Rozšíření D10 na okraji Prahy má projektanty, stavět se má v roce 2029
Úsek D10 mezi křižovatkami Satalice a Radonice. Zdroj: Pudis, EIA

První velké omezení čeká řidiče letos, začne velká oprava povrchu.
První velké omezení čeká řidiče letos, začne velká oprava povrchu.
2029 je zoufale pozdě.
Tak to abychom to radši už vůbec nestavěli, co? 😀
Z letáku vyplívá že mezi MUK Satalice a benzinkou ve směru na MB budou de facto 4 pruhy, 3+ průplet. Z druhé strany na Prahu ale tento průplet nebude a od benzínky bude klasický skoro 300m dlouhý připojovák. To je úplný nesmysl vzhledem k tomu že na MÚK se bude D10 větvit na 3 větve, to mohli ten průplet taky udělat a rovnou z něj rozšiřovat dál na MÚK, jednalo by se také o de facto 4 pruhy.
u Prahy by to chtělo spíš 4 + 4 pruhy
A v Praze by to hlavně chtělo méně aut. A?
Ten hluk snad utlumí protihlukové stěny?
Dálnice D10 a D11 si bezesporu 3+3 pruhy zaslouží. D10 alespoň do MB, D11 minimálně do Poděbrad (po otevření většiny úseků D35 možná až do Hradce).
S těmi 3+3 by mělo jít i navýšení rozpočtu místní dálniční policie, na drony a nějaký hlídky navíc. Bez postihů středoproudařů se to staví zbytečně.
Uvidime co udela s D11 obchvat Bechovic a Uval, mozna to natahne cast provozu zpatky na I/12 .
Tam ale nepočítejme, že by se přesunula doprava na I/12 a na D11 se ulehčí. Spíše se na chviličku zastaví / zpomalí nárůst intenzity dopravy.
Škoda, že se nepokusí přípravy trochu urychlit, aby mohli plánovat začátek prací na 2028 – stačí i prosinec!