Rožnov pod Radhoštěm spustil provoz pátého radaru ve městě, chce zpomalit dopravu
Radar na měření rychlosti. Ilustrační foto: Empemont
Město umístilo radar do ulice, kde řidiči často překračují rychlost.
Město umístilo radar do ulice, kde řidiči často překračují rychlost.
Ale prd,oni si mysli žeto bude rýžovat stejně jak zašovský radar…nenažranci…dyť nabourat se můžeš i ve 35kilometrové rychlosti tak coto má za význam?a ve finaále mě jeto stejně jedno,nakole vic jak 40 nejezdím :D:D:P
Nainstalujte 50 radaru, statistika vám potvrdí zvýšení bezpečnosti! Tak to dopadá, když neschopní dostanou moc…
Dodržujte pravidla silničního provozu, jednoduchá rada.
Jedná věc je, snaha o bezpečnost, druhá věc je šikana.
co je na dodržování pravidel za šikanu?
Na dodržování pravidel asi nic, na jejich nastavení často dost. Značka obce 200 metrů od zástavby je dobrý a bohužel častý příklad, podobně stopka na přehledné křižovatce nebo přejezdu.
Jděte se bodnout s tou šikanou. Takové bláboly. Řidiči šikanujou zbytek společnosti neustále svým hlukem.
Jako obvykle v diskuzi spousta nesmyslů. -Jsou města, kde je Fond statické dopravy jsou zdrojem příjmů poplatky z dopravně-správních agend a pokuty. Na výdajové stránce jsou nová parkovací místa. -Jedním z faktorů, který je ovlivňen rychlostí je kromě bezpečnosti i hluk z dopravy. Je škoda, že města neargumentují i tímto a nemají to podložené měřením hluku před a po -Rychlost vozidel ovlivňuje zároveň resuspenze a jejich dosah, tzn. čím vyšší rychlost, tím větší znečištění a větší oblast znečištění. Opět není město, které by to bylo schopno v argumentaci použít. -Pocitová bezpečnost – čím vyšší rychlost, tím horší pocitová bezpečnost pro… Číst vice »
prý nemusel instalovat…. Tahle radaroideologie zní ze všech stran. Dopravně-podnikavý byznys měst nezná hranic.
Neznám město o velikosti přibližně jako Rožnov p. R., které by zavedlo radary a z výnosů financovalo (opravdu nová) parkovací místa pro auta, která v tom městě prostě nechtějí. To že jim tam gastarbeiteři jezdí dělat za mrzký peníz do továren jejich kamarádů/chlebodárců, to už jaksi nechtějí slyšet. Kapacitnění ulic, mimoúrovňové křížení chodců a cyklistů s autodopravou, to je taky skoro všude v režimu snů.
A budou na těch chodnících parkovat auta? 😉
Zrovna v tom místě to dává smysl. Je tam školka, autobusová zastávka, cesta je tam úzká a klikatá, jezdí tam plno cyklistů. A taky tam kdysi zlatá mládež pořádala závody, které skončily smrtí malé holky. Těch pár sekund nikoho nezabije. Jsem místní.
nedava uz z principu funkce. A je to zdalky videt a neni problem zpomalit a zase pridat. Proti Vasim argumentum nic nemam. Malokdo je tam mistnejsi nez ja
kdyby to chteli udelat opravdu poradne, tak pridaji dalsi pod harcovnu a udelaji to stejne jako v zasove, tzn obe ty kamery by samostatne byly jako stacionary a spolecne to byla usekovka
Proto radary, přesně pro to.
„Když provedeme měření před zavedením radaru 40-50 % řidičů překračuje v obci šedesátku. Po několika měsících od zavedení číslo klesá na půl procenta. „
A co ukazuje statistika nehod ci skoronehod?
Vždycky si s tímto vzpomenu na CDV, kteří někde počítali brzdné dráhy s tím, že při stejné dráze jako z 50 zpomalíte na 0 tak z 60 zpomalíte na 40 km/h. A přitom klidně polovina řidičů ve městech v padesátce jezdí 60.
To jste vzpomínal už včera. Ta vzpomínka bude asi hodně nutkavá.
Je to tak, jsem rád, že si tak důsledně čtete mé komentáře. Doufám, že si je budete i stejně brát k srdci :-). Jsou zkrátka skutečnosti, které se vyplatí připomínat.
Fascinující kolik autistů vám dalo za pravdu mínus, asi se pak budou cítit lépe při překračování rychlosti.
Tak tamní obyvatelé to tam znají, ti co to tam neznají, jedou podle navigace, co radary umí (např. Waze) a ti co to neznají a dostanou pokutu, těm to patří, protože když neumíš v obci 50, tak plať!
To jsem rád, že vás poznávám. V dětství jsem o vás četl tolik pohádek…
Hm, dobrý tak na diskuzi proženy.cz, ale nějaký argument?
Nikdo v dnešní době není tak naivní, aby věřil, že radar, ze kterého přijde pokuta za 3 měsíce pomůže bezpečnosti provozu kdekoliv.
Já byl v Rožnově asi před 30 lety, a když jedu někde, kde to neznám, tak buď jedu přepisově, nebo věřím predikci radarů v navigaci.
Za 10 let, co waze používám jsem neplatil jedinou pokutu za rychlost.
Tak teď nějakou o Hrošíkovi?
V Liberci začaly chodit pokuty po týdnu. A ke snížení rychlosti skutečně došlo, počet přestupků je tam po měsíci minimální. (to říkám jako velký odpůrce toho, kde je v Liberci radar umístěn, protože tam skutečně o bezpečnost nejde).
Tak to smekám před rychlostí úřadů V LBC, v Praze 3 měsíce. Na Liberecké > V Holešovičkách 50km/h, radar nastaven na 63km/h, za ním > most Barikádníků opět 80-100, žádné zklidnění.
Hlávkův most > Wilsonova, radši neměří. 50 nikdo nejede 🤷🏼♂️
Ale kromě toho, že tam moc lidí těch 50 nejezdí se tam žádný armagedon neděje ne? Nebo když bych tudy měl jet, mam nejdřív podepsat závěť a rozloučit se s rodinou?
Asi nikdo nepochybuje, že radar provoz zpomalí, zvláště, když je tak populární… To ale není metrika bezpečnosti. Metrika bezpečnosti jsou způsobené materiální škody, počet zranění a ztrát na životech před a po.
Od toho máte mapu dopravních nehod na stránkách policie.
Ano. A ta statistika říká, že za posledních 5 let se na území obce Rožnov pod Radhoštěm stala JEDNA dopravní nehoda zaviněná řidičem motorového vozidla, jejíž hlavní příčina byla identifikována jako „překročení povolené rychlosti stanovené pravidly“. Tato nehoda se stala 15. 11. 2021 v 16:14.
Takže když je to nyní jedna nehoda za pět let, tak kolik nehod se stane v další pětiletce po instalaci radarů? Nula? Nebo ještě lepší výsledek (třeba mínus tři)?
Ono kdyby to město chtělo udělat něco pro bezpečnost, tak by neřešilo nepovolenou rychlost, která se ve statistikách nehodovosti prakticky nevyskytuje, ale nepřiměřenou rychlost, která tabulkám vévodí. Tu ale radar nezměří.
O hroších je večerníček, ale není až tak dobrý.
Pokud je kolona jedete bez tempomatu a plno řidičů nejede 50,ale 43 navíc sledováním rychlosti nevěnuji se sledování dopravního provozu. Při menší rychlosti nedodržují bezpečnou vzdálenost.. Těch problémů je dostatek. Pokud se jedná o bezpečnost měl by být radar a ne za každou cenu nesmyslné usekovky.
Podložte to nějakými daty, jinak to je proste bullshit. Při pomalejší rychlosti kratší brzdění dráhu a následky nejsou tak fatální.
Pokud všechny ostatní proměnné zůstanou stejné, což nezůstanou, protože člověk není stroj.
Třeba CDV: “Pozitivním zjištěním je výrazně nižší závažnost nehod u usmrcených (-64 %), těžce (-32 %) i lehce (-71 %) zraněných osob v Zónách 30 oproti dopravním nehodám mimo zavedené zóny s limitem 30 km/h”. Jako zrovna v otázce bezpečnosti mi přijde, že tam moc není co rozporovat ne?
Viz citace z CDV níž, tady fakt nechapu, za co má ten komentář mínusy, vždyť tam není nic kontroverzního ani nějak dojmologickeho ne? Prostě nehodovost při nižších rychlost má v průměru méně závažné dopady než ve vyšších rychlostech.
Priorita je pro Roznov jakozto pro dalsi jine mesta a vesnice vybirani pokut a inkasovasni. Jinak by se totiz museli take zabyvat neutesnou, ba az katastrofalni dopravni situaci, zanedbanou a zastaralou infrastrukturou a neco proti tomu take delat.
Asi tak, ta priorita s bezpecnosti by se razantne zmenila, pokud by jim zustala agenda pokut, ale vynos sel do statniho rozpoctu.
Nevi nekdo, jestli vymahaji i v zahranici? A nebo se troufnou jen na auto fyzickych osob zijicich v cesku a bez exekuci?
Vymáhajú aj od cudzincov. Osobne ma namerali vo Valmeze na služobnom aute registrovanom na SK a po pár dňoch bola už pokuta na firme. Človek sa až čuduje, aké rýchle môžu byť úrady, keď ide o peniaze do ich kasy.. 🙂
To jsou ale tak nějak pouze Vaše domněnky, že ano. S fakty to nemá nic společného.
Ve Starém Městě (u UH) prý instalovali radary ale jenom informativní, protože příjmy by šly do uherského Hradiště a bylo to dražší.. . místo aby se nějak prave s těmi investicemi domluvili.
zanedbaná a zastaralá infrastruktura se bude financovat z pokut co se tam vyberou, tak tam žádná 50 ale plyn na podlahu !
Verim tomu, vcetne te lzi… 😀