Rozloučení s tatrami. V Magdeburku se fandové naposledy projeli českými tramvajemi
Tramvaj T6A2 v Magdeburku. Foto: MVB
Poslední tramvaj T6A2 dojezdí v Německu v běžném provozu na konci března. Opravy se nevyplatí.
Poslední tramvaj T6A2 dojezdí v Německu v běžném provozu na konci března. Opravy se nevyplatí.
Pojedou do šrotu nebo za Kim Čong-unem?
Viděl bych to na okolí Kyjeva
Na pohled vypadají velice zachovalé.
Opravy se nevyplatí… přesně tak T6tky jsou neskutečně poruchové žďorba které se nevyplatí nijak dlouhodobě v dnešním provoze nechávat.. jediný kdo je u nás stále provozuje je pokud se nemýlím Brno…
To jste nepochopil. Když se rozhodne o vyřazení nějakého typu starých vysokopodlažních tramvají, tak se obvykle vyřazuje stylem, že se zakážou velké opravy, a která tramvaj bourá nebo najezdí kilometry, po kterých je vyžadována velká oprava, ta automaticky končí. A až vám zbyde posledních 1-3, tak ohlásíte slavnostní ukončení provozu, a buď se toho zcela zbavíte, nebo u velmi dobrých tramvají je dáte do muzea případně z nich učníte jiné speciály.
Zavolejte někdo do toho Německa….Liberec by si pár kousků vzal….ty skupují kdejaký šrot !
V těch 12 kusech je i všech 6 ze Schwerinu.
Škoda, že smíchovská Tatra nemá žádného nástupce. Tramvaje od Škody nejsou špatné, ale mohla tady být další fabrika na tramvaje.
Je tu další fabrika na tramvaje: Krnovské opravny a strojírny. V rámci Aliance TW Team vyrábějí EVO.
Pravda, ta taky. Ale té Tatry je škoda.
Ovšem, Pragoimex, a.s. jakožto člen TWT má stejné vlastníky jako Škodovka.
Ve výsledku se TWT v podstatě chová jako součást Škodovky. Do svých tramvají používá téměř výhradně výzbroj Škoda (snad jedinou výjimkou za poslední roky jsou EVO2 pro Brno) a ve výběrových řízeních Škodovce nikdy nekonkuruje.
Až na to, že EVO2 pro Brno je dnes zcela největší probíhající projekt TWT, a ne nějaká nepodstatná výjimka za poslední roky.
Ano, to je jako trpaslík. Je to dobrý plavec, ale dlouho nevydrží.
ČKD Tatra po pádu RVHP vydržela taky podobně dlouho…
O kvalitě exportních dodávek vámi oceňovaných československých tramvají si můžete více přečíst zde:
https://www.cs-dopravak.cz/tramvaje-t6a2-v-nemecku-konci-magdeburg-chysta-rozlucku/
Po pár měsících nový lak. Tak to soudruzi z čé es es er někde udělali chybu…
Mimochodem škodovky (auta) z té doby jsou také proslulé korozí.
1) Nejen Škodovky. Polské Fiaty, Dacie a Fiaty Ritmo na tom byly hůře.
2) problém laku byl díky použití syntetických laků. Na západě se používal akrylátový. Sanos měl akrylátový lak. Ikarusy nevím.
Byly to tak nekvalitní tramvaje, že je zvládli provozovat pouhých 35 let, a oficiálně to ukončují kvůli velmi špatné dostupnosti náhradních dílů, a tlaku na zajištěnou nízkopodlažnost v každém vozu MHD.
Hlavním důvodem neúspěchu T6 byla superkvalita a výdrž v ČKD vyráběných T3.
T3 v 80. letech taky trpěly na šizení výrobních materiálů, to nebyla žádná superkvalita, ale znouzectnost, která se musela dodělávat a opravovat v dílnách. T6 byla z pohledu cestujících jen hranatá T3 s vyššími schody, navíc s hlučnějším provozem.
Jako mladíkovi mi T6A5 připadaly zajímavé, dneska spíš odpuzují ještě vyššími schody než májí „ostatní“ (=klony T3/K2)…
Obzvláště „hodnotné“ je to při nastupování z „výšky nula“ (např. Minská) 🙁
A teď tu pohádku o karkulce. V každém provozu, kde provoují ČKD vozy vám jistě rádi popovídají, jak „kvalitní“ ty vozy po dodání byly.
Superkvalita T3, tak ten byl nejlepší. 😀 To že se vyráběly dlouho není důkazem superkvality, ale naopak zaseknutí ČKD, které se zcela odevzdalo nicnechtění SSSR. Pro DP byla asi jedninou výhodou T3 masa náhradních dílů, co jim zbývala po vyřazených starších sériích a tím, že to až na drobnosti bylo pořád to samé (americká koncepce PCC z 30. let). V Praze jim pak prodloužila život rekonstrukce na T3.RP, jinak by dávno neexistovaly. T6 bylo relativně málo, to byla celá jejich nevýhoda proti T3. Navíc byly mladší a dožily se doby, kdy už nikoho nepadlo je modernizovat ve stylu „RPček“, doba… Číst vice »
Hladový trh Sovětského svazu, který bral COKOLIV, co bylo vyrobeno na západ od jeho státní hranice držel nad vodou mnohé megapodniky v tehdejší ČSSR. Nešlo ani tak o kvalitu, jako spíš o kvantitu, a trh to byl ZARUČENÝ. Pro výrobce to bylo velmi pohodlné, mohli vše „sekat ve velkym“, nebylo nutné se nějak podstatně se zaobírat nějakým „zbytečným“vývojem a inovacemi. Na takové vlně se vezl např. i takový národní podník Svit Gottwaldov, vyrábějící boty. Když jste si chtěl tehdy koupit pěkné a poholdné boty, musel jste lovit, jak ohař a případná trofej, tak to byl skoro přírodní úkaz. Po pádu… Číst vice »
Neochota ke změnám tam byla značná . Postačí se podívta , jak dlouho se na vývoz vyráběly odporový 9tr, když pro domácí trh se dělaly už tyristoráky.
Ještě to tak… Škoda Inekonu a Superioru. To mohla být reálná konkurence.
Dejte dohromady podnikatelský plán, najděte investory nebo získejte půjčku a směle do toho!
Plus ještě obnovit to RVHP, jinak to nikdo nebude kupovat…