Rozhodnutí o osudu letiště Líně se blíží, vláda schválila memorandum o porozumění s Volkswagenem

Fotografie z protestní akce proti likvidaci letiště Líně. Zdroj: Twitter.com - flyRosťaFotografie z protestní akce proti likvidaci letiště Líně. Zdroj: Twitter.com - flyRosťa

Součástí memoranda bude také vznik nového letiště pro aerokluby jako náhrada za Líně.

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
drakula

existuje lepší místo pro tuhle velkofabriku na baterky. 30 km od Mladé Boleslavi je už zrušené letiště po rusácích Milovice , toto místo vyhovuje všem podmíkám co jsou třeba , v něčem je i lepší. například všechny pozemky jsou ve vlastnictví Středočeského kraje , ekologické zátěže jsou už vyřešeny , je to připravený brownfield, napojení na dálnici a železnici bez problémů. Takže tvrzení že Plzeň je jediné místo NEOBSTOJÍ , není to pravda.

Miloš Zikmund

Němci nám chtějí zrušit funkční vojenské záložní letiště?
A dávají si ještě podmínky?
V době, kdy VW má velké problémy a auta na baterie se už v některých zemích zakazují?
Češi, proberte se, dokud je čas!!!

Mají stará letiště s železnicí i v bývalé NDR
Jim nejde ani tak o fabriku, ale zlikvidovat letiště na západě Čech.
Podívejte se jak dopadl Žatec. To je Vám málo?

Granja

Když jsem ráno otevřel PC vyskočila na mě informace, že Škoda auto omezuje výrobu. Tedy další automobilka. Otázkou je, zda navázání na jeden druh výrobku není strategickým rizikem. Doufejme, že vědí víc než my a mají to dobře spočítané….

Tom

Takových věcí v ČR nejde udělat rychle,ale tohle je hotové za 3/4 roku.

Jiří Kocurek

Náhradní letiště pro aerokluby?
https://mapy.cz/s/lemanafapo

Miloš Zikmund

To je v první řadě záložní vojenské letiště a aerokluby mají bonus.

drakula

vedle jak ta jedle, letiště Líně je jiná kategorie, je to 2.5 km dlouhá betonová dráha

Ondřej

Já stejně nechápu co tolika lidem vadí. Když si to shrneme tak: 1) Vojenské letiště je blbost hlavně při porovnání s Hradčanami, mít velké vojenské letiště že všech stran obestavěné obytnou zástavbou a ještě k tomu 10 km od 170tis. města není ideální. Hlavně když druhá možnost tenhle problém nemá. Navíc nutné investice do letiště Líně by nebyly o moc nižší stejně by se muselo z velké části přebudovat. A na konec dost pochybuju že by aerokluby mohli zůstat. 2) Civilní letiště střední velikosti by se prostě neuživilo stačí se podívat na ostatní letiště v ČR které nejsou Praha a… Číst vice »

Miloš Zikmund

Vám nestačí, že kolem Plzně nejsou pracovníci, lidé to nechtějí, je tam nedostatek vody a VW má velké problémy? Elektrická auta jsou ekologicky velmi agresivní? Výroba, životnost, spolehlivost a likvidace.

Tukan

Pokud se to postaví, tak doufám, že tam bude zavedena kvalitní elektrifikovaná trať, aby se vše nevozilo kamiony.

Ondřej

Tak vlečka se elektrifikovat má a trať Plzeň-Stod je v plánu taky elektrifikovat a celkově postavit v nové stopě a rychlosti na 200.

Jirka

Buď v klidu, zásobovat to budou pumpičkáři s přívěsnými vozíky a aktivističtí pomatenci s krosnama na hrobech. Přeci bys do nebezpečné chemičky nepustil kamion.

Blume

V tom uz ma nekdo slibeno takovych penez, ze ted uz cuknout nemuze.

Fabrika misto letiste je blbost.. ale k tomu poctu zamestnancu: proc myslite ze tam budou pracovat tisice ‚vychodnaru‘? Kolik lidi vidite napriklad v teto baterkarne?

https://youtu.be/1mUL70o61Rc

marek hudec

vláda si může letiště klidně zrušit, ale uvědomme si, prosím, všichni fakt, že nelze vyvlastnit ani jediný čtvereční metr obecního nebo soukromého pozemku pro stavbu gigafactory…tak to stojí a leží

Jiří Kocurek

Opačná extrém je 20 kč za metr čtvereční pro stavbu dálnice. Prý ji to jinak prodražuje…

Vojtech

Co jsem teď dorazil nějaká pole, tak aktuální ceny jsou kolem 80-120 Kč za m2. Je to různé po republice…

marek hudec

pravdu mám, právní úprava hovoří o „veřejném zájmu“ což je jednoznačně definováno. taky jde o to, zda je podnjik státní nebo ne….
hodně jednoduše řečeno, když bude chtít státem vlastněná společnost postavit přehradu nebo elektrárnu na vašem poli, můžou vám ho vyvlastnit… pokud jde o soukromou firmu, institut vyvlastnění použít nelze….

Libcha

Velká promarněná šance, ale jak to tak vypadá, tak už se v naší zemi nepostaví nikdy nic 🙁 Máme husté osídlení, všude někdo bydlí a tím pádem se všude najde dost NIMBYstů. A když na jednom místě zrovna nikdo nebydlí a není to v ničích humnech, tak se stejně lidi rvou do krve za to, že se jim nesmí přesunout jejich hobby letiště o kilák vedle a všechny možné další argumenty. Mimochodem, potřebujeme taky postavit permanentní úložiště jaderného paliva, to bude ještě těžší oříšek :-\

Profesor

Hele, vlastníte nějaké pozemky?

F. K.

Nebude,tam je judikát o veřejném zájmu.

Tom_Matoo

Ocividne vubec nechapete o co jde. Ten hlavni problem je umisteni mega montovny do regionu, ktery uz ted je pretizeny obdobnymi montovnami, kde prakticky vyhradne pracuji agenturni zamestnanci. Pozadavek na zamestnani dalsich 5000 pracovniku (dokonce s moznosti rozsireni do budoucna az na 7000) je pro mistni trh prace naproste sci-fy. Pro porovnani je to obdobne, jako kdyby chteli do blizkosti Prahy umistit tovarnu s 35 000 zamestnanci. Navic v kombinaci s mirou nezamestnanosti, ktera je v Plzni jedna z nejnizsich v CR a velmi ridkym osidlenim v okoli Plzne je to naprosto absurdni situace, kde se ocividne na MPO nekdo… Číst vice »

N. B.

Ano, protesty proti hlubinnému úložišti použitého jaderného paliva také nechápu, jelikož to je čistý provoz, navíc z většiny pod zemí. Tam je to složitější, jelikož je nutné, aby v dané lokalitě byly požadované geologické podmínky. Ale špinavou chemickou výrobu těžko recyklovatelných akumulátorů pro bateriové elektromobily, které jsou slepou cestou bych za barákem také nechtěl. A rušit kvůli tomu fungující letiště je nesmysl.

Jirka

Můžete si to postavit v Praze, tam je místa dost

Anonym ze severu

1) Válka za humny (podle vlády jsme ve válce), proto teď zrušíme jedno z největších letišť v západních Čechách a místo toho postavíme továrnu na baterie 2) Jak dlouho bude trvat výstavba nového letiště? Bude zprovozněno dřív než začne demolice stávajícího letiště?? 3) Zrušíme něco, co funguje (nebo jen nedokážeme vzdorovat lobby velkých firem)? 4) Baterie -> elektromobilita -> Green deal -> snížení emisí (CO2 a dalších): Kolik emisí se dostane do přírody bouráním letiště Líně, stavbou náhradního letiště a stavbou oné továrny? 🤔 5) Existují už zavřené bývalé průmyslové areály, které jsou skvěle dopravně dostupné (vlečky u koridorových tratí,… Číst vice »

ZdendaP

Ad 5) VW se vyjádřil, že buď tam nebo nikde. Takže to je falešné dilema. BTW: Kolik z těch „Vašich“ areálů je v zázemí 170 tisícového města a zároveň v dojezdové vzdálenosti od milionové metropole a mezinárodního letiště?

Petr

Ať si to VW postaví klidně na Slovensku, když si chce diktovat lokality. Letiště Líně je ojedinělý komplex, který je škoda likvidovat. Vláda by měla navrhnout VW jiné lokality a přesvědčit VW o tom, že jsou vyhovující. A pokud na to VW nepřistoupí, tak hrdě odkráčet středem.

Anonym ze severu

,,Kolik z těch „Vašich“ areálů je v zázemí 170 tisícového města a zároveň v dojezdové vzdálenosti od milionové metropole a mezinárodního letiště?“
K čemu? Protože to tak chce VW? 🤔

ZdendaP

Přesně tak. Chce to tak VW. Dali jasně najevo, že v ČR jsou ve hře jen Líně. Buď to postaví tam, nebo mimo ČR. Vymýšlet jiné místo je jen ztráta času s předem jasným výsledkem.

Miloš Zikmund

Němci nám chtějí zrušit funkční vojenské záložní letiště?
A dávají si ještě podmínky?
V době, kdy VW má velké problémy a auta na baterie se už v některých zemích zakazují?
Češi, proberte se, dokud je čas!!!

medvěd

Vláda chce vyjít vstříc investorovi – daňový poplatník zaplatí (co?) a investor (?). Takže položte karty na stůl ? Takže u nás budou vyrábět baterie a v statistice EU budeme zas pérovaný, že máme velký nároky na energie. BRAVO. Kde máte silnici pro těžká nákladní auta ? Kde budou zaměstnanci fabriky bydlet ? Kam půjde odpad z fabriky ? Kde je „ekologický Patrik “ s tabulkou, kolik to zatíží životní prostředí ?

Vít Havelka

Chtěl bych všechny diskutující upozornit na to, že získat projekt baterkárny je esenciálním zájmem České republiky. Jedno zrušené letiště je přiměřená cena v porovnání s přínosem celého projektu. To, že vláda nabídla tuto lokalitu je jen důsledkem toho, že se tu 10 let kašlalo na rozvoj průmyslových lokalit a elektromobilita se brala jako zlo, které zničí český automotive. Nakonec o automotive stejně přijdeme a zmíněné obavy se naplní. Nikoliv však proto, že by někdo zlý propagoval elektromobilitu, ale protože jsme nezachytili nástup změny paradigmatu v automotive. Můžeme být naštvaní jen sami na sebe. Propagátoři zachování letiště ale můžou být v… Číst vice »

Původní Aleš

V Česku je dost jiných míst, kde jsou rozvaliny původních průmyslových objektů, vytěžené povrchové lomy apod. A většinou je tam určitá nezaměstnanost. Tady jsme na území s prakticky nulovou nezaměstnaností a ještě kvůli tomu budeme rušit letiště a tahat do Plzně náplavy od Ústí až po Mongolsko (zda to letiště je nebo není potřeba, je na další diskuzi, ale jistě uznáte, že postavit tu fabriku na místě nějakých ruin, kde nemáte problém najít lidi na práci je vhodnější než to postavit tady).

ZdendaP

Vy trochu zapomínáte na to, že nejdříve musíte najít někoho, kdo je ochotný na místě těch ruin tu fabriku postavit. VW to není, ten o jiné lokalitě v ČR ani neuvažuje. Máte v rukávu někoho dalšího? Je to jen drobný detail, který Vám ale kazí jinak zatraceně dobrý plán.

Tom_Matoo

A neni presne tohle uloha vlady?? Zaprve nenabizet prilezitosti, ktere neexistuji a zaroven vytvorit podminky, tam kde je nutne resit nezamestnanost?

Vít Havelka

Nevím no. Mě je jasné, že prostoru je spousta i jinde. Nicméně investorovi je potřeba to předat v nějakém stavu, s určitou infrastrukturou atd. Myslím, že se původně zvažovalo ca 5 lokalit, nakonec byla ale zvolena Plzeň, protože zbytek byl ještě méně vhodný. Ono je to o kombinaci mnoha faktorů – logistika, nezaměstnanost, kvalita pracovní síly, počet osob v exekucích apod… Asi je to ale stejně jedno. Viz můj původní příspěvek. Na závěr jen dodám, že rušit letiště není ideální. Nicméně pokud bych si měl vybrat letiště/žádná fabrika nebo zrušené letiště/fabrika, tak beru všemi deseti druhou variantu. A v takové… Číst vice »

ZdendaP

To tady nevysvětlíte, plno lidí žije v představě, že VW bude skákat nadšení, když jim nebídnou pozemky někde u Chebu nebo třeba u Bohumína. Oni si neuvědomují, že fabrika to nejsou jen dělníci a materiál.

IMO blízkost Prahy má pro VW zásadní roli. Snadněji nalákáte nekvalifikované dělníky z Chebu do Plzně, něž kvalifikované pracovníky z Prahy do Chebu. Podobné je to z vyšším managementem, který pravděpodobně přijde ze zahraničí.

digi

Hmm není spíš problem že předchozí vlády jaksi kašlali na výrobu s vysokým přidanou hodnotou a tak jsme montovna kde většinu danových příjmů státu tvoří výběr od občanů… baterkarna je montovna s nizkou pridnou hodnotou a budu to jako obcan dotovat.. vzplácí se mi to jako občanovi sponozorovat?? o kolik vic se vybere do duchodoveho systemu diki baterkarne když vetsinu zamestanaců budou tvořit agenturní pracovnici najati stylem švarc system??

Nebylo by lepsi dotovat vyrobu s vysokym DPH, než montovnu s agenturnima pracovnikama a minimanima odvodama do zdravotniho a socialniho systemu???

Vít Havelka

Baterkárna patří určitě mezi výrobu s vysokou přidanou hodnotu. Fakt to není lisování plastů do dveří aut či vylévání pneumatik.

Problém je ale v tom, že ztratíme během pár let celou výrobu spojenou s auty na spalovací motor. A pokud tu nebudeme mít věci typu baterkáren, tak spousta lidí přijde o práci.

Jirka

No, hlavně, že tahle rádoby vláda na nic nekašle. Tedy hlavně ne na malou domů

Jirka

Tak si baterkárnu můžete postavit v Boleslavi, aby to nebyl Detroid.

Kandelábr

Já pořád nechápu, čím je to místo tak unikátní

ZdendaP

Asi něco jako železniční most pod Vyšehradem. Už je tam dlouho a lidé si na něj zvykli.

Kubrt

Pro koho unikátní? Pro vládí hlavně tím, že je to velká rovná plocha v majetku ČR.

František

Hned u dálnice do rajchu a kousek za hranicema. Zasobarna trupiku po ruce.

Magu

Ako daňový poplatník v ČR som pokojný. Vzhľadom na to, ako v ČR fungujú (a koľko trvajú) stavebné konania si nemyslím, že toto má nádej na úspech. Ak už teraz, len pri podpísaní ničnehovoriaceho a ničnezaväzujúceho memoranda, sú okolo toho takéto protesty, tak v momente, keď sa začne papierovať, nemá šancu takáto investícia prejsť. A keby aj náhodou áno, tak rôzne obštrukcie a zdržiavanie ju tak posunú, že investor už dávno prestane mať záujem a bude mať postavenú fabriku tam, kde ju budú chcieť.

Kubrt

Soukromí investoři jsou při prosazování své výstavby mnohem efektivnější (rychlejší), než investoři veřejní (SŽ, ŘSD).

Libcha

A to, že se Gigafactory nejspíš nepostaví (u nás) vás nechává v klidu?

Mysel

Urcite nenechava. Byl by to skvely vysledek.

bkv

Za jak dlouho postavilo BMW u Sokolova testovací centrum?

N. B.

Ano, stavební práce se tu táhnou dlouho, ale ty demoliční jdou zpravidla rychle… Navíc u staveb trvá obvykle nejdéle administrativa, takže je možné, že velký investor si továrnu postaví a o stavební povolení bude žádat dodatečně.

Granja

…… si továrnu postaví a o stavební povolení bude žádat dodatečně.

Tak to je jiná. Takže my se tady babráme s EIA a územky + SP, např. pro železniční tratě, což jsou jedny z klíčových infrastrukturních staveb státu a někdo jiný si něco postaví bez povolení? Takže to aby SŽ předala projekty do zahraničí s tím, že stavby budou realizovat zahraniční firmy pro sebe, my náklady jen uhradíme a vybereme dodavatele a následně – po kolaudaci, stavby obdržíme darem. A nakonec, někdy, v budoucnu, vyřídíme stavební povolení dodatečně…..

Lukav

Zbouráme funkční letiště a postavíme nové o pár kilometrů dál? Jako pardon ale co to má za logiku, to je vyhazování peněz.
Proč se Teda fabrika na baterky nepostaví vedle letiště když tam chtějí nechat LZS a nebo se prostě nepostaví o pár kilometrů dál?

Ondřej 2

Dyť si to financuje VW, tak co?

Tom_Matoo

Likvidaci letiste a pripravu pozemku bude platit vlada, ne investor.

ZdendaP

Vždyť se v tom článku píše, proč to nepostaví vedle letiště. O pár Km vedle to VW stavět nechce. To je taky IMO celkem známé.

Pepe

To by takto mohlo vyznít, že VW chce stavět jen v Líních proto, aby nás připravilo o funkční a použitelné letiště i s provozem.
Viz. bourání úlů na letišti v Přerově, atp. Kolik takových záškodnických akcí již vláda společně se zahraničním investorem provedla? Co bude příště? Fotovoltaika místo jaderek?

ZdendaP

To je totální nesmysl. Jaký mají asi tak akcionáři VW zájem na tom, abychom o nějaké obskurní letiště?

Prostě je to hned u dálnice, napojené na železnici, v těsné blízkosti relativně velkého města a hodinu od Prahy a Letiště Václava Havla. To je zajímá. Nějaké letiště? To jim je putna.

Stráťa

Líně jsou asi tak 2,5-3x větší než aerokluby potřebují. Nevím jak velká má být ta továrna ale dovedu si představit že bude jednodušší najít plochu na kterou se vejde letiště než plochu na kterou se vejde továrna.

Tom_Matoo

To letiste je porad zaloznim letistem ACR, likvidace vlastne nikdy nepouzivane drahy, jejiz vystavba stala miliardy uz na konci 80. let za dalsi stovky milionu je skutecne „jednodussi“

N. B.

Líně jsou sice možná větší, než aerokluby potřebují, také se tam v současnosti využívá o kilometr méně ranveje, ale toto letiště nevyužívají jen aerokluby. Občas tam přistává nějaký business jet nebo malé (turbovrtulové) dopravní letadlo. Také toto letiště má (nebo alespoň donedávna měla) armáda vedené jako záložní.

N. B.

A postavit nové letiště není jen tak. Musí být orientováno tak, aby letadla mohla startovat proti větru, plocha musí být dostatečně rovná, ve směru vzletů/přistání nesmí být vysoké překážky, musí mít dostatečnou únosnost a také musí být dostatečně vzdálena od obytných budov, aby nebyly porušeny hlukové limity. Navíc letiště v Líních má zpevněnou a poměrně širokou ranvej. Také musíte vybudovat veškeré obslužné budovy (řídící věž, dostatek hangárů atd.) Myslím, že s továrnou to bude mnohem jednodušší. Ta se dá navíc postavit i ve městě, letiště musí být mimo.

rudlafara

Takže stejně ano….opět přetížené a zničené silnice, opět smog, hluk a ničení životního prostředí, opět pobídky z našich daní, opět vycházení vstříc zbytečnému „investorovi“!!!! Za 30 let se nic v této společnosti nezměnilo….opět ubytovny plné Filipínců, Ukrajinců, Mongolů atd….Zničíme si vlastní zemi výrobou, kterou zde nikdo nepotřebuje…… Takže levice, nebo pravice….jsme prostě odsouzeni být lopatami a svinčíkem Evropy a zahlceni kamionovou dopravou….. Je mi této země a lidí v ní líto. Děkujeme pane Fialo!!!!

Aliděda

No jasně. Vol Babiše, ten by byl určitě proti.

Pepe

To není o volbě toho či onoho, ale o úplné absenci zdravého rozumu.
Navíc je to ohrožení národní bezpečnosti a současně i kolaborace s Němci.

rudlafara

Milý pane, Vaše nacionalistické řeči s tímto tématem nemají, co dělat….a nevím, proč do toho pletete Babiše….?? Nechápu…. Jen také nechápu proč, když většina různých firem zde nedostává žádné dotace ani pobídky, fungují a slušně platí českým zaměstnancům, zde musejí za umělé podpory vznikat takovéto obludnosti pro tisíce agenturních cizinců, dělajících za pramalé mzdy (viz Foxconny, Nexeny atd..) a jen obtěžující ubytovnami a nepřizpůsobivostí (jsou to většinou Ti nejméně kvalifikovaní, kteří jine práci neseženou), jen proto, že z logistického hlediska (pardón – jen devastování silnic kamiony) je to pro „investora“ pohodlné…. V jednom takovém městě před a i po „investorovi“… Číst vice »

Frantisek

Kolony kamionů jsou způsobeny hlavně neschopností zlepšit místo neustálého přidávání silnic i železnice, a to i pro potřebu jiných než těchto velkovýroben. Také bych nebyl tak striktní v rozdělení na nekvalifikované cizince a kvalifikované místní – ono to bude reálně promíchané, leč problém je, že nejsme schopni řádně odměnit jisté druhy práce, zatímco jiné přeplácíme (jo, nemůže je dělat „každý“, ale ono často ani ty fyzické ne, a většinu jich nadále potřebujeme, nechceme-li i běžné potřeby vozit přes půl zeměkoule s dopadem do spotřeby energie a ničení prostředí).

rudlafara

Ano, to „podepisuji“…bohužel sledujete li růst skladištních hal s mimnimální přidanou hodnotou (kolik let se již slibuje, že tento druh „podnikání“ zde skončí), kde na 1 zaměstnace připadne 100 kamionů (i ten bude v budoucnu nahrazen robotem) nelze z těchto „investorů“ díky poloze o kterou mají zájem (Amazon) jakýkoliv zájem o žel.dopravu!!! Další aspekt je, že se zde lidé staví před jasnou budoucnost elektromobility, ale CO2 z migrujících kamionů nevadí…. Ale na co se dohadovat…Gigafactory tu stejně stát bude a skladba zaměstnanců bude jako v jiných montovnách, tedy Poláci, Ukrajinci, Slováci, Mongolové, Filipínci….možná Bulhaři….škoda se dohadovat.

Stráťa

Nikomu jinému než těmto „velkovýrobnám“ se železnice ani nemůže vyplatit. To není otázka podpory něčeho ale vlastností těch druhů dopravy. Pro malé provozy je velký i ten kamion takže nevím co by dělali s nákladním vlakem.

N. B.

Ony ty kolony kamionů jsou způsobeny také tím, že velké množství fabrik včetně těch velkovýroben vyrábí způsobem „just in time“, se snahou minimalizovat skladování a tedy dodávat součástky, které aktuálně potřebují v menších ale častějších dodávkách v přesný časový okamžik. K tomu se logicky železniční doprava moc nehodí.

Granja

Ani nemůže, když není odpovídající kapacita.

rudlafara

A když už jsme u toho…nikdy jsem levici a podvodníky nevolil, právě protože jsem pravicový volič, nechápu, proč pravicová vláda toto podporuje. Dokázal jem se vždy postarat sám o sebe. Jen hlupák si ničí svojí zem, životní prostředí a život svých lidí zbytečnými projekty, které sem natáhnou tisíce lidí toho nejnižšího vzdělání ze všech zemí okolo (jak jste jistě pochopil u nás to nikdo dělat nechce), kteří v této zemi pak bezprizorně zůstávají. Ať jde „investor“ tam, kde jsou lidé, kteří tuto práci chtějí vykonávat….

Poudy

Jste pravičák a nerozumíte tomu proč sem ODS tak tlačí kapitál jedné z největších firem na světě? Jen jestli nekecáte.

ZdendaP

Podle mě tam je málo vykřičníků. Příště by jich to chtělo víc. Možná bych se nebál zapojit i CAPS LOCK. Na druhou stranu teček tam máte dostatek…………

rudlafara

Já jinak s PC neumím 🙁

Jan T.

To není o umění s PC, ale o nadměrném mačkání jistých kláves. Stačí jedna tečka za větou a velké následující písmeno, to snad zvládnete.

eMko

Jak víte že ty haly jsou zbytečné ? Kde podle vás má být výroba průmyslového zboží? Kde se mají vyrábět součástky pro automotive? Kde mají být podle vás logistické haly? Škoda je jeden z největších průmyslovýxh podniků v Česku, jeden z největších zaměstnavatelů a jeden z největších plátců daní. Jsou na ní také navázané desítky subdodavatelů. Má se to podle vás změnit? Česko má staletou tradici průmyslové výroby. A pro ty výrobu a logistiku potřebujete prostor. Bohužel se v Česku rozšiřuje takový nešvar že nic nechceme. Žádnou infrastrukturu (silnice, železnice, Energo, telekomunikace) a žádnou výrobu. Všechno lidi obtěžuje a vadí… Číst vice »

mimochodem

No dobre, ale proc teda zrovna u Plzne? Nezamestnanost je tam zaporna, agentury tam lifruji kvanta lidi z Asie a jinych zemi mimo EU, nemluve o aktualnim klondajku danym snazsim zajistovanim papiru pro lidi z UA…

Mistni z toho maji jenom ta negativa s tim spojena – ti pracujici nemaji k mistu zadny vztah, ziji si nekde na ubytovnach nebo v bytech po desiti lidech v jednom… Takovy sousedy chce kazdej.

To uz by davalo vetsi smysl to soupnout nekam do Mordoru, kde byl prumysl uzavren/zredukovan, kde jsou mraky brownfieldu a nezamestnanost je na meritelnych hodnotach.

eMko

Otázka je, jestli další takové místo které popisujete a je zároveň vhodné pro výstavbu tak velké továrny je vůbec k dispozici.

Nezaměstnanost je nízká v celém Česku.a v těch regionech kde je vyšší taky může být struktura nezaměstnaných taková, že jsou pro požadované profese nepoužitelní.

My nevíme jaké jsou v plánu logistické řetězce. Umístění u Plzně může znamenat ušetřených 500 km proti třeba umístění u Třince. Pokud budou hlavní přepravní směry z/do západní Evropy. A na druhou stranu to může být přínos v menším zatížení dálnic.