Rozhovor: Jsou to pistolníci, musí se rychle rozhodovat, říká šéf dispečerů ČD Lukáš Zástěra
Jednotka pendolino Českých drah v zimě. Pramen: České dráhy
"Dispečer se musí umět rozhodnout, musí být za názorem pevný a musí ostatním říct, co chce. Ale také se musí dokázat s ostatními domluvit."
Letos v srpnu jsme uvízli ve vlaku z Košic do Prahy..Stáli jsme před Ústím n.Orl.asi dvanáct hodin.Byly tam též malé děti.Vlak meměl jídelní vůz s přesto se nikdo z venčí o nás nepostaral.
S dispečery regionálními brněnskými i se síťovými jsem spolupracoval do konce loňského roku jako strojvedoucí a strojmistr.
Před jejich znalostmi a přístupem smekám.
Tímto je zdravím. Tonda Matys alias Podroužek. Brno.
Jsou to borci a ne že ne. Jasný že se občas něco nepovede, ale kdo je bezchybný? Každý kdo kritizuje, by měl někdy navštívit podobné pracoviště, ať už ČD, ČDC v ČT nebo Balabenku či Přerov SŽ.
Ono někdy pracovat s tím „materiálem“, co se u dopravců vyskytuje třeba…
A píši to s plným vědomím toho, že člověk, ač si občas v práci zanadává, tak tihle lidé z provozu, neodtržení od reality jako různí „systémspecialisté, jsou kamínkem do mozaiky bezchybného provozu železnice.
Mě třeba netěší, když mě každý odkazuje na vlakovou četu ve vlaku, který má půl hodiny zpoždění a přípoj mi jede za dvacet minut od nástupní stanice. Proč to nesmí řešit i na kase?
Jednoduše proto, že když byste to řešil na kase, tak už po příjezdu zpožděného vlaku do přestupní stanice. Myslíte, že by se pro vás váš přípojný spoj vrátil?
Tak snad se tam ti pistolníci jednou nepostřílí… Nerad bych jako cestující někdy zůstal na trati a můj vlak byl opožděn z důvodu zastřelení dispečera…. To by bylo ještě lepší než: „vlak je opožděn z důvodu ztráty lopatky na uhlí“….
Článek hodně smrdí sebechválou bez jakékoliv korekce ze strany novináře. Cestující ČD rozhodně nemají pocit, že jsou něčí prioritou.
Co dělat když vás nikdo jiný nepochvali, ze. Na druhou stranu ČD v podstatě funguji jen díky těm lidem dole protože nejvyšší managemant, a valná část středního, nejsou zrovna lidi zběhlí a znali problematiky
Souhlas, mimo provoz vždy odcházeli ti, kdo provozu spíš škodili než by mu přispěli. Vždy se pro ně nějaké místečko našlo, plány výluk, provozní intervaly atd.
Když si vzpomenu na IC102 co jela 22.12 z Vídně tak to úplně operativni nebylo. A ve finále to zabila vlaková četa která cestující zrovna extra neinformovala a když už se to po dvou hodinách stání v Hruškach rozjede tak se věnuje kontrole jízdenek aniž by si třeba zkontrolovala soupravu a zjistila, ze poslední vůz mají bez proudu.
Ze byl potom bez topení cely vlak to je další věc o které se taky raději moc nemluvilo.
To ze Vám systém prodá systém jízdenku do jednicky i když je dávno vyprodaná díky rezervacim to už je jen perlička na dortu
Práce je to pekelná. Někdy do toho člověk kouká a říká si „tohle nemá řešení“, ale dovolím si nesouhlasit s tím, že informace dostávají od SŽ mejlem a ne telefonicky. Když dojde někde k zastavení provozu, tak jako první volám vedoucímu dispečerovi (ano on posílá email, který jde všem dopravcům), potom ihned volám dopravcům osobním, a dispečeři ČD o tom vědí ve většině případů jako první, potom Leo, Regiojet a až potom nákladní dopravci, kterých se toto týká a jak se mi povede časově se jim dovolat, protože nastává telefonovací peklo. Mohl bych napsat jaké občas dávají informace oni nám,… Číst vice »
Nejsem úplně nadšený z toho jejich střelectví. Schopnost operativního řízení a improvizace je určitě důležitá, ale mnohé typické situace se opakují a dají se řešit mnohem efektivněji typově pomocí manuálů.
Např. v letectví
Přesně tak. Člověk má leckdy pocit, že jakoukoli situaci řešej snad poprvé. Periodicky se opakující stejný problém je řešen „pokaždé“ jinak.
A co chcete? Mají dispečeři ČD manuály? Mají školení pro krizové řízení?
Aha. A mají to dispečeři a výpravčí SŽ?
Aha. Tyto profese jsou čím dál více vytěžovány právě křížovým řízením, protože běžný provoz je pomalu ale jistě čím dál víc automatizován.
A co myslíte, že se stalo, když jistí lidé chtěli praktická školení krizových situaci zavést do každoroční praxe?
A proč by mě to proboha mělo zajímat?
Když vám v hospodě předložej guláš divný chuti i konzistence, taky ho zdlábnete poté, co si vám přijde kuchař na rameno vyplakat frustrace z majitele a jeho neschopnosti? Asi ne, co?
Ten pisatel Vám zde předkládá nějaké dané okolnosti.
Neomlouvá a nestaví se za kraviny co sám vymyslel..
Prostě veřejný sektor….. mám bohužel také tu zkušenost. Dokonce jsem i nějaké manuály zpracovával. A myslíte, že se jimi řídili? Ne zase se operativně vřítili do průseru.
Nebylo to z dopravy. Byla ta samospráva na úrovni kraje a instituce MVČR.
Jako taky si obcas zanadavam na dispecery,ale vim,ze to nemaji vubec jednoduche a mam pred nema respekt,hlavne po precteni rozhovoru,ktery podrobne popisuje jejich praci.Takze opravdu respekt a co nejmene mimoradnych udalosti😉
Škoda, že v jízdních řádech nejsou pro cestující publikovány zmiňované přípojové časy (podobně jako u některých autobusových linek).
Rozhovor krásnej, až by člověk řek, že se mu všechny ty bizarní historky z trati 171, jichž byl za ta léta účastníkem, asi zdály.
Namátkou obrat zpožděného a plného ešusu od Prahy v Radotíně, aniž by o tom ale někdo řekl cestujícím uvnitř. Nebo několikásobné nahánění substrátu z jedné soupravy do druhé a vice versa, aby pak odjela ta prázdná. Čekání před Vinohradským tunelem, zatímco kolem projedou po nesprávné koleji tři následující spoje…
To asi neni problém dispečera, ale čety. A když už vlak stojí na zasekané koleji tak smola, na tu nesprávnou se neni jak dostat.
Jak to, že ne? Buď vycouvat, nebo přesadit substrát. U mne nou problém, dělal jsem to několikrát bez hasičů. Jenže alibismus zvítězil.
Tak jasně, že by to šlo vyřešit vcelku snadno, ale je moderní doba a tak nejde jen tak otevřít dveře, neb dneska všude číhá smrt. Byl by totiž strašnej poblém na dest minut vyloučit kolej směr Vršovice a nechat lidi odejít na MHD…
Zažil jsem i takovou absurditu, kdy jsme hodinu čekali na hasiče, když ešus scípnul v Chuchli prvníma dveřma u perónu.
Vlaková četa otáčí vlak v půli trasy, jo? A vlaková četa pouští vlak na zasekanou kolej?
No, v 16 lidech ve směně na celou republiku to opravdu není úplná sranda. Nechtěl bych to dělat…
Nejhorší je, že navzdory všem PR kecum a reklamám má člověk čím dál větší pocit, že se dělá vše pro to, aby ti lidi tím vlakem/MHD prostě konečně přestali jezdit, a ono se to ne a ne povest…. Jinak je spoustu procesu, kde by na kvalitě a vstřícnosti záležet mělo (ale není tomu tak) prostě nevysvetlitelna…. A to máme všecky možné technologie, WiFi, kamery, data nevím co… Ale na draze se prostě nic neví….nikdo za nic neodpovídá, nikdo nemá manuál/vozy/lokomotivy/příručku/… Kdysi nebyla technologie žádná, jen lana, uhlí, voda a telegram, a jezdilo se…. a vešli se všichni… Lidi, zvířata, vozejky,… Číst vice »
Dřív hlavně nebyl internet, kdy máte všechno v přímém přenosu a o všem hned víte…. Možná v tom bych hledal jednu z příčin.
Právě proto je to nutné proměnit ve výhodu a ne brát jako nevýhodu. 🙂
Tohle ale není jen ‚na dráze‘. Na co není technologie, to nebude…
Nejlepší je že CD chtějí aby když jede skupina třeba děti jste to nahlásili dopředu a co se pak děje? Nic. Přijede jedna Regina a všichni se diví že dvě třídy děti a pracující lid se do vlaku nenasouka děje se to každý rok znova a znova.
Kdysi jsem s Lukášem Zástěrou spolupracoval. Jeho slovo platilo, byl skromný a příjemný chlap. A věřím, že je stále stejný. Jeden z mála lidí na GŘ ČD, na které se dalo 100% spolehnout.
Pak ještě Daniela Pejsarová, ta byla taky fajn.
Historek z 171 bych měl plný kýbl, kdysi jsem chtěl být dispečerem u letectva, pak i u drah, ale nakonec jsem rád, že se mezi tuhle bandu nepočítám a nikdo na mně neřve… Díky za pozornost, to jsem se zase vypsal….
A když už jsem u toho, obraty S7 v Berouně jsou absolutně mimo mísu, mají tam 7 minut na točku. A tady si pán stěžuje za to prý oni nemůžou… co tam kurde dát jednu soupravu navíc?
Koukám, že máte hodně myšlenek. Tolik komentářů, to si zasloužíte Bludišťáka.
Stačil by jeden fíra navíc a opuštění paragrafu jedna. (Nikdy s vlakem nesmí odjet nikdo jiný, než ten kdo ho přivezl)
Jenže toho fíru navíc musí taky někdo zaplatit. Odsouhlasí tento náklad objednatel?
Těžko, když objednavatel odsouhlasil kilometr šukafonu za cenu kilometru dvouelefanta.
Je to otázka objednatele, či poskytovatele?
K čemu by byl fíra navíc? Když stejně by se odstupující a nastupující fíra museli vidět – předat klíče, knihu předávky, atd… Takže ve finále čas neušetříte, spíš naopak, záleží kolik času mají kolegové od ČD při střídání na ose, u Carga to je dokupy 20 minut (5 odstupující strojvedoucí a 15 nastupující).
Nebo mně tu napadá klasický problém s méněcenými cestujícími. Proč tu říká, že za zpoždění nemůžou… ale můžou. Rychlíky najezdí na 171 čtvrtinu co Os ale přitom mají přednost, takže bežně stojíme někde po cestě a předjíždí nás vlak vyšší kategorie. Děkujeme. Kdyby konečně zavedli že přednost na trati má vlak, co jede načas… chjo.
A další: S7 jede od Prahy, najednou nejede. Stojíme v Dobřichovicích. Žádné informace. Vylezl jsem ven a došel na poslední bus co jel za chvilku aspoň do Letů. (Že by to třeba oznámili, že jede bus, přeci je tu kurňa i PID, ne?) Pak jsem to už došel. Vlak tam stál další 3 hodiny.
Nebo třeba: S7 od Prahy dojela do radotína, na vedlejší koleji stála další, o půl hodiny zpožděná. žádné informace , která pojede dřív. Já vyběhl na pron a naskočil do té, která dostala zelenou, kterou jsem přijel (ta skoro na čas) a poté jsem zjistil, že ta zpožděná se tam otočila a jela nazpět. A ty lidi z ní čekali na další vlak, takže +1h minmálně….
Není důvod cestujícím říct, že jejich vlak skončil jízdu. Ještě by toto zneužili.
To si asi dělá legraci, že? 171, osobáky nejedou, ale že by nařídily rychlíku, co po hodině projel, aby zastavoval a nabíral, to ne. Osobák přijel až za další hodinu. Děkujeme.
*Informace mimo téma tohoto článku*
Dnes od 8:00 hodin byl na ARD k vidění docela zajímavý populárně naučný pořad pro děti na téma: „Jak se vyrábí ICE4“.
Do 1.1.2023 lze pořad shlédnout v mediatéce ARD na linku:
https://www.ardmediathek.de/video/kinderfilme-und-kinderdokus/mit-armin-unterwegs-auf-der-suche-nach-einem-zug/das-erste/Y3JpZDovL2Rhc2Vyc3RlLmRlL2tpbmRlcmZpbG1lLXVuZC1raW5kZXJkb2t1cy9lZTdkZjkzMy04ZWJiLTRhNmEtYjMxNC1kNjU4OTQ0NmQxNWU?isChildContent
Z pohledu cestujících tratě 171 to vypadá, že buďto je jich na tu práci málo, nebo na to kašlou. V mnoha rozhodnutích je též vidět, že dispečerům nejde primárně o prospěch cestujícíh, ale aby dotekly peníze za obslužnost. Např. poté, co z nějakého důvodu delší dobu nic nejelo, je snaha odjet zpožděnými vlaky (jedoucími za sebou na blok) celou trasu, takže pak dlouho nic nejede v opačném směru.
Moc pěkný rozhovor, díky za něj. A Lukáše si vzpomínám jak v Nučicích, tak i na smíchovských peronech. Divoká léta devadesátá … 😉
Člověk dráhou více než políbený s dlouholetou praxí, odborník na svém místě. Ať se mu daří !
„Někdy musí dispečeři až dorážet, loudit informace a využívat různé metody, aby se dozvěděli, jaká je situace na místě. Aby se mohli rozhodnout. To se ne vždycky líbí, ale oni potřebují mít informace.“
Teď si ještě uvědomit, že to samé platí i o úroveň dál. Že i cestující potřebují mít informace, aby se mohli rozhodnout. A že by je neměli loudit, ale měli by automaticky dostávat informace, které dopravce ví.
Ano, a v tomhle jsou určitě u ČD ještě rezervy no. Tady vlaková četa v lepším případě pustí alespoň automatické hlášení. A horším nic. To třeba v Rakousku vlakvedoucí hlásí osobně do rozhlasu automaticky jakoukoliv byť menší nepravidelnost typu že čekáme ještě pár minut než bude ve Wien Hbf volná kolej. V Česku by se řeklo že přece podle vyhlášky se zpoždění do 5/10 minut nemusí cestujícím oznamovat, protože na to je předpis.
Hodně záleží na tom, jaké informace vlakoš má. Třeba v úseku mezi Libní a hlavákem je celkem běžné, že vlak vyjede z Libně, nad Invalidovnou vlakový rozhlas ohlásí Prahu hl.n., cestující s krátkým časem na přestup se naštosují u dveří, aby stihli přeběhnout z vlaku do vlaku… no a pak se stojí 10 i víc minut v tunelu, protože na nádraží není volná kolej nebo přes vlakovou cestu k nástupišti nejdřív projedou jiné vlaky. Pochybuji, že v tu chvíli má vlaková četa konkrétní informaci, co se přesně děje a jak dlouho se bude stát.
Ano, což znamená, že i dispečeři dopravce musí ty informace poskytovat dál. Ale není to tak, že informování cestujících selhávalo na jedné konkrétní úrovni. Spíš je to obecné nastavení napříč všemi úrovněmi (čest výjimkám), že cestující je substrát, který má sedět, nepřekážet a čekat, až bude dopraven.
To není jen u ČD. Jel jsem z Washingtonu do Chicaga. Vlak už na odjezdu velké zpoždění, ale něco se na něm měnilo (nebo info o zpoždění zmizelo, už nevím,je to dlouho). U vchodů k jednotlivým peronum jsou takové otevřené čekárny, podobné jako na letištích u gatů. Šel jsem se zeptat zaměstnankyně, co tam seděla u svého pultu, jak je to s tím zpožděním. Ta na mě jen zařvala „sedněte si a čekejte“.
To pak Amtraku ty krásný nový soupravy nepomůžou 😛
Když je monopol, tak si firma takovéto chování může dovolit.
Pritom by stacilo hlasit, ze se cestujici ma zvednout az vyjedou z tunelu 🙂 Ja ten tunel povazuju za figl, jak na posledni chvili mit nejake zpozdeni. Naposledy cesta z Bratislavy. Az do tunelu nacas. A v tunelu krasnych 10 minut… A na prestup 15 s tim, ze Arriva neumoznuje koupit listek tesne pred odjezdem vlaku.
Tak proč by to dělal, když nemusí
To skoro nikdy cestující zpožděného vlaku nedostane.
Sám vedoucí dispečerů říká, že informace dostane za 30-60 minut. Tak jak můžu já informovat cestující za 5-10 minut. Ano, můžu se omluvit, ale maximálně můžu sdělit, že vlak bude opožděn zatím na neurčitou dobu.
Za prvé je špatně, že dispečeři dopravce ty informace dostanou za takovou dobu. Za druhé se ty situace pořád opakují, takže na to mají mít všichni manuál, kde bude napsáno, že sražení osoby typicky znamená zpoždění 1–2 hodiny, stržení troleje znamená v jednoduchém případě 0,5–1 hodina, v komplikovaném případě více než 3 hodiny (časy jsem si vymyslel). Cestující pochopí, že se neví, jak dlouho přeně bude trvat řešení. Co není pochopitelné je to, že v době mobilních telefonů neví personál vlaku důvod, proč vlak stojí, a že u věci, která se stává v průměru skoro jednou denně, to vypadá, jako… Číst vice »
Informáciu v štýle „Niečo je rozbité. Bodka.“ môže vlakvedúci alebo dispečer povedať aj sám od seba. Inú nedostane pretože v tej chvíli neexistuje. Ani na tej Správe.
Procesný manuál kde by boli orientačné časy je taký evergreen, ja som to kedysi (pravda dosť hrubo) skúmal a dospel som k záveru, že aby som bol na nejakej rozumnej hladine, tak by tam muselo byť prakticky všade niečo v zmysle 15 minút až 4 hodiny. Tie rozptyly sú veľké. A taká informácia taknejak moc nepomôže.
Co je za problém se ví – je tam ten vlak, který strhl kolej, někoho srazil a podobně. Jenom se ta informace musí dostat na správná místa.
U těch orientačních časů není potřeba řešit žádnou hladinu významnosti, prostě stačí říct, jaké jsou zkušenosti z minulosti.
Vy neviete, čo je za problém. Vy viete, čo niekto nahlásil. V skutočnosti môže byť problém úplne iný.
Už som Vám myslím kedysi dávno písal, že ak Vám je k niečomu informácia o tom, že to obvykle trvá dve hodiny v okamihu, keď neviete či to napr. nie je na takom mieste, že realita obnovy prevádzky je 15 minút, tak ste sám alebo prinajlepšom v drvivej menšine.
Štandardná reakcia cestujúceho je taká, že Vás vezme za slovo a potom Vám bude nadávať, keď sa to zmení.
Když vlak srazí osobu, strojvedoucí bude hlásit, že mu došla nafta? To asi ne, že.
Dispečeři se snad v tratích vyznají a vědí, jestli v daném místě je možné obnovení provozu za 15 minut. A pokud to neznají, je správná informace „obvykle to trvá dvě hodiny, ale pokud bychom byli na dobrém místě, což nevím, zda jsme, může se provoz obnovit za 15 minut.“
Akorát se vymlouváte, že když budete cestujícím poskytovat špatné informace, budou naštvaní. Tak jim neposkytujete žádné, tím pádem jsou ale cestující také naštvaní. Co takhle zkusit poskytovat správné informace?
No naftu asi nie, ale trebárs situácie, že fíra nahlási, že niekoho zrazil, na čo sa za 15 minút ukáže, že to bola haluz, zviera alebo kopa snehu (a jazdí sa ďalej), nie sú vôbec zriedkavé. A vy už by ste dávno mal roztúbené meškanie minimálne dve hodiny. Dispečeri sa v tratiach vyznajú, ale nikto im to nedá aj s fotkou, kde stojí čelo vlaku, kde stojí koniec vlaku, kam to odhodilo/rozstreklo nebožtíka, atď. A kto bude za správnosť tej informácie ručiť? Za poskytnutie neoverenej/nesprávnej informácie môžete poukázať na jej zdroj, ktorý z toho logicky bude mať problém. A na… Číst vice »
Tak když se to neděje zřídka, kolikrát se to letos stalo?
Já jsem nikde netvrdil, že dopravce šířit špatné informace. Naopak jsem výslovně napsal, že má poskytovat ty informace, které v tu chvíli má. To znamená včetně informací o tom, jak je to jisté.
Celkovo neviem, ale len z tých relatívne pár krát, čo som sa ja pracovne vyskytol v nejakej DK, som to zažil asi 4x-
Máte informáciu, o ktorej viete že jej overenosť je v tej chvíli na úrovni priemernej konšpiračnej teórie. Budete ju šíriť s dovetkom, že to je v podstate JFP (ekvivalen JPP) alebo si počkáte, až sa to aspoň nejak overí?
Na to, aby se ověřilo, jestli to byl člověk, zvíře, větev nebo něco jiného, přece není potřeba 2 hodiny. Je známá informace, že se vlak s něčím srazil, musí se zjistit s čím, což bude trvat asi 15 minut, pak se rozhodne, co dál – buď se pojede dál, nebo se už bude vědět, co se stalo a podle toho se odhadne, jak dlouho to bude trvat. A to je přesně ta informace, která se má v tu chvíli říct cestujícím. „Lokomotiva se s něčím srazila, strojvedoucí zjišťuje, co to bylo a zda došlo k poškození vlaku. Zhruba za 15… Číst vice »
Ale neni to spravidla ani tých 15 minút. V okamihu. keď tá informácia už je, tak si ju nikto pre seba neschováva.
Keď poviete informáciu, že možno za 15 minút možno budete vedieť informáciu a potom že sa možno pôjde a možno nepôjde, tak bez urážky ste nič nepovedal a ak takúto informáciu chcete ešte niekde šíriť, tak naopak bezbreho plytváte časom presonálu, ktorý ho mohol investovať do rýchlejšieho potvrdenia tej informácie.
Nikdo tu informaci neschovává, ale k cestujícím se obvykle jaksi nedostane.
Právě proto, abyste nemusel přemýšlet o tom, kdy a jak cestující informovat, když informování nerozumíte, mají existovat pravidla, kdo jak a o čem má informovat.
A víte kolikrát jsem po 10ti minutách, kdy už měli být seznámeni cestující, ještě ani nevěděl proč stojíme? A nevěděl to ani fíra. A „vážení cestující, omlouvám se, ale nevím proč a nevím jak dlouho tu budeme stát“ nevím jestli nèkomu pomůže.
A to je chyba cestujících, že to nevíte, nebo je to chyba dispečinku?
Jinak i ta informace, že nevíte, proč vlak stojí, je pro cestující užitečná. Aspoň se z ní dozví, že o tom víte, že to řešíte a že až budete vědět víc, dáte jim přesnější informace. A nebudou si případně stěžovat na vás, ale na dispečery.
„Vážení cestující, omlouváme se, zastavili sme u červené“ to dělával RegioJet v počátku provozu. Mám dojem, že u souprav bez blokování dveří je to doteď povinnost(říct nevystupujte).
Nepsal tam o 30-60min., jako o historii 10ky let zpátky??
Ze zkušenosti mohu říct, že nejvíc křičí ti, kteří vlastně zas tolik nespěchají, tolik k cestujícím.
To není věc dopravce, aby řešil, kdo jak spěchá.
Vlaky ČD jsem najezdil už stovky tisíc km. Několikrát týdně trasy přes 200 km. A mohl bych vyprávět hromadu zkušeností o tom, jak dispečeři ČD pracují špatně a vůbec neberou ohledy na cestující. Ovšem, ono to začíná už u jízdních řádů, které vůbec neberou ohledy na cestující, které jezdí větší vzdálenosti a musí přestupovat. Místo toho, aby průvodčí navštěvovali dispečink, by měli dispečeři dělat exkurse do provozu. Třeba pozorovat ty stařečky, kteří sprintují se zavazadly, aby se pokusili stihnout přípoj, který u ČD zpravidla nečeká na nikoho. Typicky to je na Hlavním nádraží v Praze. Přijíždí vlak z Moravy, samozřejmě… Číst vice »
Pepa Sláma, všude byl, všechno zná a dokázal by to nejlépe. A k tomu i umí napsat pár řádků zcela zbytečného a nic neříkajícího textu ve kterém plete páté přes deváté a míchá jablka s hruškami.
Každopádně má pravdu v tom, že by měl mít dispečer jakési poznání nebo něco podobného. Je vidět podstatný rozdíl, když je dispečer např. bývalý výpravčí daného obvodu.
Tak ten poslední ujetý přípoj na Plzeň jsem už taky zažil. Takže posledním osobákem do Berouna, pak 13 km na koloběžce a zbytek pěšky.
Jinak mi přijde, že v poslední době je nulová tolerance na čekání na přípoj.
Pendolinem do Prahy ve 47 a 46 načas ujel rychlík do Děčína. Další za 2 hodiny, super.
Za zpoždění se přece krátí prémie…
Ano.
Zpoždění by bylo zajímavé brát ne podle vlaků, ale podle cestujících. Leinad měl být podle jízdního řádu (apky) ve svém cíli v 19:00. V kolik dojel ve skutečnosti?
Pokud by nedocházelo k utajení(viz vedle zmíněné čekání elektráku v Berouně směr Karlštejn, zatímco motorák odváží vzduch přes Rudnou), k vožení vzduchu pro výkaz(ze Smíchova na Plzeň se odjelo přesně, nešlo čekat 10 minut na cestující z metra).
Koho by vezly ze Smíchova? Budete se divit, ale hodně lidí, kteří jinak nastupují tam. Ti se také chtějí dostat na Plzeň včas. Cestující, kteří přijedou metrem z hlaváku, pobere další vlak. Mezi Prahou a Plzní jezdí dva vlaky za hodinu, do Berouna ještě víc (klatovský rychlík, Arriva na Příbram a osobní vlaky přes Rudnou i přes Karlštejn).
A plánovat si cestu s dvouminutovým přestupem napříč republikou si o ujetí přímo říká. Dokonce ani IDOS vám to v základu nenabídne, počítá s minimální dobou na přestup myslím 5 minut.
Četl jste pořádně, co napsal? Ty 2 minuty myslel, že vzniknou zpožděním.
Ale já si třeba naopak IDOS upravuji na delší přestupy, protože 5 minut je mi k ničemu, když přijedu třeba 10 minut opožděným vlakem. Typicky Praha – Rumburk, radši jedu z Prahy EC (pokud jedu na obyčejnou jízdenku a ne na krajské) než pozdějším rychlíkem (který mi IDOS nabídne se standardním přestupem) a chvilku se projdu po Děčíně než se tam pak procházet skoro 2 hodiny při čekání na další připoj, protože ten původní nečekal.
„Poslední spoj na Cheb“ znamená 2 vlaky za hodinu?
Práce dispečera je rozhodně nevděčná. Vždycky vás bude někdo nemít rád. Buď ten, komu ujedete s přípojem, nebo naopak ten, kdo sedí v tom čekajícím vlaku na nádraží o 15 minut déle a měl být už dávno někde jinde. Teď samozřejmě naštvané vlakové čety či zaměstnanci provozovatele dráhy. Člověk je neustále mezi nějakými mlýnskými kameny. Pan Zástěra je určitě odborník, líbí se mi jeho názory. Samozřejmě v praxi jsem taky zažil případy, kdy rozhodnutí dispečerského aparátu byla poněkud zvláštní, ale je to prostě operativa, živý organismus, navíc často s minimem informací. Spíš bych asi zapracoval na komunikaci některých dispečerů, dost… Číst vice »
Ten, kdo sedí v tom vlaku, nebude nikdy někde přestupovat? Jo, pokud mu hrozí ujetí přípoje dále po cestě (s úplně stejným odůvodněním), tak to celkem chápu. Co nechápu, jsou tak těsné plánované „přípoje“, že ve většině případů ujíždějí. U dálkových vlaků bych klidně nechal i mnohem delší přestupní čas plus dostupné služby na přestupním nádraží. Sice se nebudou moci tasit s „výhodnými časy“, zato budou mnohem spolehlivější.
Nejchytřejší jste přece vy…
Ještě by to chtělo protipól – vyzpovídat nějakého dispečera SŽ.To by mohla být pěkná konfrontace.
Abych byl upřímný, osobní doprava je pro mne dopravce jako každý jiný. Své čáry v grafikonu má. Pokud se něco podělá, a je to každou chvíli, nevidím důvod, aby si před ní obsluha kolejí sedla na zadek na úkor všech ostatních dopravců, zejména těch bezokénkových. Viděl jsem to na vlastní oči. Kdesi kohosi přepůlil vlak. „Operativně“ se proto zavedly odklony, což se týkalo i jedné nejmenované stanice s výpravčím, jehož velmi negativní přístup k bezokénkovým dopravcům je vyhlášený. Odklony nebyly zavedeny v dopravě, tudíž je ani neměl v informačních systémech a z CDP mu museli vlaky ohlašovat telefonicky. Na otázku,… Číst vice »
„Obsluha kolejí“ se řídí svými předpisy provozovatele dráhy, které jasně stanovují, jaké vlaky mají či naopak nemají prioritu. Pokud to nějaký výpravčí řeší podle nějakých dojmů a vlastních preferencí, je na dopravci, aby si stěžoval na příslušná místa 🙂
Jistě. Stěžovat si. Leda tak na lampárně, i když i těch již moc není. O preferencích dle dopravních předpisů tu řeč vůbec nebyla, nýbrž o tom, že každý vlak by měl být zaveden v Matrixu. Pokud není, tak si na zavedení musí počkat. Pokud ho obsluha kolejí přesto pustí na trať, tak o level výše vyskáčí červené vykřičníky, začne úřadovat červená tužka a sousední stanice vlak hodí do kopřiv. Že si koleje takový systém zavedly, nechávám bez komentáře. Jen tak mimochodem před nějakou dobou vyhnil na výluce mezi nejmenovanými stanicemi bezokénkový vlak kategorie Nex přes šest hodin. Jistě to bylo… Číst vice »
Vlak musí mít souhlas, rozbor a připravenost, aby mohl jet. Pokud nemá, nesmí bez souhlasu PD jet. Bohužel, takhle jsou nastavené pravidla.
V praxí to vypadá asi takhle…. V 11.50 dochází v Roztokách u Prahy ke stržení troleje. Z Prahy hl.n. jsou neustále vypravovány vlaky směr Ústí, v pohodě prodávány jízdenky… Výhybna Bubeneč plná, takže vlak směr Ústí, Cheb ve kterém jsem seděl odj 15.30 do jel do Holešovic a konec. Měli jste vidět ten tanec, když se to platící cestující dověděli, chudák průvodčí…byl v tom nevinně. Takhle operativně pracuje dispečerský aparát ČD. Další případ ve 14 to samé v Brandýse n/O. Ve 14.10 odjezd z Bohumína…po cestě žádné upozornění až těsně před Třebovou…vlak končí. Pak čekání hodinu na jeden autobus do… Číst vice »
A co kdyby bylo cestujícím řečeno „vlak pravděpodobně mavýší zpoždění?“
ČD znamená Čekej Dlouho. Třeba v Olomouci na přípoj směr Krnov přes 2 hodiny. Přestože jsme si jistili přípoj přes průvodčího, ten slíbil, že to zařídí a potom dokonce přišel říct, že vlak na nás počká. ALE NEČEKAL! My jsme zpoždění nezavinili, vlaky už z nástupní stanice měly časový skluz a pak se další skluzy nabalovaly během pomalejší jízdy. Stalo se 22.12. asi všechny spoje na elektrifikovaných tratích /Břeclav-Olomouc, Brno-Olomouc/ jezdí mnohem pomaleji v zimním období než po zbytek roku a těch pár minut co spoj odjel (na příkaz dispečinku?) nás přes ty 2 hod. zdrželo v čekárně. Naši stížnost… Číst vice »
Dobrý den, dovolím si dnes, na Boží hod pár kritických slov na téma komunikace ve firmě Správa železnic při mimořádných událostech a speciálně poruchách trakčního vedení. Jak můžou dopravci chtít informace, když spolu nekomunikují ani složky SŽ? Příklad z nedávné doby :stržená trolej, na místě člověk z nehodové pohotovosti SŽ,vyjetý pantograf OTV, v přilehlých stanicích vypravčí. Vedoucí prace nekomunikuje s nikým, nehodové pohotovosti, ani vypravčím nic kloudně neřekne, natož, aby něco věděli dopravci. Nikdo to neřídí, jede to samospádem. Dokud si každý bude hrát na svém písku a nebude přímá odpovědnost, bude trvat tento bordel. A nemluvím o tom, jak… Číst vice »
A co kdybyste si vaše postřehy nechal pod článek o daném tématu, nebo si je strčil úplně za klobouk?
A vy jděte s prominutím někam, v článku se nekomunikace Správy železnic u pár otázek pobírá a tento příspěvek aspoň poodkrvývá bordel v komunikaci u samotné Správy železnic. Všichni to ví, jenom na Správě železnic to „neví“, aneb my nic.
Když přijede OTV na místo poruchy TV tak se musí vedoucí práce domluvit s dopravními zaměstnanci, zajistit bezpečnost (vypnutí, zkratování) a pak může zjistit, co se vlastně stalo. Teprve až to zjistí, tak může odhadnout, jak dlouho bude oprava trvat, popřípadě jak ovlivné provoz. Všechno ostatní je věštění z křišťálové koule.
Karle, mluvím o konkrétní situaci a věřte mi, že v se takto chovali 3 hodiny po příjezdu. Na SŽ je problém s komunikací a konkrétní odpovědností za informace.
Jenže to je problém, všichni chtějí informace, ale neuvědomují si, že to nejvíc nas*re zaměstnance na místě MU. Ustanovíte jednoho extra chlapa pro komunikaci, ok, toho 20x za hodinu bude otravovat výpravčí, jak to vypadá (protože na ně logicky zas doráží dispečeři) a onen zaměstnanec zas bude neustále otravovat dráteníky, jak to tedy vypadá a všichni budou z toho jen naštvaní. Protože úkolem těch pracovníků je odstranit následky MU, a ne neustále odpovídat na něčí dotazy, kdy už to bude. Jediné přijatelné řešení podle mě je ustanovit, že třeba do 20 minut (půlhodiny) od příjezdu na místo tedy výpravčímu sdělit… Číst vice »
Ano, v zásadě máte pravdu, ale pořád je to problém Správy železnic, že nedokáže při mimořádných událostech zajistit standardní postup pro informování všech ostatních. Třeba vymyslet i nějakou tu „blbou aplikaci“, kde by informaci o události „viděli všichni“ a přispívat by tam mohl i vedoucí prací opravy mimořádnosti, či jim pověřený člověk. Ale mám obavu, že v prostředí Správy železnic je toto nereálné, nebo by to bylo tak „svázané předpisem“, že by to bylo v praxi nepoužitelné…
S tím naprosto souhlasím, že to je problém na straně SŽ, jen jsem poukázal na fakt, že nestačí jen zavést povinnost komunikovat, to jen nas*re lidi, ale vypracovat celý systém komunikace, tzn. něco ve stylu z místa MU – výpravčímu, výpravčí – dispečeři dopravců – vlakové čety (a další). Informace budou a nikdo nebude naštvaný, výpravčí, že je furt někdo otravuje (dispečeři, strojvedoucí), dělníci na místě, že je furt někdo otravuje.
Myslíte, že na MU je tolik lidí, aby tam mohl být takovýto jeden „administrativní“ pracovník. Ti lidé mají jiné starosti, než někam něco ťukat do tabletu (mobilu). Za mě nejlepší systém by byl, do půl hodiny od příjezdu na místo MU nahlásit telefonicky výpravčímu rozsah škod a odhad doby na odstranění následků a ten ať to zpraví dál a je jedno, jakým systémem to bude
Ano, souhlasím, takto by to bylo úplně ok. Realita je úplně jiná a věřte mi, že mohu srovnávat (praxe vypravciho od 1990,nyní pracuji u dopravce). Ani za ČD, teď myslím jednu železnici, to nebylo občas dobré, ale co jsem zažil naposledy na místě překonalo všechny ošklivé představy. Ale nechci všechny házet do jednoho pytle, nechci hodnotit jejich montážní postupy, kterým nerozumím. Chci jen informace o jejich plánu a mluvím o době sedm(!) hodin po vzniku MU, čtyři (!) hodiny po tom, co stojí na místě MU. Oni si tu práci dělají podle svého, ok, ale nikomu nic neřeknou. Měli by… Číst vice »
Já také mohu srovnávat, nejdřív dráteník, teď strojvedoucí dopravce.
No tak on není ani ničím dán dojezdový čas na místo MU,i když by to bylo až za 3 hodiny.
Já to právěže pamatuji z pohledu dělníka na místě MU, a ono, když je 20 minut 5 telefonátů, tak to není nic příjemného, jednomu řeknete, že zjišťujete rozsah a za 10 minut otravuje znovu, nebo během 5 minut volá někdo jiný, jak to vypadá.
Proč taky volat opakovaně?
Nestačil by v partě dráteníků jeden odpovědný za komunikaci. A to by vypadalo tak, že každých 10 minut napíše, co ví? 12:30 vyjíždíme. Kdy tam budeme, to se zeptej dispečera.
15:10 sme na místě, zjišťujeme rozsah.
15:20 je poškozeno abc, vedlejší kolej pro nafťáky pustíme 16:20.
15:30 – 16:10 makáme, žádná změna.
16:15 uvolňujeme kolej.
16:30 elektricky prujezdne to bude v 7.
16:40 – 18:40 makáme.
18:55 pouštíme elektřinu
19:00 na druhé koleji to zadrátujem 19:30.
19:30 puštěno oboukolejně elektricky, odjíždíme.
Jistě, ono těch dráteníků tam je totiž tolik, že si můžete dovolit vyčlenit jednoho, co bude komunikovat, si to představujete jak Hurvínek válku. Proč co 10 minut informovat, proč tak často? Stanoví se předpisem, že do půl hodiny od příjezdu musí informovat výpravčího o rozsahu škod a časový údaj o odstranění následků MU. Např. To, že vyjeli není potřeba hlásit,to logicky uvidí, příjezd na místo 15:10 – ahoj, jsme na místě, jak zjistím rozsah dám vědět. 15:30 – poškozeno abc, odhadovaný čas obnovení provozu v 19:00 Následně není důvod, co 10 minut psát, že makají, jen by to zbytečně zdržovalo.… Číst vice »
Takže souhlasím, že nějaký systém je potřeba vytvořit. Za mě by asi stačilo hlášení ve stylu potrhané vedení od stožáru po stožár, odhadovaný čas zprovoznění za 4 (6, atd…) hodin. Víc asi není potřeba.
Známý z OTV (vedoucí čety) říkal, že nejlepší je, jak při poruše mu všichni volají, víc naštvaný být nemůže. On potřebuje řešit opravné práce a pomáhat těm svým dvoum podřízeným a ne dělat telefonního operátora – ve více lidech se dělá líp a rychleji. Asi komunikaci má na starosti člověk od nehod, těžko říct co tam vyvádí, že nekomunikují.
Ono by to chtělo asi ty info zadávat do nějakého „nehodového“ IS odkud by si to ostatní četli a ne aby mu každej volal zvlášť.
I na zadávání nemá čas, navíc spousty vedoucích čet z nich jsou prý starší a s moderní technikou si moc neví rady. Asi by to měl dělat ten z pohotovosti, ale prý jsou někteří takoví, že je zajímá jen kdy můžou odjet domů.
Tak by mohli ty dostazy ještě být včetně mezí dopravci, co třeba dispečinky ostatních dopravců? Jak se polupracuje třeba mezi čd/arrivou, nebo arrviva/regiojet? Tam to dodnes hodně pokulhává. Škoda že to v těch dotazech nebylo, jak je ze začátku to ohledně čekání atd. Toto je vše z pohledu dispečink čd a spoje čd, ale co spoje a dispečinky jiných dopravců? Tam se radi dopravci vymlouvají jeden na druhýho, stalo se mi nejednou, že se regiojet vysral na rrivu a čd udělali to samí, regiojet neřek nic a čd řekli že je to arriva a neví jestli vůbec přijede. Přitom vím,… Číst vice »
Kdyby tak měli možnost postihovat zaměstnance SŽ za úmyslné fauly. To by hned bylo na dráze lépe. Co ale musím vyzdvihnout, že když se dispečerovi zavolá včas při mimořádnosti, tak kolikrát navrhované řešení jsou schopni akceptovat a zrealizují ho. Akceptují fakt, že místní znají podmínky podrobněji.
No, tak ti si nevidí pod okap. Asi 14 dnů zpět při mimoradce u Hodonína. Stala se v 6.20. V 8.00 informace, že se zjišťuje, co se děje. (Jasně, byly jistě důležitější starosti, jako přebírání smeny, vaření kávy a tak…). V 8.20, když jsem se ptal, že existuje variantní způsob jet na okolo, sice déle, ale jet (přes Veselí osobakama), mi bylo vysvětleno, že netřeba, že autobusy již čekají…. No po hodině stání se objevila slovy jedna krátká sorka, která celý EC stěhovala na 5x, zpoždění temer dvě hodiny. Kvůli zmatkům kdy a kdo kde vyseda (řidič každou skupinu vysadil… Číst vice »
Já kdybych seděl na nábřeží a nudil se, což se tam děje každý den a náhodou bych byl šéf Lukáše Zástěry, tak bych si ho po novém roce zavolal na pohovor u kávy a zeptal se ho jak je toto možné. Nicméně to bych udělal jen v případě, kdyby mi opravdu záleželo na tom, že chci, aby České Dráhy měli dobré jméno, byly považovány za kvalitního a spolehlivého dopravce a v případě problému za tu firmu, která se dokáže o cestujícího postarat i v případě problému. Pravdě podobnost, že se toto stane je asi nula. Protože managementu Českých Drah nezáleží… Číst vice »
České dráhy a dobře jméno? To nikdy nepujde dohromady….
Jsou různé druhy dispečerů a rozhodně ne každý je schopen se domluvit – někteří mají pravdu i když ji nemají
Naprosté většině je naprosto buřt, šichta běží, výplata bude, a o nic jiného se netřeba starat ….
Lukáš Zástěra
Tak ten by si měl zavolat svoje podřízené, aby začali přemýšlet prozákaznicky. Protože to co jsem zažil naposledy nemá obdoby. Vlak EC z Ostravy do Prahy stojí skrz poruchu lokomotivy ČD – za ním o 30 min později jede IC ( SC ) z Ostravy do Prahy ten ten skoro prázdné. Sama posádka SC volá dispečerovi ČD můžeme vzít alespoň část lidí do Olomouce bez místenek ať nemusí čekat než se situace vyřeší? NE ! To je vážení prozákaznický přístup Českých Drah.
Ale měl pevný názor. 😆
pardon ten den* překlep
A jako bonus se pak cestující dozví, že má být v klidu. Došlo sice k závadě na lokomotivě, ale záložní lokomotiva už vyjela a za necelé dvě hodiny tady bude. Mezitím se můžete koukat z okna, kolik projede kolem jiných vlaků, a vzpomínat na doby, kdy v případě nouze odtáhla rychlík do cílové stanice i uhelka od nejbližšího nákladu.
Naprosto s Vámi pane souhlasím. Kdyby aspoň JVL mělo možnost při takové situaci jít a rozdat lidem ZDARMA kafe, čaj, vodu a nějaké malé občerstvení přímo na místě.
Jistě by většina lidí byla klidnější a spokojenější. Náklad nula nula nic a efekt k nezaplacení.
Já to tady chapu, SC je proste SC, nejsem zadny fanoušek ČD, ba naopak ale taky bych to tak udělal
A dispeceri mají taky pravidla kterými se musí řídit
Nesouhlasím, nebylo to SC, ale IC nicméně v režimu povinné místenky ( InterJet )
Pokud vím, že z Ostravy do Olomouce jedu prázdný, nevidím v systému skoro žádné cestující a mám volný vlak tak proč bych ho operativně nemohl nabídnout cestujícím, kteří zbytečně čekají ve vlaku vedle, aby alespoň část co jede do Olomouce mohla odjet ihned? Vše je v režimu a rozhodnutí dispečera. Pochopil bych, kdyby byl povinně místenkový vlak vyprodán ze 70 – 80%, ale jestli vezu vzduch a nebo udělám pro klienta službu? tak já bych volil to druhé.
Mám stejnou zkušenost z Berouna. Bylo to v zimě, popadaly stromy u Karlštejna a byli jsme zastaveni na nádraží v Berouně. Nikdo nám neřekl žádnou informaci, ani to, že se bude jezdit přes Rudnou. Najednou vedle zastavil motorový rychlík z Budějovic. Než mi to došlo a stihl jsem si pobrat saky a paky, tak odjel směr Rudná. Poloprázdný. Nikoho nenapadlo, aby o této možnosti informoval cestující v zastavených vlacích. Po dlouhé době přijela posunovací lokomotiva od ČD Cargo, která nás krokem převezla přes Rudnou. Prostě neprosté managerské selhání ČD!
Přeci ten motorový rychlík není na to, aby převezl cestující.
Já osobně bych se s tím neobracel na dispečera a vyřešil si to prozákaznicky s cestujícími k jejich spokojenosti. Nebudu otravovat s každým prdem.
Z Berouna do Prahy je nejlepší spojení busem – prozákaznický přístup, je poslat je na autobus…🤷
Kdyby to byla pravda, tak ano, autobus je součást IDS a ne konkurent. Cestující, kterým se to vyplatí(nemají zavazadlo, preferují čas před pohodlností) ať jedou.
Moc dobrý rozhovor! Během čtení jsem si vzpomněl na můj nedávný problém, kdy jsem chtěl, aby mi podrželi připoj o 2-3 minuty. Bylo mi ale řečeno, že to nejde, že přestup podle aplikace trvá 15minut. Pro mě jako mladého člověka to je fakticky ale 9 minut a během jsem to dal nakonec za 4,5minuty. Na přestup bylo 5minut…
Zajímalo by mě, ve které stanici je přestupní doba 15 minut.
Bohužel stává se, že není dodržena ani maximální doba čekání na přestup u zpožděného vlaku. (Pro omlouvače zdůrazňuji čekací doba mínus přestupní doba od skutečného příjezdu zpožděného vlaku.) Opravdu hodně záleží na tom, kdo právě slouží jako dispečer nebo výpravčí v přestupní stanici.
Masaryčka-Hlavák
Díky za mínus na reálný fakt… aneb trollové jsou všude…
Když vám vlak přijede na jedno nádraží v Praze a ten další odjíždí z jiného nádraží v Praze, tak to fakt není přestup mezi vlaky. Mezi takovými vlaky není přípojná vazba, nebo čemu na tom nerozumíte?
Několik vlaků některé grafikony skutečně mělo Masarykovo – Hlavák s 15 minutami.
Mezi těmito stanicemi nejsou žádné vlaky navzájem přípojné. Hlavní nádraží i Masarykovo nádraží nečeká kromě posledních vlaků na žádné přípoje ani minutu, bohužel…
Zpráva o zastavení provozu od SŽ jde mailem? To jako opravdu? Nespletli jste se, nemělo tohle náhodou vyjít na apríla místo o vánocích?
Najednu stranu to zní komicky, ale vemte v potaz, že na dráze je x desítek dopravců, a když jich potřebujete zpravit více, co nejrychleji, tak e-mail najednou nezní zas tak bizarně.
Počítám, že v tom emailu, bude i důvod toho zastavení provozu.
Ano, to říkají také. Na druhou stranu mailem to posílají, ať na trati jezdí dopravců deset nebo jen jeden…
Čím si to chcete posílat, přes datovou schránkou? Vyvěšením vlajky na budově SZ?
Ne, zastavení provozu se vždy sděluje telefonicky…
A když potřebujete třeba 10 dopravců, není email rychlejší?
Pokud tam bude uveden i důvod.
Většinou. Vždy určitě ne.
Mailem to nikdo neposílá 🙂
Mail má hromadu nevýhod (nevíme zda došel. A pokud dojde, tak kolik minut od odeslání)
Tak přiděláme další – blokování zaměstnance na obou stranách (na straně odesílatele někdo xkrát přečte to samé pokud se dovolá, mezi tím poslouchá vyzváněcí tón, na straně příjemce to někdo musí brát)
Posledním ze sta dopravců se dovoláme později, než kdyby se poslal mail.
Vyvěsit na úřední desku
Já bych čekal, že na to bude dávno vymyšlená nějaká aplikace, podobně jako mají ČD pro komunikaci s vlakovými četami.
Přesně tak, odpověděl jste za mne. Těm hlavním dopravcům, kteří mají svůj dispečink, těm to takto nějak sdělit on-line. A ano, těm ostatním, minoritním, to ta aplikace může třeba poslat mailem.
Použít jako základ cosi existujícího (irc, xmpp) na tom bych neviděl moc špatného.
Na použití mailu vidím tu chybku že je pomalý a nemá korektní potvrzování.
Každý má jiné potřeby. E-mail je univerzální protokol a na úrovni klienta se dá nastavit, jak se na e-mail z dané adresy chovat. Třeba hlasitě vřískat.
A jak rychle obeznámit 120 dopravců?
E-mail je nejrychlejší. A na protější straně začne počítač hlasitě vřískat, dokud tu zprávu někdo neotevře.
120 dopravců? Vy moc přehled nemáte … Zvlášť, když na většině tratí je to dopravce pouze jeden – dva.
Zrovna na koridorových tratích je dopravců velká spousta (včetně nákladních). A všichni mají nárok na informaci o zastavení provozu co nejdříve.
Ano, mailem. A to včetně zastavení provozu na koridorových tratích. Pak to jsou právě hlavně vlakové čety, od kterých čerpají dispečeři prvotní zprávy a pak dále pátrají a dotazují se… Proto je to tak důležité, aby zavolali.
V době, kdy telefonuje jednomu dopravci, nemůže zároveň telefonovat druhému ani třetímu a ti dostanou informaci se zpožděním.
E-mail obsáhne všechny a je na protistraně, jak s ním naloží. Jinou prioritu budou mít osobní dopravci a jinou stavební firmy s licencí k provozování dopravy, aby si mohli převážet štěrk a pracovní stroje. Mohou si třeba nastavit varovné houkání, dokud zprávu někdo neotevře.
Proboha, vy vůbec nevíte o čem mluvíte! Více dopravců se týká pár tratí. 90 % tratí jsou tratě s jedním dopravcem.
Lukáše Zástěru jsem poznal jako neuvěřitelně pracovitého, férového a spolehlivého člověka, který skvělé zná práci svého týmu a je připraven kdykoliv pomoci. I když jsem nikdy „pod něj“ nepatřil a komunikovali jsme spolu jen z „opačného břehu“, měl jsem z něj vždy jen ten nejlepší pocit. Takový ten pocit z člověka, o kterém víte, že byste s ním klidně šli krást koně, protože je na něj absolutní spoleh. Kéž by alespoň polovina šéfů u ČD (a alespoň čtvrtina u SŽ) byla taková, jako je on. Díky za rozhovor a příjemné svátky celé redakci.
Děkujeme za rozhovor, Lukáš je nejlepší vedoucí na světě
Ty jsi ale vlezdoprdelka Péťo🤣