posily_do_teamu

Rozšíření prvních kilometrů dálnice D10 na šestipruh získalo zelené razítko. Zruší se odstavné plochy

Úsek D10 mezi křižovatkami Satalice a Radonice. Zdroj: Pudis, EIAÚsek D10 mezi křižovatkami Satalice a Radonice. Zdroj: Pudis, EIA

Úsek D10 mezi křižovatkami Satalice a Radonice získal kladné stanovisko EIA.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Škoda, že součástí není i sjezd do ulice Bystrá od Prahy. Klidně i jen z rampy od Čerňáku, aby se nemusel řešit krátký průplet. MUK Radonice nezvládá a plánovaná přestavba problém s kapacitou neřeší.

Sáček

Takže 4pruh s dvěma kontinuálními připojovacími a odpojovacími pruhy, odstavný zrušen. Ok

PetrN

D10 bude mít 3+3 průběžné pruhy plus přídatné v rámci propojení MÚK s odpočívkou. 3+3 průběžné se ostatně plánují bez přerušení na D10 od D0 až po Mladou Boleslav (MUK Kosmonosy)

Stano

Myslím že by nebolo vôbec od veci poriešiť napojenie Kbelskej na Cinovecku(D8) lebo tie každodenne kolóny a niekoľko krát za deň ktoré siahajú od Letnaň až na Černy Most sú katastrofa. Na to že tento úsek je momentálne myslený ako pražský okruh je toto napojenie absolútne nedostačujúce. Nehovoriac o tom keď sa spustí úsek D1-Biechovice to tu bude už úplne parkovisko. Takto to teraz ešte ako tak filtruje lanovy most a s nevysvetliteľných dôvodov aj úsek pri zjazde na Europark vedľa Mol pumpy. Počítam že tam všetci brzdia ako blbci na kamere ktorá nemeria rýchlosť.

Matyáš

A nebylo by lepší spíš dostavět ten Pražský okruh?

Stano

To určite áno. Ten už mal byt dávno hotový ale kým sa to spraví to ešte potrvá a tie kolóny sú tu už dnes. Takže by bolo dobre riešiť veci za pochodu. Napr. dať extra vodorovne značenie kde by bolo jasne že ľavý pruh ide na centrum pravý na Teplice a D
Lebo keď vidím ako tam skoro všetci stresujú a ako Nemci odbočuju na Letnany tak to je podivana 😂 ale najlepší by bol extra pruh to by veci moc pomohlo si myslím.

V. P.

Prosím autora, aby si opravil text „Stávající část D10 Běchovice – Satalice….“, protože předpokládám, že se jedná o Pražský okruh D0. Děkuji.

FilipH

To řízení křížení sjezd z D0 X Náchodská semaforem bude asi pěkná prasárna a budu se divit pokud to nezpůsobí velké kolony, vzhledem k tomu, že cca 50m dál je další semafor na křižovatce Náchodská x Hartenberská.

dantex

Bohužel málo kapacitní křižovatka ramp s ulicí Ve Žlíbku bude i po rozšíření způsobovat kolony ve směru na MB.

Sch

Vypadá to, že ve směru do centra bude pruh z Počernic veden bypassem kolem křižovatky. Levé odbočení za sjezdem z D0 bude mít dva pruhy, v podjezdu D0 jsou pruhy 3 a pak se to nějak porovná.
Problém bude akorát přímý směr z Chlumecké do Počernic, ale to vlastně obci vyhovuje, sníží se transit po 611.

Dusanh

Proč se už dávno neudělalo nějaké instruktážní video, jak jezdit na komunikaci se třemi pruhy v jednom směru? Ani po 25(!) letech od otevření úseku Praha-Mirošovice to mnozí řidiči neumí a vytváří tak nebezpečné situace (o snížení kapacity nemluvě).

Martin

V Německu jsou pravidelně cedule „jezděte vpravo“, samozřejmě zejména na neomezených autobahn. Vzhledem ke stavu dálničního provozu u nás, kdy je to fakticky taky neomezený autobahn, takové cedule by fakt prospěly.

Stráťa

Bojím se že u nás by bylo potřeba aby jednou za několik kilometrů skončil pravý pruh, vlevo začal nový a tím se průběžné pruhy „posunuly doprava“.

Adam Ř

Naopak. Pravý pruh by měl být garantovaný pro pohodovou jízdu prostě rovně pro ty, co nechtějí nic řešit. Těžko zazlívat řidičům, že jezdí vlevo, když pravé pruhy často náhodně končí. Hovořím například o:

vybraných místech na I/3 a na vysočinské části D1, kde do stoupání přibude pruh vpravo a pak zase zmizí (místo aby se to samé stalo vlevo)
magistrále u Vyšehradu i jinde (ovšem v centru na světelných křižovatkách to je pochopitelné)
D11 u Úval

ToMa

Nezlobte se na mě, ale jestli nezvládnete dvakrát za jízdu se zařadit z končícího pruhu do průběžného, tak by jste asi neměl jezdit na dálnici.
Blbější argument pro jízdu v LEvo jsem ještě neviděl.
Ano, kvůli kamionům je logické, aby končil levý, ale u osobáku toto řešit je opravdu absurdní

Adam Ř

Já to zvládám a dělám – dokonce patřívám k té hrstce naivků, co se směrem ZC před Nuselákem zařadí doprava. V žádném případě nechci obhajovat jízdu vlevo.

Ale pokud řešíme, že řidiči, kteří patří doprava, jezdí vlevo/uprostřed, musíme se zamyslet, jak je motivovat k jízdě vpravo. Myslím, že přestat jim pravý pruh nečekaně ukončovat by mohlo pomoci.
A to, že u rozšiřování (stoupací pruh) je řidič veden k tomu jet vlevo, to je úplně absurdní.

Dusanh

Kde je na úseku D1 Praha-Mirošovice od km 0 do km 21 ukončen pravý pruh?? (samozřejmě s výjimkou konce úseku, kde se přechází na dva pruhy)

Adam Ř

IIRC nikde – všude tam je stejný počet pruhů, nepočítaje připojovací a odbočovací. To, že tam lidi jezdí uprostřed je dílem (větším) idiocie, menším (ale imo ne zanesbatelným) dílem důsledek toho, že jsou (třeba z Vysočiny, ze které kolem Mirošovic do Prahy jedou, nebo z I/3) zvyklí, že pravý pruh občas mizí

Adam Ř

Jsem řidič – začátečník (a přesto, či snad proto se doprava radim, jak píši v sousední odpovědi). Poměrně často mi to ale je zkušenějšimi řidiči v autě vytýkáno – právě proto, že se nevědomky řadim do de facto odbočovacího pruhu. A jasně, můžete stokrát říkat že dle předpisů má člověk jezdit vpravo (a jako člověk co dokončil autoškolu před ~rokem mám pořád ještě tendenci se předpisy řídit), ale pokud budou pravé pruhy mizet, lidem se do nich chtít nebude

Dusanh

Pokud nechápete rozdíl mezi průběžným a odbočovacím pruhem, tak si radši vemte taxi.

Adam Ř

Není to argument pro jízdu vlevo, je to argument pro čarování dálnic tak, aby pravé pruhy nezmizely. Je nějaký důvod je čarovat tak, aby mizely?

P73

Nově už se to dělá tak, že se objeví a zmizí nejvíc levý.

Ondra

Úplný souhlas, taky bych dal tuto značku na dálnice (Držte se vpravo) + bych ještě přidal značku ohledně dodržování záchranné uličky..
Co jsem ale nepochopil – na D5 u Zdic dali nové velké cedule s tím, aby řidiči dodržovali rozestupy – a teď jsou na obou stranách dálnice přeškrtnuté…proč???!?

P73

Někde na Moravě jsem to potkal škrtlý taky, ale tam chybělo VDZ, tak počítám že se domaluje a pak se odstraní škrtnutí. Protože jednodušeji to nejde. 🙂

Ondra

U těch Zdic to vypadalo tak, že nejdřív namalovali šipky o rozestupech na dálnici, pak dali značku o dodržování rozestupu, ale tu malou a pak tam dali tu velikou, kterou o par týdnů později přeškrtli😁

Kubrt

Nebude ten železniční most rekordmanem v krátkosti života? Pokud se nepletu, stavěl se v roce 2023.

Koro

Na most v Lužci to nemá. Sice ne v krátkosti, ale…

Michal M

Ale 6 pruhů tam už je…
https://maps.app.goo.gl/KRmQFeeTCH2UhNLE8
Možná jsou potřeba 4 pruhy včetně kolektoru, což by snad nějak mohlo jít.

Oldřich M.

Pokud se nepletu, tak se tento most, v rámci rekonstrukce žel. trati, pouze rekonstruoval. Základní konstrukce zůstala původní.

Lukas B.

konstrukce mostu je typově plusmínus z konce sedmdesátek (prefa stativa, ocelolitinová ložiska). otázkou je, jak je most založen (pod kvarterem je nějaká svrchní křída, sračkové pískovce podobné těm co se tyčí nad rampou nad chlumeckou).
v případě hlubinného založení je rozšíření komunikace pod mostem ně úplně banální, ale poměrně snadné (tedy pokud se tam vejdou svodidla se svou pracovní šířkou), v případě plošného založení to bude výrazně složitější, ale také reálné.

Pepa

Tenhle most se pouze se rekonstruoval.

V. P.

Asi vyhořela komunikace mezi SŽ a ŘSD. I lajk pozná, že se bude v budoucnu komunikace na D0 rozšiřovat na minimálně 3+3 vzhledem na navazující úsek směrem na Běchovice. Teď jen, aby se to tam nějak vešlo vzhledem k připojovacím a odpojovacím pruhům.

Sáček

6 pruhů tam už je, 4 normální a 2 průběžné připojovací/odpojovací. Bez odstavných. Tak jako to bude na zač. D10. Takto se taky klasifikuje šestipruh, ty průběžné vedlejší pruhy se budou maximálně prodlužovat

PetrN

Lepší nekomentovat, když nevíte která bije. Těch pruhů tam bude celkově včetně přídatných výrazně více, jak na D0 tak i D10

PetrN

Tady jen pro zajimavost jak má vypadat D0 u Chlumecké: https://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=294173#p294173

Lukas B.

pěkné. odstranění průpletu nad chlumeckou se mi líbí.

libor

zase ta INDUKCE 😀 😀 😀

Erik

Je nám líto, se se vám nový sporák nelíbí, a tak posíláme aspoň klíčenku. 🙂