Rozhovor: Na seznamu tratí k redukci jsou ty, po kterých jezdí méně než 2500 lidí týdně, říká středočeský radní

Motorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC DopravaMotorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC Doprava

Co nejdříve má skončit provoz na trati Čelákovice - Mochov. Podle radního je stávající rozsah neudržitelný.

580 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DJS

ve vztahu k trati 063 Bakov č. J. – Kopidlno. nemělo by smysl obrátit se na AZD Praha, zda mají zájem provozovat víkendový provoz ve spojení s vlastní linkou z Kopidlna?

mocanita

Shoda by panovala v tom, že je potřeba v dnešní nelehké covidové době hledat úspory. Zásadně však nelze přijmout protlačování novely pana Kolovratníka o tzv. konzervaci regionálních tratí, což není nic jiného, než faktický a definitivní zánik mnoha lokálních tratí. Je pochopitelné, že menší koncovité lokálky typu 093 Vraňany-Lužec, 233 Čelákovice- Mochov, možná i Kralupy-Velvary jsou opravdu již klinicky mrtvé a je vhodnější je nahradit autobusy natrvalo. V případě trati 095 Zlonice-Straškov je situace trochu jiná v tom, že tento úsek navazuje na jiné podřipské tratě ( Vraňany, Roudnice, Libochovice) a na regionální trať Kralupy-Louny. Běžný provoz v pracovní dny… Číst vice »

Jack

Měl jsem možnost při home officu vyzkoušet dojíždění Kralovice-Praha 1-2x v týdnu cca od poloviny března do poloviny května. Ač jsem velký vlakový fanda, vlakem se nedalo jezdit především kvůli posunutí odjezdu posledního spoje z Rakovníka do Kralovic na 18.14. Ta trať bohužel strádá dlouhodobě a vlakem jezdí jen několik lidí. Pro zachování provozu by bylo potřeba úplné sci-fi, tzn. kompletní přetrasování tak, aby vlak lépe vyhovoval lidem z měst a vesnic (např. Všesulov, Čistá, Kožlany, Kralovice), kde je potenciál. Ale ani autobusy zde nelze využít pro spojení být v Praze na 9.00 a odjet z Prahy v 17.00. Nikdo… Číst vice »

svojsin

Autobusy byly hozeny do prokladu, aby vlakem jel vůbec někdo, ale moc to vlaku nepomohlo, spíš naopak.
Takže je třeba udělat kvalitní JŘ busů, bez těch záměrných mezer a bude se dát dojíždět i z Prahé.

Jack

Přesně tak, vlaku to spíš uškodilo, protože teď je přestup vlak-vlak takřka nepoužitelný. Od rychlíku z Prahy se dlouho čeká (např. o víkendu dopoledne) nebo ve všední dny od půl třetí do čtvrt na čtyři nebo mnou zmiňovaný večerní spoj v 18.14, který sice navazuje na Sp 1576, ale ne na pozdější rychlík kterému ujíždí o 19 minut. Tohle ve výsledku ty už tak málo vytížené vlaky pohřbilo úplně.

Kubík

A těch 40 ušetřených milionů si patrně rozdělí kraj na odměny jak bylo zvykem.

svojsin

Paní Jermanová z Protikorupčního hnutí ANO aspol. tam již není.

erik

Vzhledem k tomu v jakém katastrofálním stavu se nacházejí silnice, je rušení lokálek zločin. Jízda vlakem z Loun do Kralup je klidná, ale ta samá trasa autobusem po tankodromu je jen pro otrlé…….

Jiří Kocurek

Ale tady nejde o zrušení tratí jako takových. Navíc je to trať celostátní. Možná by někdo od SŽ mohl prosradit „obchodní tajemství“: Poměr tunokilometrů osobní a nákladní dopravy.

jan

A ještě linkáčem s nahuštěnýma sedačkama beroucí každou tetku na ulici co 50m.

svojsin

Linkáč nemusí mít nahuštěný sedačky, ale téma to napříč republikou určutě je.
Chtělo by na to brát více zřetel v některých krajíc obzvlášť.
Důvod, aby se dva lidi třepali v šukafonu do Vrańan či jinam, to ale opravdu není.

idk123

Mochov je jistě první kandidát na zrušení a asi nikomu chybět nebude.
Kralovice a Rožmitál se tedy nabízí také, ale ušetří se pro každou trať jen jeden sukafon a bude nutná náhrada autobusem, takže reálná úspora velká nebude.
Zlonice a Bakov Bousov jsou již zrušeny a k nově zavedeným 3 párům o víkendech v sezóně čísla pan radní jistě nemá.
Omezování mezikrajské dopravy (Lužná Žatec a Slaný Louny) je opravdu špatný nápad. Minimálně v případě Lužné valná většina cestujících jede do Žatce nebi Chomutova.

svojsin

V obou případech(Kralovice, Rožmitál) stačí spoje jen doplnit. Takže úspora jednoznačně BUDE.

idk123

Neříkám že nebude, ale bude to možná pár milionů, tedy celkově o ničem.

svojsin

Bude to méně km a každý km navíc výrazně levněji.
Takže rozhodně „o něčem“

svojsin

Navíc až do středu Rožmitálu, což je docela důležitý bonus.

Bilykralik16

Obecně si dovolím poznamenat, že by často nebyl špatný nápad některé lokálky buď obsluhovat společným spojem, a to nejen ve Středočeském kraji. Třeba Bílovec–Veřovice, Budišov nad Budišovkou – Nový Jičín město, nebo Neratovice–Velvary, což nechápu, proč se zrušilo.

xyz

Ve všech jmenovaných případech by to znamenalo „manévry“ křížící hlavní koridor a tím pádem omezující jeho kapacitu. Obzvláště v případě žst. Suchdol nad Odrou, kde by byly potřeba i nějaké ty posunové jízdy.

Přičemž mají-li být dodrženy přípojové skupiny, tak k úspoře počtu vozidel by ani tak nedošlo.

Chronosphere

Naprosto nechápu,v čem by to bylo v případě toho Bílovce lepší.

NeodrážetNespouštět

Pan Borecký mluví o tratích s méně jak 2500 citujících týdně. To znamená, že počty cestujících středočeský kraj má. Jsou tato čísla někde veřejně k dispozici?

rychlodráha

Má, data však zveřejňovat na základě smlouvy (zatím) nelze. Mám ale novinu… bude to brzy (snad) možné. To bude poslední rána fanatickým šotouškům.

Dopravní expertka

Ne venkov je třeba si řádně posvítit! Už jim sebrali obchody, kulturáky, doktory, zubaře. Tak proč sofistikovaně nějak nevymyslet opticky hrozně vypadající ztrátu veřejné dopravy a z ní potom vypočítat odměnu za „úspory“. Venkov patří rekreaci, že pan Borecký.

Dopravní expertka

Pak jim hezky direktivně – z centra, kde nikdo není zúčastněný (jde mu jen o vlastní bezohledný prospěch)začneme rušit i silnice. Těch mají též zbytečně moc! Těch propustků, mostků, údržby! Náplň „práce“ má oddělení p. Boreckého tedy zajištěné na hodně dlouhou dobu!

Jiří Kocurek

A teď si představte, že si dovolili topit zemním plynem a ani uhelné sklady tak nefungují. Co s tím? Přikázat topit zpátky uhlím, aby měla železnice práci? A zakázat jističe nad 10 A, aby si ani dřevo na cirkuli nenařezali a tak to uhlí vzít museli?
A koním spřerážet nohy, protože by někoho mohlo napadnout že pojede s žebřiňákem do města, aby měli škodiči radost?

rychlodráha

Na 2,5 lidech v šukafonu není nic sofistikovaného.

xyz

Obchody jim nikdo „nesebral“, ty to eventálně zabalily samy (+ v některých případech to pak převzal někdo jiný).

To samé doktory/zubaře (kde to obvykle dopadlo tak, že ti původní šli do důchodu a náhrada se nenašla, ale problém s vysokým věkem lékařů je všude, včetně mnoha měst).

Dopravní expertka

„Náhrada se nenašla“, případně „obchody jim nikdo nesbral“ To je přesně ono. Úředníci instituce zvané kraj budou raději hledat další možnosti ke šmelení a snadnému vlastnímu obohacení, nežli cokoli pro venkov zlepšit. Zrušit trať, na základě lživých parametrů vytrhávaných z kontextu (viz. 2,5 lidí v šukafonu) vede zřejmě k rychlejším penězům, nežli zapřemýšlet a udělat program třeba zrovna pro motivaci zubařů, nebo podporu malých obchodů. Aby byl pro ně venkov přitažlivější. Doufám, že loupeživé snahy dalšího oklešťování venkova, v tomto případě na dopravní službě se chytí nějaká partaj a bude vysvětlovat voličům problémy venkova kontextuálně – zkrátka, že zrušením vlaku… Číst vice »

xyz

Mimochodem doufám „paní expertko“, že podobně tak zastáváte kvalitní dopravní obsluhu té větší části venkova (vesnic), do kterých žádné koleje nevedou, tzn. kvalitní autobusovou obsluhu; je to tak? Pro venkovské obchody se problémem stalo mj. skokové zvyšování minimálních mzdových tarifů (= nutnost zvýšit tamním prodavačkám mzdy na úroveň, kterou ten obchod už nebyl schopen „utáhnout“) a svůj díl může hrát i zavedení 75% slev ve veřejné dopravě, kdy najednou je pro důchodce o to levnější si dojet nakoupit do města. Resp. vůbec paradoxně – špatná obslužnost veřejnou dopravou paradoxně může mít pozitivní vliv na udržitelnost toho venkovského obchodu. (Samozřejmě samostatnou… Číst vice »

Jarek

Coopy jsou organizované regionálně, ve východních Čechách jsou například celkem schopní i pro malé obchůdky, jinde je to marnost. Malá sídla drží Vietnamci, občas nahrazeni či doplněni nějakým místním nadšencem. I tak je ale sortiment nevalný a bez občasné návštěvy většího obchodu (autem) to nejde.

Expertka na venkově nebydlí a ani to nemá v úmyslu (bo tam chcípl pes), ale když už tam dojede (zadarmo na režijku), tak chce zažívat ten hřejivý pocit prvorepublikových městysů.

Chronosphere

Na tohle jsou madam prášky. Jo a ta partaj už existuje- jmenuje se KSČM.

Pražák

Obchody si venkov sebral sám, když v nich nenakupoval protože v Lidlu v nejbližším městě je rohlik levnější, tak se pak nelze divit, že se na vesnici kde žije pár set obyvatel obchod neuživí.

Jiří Kocurek

Nakupovací povinnost, cestou z práce se nesmíte zastavit v obchodě vzdálenějším než… a na hrábě povolenku? To asi neprojde. A kdyby to náhodou prošlo i se zákazem opustit vesnici, tak koho ten vlak asi tak bude vozit?

Aneb k čemu by byla vlečka do kláštera, kde nakupují pouze sůl, všechno ostatní si zařídí sami.

Marcel

Vaše rozčílení se i dá pochopit, ale brečíte na špatném hrobě. To co popisujete hodně ovlivňují lidé co v obcích žijí a volí. Kulturák nemáte, protože na to nájemce nevydělal, protože jste chtěli mít v kulturaku všechno levný, protože je to přece váš kulturak, obchod nemáte, protože se tam nedalo nic koupit a každý druhy si to dotáhl autem z penny, z města. A vlakem jste přestali jezdit, protože zastávka byla dvacet minut pěšky.

Jarek

Popisujete to správně, ale adresovat to expertce je špatné, ona na venkově nebydlí, jinak by to věděla.

Jiří Kocurek

A teď mi ukažte měšťáka, který půjde 2,5 km pěšky. Nepůjde. Proč taky, když mu jede tramvaj 300 m od domu.

Jeestli požadujete, aby lidi nejezdili z nejbližší zastávky, tak se tím napřed zkuste sám řídit. Prostě půjdte až na tu další stanici Metra, abyste věděl…

Jakub P

Cca 2,5 km trasy chodim po Praze pesky naprosto bezne, to je prijemna pulhodinova prochazka. Klidne i 5-6 km a s nakupem v batohu, kdyz se mi chce. Pro zdraveho cloveka to neni problem. Ale jsem samozrejme rad, ze to delat nemusim a muzu se svezt MHD, kdyz se mi pesky nechce. Byt na to odkazanej a muset pesky pokazdy je neco o dost jinyho.

Jarek

Kolik žvástů „se společenským přesahem“ je člověk schopný vygenerovat z hrůzy, že mu na víkendové výlety přestane platit režijka.

Jarek

Opravdu? Nám loni zavedli celkem slušný autobus. I o víkendu, expertko.
Jo a Lidl se před asi 5 lety rozšiřoval o třetinu. Tak nevím.

Zdeněk

Všechno zrušte, povídal Forejt, že tam daj bejky.

jan

Ono mnohdy možná postačí, když úřední šašci přestanou shizofrenně bourat jeden silniční most za druhým. A vyhazovat tak miliardy. A naopak je začnou udržovat a nikoliv pak bourat.

jan

A to myslím v ČR obecně.

Jarek

Děkujeme za potvrzení, že i stavitelství rozumíte stejně jako železnicím.

jan

A že 30 let byli v klidu. A spadne jedem most v Itálii. Změní se zákoník. A mohou se po.. A bourají většinu? mostů v čr?

Jiří Kocurek

Teď se vyhazovaly milirady za nový vodovod a kanalizaci. Co natom, že se se propadla ulice, stačilo to zalátat.

jan

Je to pouze na nás, jestli si z ETCS uděláme nesmyslný tunel. Z TSI nepoužitelný záměr pro rušení v papežské verzi. A zbytečně budeme přepínat brzo.
Pokud se budou chtít vyhazovat peníze oknem, prosím.

Leinad

Kdyby se opravdu rušily další tratě, kde bude SŽ vykazovat nesmysly za údržbu?

Nechápu

Myslíte, že provozuschopný stav, pod který se někdo podepíše a přijme odpovědnost, je zadarmo?

jan

Náhrada autobusy je směšná. Ať nemele. Je to snížení cen nemovitostí v dané obci.

rychlodráha

10 dopoledne a už na plech. Smutný pohled.

Pražák

Tak to je vážně šoto demagogie na druhou. To snad nemůžete myslet vážně, že když na zastávku kilometr od obce někde v polích nejede šukafon, kterým skoro stejně nikdo nejezdí, že tam klesne cena nemovitostí.

Jiří Kocurek

V Přerově u nádraží jsou ty byty opravdu levné… A to tam jezdí vlaků víc než v Dejvicích.

jan

Jsou magoři rušit tratě u Prahy. A myslet si, že je náhrada nějaký SOR po těch úzkých šílených cestách středočeského kraje. Zejména, když vlaky budou autonomní.
Rok kovidu a myslí si, že to může být zástěrka pro cokoliv.
Kovid odejde. Tak ať zůstanou v klidu ještě nevím 2 roky. Pak se stejně vymění vedení. Trati se za 2 roky nic nestane. Když už tam stojí 100 let. A 60 let ji nemodernizovali. A vyřešené.
Hlavně ať z toho nic neodvážejí a nerozebírají. š..

Jarek

A kdo jde co odvážet a rozebírat? Nechcete si přečíst pořádně, na co reagujete, místo abyste se v neděli už ráno ožral a pak sem psal tohle?

jan

Všichni víme, že návaznost tam je a SŽDC avizovala něco o svršku..

vedelin

Historie se opakuje, vetšinou když někdo přidává tak plošně ,ale ubírá konkrétně vždy jen na tu nejméně obsluhovanou část .Pan radní by jsi měl nejdříve prověřit jestli tato situaci někdy nenastala .No politik je to stále stejný, hlavně že má správnou stranickou knížku .Nevíte jakou má praxi ,a školu? Navíc úspory nejsou tak velké, protože se bude muset platit náhrada, pokud nemá dojít ke zhoršení dopravní obslužnosti.

Jakub P

Tyto diskuse by sefakt daly pouzivat jako ukazka, ze snad ani nejzavilejsi nepritel cehokoli zeleznicniho nedokaze uskodit zeleznici tak,jako jeji zaryti, od reality mimo drahu zcela izolovani fanousci.

rychlodráha

Naprosto přesné!
Šotoušci, Klub přátel lokálek, Oustecké nádraží, KŽC, … tak by se dalo pokračovat.
Banda fanatiků na úrovni Islámského státu.

-TR-

Nepřehánějte. Kdybychom opravdu byli na úrovni těchto teroristů, tak už byste byl dávno mrtvý.

To není výhrůžka, to je konstatování faktu. Máme jiné názory, ale nic zlého vám nepřeji. Žijeme v demokracii.

Jakub P

No k realnemu nasili se neuchyluji, agresivni jsou jen slovne a jeste jen nekteri z nich, takze tak daleko to nejde. Skody, ktery realne zpusobuji, jsou ve ztracenych prilezitostech a energii (lidske i strojni)a ne na zivotech.

rychlodráha

Přesto je s nimi třeba jednat jako s teroristy.
Tedy vůbec.

-TR-

Výborně, právě jste se odhalil. Zavírat lidi s jiným názorem na doživotí do basy (což je mj. trest za terorismus). Jak demokratické! 😀 Ó, samotný Urválek by z vás měl radost.

rychlodráha

Kde píšu o zavírání, vy mě tu vyhrožujete zabitím… Už jsem to předal policii, mimochodem. Chci vidět váš obličej.
Já sám se rád představím: registrován na mail jirka2718@seznam.cz, IP adresa 217.11.241.78 a 78.80.20.254

-TR-

Jsem připraven vypovídat a nepodělám se. Domnívám se, že jsem nic špatného neudělal, protože jsem ve stejném textu nevyhrožoval. K praktikám IS, kterými se tady oháníte, patří mj. zabíjení lidí za jiné názory, od čehož jsem se distancoval slovy:

„Máme jiné názory, ale nic zlého vám nepřeji. Žijeme v demokracii.“

Těším se na výslech 😀

rychlodráha

Za „Kdybychom opravdu byli na úrovni těchto teroristů, tak už byste byl dávno mrtvý.“ budete rád, že skončíte v podmínce.

-TR-

Jenže já nejsem na úrovni teroristů z IS, jak jste sám tvrdil. Proto tam je to slovo „kdybychom“ a proto nemám v nejmenším úmyslu vás jakkoliv ohrozit. Pouze nechápete psaný text a zbytečně tak obtěžujete policii.

rychlodráha

Aspoň se dozvíme, co jste zač.
Ono to bude celkově dost vtipné. No nic, čekejte obálku s pruhem.

-TR-

Budu se těšit! 😀

rychlodráha

Ono to pak bude zajímat i zaměstnavatele…

-TR-

Moji nadřízení dávno ví, že pro tvrdší výrazy nejdu daleko. Vy jste příznivce lokálek obvinil z toho, že mají stejnou úroveň jako teroristé z IS. Prostě to není pravda, protože nikdo vás zabít nechce, dokonce ani já ne. Přiznejte si to.

Jaaa

Ale ale, vyhrožovat osobní likvidací? Za odlišný názor? No tak vida, kdo je tady hajzl.

rychlodráha

Klidně vás tam taky přidám, ať se to vyčistí z jedné vody na čisto.

Nechápu

TR tady nedávno vyhrožoval pro zmenu panu Kolovratnikovi, že by ho za minulého režimu zavreli za rozkrádání a ničení státního majetku, až zčerná a byl na to hrdý. Pak jel ódu na pochvalovalovani komunistických radních z kraje. Já bych ho mezi největší fanatiky řadil bez dalšího.

-TR-

Ano, o Kolovratníkovi jsem skutečně řekl, že by ho zavřeli. Je to moje domněnka, která není v žádném případě vyhrožováním. Vyhrožování vypadá jinak.

rychlodráha

Tyhle výmluvy si nechte k soudu. A dobrého právníka doporučuji.

Cyklista

Ono stačí různé neustále urazeni do debilu, idiotu, previtu, kteří tu různí sotousi provozují. Zjevně mají pocit, že neexistuje nic jako internetová šikana a že si dotyčný nemůže a nemá kde stěžovat. Dotyčný ale třeba má jen moc práce a tak si pouze 2 roky ukládá odkazy na příspěvky (je tu na to pohodlný generátor) a až bude mít času více, jednoduše to předloží policii jako celek s tím, že neví kdo za tím je, ale velice ho to obtěžuje. Sotousi trpí pocitem, že na netu si lze dovolit cokoliv, pokud jim někdo odporuje Skutečně chování jak od teroristu. Naštěstí… Číst vice »

rychlodráha

Je fakt, že se ještě neodpalují, ale fyzickou likvidací vyhrožují. Pamatujete na pokusy redukovat lokálky ve východních Čechách?

Nechápu

Já ne, povězte.

-TR-

Milý pane, nejsme v 50. letech a Urválek už není prokurátor. Budete mi muset vinu dokázat. Jsem zvědavý, jak to provedete 😀

Jinak upozorňuji, že možná budete muset platit také soudní výlohy.

rychlodráha

Já dokázat vinu? Vy si fakt najděte dobrýho právníka.

Nechápu

Naznačovat co se někomu může stát, může být v určitém kontextu považováno za vyhrožování. A vaše škodolibá radost to jen potvrzuje.

Jaaa

Aspoň se dozvíme, co vy jste zač.

xyz

To je ironie, že „obálkou s pruhem“ vyhrožuje někdo, kdo přirovnává „šotospolky“ k Islámskému státu.

Chucpe.

rychlodráha

Už došla trpělivost.

Nechápu

Chucpe je spíše dělat, že nevidite jejich neustálé provokace a urážky a pak kritizovat někoho, komu s tim dojde trpělivost. Množství urážek a provokací od různých šotoušů a toho co napsal pan rychlodráha, je zcela neporovnatelné.

Robil

Pane Sůra, žádám trvalou blokaci uživatele rychlodráha.

Jarek

Za to, že si s vámi nechce povídat o lokálkách?

rychlodráha

Fest jim tečou nervíky. Ale to je dobře!

Jarek

To není dobře, pod tlakem budou vymýšlet ještě větší hovadiny než obvykle.

rychlodráha

Teroristům se neustupuje!

Robil

Ty jsi Kašpárek s malým islámským státem tam dole. Tebe bych chtěl jednou poznat přímo !

rychlodráha

To se ti klidně může splnit.

kakov

„zrušíme trať do Kralovic, protože v blízkosti roste dálnice D6“

v rámci úspor doporučuji zrušit v ČR všechna letiště, protože v blízkosti vyrostlo letiště v Berlíně, navíc je v blízkosti Vídeň, Mnichov, Katovice a mnohé další,

doporučuji uzavřít a přestat udržovat dálnici D1, protože v blízkosti vede A1

a takhle by se dalo pokračovat do aleluja,

vím, že letiště Ruzyň a D1 mají mnohem vyšší význam, než lokálka, ale chci ukázat, že mluvit v tomto případě o železnici a D6 je zcestné, protože to spolu nesouvisí

Bilykralik16

Přesně tak, ono by stačilo obnovit těch 10 km do Mladotic a pak by to dávalo větší smysl a trať by využívalo o dost víc lidí. Protože kdo by jezdil do takových vesnic kromě místních? Stejné je to i s Mochovem. Věřím, že kdyby se udělalo propojení přes okolní obce (Vykáň, Černíky, Štolmíř) až do Českého Brodu (kde by klidně mohla vzniknout navíc zastávka na západním konci města), byla by to fakt využívaná trať stejně jako 060. Dostat se z Úval nebo Českého Brodu do Čelákovic (což nejsou vůbec malá města) je docela fuška, i když od sebe leží cca… Číst vice »

MartinS.

A kdyby se obnovila trať z Kralovic do Mladotic, tak byste těch od dost víc lidí vzal kde? Že by někdo z Trojan (cca 50 obyvatel) šel 2 kilometry z obce na zastávku, aby si dojel do Kralovic nakoupit? A šel v Kralovicích kilometr do centra? A na zpáteční cestě totéž? Nebo, že by to spasilo 400 obyvatel Mladotic? Protože z Kralovic do Plas vlakem nikdo nepojede, když autobusem tam je za 16 minut. Za tu dobu ten vlak dorazí sotva do Mladotic.

malý bobeš

Mě tedy ukazuje vyhledávač 18 minut /15 km; pokud je tam taková poptávka, že uživí bus, dá to včetně zastávek za 25 minut… a ušetřím pár stovek milionů za prodloužení z Mochova

Qěcy

Jaká je v těch vesnicích dojížďka? Případně jaká poptávka? Znáte ta čísla?

Lumpy

Ano nacpete do lokalek dalsi prachy a vysledek bude zase – ale co hlavne ze se utrati

Knedla88

Mohu se zeptat, bez jakékoliv ironie či zbytečného rýpaní, jaký je důvod zastávání se zdejších diskutérů lokálek, které přepraví 2500 lidí týdne? Dyť je to ekonomický nesmysl a pokud ta trať není ani turistického charakteru…pak už vůbec nechápu.

-TR-

Myslím si, že už jsem to tu zmínil. Některé lokálky je třeba ponechat např. z důvodu špatného trasování silnic a delších jízdních dob autobusů oproti vlakům, které kromě zhoršení komfortu mohou přinést také zvýšení nákladů na autobusy, protože jich kvůli delším jízdním dobám bude muset být víc v oběhu. Jako organizátor výluk mám řádu poznatků z praxe.

Neplatí to samozřejmě všude. Např. úsek Čelákovice – Mochov je nahraditelný.

Svojsin

Neplatí to v naprosté většině

Jakub P

Jasne, ale tady odpovedny radni jasne rika, ze maly pocet prepravenych byl jen prvni kriterium pro zarazeni do dalsiho posuzovani prave te nahraditelnosti, moznosti vyuziti v sousednich krajich, atd. Ale pro lokalkove fanatiky je i to hereze, protoze pro ne jsou neprijatelne sebemensi uvahy o ruseni provozu na jakychkoli tratich, vcetne typu. Celakovice-Mochov. Pokud byly koleje jednou polozeny, musi byt pojizdeny, i kdyby v okruhu 100 km davno nikdo nezil.

-TR-

Už jsem tady několikrát zmínil, že provoz do Mochova nepokládám za potřebný. Pokládám však za nezbytné, aby některé potřebnější úseky ze seznamu zůstaly.

Jakub P

Taky vas neradim k tem nejzarytejsim fanouskum lokalek. A jak z rozhovoru plyne, sanci na zachovani, pokud se v dalsim zkoumani ukaze jejich uzitecnost i pres male vyuziti, ty useky ze seznamu rozhodne maj.

Jarek

Zčásti je to zbožné přání, aby se našel někdo, kdo by v trasách přepravních proudů z 19. století jezdil šukafonem. A zčásti – nebojme se to říci – je to intelektuální deficit.

Pražák

Přesně tak, navíc i v tom 19. století tam primárně nešlo o přepravu lidí, ale o přepravu zemědělských produktů místních sedláků, případně produktů nějakých místních fabrik. Lidé byli spíše doplněk. Jenže sedláci nejsou a ty fabriky, které často též neexistují. Prostě svět se změnil, ale lokálkáři stále sní svůj 150 let starý sen.

rychlodráha

Ona představa, že někdo v 19. století, kdo navíc žil na zemědělské půdě, nějak dojížděl někam vlakem… To si opravdu myslí, jen silně intelektuálně nevybavení jedinci. Jsou dokonce řady deníkových záznamů z první války, kde ti kluci jeli poprvé (a bohužel často i naposled) vlakem. Na frontu.

Nechápu

Tak ono stačilo už to, kolik stálo tehdy jízdné vedle tehdejších příjmů prosteho lidu. Vedle toho je i jet 100km ve špičce a bez slev v Británii nebo Švýcarsku levné. Pro delnase byla tehdy v době vzniku lokálek jízda vlakem na úrovni toho, kdyby se do práce dneska nechal vozit taxíkem.

Karel Mio

Pri spusteni prvniho pravidelneho provozu v Londyne, kdy se zacala tvorit vrstva lidi co dojizdeji do mesta za praci, stala rocni tratova jizdenka asi 50 liber. Delnicky plat byl tehdy…50 liber. Takze jak rikate, dojizdeli hlavne bankeri, pravnici, zkratka vysoce postavena vrstva.

Zdeněk

Je vidět že pan náměstek je opravdu odborník a znalý. Dálnice D6 vůbec nevede okolo Kralovic ani přes Rakovník. Trať pane náměstku vede z Rakovníka přes Kralovice do Mladotic v Plzeňském kraji. D6 vede Středočeský kraj-Ústecký kraj-Karlovarský kraj.

svojsin

On ale mluvil ve smyslu směřování na Prahu, pokud si dobře vzpomínám a to už od věci není

kakov

jak řeší dálnice D6 dojížďku studenta z Čisté do Rakovníka, například?
ten argument je fakt zcestný, přesně ukázal „intelektuální deficit“ pana Boreckého, milostpán, který jezdí za peníze kraje služebním autem, si představil, jak jede na MFF do KV po D6, ale problémy normálních lidí vnímat nedokáže,

tím neříkám, že se ta trať nemůže zrušit, ale bude nutné hledat jiné argumenty

MartinS.

Jednoduše. Student z Čisté nastoupí v Čisté do autobusu linky 570 PID, v Rakovníku přestoupí do autobusu linky 304 PID, který jede po D6 a za hodinu a čtvrt je na v Praze na Zličíně u metra. Existují dokonce i přímé spoje 570/304 bez přestupu.
Když pojede z Čisté vlakem, tak to bude mít jako většina obyvatel Čisté dál na nádraží a za hodinu a čtvrt se dostane do Lužné, maximálně do Strašecí…

kakov

ptám se na studenta do Rakovníka, proč ten má přestupovat na PID 304??
pořád nevím, jak D6 řeší ten úsek Čistá-Rakovník, Vy uvádíte jen řešení za Rakovníkem??

nemelte nesmysly D6 opravdu úsek Čistá-Rakovník neřeší, udělejte si někdy výlet mimo Prahu, zjistíte, že i mimo Prahu je civilizace a dokonce lidé jezdí i jinam než do Prahy,

OPAKUJI, neříkám, že se nemůže trať zrušit, ale je nutné hledat jiné argumenty

MartinS.

Máte pravdu, omlouvám se. Student z Čisté, který jede do Rakovníka má už teď na výběr jestli použije jeden z 14 autobusových spojů nebo jeden ze 7 vlakových za den. Jízdní doba je +/- stejná, tedy kolem 30 minut. Na autobus půjde většina studentů z Čisté 5 minut, na vlak 10, nemluvě o studentech ze Všesulova, Petrovic, Příčiny a Lubné. Vzhledem k tomu, kolik cestujících jezdí 810 mezi Čistou a Rakovníkem, volí nyní většina studentů i pracujících autobus. Linky PID 570 a 571 zůstanou v provozu. Toto dojíždění tedy neřeší dostavba D6, protože už je vyřešené.

Kalina

Psal „v blízkosti roste dálnice D6“ a nikoli „vede okolo“. Snad každý chápe rozdíl mezi těmito slovy.

kakov

zrovna tak normální člověk chápe, že dálnice, která vede vzdušnou čarou 8-18 km od tratě, přičemž silnice tím směrem nic moc, NENÍ adekvátní náhradou místní dopravy….

raději zopakuji: tím neříkám, že se ta trať nemůže zrušit, ale bude nutné hledat jiné argumenty

Jarek

Hlavním argumentem je nevytíženost železnice v této venkovské oblasti – a to bylo řečeno mnohokrát, jen vy tady jak umanutej papouškujete něco o dálnici.

Milan

Za každý metr zrušené tratě metr tratě nové, tam kde je akutně potřeba. Třeba na Černokostelecku.

-TR-

Já bych ještě rád doplnil, že sám pracuji jako organizátor výluk u nejmenovaného dopravce. Náhrada vlaků autobusem je mým každodenním chlebem, dělám to pořád. Není to tak jednoduché, jak se jeví. Jsou případy, kdy výlukové opatření je poměrně jednoduché vymyslet. Ovšem častěji se ve svém rajónu potýkám s problémem, že autobus nemá šanci stihnout jízdní doby vlaku, a musím tak vymýšlet výlukový jízdní řád. Teď tady zase uslyším spršku hejtů, že linkový autobus může být veden i jinak než výlukový autobus. Samozřejmě. Občas taky trasu výlukového autobusu oproti vlaku výrazně měním, třeba kvůli zajištění přestupních návazností, které nelze zajistit v… Číst vice »

Jarek

To není hejt, to je normální argument. Pokud linkový autobus nemusí vymetat železniční zastávky a využívá (ve vztahu k obsluze území většinou výrazně logičtější) silniční infrastrukturu, tak tento problém nenastává.
Nahradit vlaky „jen tak autobusy“ bývá spojeno s korekcí linkového vedení a může se stát, že některým dírám na původní trase se spojení zhorší ve prospěch větších sídel – což čekám, že vytáhnete jako další argument…

-TR-

Je mi velmi líto, že v této diskuzi nemohu zmínit konkrétní výluky, kde jsem navrhoval opatření s náhradní autobusovou dopravou a s jakými problémy se u toho potýkám. Prozradil bych tím totiž to, kde přesně pracuji. A jak už jsem naznačil, různých udavačů a škůdců je dost, takže jim nemůžu poskytnout nic, co by mohlo být použito proti mně nebo mému zaměstnavateli.

Jarek

Ale to je přece úplně jiný problém – obsloužit zastávky vlaku autobusem (to řešíte vy) a obsloužit sídla autobusem (to řeší objednatel při ukončení vlaku). Nerozumím, proč je matláte dohromady a prezentujete jako argument pro zachování lokálek…

MartinS.

Vycházíte ze zcela špatného předpokladu, že autobusové linky po zrušení provozu na lokálce musí tuto lokálku kopírovat. Při plánování NAD musí, to je logické a potom mohou narůstat jízdní doby. Ale lokálka (nebo i jiná železniční trať) svým trasováním mnohdy nerespektuje přirozené přepravní proudy obyvatelstva, protože byla postavena v jiné době, pro jiný účel, za jiného územně-správního uspořádání státu. Nově vytvořené autobusové linky naopak můžou změnou trasování napomoci tomu, aby lépe obsloužily přirozené přepravní proudy obyvatelstva a přepravily většinu cestujících rychle a přímo do spádových uzlů. Ano, pro některé cestující to může přinést problém, že se už nedostanou přímo tam,… Číst vice »

-TR-

Opět musím připomenout, že pokud mi to vedení silnic neumožňuje, tak zcela běžně vedu NAD jinou trasou. Takové techniky znám, včetně přesunu přestupů na jiné spoje do jiných stanic. Myslíte si, že jsem hloupější, než doopravdy jsem.

Jarek

A když jste tedy méně hloupý než si myslíme, tak proč tu pořád otravujete s nějakou NAD? Náhrada vlakové linky autobusovou obsluhou není NAD, tak už s tím tady přestaňte strašit.

MartinS.

Tak znovu. NAD je náhrada existujícího železničního spojení autobusovou dopravou ve stejné trase. Vytvoření linek, které svezou cestující z venkova do spádových uzlů není NAD, směrování takových linek může být naprosto jiné, protože budou směřovat ve směru současných přepravních proudů a ne podle toho, jak někdo před více než 100 lety postavil železnici.

Bilykralik16

Když se člověk podívá například na NAD Lovosice–Radejčín nebo Rybník – Lipno nad Vltavou a další, tak tam to často neobjíždí všechny stanice a zastávky, protože to prostě nejde. I když bus zastavuje v obcích, tak je stejně často pomalejší.

kosmik68

Ten člověk mele nesmysly, ať na krajském zastupitelstvu navrhne že on neobjedná dopravní obslužnost. A nechá o tom dotčené zastupitele hlasovat. To je tak jeho jediná kompetence.

-TR-

Tak záleží na tom, jak se k tomu budou stavět koaliční partneři. Jemu teoreticky stačí, kdyby škrty podpořila ODS. STAN a ODS mají v zastupitelstvu Středočeského kraje dohromady 34 hlasů, členů je celkem 65.

Menší odpor čekám od Pirátů, kteří jsou sice také v koalici, ale to nemusí změnit v podstatě nic. STAN a ODS je snadno přehlasují, a to i v případě, pokud by Piráti chtěli škrty blokovat společně s opozičním ANO.

-TR-

Ještě počty členů rady kraje: STAN 4, ODS 4, Piráti 2, Spojenci pro Středočeský kraj 1. I tady stačí, když STAN a ODS budou hlasovat společně.

Chronosphere

Máte v tom hockey,dotyčný nechce zrušit dopravní obslužnost,ale převést ji z lokálek na autobusy. Máte k tomu něco,co tu ještě nezaznělo?

DOPRAVAK 01

1) „S KŽC Doprava jednáme o tom, že bychom provoz rádi zastavili co nejdříve, motorový vůz z této trati pak přesunuli případně jinam“…. přesun vlaků na jinam, to je panečku úspora. 2) „Zatím jsme vůbec v kraji nevyužili potenciál nových digitálních a sdílených služeb, které mohou zajišťovat komfortní dopravní obslužnost způsobem, o jakém nás ještě před několika lety ani nenapadlo přemýšlet“. … Co jsou nové digitální a sdílené služby? Neurčitý pojem který má umlčet kritiky? Digitální služby funguji i v 21. stol tak, že pro občanku/pas/řidičák musíme chodit na úřady. V dopravě tak, že neexistuje jednotný celostátní tarif na veřejnou… Číst vice »

-TR-

1) Předpokládá se, že o nějakou trať přijdou ČD, protože u KŽC se musí splnit závazek v podobě počtu objednaných vlakokilometrů. Napadá mě přesun KŽC na úsek Kralupy nad Vltavou – Velvary, protože tam se dá provoz vyjezdit s jedním motorovým vozem. 2) Tím se nejspíš myslí třeba dotovaná taxislužba. Můj názor: ono by to v některých oblastech mohlo fungovat, ale není možné pomocí toho zajišťovat páteřní trasy. Toto může fungovat třeba v okolí Žlutic (v Karlovarském kraji) jako doplněk k autobusové dopravě, protože se jedná o řídce osídlenou oblast. Ale zrovna na území Středočeského kraje mě nenapadá žádná oblast,… Číst vice »

PeDu

K bodu 1: Lepší by byl pro KZC možná úsek Mělník- Mšeno a zpět. Stávajíci GVD s čekáním 45 minut ve Mšeně od Boleslavi už jako by s tím počítal. Zázemí, označovače PID tam jsou a již nyní vlakvedoucich není potřeba. Jedním motorem 810 vyjezditelny, což potvrdila poslední výluka.

-TR-

To možná ano, nicméně to je úsek navržený na škrtnutí. Proto mluvím spíš o trati do Velvar, kde žádný takový návrh není.

PeDu

Ano, to máte pravdu, to jsem si neuvědomil.

DOPRAVAK 01

2) nedovedu si vůbec představit funkci této taxislužby bez to, aniž by to bylo nějak zneužito ať už občany, nebo krajem. Navíc by se to muselo zřejmě soutěžit. Ale tohle jsou jen domněnky, opravdu by mě zajímalo, co konkrétního tím pan radní myslel, nebo zda šlo jen o prázdná slova.

none

4) doba je nuti 🙂 Prozivame dobu s nulovou uhlikovou stopou 😀 Proste ted je to IN. Vsichni vime, ze je to nesmysl, ale TED to proste tak je. A bude hur…

-TR-

Pamatuji si na jistého Václava Šlajse (ČSSD), bývalého hejtmana Plzeňského kraje, který tvrdil, že by se všechny vlaky měly nahradit elektrobusy.

DOPRAVAK 01

…a proto v Rakousku raději nakupují klasické busy. Nikdo je nenutí, vyrazili na nákupy bez peněz a nemyslím, si že přínos/to co za to zaplatíme tu prokazatelně zlepší ovzduší. Takhle se řádný hospodář nechová.

Kubík

Ten pán se evidentně řídí Závěry 14.sjezdu KSČ ze 70.let 20.století, kdy byly likvidovány tzv. nerentalbilní tratě stranickým rozkazem (mnohdy to bylo podpořeno někým z FMD, že mu u chalupy houkal vlak a o to neměl rád, stalo se prý na trati 7 k), nikdy nedošlo k jejich adekvátní náhradě, oblasti byly těžce postiženy, některá městečka se pak dostala zcela na periférii zájmu. Například Vysoké Veselí, Verneřice, Cvikov atd.. Patrně by nás rád zatáhl do dopravního systému v zemích bývalého SSSR tzv. maršrutek, maršrutky jezdí také v Africe ba i v Polsku, kde došlo k rozvratu veřejné dopravy po roce… Číst vice »

Gramofon

Všechny vyjmenovaná městečka znám a zavřením trati nijak neutrpěla. Pokud jde o ZDO, tak Vysoké Veselí má spojení s Jičínem (tam dráha nikdy nevedla) i z Bydžovem, který je proti tomu díra. Z Verneřic zase jezdí autobusy do Děčína a Cvikov spáduje především k České Lípě, kam přímý vlak nikdy nejel.

Jarek

Tohle je nesmyslná demagogie, výplody senilního nebo duševně chorého člověka.

Jan

Pane Borecký, buď pojedu vlakem, nebo budu muset jít pěšky po trati. Jiná možnost pro mě není….

Jarek

Kolo, taxík, jestliu nemáš papíry na hlavu, tak i vlastní vůz. Já taky bydlím v pustině a nesomruju ze svých spoluobčanů dopravu vlakem až k němu.

rychlodráha

To by mě zajímalo, kam se dá u nás dostat jen vlakem…

Jarek

No třeba do drážních domků a staničních budov, kde různé drážní existence zalevno kempují. A pak altruisticky bojují „za železnici pro nás všechny“. .

kakov

jde o to čemu říkáte „jen vlakem“, ale pár tipů Vám nabídnu: Hradec u Stoda, Břetislav, obě mají zastávku uprostřed obce a bus buď několik km, nebo s nepoužitelným jízdním řádem, dále Plešnice, Blahousty, Vranov u Stříbra…… našlo by se toho víc

a to jsou vše obce, kde je takový stav minimálně 30 let, ale spíše mnohem déle

PvvS

Procházky jsou zdravé..

Petr Šimral

Opravdu by mě pane Jane zajímalo, kde bydlíte. Místo k bydlení, kam se dá dostat jen vlakem aby člověk pohledal a ani to Vám nedává právo pro vaši soukromou potřebu požadovat vlak…

Nechápu

Bacha ať nezakopnete o pražec. Mimochodem, víte že vstup na drahu, kde stále může jezdit treba nákladní doprava, je prestupek, že? Ale hádám, že vy jste schopen tk vzít

Hynek

Ale prosím vás, kde by se na cyklostezce vzal pražec? A jakýpak přestupek? Nebojte, stavební firmy ty pražce zavčasu odvezou. 🙂

Gramofon

Co zkusit autobus?

-TR-

Žasnu, jak ostatní diskutující nedokážou pochopit srandu 😀

Petr Šimral

Já v tom ale žádnou srandu nevidím…

Jakub P

A proc ne slapaci drezinou?

Jaaaa

Myslím, že v rozhovoru chybí příjmová stránka. Co třeba to ježdění seniorů zdarma?

medical_examiner

Že jo…to určitě není zdarma…(pro kraj)

Petr Šimral

A ono se jízda zdarma týká vlaku?

Jaaa

Týká se toho, proč mají být vlaky rušeny – peníze na krajskou dopravní obslužnost.

DOPRAVAK 01

O tom se raději taktně mlčí…

-TR-

O tom by se právě mlčet nemělo. A budu to sem psát tak dlouho, dokud nebude bezplatná přeprava pro důchodce v autobusech zrušena. Dokud není zrušena, jsou veškeré redukce odůvodnitelné jen obtížně, když na bezplatné přepravě kraj zbytečně tratí nejméně desítky milionů korun.

Opravdu špatným případem je Slovensko. Tam je bezplatná přeprava ve vlacích. A jak to dopadá? Chybí peníze v systému, chybí spoje, které je potřeba zavést, některé regiony jsou zcela odříznuté.

Iveta

Ono není jen černá a bílá.Ano někde, třeba Mochov je tak 5 cestujících na motorák,tak příjde borec ,již druhej po panu poslanci a řekne nemáme na to, zrušit.Ale že předtím kraj (Ropid)podepsal s dopravcem smlouvu na 10 let za 159Kč na 1 km už nikdo nevidí.A těch smluv s kamarádíčkama je více.Dělal jsem technika na 810 kách ,vím co to sežere (voda,nafta,pronájem remízy,plat strojvedoucího,údržba)a mám přístup do portálu SŽ kolik stojí dopravní cesta.A pokud by pan podnikatel dostával od kraje polovinu ,tak ještě vydělá.Jinak je pravda, některé stanice jsou daleko od center obcí a jet 40 km hodinu ,když jsem… Číst vice »

Svojsin

Kde konkrétně se zrušila náhrada vlaku autobusem. Např. V JMk, HK nebo Ústí nikde, to vám můžu pomocí hned.

-TR-

Chlumec – Děčín, autobusová linka, která jezdila místo Kozí dráhy a byla zrušena se zavedením DÚK. K jejímu nízkému využití přispěla zajížďka do Telnice, která prodlužovala jízdní dobu. Má to za následek, že z Telnice do Děčína se dá nyní dostat pouze oklikou přes Ústí nad Labem, což je jeden z důvodů, proč obec Telnice usiluje o návrat vlaků na trať.

Jarek

Telnice má 700 obyvatel, čili vy říkáte, že každá obec nad 500 obyvatel musí mít přímé spojení do okresního města vedlejšího okresu?
Pokud ne, tak proč ausgerechnet Telnice má být výjimka?

-TR-

Nejste náhodou volič Jana Hamáčka, že tak brojíte proti spojení přes hranici okresu? 😀

S angažovanými idioty na dráze, co mi nechtěli prodat jízdenku do města v jiném okrese a ověřovali si důvod cesty, jsem si užil v březnu víc než dost.

Jarek

Já nebojuju PROTI spojení přes hranice okresu, já vám říkám, že většina obcí této velikosti je ráda za slušné spojení jedním hlavním směrem (pokud nemají to štěstí, že leží na významné cestě nebo křižovatce).
Okresním městem Telnice je zároveň krajské město (což je pro ně velká výhoda) a z pohledu přirozené spádovitosti i ekonomické atratktivity si neumím představit, co by generovalo druhotný dopravní proud na spojení s Děčínem, který by potřeboval vlak. (Píšu úmyslně vlak, protože vám samozřejmě vůbec nejde o lidi v Telnici, ale o to, aby jezdila nějaká prdelní dráha, pro kterou potřebujete komparz.)

-TR-

Opět jste zcela odignoroval text, kde píšu o tom, proč autobusová linka skončila a proč o ni nebyl zájem. Silniční síť a poloha Telnice mimo silnici I/13 (tedy nutnost zdlouhavě zajíždět) je toho důkazem.

malý bobeš

Vyhledávač ukazuje trasu Telnice – Děčín 21 km/27 minut. JŘ vlaku 81/82 ukazuje 22 km a jízdní dobu okolo hodiny. V čem je bus zdlouhavý?

Ludva

Před pár dny představila koalice Pirati-STAN svůj program ve kterém je jasně deklarovaná výrazná podpora i investice do železniční dopravy a to i na úkor ostatních druhů dopravy. Tak nevím, buďto jde pan Borecký jde proti proudu, nebo nahoře vůbec nevědí, co se děje dole. To opravdu chtějí vyhrát volby, když již teď ukazují takové rozpory?

Leinad

Jedna věc je rozšiřovat veřejnou dopravu tam kde to má smysl, druhá věc jsou šukafonie typu Mochovka. (Neříkám nic o potenciálu v případě prodloužení – propojení 231-011, ale ne takhle).

Borecký udělal chybu, že místo zadání typu „idsk/ropide, najdi úspory“ řekl „můžu to zrušit?“ ačkoli je jasný že ne.

Ludva

Podporovat železnici znamená, i podle toho představeného programu, investice do infrastruktury i do nových vozidel. A nová pohodlná vozidla i podle názoru téměř všech zde diskutujících znamená automaticky nárůst cestujících. Jak si můžete být jistý, že tam kde se to údajně dnes nevyplati, to za chvíli nebude vypadat jinak. Podle všech předpokladů bude postupně díky příklonu k elektrice i politice EU docházet ke zdražování aut a tím pádem i ke zdražování individuální dopravy. Důležitost hromadné dopravy tím bude stoupat. Dopravní politika se dělá pro budoucnost.

Jarek

Ono se to nevyplatí skoro nikde. Jen u těchto tratí je to naprosto už do očí bijící…

MartinS.

Tam, kde se to dnes nevyplatí, se to zpravidla nevyplatilo nikdy. Na některých tratích sice jezdily plnější M131 a 810, ale v době, kdy tam jezdily 4 vlaky denně, autobusy jezdily 2x denně a počet osobních aut nedosahoval počtu rodin. Teď jezdí autobusy v taktu 2 hodin, počet osobních automobilů je víc než 2.5x vyšší než počet rodin. K tomu můžete doplnit nevhodné trasování tratí (lokálek) a i když tam nasadíte sebemodernější vozidlo, stále bude vozit vzduch. Prostě potenciál velkého množství železničních tratí v ČR je nulový. Lze do nich dál lít veřejné peníze, ale ta situace se nijak nezmění.

Petr Šimral

No jo. Jenže to má smysl u páteřních směrů.

U toho „nic“, co je zmiňováno ke zrušení koupíte superdrahá vozidla a budete vozit dva „nicy“.

Nebo máte snad nějaké dokonalé nápady, jak na tratě zmiňované k neobjednání osobní dopravy (nikoliv zrušení) dostat cestující v míře minimálně 500 cestujících denně? V Německu je ta hranice 1000 lidí denně.

Hynek

Jaképak „nikoliv zrušení“? Budete tam snad jezdit za své a vozit lidi na plošiňácích?

Petr Šimral

Neobjednání osobní veřejné dopravy neznamená automaticky zánik trati.

Tomáš Záruba

No ale tak zase je pravda, že obvykle se taková snaha zanedlouho objevuje. Nebo tedy pardon o „konzervaci“, „zastavení dopravy“ apod.

Svojsin

Je rozdíl podporovat železnici ta, kde má nějaké alespoň trochu rozumné opodstatnění a nebo udržovat nesmyslný, drahý skanzen.

ABC

To jste si ho asi špatně přečetl 🙂 Oni mluví o podpoře VRT na úkor letecké dopravy. Nikoli o vození vzduchu sukafonem.

Kubík

O tom pan Ludva nepsal. A vy, pane Sůra, máte důkladnou analýzu vlaků pana Augusty? Mochov je cíleně poškozován, že ne vždy čeká přípoj a ujede z Čelákovic. sám jsem toho byl svědkem. Stane-li se to někomu dvakrát za sebou pak již vlakem nepojede. Pak se lehce napíše „prázdné vlaky.“ Hledejte prvně důvod ve zlepšení a neujíždění přípojů. Například do Lužce byl zrušen využívaný polední vlak. Navíc většina vlaků do Lužce slouží i jako příměstská doprava do Kralup, takže bez zajíždění do Lužce budou asi zrušeny v celé trase. Navíc leží Vraňany v pásmu 4, ale Lužec již v pásmu… Číst vice »

-TR-

Mochov je marný, ale s těmi tarifními pásmy máte pravdu. Mělo by se to upravit.

Jarek

Něco mi říká, že pan Augusta v podcastu nebude 🙂

Gramofon

A nahoře určitě podporu myslí tím, že obnoví kasovní trháky jako Lhota-Střednice nebo Bošice-Svojšice.

Nechápu

Je slušná naděje, že tu redukci dotáhne do konce. Velmi rozumné názory, nic radikálního, pouze odvaha říct, že některé tratě jsou skutečně extrémy a pravidelný provoz na nich nemá smysl. On celý ten navrh není radikální, tratí, kde se má zcela zastavit osobka, je tam jen pár, většinou cancoury.

Jarek

Jak není radikální? Je tam Rakovník-Kralovice!

Petr Šimral

Vozidlo o kapacitě jednoho vozidlo velikosti 810 už bylo vynalezeno a svou jízdní cestu má taky: https://mapy.cz/s/fotumecoce

Co tam máte dále?

Nechápu

Jarek co jsem si všiml, není lokalkovy fanatik, on to určitě myslel ironicky. 😉

Jarek

Jsem tam zapomněl dát smajlík 🙂

Renata Klánová

Je to hnus, na vesnicích prostě nežijí lidé. Proč neomezí i MHD ve městech? Fakt je lepší jezdit po jednom v autech, že??!! A taky lidé nemohou jezdit do své smrti, jak se pak dostanou jinam? A autobusy nejezdí o víkendech na vesnice vůbec. Ve městech se mohou zrušit noční spoje, jezdí tam 4 lidé, je to úplně stejná logika. Prostě in jsou jen měšťáci a lidé na venkově ať si trhnou nohou. Ono by stačilo udělat spoje účelně, ale to je asi na ty jejich mozky moc velký nápor.

Svojsin

Kdyby např. jezdilo na zmiňovaných tratích jen pětina lidí, co třeba noční dopravou např. v Brně, nikoho by nenapadlo nějaké omezování, vy logiko. Napřed si zjistěte, jaká má byt kde náhrada, popř. Kde o víkendu má vše zůstat a pak mudrujte…

zdeva

Jezdit po jednom v autech…to jsou jednoválce!!!

PvvS

A když jsou tak životně důležitý, že bez nich venkov asi umře hlady, tak proč s nimi nejezdí ? Že by bylo auto pohodlnější, případně by byl jednodušší bus přímo z návsi a ne vlak někde z polí? Vytížený tratě nikdo rušit nebude, ale lokálky, kde se fíra, max s průvodčím vozí sám jo.
A kdyby měly ty tratě vytížení jak noční spoje ve městech, tak tam budou jezdit funglový motoráky a bude se snad podávat i občerstvení.

MartinS.

Tu MHD si platí obce (města), ve kterých MHD jezdí. Krajskou dopravu platí kraje. Pokud to obcím nevyhovuje, můžou si přillatit.

medical_examiner

Mě vyšlo, že je 275 železničních přestupních stanic. Když z každého pojedou úhlopříčně 2 navazující linky, tak by jich bylo 550. I kdyby, po započtení MHD, těch linek bylo 1000, znamenalo by to redukci o 80%…

Petr Šimral

Ale zde není vůbec řeči o omezování dopravy na vesnicích. Jen chce objednatel neobjednat k tomu, co tam již provozuje jen zcela nevyužitý a násobně drahý vlak…

Zbyněk L.

40 mil. Kč ušetří za zrušené vlaky. Kolik zaplatí navíc za posílení autobusů? 20 mil. Kč? To pak ta úspora opravdu rozpočet spasí.

Svojsin

Kde berete údaj, že dají 20mil.na busy?

medical_examiner

Že jo…určitě jich vyletí z okna všech 40 milionů…

Svojsin

Ale jinak máte pravdu. Podívat se tak na kladiva na Dobříš, kde stačí malé doplnění u busu a hned by úspora zajímavě poskočila.

Jarek

Šotoušci to spočítali a vyšlo jim to na dva bambiliony.

medical_examiner

Kravina…vyjmutí 4000 autobusových linek ze ZDO ušetří víc než 2 miliony…

Gramofon

A kdypak vy jste viděl 20 mi. Kč, když je to pro vás tak nicotná částka? Vás nějaké vlaky nebo auta nemusí trápit, protože určitě lítáte vrtulníkem.

Lukas

Super, tak zase přibude pár stovek a tisíce aut na těch šíleně rozbitých silnicích, které za ušetřené peníze stejně nikdo neopraví, exhalací, nehod, zraněných a…

Svojsin

Tam , kde nejede skoro nikdo, nemůže ani přibýt. Tam, kde jede velmi málo, můžou autobusem. O žádné opravdu využívané trati se nejedná.

medical_examiner

Místo skoro prázdné 810 bude jezdit dokonale prázdný autobus…
Ale bude vozit ty svoje zplodiny přes náves – a to se vyplatí! 😂

svojsin

Nebuďte takovej magor a fanatickej manipulátor.
Já vám dám příklad:
U Kralovic by se jelo dál , pomocí současných , ale doplněných linek.
Busy tam jezdí násobně lépe využity, než šukafon.
Vzduch rozhodně nevozí, na to je tam vlak s E -4

Jaký opačný příklad dáte vy, ze zmiňovaných tratí?

Jarek

Mně už přijde neuvěřitelné, co za existence do těchto diskusí má potřebu ze sebe vyblít svůj „názor“, který je buď jasná lež, nebo odporuje elementární logice.
Jak může náhrada šukafonových vzduchovozičů autobusy vygenerovat stovky a tisíce aut na silnicích?

ABC

indukce nee!

medical_examiner

Tím, že na autobusy se vám lidi z vysoka…

svojsin

Lidi , kteří tam už většinově jedou už teď ??

Nebo myslíte Lužec, kam vlakem dojede 0 – 1 cestuj. ??

idk123

Opravdu těmi vlaky do Lužce jezdí tak málo lidí? Autobusové spojení tam také není žádný zázrak.

Jarek

Lidi = režijáři, nebo co myslíte? Bydlím v oblasti, kde vede trať bohužel koridorizovaná v původní stopě míjeící většinu sídel a všichni jsou na autobus vycvičení (za komunistů se jezdilo autobusem 2 km za město na nádraží).
Dvě větší obce, do kterých se trať náhodou trefila, ale mají spojení mizerné, protože povinně nabagrovaný dopravce nemá dvousystémovou osobní jednotku a na esa a klasiku to není.

V.N.

Ohromný respekt a klobouk dolů před panem Boreckým. Po dlouhé době se zde objevil politik, který davu neříká, co chce dav slyšet. Nejede na vlně permanentního populismu, kterou zde kdysi dávno rozjeli politici z ČSSD, aby poslední premiér populismus dovedl téměř až k dokonalosti. Kéž bychom takových politiků měli více. A kéž bychom měli více rozumných a zodpovědných voličů, kteří každého populistu z voleb vyšachují…

-TR-

A to, že kraj doposud nezrušil bezplatnou přepravu v autobusech PID pro důchodce od 70 let a že tím přímo diskriminuje železnici, to není populistické?

Petr

Oni ten doplatek slevy 75% nezrušili?

-TR-

To není doplatek slevy. Důchodce od 70 let jede autobusem zadarmo, aniž by dostal nějakou jízdenku, na základě které by kraj inkasoval kompenzaci 75 % od státu. Prokazuje se jen občanským průkazem.

Petr

Já tu ae vidím ve středních Čechách jen 75% https://pid.cz/slevy/#senior-70
V jiném kraji, tedy v Praze, je to zadarmo, ale Pražáci jsou hauři.

Petr

Pardon, jsem se překoukl, je to tam stále.

-TR-

Ale to nic neřeší. Za tuto kategorii cestujících kraj od státu inkasoval peníze (75 % ceny). Kdežto když důchodci od 70 let nedostanou jízdenku, není žádný doklad, na jehož základě by bylo možné proplatit kompenzaci.

Petr

A proč tedy neobdrží doklad?

-TR-

Tak nulovým lístkem by to šlo vyřešit, ale tím by kraj získal jen 75 % celkové částky, kterou by mohl získat. Pokud bezplatnou přepravu zruší úplně, 25 % dostane od důchodců a zbylých 75 % od státu.

Nechápu

To víte, Středočeský kraj neskáče podle nějakého premoudreleho ustečáka intenzivně vše komentujiciho na internetu. Dost pochybuji, že se nějaký duchodce bude tahat do Kolina nebo Poděbrad autobusy s přestupy, jen aby ušetřil desetikorunu. A že si nepriplati za vlak do Rakovnika, Příbrami nebo Boleslavi? No fakt divný, že si nepriplati za věčně zpozdenou jizdu po jednokolejce, kde vlak i bez zpoždění jede dvojnásobek jízdní doby. Taková cesta do Příbrami se vlakem fakt vyplatí, nebo na Dobříš. Nebo z Prahy do Sázavy. V Praze máte mimochodem diskriminaci taky, pro změnu vůči ZTP lidem. MHD mají zadax, vlaky za 25% z ceny… Číst vice »

-TR-

A co takové relace jako např. Kladno – Praha, kde je spojení bez přestupu jak vlakem, tak autobusem ve srovnatelném čase? Zde jsou důchodci jednoznačně motivováni k použití autobusu, který jede zadarmo, kdežto ve vlaku musí platit. Vy jste si vytáhl akorát příklady, které se vám hodí do krámu.

Že Středočeský kraj neskáče podle mě, je mi úplně jedno. Své názory sem píšu, protože mě to baví a jsou lidé, které to zajímá. Že zrovna vy zájem nemáte, není pro mě směrodatné (nebo též směroplatné, chcete-li 😀 ).

Nechápu

Kvůli 10 Kč nechtějí senioři 70+ chodit na vlakáč v Kladnu a jezdí pohodlně autobusem co mají nedaleko bydliště. A že denně těch 70tniků z Kladna do Prahy jezdí. 😀

medical_examiner

No tak budou aspoň na čerstvém vzduchu…
Od čtyřicátých let si pak budou libovat, že ušetřili za tu jednu jízdu Praha – Kladno nejméně 100 Kč tím, že jeli vlakem…

medical_examiner

Když to bude bohatý důchodce i po 1.1.2042, tak ať si jezdí autobusem…

Jan1203

Ano, toto je skutečně nesmyslné – nejen, že kraj tratí tím, že neinkasuje 75% kompenzace od státu, ale ještě dochází zbytečně k přecpávání autobusových PID linek těmito cestujícími, i když existují paralelní vlakové spoje (např. Říčany-Praha).

Jaaaa

Sorry, ale populismus tady byl od vždycky už od konfliktu Staročechů s Mladočechy a třeba Klaus v něm exceloval.

medical_examiner

A slibovali všem to samé, nebo každému hlavně to, co se ho týkalo?

Jaaa

Slibovali všem to, co zrovna chtěli slyšet. 😉

PeDu

Trať Mělník-Mšeno-Mladá Boleslav je ve všední den s ohleden na frekvenci cestujících v pracovní dny naprosto nahraditelná mikrobusy. Víkendy ale s výhradně 814 by měly efekt s ohledem na turisty. . Oni už to asi zjistily i ČD, když u úseku Mšeno-Mělník- /Všetaty/ neobsazují vlakvedoucí a vlaky jezdí jen se strojvedoucímidokonce bez komerce. Integrace Kokořínska do PID se projevila v plné míře a cestující toho plně využívají v autobusové dopravě, vlaky tam vozí vzduch podobně jako se vozil vzduch na lokálce Bakov-Kněžmost-Dolní Bousov.Možností by bylo celou trať po rekonstruci úseky Mělník-Mšeno popř. až do Mladé Boleslavi přrdat k provozování KŽC,… Číst vice »

PeDu

České dráhy mají novou strategii svého rozvoje do roku 2030. Jedním z pilířů je osamostatnění opravárenství do dceřiné společnosti a nabízení jeho služeb i jiným dopravcům. Dráhy základní rámec Strategie 2030 představily ve firemním měsíčníku Železničář. „Léta se tady mluví o tom, že má opravárenství potenciál vydělávat peníze. Tak ho pojďme očistit od všech dalších činností, optimalizujme zázemí, vybudujme nové haly a poskytujme servis i jiným dopravcům.“ uvedl v rozhovoru pro Železničář šéf Českých drah Ivan Bednárik. Držet si boleslavskou topírnu kvůli 4 x 810 v současné době a jako parkplac na noční stání plus 3x 814 a 2 x… Číst vice »

Jan Kavan

Rakovníka – Kralovic bude škoda. Sám tudy jezdím a pořád si myslím, že by stačilo za Kralovicemi protáhnout do Mariánské Týnice a v pohodě se uživí turistické vlaky.

percula

A je ekonomické udržovat všechny trati jen pro turistický provoz ( So+ Ne od května do zari)?

Gramofon

A když to Hami a Babi nezavřou…

svojsin

V pohodě se neuźiví. Na druhou stranu, na rozdíl od Bousova apd. si tady dokážu představit víkendovou dopravu červen – srpen i na „jen“ Rakovník – Kralovice.

Nechápu

Já bych si raději predstavil cykostezku. Bez té tam nemá smysl jezdit, jsou bližší a lepší destinace z Prahy. Z Rakovníku kupř do Zbečna.

medical_examiner

Jojo…to bude krása…z Olomouce přes Nezamyslice, Morkovice a Zborovice do Kroměříže…

medical_examiner

…vlakem…

Pozorující

Není to škoda, naopak, obyvatelé Příčiny, Petrovic a Břežan to jistě ocení. Navíc Čistá, Lubná a Všesulov získá posílením autobusových linek značně lepší obsluhu díky polohám autobusových zastávek zpravidla uprostřed obce a nebudou muset chodit někam do polí na vlak.
Už aby to bylo!

medical_examiner

Tak to je čeká 20 let blahobyt a pak buď procházka, nebo drahé soukromé autobusy bez dotací…(oproti dotovanému vlaku)

MartinS.

Ty autobusové linky není třeba výrazně posilovat. Už teď jezdí linky 570 a 571 v x mezi Čistou a Rakovníkem asi 15x denně. To je skoro každou hodinu. Stačí doplnit tak 2-3 spoje o víkendu a je hotovo.

Dopravní expertka

Zviditelnění oddělení. Vykazují činnost. Doufám, že jest stanoven parametr „úsporného“, t.j. kolik korun půjde za Boreckým jako prémie. Proto je celá akce pojata takto důsledně. Šetříme halíře, utíkají talíře.

-TR-

Svého času takhle u krajů lobboval jistý Zemek. Ovšem ve Středočeském kraji vliv nemá.

xyz

Pokud nějaký pracovník (ať už ve státním či soukromém sektoru) vymyslí/realizuje úsporu částky X v rozpočtu, nevidím důvod, proč by neměl získat např. 1 % té úspory jako odměnu za její vymyšlení/realizaci.

Dopravní expertka

To je správné. Jenže rušením tratí to začne, pak to bude pokračovat přes likvidaci další infrastruktury. Polikliniky, dětští lékaři, zubaři, to vše dnes na venkově začíná citelně chybět. Podíl z úspory bude chtít další a pak další kolega pana Boreckého. Výsledkem bude venkov Francie, nebo Rakouska. To chcete?

svojsin

Zdroje jsou, elektrika je v drátech a 810 odjezdí měsíc za kýbl nafty, že……

Kubrt

Když část populace považuje za OK stále kupovat něco, na co nemám peníze a ani to moc nepotřebuju, není divu, že je u nás tolik exekucí.

medical_examiner

Kramní museli mermomocí do Hurghady, ale jezdili Felicií…

Jarek

Velmi ubohá snaha to otočit do osobní roviny.

Dopravní expertka

Nikdo nic neotáčí, jen popisuji, kam snaha nenakrmitelných úředníků vede.

Někdo2

Není lepší se zamyslet nad tím, proč tam těch lidí jezdí málo a snažit se zlepšit nebo alespoň koumat jak by se dalo zlepšit to aby tím vlakem jezdilo více lidí ?
Za druhé mohu se zeptat, kterých těch 13 tratí to je ?

svojsin

To zamýšlení u některých tratí trvá přes 25 let.
Někde je prostě výrazně výhodnější řešit osobní dopravu jinak, než po železnici,
kterou tam někdo kolem r. 1900apd nechal postavit.
A to navíc za jiným účelem, než je osobka…

Formani v 19 stol. rovněž nemohli unést změnu, kterou tehdy přinášela rozvíjející se železnice…

-TR-

Za několik týdnů by měl vyjít návrh jízdního řádu 2022. Už teď je jasné, že tabulka Čelákovice – Mochov bude prázdná, protože v červnové změně jízdního řádu se píše, že 29.10. vyjedou vlaky naposledy.

Nyní je však otázka, zda veškeré plánované redukce budou do návrhu zapracovány. Mám obavu, že ne, a že se bude postupovat stejnými praktikami, jaké rád používá JIKORD, tzn. utajování podrobností o redukcích do poslední chvíle.

Nechápu

Supermarkety by také měly svoje slevové letáky vydavat rok dopředu, ne? Abyste si to mohl výhodně naplánovat. Já s redukcemi na poslední chvili problém nemám, když je náhrada busem. Vlak a bus jsou pro mě nastejno a pokud beru kolo bez auta, tak si pár km navíc dojedu. Na chalupu také od vlaku dojizdnim přes 12 km a někdy jedu už z Prahy. A pokud beru víc věcí, tak je přece nebudu tahat na kole a vezmu auto.

Jaaaa

Pokud je pro vás veřejná doprava totéž co supermarkety, je jakákoli racionální diskuse naprosto zbytečná.

Nechápu

Nákup potravin je pro drtivou většinu lidí mnohem důležitější záležitost, než zda přijede vlak či autobus.

-TR-

Ten nákup potravin někdy není možné bez vlaku či autobusu provést, pokud žijete např. v obci, kde není obchod s potravinami, a současně nemáte auto.

Svojsin

Jenže kraj nikde neplánuje někomu dopravu zrušit, jen to nemusí být nutně vlakem.Nakupy se rok dopředu plánovat nemusí. Zase zkoušíte starodavny fígl jak zachránit sukafony do každé díry.

Jaaa

Ne, evidentně rozdíl mezi trhem potravin a veřejné dopravy nechápete. Nemá smysl s vámi ztrácet čas.

xyz

Ale nákup potravin se dá provést i beze slevy.
Což je zásadní rozdíl, který (záměrně/nechtěně) přehlížíte a podle toho i píšete.

Bpee

Pan radní je velice sečtělý a moudrý. Je nutno si uvědomit, že vyjma argumentů, jako v diskuzi padají, je zcela specifická a mimořádná situace, všichni přišli o spoustu peněz a v tu chvíli prostě nelze mít stejné výdaje jako obvykle.

Když bych měl nějaký rozpočet a část příjmů by mi vypadla, těžko budu utrácet jako obvykle, musím někde ušetřit, abych splatil alespoň nezbytné výdaje, což je v tomto případě opravdu spousta jiných linek, které jsou využívány násobně více.

xyz

Dvě námitky:
– Předpokládám, že jako správný hospodář byste si v letech hojnosti tvořil finanční rezervy tak, abyste z nich mohl pokrýt své důležité výdaje v letech „hubenějších“.

– Z tohoto argumentu by se mohlo (chybně) vyvozovat, že seškrtání provozu na tratích nevhodných pro osobní dopravu jako např. Rožmitál, Kralovice atd. je něčím dočasným „jen dokud nevycházejí peníze“ (což už kraje jednou zažily – po roce 2009 – a stejně se ani o 10 let později nepoučily).

Petr Šimral

To máte jistě pravdu. Ale „správný“ hospodář nechal v roce 2020 spálenou zemi a tak nezbývá, než aby povolební „správný“ hospodář napravil to, co se ještě napravit dá.
Jemně připomínám, že bývalý „správný“ hospodář v roce 2019 přímým zadáním nabagroval kompletní železnici ve Stčk ČD a okrajově KŽC na deset let…

xyz

Nemám důvod nesouhlasit, čímž pádem ale o to méně sedí, když podobně argumentuje nějaký člověk ze svého pohledu osobního/rodinného hospodáře – protože ten člověk by ty rezervy v dobách rekordní hojnosti tvořit uměl.

Petr Šimral

Co je tak těžkého k pochopení, že člověk „odpovědný“ v době rekordní hojnosti už tam prostě není a nyní je třeba začít od nuly?

xyz

Na tom není nic těžkého k pochopení, přičemž opět platí, že tím méně sedí přirovnání na konkrétní soukromou osobu a osobní/rodinný rozpočet takové osoby, protože u takové osoby neplatí žádné „před 2 lety tam místo mě byl někdo jiný“.

aaabbb

…a jinak, některé tratě samozřejmě zbytečné jsou. Jen je škoda, že české řešení na úbytek cestujících takřka kdekoliv je zpravidla omezení nebo zastavení provozu, a ne zamyšlení nad tím, proč těch cestujících je málo – nevhodné časové polohy, nepřípoje, souběh s jiným druhem dopravy a podobně.

percula

Proc je cestujících málo? Např zastávky a stanice kilometr a víc od středu obce a rychlost dopravy. vlakem. Tam kde je souběh vlaku a busu je poptávka cestujících u vlaku minimální. Autobus miva i víc zastávek než jednu u rozlehlejsich obci. To je plus pro Bus.

ABC

nejsou tak bohatí aby si mohli dovolit levné věci 🙂

Petr Šimral

Já Vás trošku opravím. Nejsou tak bohatí, aby si mohli dovolit předražené věci s malým smyslem. Malý výpočet: 10 km trať, 8 párů spojů, cena za km 100 Kč, 3 cestující na vlak. Cena za přepravu cestujícího 333 Kč, slovy“třistatřicettři korun českých“.

ABC

Jasně. Já myslím i potencionální cestující, co raději jezdí drahým autem 🙂

medical_examiner

Ano. A právě proto plánuji k 1.1.2042 zrušit (resp. vyjmout z veřejné dopravy) 4000 autobusových linek… 😂
A ušetřené fiňáry investovat do zkulturnění železnic. Taktový jízdní řád, lístky z automatu…

aaabbb

„Motorový vůz KŽC z Mochova by se přesunul jinam“.

Jinými slovy se potvrzuje to, co v kuloárech zní již velmi dlouho – že vlakokilometry tzv. poctivého dopravce jsou v podstatě nedotknutelné.

Mimochodem, pro zasmátí: https://kzc.cz/?sekce=aktuality&id=813

-TR-

Jako možnost, kde by se mohl motorový vůz KŽC přesunout, mě napadá úsek Kralupy nad Vltavou – Velvary, anebo vlaky Nymburk – Křinec – Městec Králové, pokud by zůstaly zachovány (interval 2 hodiny lze vyjezdit s jedním motorovým vozem).

-TR-

Pro mínusáře: úsek Kralupy nad Vltavou – Velvary není na seznamu tratí, kde by měl být zastaven provoz.

xyz

– Což neznamená, že je to správně, že na tom seznamu není.

– I při vyloučení platnosti předchozí odrážky: což neznamená, že by bylo správně, tam strčit retrošukafon KŽC, jehož vybavení je ještě horší než u aspoň rekonstruovaných šukafonů ČD.

-TR-

Asi jsem byl špatně pochopen. To, co jsem napsal o přesunu výkonů KŽC, jsem bral jako predikci, jak to asi bude, nešlo o nějaký můj návrh.

Petr Šimral

Nedotknutelné jsou vlkm jakéhokoliv dopravce, se kterým bez výběru uzavřel smlouvu Stčk v roce 2019.
Aneb: po nás potopa…

-TR-

Smlouvu Středočeského kraje a ČD kritizuji opakovaně. Inu, blbost Jermanové.

Systém smluv, které nechal uzavřít Ústecký kraj za Komínka, je mnohem lepší. Mnoho dopravců, skoro na každou trať jiná smlouva s jinou sazbou na kilometr, zohledňující skutečné náklady na provoz, takže je z toho jasné, co vyžaduje největší nároky na peníze. A další výhodu má tento systém v tom, že případné škrtání je obtížnější.

Nechápu

Že je obtížné zrušit vlaky se 3 cestujícími není výhodou. To je dobré jen pro sotousky.

-TR-

Opět jste si vybral jen to, co se vám hodí do krámu. Mně se na systému smluv v Ústeckém kraji líbí hlavně ty rozdílné náklady, protože to přesněji vyjadřuje, co stojí jaký výkon.

Nechápu

„A další výhodu má tento systém v tom, že případné škrtání je obtížnější.“

-TR-

Ano, to jsem zmínil a pochvaluji si to taky. Ale díky těm rozdílným částkám není v tom systému takový bordel a je jasné, za co konkrétně Ústecký kraj platí.

PetrM

Co jsem slyšel já tak má KZV pilot interval na Čelákovice – Brandýs nad Labem

J.K.

Tak minimálně je dobré si vzpomenout že před covidem byl nedostatek strojvedoucích, a hlavně jejich věkové rozložení věštilo ještě větší brzký problém…

Tak možná není nutné lidi honit do přesčasů a zároveň mít vlaky co vozí 0-5 lidí…

V.N.

Přesně tak. Na jednu stranu obrovský nedostatek strojvedoucích. A na druhou stranu velká část těch strojvedoucích je placena za to, aby vozila vzduch. Absurdní.

Martin

On byl ale take nedostatek ridicu autobusu…

Kubrt

Ten je snázeji řešitelný, než v případě strojvedoucích.

Petr

A mohu vědět jak? Tak jak na Jihlavsku Ukrajicema co nevědí kde pořádně zastavit a nikdo se s ní a ne domluví, dík nechci.A po čase pro nedostatek řidičů omezit linku! Vlastní skusenost.

Jarek

Já bych cokoliv, co se děje na Vysočině, nebral za bernou minci.
Aktuálně v covidu je řidičů dost, buďme rádi.

medical_examiner

Hmm…dovedete si představit, že tisíce autobusáků budou mít strach o existenci, ale Státní dráhy budou nabírat strojvedoucí?

xyz

Některé „kruhy“ se tvářily tak, že ČD mají strojvedoucích nyní už dostatek poté, co přišly o část výkonů, ale většina strojvedoucích i tak zůstala u ČD, tzn. nepřešly k novému dopravci.

Je tomu jinak? 🙂

Lukáš

Tak po Covidu je těch strojvedoucích ještě méně, protože někteří „na něj“ bohužel umřeli. Jen já sám vím o pěti. Což se projevuje už před létem.

-TR-

Co vidím jako nezbytné udržet (jmenuji úseky ze seznamu, který byl dříve publikován):

Plaňany – Kouřim
Uhlířské Janovice – Ledečko
Lužná u Rakovníka – Žatec
Slaný – Zlonice – Louny
Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav
Křinec – Městec Králové

Ostatní úseky až tak nutné nejsou. Kdyby se zastavil provoz na ostatních úsecích, a na těch, které jsem zmínil výše, se provoz zachoval, mohl by to být přijatelný kompromis pro všechny strany. Udržela by se tím mezikrajská spojení do Ústeckého kraje, a dále spojení, která jsou v oblastech s horší silniční sítí (např. cesta po silnici vede závlekem).

svojsin

Ledečko má přece na víkendy zůstat.

Petr Šimral

A přemýšlel jste nad tím, že vůbec není nutné, aby autobus kopíroval vlak? Uvedené tratě s ohledem na počet cestujících žádnou plošnou obsluhu území prostě neplní (kdyby jí plnily, tak tam ty lidi jsou).

-TR-

Ano, přemýšlel jsem nad tím, a samozřejmě vím, že autobus nemusí kopírovat trasu vlaku.

Asi nejvíc extrémní případ je úsek Žatec – Lužná u Rakovníka. I kdybyste se rozhodl vést autobusy třeba přímo do Rakovníka a ne do Lužné, pořád je problém s obsluhou Měcholup, Želče, Deštnice, protože je tam nutné zajet z hlavní silnice Žatec – Rakovník. To znamená více kilometrů (čímž se snižuje úspora) a prodloužení jízdní doby (což může znamenat zvýšení počtu autobusů v oběhu a zvýšení ceny za kilometr).

svojsin

http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L562742_210201_291824.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L562743_210201_291825.pdf

Kolik je reálná poptávka z Vámi uvedených obcí po cestách na Rakovník?
Ptám se, znám to hlavně směrem na Petrovice nebo Blatno, tam moc ne.

-TR-

O těch autobusových linkách samozřejmě vím, v okolí Žatce se pohybuji několikrát měsíčně. Poptávka ve směru na Rakovník a Prahu existuje, stačí se podívat do plánu dopravní obslužnosti Ústeckého kraje. Proč se asi loni obnovovala zastávka Holedeček?

Petr Šimral

Aby na ní nastupovali tři lidi denně. Mimo jiné, to není Stčk kraj.

-TR-

Je to mezikrajská trať, tudíž i Ústecký kraj do toho má co kecat.

Nechápu

Jo, může si to ve Středních Čechách doplatit ze svého. 😁

idk123

Už nyní některé spoje ze Žatce nelogicky končí na hranici kraje (doobjednané se změnou dopravce).

Většina lidí zde z Lužné jede do Žatce nebo Chomutova, tedy jde hlavně o mezikrajskou trať. Jakékoliv další omezení ze strany Středočeského kraje je opravdu nevhodné. Už takhle je trať kvůli třem spojů denně a nikoliv cca šesti (ke každému rychlíku) na hranici použitelnosti.

MartinS.

Kolik lidí denně sedne ráno v Deštnici do vlaku, aby je tento dovezl za skoro 2 hodiny na Veleslavín? A kolik lidí denně se ty necelé 2 hodiny z Veleslavína vrací? Takové spojení by bylo využitelné pouze pro někoho, kdo pracuje do 10 minut pěšky od Veleslavína od 9.00 do 17.00. A chtěl by trávit víc než 3,5 hodiny ve vlaku. Bude takový aspoň jeden?

-TR-

Pan Borecký nyní vlastně přiznal, že ta úspora nijak velká nebude. Potvrdila se má slova, že to budou nejvýš desítky milionů.

Mě na tom mrzí jiná věc. Víte, jak se směje Martin Kolovratník (ANO)? Ten se směje, až se smíchy za břicho popadá. Borecký kritizoval jeho návrh na konzervaci dráhy, a teď v podstatě chce dělat to samé.

xyz

Však sám Borecký v příslušném materiálu (byl obsahem minulého článku na toto téma) popsal, že jde o úsporu (nikoliv oproti nynějšímu stavu, ale) oproti předpokládanému brzkému stavu, kdy by namísto 810tek a dalších starších vozů musely vyjet vozy nové/dražší.

-TR-

To stejně bude až v dalším volebním období, tedy po roce 2024.

Kubrt

A to se politikům často vyčítá, že myslí jen v horizontu jednoho volebního období. Mají to těžký, nezavděčí se tak ani tak 😉

Petr Šimral

Přesně tak. Obdrželi spálenou zemi, ale pro šotouše ráj a doufejme, že je to v roce 2024 ve volbách nezničí…

idk123

Kde je psáno, že by brzy bylo nezbytně nutné 810 nahradit?

stanik

Časy se mění. V době vzniku a výstavby železničních tratí a železnice vůbec, bylo zefektivnění podnikání a podnikatelského záměru. Bylo to ještě před nástupem automobilismu. Stejně jako dnešní generace nemá zájem a využití pro šlechtická sídla a mlýny a hamry se přestavují na rekreační objekty. Bourají se černigovy a stavby socialismu, proč nerušit tedy i železnici ?? Sice jednu vlakovou soupravu nahradí x kamionů na komunikacích, a turismus dnes železnici nespasí .

Frantisek

Třeba právě proto, abychom se tu nezalkli těmi kamiony a šňůrami postávajících osobních aut. Ovšem, jestliže kdysi trasované koleje necháváme chátrat, zatímco ještě dříve trasované silnice neustále za čím dále tím více peněz upravujeme a doplňujeme, mohou se koleje najednou zdát nepotřebné, zbytečné.

svojsin

Osobka na tratích, kde se uvažuje o omezení, nijak nepomáhá se snížením štrůdlu aut kdekoliv. Spíš tohle SQ k tomu přidává.

PvvS

A že na těch rušenejch lokálkách je nákladních vlaků.

Kubrt

Nechce dělat ti samé. Neobjednání osobních vlaků je něco jiného než Kolovratnikuv pokus dát SŽ nesmyslné parametry pro konzervaci.

MartinS.

1) Úspora nebude nijak velká, ale nějaká bude. A dá se předpokládat, že tohle je jenom začátek. Prostě kraje na takový rozsah dopravy za mnohem vyšší ceny nebudou mít peníze.
2) Kolovratníkův návrh byl o tom, že by Správa železnic zrušila (zakonzervovala) některé tratě bez ohledu na názor objednavatelů dopravy, kteří mají zajistit dopravní obslužnost. Tento návrh je návrhem toho objednavatele, který ví, že dopravní obslužnost zajistí jinak a tudíž je objednávka železniční dopravy zbytná. To není stejné.

Frantisek

V důsledku je to úplně stejné. Státní dopravní politika stojí jen na silnicích. Tomu se přizpůsobují investice, a jen tomu padá za oběť obyvatelná krajina.

svojsin

Přijde vám od cca r. 2005, že u nás přibylo málo Os vlaků??
Porovnejte si jízdní řády, vy státní politiko…