Rozhodnuto. Polský LOT objednává až 84 letadel Airbus A220

Airbusy A220 v barvách letecké společnosti LOT Polish Airlines. Zdroj: LOT Polish AirlinesAirbusy A220 v barvách letecké společnosti LOT Polish Airlines. Zdroj: LOT Polish Airlines

Je to vůbec poprvé, co si polský národní dopravce pro modernizaci své flotily vybral letadla Airbusu.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Hanzal

Snad už i ty prokleté „dášeny“ definitivně skončí na propadlišti dějin!

pavel.kalny.pk

Podle me pro Polské vnitrostátní linky je A220-100 pořád velké letadlo. Loni jsem letěl z Varšavy do Bydhoš0 jejich nejmenší E170tkou a rozhodně letadlo plné nebylo. Další taková linka je Zelená Hora – Varšava. Ale uvidíme jak to s vnitrostátníma linkama bude po dostavbě CPK a sítě VRT.

Radomír Horeček

ČSA, jako aerolinku postavenou na Boeingu politický výběr Airbusu efektivně zlikvidoval. Nu, uvidíme jak to dopadne tady.

Air Traveller

pad csa prakticky nesouvisel s tom, jestli mely boeingy nebo airbusy. pri strategii, kterou jeji vedeni za tvrdika a nasledujicich zaujalo, by skoncilo uplne stejne.

lvy

Já bych spíše řekl, že ČSA zlikvidoval někdo, kdo neměl rád ČSA a Airbus a kdo miluje B737. 😀

N.N.

Nebyly postavené na Iljušinech a Tupolevech? Byly a přežily tu změnu. Tím to fakt nebude.

Milivoj Niklíček

Nepřežily však dva vykuky a popřevratovou dobu.

odik

CSA malo radu zastupnych problemov. Od prilis velkych lietadiel ktore nevedeli naplnit,cez siet leteckych liniek. Stare A310. Preco museli kupovat A310 ked vedeli ze pre ne zbytocne drahe ? CSA sa prilis sustredili na Prahu a nic viac. Nikdy neskusili po vstupe CR do EU otvorit bazy mimo CR napriklad v Kosiciach , v Polsku atd. Zbytocny vstup do Skyteamu. A220 prisla neskoro pre CSA aby mohli ich zachranit.

Pájin

Proč byly zejména první dva kousky zbytečně drahé nám jistě rádi odpoví lidé z Omnipolu. Tady hrálo daleko víc věcí než co chtěly ČSA.

Samo

Sorry ale báza v KSC ako riešenie je jedna z najväčších sprostostí aké som kedy čítal. To by žilo z čoho a na čo by to bolo dobré? Však to letisko nedokáže ani civilizovane odbaviť prestupného cestujúceho a má dokopy tak štyri gaty, to by bol čo za hub? Aliancia bola nutnosť, keby sa podarilo viac prehĺbiť partnerstvo s AFKL tak dnes OK aj PRG mohli byť niekde inde. Koncept sólo aerolinky čo si žije sama o sebe cez huby v Košiciach bez väzby na čokoľvek iné naozaj v tejto dobe nefunguje, ak to teda nie je ULCC, a teda… Číst vice »

Air Traveller

no, baze v kosicich by jim zlomila vaz o par mesicu driv 🙂

co bylo na vstupu do skyteamu zbytecneho?

Milivoj Niklíček

Co takové OK-XGC bázované svého času v Blave a lítajíc do Paříže?
Chtěli jste se trhnout a najednou by vám byla čehúnska aerolinka dobrá?

Samo

Oni nie sú všetci sprostí nacionalisti čo riešia či je aerolinka čechúnska alebo nejaká iná. Rovnako idiotský komentár ako báza v KSC 🙂

lvy

Dobrá práce Airbus a dobrá volba LOT!

Mara

Když to vidím a čtu a vzpomenu na CSA, je mi nějak smutno..

Jucos

Skvela volba! Za me komfortem mnohem lepsi nez EMB. Pokud sedite vzadu, je strasne hlucny a celkove to neni uplne prijemny let v novem EMB. A220 mi prijde o mnoho lepsi.

Samo

„Airbus sliboval s A220 větší komfort, vyšší kapacitu či nižší cenu na sedadlo“ – Snáď náklady, nie cenu, nie?

Hasler

I cenu letadla lze přepočítat na sedačku. Dokonce je v článku i implicitně zmíněno, že E2 je na tom s ekonomikou lépe jak A220. (Pokud to tedy jen nejsou příni Embraeru)

Samo

Ok, ja som tú vetu chápal ako prevádzkové náklady. Porovnávanie ceny lietadla v prepočte na sedačku vidím asi prvýkrát, a je to teda… zaujímavý koncept 🙂

Tomáš

Důležítý je také ten ilustrační obrázek, kde je vidět, jak Varšava sází jeden mrakodrap za druhým. Do nich láká bohaté firmy, které platí lidem velké výplaty a posílá je na služební cesty.
Dokud toto nebude v Praze na Pankráci, můžeme na nějaký národní rozvoj čehokoliv zapomenout. Budeme jen provincie bez vlastního velkého hospodářství.

Bohdan

V jedne takove bohate firme v oblasti Pankrac a okoli pracuji. Ano, firma ma obrovske zisky. Neplati nas spatne. Ale… realna kupni sila je za posledni 3 roky dole o 5-15 procent a na sluzebni cesty mame uz od kvetna globalni zakaz. Takze tak primocare to nebude, bohuzel. Takze ono to ani tak neni o tom stavet mrakodrapy – spis by to chtelo bytove projekty, aby se naklady na bydleni dostaly na rozumnou uroven a cloveku treba zbylo i na vic cestovani. To, ze firma vydelava obrovske penize a ma obrovske zisky vubec neznamena, ze se o ne podeli se… Číst vice »

Frank

V jedné takové bohaté firmě v oblasti jsem až do nastalého předdůchodu pracoval a od covidu to s posílením na služební cesty šlo od desíti ne jen k pěti ale spíš rovnou ke třem. To samé firmy z Londýna, NY, FFT ci Paříže, přestaly hromadně jezdit a koro všechno ženou pres videokonference. Když už někdo loni přijel tak to nebyly velé týmy i se šefy jako dřív, ale maximálně dva lidi a ti měli na celý den tak napráskaný program v bankách nebo u konkurence, že se sotva stačili najíst. Navíc v rámci Evropy let na otočku , ráno přiletěli… Číst vice »

Dominic

Není to jen o mrakodrapech, ale o celkovém rozvoji města – byty, kanceláře, školy, infrastruktura, nemocnice… když se bude v Praze stavět a zároveň bude někdo nad celkovým rozvojem přemýšlet tak je jedno jestli to bude 5ti patrová budova nebo mrakodrap. (Ale nějaká mrakodrapová čtvrť by se mi taky líbila)

Tomáš H.

Proboha. Uz zase.

Kenny87

Prosím vám… Toto bylo na Nových Butovicích, pak se přesunulo na Chodov… Odtamtud pár krásných kanclů v Tančícím domě a nakonec nějaký Business Park naproti Masaryče… Sám jste národní rozvoj…

Jucos

Neboli bananystan cekije

Průvodce původní Aleš

Proč neemigrujete do nějaké lepší země?

Pájin

Můj syn studuje elektro a už ti mladí kluci se baví o tom, která země jim přinese lepší podmínky. Ono to určitě skončí všelijak, ale už že o tom baví je signál. Zvláště po absolovaných praxích, kdy viděli že je možné u celostátního zaměstnavatele mít v Praze/Brně i Horní Dolní totožný plat zabetonovaný Ústavní soudem, chlapcům z velkých měst zejména západní cizina „voní“…

lvy

Je otázka jak rychle tuto teorii smete ze stolu AI, najednou bude všude plno prázdných kanceláří, protože už nebudou potřeba. Je vhodné se zaměřit na jiné obory, než na kancelářské krysy, tedy spíše na vývoj, výzkum a záležitosti na které je a bude AI krátká.

Padre

Při vší úctě k našemu národu,podnikavost a tah na bránu Poláků a Čechů se v současné době nedá srovnat.V osmdesátých letech minulého století jsme se smáli jak s naloženými maluchy vozili krabice se zbožím do Polska. Na přelomu století už ti samí měli spediční firmy s desítkami kamionů a dnes jsou z těch firem nadnárodní společnosti s obrovským kapitálem.Oni jsou hladoví po úspěchu a hlavně udělali obrovský pokrok v oblasti vzdělávání.My se pořád bijeme do hrudi jak jsme dobří a výjimeční,ale žijeme v iluzi.Podle amerických univerzit mají v přijímacích zkouškách nejlepší výsledky Číňané ,Japonci a právě Poláci.Proto také velké nadnárodní… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Zajímavé, že máte takové vědomosti o Polsku, ale nevíte, jak se píše jejich hlavní město. V češtině ani v polštině.

Padre

Vaše starosti bych chtěl mít.:-)

Milivoj Niklíček

Postavte si mrakodrapy třeba v Kotěhůlkách, ale prokrista se už všichni přestaňte cpát do Prahy.