Rozkradené trakční vedení omezilo provoz koridoru u Přerova. Zpoždění zasáhlo i hokejové Pendolino
Odjezdová tabule ve Studénce ukazuje zpoždění na koridoru. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Podle Českých drah komplikace na trati způsobila krádež komponentů trakčního vedení u Prosenic.
Mně se stalo(2020), že jsme jeli Pendolino Praha – Kysak, pak zpět rychlíkem do Margecan (tam Pendolino nestaví, nevím proč) a potom směr Telgárt. Kamarád sledoval časy z Prahy přes PC a zjistil, že Pendolino má zpoždění a vlak do Margecan nám ujede. Zavolal (nebylo to jednoduché) přednostovi do Kysaku, že ty dva navazující vlaky ujedou čtyřem důchodům z Prahy, ten na své triko podržel ten rychlík do Margecan a zařídil, aby tam na nás počkal i ten další. Tož tak.
Půjde v budoucnosti hlídat infrastrukturu drony? Předpokládám, že dnešní úroveň autonomie a vůbec cele věci, to to zatim neumožňuje.
Pravděpodobnost chycení, by měla zloděje odradit.
Otázka je přiměřenost nákladů…
https://www.skydio.com/blog/how-drones-are-used-for-inspection
Lítat dronem nad železnicí? Zbláznil jste se? Pokud nejste IZS při zásahu, potřebujete povolení. 😀
Hm, dispečeři dělají maximum. A realita? ČD odmítly pozdržet v Praze 10 minut poslední noční spoj do Plzně, aby 34 (!) cestujících s místenkami nezůstali do rána trčet v Praze. Slovy klasika, chce se mi blejt, velebnosti.
V tu chvíli ale má cestující nárok na proplacení taxi, či zajištění ubytování.
Taxi do Plzně. Co hulíte člověče? 😂
A hotel? To je pěkný. Jenže k čemu to je lidem, kteří chtěli být večer v Plzni? 🤔
Nic, taková jsou práva cestujícího, to že je cestující nezná, je jen jeho problém. V případě ujetí posledního přípoje má cestující nárok buď na proplacení alternativní dopravy (bus, taxi), nebo zajištění noclehu. Ano, takže dráhy by byly povinni proplatit i taxi do Plzně, nevím jestli v plné výši, nebo jestli tam je nějaké omezení, na určitou částku, jakože nejlevnější stojí xy, a cestující si vezme taxi o 100,- dražší, tak proplatí jen do výše toho nejlevnější, ale tak to stojí.
A jistě, pokud potřebuji být v Plzni, tak hotel je naprd, ale lepší než stepovat na nádraží
Limit na taxi je 1000 Kč (za auto, nikoliv za cestujícího) a za to se do Plzně nedostanete.
Navíc šlo o dvě přepravní smlouvy (LE a ČD), takže za ujetí cestující nedostane nic.
To že to byly 2 přepravní smlouvy, ale v původním příspěvku nic napsáno nebylo.
Pak samozřejmě holt smůla, chci ušetřit tak riskuji, ale nadávat pak na druhé, protože já chtěl ušetřit je zvláštní.
Já nevěděl jak je to s tím limitem, to jsem také psal. Ale brečet, že něco nepočkalo, když jsem chtěl ušetřit, je holt klasický Čecháčkovský přístup, samozřejmě 10 minut naštve.
Nemusíte mě zkoušet z SPPO. Lepší než stepovat na nádraží by bylo, kdyby někdo vytáhl hlavu ze zadku a počkal ušmudlaných 10 minut s posledním vlakem. Grafikon byl stejně ten den jen car papíru, takže závažné škody to už udělat nemohlo. To ty taxíky a hotely musely vyjít na větší peníze.
Ty taxíky a hotely nikoho nic nestáli. Protože LE není navazující spoj na spoj ČD do Plzně. A mezi námi, říkáte ušmudlaných 10 minut ? Těch ušmudlaných 10 minut stačí k tomu, aby cestujícím jedoucím do Plzně ujely poslední návazné autobusy ..etc. Jo a mimochodem, kdyby LE na vás záleželo, tak dispečer Le kontaktuje dispečera ČD a domluví s ním placené čekání. Ale asi mu na vás tolik nezáleželo…..
Nárok mají, když se jedná o jeden jízdní doklad s přestupem. Jenže přijeli s LE1262 (skutečný příjezd 23:53), takže jiná jizdenka a v tu ránu to není přestup, ale jiný cestující. Jasně, mohli si koupit OneTicket zhruba za dvojnásobek, ale počítej s něčím takovým, když si necháš 80 minut na přestup.
Samozřejmě, že 80 minut se zdá jako dost, víc než dost. Ale promiňte nadávat pak na druhé že nepočkali, je zvláštní, samozřejmě to naštve, když to je jen o 10 minut.
Navíc v původním příspěvku nic o 2 dopravcích není, jen brek, jak zlé ČD nepočkaly.
Nebrečím. Jen konstatuji. Porovnávam tvrzení z článku, že dispečeři dělají všechno, aby zmínili následky té události pro cestující, se skutečností, že odmítli počkat pár minut na cestující, o kterých věděli. Ano nemuseli, neporušili žádné předpisy. Ale také jim nic nebránilo v tom žádosti vyhovět. Žádný připoj, žádný rychlý obrat. Prostě dotyčný nechtěl. Ta souprava čeká v Plzni do rána. Buď se jim nechtělo těmi pár desítkami lidí zabývat, nebo jim prostě dali vyžrat to, že jeli s Leem. Jen mi to tak nějak nedává smysl lidsky ani ekonomicky. Mám tu velkou skupinu platících zájemců o mou službu a já jim… Číst vice »
A nutno dodat, že těch 10 minut je srovnaných už v Berouně při navatovaném výlukovém jízdním řádu kolem Berounky.
Jen poslední dovětek. Ne ČD v tomto případě nejdou zlé. Jen hloupé.
Hloupé by byly, kdyby čekaly a poté platili objednateli pokutu za svévolné zpoždění vlku čekáním na vlak, který není definován objednatelem jako přípoj.
Neznalost přepravních podmínek je Váš problém
Tohle nedělá cd,ale dispečink,kolikrát se mi stalo,žádal jsem průvodci,zavolala na dispečink a tam to zamítli 😬takže asi tak
Jaký dispečink máte na mysli? ČD nebo SŽ. …protože cestující je zákazníkem ČD nikoliv SŽ a ČD je zákazníkem pro SŽ.
Jj. V Praze zásadně žádné vlaky na zpožděný jiný nepočkají ani minutu. Předpokládám, že je to kvůli složitosti uzlu, každý posun jednoho pak dělá další. I když, jak se říká, kde není vůle… V noci by se snad nějaká ta mezera našla.
Na pozdní zpožděné rj občas přípoj R čeká…
O půlnoci přeplněný uzel Praha hlavní? Fakt to nehrozí.
No koukám že jsi zůstal uvězněn v době před 20 lety, to jestli vlaky na sebe počkají, o tom nerozhodují ČD, než zase příště napíšeš takovou hovadinu a uděláš ze sebe šaška před národem, zkus si o té problematice něco zjistit
Právěže rozhodují, o čekání nad rámec čekacích dob, rozhoduje dispečer dopravce
Hlavní slovo, co bude v jizdním řádu má objednavatel (vlak čeká x minut/vlak nečeká). Ale z nějakého důvodu je ministerská objednávka netto, takže zisk z jízdného je ve prospěch dopravce. (I když to znamená složité prepočty ids).
A tady se dopravce rozhodl, že 20 přestupujících nechce (i s rizikem, že příště to ani nezkusí).
A čím ti cestující do Prahy jeli? Směrem od mimořádnosti, o které se tady bavíme, jede jako poslední vlak SC 240, a ten jel včera skoro načas, takže přestup na poslední vlak do Plzně (R 748) proběhl bez nejmenších problémů. Alternativně EC 120, který přijel se zpožděním 46 minut, ale i to bylo postačující pro pohodlný přestup do Plzně.
LE1262. Příjezd 23:53 (zpoždění cca 85). Odjezd na Plzeň 23:50
Aha, tak to taky znám, jen v jiné kombinaci dopravců. Prostě na sebe navzájem nečekají a cestující se ničeho nedovolá, v tomhle případě ani toho ubytování nebo náhradní dopravy, protože nešlo o přestup mezi vlaky jednoho dopravce. 🙁
Když chcete jezdit veřejnou dopravou musíte jaksi přijmout fakt, že zájem cestujícího je to posledni, co někoho zajímá. Na prvním místě takt, to je novodobé dopravní náboženství, za které jeho zastánci vedou vášnivý dzihad. Potřeby cestujících je zbytečně zjišťovat, protože klíčové je, aby byl spoj v JR „systémový“. Že jede třeba v nevýhodné poloze je stejně věc cestujiciho. Počkej si, dojdi pěšky, přesun se za vlastni. A na druhém plnění JR, aby nebyly ohroženy mzdové bonusy.
Takže se stalo ocekavatelne. Za mne poslední spoje čekaly i hodinu.
Uvažováni zloděje – zlodějú. Na lístek nemám, tak ať z toho hokeje nemají nic ani všichni ostatní. A koukají se jako já na bednu, tedy pokud ji zrovna má/mají.
Pobavilo, díky. Tedy za předpokladu, že si opravdu nemyslíte, že ten zloděj ze závisti záměrně a cíleně zastavil vlak vezoucí hokejové fanoušky.
Ale prdlajs: Dávky daleko a potřeboval na chlast. Většině takových je nějaká televize ukradená, hlavně když se můžou ztřískat.
Jakým způsobem se trestají tyto krádeže, pokud dopadnou pachatele? Je to standardně nebo se bere jako přitěžující okolnost, že tím zdrží tisíce lidí? Nejsem právník, asi je to velmi naivní představa, ale přišlo by mi to logické.
Mělo by jít o souběh krádeže (205), poškození cizí věci (228) a poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení (276)
Jenže u nás se tresty nemůžou sčítat, takže třeba dvacet let za to dát nejde.
Vy byste na to chtěl uplatnit sazbu jako za vraždu?
Tak kdyz si ten trest sami vyzadaji, proc ne?
Nesmysl, vždy a jen trest uvedený v Trestním zákoníku.
Úderka to vidí jinak: Nucené práce i za čin, který není ani přestupkem.
Nekdy by to neskodilo.
Sekani rukou by taky nebylo zle.
… to je nežádoucí, byli bychom národ invalidů, což by ČR nedělalo dobrý zvuk ve světě.
Tak bacha ať nezmrzačíte nepravého. To se pak špatně vrací…
Na stranu druhou. Odnětí svobody se také dosti špatně vrací, co si budeme…
Jenže u nás se trestá 2 roky znásilňování podmínkou a rozkradacka za par drobných na 8 let. (Rathovi).
Já bych chtěl tresty sčítat. (Ne dávat cosi mezi největší dolní sazbou a 4/3 největší horní sazby, ale cosi mezi součtem nejnižších dolních sazeb a součtem nejvyšších horních sazeb. Pokud je za každý čin jiný trest, tak udělit vedle sebe, bez toho že by byl zákaz udělit A vedle B)
Ale je fakt, ze na to by se muselo v trestním zákoně změnit hodně věcí.
Díky, o ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení jsem dodnes slyšel, zas jsem o něco chytřejší.
Zřejmě se naši privilegování spoluobčané svým specifickým způsobem , zapojili do fandění na MS v ledním hokeji.
A to je prosím kdo,ti privilegovaní občané?
Neresil bych to … Autor predchoziho komentare nejspis patri mezi ty, co veri tem povidackam, ze se jim duchod pocita z prumerne mzdy v cele CR a podobnym
Trvale opálení, popr hnedoČeši., ať jsme politicky korektní
Nebo to byla ruská sabotáž.
To se mi nezdá. Ti by zasáhli přímo rozvodnu, prostřelené trafo bez oleje a tím bez chlazení, několik dní na opravu, pachatel v prachu dřív, než se na to přijde.
Už se stalo, sice za oceánem, ale 7.62 x 39 je Kalašnikov.
https://en.wikipedia.org/wiki/Metcalf_sniper_attack
Ještě jim napovídejte.
Už aby tam bylo 25 kV, to se jen tak krást nedá.
Když nevíš, že to nejde, tak to jde.
Na 25 kV by byl ze zloděje škvarek hned na začátku krádeže.
Nebyl. Viz vlaštovky.
Tak to je podcenujes 😀
https://www.denik.cz/jihomoravsky-kraj/kradeze-na-zeleznici-jih-moravy-v-nich-vede-20120610-ymrp.html
„Naposledy se nám ale ztrácely trafostanice. Znamenalo to velkou škodu,“ sdělil mluvčí hodonínských policistů Petr Zámečník.
To napětí je mezi drátem a koleji. Na drát můžete sahat stejně bezpečně jako na kolejnici.
No, tuhle radu bych sem moc nepsal. A když už, tak celou. Držím-li se kolejnice a jsem metr od drátu, hrozí akorát tak nebezpečí, že vám ruku přejede vlak. Držím-li se drátu, a jsem metr od kolejnice či sloupu, teoreticky by se nemělo nic stát. Ale nejdříve se k tomu drátu musí po něčem dostat, a to už může být průser…
Porcelánový žebřík … neznáte? 🙂
Nezapomenout, že je to střídavé. Dotýkat se troleje a země taky není dobrý nápad.
Ne tak docela 3kV je síť IT, kdežto 25 kV je síť TNC a to sahnuti bude jinak brnět 😳
A ty koleje jsou uzemněné, právě aby se nestalo, že to kopne toho, kdo se kolejnice dotkne.
Kotevní nástavec za izolátorem půjde ukrást uplně normálně. tam štrum není.
Seděl jsem v EC 128 a chytlo nás to těsně po začátku – byli jsme hned druhý vlak, který uvízl v Lipníku. Vzhledem k okolnostem ale musím pochválit jak personál ČD, tak SŽ. Vlakvedoucí několikrát poctivě hlásil ve dvou jazycích co se stalo a co bude následovat – žádné schovávání se za bezobsažné automatické hlášky. Taky zásah dráteníků byl rychlejší, než bych normálně čekal. Nejvíc času pak trvalo uvolnit ty fronty po jedné koleji. Příjezd do Prahy nakonec +120. Dispečeři začali posílat vlaky postupně k postiženému místu a pak se, aspoň ze začátku, jezdilo střídavě po jedné koleji. Čekal jsem,… Číst vice »
Do Červenky je 160 i pro nenaklápěcí soupravy, takže byste Pendolino nijak zásadně zdržet neměli. To jste měli nějaký vůz na 140, nebo mají dispečeři tak nízké mínění o lokomotivě 361? 😀
Asi bych u dispečerů SŽ(DC) do takové hloubky nešel, prostě ho to napadlo, tak to tak udělal. 😀
Možná to Pendolíno bralo trošku přes limit 🙂
Těch 163 Km/h (na displeji ve voze) tam občas skočí i u normálních souprav 🙂
Ale stále si myslím, že dynamika Pendolína je lepší jak většiny souprav.
Ale spíš prostě potřebovali uklidit cestu, aby to jo stihly za každou cenu.
Už tu zmiňuje- podle ne pendolino jednoduše min zastavuje.
Pendolino ma naopak tristni vykon na vahu, takze ho v akceleraci na 160 porazi i regiopanter, nebo kdejake EC s vectronem.
Pendolino má nižší výkon na váhu, ale zas tristní bych to nenazýval. Regiopanter má pochopitelně akceleraci větší, to je ale pro příměsto zastávkovou regionálku právě typické.
https://ctrlv.cz/r327
Porovnání ze starého projektu úsek Níhov – Vlkov u Tišnova. Konstrbatá modrá je vložený můj záznam z GPS na Ibalginu. Během vzdálenosti kterou Ibalgin potřebuje ke zrychlení z 0 na 140km/h, Pendolino zrychlí z cca 142 na 147km/h. To považuji za tristní přestože je úsek do slušného stoupání.
Vectron má o něco víc než o polovinu vyšší výkon než Pendolino, a proto má v akceleraci Railjet velkou výhodu (i když je těžší), která na českém rychlostním cimbuří zčásti vyrovná klopení Pendolina. ComfortJet je o dva vagóny těžší, tam ta výhoda už je menší. Poměr výkon/váha by se vyrovnal, pokud by se za Vectron připojilo 11 vagónů váhy Bmz. Jedenáctivagonové vlaky u nás jezdí dost málo, ale ne že by nebyly k vidění vůbec.
Rozdíl může být v akceleraci (Pendolino ma vic hnanych náprav), ale hlavně- vlaky mají priority a úplně hlavně- Pendolino má nepochybně míň zastávek.
Co se týče priority, tak Pendolino, i 128 jsou na stejné úrovni – oboje je Ex. Takže spíš někdo zatlačil a řekl, že Pendolino prostě musí projet za každou cenu, jak to půjde.
Nebo ještě varianta dva, výpravčí byl opatrnější a bál se, že by to do Červenky nestihl.
V nákladu toto zažíváme denně, na bok, protože za 15 minut pojede nějaký Rychlík.
„V nákladu toto zažíváme denně, na bok, protože za 15 minut pojede nějaký Rychlík.“
Tak tam zase může problém, že není kde v další stanici vlak uhnout, typicky třeba Choceň, kde vlaky předjíždí osobáky a v liché skupině je jen 1. a 3. kolej. Spousta stanic má ostrovní nástupiště jen jedno. Navíc Uhersko a Zámrsk nemá hranu u 1. koleje.
Samozřejmě (a tuto výtku jsem čekal) pokud není kam uhnout, tak to pochopím, ale to je jen část případů (navíc kolikrát i volá, že musí uhnout dřív, protože nemá koleje), druhá bývá to , že prostě se výpravčí bojí (nechci soudit která část je ta větší, protože subjektivně samozřejmě budu říkat, že ta druhá)
Jistě asi nenajdeme totožné situace, ale když člověk čeká 12 minut na rychlík v Kostěnicích, aby přijel do Pardubic, kde má v nákladu obsazenou jen jednu kolej, tak to jistě nebyl ten případ, že nebylo uhnout kam.
Denně na nákladu? Když není zpoždění a všechno je podle GVD, tak snad na výpravčím nezáleží 😀
IMHO by se to bývalo stihlo do Červenky, ale dispečer nejspíš ČD poprosil, aby hokeji vyšli vstříc, a tak to traťový dispečer udělal takhle.
Nemám s tím problém – nás by 10 minut nevytrhlo, ale umím si představit, že kdo jel na hokej, ten měl nervy do poslední chvíle.
Co by se stalo kdyby předjel až v Července, nebylo by zpoždění stejné? 😀
O tom dost pochybuji, když je to takhle zastavení navíc. V Července Valašské expresy staví pravidelně.