Rozsáhlé podvody s měřením emisí. Ministerstvo po letech kritiky chystá analýzu

Měření emisí, ilustrační foto. Autor: MDČRMěření emisí, ilustrační foto. Autor: MDČR

Způsob technických kontrol včetně měření emisí projde podle úřadu důkladnou prověrkou.

97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
cenek

Takové to organizace, různé lobisty úplně nesnáším. Nevím proč by je měli zákonodárci naslouchat. Pokud v tom nejsou nějaké další zájmy. Vždy dělají věci proti občanům. V oblasti bydlení je zase ARTAV, a podobně. Výsledkem je pak nefunkční vyhláška v oblasti rozúčtování měření tepla. Důsledky pocítil nyní každý. Ceny energií astronimocké.. Ale stejně jste zavázaní je platit. I když protopíte 0. Stejně Vám naúčtují cca 90% průměru. A k tomu máte z EU povinnost drahých měřáků. Certifikací. Drahých bezdrátových odečtů.. A je to na nic. U aut. Debilní metodika nezkoumá kouřivost moc… Ale to jestli se od sebe výsledky liší..… Číst vice »

cenek

At radši nedělají nic. Normy a měření nastavili deb. Logickým důsledkem jak přežít v této džungli je toto. Prostě auty jezdit musíme.. A ne že ne. Buď zavřou všechny oči a dveře. A ať si v bruseli vymýšlí co chtějí. Vlk se nažere a koza zůstane celá.. Nebo časem lidem stejně prasknou nervy z těch klacků pod nohy. A vymýšlení problémů.. Ano děláme si korupční prostředí.. Vymýšlením debilních zákonů a prováděcích vyhlášek. které se jako vždy v čr pak nedodržují..

Arnošt

Dneska skoro všem všechno vadí že projede starší diesel tak se hned chytají za nos …a co jako ?o kousek dál je válka kde hoří kde co a umírají lidi…

Trumway

Tak jsem si tak říkal co je vlastně to CO2 které leze z výfuku. Kde se bere a proč je jeho hodnota tak vysoká, že ho potřebujeme snížovat? Ono kdby nebylo CO a HC které se na CO2 přetváří nebylo by ani CO2. Takže vlastně můžeme proti CO2 bojovat s cílem snižovat ho, ale jen aby následek nebyl ten, že nám z výfuku polezou ještě horší jedy než právě ono CO2.

PetrH

Bože bože… vy máte základní školu?

Y.K.

Au.

Hala D

Už aby byly jen ty elektromobily, to máte: znemožněné podvody emisí, nezávislost na náladách ropných šejků, nezávislost na aktuální ceně benzínu a nafty, nezávislost na nenažraných čerpačkách, méně kontrol v nenažraných servisech, méně problémů s podvodnými překupníky, míň hluku ve městech, lepší ovzduší, není nutné komplikované řazení, možnost předtápění v zimě, odpadají problémy se startováním, atd.

Cupra

Když jsou všichni tak nenažraní a jen vysávání z majitelů spalováků peníze, zatímco a ty Elektra jsou podle vás oproti tomu tak výhodné, proč teda jich už nejezdí většina? 🤷‍♂️

Trumway

Kdyby vysávali peníze nemontovali by levné díly co vydrží prd, ale dávali by kvalitní čímž by jen docílili toho, že zákazník bude spokojený a rád by se jim vracel. Tím, že dávají levné a myslí si, že zákazník bude rád, že ušetřil se šeredně mýlí. Navíc pokud si dnes servisy stěžují že mají moc práce je třeba se zamyslet nad tím jestli to není právě tím, že tam ti lidé musejí být častěji než by chtěli. A co se těch dílů týče tak jako tak by na tom vydělaji protože ty slevy co mívají u prodejců dílů nejsou zanedbatelné. Hlavní… Číst vice »

Cupra

To je hrozné, že někdo něco prodá se ziskem nebo si nechá zapatit za svojí kvalifikovanou práci. Ještě, že si ten svůj starý sazomet dokážete opečovávat.

Pokud máte mechanika, který neumí něco opravit a musí bádat, tak nejste u kvalifikovaného mechanika, ale pravděpodobně u někoho, kdo Vás nalákal na nižší cenu za práci a další beričky, aby si Vás získal.

Lidi, kteří opravdu umí, tak mají narváno a lidi jako vy, kteří si myslí, že věci dostanou pomalu zadarmo, tak holt musejí furt dokola jezdit k patlalovi, který něco jen zkouší.

Trumway

„To je hrozné, že někdo něco prodá se ziskem nebo si nechá zapatit za svojí kvalifikovanou práci. “

Přečtěte si prosím mé příspěvky. Vždyť vy píšete pravý opak toho co píšu já. Já neříkám že chci něco zadarmo. naopak chci aby díly byly kvalitní a stejně tak kvalitně odvedená práce. A nevím o jakém sazometu to mluvíte, protože mě z výfuku žádné saze nejdou.

Hala D

To je otázka jako, proč už nemáme všichni létající talíře a létající domy.

Cupra

Bohužel tu sebe jen ztrapňujete a ukazujete všem, jak moc se snažíte mluvit o něčem, o čem nemáte ani šajn.

Trumway

„to máte: znemožněné podvody emisí, nezávislost na náladách ropných šejků, nezávislost na aktuální ceně benzínu a nafty, nezávislost na nenažraných čerpačkách, méně kontrol v nenažraných servisech, “

Sice možná máte pravdu ale i ten elektromobil má jeden velký probléma to ten, že není nezávislý na rozhodnutí jestli zrovna půjde nebo nepůjde proud a uznejte, že to co jste napsal se dá vždy nějak obejít , ale to rozhodnití jestli bude možné auto zapojit k elektrické síti a nabít moc dobře ne.

Hala D

Kolikrát vám za poslední rok nešel proud? U mě v bytě tak 2× za posledních 5 let.

Trumway

Tak začněme třeba tímto.
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/nemci-se-rozhodli-regulovat-domaci-nabijeni-elektromobilu-chteji-predejit-pretizeni-site
A co se je HDO jistě víte.Takže to není o tom, že by nešel proud protože zrovna byla kalamita a spadl strom na vedení.

tarten

A to se zatím prodává celosvětově jen 10 mil. elektromobilů ročně…

JendaVenda

Utrech jako názorný příklad, že to se současnou infrastrukturou nemůže fungovat ?

PetrH

To tady teď budeme mít pořád, že? Škoda, že na jiných zdrojích než babišdnes o tom nic neví…

cenek

Si je klidně kupte. Ale za své.. Ne dotační. A včetně spotřební daně a DPH.

Trumway

1.4MPI. To takhle jednou chhtěli ve škodovce při honbě za nižšími emisemi přimět starý škodovácký motor aby plnil vyšší EURO a měl nižší emise. Tak se tam namódily lambdy, ale jejich instalace byla taková, že odcházejí a díky tomu pak svítí kontolka na přístojové desce. Řešení sice existuje a tím je výměna lambdy, ale to je řešení na chvilku.Druhé řešení je nový software do ŘJ, ale to každý nedělá natož aby to dělal dealer. Proč to píšu? Protože všichni víme,že s touhle oranžovou kontrolkou auto emisemi neprojde. Takže řešení je buď chybu smazat a čekat až se zase objeví, vyměnit… Číst vice »

Cupra

Víte, lambda tam není od toho, aby kvůli ní nesvítila kontrolka,ale aby podle ní motorová jednotka řídila poměr spalování vzduch / benzín. Je to naprosto běžná věc v dnešních autech, která je celkem spolehlivá a běžně vydrží vyšší statisíce km. Problém není v ní samotné, ale max ve šlendriánu někoho, kdo poruchový díl pustil do výroby.

Trumway

Vím a někomu z branže to vysvětlovat nemusíte. Jenže také vím , že tohle je u těchto motorů častý problém (prakticky vlastnost).Jde o to, že prostě lambda (a to zadní za katem) odchází díky tomu, že je vyhřívaná stejně jako přední a když na ní lítá voda (děje se to hlavně pokud auto jezdí na krátkých trasách) tak prostě odejde. Ohřejte keramiku na xyz °C a pak na ní nechte cákat kondenzát produkovaný studeným motorem a stane se co? Správně. Keramika praskne. Prostě problém tohoto motoru o kterém se ví, ale je velmi málo jidí co to dnes umí opravdu… Číst vice »

Trumway

„lambda tam není od toho, aby kvůli ní nesvítila kontrolka“

Lambda není od toho aby kontrolka nesvítila, ale kontrolka svítí proto aby signalizovala že lambda nefunguje správně. Ovšem protože je řídící jednotka tak blbá v počáteční fázi ani nepozná jestli je vadná přední nebo zadní a nahlísí přední. Takže kdo nemá zkušenosti mění přední a on ten problém je v zadní.

Cupra

Což je snadno zjistitelné přes měřené hodnoty.

tomas-6273

Jestli se na ministerstvu najde apolitický osvícený úředník, který to dotáhne do konce, tak to bude super. Bohužel se bojím, že to vyšumí. Dobrovolně a zcela vědomě si znečišťujeme ovzduší a děláme jakobynic. Veškeré nastavené limity emisí tu nejsou od toho, aby chránily obyvatelstvo a životní prostředí, ale aby chránily znečišťovatele. To Kupka dokázal, když mohutně bojoval za zmírnění EURO7. Když to nevyjde ani do limitu, tak to ošulíme, aby to bylo na papíře OK. Je to jen pokračování DieselGate, olovnatý benzín, akorát jiným způsobem. Společnost pragmatiků, kteří řeší především peníze padne na hubu a semele u toho i ostatní.… Číst vice »

MHD

Jděte s tím politicky do voleb…jak jednoduché to je.

Jaaa

Ale tak všichni víme, že problém naší doby jest problémem morálním, jak říkal Masaryk.

Nicméně je zjevné, že většině lidí poškozovat druhé vyhovuje.

Trumway

A kdyby někomu přišlo divné proč sem dávám tak starý článek tak tady je ještě jeden odkaz:
https://www.cebia.cz/novinky/tiskove-zpravy/autorizovane-servisy-se-loni-vyrazne-zhorsily-vykazovaly-horsi-praci-nez-neautorizovane

Trumway

„V rámci typu auditu „Po opravě“, tedy při pravidelném servisu vozu, byly nejčastějšími prohřešky nedoplnění chladící kapaliny, která byla ponechána pod ryskou minima, nebo například nevyměněné nefunkční žárovky.“ Co takové žárovky. Ale že když si člověk po výměně oleje zkontoluje jeho hladinu a zjistí, že je opravdu hodně nad ryskou maxima to se pak člověku otevírá kudla v kapse. To je takový problém po vypuštění a výměně filtru nalít olej na horní rysku, nechat stéci, nastartovat na krátkou dobu motor aby se olej dostal do filtru a všude kde má být a odkud stekl a pak olej doplnit tak aby… Číst vice »

Hans N.

Letitým trikem při obcházení měření byla (možná stále je) povytažená sonda, která nebrala co měla. Je to dneska jinak? Umíme to už sofistikovaněji?

Kačák

Nevím zda umíme ale existuje řešení ohledně snímání tlaku ve výfukovém potrubí….

Trumway

Na to stačí netěsnost někde ve spoji a z nevinného se rázem stává viník. Však na protokolu se i uvádí „drobné netěsnosti..“ A že jsou netěsnosti neznamená, že je výfuk prorezlý. Na to stačí různé části od různých výrobců které na sebe nepasují a utěsnění bývá problém. Třeba v případě spojů který je řešen pružnou trubkovou sponou. Pokud má jedna trubka vnější průměr větší než druhá je logické, že to nebude sedět a těsnit. Zkuste koupit komínové silnostěné trubky od různých výrobců a zjistíte, že i když jsou všechny průměru 120 tak je do sebe nemusíte dostat.

Marek Janík

umíme – posuneme desetinnou čárku o jedno místo na naměřených hodnotách

Jiří Kocurek

A proto je lepší mít motor, který nikdy žádné emisní normy splňovat nemusel. Liaz ML 634 forever, lepší než trolejbus! 😀

Jiný Petr

Ten je v „810“, že? resp. v ŠM11

MajsterN

V té staré jo

none

Tak to je dobry. Vsichni zucasteneni vedi, jak to funguje. Do tohohle si nikdo nedovoli riznout. Stejne jako na bajnym problemem s filtrem pevnych castic.
Kdybych chtel bych velmi, velmi zlej, tak bych se postavil pred STK a vracel se s prave vyjizdejicim autem zpet a podival se na emise. To by nastala panika.
Preji jim mnoho stesti a uz ted me zajima vysledek. Ze to bude varianta „vlk se nazral, al oza zustala cela“ je jasny.
Uplne mi to pripada jako akce taxikari. Pry kradou, ale nikdo s nima nikdy nehnul 😀

kodl

Ve Zline projde merenim emisi na STK kazdy dehtotvor, za kterym pri sebemensim seslapnuti plynu zustava neproniknutelny mrak cerneho koure kazdy, kdo doda obalku s patricnym obnosem, basu pivek nebo slivovici.

JendaVenda

A co tak zajít na místní oddělení PČR, místo bonzování na anonymním webu.

Jenda Benda

Udávat se nemá, ale hlásit se to musí.

Zbynek

S panem ministrem z ODS. Jak to asi muze dopadnout?

Maara

Hlavně, že když tu vládli Babišova nemehla, tak se tohle nestávalo.🤦‍♂️

Zbynek

Kde neco takoveho tvrdim? Mimochodem to by se to dalotvrdit o ministrovi z kterekoli strany. Ale ted mame ministra zrovna z ODS.

Jiný Petr

Chtěli jsme všechno privatizovat (STK přešly do soukromých rukou někdy kolem roku 1995) a teď se divíme, že si trh poradil 🤣

Ludwig

Pokud si myslíte, že ve státních STK by bylo vše v pořádku, pak mi dovolte, abych se Vám vysmál

Jiný Petr

To asi ne, ale ministr by měl přímý dohled a mohl by i personálně přímo jednat. Takto nemůže

Y.K.

jak nemůže? Vždyť se to řídí zákonem, stačí chtít a dělat dohled, solit pokuty odebírat licence a ono se to rychle srovná. A je jedno jestli nade státním nebo soukromým. Jenže se nechce a tak kvete džungle.

Jiný Petr

Jednak jsem použil slovo – přímý – to jste v komentáři zapomněl. A zadruhé – kdo by měl chtít? Aneb realita života: Majitel vozidla chce primárně jezdit – na to potřebuje (zákon ho nutí mít) razítko a to na SME dostane. Takže cajk (jak by řekli mladí). SME chce vydělávat – tak si nebude moc komplikovat život a trochu přivře oči. Takže taky cajk. Státní úředník dostává fixní mzdu a je v teple a suchu – proč by se měl někde „splnit, stresovat“. Zákon je vydán, něco se (minim. papírově) měří, papír o měření vydán. Zákonu uděláno za dost. Takže… Číst vice »

Y.K.

Pořád nechápu co s tím má co dělat to jestli je to státní nebo ne, což byl původ reakce. Minisitr samozřejmě nemá přímý vliv ani na státní zaměstance. Viděl jste někdy poštu a pošťáka? Není v tom nejmenší rozdíl. Jediné co to může udržet v lajně je dozor. Proč tady nefunguje je asi úplně jasné. Úplatky, úplatky, úplatky.

MajsterN

Primy dohled má nad Správou železnic a tam to funguje skvěle. Ne, fakt je problém jinde.

Haxor

Nenechte se vysmát. Podvodů při měření emisí jsem byl svědkem opakovaně. Naposledy majitel nafťáku, ze kterýho se hulilo jak z kamen řiká: “Nojo, vono je to studený” a technik nato sarkasticky, že jestli je to teď studený, tak aby to prošlo, tak by ten motor musel mít aspoň tisíc stupňů. Oba se zasmáli a emise pán splnil. Ale stěžujte si, když je to jediná STK široko daleko a všchni Vás i sebe navzájem znaj :/

pavel.mertlik

Předně formulace, že se tady při měření něco přičítalo a z toho přímo plynoucí to, že všechny auta o to víc kouřily. To je hodně zlej bullshit.

MHD

ODS mektá něco o podvodech, tak to je bizár dne. Ta ODS, která před volbama slibovala, že nebude zvyšovat daně a udělají proto všechno na světě a jak se ukázalo, byl to jen sprostý podvod.

Řekl bych, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozvývá.

Maara

Babišův volič označuje ostatní za podvodníky? To je bizár dne.🤦‍♂️

MHD

No dovol? Bývalý ODS volič, ale to neznamená, že budu volit Bureše.

PetrH

To víte, občas se ty sliby potkají s realitou… Taky vám naslibovali, že vyřeší schodky vyhozením úředníků a taky nic :D.

Petr

Tohle někdo tvrdil?

Swariner

Tak určitě. Hlavně je to v důsledku další krok, kterak šikanovat našilidi, žejo…

Swariner

Pozerám….vidím… hen tuná niečo zmizlo!

Trumway

A jo , máte pravdu.

Trumway

Stáří a technický stav vozidla spolu často úzce souvisí a třeba takový technický stav jde spolu ruku v ruce se stářím v případě kdy jde o korozi dílu. dílů nebo celků. Ten kdo si nechává opravovat auto v servise a je na tyto služby odkázaný by měl dobře zvážit komu opravu svého auta svěří, protože kvalita oprav se hodně liší a s tím i následný technický stav vozidla když nedbalá oprava způsobí poškození dalších souvisejících dílů. To, že vozidlo bylo v servise a po tomto absolvovalo technickou kontrolu kterou prošlo ještě vůbec nemusí znamenat , že jsou jeho emise a… Číst vice »

vasek.beroun

Jaké procento nehod jde na vrub špatného technického stavu?

Trumway

To nevím, ale za sebe mohu říci, že kdybych byl za volantem střevo a nepoznal bych při prvním brždění, které následovalo po krizovém zadupnutí kvůli chodci který mi tam vlezl to, že v brzdách není tlak a že tedy musím dojet na místo kde můžu bezpečně auto odstavit bez toho abych na pedál šlapal byl ocitl bych se za chvíli na suchu. Byl to váleček brzd který vyběhl díky tomu, že pakna měla možnost jít blíže ke štítu a pístek z ní zklouzl a vyběhl. Kdyby se v servise tyhle kluzné podložky paken neměnily neřeknu ani popel (ba co víc… Číst vice »

Haxor

Je to jednoduché. Zjistím si podíl aut prošlo x neprošlo a zaměřím se na ty stanice STK, kde prochází víc aut než je obvyklé pro STK v okolí. V reálu to bude trochu složitější, ale datová analýza si s tím poradí.

Trumway

jezdím na stk kde vím, že se kontroluje co zkontrolovat lze a kde není problém dostat měsíc nebo Nezpůsobilé jedna dvě. Prostě pro mě stk vždy bylo něco jako „vím, že mám auto v cajku“ jenže od jisté doby vím, že to tak není, protože na spoustu závad se na STK nepřijde a vlastně ani přijít nemůže.

Jan T.

Nejen že nestaráme líp, ale ještě nám to oficiálně prochází měřením, které se dá snadno uplatit.

Trumway

A víte co bych k tématu technického stavu vozidel měl já? Nechtěl by se už konečně taky někdo zaměřit na kontrolu kvality práce kterou poskytují servisy?

Jirka

Pokud nejste spokojen, můžete jezdit do jiného. Jsme (zatím) ve svobodné zemi.

Trumway

To ano, ale problém nastává když nemůžete najít takový který odvádí kvalitní práci a který udělá co si zákazník řekne. Spokojenost zákazníka vždy nemusí znamenat to, že zaplacená cena je nízká. Spokojenost zákazníka je třeba v mém případě to, že mě auto nikde nenechá, nemusím řešit a opravovat závady na silnici které vznikly i přes to, že se jim snažilo předejít (možná kdyby ta snaha nebyla ani by nevznikly, ale to zase souvisí s kvalitou některých lenvých dílů) atd…. Dám příklad. To přijdete do servisu, že chcete vyměnit pružiny na předku a protože víte, že tlumiče tam jsou už dlouhou… Číst vice »

Olin

Jj, bohužel taktéž osobní zkušenost. Dokonce v identickém segmentu – pružiny, tlumič a horní ložisko. A že občas čepy a sbíhavost taky nejsou hobby našich servisáků jsem si již také prožil. Ještě pochopím, že si nelze lehce poradit s podvozkem Astona, ale Puňta s 60-ti koníky… 🙁 Chlapi, opravdu se začíná shánět ne dobrej servis, ale alespoň ucházející servis těžce. Bohužel… Takže to je myslím to správné slovo povzdechu, které budeme cedit častěji a častěji. O.

Trumway

Je to tak. A těch zkušeností je mnoho nedávno známá výměna rozvodů. Když si pro auto přišla dozvěděla se , že zkušební jízda ok , ale pak s tím potřebovali popojet a už to nenastartovali. jistě, že to bylo potkané takže si tam auto pobylo o dost déle kvli sundání hlavy a vším co s touhle situací souvisí. To by prostě člověk nevymyslel. Já mám zkušenost s tím, že byl poškozený rozvoďák a jestli prý vyměnit tak říkám, že jo. Nikdy by mě nenapadlo že se mi auto potká protože odejde kladka která se při té akci neřešila.

vitapb

Pokud v tom vidíte potenciál, udělejte nějaký portál který se tím zabývá. Třeba vás to bude do budoucna dobře živit.

Trumway

Odkaz jsem dal nahoru

Dony

Ano, Němci skutečně většinou koupi auto, lítají s ním pět let, pak většinou putuje do Čech a těch ,,lepších,, zemích bývalého východu, no a pak ještě dožije v Rumunsku atd. Je to u kupní síle , která zde u nás je většinou zaměřena na ojetiny, nová auta jsou doménou spíše podniku. Až na tom budeme jako Němci asi pak může mít i obyčejný člověk každých pět let novou káru . Samozřejmě výjimkou je tuning, který i z nového auta udělá absolutní propadák co se emisí týká.

Trumway

Zrovna včera mě předjel Passat a na značce měl P (první registrace v ČR?) . Hulilo se z něj až to hezké nebylo. No a nedávno na D10 relativně mladé auto bílé barvy, které rovněž hulilo tak, že melo celou polovinu zadního nárazníku sousedící s výfukem černou od sazí. A nebylo to jen při akceleraci, ale hulilo pořád stejně intenzivně.

Jan

Super, že se o tom začíná více mluvit, uvidíme ale zda to pomůže. STK lobby to ma na ministerstvu dobře pošéfované. Prý kvůli tomu skončil i ministr Ťok, který tomu chtěl učinit přítrž a tvrdě narazil.

Slávek

DEKRA se, za pomoci úředníků, stala monopolem pro STK a teď z toho těží.

Jaaa

Asi nezbývá než to celé přesoutěžit.

Jenda Benda

To jsem netušil, že zákony/vyhlášky se soutěží.

Evzen

Kdyz vidim co jezdi na silnici a jak se z toho huli tak dnesni STK kontroly jsou zbytecne. Daval bych za to tvrde az likvidacni tresty pri odhaleni podvodu pri kontrole..

Jiný Petr

Když se z toho hulí tak je to ještě dobré – viditelné emise jsou méně škodlivé než ty neviditelné. Někdy mne překvapuje, že jedu na relativně mladým nafťákem a smrdí jak špatně spálené uhlí (a přitom nemusí být nic vidět). Pokud jedu za V3S (zrovna dneska jsem jednu dojel) zahalenou v dýmu, tak tolik nesmrdí, jen ten kouř je prostě vidět. (Nejen) v naší zemi máme tisíce předpisů na kde co, ale vymahatelnost je malá či mizivá. A proto se zeptám, jak v praxi chcete podvod dokazovat a koho trestat? To byste musel překontrolovat vozidlo jakmile z kontroly emisí vyjede… Číst vice »

Evzen

Vadi mi proste kdyz nekdo znecistuje okoli. Co je na tom nejlepsi ze majitele toho auta to nezajima ( vetsinou jsou to nizkoprimove lidi) mozna ze i nizko inteligencne..

Ja bych i za takove znecistovani daval tresty fyzickym osobam co to auto vlastni. Klidne ve 100-200 tisic pokuta, najednou by kazdy dostal strach a neco s tim delal..

Gajda

No ono jediný co by s tím šlo dělat, by bylo, že jak se váží kamiony, jestli nejsou přetížený, tak by se kontrolovaly na silnici i auta namátkově. A kdo by neprošel, už by neodjel. A těch naftovejch aut starších 5 let by dál v cestě už moc nepokračovalo. Ty emise se jim jinak kontrolovat nikdy nepovede.

vasek.beroun

Jaképak podvody, nebo pochybná metodika. Zkrátka máme auta v richtiku!😀

Jiný Petr

👍🤣

Jiný Petr

A nemůže mít vliv na výsledek měření emisí i stáří vozů? Emise nemají plnit nějaký absolutní limit pro všechny stejný, ale zohledňuje staří vozu, počtu najetých km, paliva atd.? A to dle údajů od výrobce. Alespoň to tak bývalo – vtip pak nastane, když se změní palivo a zároveň zanikne výrobce (viz doba kdy se rušilo olovo a snižovali jiné látky v benzínu a zanikly továrny na Wartburgy, Trabanty atd.; a pochybuji že i VAZ poskytl údaje, jaké emise má mít žigulík s nalítanými 300 tis. a 20 lety s bezolovnatým benzínem) A jelikož máme stáří vozového parku jaké máme,… Číst vice »

Pražec

Může být, větší problém jsou ale 10-15 let staré diesely Euro 5. Tam odešlé vstřikovače způsobují extrémní kouřivost a nezachrání to ani DPF.
A než pořizovat nové vstřiky za 30k, to už leckdo nejdřív zkusí bakšiš pro technika.

Jan T.

A co když vám řeknu, že některá STK mají pouze desetinu nevyhovujících aut než ti, kteří to měří poctivě a vychází jim to podobně jako v tom Německu? Viz https://twitter.com/diagon_swarm/status/1756222477510873174

Micky

Máte pocit, že kritizují emise veteránů? Tohle je hkavně problém moderních dieslů a ještě modernějších benzínů.

Jiný Petr

Ne, nemyslím dnešní veterány. Nepochopil jste příspěvek.
Myslím na to, že někdy se zásadně změní podmínky – viz ta změna u benzínu. Pamatuji si, jak se zaváděli kontroly emisí (cca rok 1995), tak si všichni mysleli, že se vyřadí všechny dvoutakty, ale i Š105/120, Lady apod. Nic z toho nenastalo a auta dožila (tenkrát to nebyly veteráni)
Dneska přichází dvojnásobný podíl biosložek – co to udělá s emise 20 a více let starých aut si netroufnu tvrdit

kix

jakože se zohledňuje počet najetých km při měření? Na tohle jste přišel kde? Vozidlo musí plnit takové emise s kterými bylo homologováno, takže opravdu není jeden limit pro všechny auta, ale stáří a nájezd se do toho fakt nepromítá, výrobce tam má samozřejmě nějakou rezervu na opotřebení a nové auto by mělo mít emise výrazně nižší než je ten limit

Trumway

Samozřejmě, že má. Vozidlo má plnit to co mělo předepsané v době výroby výrobcem a s čím bylo schváleno a přes to nejede vlak. Nikdo nemůže chtít aby auto začalo plnit nějaké novější limity které si někdo vymyslí, protože konstrukce motoru je konstrukce motoru.

Slávek

Emise se taky musí měřit u zahřátého motoru. Když auto, před měřením nechají čekat, třeba i hodinu, ve frontě, tak jaké můžou vycházet hodnoty? Nedivím se, že to pak upraví, aby to vyšlo.

cenek

Ale proč máme stáří jaké máme? Protože EU.. A ekologie.. Protože nové auta jsou předražené a stojí za..