, ze cesta do Prahy vrchem je o cca 30km kratsi, takze bit malo km otevrenych dalnic fakt hodne casove pomuze a rozhodne odvede velkou cast dopravy.
Já vidím jediný problém před Prahou na D11, protože už nyní je tam značný provoz a v až tam bude přesunut provoz od Ostravy z D35, tak to tam nebude stíhat a chce to tam také 3 pruhy.
Ano, je to tak. Na D35 stačí, aby se objelo V. Mýto a Litomyšl a dál je to už relativně v pohodě. A na D55 to chce počkat na otevření Přerova a většina tranzitu, hlavně osobáky pojede na Bratislavu tudy.
V pohodě je to teď, protože se sem velká část provozu ještě nepřesměrovala. Až se dostaví další úseky a začne to tudy být srovnatelné nebo rychlejší, bude to tu peklo.
Teď relativně v pohodě. Až se bude dát objet to Mýto a Litomyšl, celkově tam provoz stoupne a to co do teď bylo relativně v pohodě, už zas tak v pohodě nebude. Největší přesun z D1 na D11 + D35 nastane IMO v roce ’27, až budou na D35 chybět jen ty poslední dva PPP úseky. Těch cca 35 km a 3 kruháče mezi Opatovcem a Mohelnicí už asi většina šoférů v pohodě snese. V roce ’25 bych nějaký dramaticky přesun rozhodně nečekal (jen obchvat VM, Olomouce a celkem pohodový úsek Janov – Opatovec) a v roce ’26 také ne… Číst vice »
Martin K.
3 měsíců
Když stavíme nové dálnice, proč se před většími aglomeracemi nestaví například po vzoru USA, kde nechávají široký travnatý pás uprostřed? Pak by rozšíření dálnice na tři pruhy měla být hračka, ne? Intenzita dopravy za 20 let bude zase o kus jinde
Ha-ha, to je skoro jako „proč nečerpáte ropu ze země jako Saudové?“ Když tam není…
Takže, fakt se vám zdá jednoduché sehnat na tu dálnici místo 25m širokého pruhu pozemku rovnou 35m? To se ve vyvlastňovacím řízení bude „dobře“ vyjímat, proč toho chcete tolik – pro jistotu. A kdy to budete potřebovat? To se uvidí…
Krajně nepravděpodobné, jak dlouho se sbíraly peníze a vůle to rozšířit 2 -> 3 tentokrát, asi tak 25-30 let? Takže teď se staví nové mosty (přes koridor, přes Svratku, přes Kšírovu) takže tak jak se to postaví teď, tak to plusmínus po dobu jejich životnosti (nebo aspoň „bezproblémové životnosti“) zůstane, ty mosty za 20 let nikdo bourat nebude…
No furt pojede doprava 2+2 i kousek přes stávající most přes Svratku (D1-235) v LJP kde budou pruhy 3,25 a 2,75. Ten projde přestavbou až společně s křižovatkou D1xD2, jinak to ale nešlo…
JFK
3 měsíců
Tady je to zase samej aspirant na ředitele SFDI.
Jirka
3 měsíců
Já bych zase řekl, že pokud by byly hotové D35 a D55 a možná ještě brněnský městský okruh, tak by se tohle rozšiřování vůbec nemuselo dělat. Je opravdu chytré rozkopat na 6 let nejvytíženější dálnici v ČR a až potom začít stavět objízdné trasy.
V článku máte, že na křižovatku s D2 běží výběrové řízení na zhotovitele, který by měl nastoupit neprodleně po právní moci rozhodnutí o výběru. MÚK s Vídeňskou by měla přijít na řadu cca o rok později.
Ani jedna ještě nezačala, ale přestavba MÚK D1 x I/52 (Vídeňská) bude poměrně bezproblémová… upraví se jen východní rampy (2+2) a většina práce se bude moct dělat za plného provozu, jenom pak přepojení bude krátká výluka. D1 x D2 bude dost maso… pokud vím, tak se mají napřed vybudovat/vylepšit kolektory směrem na jih, teprve potom bude možno strhnout staré rampy a stavět nové, jinak uspořádané…
Průjezd D1 mezitím bude celkem OK, ale odbočení bude hrůza.
Jasně, a proto jste rozšíření celé brněnské D1 naplánovali na neskutečných osm roků!
Kdyby ten ODSácký klaun nebyl tak tragický, byl by trapný. A škoda, že u toho jeho vyjádření nebyl žádný novinář, který by mu ten naprostý protimluv vmetl zpátky do obličeje.
Ono se to možná nezdá, ale to rozšíření zahrnuje přestavbu 30 km dálnice, přestavbu 8 MUK a novostavbu dalších dvou nových MUK. Tohle všechno se musí rozložit v čase už kvůli dopadům na provoz.
A jste si jistý, že za tímto naplánováním stojí tato vláda? Já bych řekl, že ne…
Jan Hřebíček
3 měsíců
Brno je uměle vytvořená křižovatka. Nejvíce by mu pomohlo dokončení D35 Hradec Králové – Olomouc, D55 Otrokovice – Břeclav a I/38 Jihlava – Znojmo. Potom by se zjistilo, že pro relaci Praha – Bratislava současný stav stačí.
D35 a D55 pomůže, ale i tak je třeba 3 pruhů pod Brnem, pokud v budoucnu nemáme slintat závistí, jak pokračují dopravní stavby např. v Polsku.
Je velká škoda, že nedošlo k rozšíření během nedávné opravy….
Nejvíc asi slintá Hejtman Kuba v Jihočeském kraji. Jeho dopravní situace se řeší jako kdyby byl pupek země, ale na celkovou dopravní situaci u nás to má zanedbatelný vliv. Přitom D35 Svitavy – Mohelnice se odkládá, protože se čeká na předražené PPP financování. A Brno mezitím skřípe zuby, stavební aktivita u Budějovic je mu k ničemu.
Takže v podstatě stačilo deset let počkat a nic nedělat, a možná by to stačilo… možná. Nevěřím tomu.
Anebo, nebýt takových jako vy, se to mohlo udělat už před 10ti lety při opravě uvedeného úseku.
Ale ne. Především říkám, že se mají soustředit prostředky a síly na podstatné koncepční věci, a ne na udržování statutu Brna jako dopravní křižovatky ČR. Že touto křižovatkou Brno není věděl již Franz Josef, ale my se to snažíme popírat, i když to nemá perspektivu.
Franz Josef panoval poněkud jinému soustátí… pro něj nebyla moc významná křížovatka ani Praha. Však například zmiňovaná I/38 (bývalá císařská silnice přes Znojmo) se Praze zdaleka vyhýbá. Mezitím jsme jeho představy v tomto bodě výrazně popřeli, ale tak zase se není až tak co divit vzhledem k státu jaký vznikl. Největší vliv na trasy komunikací má kde jsou výrobci, spotřebitelé a jaký je kde terén… státní hranice s tím téžmají cosi společného (zejména dřív). Ačkoliv se tyto věci až tak prudce nemění, přecejen občas ano, a taky technologie cest má vliv, kdysi koleje vlaku byly příšerná klikatice (hlavně aby to… Číst vice »
(nejrovnější (koleje) myšleno samozřejmě výškově, protože loko byly poměrně slabé… směrově křivice moc nevadila, rychlosti byly oproti dnešku patetické…)
Tomáš
3 měsíců
Nu, to jsem rád, že po přečtení článku se dovím, že se rozšiřuje v Brně a nejen u Brna, jak udává nadpis ;-).
U Brna totiž tolik problém snad nikdy nebylo, ale v Brně to bývala často hrůza.
Tak by nebylo špatné, kdyby jak redakce, tak někdo ŘSD (pokud jsem jejich uváděná tvrzení citace), občas otevřel mapu a zjistil si, kde je území Brna. Přestali by tím mást znalejší veřejnost.
Pro řidiče Brno začíná až cedulí, ne katastrem. Takže dálnice je u Brna, i když katastrálně je v Brně. Kontext, kontext… Zkuste si to vygooglit. 😉
Zesp
3 měsíců
Píše se sice o třech pruzích, ale ty budou jen mezi křižovatkami. V prostoru všech křižovatek budou v hlavní trase zase jen ty dosavadní dva… Ten třetí se vždy před křižovatkou změní v pruh odbočovací a za křižovatkou zase připojovací. Kdo pojede přímou trasou třeba od Prahy na Ostravu a pojede podle pravidel, bude stále přejíždět z krajního pravého do prostředního, který se pak na chvíli stane krajním a pak zase do pravého, až se připojí… A nebo pojede furt rovně s tím, že co chvíli pojede v prostředním pruhu… Docela paskvil. Ale je to řešení staré 30 let, od… Číst vice »
To není tak úplně pravda. MUK D1xD52 se přeprojektovává a 3+3 v křižovatce bude. V případě MUK D1xD2 není 3+3 na D1 potřeba, neboť vyznamná část provozu míří na Bratislavu a od Bratislavy.
Co si přečíst leták ke stavbě? V úseku mezi křižovatkami Brno centrum a Brno jih bude dálnice rozšířena na kategorii D 34,5/130 čtyřpruh s oboustrannými přídavnými pruhy
Tomáš Gottschalk
3 měsíců
Tři pruhy jsou v tomto úseku málo. A začít s rozšiřováním ausgerechnet tady je pěkná broskvovina. Lepší by bylo postupovat od krajů, tedy od kývalky a Rohlenky směrem k centru.
Píše se sice o třech pruzích, ale ty budou jen mezi křižovatkami. V prostoru všech křižovatek budou v hlavní trase zase jen ty dosavadní dva… Ten třetí se vždy před křižovatkou změní v pruh odbočovací a za křižovatkou zase připojovací. Kdo pojede přímou trasou třeba od Prahy na Ostravu a pojede podle pravidel, bude stále přejíždět z krajního pravého do prostředního, který se pak na chvíli stane krajním a pak zase do pravého, až se připojí… A nebo pojede furt rovně s tím, že co chvíli pojede v prostředním pruhu… Docela paskvil. Ale je to řešení staré 30 let, od… Číst vice »
No, ale jsou to ty nejvytíženější. Na doklad toho uvádím že těsně před tímto úsekem je max. rychlost snížena ze 120kmh na 100, těsně za tímto úsekem je omezení zrušeno…
Nevím na co ministerstvo tlačí, ale určitě ne na co nejkratší dokončení. Té stavbě byl dán idiotský termín hned na začátku. Poláci a Maďaři by to zvládli za polovičku času, Číňané za tři měsíce. Jenže to by nešlo vykázat miliarda za stavbu táhnoucí se několik let, že…
Podívejte se na stavbu železnice do tibetské Lhasy dlouhé skoro 2000km. Stavěli to pět let. Číňané. V podmínkách, jaké tam jsou. Most Milau ve Francii, nejdelší v Evropě, postavili Francouzi za 38 měsíců. Most přes Kerčský průliv dlouhý 20 km. Po třech letech zprovozněný pro os. dopravu. Vy musíte být ve fanklubu MD.
Čekal jsem, že to bude mnohem širší, škoda.
Mohl by mi někdo prosím polopatě vysvětlit proč je už přes půl roku (ne-li dýl) uzavřený sjezd z D52 na D1 směr Ostrava, když se tam začíná makat teprve teď? Má to alespoň 1 rozumný důvod?
A dovedete si představit že by do toho zúženého profilu ještě najížděla doprava od Vídně a bez připojovacího pruhu? No to by byl teprve masakr.. Takže tuším že tohle bude ten důvod. Jinak včera jsem jel tou rozšířenou stranou a je to opravdu o poznání příjemnější jízda. Jen tak ještě vysvětlit soudruhům z Polska že pokud chtějí sjíždět z dálnice je nejlepší použít k tomu pruh pravý 🙂
Článek vyvolává nemístný optimismus. Máme za sebou první polovinu prvního úseku. Úseků se bude rozšiřovat celkem 7 a pokud vše půjde dobře, hotovo bude v roce 2030.
Kupka uvedl: budu usilovat o to aby se kriticky dálniční úsek otevřel ještě dříve. Kdyby se zajímal o zcela vyčerpanou kapacitu železnice mezi Běchovicemi a Kolínem, tak jako se tady strašně zajímá o každý den kdy se zkrátí stavba 6 jízdního pruhu na dálnici u Brna!!! To né – železnice nás ODS absolutně nezajímá na tu kálíme z vysoka!!! Železniční nákladní dopravci ať tráví hodiny a dny, kdy nemůžou jet po koridoru protože není žádná kapacita ale proboha řidiči potřebují 6, 8, 10 jízdních pruhů aby náhodou minutu nečekali v zácpě. Že to těm šmejdům už konečně někdo neomlátil o… Číst vice »
Tak to je hezky, u Brna budou 3 pruhy a na nejvytizenejsi dalnici d5 stale jezdime ve 2 pruzich 😡
Tam se zmeni situace a to vyrazne az se postavi vlakovy koridor a az tam zacnou jezdit nakladni vlaky. Je to dalnice kamionu.
https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx
Nejvytíženější úsek D5 (1-5) – 57499 vozidel za pracovní den
D1 (194-196) – 83118 vozidel za pracovní den
Vrátil jsem se z dovolené z Itálie, větší bordel jsem po překročení hranic nikde neviděl. Jel jsem přes Dolní Dvořiště, strašný. jak když přijedeš do Ruska.
Tak zrovna Itálií bych se moc neoháněl. Tam jsou silnice katastrofa.
Kdo muze vyhne se Brnu a jakmile bude D55 hotova velka cast provozu Polsko – Viden – Bratislava se na provozu teto obri brněnské dalnicni krizovatky vyrazne zmirni. D35 se do 1, potazmo 2 let natolik prodlouzi, ze pul Moravy bude jezdi jen vrchem pres Pardubice, takze tato brutalni spicka se relativne brzo omezi. Snad se useky na D35 kolem Svitav podari urychlene v postavit v roce 2025 a stejne tomu snad bude i roce 2026. Prosim p. Kupku o priplaceni a urychleni praci na d35 Janov – Opatovec a useky kolem Vysokeho Myta, tady je optavdu kazdy den drahy,… Číst vice »
To tak nebude jednoduché. Než se udělá dálnice, až do Mohelnice, to je ještě na dlouho. D55 je zatím naplánovaná do Bzence
Ano je naplanovan jen do Bzence, ale kdyz se to do GPS tak oblast od Prerova na vychod ma cestu delsi jen o 15 min a to vite, ze projedete v pohode, zakze ja volim tuto cestu uz nyni a s dalnici se to srovana. Spise mi je lito lidi z Breclavi, protoze tam stale chybi poradny obchvat.
Co se tyce d35, tam staci opravdu 40km dlouhy usek a uz budeme na stejnych casech, protoze tento usek je kratsi a jede, takze take volim jen tuhle cestu.
Na Bratislavu to je nyni delsi o 15 min a vim ze jedu a nestojim, takze jakmile se otevre usek do Bzence kazdy takto bude jezdit ze smeru Polsko – Blava – Viden.
A d35 jak bude mit dalsich min 30km dalnic bude na tom casove identicky jak D1, nezapomeňme, ze cesta do Prahy vrchem je o cca 30km kratsi, takze bit malo km otevrenych dalnic fakt hodne casove pomuze a rozhodne odvede velkou cast dopravy.
Já vidím jediný problém před Prahou na D11, protože už nyní je tam značný provoz a v až tam bude přesunut provoz od Ostravy z D35, tak to tam nebude stíhat a chce to tam také 3 pruhy.
Ano, je to tak. Na D35 stačí, aby se objelo V. Mýto a Litomyšl a dál je to už relativně v pohodě. A na D55 to chce počkat na otevření Přerova a většina tranzitu, hlavně osobáky pojede na Bratislavu tudy.
V pohodě je to teď, protože se sem velká část provozu ještě nepřesměrovala. Až se dostaví další úseky a začne to tudy být srovnatelné nebo rychlejší, bude to tu peklo.
Prerov se hodne zlepsil vybudovanim prutahu, ale ano jak se udela dalnice kolem nej uz asi kazdy kdo muze prestane jezdit po hanacke nedalnici.
Teď relativně v pohodě. Až se bude dát objet to Mýto a Litomyšl, celkově tam provoz stoupne a to co do teď bylo relativně v pohodě, už zas tak v pohodě nebude. Největší přesun z D1 na D11 + D35 nastane IMO v roce ’27, až budou na D35 chybět jen ty poslední dva PPP úseky. Těch cca 35 km a 3 kruháče mezi Opatovcem a Mohelnicí už asi většina šoférů v pohodě snese. V roce ’25 bych nějaký dramaticky přesun rozhodně nečekal (jen obchvat VM, Olomouce a celkem pohodový úsek Janov – Opatovec) a v roce ’26 také ne… Číst vice »
Když stavíme nové dálnice, proč se před většími aglomeracemi nestaví například po vzoru USA, kde nechávají široký travnatý pás uprostřed? Pak by rozšíření dálnice na tři pruhy měla být hračka, ne? Intenzita dopravy za 20 let bude zase o kus jinde
Ha-ha, to je skoro jako „proč nečerpáte ropu ze země jako Saudové?“ Když tam není…
Takže, fakt se vám zdá jednoduché sehnat na tu dálnici místo 25m širokého pruhu pozemku rovnou 35m? To se ve vyvlastňovacím řízení bude „dobře“ vyjímat, proč toho chcete tolik – pro jistotu. A kdy to budete potřebovat? To se uvidí…
Takže vaší logikou je lepší těch 10 metrů za dvacet let vyvlastňovat znovu?
Krajně nepravděpodobné, jak dlouho se sbíraly peníze a vůle to rozšířit 2 -> 3 tentokrát, asi tak 25-30 let? Takže teď se staví nové mosty (přes koridor, přes Svratku, přes Kšírovu) takže tak jak se to postaví teď, tak to plusmínus po dobu jejich životnosti (nebo aspoň „bezproblémové životnosti“) zůstane, ty mosty za 20 let nikdo bourat nebude…
Doufejme, že intenzita dopravy za 20 let klesne.
Konecne! Ten levy pruh ve smeru D2/Ova je fakt uzkej a vetsina lidi se tam boji a snazi se nacpat do pravyho zrovna u exitu 196
Je právě širokej dost, ale většina lidí v něm neumí jezdit. Jestli chceš vidět úzkej pruh, tak se projeď zúžením u Nemilan. Tam si netroufnu ani já.
No furt pojede doprava 2+2 i kousek přes stávající most přes Svratku (D1-235) v LJP kde budou pruhy 3,25 a 2,75. Ten projde přestavbou až společně s křižovatkou D1xD2, jinak to ale nešlo…
Tady je to zase samej aspirant na ředitele SFDI.
Já bych zase řekl, že pokud by byly hotové D35 a D55 a možná ještě brněnský městský okruh, tak by se tohle rozšiřování vůbec nemuselo dělat. Je opravdu chytré rozkopat na 6 let nejvytíženější dálnici v ČR a až potom začít stavět objízdné trasy.
Jak D55 pomůže v trase Praha -> Bratislava?
A jak to vypadá s přestavbou obou navazujících MÚK?
V článku máte, že na křižovatku s D2 běží výběrové řízení na zhotovitele, který by měl nastoupit neprodleně po právní moci rozhodnutí o výběru. MÚK s Vídeňskou by měla přijít na řadu cca o rok později.
Ani jedna ještě nezačala, ale přestavba MÚK D1 x I/52 (Vídeňská) bude poměrně bezproblémová… upraví se jen východní rampy (2+2) a většina práce se bude moct dělat za plného provozu, jenom pak přepojení bude krátká výluka. D1 x D2 bude dost maso… pokud vím, tak se mají napřed vybudovat/vylepšit kolektory směrem na jih, teprve potom bude možno strhnout staré rampy a stavět nové, jinak uspořádané…
Průjezd D1 mezitím bude celkem OK, ale odbočení bude hrůza.
Doporučuji se podívat na aktuální leták na webu ŘSD, to rozhodně nebude nezproblemova stavba. Dojde ke kompletní přestavbě těch nejvytizenejsich ramp. To je ale konečně správné řešení https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/435/infoletak_d1-01191-b-muk-brno-zapad-brno-centrum.pdf
OK máte pravdu, je toho víc, zůstanou jen 2 z 8mi… ale požád to nebude taková hrůza.
Ze srandy… Dovedu si představit, že po dokončení v roce 2030 se začne s rozšiřováním D1 Praha – Brno na 6 pruhů, čili 3 desetiletí neprůjezdný stát 😅
To se nebude dělat nikdy.
Nikdy neříkej nikdy, ale v dohledné době se s tím opravdu nepočítá.
Ne, opravdu se to nebude dělat nikdy.
Never say never… když jste si jistý, dáte mi dobrý kurz na sázku mezi námi?
Efektivnější bude místo těch 2 pruhů navíc postavit 2 koleje VRT, zábor místa podobný, kvalitativní přínos větší.
Než bude za 50 let VRT …
„Každý den se počítá“.
Jasně, a proto jste rozšíření celé brněnské D1 naplánovali na neskutečných osm roků!
Kdyby ten ODSácký klaun nebyl tak tragický, byl by trapný. A škoda, že u toho jeho vyjádření nebyl žádný novinář, který by mu ten naprostý protimluv vmetl zpátky do obličeje.
Každý den se počítá a zatím roky ubíhají…
Ono se to možná nezdá, ale to rozšíření zahrnuje přestavbu 30 km dálnice, přestavbu 8 MUK a novostavbu dalších dvou nových MUK. Tohle všechno se musí rozložit v čase už kvůli dopadům na provoz.
A jste si jistý, že za tímto naplánováním stojí tato vláda? Já bych řekl, že ne…
Brno je uměle vytvořená křižovatka. Nejvíce by mu pomohlo dokončení D35 Hradec Králové – Olomouc, D55 Otrokovice – Břeclav a I/38 Jihlava – Znojmo. Potom by se zjistilo, že pro relaci Praha – Bratislava současný stav stačí.
D35 a D55 pomůže, ale i tak je třeba 3 pruhů pod Brnem, pokud v budoucnu nemáme slintat závistí, jak pokračují dopravní stavby např. v Polsku.
Je velká škoda, že nedošlo k rozšíření během nedávné opravy….
Nejvíc asi slintá Hejtman Kuba v Jihočeském kraji. Jeho dopravní situace se řeší jako kdyby byl pupek země, ale na celkovou dopravní situaci u nás to má zanedbatelný vliv. Přitom D35 Svitavy – Mohelnice se odkládá, protože se čeká na předražené PPP financování. A Brno mezitím skřípe zuby, stavební aktivita u Budějovic je mu k ničemu.
Od “nedávné opravy” už je to 6 let 😉
To je pro mě nejvíc nepochopitelné.
Takže v podstatě stačilo deset let počkat a nic nedělat, a možná by to stačilo… možná. Nevěřím tomu.
Anebo, nebýt takových jako vy, se to mohlo udělat už před 10ti lety při opravě uvedeného úseku.
Ale ne. Především říkám, že se mají soustředit prostředky a síly na podstatné koncepční věci, a ne na udržování statutu Brna jako dopravní křižovatky ČR. Že touto křižovatkou Brno není věděl již Franz Josef, ale my se to snažíme popírat, i když to nemá perspektivu.
Vás podvedla holka s brňákem?
Ale houby, jen lidi neumí pracovat s daty jako je hustota obyvatel https://data.gov.cz/p%C5%99%C3%ADlohy/%C4%8Dl%C3%A1nky/kartogram-choropleth/images/orp_qgis.png a řeší problémy způsobem vaření žáby.
Franz Josef panoval poněkud jinému soustátí… pro něj nebyla moc významná křížovatka ani Praha. Však například zmiňovaná I/38 (bývalá císařská silnice přes Znojmo) se Praze zdaleka vyhýbá. Mezitím jsme jeho představy v tomto bodě výrazně popřeli, ale tak zase se není až tak co divit vzhledem k státu jaký vznikl. Největší vliv na trasy komunikací má kde jsou výrobci, spotřebitelé a jaký je kde terén… státní hranice s tím téžmají cosi společného (zejména dřív). Ačkoliv se tyto věci až tak prudce nemění, přecejen občas ano, a taky technologie cest má vliv, kdysi koleje vlaku byly příšerná klikatice (hlavně aby to… Číst vice »
(nejrovnější (koleje) myšleno samozřejmě výškově, protože loko byly poměrně slabé… směrově křivice moc nevadila, rychlosti byly oproti dnešku patetické…)
Nu, to jsem rád, že po přečtení článku se dovím, že se rozšiřuje v Brně a nejen u Brna, jak udává nadpis ;-).
U Brna totiž tolik problém snad nikdy nebylo, ale v Brně to bývala často hrůza.
Tak by nebylo špatné, kdyby jak redakce, tak někdo ŘSD (pokud jsem jejich uváděná tvrzení citace), občas otevřel mapu a zjistil si, kde je území Brna. Přestali by tím mást znalejší veřejnost.
U Brna bývá problém na všechny směry, jen někde je to ještě o něco horší.
Pro řidiče Brno začíná až cedulí, ne katastrem. Takže dálnice je u Brna, i když katastrálně je v Brně. Kontext, kontext… Zkuste si to vygooglit. 😉
Píše se sice o třech pruzích, ale ty budou jen mezi křižovatkami. V prostoru všech křižovatek budou v hlavní trase zase jen ty dosavadní dva… Ten třetí se vždy před křižovatkou změní v pruh odbočovací a za křižovatkou zase připojovací. Kdo pojede přímou trasou třeba od Prahy na Ostravu a pojede podle pravidel, bude stále přejíždět z krajního pravého do prostředního, který se pak na chvíli stane krajním a pak zase do pravého, až se připojí… A nebo pojede furt rovně s tím, že co chvíli pojede v prostředním pruhu… Docela paskvil. Ale je to řešení staré 30 let, od… Číst vice »
To není tak úplně pravda. MUK D1xD52 se přeprojektovává a 3+3 v křižovatce bude. V případě MUK D1xD2 není 3+3 na D1 potřeba, neboť vyznamná část provozu míří na Bratislavu a od Bratislavy.
Co si přečíst leták ke stavbě? V úseku mezi křižovatkami Brno centrum a Brno jih bude dálnice rozšířena na kategorii D 34,5/130 čtyřpruh s oboustrannými přídavnými pruhy
Tři pruhy jsou v tomto úseku málo. A začít s rozšiřováním ausgerechnet tady je pěkná broskvovina. Lepší by bylo postupovat od krajů, tedy od kývalky a Rohlenky směrem k centru.
Píše se sice o třech pruzích, ale ty budou jen mezi křižovatkami. V prostoru všech křižovatek budou v hlavní trase zase jen ty dosavadní dva… Ten třetí se vždy před křižovatkou změní v pruh odbočovací a za křižovatkou zase připojovací. Kdo pojede přímou trasou třeba od Prahy na Ostravu a pojede podle pravidel, bude stále přejíždět z krajního pravého do prostředního, který se pak na chvíli stane krajním a pak zase do pravého, až se připojí… A nebo pojede furt rovně s tím, že co chvíli pojede v prostředním pruhu… Docela paskvil. Ale je to řešení staré 30 let, od… Číst vice »
Nikoliv.
Takže z 38 km, které se mají dělat, budou v dubnu s velkou slávou hotovy… dva.
No, ale jsou to ty nejvytíženější. Na doklad toho uvádím že těsně před tímto úsekem je max. rychlost snížena ze 120kmh na 100, těsně za tímto úsekem je omezení zrušeno…
Musíme to zastavit,než bude pozdě
Nevím na co ministerstvo tlačí, ale určitě ne na co nejkratší dokončení. Té stavbě byl dán idiotský termín hned na začátku. Poláci a Maďaři by to zvládli za polovičku času, Číňané za tři měsíce. Jenže to by nešlo vykázat miliarda za stavbu táhnoucí se několik let, že…
„Číňané za tři měsíce.“
a bez vyloučení provozu na budovaném mostě i vlaků pod ním. Jasně.
Podívejte se na stavbu železnice do tibetské Lhasy dlouhé skoro 2000km. Stavěli to pět let. Číňané. V podmínkách, jaké tam jsou. Most Milau ve Francii, nejdelší v Evropě, postavili Francouzi za 38 měsíců. Most přes Kerčský průliv dlouhý 20 km. Po třech letech zprovozněný pro os. dopravu. Vy musíte být ve fanklubu MD.
A kdyby ta železnice byla dlouhá 4000 km, stavěli by to dle vás Čiňani 10 let?
A beton bude dozrávat za provozu….
S číňanama si Poláci užili své. Doporučuje se jich zajet zeptat..
Číňany na stavbu dálnice rozhodně nechcete! Poláci je před ME ve fotbale ze stavby dálnic vyhodili. Důvod? Kvalita, technologické postupy, termíny.