Rozhovor: Pára je živý organismus, říká jediná tuzemská strojvůdkyně parních lokomotiv
Strojvedoucí Katarzyna Renata Martečíková a lokomotiva Heligón. Pramen: Archiv Katarzyny Renaty Martečíkové
Deník Zdopravy.cz přináší rozhovor s jedinou strojvůdkyní parních lokomotiv v tuzemsku. Rozhovor vyšel v interním magazínu pro zaměstnance ČD Cargo
Mno od roku 2016 si udělat papíry na všechny trakce, tak to klobouk dolů, jenže tato rychlokvašná výroba strojvůdců má i své negativní faktory, převelice bych se rád v tomto případě mýlil. Ale co se týče parních lokomotiv, tak kdysi jsem musel míti cca 2 000 hodin odtopeno, než jsem šel na pravou stranu. Dámu ta práce očividně baví, jen mám pocit, že dle neustálých selfíček prezentovaných dotyčnou na sociálních sítích jí jde primárně o sebeprezentaci jako strojvůdkyně, ergo právě v této sebeprezentaci cítím určitý pravděpodobně psychosomatický problém této dámy. Což by asi u strojvůdce s ohledem na psychickou stabilitu… Číst vice »
Není jediná 🙄
Strojvedoucí
Parní jediná 😉
Ne.
Teda madam, klobou dolů. Ať se daří!
Katka je super. Ale jak mohou v časopise napsat řídit lokomotivu, když ta se vede, proto strojvedoucí? Přeji mnoho parních kilometrů v pohodě.
Řídit říká i paní strojvedoucí. Jazyk se vyvíjí.
Přesně tak, sám řídím lokomotivy a to jak elektrické tak motorové trakce. A v konverzacích zásadně používám řídit. Jestli se něco vede, tak možná koněspřežka 🙂 Ale holt někteří se stále považují za něco extra a musejí vézt a ne řídit.
https://www.youtube.com/watch?v=XdFP2JcYTUw 🙂
Btw.nezapomenutelný koncert. Omlouvám se za off topic, ale nedalo mi to v reakci na R.Klánovou
Když už, tak „vést“…
Vodí se kráva na pastvu nebo děti do školy. Drážní zákon a dopravní řád drah znají „osobu řídící drážní vozidlo“. a celý § 35 dopravního řádu drah pojednává o řízení drážního vozidla. Slovo „strojvedoucí“ je v DŘD uvedeno jednou mimochodem, aniž by tam vůbec bylo definováno. Ale to tak bývá, že někteří nádražáci chtějí být papežštější než papež a předpisovější než předpisy. Pojem „vůdce“ se oficiálně používá v Reichu a pak ještě ve vodní dopravě.
Hezké čtení…palec na horu..Ode mne velké díky redakci a paní strojvůdkyni a jejím kolegùm jen vše nej v dobrém slova smyslu.
Kdysi v dřevních dobách internetu dávno před YouTube jsem narazil na video, kde neuvěřitelně krásná Japonka řídila Shinkansen. Tahle paní je sice v monterkách, ale je první ženou, o které vím, že řídí parní ekozločiny. 🙂
Páry by byly ekozločinem, pokud by furt odtahaly většinu tun(okilometrů).
(A pokud byste se chtěl hádat, že elektriky jsou taky páry, tak při českém mixu jen způlky a „jejich“ uhelný kotel se soustrojím mají minimálně dvojnásobnou účinnost.)
Hmmm, pěkná holka s pěknou mašinou…. to je kombinace… Takovou holku by si jistě přál každý šotouš…
A ty si myslíš, že každý šotouš je na holky 🙂 🙂 🙂 Většina jich je bez orientace 🙂
Je fakt, že nezanedbatelné části šotoušů asi stačí k vyvrcholení nějaké to kolejocé vozidlo…
Šotouši mají různé orientace. Někdo je zaměřený na stroje, jiný na jízdní řády, další na předpisy, jiný na megalomanské projekty, další na dokonale stereotypní fotografie… Na lidi různých pohlaví a věků bývají zaměřeni spíš pověření dopravní zaměstnanci určení pro styk s cestujícími.
Šotouš ne***á.
Pozor na falešné implikace, ne každý ne*** je šotouš.
Věř tomu, že nechtěl. Jí ne 😀 Rozhovor sice pěkný, ale kdo zná pozadí, jak se tam dostala… 🙂
Martin Kosek jako každý jiný parař… Kdo jsi, že tady plácáš nesmysli? No jooo, ona žena přece nemůže být dobrý fira… To určitě má přes postel 🙄 naštěstí kdo mně zná, zná i pozadí… Běž si léčit mindraky někde jinde