- Doprava ve městě •
- Město •
- Metro •
- Tramvaje
Rozkopaná Praha. Metropoli čekají rozsáhlá omezení v dopravě
Plzeňská ulice v Praze. Zdroj: MHMP

Opravy se dotknou automobilové i tramvajové dopravy, výluky se nevyhnou ani metru.
Rozšiřování Radlické u Ženských domovů? Vždyť tam je už 5 pruhů, kolik více by do města chtěli?
Mezi zastávkami Olšanská a Vinohradská? To asi mají být spíše ulice, ne?
Ví někdo důvod 2měsíční výluky na Bílou Horu, když práce se dotknou max. okolí smyčky BH, nikoli však úseku Vypich-Malý Břevnov? aspoň 25 v KT by se tam přes prázdniny poslat mohla.
Jinak z hlediska BH je tato výluka fakt značný opruz, protože zatímco tram jede po vlastním tělese, bus bude stát v koloně.
Je tam buspruh
Chápu, že se vše musí opravit, ale kombinace uzavírek:
Přední Kopanina
Karlovarská
Plzeňská
Peroutkova
D0 u odbočky na Barrandov
mi přijde opravdu vražedná.
Jestli se nemýlím, tak bez uzavírek je jen Evropská a Radlická.
To tedy nic moc!
Omlouvám se, zapomněl jsem na jednosměrnou Zapovu + kyvadlový provoz v Holečkově.
Radlická bude také uzavřena. Tím se zavřou všechny tři existující cesty z a do Radlic, Jinonic, Butovic.
At si rika kazdy co chce, ale ja jsem za tyto masivni opravy, velmi rad a vitam je.
Přesně tak, já bydlím přímo mezi těmito silnicemi a omezení se mě výrazně dotkne ale proboha, raději budu jezdit v týdnu MHD úplně všude a auto nechám až na víkendy v garáži ale hlavně ať jsou ty tankodromy opravené! Ty slalomy mezi kanály a výtluky nemůžou bavit snad nikoho…
Stojící cestující v autobusu MHD by taky rádi nevláli.
Kombo Plzeňská/Karlovarská doplněné o Peroutkovu a omezení v Holečkově je fakt majtrštyk … nikdo netvrdí, že se to opravit nemusí, ale takhle to sladit je velmi hezký způsob, jak vyjádřit, že na lidi se prostě kašle. A než tu někdo začne něco plácat o tom, jak si někdo musí cosi vozit autem, tak by si měl uvědomit, že to tam totálně pohřbí autobusy. 167 to schytá z obou stran … od Anděla i Kukulovce, kterou je vedena objížďka Karlovarské, 191 a 123 jen na Klamovku/Kavalírku je taky majstrštyk, 180 se bude courat v kolonách těch, co objíždí tu Karlovarskou, a… Číst vice »
Na lidi se nekašle, lidem se zlomyslně, plánovitě a koordinovaně škodí.
To zase bude všude nadávek na Hřiba, co si to dovoluje.
Diky Bohu za Hribka a Scheinherra.
Pamatujme u voleb, jak nam tu modri 30 let tunelovali mesto, az se temer rozpadlo.
Co mi takovéto kecy jen připomínají… 😀
https://www.youtube.com/watch?v=sfix_BbaZM0
Ty výluky metra postihnou nejvíce lidí. Chápu, že je potřeba údržba, ale říkám si, že by snad mohla ta modernizace zabezpečovacího zařízení zkrátit minimální doby mezi jedn. spoji. Zvláště ve špičkách na Céčku by to bylo žádoucí.
(Těšíme se na automatické metro, ale to bude ještě dlouho trvat.)
Ono, upřímně, kolikrát jezdí narvané metro a interval je hodně minut… třeba o víkendech. To ovšem není automatizací nebo nedostatkem, ale pouze ochotou platit.
Nyní je na lince C interval 115s. Zkoušel se interval 90s, ale lidi zvyknutí držet dveře atp. zpomalovali celou linku a spousta spojů čekala v tunelech na odjetí předchozího spoje. Kratší interval není řešitelný dříve než se začnou instalovat automatické dveře na nástupiště.
Tak ať zkusí 100s, 105s. I to by hodně pomohlo.
Tak, do toho se rozkope D10! před Prahou ať je ten kolaps ze severu jistý, hlavně Cínovecká a Kbelská není rozpadlá týden.
Takže současně se bude pracovat na Karlovarské, Plzeňské a Radlické, respektive na všech výpadovkách na západě Prahy, a oficiální objízdná trasa vede jednopruhovou Bucharovou před nemocnicí, kde to pravidelně stojí už teď i bez uzavírek. Tak to je skvělá „koordinace“.
A ty máš auto přirostlé k prdeli, nebo jsi invalida?
Možná vás to překvapí, ale já autem do práce nejezdím a pravidelně jezdím na kole. Na rozdíl od cyklo-šoto-populistu si ale uvědomuji, že město a jeho obyvatelé a návštěvníci musí mít nějakou základní dopravní obslužnost, včetně automobilů a vyreseneho tranzitu. Proto i tak populární Amsterdam, často uváděný jako příklad, má osmipruhový dálniční okruh v širším centru města a několik dálničních radiál. A to je menší město než Praha. Tady v Praze svádíme neúplné radiály do ucpané městské komunikace. Jediný invalida jste tady vy, vaše diagnóza je ale mentální.
Treba jak středočeši nebudou rozvádět děti do škol a školek, tak dají přednost kolu…
Podle dat TSK je mesicni variace poctu aut v Cervenci a Srpnu 90 a 92% oproti rocnimu prumeru. Ty vasi stredocesi do skol a skolek teda udelaji max 10%.
Zajímavé. U nás je na zácpách hodně znát, když začne září. Od září do prosince jsou nejhorší měsíce.
To pak nastávají takové chuťovky, že si řidiči hromadně zkracují cestu skrz obytné zóny, kde rozhodně nejezdí dvacítkou.
Tak samozrejme, ze nekde je to znat vice a nekde mene, v datach TSK je cela Praha, vratane okruhu. Na tranzitu vozeni do skolek/skol nema vliv, kazdopadne zrovna Karlovarska je ulice, kde je tranzitu hodne, staci se podivat kolik D, PL a jinych SPZ aut je v kolone pred Blankou a bude to tak az se nepostavi severni cast dalnicniho okruhu.
10% jsou dovolený… ti středočeši prostě pořád jezdi autem do práce
Škoda že u té plzeňské se už nepřistoupí k celkové rekonstrukci, přidat stromy, zeleň, cyklostezky, bezpečnější přechody, prostě tu stoku aspoň trochu polidštit
Me by stačily kanály zarovnaný s vozovkou
Jen do doby, než tam poprvé pojede rozlámaný sanitkou.
To si myslím, že Klub za staré silnice napadne za pomoci UNESCO. Negativní či pozitivní kanály na českých vozovkách jsou tradiční ukázkou řemeslného umu českých silničářů a pomáhají řidičům udržet přizpůsobování se kvalitě a stavu vozovky na vysoké úrovni…
Stojí a padá s výstavbou Radlické radiály. Žel, nikdo nežene úředníky i volené politiky z Prahy 5 za to, že už roky neřeší odvolání pro územnímu rozhodnutí. Tím přece porušují lhůty.
Ale ti, kteří na Radlickou radiálu čekají, kmitají v práci a ve firmách a nemají čas hned „své“ úředníky k zodpovědnosti, zatímco ti, kteří mají jako životní náplň NIMBY, mají na svůj „teror“ času dost.
Hlavním problémem Radlické radiály je financování. Praha to sama nedá (mj. proto, že většina bude v tunelech, ať už ražených nebo hloubených), bude muset přispět stát, případně kraj. Další problém je, že se tím zhorší doprava na dalších místech, hlavně v levobřeží části širšího centra, protože se stane pro řidiče atraktivnější tam zajíždět.
Zas na druhou stranu by se hodně ulevilo okruhu a Barrandovu a také by to bylo schopné pojmout minimálně část provozu z Vrchlického / Plzeňské.
Pro Barrandovský most by radiála ve směru od Smíchova také znamenala úlevu, sjezd z Barrandova dost koliduje při křížení s odbočujícími do Braníka (a ještě více pak přijíždějící od Strakonické).
Opačný směr bude přinejhorším nastejno, ale spíše také trochu lepší (nebude se sjíždět do myší díry + opět velký úbytek od Barrandova).
Alej by se tam dala vysázet i bez toho, jen cyklopruh tam těžko narvete. Otázkou pak je, zda i při radiále bude vůle ubrat autům pruh, a současně nechat oddělenou tramvaj. Ti, kteří na radiálu čekají, ovšem spíše mrhají svým časem v kolonách aut, ne? Zatímco ostatní mají čas se zabývat širšími důsledky plánů.
Souhlas, Plzenska je takove karcinogeni reciste, hlavne jeji zacatek. Jediny obchod, co tam preziva je jen s osvetlenim, jinak tam nic neprezije.
Hlavně, že na začátek narvali místo přiměřených domů další betonová monstra, po exploataci území bývalé továrny. Tam teď budete auta ubírat těžko, i když část odjede po okruhu.
To mělo řešit tohle … https://praha.eu/w/motolske_udoli_ziskava_novou_podobu_3094757 2017 to P slavnostně prezentovala na IPRu, Hlaváček se tam na d tím rozplýval, pak to krom rady a zastupka schválilo město a pak … a pak se RR začala přemalovávat, odkládat, zdražovat a jako bonus se ukazuje, že po stávajícím tělese TT ty busy jezdit nemohou. Takže výsledkem té Potěmkinovy vesnice je, že že se tam napralo na zbytky zeleně pár bytovek, Chrenek si na Kavalírce vystřihnul Agel tower (opět místo trávníku a pár vzrostlých stromů které kupodivu vcelku přežívaly) a tím to na hooodně dlouho skončilo … max tam ještě nějaký developer/budovatel… Číst vice »
Bohužel, budeme rádi, když to tam nedoprasej ještě víc, např. parkováním na chodníku (zcela reálně to tam magistrát navrhoval, doufám, že to neprošlo).
Na které ulici v Praze došlo v uplynulých ~8 letech k takové rekonstrukci, že by se přidaly stromy, zeleň, oddělené cyklostezky a esteticky (bez lega a hnusných balisetů) vyřešily přechody? Naposledy jsem viděl v Německu, ale možná jsem jen zaslepen těmi čmáranicemi a asfaltem, co se v Praze všude leje ve velkém.