Rozhovor: V Africe zvažujeme i bezpečnostní rizika, říká šéfka obchodu ŘLP Navrátilová
Jana Navrátilová, výkonná ředitelka útvaru výcviku a obchodu ŘLP. Pramen: ŘLP
Státní podnik Řízení letového provozu si aktuálně pořizuje novou kalibrační letku. Konkrétně jde o dva turbovrtulové stroje Beechcraft King Air
Jen škoda, že si nepořídili zase L410, třeba NGčko. Bývalo to dobrou tradicí podporovat domácího výrobce a nemuseli by tolik přeškolovat piloty.
Teď, kdy se po zavedení sankcí začaly L410 pro Rusko vyrábět za Uralem a už od nich nenakupuje ani ŘLP, to mají v Kunovicích hodně těžké. Jediná pozitivní věc je, že v Rusku pokračuje vývoj Turboletů (avionika, motory, plováky, lyže, snad nakonec začnou dělat i L610).
No ta stará L410 měla také svoje kouzlo, kdysi jsem si jí také mohl prohlédnout zblízka. 🙂 Ale zase vzhledem k tomu, že se snaží letadla takto využívat i pro různé zahraniční zakázky – a občas je to docela daleko – tak ten čas, co stráví na cestě, asi také bude znát. I když v tom případě se divím, že se zbavují té Cessny. 🙂 Možná jsou proudová letadla nákladnější na provoz, tohle nevím, pokud v tomto někdo má přehled, rád se nechám poučit.
Zajímavý a poučný rozhovor.