Rozšiřování D1 u Brna na šest pruhů je za polovinou, provoz se přesune do hotového pásu

Práce na rozšíření D1 u Brna. Foto: ŘSDPráce na rozšíření D1 u Brna. Foto: ŘSD

K dokončení má dojít příští rok v dubnu.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Avoda

„Každý den se počítá“.

Jasně, a proto jste rozšíření celé brněnské D1 naplánovali na neskutečných osm roků!
Kdyby ten ODSácký klaun nebyl tak tragický, byl by trapný. A škoda, že u toho jeho vyjádření nebyl žádný novinář, který by mu ten naprostý protimluv vmetl zpátky do obličeje.

Jan Hřebíček

Brno je uměle vytvořená křižovatka. Nejvíce by mu pomohlo dokončení D35 Hradec Králové – Olomouc, D55 Otrokovice – Břeclav a I/38 Jihlava – Znojmo. Potom by se zjistilo, že pro relaci Praha – Bratislava současný stav stačí.

svojsin

D35 a D55 pomůže, ale i tak je třeba 3 pruhů pod Brnem, pokud v budoucnu nemáme slintat závistí, jak pokračují dopravní stavby např. v Polsku.
Je velká škoda, že nedošlo k rozšíření během nedávné opravy….

Jan Hřebíček

Nejvíc asi slintá Hejtman Kuba v Jihočeském kraji. Jeho dopravní situace se řeší jako kdyby byl pupek země, ale na celkovou dopravní situaci u nás to má zanedbatelný vliv. Přitom D35 Svitavy – Mohelnice se odkládá, protože se čeká na předražené PPP financování. A Brno mezitím skřípe zuby, stavební aktivita u Budějovic je mu k ničemu.

SYN

Takže v podstatě stačilo deset let počkat a nic nedělat, a možná by to stačilo… možná. Nevěřím tomu.
Anebo, nebýt takových jako vy, se to mohlo udělat už před 10ti lety při opravě uvedeného úseku.

Jan Hřebíček

Ale ne. Především říkám, že se mají soustředit prostředky a síly na podstatné koncepční věci, a ne na udržování statutu Brna jako dopravní křižovatky ČR. Že touto křižovatkou Brno není věděl již Franz Josef, ale my se to snažíme popírat, i když to nemá perspektivu.

Tomáš

Nu, to jsem rád, že po přečtení článku se dovím, že se rozšiřuje v Brně a nejen u Brna, jak udává nadpis ;-).
U Brna totiž tolik problém snad nikdy nebylo, ale v Brně to bývala často hrůza.
Tak by nebylo špatné, kdyby jak redakce, tak někdo ŘSD (pokud jsem jejich uváděná tvrzení citace), občas otevřel mapu a zjistil si, kde je území Brna. Přestali by tím mást znalejší veřejnost.

svojsin

U Brna bývá problém na všechny směry, jen někde je to ještě o něco horší.

M19

Pro řidiče Brno začíná až cedulí, ne katastrem. Takže dálnice je u Brna, i když katastrálně je v Brně. Kontext, kontext… Zkuste si to vygooglit. 😉

Zesp

Píše se sice o třech pruzích, ale ty budou jen mezi křižovatkami. V prostoru všech křižovatek budou v hlavní trase zase jen ty dosavadní dva… Ten třetí se vždy před křižovatkou změní v pruh odbočovací a za křižovatkou zase připojovací. Kdo pojede přímou trasou třeba od Prahy na Ostravu a pojede podle pravidel, bude stále přejíždět z krajního pravého do prostředního, který se pak na chvíli stane krajním a pak zase do pravého, až se připojí… A nebo pojede furt rovně s tím, že co chvíli pojede v prostředním pruhu… Docela paskvil. Ale je to řešení staré 30 let, od… Číst vice »

Tomáš Gottschalk

Tři pruhy jsou v tomto úseku málo. A začít s rozšiřováním ausgerechnet tady je pěkná broskvovina. Lepší by bylo postupovat od krajů, tedy od kývalky a Rohlenky směrem k centru.

Zesp

Píše se sice o třech pruzích, ale ty budou jen mezi křižovatkami. V prostoru všech křižovatek budou v hlavní trase zase jen ty dosavadní dva… Ten třetí se vždy před křižovatkou změní v pruh odbočovací a za křižovatkou zase připojovací. Kdo pojede přímou trasou třeba od Prahy na Ostravu a pojede podle pravidel, bude stále přejíždět z krajního pravého do prostředního, který se pak na chvíli stane krajním a pak zase do pravého, až se připojí… A nebo pojede furt rovně s tím, že co chvíli pojede v prostředním pruhu… Docela paskvil. Ale je to řešení staré 30 let, od… Číst vice »

Pavel

Takže z 38 km, které se mají dělat, budou v dubnu s velkou slávou hotovy… dva.

SYN

No, ale jsou to ty nejvytíženější. Na doklad toho uvádím že těsně před tímto úsekem je max. rychlost snížena ze 120kmh na 100, těsně za tímto úsekem je omezení zrušeno…

Ivo Hury

Nevím na co ministerstvo tlačí, ale určitě ne na co nejkratší dokončení. Té stavbě byl dán idiotský termín hned na začátku. Poláci a Maďaři by to zvládli za polovičku času, Číňané za tři měsíce. Jenže to by nešlo vykázat miliarda za stavbu táhnoucí se několik let, že…

Jiří Kocurek

„Číňané za tři měsíce.“

a bez vyloučení provozu na budovaném mostě i vlaků pod ním. Jasně.

Lukáš

A beton bude dozrávat za provozu….