Rozšíření D10 na okraji Prahy má projektanty, stavět se má v roce 2029
Úsek D10 mezi křižovatkami Satalice a Radonice. Zdroj: Pudis, EIA

První velké omezení čeká řidiče letos, začne velká oprava povrchu.
První velké omezení čeká řidiče letos, začne velká oprava povrchu.
Z letáku vyplívá že mezi MUK Satalice a benzinkou ve směru na MB budou de facto 4 pruhy, 3+ průplet. Z druhé strany na Prahu ale tento průplet nebude a od benzínky bude klasický skoro 300m dlouhý připojovák. To je úplný nesmysl vzhledem k tomu že na MÚK se bude D10 větvit na 3 větve, to mohli ten průplet taky udělat a rovnou z něj rozšiřovat dál na MÚK, jednalo by se také o de facto 4 pruhy.
u Prahy by to chtělo spíš 4 + 4 pruhy
Ten hluk snad utlumí protihlukové stěny?
Dálnice D10 a D11 si bezesporu 3+3 pruhy zaslouží. D10 alespoň do MB, D11 minimálně do Poděbrad (po otevření většiny úseků D35 možná až do Hradce).
S těmi 3+3 by mělo jít i navýšení rozpočtu místní dálniční policie, na drony a nějaký hlídky navíc. Bez postihů středoproudařů se to staví zbytečně.
Uvidime co udela s D11 obchvat Bechovic a Uval, mozna to natahne cast provozu zpatky na I/12 .
Tam ale nepočítejme, že by se přesunula doprava na I/12 a na D11 se ulehčí. Spíše se na chviličku zastaví / zpomalí nárůst intenzity dopravy.
Škoda, že se nepokusí přípravy trochu urychlit, aby mohli plánovat začátek prací na 2028 – stačí i prosinec!