Rozhovor: Velký bratr na dálnicích nevznikne, elektronické známky chceme nabídnout i jiným e-shopům

Opravená dálnice D11 u Prahy. Pramen: ŘSDOpravená dálnice D11 u Prahy. Pramen: ŘSD

Řidiče na tuzemských dálnicích čeká od ledna zásadní změna, kdy místo tradičního lepení dálničních známek na čelní sklo budou kupovat

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

Plánují, aby se to mohlo použít i na kontrolu přestupníků?
Včera ve zúženích na vysočině jel rekordman snad 200 km/h, dost dalších tak 130 km/h. Mimo zúžení se běžně jezdí 150 km/h. Slušně vychovaný člověk, který má ze základní školy dostatečné vzdělání, aby pochopil, že 150 > 130, pak kolikrát nemá šanci předjet kamion, protože ho přestupníci prostě nepustí.

Petr766

Když se táhneš 110 max, tak se ti pak může zdát, že někdo jede „závratných“ 150 pořád…

Eduard

Díky za vysvětlení. Zeptám se možná hloupě. Ale nebylo by jednodušší (levnější) převzít už nějaké hotové, funkční řešení. Např. z Rakouska nebo Maďarska? Systém jim tam už funguje je v podstatě zaplacený a u nás by se jen doupravil.
Předem díky za objasnění.

Kamui

„Ale pak je skupina, která tohle asi číst nebude, protože nemá počítač, nerada platí elektronicky, nevěří tomu.“

Tak ať si ta skupina začne zvykat. Je rok 2020, nikoli 1920.

Josef Petrák

Stát není nějaký free-cool-in startup, který si může dovolit odříznost nějakou skupinu obyvatel. A vlastně ani není důvod. Nač dělat násilnou revoluci, když stačí evoluci. Dobré věci si najdou své uživatele.

libcha

Trochu jiné téma: s elektronizací dálničních známek se otevírají možnosti pořizování „dálničního povolení“ na flexibilnější časové úseky. Myslím, že by se nemělo pod heslem „vždycky to tak bylo“ zachovávat členění na 10 dní, 30 dní a rok (či jak to je?). Samozřejmě i tak lze zachovat tradici, že cizince, který potřebuje jednou projet, je třeba natáhnout, zatímco našinec může celý rok drandit za drobné.

Časem by se dokonce mohlo zauvažovat, zda některé úseky dálnic nezpoplatnit více než jiné, či naopak méně… Technologické možnosti jsou obrovské.

Josef

Nechal bych to tak jak to je, i v Rakousku treba prodavaji elektronicky pouze 10 dni, 2 mesice a rok. Muzeme byt radi, ze ta znamka je ve svy podstate velmi levna (ano tech 1500 v rocnich nakladech na auto je drobnost), zavedenim nejakych dalsich moznosti, aby nekdo mel pocit, ze usetri za znamku povede akorat k tomu, ze to bude vyrazne drazsi pro vsechny.

Karlos S.

No, konečně to někdo vysvětlil a rozklíčoval peníze, kvůli kerým původně kremlík dokremlíkoval. Palec nahoru za tenhle článek zdejšímu webu, moc se dnes už lidi nezabývají vysvětlováním… Ale programovat bych to takhle na poslední chvíli nechtěl. Ukazuje se, že občas je lepší, když klíčové státní věci zůstanou v rukách státu, by´t v případě např. liberaliace železnice mám úplně opačný názor – tam opravdu pomáhá soutěžit.