posily_do_teamu

Rozšíření prvních kilometrů dálnice D10 na šestipruh získalo zelené razítko. Zruší se odstavné plochy

Úsek D10 mezi křižovatkami Satalice a Radonice. Zdroj: Pudis, EIAÚsek D10 mezi křižovatkami Satalice a Radonice. Zdroj: Pudis, EIA

Úsek D10 mezi křižovatkami Satalice a Radonice získal kladné stanovisko EIA.

Ministerstvo životního prostřední dnes vydalo souhlasné stanovisko EIA se zkapacitněním úseku D10 MÚK Satalice – MÚK Radonice na šestipruh. Úřad stanovil silničářům celkem 37 podmínek, za kterých mohou přetížený úvodní úsek dálnice D10 u Prahy rozšířit.

Jde zejména o nutnou koordinaci se sousední stavbou Pražského okruhu ze Satalic do Březiněvsi, která získala zelené razítko na konci ledna. ŘSD musí také zpracovat další akustické studie, protože právě na hrozbu větší hlukové zátěže si místní obce na veřejném projednávání stěžovaly nejvíce.

Zkapacitnění D10. Chlumecká - Satalice - Radonice. Zdroj: ŘSDRozšíření D10 na šestipruh mezi křižovatkami Satalice a Radonice. Zdroj: Pudis, EIAÚsek D10 mezi křižovatkami Satalice a Radonice. Zdroj: Pudis, EIAÚsek D10 mezi křižovatkami Satalice a Radonice. Zdroj: Pudis, EIAÚsek D10 mezi křižovatkami Satalice a Radonice. Zdroj: Pudis, EIAPřestavba křižovatky Chlumecká. Zdroj: Pudis, EIA

Stavba se začala řešit už v roce 2019, později k ní byla v rámci EIA přiřazena i přestavba nedaleké křižovatky Chlumecká na Pražském okruhu.

Podle ředitele závodu Praha Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Tomáše Grosse se dálnice D10 na svém začátku blíží vyčerpání své kapacity. Proto se chystá rozšíření, které by mělo podle současných plánů stavebně začít v roce 2029 a o rok později má být uvedeno do provozu. Předpokládaná cena je 1,1 miliardy korun bez DPH, bližší informace jsou v letáku ŘSD.

Rozšíření navazující části D10 se pak řeší zvlášť, úsek od Radonic až po Mladou Boleslav už kladné stanovisko EIA získal, nyní se projektuje první část ke Staré Boleslavi. „Snahou je, aby úsek Satalice – Radonice byl dříve než navazující rozšíření na Starou Boleslav,“ uvedl na veřejném projednávání loni v říjnu Gross.

Směrové a výškové řešení D10 vychází ze stávajícího vedení a v rámci přestavby bude zachováno. Během stavby dojde k úpravě MÚK Radonice (úprava větví, výstavba nové okružní křižovatky včetně vybudování nových bypassů), která zajišťuje napojení průmyslové zóny.

Během stavby budou zrušeny stávající odstavné plochy v obou směrech D10. Součástí rozšíření je výstavba mostu jako náhrada za stávající. Most délky 90 m na ulici Ve Žlíbku bude odpovídat novému šířkovému uspořádání D10.

Přestavba křižovatek

MÚK Chlumecká mezi Černým Mostem a Horními Počernicemi se v rámci projektu rozšíří a přestaví, zruší se jedna z ramp a křižovatka s Náchodskou ulicí bude nově řízena semafory.

Přestavba křižovatky Chlumecká. Zdroj: Pudis, EIA

Přestavba křižovatky Chlumecká. Zdroj: Pudis, EIA

Novostavba čeká i sousední železniční most, aby se pod něj vešlo šest pruhů. Druhým přestavovaným mostem bude ten na MÚK Radonice na ulici Ve Žlíbku. Přibude na něj sdružená cyklostezka s chodníkem.

S rozšířením D10 souvisejí i projekty okolních úseků Pražského okruhu D0. Stávající část D0 Běchovice – Satalice čeká zkapacitnění na šest pruhů. Vozovka zde však už dostatečně široká je, takže většina prací bude spočívat v protihlukových stěnách, které zde budou i mezi proudy dálnice. Hotovo by mělo být v roce 2027.

Ve stejném roce se má začít budovat severní část okruhu Satalice – Březiněves, kde by mělo být hotovo v roce 2030.

A ještě chceme cyklostezku. Obce u D10 komplikují rozšíření dálnice na šest pruhů

Tagy D10 dálnice D10 Satalice šestipruhová dálnice
38 komentářů