Rozšíření D11 získalo klíčové razítko, šest pruhů má být až do Poděbrad
Instalace nosníků mostu přes D11 u Jiren. Foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje

33 kilometrů dlouhý úsek chce ŘSD začít rozšiřovat v roce 2030.
A u napojení D11 na D0 na Černém Mostě se zamýšlí zbudovat obří vrakoviště, nebo jak se s tolika auty ze všech směrů hodlají plánovači dopravních prodů vypořádat?
Nijak, počkají až se rozšíří i D10 a pak budou 20 let vymýšlet a dalších 15 připravovat zkapacitnění D0 okolo Čerňáku… Důležité, že se máme pořád na co těšit!
Možná by pro začátek stačilo otevřít již hotový třetí pruh od začátku D11 k Jirnům.
No taky to moc nechápu, mají dostavet protihlukové zdi, upravit odvodnění a prodloužit připojovak. U odpočívky. Co na tom budou stavět přes 2 roky nevím.
Problém je v Počernicích. Tam je dálnice v hlubokém zářezu a stejně to nestačí. Musí se tam postavit tunel.
TUnel? spíš ocelová konstrukce, která zakryje dálnici
Takže problém není v Počernicích, ale v dálnici.
Ale vždyť z Prahy do Jiren je to už postavené. Akorát to není namalované. Tomuhle nerozumím.
chybí protihluky a zakrytí u Počernic + MUK Beránka
No hlavne je take potreba prestavet sjezd z D11 na D35 smerem na Pardubice a Olomouc. Uz ted tam vznikaji kolony a dost nebezpecne situace. Nevim, ktery myslistel vymyslel, ze pul Moravy projede tim jednim pruhem, navic v docela prudke zatacce, kde se kamiony doslova plouzi.
A to počkejte, až se veřejnost dozví, že komplet všechen tranzit z Vídně a Bratislavy na Prahu pojede jedním pruhem. Stavba té křižovatky na jihu Brna už byla zahájena, ale zatím to moc lidí neví, co je čeká.
Od Vídně míří 90% kamionové dopravy na Ostravu a Polsko. Na Prahu toho jede naprosté minimum. Mimochodem ta rampa z D2 na Prahu ale bude stavebně připravena na dva pruhy v celé délce a v případě potřeby to bude možné přemalovat a mít tak dlouhé dvoupruhové připojení které naváže na 4 pruhy až k Vídeňské…, když se zruší ty betonové svodidla u připojení, které tam nutně být nemusí…
Jak jako veřejnost neví? Máme u Brna stejnou situaci s malými přestávkami od chvíle, co se začala opravovat panelová D1.
Jak jako? Vždyť Praha – Jirny už na tři pruhy postavená je, stačí je tam namalovat!
Je v budoucnu v plánu rozšíření na 6 pruhů po celé délce až k D35? Lepší do Poděbrad, než nic, ale nevím, jestli to zásadně pomůže.
Chtělo by to až do Sedlic, už teď je to na D11 mazec.
Nesmíte tak zhurta. V našich krajích je třeba postupovat pomaloučku, polehoučku. Ne, že někdo přijde s větším nebo dokonce systémovým nápadem. To se všichni hnedka potento …
jenže od Poděbrad bude intenzita dopravy na 3+3
Výborně. Všechny nové dálnice by měli být 3+3. Tam kde ještě provoz není tak intenzivní tak by tam měla být rezerva. Podobně jak v Polsku. Tam ví proč to dělají.
S tou rezervou souhlas. Ten kus pole navíc by neměl být nějak zásadní položkou v rozpočtu…
Taky si myslím. Ale není to jen kus pole ale také řádně dimenzované mosty i jiné stavby.
To vidite jak Hurvinek valku. Pokud nechate rezervu ve stredovem pasu, pak musite rozsirit i vsechny naspy, zarezy, nadjezdy, atd. To neni jen kus pole.
Pravda, na mosty jsem nepomyslel. Ale přesně tak bych to rád viděl. Rezervu ve středovém pásu.
No, Poláci se rozmáchli zase až příliš moc a tu prostorovou rezervu mají i v místech, kde možná nebude potřeba.
Za mě lepší tu a tam se splést v rezervě než neustále řešit kde a jak rozšířit dálnici. Nehledě na to že když je ouvej se ten rezervní pruh vždy hodí.
Poláci jsou hlavně v jiné situaci. Oni před 25 lety neměli prakticky žádné dálnice. U nás dává smysl k rozšíření víceméně jen u dálnic kolem Prahy a Brna, které tu ale stojí už přes 40let…