Rozšíření dálnice D5 na šest pruhů dostalo zelenou. Vyřeší se kolony, bude tvořit část nového okruhu

Dálnice D5, ilustrační foto. Pramen: ŘSDDálnice D5, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Stavba čelí silnému odporu obcí. Předpokládaný termín zahájení je nyní rok 2027.

Odebírat
Upozornit na
guest
112 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jméno

Auta a jejich provoz jsou v poměru ke mzdě nejdostupnější v historii. Rozšiřovat silnice budeme donekonečna, pokud bude všude příjezd a parkoviště, proč bych lezl do MHD? Cena PHM by neměla klesat pod 50-60Kč/litr a je to příležitost pro vyšší spotřební daň a zlepšení financování deficitu.

František Josef

Teď se dívám na dopravní info.cz co dělá naše slavné šestiproudé rozšíření u Brna. A co to vidí oko mé? Kolona na 34minut? Kolik dní bylo reálně rozšíření bez kolon? Cca 3 dny. D0 měla ulevit okolí a je denně ucpaná. Jak to? Kde asi udělali soudruzi asfaltéři chybu? Ano, rozšiřujme kapacitu dálnic, ale regulujme počet vozidel, jinak se nikam neposuneme. PS: Nevidím, žádný tlak na rozšiřování kapacity železnice. Ti lidé v těch vlacích, kteří denně dojíždějí do Prahy, se nepotřebují pohodlně a spolehlivě dostat do metropole? Nebo proč jim jako budeme omezovat počty spojů, protože není hentá kapacita, voe,… Číst vice »

Radek

Jenže v tomto našem Banánystánu lidi řvou i proti rozšiřování, respektive stavbě kapacitnějši železnice. Bohužel další faktor je ten, že kdo nebydlí, nepracuje, nepodniká nebo jinak nefunguje v Praze, tak jako by nebyl. A proto tam není k hnutí.

František Josef

Jo, jenže u železnic se Sabotáž Železnic ohání lidskými právy a alibisticky poslouchá i největší žvásty a naschvál požadované obstrukce blokovačů. Zatímco u silnice jsou lidé, stěžující si právem na hluk, smrad, emise či zábor půdy označování za zavilé teroristy, nepřátele lidu, co by bylo nejlépe vyvlastnit a poslat na Sibiř.

Jan Dressler

Namísto výstavby stále nových dálnic, které jsou plně využité jen pár hodin denně ve špičkách, je třeba zavést řádné zpoplatnění, zejména osobních aut obsazených méně než třemi cestujícími. https://en.wikipedia.org/wiki/Road_pricing

Někdo neznámý

Z vás by v 50. letech minulého století měli radost. 😉

Jirka

Ona ta pravda tady bude někde uprostřed. Stávající dálniční síť je nedostatečná. Nadruhou stranu není možné si zabetonovat celou zemi. Tzn. samozřejmě páteřní síť dostavět a tam, kde je nedostatečná zkapacitnit. Na druhou stranu zabránit další indukci dopravy regulací.

Koub

Už to tu zaznělo několikrát a sám musím potvrdit, že problémy s kolonami jsou způsobeny především tranzitující nákladní dopravou, IAD není hlavním viníkem problému. Zaklínat se tedy myšlenkou, že berounský tunel situaci vyřeší, je nesmysl. Pokud se trochu zasním, tak si opravdu myslím, že rozšíření D0 od Zličína k Barrandovu, změna konfigurace křížení D5/D0 a rozšíření D5 hodně pomůže. Navíc po dobudování severní části okruhu se část tranzitní dopravy odkloní tam a nepojede vše po D0 jen na jih. A úplně mimo mísu mi přijde odpor nejvíce postižených obcí, především města Rudná. Kdo někdy zkoušel jet ve špičce přes Rudnou,… Číst vice »

Ondra

Krásný komentář a úplný souhlas..a ještě větší souhlas s tou Rudnou, kde to opravdu nechápu🙏🏻.
a pan starosta musí být asi hodně pro lidi z Rudné, když řekl, že se proti této stavbě bude bránit všemi možnými prostředky.
Člověk nepochopí

_jan91

Já to rozšíření hlavně vidím jako o 10-15 let opožděné dobudování poddimenzované infrastruktury. Nějak se nebojím, že by se třetím pruhem najednou nastal masový exodus lidí z Prahy dojíždějících na předměstí, nebo že by jeden člověk řídil víc aut najednou, či si auta pořizovali i kojenci. Jak už tu někdo psal, ty další pruhy dnes již existují, ale vedou po 5m širokých III. třídách. A to je problém celé ČR. Takže kecy o indukci fakt ne… jenom řešení, jak dostat již naindukovanou dopravu do nějaké kvality!

Martin

Je to blbost, protože se má investovat do opatřeních, které nebudou vyvolávat větší a větší doprava. BTW po čase bude ve špičkách bude ucpaný i tento 3 pruh, ale 80 % času to bude v pohodě stejně jako je to v pohodě teď.

František

Dát do ESG reportingu firem větší důraz na podporu homeoffice? Nebo co máte na mysli? Letakovou kampaň o tom, proč se nastěhovat do měst a lidi se maji věnovat zemědělství?

M1M2

Hm. A jak by jste tu dnešní katastrofální situaci řešil. Dnes sednete v Berouně do auta a často jste rychleji v Chebu, než na Zličíně.
Zavedl by jste všeobecnou drážní povinnost po trati 171? To by teda bylo.
A skutečně si myslíte, že je to dnes v pohodě? Jezdím pracovně, za zakázkami, minulý týden Beroun – obec u Lysé n. L. 2,5 hodiny a další zakázka Jesenice – Beroun 1,5 hodiny. Teoretiku, to je praxe.

Výhleďák

Jádrem pudla ale nejsou pouhé 2+2 pruhy na D5, ale soustavné problémy na D0, protože tudy jezdí doprava, která tam nepatří (tranzit kamionů), ale nikdo se nesnaží vytvořit pro ni takové podmínky jinde, aby mohla jet jinudy a Praze se vyhnout.

Šmoula

Aby jste byl rychle z Berouna ve Zličíně tak snad konečnčně postavit více pruhů na odbočce na P.Okruh-směr Brno,ten jeden odbočovací pruh to je ten problém.Rozšíření do Berouna přinese jenom to že 10 let bude rozkopáno a všichni se s toho akorát po–rem.

Radek

Přesně. Ten sjezd je neskutečně špatně. Pokaždé je špunt jenom tady. Zbytek dálnice je většinou v pohodě.

Výhleďák

Ještě bych pochopil, když už nezbytnost tohoto rozšíření zdůvodňují silnou dopravou v rozrůstající se pražské aglomeraci, že to tedy postaví jen mezi Rudnou u Prahy a SOKP a místo toho zbytku začnou urychleně řešit taková vylepšení jiných možností propojení Plzeňska a D1, aby ty kamiony přes Prahu vůbec nejezdily – ale takto je to opravdu hloupost – naprosto jednoznačně chybí pořádné vylepšení silnice I/19 (obchvaty obcí, křižovatky, střídavé třípruhy, atd.), aby byla rychlá a po kamiony zajímavější než problémová cesta přes Prahu.

libor

moje řeč, proto říkám nepřidávat koleje na železnici, nebudovat VRT, zrušit lokálky, nezvyšovat rychlost. = všechno to vede k tomu, že lidé více cestují a má to špatný vliv na životní prostředí. máte sedět doma na zadku a ne furt někam jezdit. 😀

Vojta

Problém je v ŘSD. Ti vždycky něco postaví a pak se po letech diví, že po té silnici jezdí auta a kamiony a že se vozovka musí po pár letech opravit anebo zkapacitnit. Bylo by fajn udělat jednou něco pořádně hned na začátku, aby chybami ŘSD nemuseli trpět řidiči.

MMXA

Pane vachmajstr, vy jste hlava!

not just bikes

Nejefektivnějším řešením dopravních kolon je kvalitní, rychlá a bezpečná alternativa k autu, tedy kombinace hromadné dopravy, jízdy na kole a chůze. Mnoho lidí to ale bohužel nedokáže pochopit a uvízli mentálně v 70. letech.

Dachs

Definujte, jak si to představujete pro lidi, co jezdí z Berouna a jeho okolí (satelity, kde se na „levnější“ bydlení nalákaly značné počty lidí) do Prahy. K tomu poznámka, že železniční tunel do 15-20 let těžko bude.

František

Kam do Prahy jezdite do práce na kole z Berouna?

Náhodný Kolemjdoucí

Možná to spadá spíš do té části hromadná doprava? Mimochodem, na nádraží v Berouně snad mají cyklověž.

M1M2

To by bylo super, až by davy lidí na kolech šlapaly mezi Srbskem a Karlštejnem po úzké okresce, cyklostezka tam není, to samé Zadní Třebaň – Řevnice. Tyto pirátské nápady jsou boží.

Koro

Až bude plnohodnotný pruh v úseku ze sjezdu z D5 na D0 až po Barrandov, nebude třetí pruh od Berouna tak důležitý…

Ondra

tohle je taky názor bože🤣🙏🏻🙏🏻..zkus si tam Koro někdy jet a pak si tu piš tyto moudra👍

Martin

Betonovací lobby jede

libor

lepší beton než asfalt na tyto intenzity…

Lukáš P.

Ach ta naivita, že více pruhů zamezí zácpám… Do pár let od dokončení bude situace naprosto stejná jako před rozšířením. Peníze za studii proveditelnosti mi můžete zaslat rovnou.

Výhleďák

Když si nedají říci a pořád se jenom pokoušejí řešit jednou silnicí (dálnicí) všechny typy dopravy, tak to pochopitelně nikdy pořádně fungovat nemůže a ani víc pruhů na té jediné silnici to samozřejmě nemůže spasit – ve výsledku je to navíc i provozně dražší, protože všichni najedou víc kilometrů, když jsou naháněni na jedinou trasu dálnice, ačkoli by to jinudy měli blíž, ale dobrá silnice tudy nevede.

Honza

Uveďte mi prosím jeden příklad kdy rozšíření dálnice vyřešilo kolony, JEDEN JEDINEJ.

Ketchup1970

Tak směr na Brno do Průhonic a Mirošovic se díky šesti proudům poněkud odšpuntoval, předtím v letech 1993-1995 to byl jedna velká fronta. Teď to bývá častěji plynule průjezdné, ale kdyby se všichni sunuli slušně vpřed všemi proudy a nechali si závody až na další úsek, bylo by to ještě lepší.

Air Traveller

nedovedu si predstavit, jak by vypadala situace mezi prahou a mirosovicemi, pokud by zde byla jen 2 pruhová dalnice. kolony jsou občas i tady, ale bez 3 pruhů by byly podstatně častější a delší.

takze splněno, tady jeden případ máte.

Náhodný Kolemjdoucí

Čtvrtý pruh to už určitě vyřeší.

libor

D3 a D11+D35 tomu taky pomůže 😉

Vítek

Ten 4. pruh tam už je jako stoupací před Exitem 15 směrem z Prahy. Bývá docela dobře průjezný i v situacích, kdy jsou ty další 3 pruhy plné a popojíždí a zastavují.

Jiří Urban
Radek

Já myslím, že Hradci se ulevilo pořádně.

Filip

Ještě bych tam udělal odstavný pruh průjezdný pro kamiony v případě zvýšeného provozu a pak to už opravdu může fungovat.

Ketchup1970

Kolem Mnichova to tak mají, proměnlivým značením se z odstavného dělá čtvrtý pruh ve špičce.

Josef

Taky moc nerozumim proc tohle nedokazeme okopirovat, prijde mi to jako dobry reseni, standardne je to tripruh/ctyrpruh a ve spicce pak o jeden pruh vic. Jenze aktualne asi nejhorsi spunt je MUK Trebonice, kdyz se pak clovek podiva na krizeni A9xA99 u Mnichova, tak je to proste vyrazne kapacitnejsi krizovatka, o tom, ze tam je ted mozna tech pruhu i 5 nemluve. My mame dva a k tomu velmi kratkej pripojovak.

Qěcy

V rozšiřovacím návrhu dálniční sítě chybí D12 Běchovice – obchvat Kolína – Čáslav. R12 do Úval způsobí nárůst intenzit na celém úseku Běchovice – Kolín, bo už se ty Běchovice a Újezd nebudou projíždět skrz, nebo objíždět po D11. A na D11 zase přibude intenzita směrem na Ostravu po dostavbě D35 Litomyšl – Olomouc.

KO, KH, a Čáslav s okolím jsou již dnes na kapacitní spojnici do Prahy a žije tam a bude žít spousta dojížděčů do Prahy.

Lukáš Novák

Rozšíření dálnice by mělo následovat až po plném zafinancování a stavbě železničního tunelu Praha-Beroun.

František

SŽ úplně nema problém s fincemi…

Lukáš Novák

To je ale gesce ministerstva, ŘSD je její příspěvkovkou. jenže na MD neexistuje žádná strategie…

Martin

Má. Velký. Zejména s nesmyslnými hodnotami v CBA, které skrze nařízení z SFDI musejí plnit. Například stabilitu GVD skrze reálná data namísto převzetí vylhaných lží z křídového papíru se téměř nedělá, takže pak nic nevychází, protože se všude jezdí včas.

libor

říkám to furt, že SŽ by měla být jen divize pod ŘSD

Qěcy

To je problém MD a sfdi.
Nebo můžeme zřídit Ředitelství silnic a železnic a koordinovat investice i poplatky za DC v touto státní firmou.

Zbyněk

„„Ten nesouhlas obcí vidím jako velmi krátkozraký. Pražská aglomerace je obrovské množství lidí, kteří denně dojíždějí, proto potřebujeme dálniční síť kapacitnější,“ uvedl k nesouhlasným stanoviskům před rokem šéf ŘSD Radek Mátl.“

Jeden by řekl, že ředitel ŘSD s několikamiliardovým rozpočtem bude znát alespoň základy fungování dopravy, které se např. v Anglii učí na střední škole. Není tomu tak.

Daniel Jablonecký

Myslíte tím, že je nekompetentní? Tak se nebojte a napište to přímo.

František

Jako, ze když to rozšíření nebude, tak se lidi přestanou stěhovat do Prahy a okoli a zůstanou na venkově v místním JZD? To je vskutku revoluční myšlenka!

Náhodný Kolemjdoucí

Nebo by pro firmy začala být víc zajímavá krajská nebo dokonce okresní města?

Zbyněk

Jeden o voze, druhý o koze.

Mimochodem lidi co bydlí v Praze D5 prakticky nepotřebují.

Jiří Urban

To je těžké sousto, dávat za příklad zrovna Anglii, kde mě lístek na 30 minut jízdy vlakem, stál víc než douhodinový let do Prahy.

Zbyněk

Matlat do sebe vzdělání a cenu jízdného je těžké sousto.

David

A kam pak budou všechna ta auta, co pak nově projedou bez kolon do Prahy, pokračovat?

thegrid

Také myslím, že kdyby se přednostně vyřešil sjezd aut k vnitřnímu okruhu, kde je úzké hrdlo + lepší nájezd na D0, tak by možná 2 pruhy stačily. Nejvíce se auta špuntují, protože nemají kam sjet.

Sch

zdrojem kolon je D0. Po rozšíření úseku 515 se odstraní úzké hrdlo, ale rozšířením D5 se zvýší kapacita na příjezdu k úseku 515 a ten se znovu ucpe. Před dostavbou celé D0 je zkapacitnění jakékoliv dálnice do Prahy zbytečné. U D11 je to stejné, kolony se tvoří od nájezdu na D0 a po vyznačení 3 pruhů bude akorát kolona ve třech pruzích. D10 to samé.

Cestovatel

Přesně tak. D0 je už na hranici kapacity a to tím, že nejméně 50% jsou kamiony, které jen přejíždějí na D1 směr Brno. Musí se postavit nové propojení Plzeň – Písek – Jihlava

Jiří Urban

Na pražský okruh nebo rovně po Rozvadovské do Prahy. Tohle rozšíření se určitě dříve než D0 nepostaví.

Josef

Myslim, ze to je i v clanku uvedene, je potreba nejdriv vyresit 515 a MUK Trebonice, davalo by asi smysl mit mezi D5 a Barrandovem 4 pruhy, s tim ze dva od severu a dva od D5, za MUK Barrandov by se z toho stal tripruh, nicmne tam to zase narazi na to, ze nam nekdo naprojektoval tunely jen dvoupruh.

Rossec

je pravdou, že železniční tunel Beroun – Praha by znatelně snížil individuální dopravu po D5, ale bohužel se jeho stavba neustále odsouvá

Výhleďák

Ten tunel by možná snížil regionální IAD, ale nijak neomezí ten hlavní problém, a to jsou tranzitující kamiony, které sice samy do Prahy nechtějí, ale nic jiného jim nezbývá.

rory2k

Od kamionů by Praze pomohla D19 (Plzeň – Jihlava), ale ta se teprve plánuje…

Jiný

Hlavní příčina kolon na D5 na vjezdu do Prahy je ucpaný úsek D0 Třebonice-Barrandov. Ten se snad dočká třetího pruhu a časem snad mu ulehčí severní okruh. Dokud toto nebude, bude se stát i ve třech pruzích.

Co se týče D99, nevěřím na ní, nepovažuji průchod přes Brdy, Povltaví a Posázaví za projednatelný.

A také si myslím, že by se mělo udělat něco s průchodem D5 skrz Králův Dvůr. To jak v 80. letech odřízli zámek, je barbarství, tady by se měla dálnice zahloubit.

Ing. Vladimír Bílý

Tak jižní část D99 nedává smysl ani dopravně v tom smyslu, že je to málo muziky za hodně peněz. Současné jižní části pražského okruhu se uleví dokončením severu plus předpokládám rozšíření netunelových úseků na 3+3. K tomu uvažovaná D20 odvede východo-západní kamionový tranzit. Jižní část D99 je tak nejen neprojednatelná, ale i zbytečná.

Petr

A severní část není? Ještě ani není postavená severní část D0 a už chtějí stavět další okruh o 30 km dál?

Petr

“Just one more line bro”

Honza

,,Its gonna speed up traffic“ Je těch případů kdy rozšíření dálnice nepomohlo v Americe málo snad?

Náhodný Kolemjdoucí

Ale tentokrát už to bude určitě jiné.

Jeffer

A chápete, že tých ľudí žije v danej oblasti obmedzené množstvo? A že nejaké 3 milióny v spádovej oblasti Prahy (vrátane Prahy samotnej), naviac s existujúcou hromadnou dopravou (aj keď v niektorých smeroch, napríklad Kladno a Beroun, skoro ako keby nebola) sa nasýtia pri inom množstve dostupných pruhov ako 12 miliónov v aglomerácii LA, alebo 41 miliónov v aglomerácii Tokio?

František Josef

Ještě jeden maličký jízdní proužek, a ten již bude určitě ten poslední, který dopravu navždy vyřeší.

Josef Pešek

A bude těch 6 pruhů stačit? Řešením kolon kamionů na D5 by mohly být regulační pruhy se semaforem, které by vypouštěly jen tolik kamionů, kolik by jich bylo potřeba, aby se neštosovaly na okruhu.

Franthomas

Je potřeba vše převážet kamiony? A musí všechny kamiony tranzitovat přes ČR?

Stráťa

Ano je nutné vše převážet kamiony protože alternativa neexistuje, železnice by se zhroutila už po přesunu jednotek procent na koleje a navíc není schopná fungovat dostatečně pružně.

PanX

Takže se ta kolona přesune před ty rádoby semafory…

Azkaban

Jakože teď ty osobáky, který dennodenně objíždějí kolony na dálnici skrze ty dotčené obce hluk nevytvářejí?

Marek

Přesně, bydlím v jedné z dotčených obcí (Nučice) a je to peklo. Desítky PL kamionů a tranzitu přes obec.. Ať už je rozšíření hotovo co nejdříve!!

Dachs

Potvrzuji.

Twix

Dobrá otázka, zajímalo by mě které obce si stěžují nejvíc. Často jedu v pátek v 17 hodin Zbuzany – Nučice a v protisměru je to prakticky souvislý proud aut, půlka má polskou nebo německou značku, prostě třetí pruh vede už tudy 🙂

Jaaa

“ Vyřeší se kolony,”
Odsunou se kolony v čase o pět let.

A to za to stojí, přátelé, protože do pěti let už bude stát trvalejší řešení v podobě nějaké rychlé hromadné dopravy.
/s

Michal M

Ne, do pěti let někoho možná už napadne silniční mýto, což je ekonomické řešení omezených zdrojů.

Frantisek X

Takže nejprve rozšíříme silnici (o naprosto nesmyslném, účelovém strašáku ve formě paralelní dálnice, aby se lépe prosazovalo toto, pomlčme), abychom se pak její užití teprve snažili omezit. To za ty miliardy stojí. Možná ale dříve někoho napadne opět odsunout železniční řešení pro takto silný přepravní proud. A už vůbec se nepřipouští jakákoli změna trendu čím dál většího dojíždění a závislosti na centrech…

Air Traveller

lepsi problem posunout a ziskat cas, nez se tvarit, ze problem neexistuje.

nez bude nejaka smysluplna alternativa, tak se ta dalnice jeste dvakrat rozsiri.

proberte se.

M.D.

A jaké řešení máte vy teda? Myslíte si, že když se dálnice tedy nerozšíří, tak auta a kamiony nebudou přibývat? Že je nárůst množství aut vázaný na kapacitu silnic? Asi úplně není viďte. Každá normální rodina dneska potřebuje 2 auta a je jim úplně jedno, jestli má dálnice dva nebo tři pruhy, to auto si stejně pořídí. Stejně tam nákladní doprava poroste tak jako tak, ať už bude mít D5 dva nebo tři pruhy.
A podle Vás je ideální nic nedělat a už takhle přetíženou dálnici nechat úplně zkolabovat. Tleskám

Tomáš R.

„Vyřeší se kolony.“
Jojo, ve světě mnohokrát empiricky ověřené pravidlo, že stavby nových silnic a rozšiřování stávajících trvale a definitivně řeší problém dopravních kolon a zavádějí v dopravě dokonalou harmonii…..

Průvodce původní Aleš

Just one lane bro…
Kousek od mého domova je víceméně příměstská dálnice, v ranní špičce má ve směru do centra 8 pruhů, odpoledne z centra 7 pruhů, mimo špičku celkem 11 pruhů v obou směrech (v ranní špičce se přesouvá střední dělící pás plus se vždy ve špičce v příslušném směru otevírá odstavný pruh). Přesto je ve špičce běžná rychlost 15-20 km/h.

J.K.

Tak asi to odvede větší dopravní výkon než D5, ne?

Připravuje se i dráha, ale s rychlostí dráze vlastní…

Průvodce původní Aleš

Kdykoli postavíte další pruh, za pár let se dostanete opět do stavu, kdy je dálnice ucpaná. Řešením je kapacitní a rychlá kolejová doprava, podívejte se do Japonska.

M.D.

Akorát, že ty auta přibydou tak jako tak. Bez ohledu na to, jestli dálnice bude mít 2 nebo 3 pruhy.

Jeffer

To, kupodivu, nebude pravda. Nejaký väčší dopyt po jazdení v okolí Prahy budú mať odhadom tak 2–3 milióny ľudí, ale denne z toho bude jazdiť napríklad pol milióna, možno milión (ale nie všetci autom). Počet obyvateľov ČR nerastie, takže ani toto číslo denne dochádzajúcich sa už nebude zdvíhať tak výrazne a tak v jednu chvíľu dosiahne kapacita diaľníc hodnotu, ktorá bude dostatočná. Takže to porovnanie so zahraničím je falošný strašiak. Napríklad v US prakticky neexistuje použiteľná verejná doprava (rozptýlená zástavba efektívnu hromadnú dopravu neumožňuje) a potom, keď sa to porovnáva napr. s LA, ktoré má skoro 4 milióny obyvateľov (a… Číst vice »

Tom Matto

Přesně. Třeba kdyby se D5 vůbec nepostavila a všechno to jezdilo po I/5 třeba přes Beroun, tak se taková protihluková opatření vůbec nemohla řešit a hlavně bychom se zbavili těch proklatých kolon do Prahy. Nebo třeba I/35 taky funguje úplně perfektně a všichni se úplně děsí okamžiku až bude dostavěná D35. Hlavně ve Vysokém Mýtě a Litomyšli. Prostě dálnice nám byl čert dlužen, vždyť bez nich se nám žilo tak pěkně. (ironie)

Josef Pešek

Dnes by se rozhodně nestavěla D5 okolo centra Berouna a vyhnali by ji někam do tunelů pod Tetín.

jinonic

jojo, přímo do CHKO a krasové oblasti.

Frantisek X

Takže neustálé přidávání záplat namísto řešení příčin je prima? Periferizace čím dál většího území, přetěžování center a hlavně upřednostnění IAD i v tak silných proudech je to, co chceme?

mimochodem

Reality check:
Vjezd do Prahy od D5 je realne jednopruhovej, protoze druhej pruh je zabranej strudlem nakladaku sdjizdejicich na D0.

Reseni priciny = zkapacitneni D0 po Slivenec a lepsi reseni MUK Trebonice.

Ve vysledku tak dojde k tomu, ze rozsirenim konce D5 na tri pruhy se vjezd toliko priblizi sve puvodne planovane kapacite.

Helena

Jenže tenhle problém není jediný. Nezřídka jsem zažila situaci, kdy se kolona od Loděnice do Rudné za odpočívadlem nahoře pěkně rozjela – kolikrát není špunt jen u sjezdu na okruh, ale samotný nájezd od Rudné nebo od odpočívadla.

Náhodný Kolemjdoucí

Možná, kdyby v tom novém pruhu jezdily jen autobusy a IZS, tak by to nějaký dopad na něco mělo.

David

Jako jsou fakt rychli, snad to tech 2027 zacne. Sotoboys urcite zacnou neco o podpore zeleznice, ale ten tunel bude mit do 2027 mozna tak dalsi vizualizaci.

Pavel Dvořák

Tady je pro ně jediná šance, že si prolobbují výměnu kompletního vedení ŘSD s SŽ (a možná celého osazenstva). Pak by se to otočilo a zatímco výstavba dálnic by stála, tak by jsme konečně třeba měli i nějaké VRT apod. 😀

Frantisek X

Klidně si urážejte oponenty a pěstujte svou závislost na autech, když si myslíte, že to něčemu pomůže. Je to ale stát a jeho lidmi (stále ještě trochu) volená správa, která raději přidává silnice, než by prosadila účinné investice do efektivnějších alternativ. Uvidíte, na jak dlouho to pomůže. Trpět ovšem budou dále i jiní, bohužel.

Air Traveller

lepsi problem odsunout o par let, nez se tvarit, ze problem neexistuje.

vase predstava, ze vlak (ci bus) spasi svet a potrebu iad nejak vyrazne snizi, je usmevna a mylna.

Průvodce původní Aleš

A stejně žádné Japonsko není, všechny ty deseti- (a více-) vozové městské a příměstské vlaky a šinkanseny , vždyť je to jen vymyšlený. Že?
I když s Vámi v letecké tématice obvykle souhlasím, tak teď jsem pochopil, proč si z Vás spousta lidí dělá srandu…
Srovnejte Japonsko a USA. Rychlá a efektivní veřejná doprava vs.každodenní peklo na deseti- až dvacetiproudých dálnicích.

Air Traveller

nejsme ve sporu 🙂 rychla primestska doprava je fajn, resi toho hodne a efektivne lidi do vlaku natahne.

ma to ale problem – ne vsichni bydli
v benesove a obcich po trati a ne kazdy jede do prahy a zpatky.

a v tu chvili je ten vlak (ci mhd) v podstate k nicemu a lidi do toho auta stejnw polezou.

a uz i ta trat do prahy nestaci – ale rozsireni nebude za pet let. ani za deset. nejspis ano za dvacet. a do te doby musime zit s tim co mame a jit cestou, ktera ke realizovatelna

Průvodce původní Aleš

Stačí u každého nádraží postavit kapacitní a cenově výhodné parkoviště. Pak ti lidé polezou do auta jen na „poslední míli“.
Že nestačí tratě do Prahy, není důvodem rozšiřovat dálnice. Je potřeba zlepšovat tratě a prodlužovat peróny (více vagonů do vlaku)-

Air Traveller

sam vite, jak je to s liniovymi stavbami – a nemluve o tech, ktere nejsou desitky let v uzemnich planech.

chtit zacit nyni stavet treba alternativni trat z kolina do prahy je boj na desitky let.

ty desitky let musime vysrzet s tom co mame, a co jde realizovat. a to jsou ty silnice.

opet – to co nabizite (parkoviste apod) resi vesmes jen cesty z/do prace. nic jineho.

Dachs

Kdyby jenom lepší / kapacitnější P+R u vlaku (jen namátkou: v Řevnicích, Dobřichovicích nestačí poptávce). Ještě k tomu totiž zjistíte, že potřebujete tříkolejný nový výtoňský most, odpovídající potřebám. A to hodně rychle. Tenhle megaproblém s problémem zvaným D5 vlastně úzce souvisí…
Prodloužení perónů by bylo sice hezké, ale u lidí vítězí pravidelná taktová doprava v intervalu, který ani v okrajových časech nepřesáhne 30 minut. A ve špičkách musí být konfrontováni s nabídkou, „že to jede každou chvíli“.

Ddd

Kdo z vás v Japonsku byl? Nebo o něm aspoň ví něco více, než že tam mají rychlovlaky?

„všechny ty deseti- (a více-) vozové městské a příměstské vlaky a šinkanseny“ tam jezdí v oblastech, které jsou osídlené hustěji než centrum Prahy. Kdejaká vesnice s 500 obyvateli ve Středočeském kraji má lepší dopravní obslužnost než stejně velká vesnice v Japonsku.

Nastěhujte do Berouna 300 tisíc obyvatel a do Králova Dvora dalších 80 tisíc, aby to bylo srovnatelné. Ale to by bylo řevu od těch, co se stěhovali z Prahy na „klidný venkov“.

Air Traveller

diky za tenhle prispevek – byl jsem si skoro jisty, ze je to presne tak jak pisete, ale neb jsem v japonsku jeste nebyl, nechtel jsem se poustet do prilis velkych spekulaci 🙂

Stráťa

Ještě by bylo fajn dodat že na srovnatelnou hustotu osídlení (bez ohledu na rozložení obyvatel) by bylo potřeba v ČR asi 26,5 milionu obyvatel.

Martin

Tady je problém hlavně v metodikách výpočtů ekonomické návratnosti, kterými se SŽ musí řídit, ptejte se spíš, proč je má ŘSD proti SŽ tak měkké.