Rozdíl téměř miliarda korun. RegioJet odtajnil, o kolik porazil v soutěži o rychlíky přes Vysočinu České dráhy
Lokomotiva TRAXX MS3 v čele vlaku RJ1043 ve Žďáru nad Sázavou. Foto: Miloš Chomjak / RegioJet
Pro RegioJet jde o zatím největší zakázku v závazkové dopravě.
Linku obslouží moderní nízkopodlažní jednotky .. které budou nasazeny hned od počátku provozu.
A proto se to musí o dva roky posunout a odjezději to ještě ČD? 😀
Souhlasím s komentářem, že jediným vítězem je Jančura. Vadí mi, že kvůli žlutému parazitovi nemohu využívat služeb ČD na lince R23 a od roku 2026 nebudu mít tuto možnost ani na lince R9. Cestuji každý den vlakem do práce, proto využívám aplikaci IN 100. Síťová jízdenka je mi ale k ničemu, když na trati, kterou chci použít, vypravuje rychlíky soukromnik. Podobné je to třeba i s víkendovými jízdenkami pro skupinu (rodinu). To už se cestující rodině na výlet vyplatí jet autem, než si kupovat předražený OneTicket. 😕 Nemám nic proti konkurenci, ale ať je konkurence mezi dopravci na komerčních spojich… Číst vice »
Už minulý rok tady v podcasu ministr Kupka sdělil svůj názor, že ČD sníží svůj podíl na železnici. Že je to tak správné a bude to prosazovat. Teď se nabízí otázka, jestli ty prohry ve výběrových řízeních nejsou cílem a je vše domluveno.
Jen technická. Všichni zde napomáhají lepší vyjednavači pozici RJ u PESA. Protože kdyby nebylo tohoto, tak se RJ pretahuje zda koupit Stadler či PESA či Siemens a tady je rozhodnuto. Aby nakonec ti Poláci nebyli nejdražší. Leo tramvaj je v ČR schválena, sice jen na 189, ale to byla technická marginálie na TSI… A trafo + stridavinu do toho už poptávat i LEO
Česky cestující bude oproti Rakousku jezdit opět nějakým … místo railjetu atd. Vzhledem ke svým příjmům podle mě dráž hůř neflexibilne. Stačí umět stát řídit. Nekrást vše co se dá a mít rozumný management. My jsme schopni si tady jen házet klacky pod nohy a rvát najivne antibabis. To je celá politika v ČR.
Jeden poznatek z trati R9, dnes R 988, 8 vozů, vlak zaplněn, že v KH nešlo pomalu nastoupil. Poslední 3 vozy zamčeny, píšou bez přepravy cestujících. Nikoho nenapadne je odemknout a zpříjemnit cestujícím jízdu. RJ – včera bylo pozdě.
Je fajn, že dostane prostor i soukromník. Jen aby pak za ty peníze plnil co slíbil. S tím má občas problém. Ale držím pěsti.
S tím mají problém i ČD..
Všechno to je jen a pouze vizitka státu, potažmo ministerstva dopravy, které dlouhodobě svojí firmu špatně řídí, či spíš neřídí vůbec.
Jedinou cestou je privatizace osobní dopravy. Ale to není politický průchodné. jelikož by státní úředníci přišli o potencionální trafiky a nebyla by možnost vyvádět peníze do vlastních kapes.
A anti ČD šotouši by neměli střelný prach :-)
„nebyla by tu možnost vyvádět peníze do vlastních kapes“ Zatím jsou s privatizací zkušenosti velmi rozpačité ale dosud trpěné. Peníze jsou vyváděny do kapes všech okolních států EU jen ne do našich státních. Nevím co je lepší. Zde platí staré přísloví: „Já nechci kozu! Chci aby sousedovi chcípla“!
Já myslím že je evidentní že státu je budoucí osud ČD docela buřt. Budou nahrazeny jinými a ani pes po nich neštěkne. Bohužel.
Jestli počítám bajočko, tak rozdíl na rok je cca. 62 mega.
To stát projebe za tu dobu daleko víc, než aby hrál v těchto zakázkách pouze především na cenu.
Zkušnost se žlutým tu máme spousta. Tu špatnou myslím.
Měly tam být když tak ČD i Regiojet napůl a ať se kvalitou služeb o zákazníky poperou. Takhle je to zase jen monopol.
Měly tam být když tak ČD i Regiojet napůl….
Zajímavá myšlenka. Jeden by měl větev do Jihlavy a jeden do Brna. Toto by mohla být ta pravá soutěž, protože cestující mezi Prahou a Havl. Brodem by měli i možnost výběru dopravce.
Napůl by ale znamenalo nižší synergie v otázce oběhů (1h vs. 2h obrat v Praze!), počtu záložních vozidel a celkového počtu personálu.
Můj odhad je, že při takovémto rozdělení na dvě zakázky by to celkově bylo pro stát dražší.
Podle mě by to mělo fungovat tak, že ČĎ by měli mít třeba základní 2h kostru a zbytek do 1h taktu soutěžit. Aby si cestující mohli vybrat ale nestalo by se, že jednoho dne soukromník nevyjede a nic na trati nepojede.
a jednoho dne soukromník nenapeče chleba. Takže všichni umřeme hlady, když stát nebude vlastnit pekárny.
Když nenapeče pekař rohlík, tak si ho můžete pokud s prominutím nejste levej, úpéct i sám, ale nevím jestli si vypravíte vlak 🙂
Takže na té většině rychlíkových linek, kde se jezdí jen ve 2h taktu, byste soutěžení vůbec nepřipustil?
Rozdíl je prostě 20%, a vy tu říkáte že je to banalita??
Tak hlavně aby si zadavatel ohlídal zda to co Jančura nasliboval také bylo. Nedávno jsem jel poprvé z Poděbrad do Ústí nad Labem s RJ. Asi naposled. Vozy použité dost zašlé, takové upatlané, 1.třída nebyla vůbec. Vlakový personál mi nebyl schopen prodat jízdenku, tak jsem jel grátis. To bylo jediné pozitivum.
Trenitalia style. 🤣🤣🤣
Jsem zvědavý, zda konečně bude zobrazení místenek u sedaček a s tím související věc… zda cestující za integrovaný tarif nebudou cestujícími druhé kategorie.
Budou, je to RJ. Jako na R8. Poslední vůz a ostatní budou povinně místenkové 🙂
Já jsem konsternován z toho, že někdo je schopen podat takovou nabídku ze začátkem za tři roky a s dobou trvání patnáct let. Jak může vědět, kde budou v horizontu 3,5,10,15 let ceny vstupů ? Kolik budou stát opravy, kolik bude muset platit personálu atd ? Anebo v těchto smlouvách jsou hodně dobré inflační doložky ?
Dopravce má příjem plně z tržeb navíc k té smlouvě a tam může vyřešit spoustu věcí.
Jsou tam inflační doložky a dopravce dostává část jízdného.
Chtěl ses účastnit výběrka a nestihl si včas dát námitku, že to nejde spočitat?
Zjevně to jde, franšízy v Británii se soutěžily na 10 let, často byly podmínkou investice do nových vozidel a odvody státu v miliardách liber a přitom na konci byl čistý zisk jen okolo 2 až 3 %!!! To se pak počítá každý haléř a riziko průšvihu je katastrofální. Přesto to do Covidu fungovalo, rozsypalo se to až pak (jen na ECML o něco dříve neschopností státu postavit koleje).
Miliarda no to je slusnej rozdíl
Skoro se slusi rict, ze se RJ o tu miliardu pripravil 🤣
V pěti miliardách ..
Přítel zrovna sedí ve 4 hod. zpožděném vlaku do Przemyšle, ve 2:12 zastavili v Bohumíně a vyřazovali vadný vůz, obsluha se vesele bavila na peróně a dosud (10:15) jim nikdo nesdělil žádné informace… obsluha prý mluví polsky… máme se na co těšit… 😀
Tyhle anekdoty mám rád. Určitě RJ i na R9 doveze polský personál, jen pro tu srandu. A za Darta zapojí přes adaptér ještě jeden vagón, aby bylo co vyřazovat.
Ano, školení personálu v tomto konkrétním případě patrně nebylo dobré. Nevidím tam ale moc rozdíl oproti spoustě průvodčích ČD, kteří odmítají vzít mikrofon do ruky odkdy je ve vlacích plechová huba. O ČD jako celku to vypovídá asi tolik, jako tahle historka o celém RJ.
Kdyby to byla anekdota, tak by to bylo fajn, když ale jedete východním Polskem a vypadává vám signál, tak nic moc… Český personál na telefonické lince situaci řešit neumí… naštěstí se zdá se vše vyřeší a já jsem sem napsal naposled…
A když vypadává signál ve vlaku ČD, tak za to může kdo? Jančura, protože tam jezdí taky?
A o RJ to vypovídá to, že inzeruje garantovaný přestup, vč. toho, že Vám prodá místenku s jízdenkou UZ do Lvova, ale že ten ukrajinský (garantovaný) přípoj nečeká, je jim šumafuk a to není chyba konkrétního jednoho špatného zaměstnance….
Je pochopitelné, že ukrajinský vlak nečeká několik hodin. Nám ale zároveň RJ poslal jízdenky a místenky na následující spoj, kam UZ připojily další vagóny, aby bylo pro cestující z RJ místo.
Personál ČD a RegioJet nelze srovnat. ČD jsou na úrovni , RegioJet má nějaké brigádníky nastalo mu tam nikdo dělat nechcete.. minule sem si ke spletl s popeláři.
Utkvělé představy… doporučuju návštěvu psychologa.
Když je řeč o vyřazování, tak loni v únoru jsem byl svědkem vyřazování „obutého“ vozu na lince R9 ve stanici Ostrov nad Oslavou. Ten vůz tam pak byl odstaven nejméně týden, než si pro něj dojel nehodový vlak a nízkou rychlostí jej odtáhl.
Tak zrovna u toho vlaku do Přemyšle nejde počítat s ničím, jen že jednou dojede do Prahy. Vlak je návaznej na vlak z Kyjeva, což už tam může způsobovat hodně velký problémy a zpoždění. Za to, že nezvládají rychlíky do Kolína a komerční vlaky je kamenovat jde, ale za tendle vlak a ještě s tím jízdným, který na něm je, zrovna podle mě ne.
dobře RegioJat odtajnil o kolik že bude lacinější než konkurence, tak ještě zbejvá pane jančura odtajnit, kolikrát vám Lv cestoui zdechne – viz vaše proklamované vlakové výjezdy do Chorvatska….s přestávkami u Balatonu apod.
Na jedné straně se mi vtíravá žlutá moc nelíbí a vnitřní sympatie k tomu neprožívám. Ale když člověk vidí tristní stav současných souprav národního umělce, tak uznává, že asi jinak moc lépe nebude. Např. dnes ráno do Brna dojel R 973 složený z několika starých béček a souprava tak špinavá, že barva vozů nebyla skoro vidět a okna neprůhledná.
Při započítání různých odměn do té rozsáhlé mašinérie ČD v rámci nafouklého vedení se ani nedivim. Obecně Jančuru nemám rád vzhledem k jeho rétorice, plus, raději bych měl jednoho dopravce, na druhou stranu, třeba se ČD konečně proberou, i když vzhledem k té zkostnatělé byrokracii tomu moc nevěřím. Subjektivně, co se týče relace Kolín Ústí jsem byl mile překvapen.
Já v podstatě taky. Jsou tam sice staré vozy, ale z hlediska pohodlí mnohem lepší.
Soutěž o zakázku proběhla v podstatě ideálně. Jenže na trase, kde to měli nechat volné konkurenci, jako u Praha-Ostrava.
A kdo by přes Vysočinu jezdil na komerční riziko?
Zřejmě nikdo, když i nejlevnější nabízející si o „dorovnání do stavu odpovídajícího komerčními riziku“ řekl o cca 118 Kč/vlkm. 🙂
Každej, když by se všechny trasy Prahy-Brno nedotovaly.
Jako vážně by jel někdo dobrovolně o půl hodiny déle a ještě neobsloužil poměrně lukrativní Pardubice? Ale ano, podle mě Ex3 by neměla být dotovaná… Ale u Vysočiny je to naprostá utopie.
Občas tím někdo jede. Třeba parta cyklistů, která až na nádraží zjistí, že EC/RJ jsou povinně místenkové. 😀
Ovšem běda, aby byl povinně mástenkový vlak soukromníka!
A ještě jedna věc Vám uniká. I kdyby tam někdo čirou náhodou chtěl jezdit na komerční riziko (a to stejně nebude, když existuje rychlejší a lukrativnější alternativa), tak rozhodně nebude zastavovat v zastávkách typu Golčův Jeníkov, Světlá, Přibyslav, Křižanov a možná ani v dalších. V podstatě to vidíme na zastavovací politice Regiojetu – tedy pouze Havlíčkův Brod a Ždár nad Sázavou. A jakmile se otevře od července plná kapacita přes Pardubice, všichni se tam zase s radostí vrátí….
A ještě jedna věc, jak napsal xyz, i RegioJet za to chce 118 Kč/vlkm… pokud by existoval dopravce, co by to chtěl jezdit na komerční riziko, musela by ta cena být rovna 0. A pokud není rovna nule, tak buď tam nechce jezdit na komerční riziko, nebo za daných podmínek (tedy počet a časy spojů + zastavovací politika). Takže ne, opravdu nikdo jezdit tady na komerční riziko navíc zastavovací rychlík nebude…
Praha-Jihlava-Brno nebo čistě jen Praha-Brno by jezdili nejrychleji a nejlevněji autobusy, a pak pro ty co potřebují cestou pracovat, by byla luxusní místa v mezinárodních vlacích, co tu trasu jet musí.
Zbytek by byl tak jako tak pomalejší, takže by těm vlakům vůbec nevadilo častěji zastavovat, aby nabrali co nejvíc místních cestujících, protože drtivá většina lidí by nejela celou trasu.
Ideál pro dnešek.
Za 15 let až bude dálnice potřebovat další rekonstrukci a VRT bude postavená, bude situace opět jiná, a bude nejspíš výhodnější nějaký zase úplně jiný model.
Mezi bude potřebovat opravu a je fakt nutné opravit je u nás rozdíl 10-40 let… takže oprava D1 cca za 20-30 let ( aktualne nejstarší usek u Prahy uz patří hlavnímu městu) a tratě typu 300 171 uz na chymeru ( za kterou 30 let bojují) uz čekají na VRT od roku 1973/1991/1997/2007-11…. Pláštěm první náznaky VRT je až rekonstrukci projektu 4 koridoru nejpodrobnější na jihu
Je skoda, ze opet jen nejnizsi cena rozhoduje o tom, kdo zakazku ziska. Je to videt na trase Brno Ostrava nebo Kolin Usti, kde jezdi Regiojet a kvalita sla hooodne dolu. Ministerstvo nema nastavene postihy, a cestujici na tom akorat trati, ze vlak obcas nejede, ujede pripoj, je jine razeni…. tak proc provozovat takovouto dotovanou dopravu.
A jak přesně se ta kvalita dolů projevila (například na tu Ostravu)? Že dříve tam jezdily Bee272 a Bee273, oboje bez zástuvek, wifi, klimatizace či vakuových WC a nyní už tam vagóny, které tímto disponují, jezdí?
Wifi super pomalá, klimatizace používána super šetrně a vakuové WC zcela nefunkční.
No, přesto i 10 % je více než 0 % :’o)
Zejména na R23 to je hodně vidět. Takové eso s jedním vagónem, co někdy předváděly ČD, bylo rozhodně lepší.
ESO ČD s jedním vagonem bylo lepší jo?
Předvedly to jednou.
A? Jančurovi se vyčítá i to, že jezdí s dieslem pod dráty… aniž by si dotyčný ověřil, jestli náhodou není napěťová výluka.
ministerstvo ani kvalitu nechce, třeba arriva chtěla modernizovat své vra… teda vlaky ale ministerstvo je vyfakovalo, že pokud chtějí at si to udelají na vlastní náklady. Proč ministerstvo neudělá standardy jako to dělají kraje? Hned začli mizet šukafony, regíny a další popelnice a objevili se novější ač ojeté vlaky, pohodlnější, klimatizované, se zásuvkami a často i s wifi a obvykle hlavně nízkopodlažní.
Tak proč ministerstvo neudělá podobné standardy? jo a taky zakázat kovová skla, ta již také vymyzela a třeba v desiru (arriva) ale i v čd pavoukovi je krásný signál.
No jasně. To se pak nemuselo vůbec soutěžit, když cizí polostátní korporace podstřelí cenu, a pak chtějí co nejdřív smlouvy přepisovat za dráž, že jsou ochotni nasadit novější vlaky, protože ty co nasazují dnes už nezvládají opravovat, a museli by platit pokuty za poruchy.
Tak na R23 ideál neni ani jedno. Tam je to z bláta do louže. Poslední roky tam oficiálně jezdila sestava AB+Bdtee+B, nicméně Bdtee i B byly často nahrazovány honeckery a nezřídka i vozy Bdt bez blokování dveří, což do 21. století fakt nepatří. Teď je tam aspoň to bare minimum – blokované dveře a zásuvky. Čistota je plus minus stejná jako předtim, ale u RegioJetu navozují pocit špíny ty nepřečalouněné sedačky a oprýskané stěny.😀
A dodávám že při mimořádnostrech v provozu se RJ ani nesnaží o BUS NAD. Jeďte si s ČD… Když ti jsou tak hloupí že ty BUSy platí.
A průvodčí ČD uzná Regiojetí jízdenku?
Ano, s NAD to mohu potvrdit. 🙂
Já bych to uzavřel. Než s Jančurou a Adámkou, tak raději autem, proto máme doma dvě !
😄😄😄
Jezdivam na Vysocinu a ted kupuji novy jeste benzinak… takhle me green deal nenamotivuje…
Je zvláštní, že tedy máte dvě auta již v době, kdy jste nemohl tušit, kdo na R9 zvítězí.
P. S. Do oblastí mimo dosah železnice jste se bez auta dostával jak? Mám na mysli zejména výběr dopravců, protože část regionálních bus linek provozuje rovněž Arriva (tedy některá z jejích bus-divizí).
Přemýšlím zdali si mám koupit zasobu popcornu na 5 let a neba na 15, to co Jančura poslední dobou předvádí je k smíchu, nespokojení a nepříjemní zaměstnanci, nefunkční vozy a neuznáváni onetycket ve vlacích které jsou zřízeny MD musim říct že nás čeká sranda
Jako fakt ??? Neuznávání OneTicket ??? Tak to bych je rychle hnal a okamžitě na ně psal stížnost ….Že jste to nemyslel vážně …
Spíš si to celé vymyslel, vždyť ani neví, jak se to píše.
ČD nefungují jak by měly. Jsou i jiná kritéria, než peníze, a to kvalita přepravy a bezpečnosti cestujících. Ve Zlíně v září 2019 vyložila maminka dvě děti z vlaku, a když se vrátila pro kočárek, vlak se rozjel i s maminkou a kočárkem, děti zůstaly na nástupišti samy. Jeden by řekl, že se zaměstnanci drah poučili. Bohužel nikoli. V září 2022 se při výstupu z vlaku v Horních Heršpicích mamince se třemi dětmi přihodilo něco podobného, vystoupila s prvním dvouletým dítětem, průvodčí zavřela dálkově dveře a vlak jí odvezl zbývající dvě děti do Brna. V červenci 2016 vypadlo na Olomoucku… Číst vice »
Jakože průvodčí jiných dopravců budou vybaveni speciálními brýlemi, kterými zkontrolují, že se někdo do vlaku ještě nevrátil pro nějaké další dítě a vlak tedy konečně bude moci odjet?
Když se podobné věci stanou třikrát, tak to hloupostí cestujících určitě nebude. Právě nekritické obhajování nekvality přepravy ČD by mělo být hlavním důvodem, proč jim přepravu cestujících, přinejmenším do doby, než dojde k prokazatelnému zlepšení kvality, vůbec nesvěřovat.
Víte, kolikrát se stalo i mnohem horších věcí například u DPMB? Prostě takové věci se stávají. Není to dobře, nemám z toho určitě radost, ale prostě stávají. Zaměstnanec jakéhokoliv dopravce skutečně nemůže čekat minutu poté, co se zdá, že vystoupil poslední cestující, aby bylo úplně stoprocentně jisté jisté, že už nikdo vystoupit nechce. To není nekritická obhajoba kohokoliv, to je reálné zhodnocení situace.
ale což, arriva, klidně ujede i svému stevardovi, který zůstane čumět na peronu
To umí ČD taky
Průvodčí by si měli pamatovat, kam kdo jede.
Navíc, po vystupujících cestujících by ještě měli další nastupovat.
A ano, žádný vlak by neměl mít takové dveře, aby se mohly samovolně otevřít (což po tom případu z Olomoucka z léta 2006 – ne 2016 – nastalo) a ano, žádný vlak by neměl mít takové dveře, které se umějí zavírat ve chvíli, kdy jsou lidé v jejich prostoru.
„Průvodčí by si měli pamatovat, kdo kam jede.“
No leda tak v motoráku bez vleku.
„Průvodčí by si měli pamatovat, kam kdo jede.“ // Pokud to zvládnete Vy, tak jste megamind. V silách normálního smrtelníka toto rozhodně není. „Navíc, po vystupujících cestujících by ještě měli další nastupovat.“ // Zjevně toto není tato situace, jinak by se to stát nemohlo. „A ano, žádný vlak by neměl mít takové dveře, aby se mohly samovolně otevřít (což po tom případu z Olomoucka z léta 2006 – ne 2016 – nastalo)“ // V tom se samozřejmě shodneme, a proto doufám v brzké vyřazení béček. „žádný vlak by neměl mít takové dveře, které se umějí zavírat ve chvíli, kdy jsou… Číst vice »
K prvnímu odstavci – brožura „Stop sociálnímu dumpingu“, kterou v roce 2018 vydalo OSŽ na podporu zachování provozu s průvodčími (který je prý ohrožen konáním soutěží na dopravce) uvádí konkrétní příklady, z nichž lze dovodit, že právě přítomnost průvodčího ve vlaku znamená vyšší stupeň bezpečnosti než kdyby se jezdilo bez průvodčích. Co se týče toho vystupování z vlaku, tak vůbec schody jsou překážkou pro kočárek, jsou složité pro malé dítě, často i pro starší lidi… O důvod víc, proč vozy se schody nemají na regionálních spojích co dělat (a u těch dálkových je o to větší pravděpodobnost, že v té… Číst vice »
A s tím také souhlasím, že průvodčí zvyšuje bezpečnost (strojvedoucí vidí prd a nemůže reagovat na konkrétní situace). Ale to neznamená, že když se sníží riziko, že riziko zmizí úplně. Předpokládám (ale samozřejmě těžko ověřit), že kdyby ti průvodčí ve vlaku nebyli, byly by nějaké problémy a nehody častější.
Co se týče schodů, tak souhlasím. Minimálně část vlaku by měla být bezbariérová (tak jako třeba Panteři).
Opravdu se to od roku 2006 nestalo? Ten průvodčí skákal oknem? https://zdopravy.cz/policie-hleda-cestujici-z-vlaku-z-mikulova-do-breclavi-vypadl-z-nej-pruvodci-92554/
Ne, vypadl ze dveří služebního oddílu „hydry“ 854.030. Která i poté byla v provozu, ale s cedulemi na dveřích služebního oddílu, že se tyto dveře nesmějí používat (ale tím pádem ty prostory nemohly být použity pro přepravu jízdních kol, tedy ani na t-246, srov. s argumentací, že nasazením vozů Arrivy, poklesne kapacita pro přepravu jízdních kol ve srovnání s nynějšími soupravami v čele s 854).
Žádný dopravce neodpovídá za hloupost cestujících. Z Otrokovic do Zlína nejezdí dvanáctivozové soupravy, stačí jen křiknout na průvodčí a upozornit. Vyložit dvě děti a vrátit se do vlaku udělá opravdu zodpovědná máma. O případu z července 2016 bylo napsáno dost a i tady si myslím, že je vina na straně rodiče. Dotyčná osoba nechala dítě na chodbičce a sama s druhým se prý zavřela na toaletu. To vám připadá zodpovědné? Mně ne, asi máme každý jiný názor na tuto věc. Ale to je asi v pořádku.
Když je to tak krátký vlak, jak sám připouštíte, tak jak to, že průvodčí neměla přehled koho a kam veze? Zvláště u maminek s malými dětmi. To je přece ta nejrizikovější přeprava, právě kvůli výstupu a nástupu. Nezlobte se na mne, ale to nelze za žádných okolností obhájit.
Opravdu si myslíte, že růžový steward na palubě RJ má lepší paměť na cílové stanice jednotlivých cestujících? Víte, kolik má Zlín zastávek? A že cestování na doklady IDS obsahuje v jedné zóně třeba i více zastávek? I kdyby ve vlaku bylo třeba jen 20 cestujících, nemá průvodčí šanci si zapamatovat, kam kdo jede. A někteří toho využívají. Proto se občas na vlaku objevuje i revizor. Také mohla jet maminka jen jednu zastávku a průvodčí tam ještě nemusel dojít. Vždy je za dítě zodpovědný rodič a měl by jednat s rozumem. Ne, nejsem člen vlakového doprovodu, ale vidím jednání takových rodičů… Číst vice »
A síťovou jízdenku či traťovou jízdenku na kterou může vystoupit kdekoliv nemůže mít?
Blokovací zařízení odebráno. To je zodpovědné? Stačí aby vlakem cestovaly pouze osoby odborně způsobilé, protože je pak jednodušší údržba?
Jak to dítě vypadlo z vlaku to bylo ve vlaku ČD,
Takže podle vašeho mínění radši ČD nikde?….
V každém případě je důležité na nekvalitu přepravy ČD poukazovat. Přehlížení průšvihů průvodčích při výstupu a nástupu cestujících není na místě. Nebo funkčnost zavírání dveří (viz smrt tříletého dítěte). Je to určitě mnohem důležitější, než i za cenu ohrožení cestujících dodržovat jízdní řád. V tom mají ČD obrovské dluhy vůči cestující veřejnosti.
Nebuď směšný, tohle se děje vyjma Japonska všude.
Vám to připadá směšné? To mi tedy řekněte, kterému jinému českému dopravci se taková nekvalita přihodila? Já o žádném nevím.
Jestli to nebude o tom, že ČD byly a jsou stále největším přepravcem na síti, takže se prostě nějaké excesy objeví.Vaše představa, že se ČD zakáže z nějakých vámi uvedených důvodů jezdit, je směšná. Kdo a čím je nahradí? O zaměstnancích platí to samé. Všichni se hrnou do toho dělat nepravidelné směny….
Nebojte se, určitě se přihodí. Dopravcům mimo ČD přibývají vlaky a jednou se to stane i jim.
A kdo může za uhnaný jízdní řád – objednatelé, kteří chtějí jezdit moderně a rychle. Určitě ne dopravce.
Když nad tím přemýšlím, tak kdyby tam stála i ta maminka s tím dalším dítětem, tak poletí všichni tři…
Pětičlenná rodina v Praze – Kobylisích snědla košík… košík jedovatých hub v domnění, že se jedná o žampiony
Můžou za to ČD!!1!
Jenže u nás ve Zlíně ta matka vytáhla dečka z vlaku a pak začala čumět do mobilu a o kočárek se nestihla postarat prvně ověřím skutečnost
Ještě že tohle by se jinde nestalo, že?
https://karvinsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/soud-resi-zraneni-poslankyne-dvermi-vlaku-20170609.html
Sláva vítězům, čest poraženým. Pokud to vyjde, tak je to výhra pro všechny (na Vysočině budou mít nové vlaky a uvolní se vozy Bee a Bpee a budou moci se konečně vyměnit kopřiváky). Jen perlička ze včerejšího řazení večerního Bouzova ze Šumperka: Bdmtee (zamčeno) + Bee 238 (zamčeno) + Bee 273 + AB + B(d) + Bee 273 + B(d) (pokud tam bylo něco prohozeného, tak se omlouvám). Za poslední měsíc jsem snad jednou viděl, aby to řazení bylo skutečně správné. Snad se tedy časem dočkáme, že budou soupravy sestaveny pravidelně podle plánovaného řazení a ne „co dům dal“.
A jak tak sleduji diskuzi, tak žlutí ultras tu šílí štěstím :-). Ano možná, jak píšete, sláva vítězům. Ale vítěz je opravdu jen pan Jančura. Cestující ani stát rozhodně ne. Mnohým cestujícím se prodraží cestování a stát? MD se nechová, jako dobrý hospodář. Ano ušetří pár milionů ročně, ale kolik stát ztratí, až se jeho podniku sníží rating a prodraží se půjčky? To si asi MD ani stát neuvědomuje. Že toto nechápou žlutí ultras, to chápu i když jde i o jejich peníze, všichni jsme daňoví poplatníci, ale stát by to chápat měl. A je zde ještě další věc. Ten… Číst vice »
Je paradox mě nazývat žlutým ultras, když mám stále raději ČD než Regiojet (stále doufám, že jednou k nám zavítají Bpee) 🙂 1) Co se týče cen, tak si tím nejsem úplně jistý. Ano, ještě před 2 lety jsem jezdit Šumperk – Brno za 129 Kč a bylo to kilometricky levnější, než žlutá konkurence na Ostravu. Teď? Když mám štěstí, tak za 175 Kč, někdy ale i za 205 Kč. A to rozhodně levnější než Regiojet není (a to mám prosím IN 25). 2) Stát se chová jako řádný hospodář, který se snaží tady rozběhnout konkurenční prostředí, protože není nic… Číst vice »
Ale já vás jako tím ultras nenazval :-). To celé byla reakce na to vaše vyjádření „čest vítězům“. A ani já proti podnikání a konkurenci nic nemám, ale jsou prostě věci, nebo odvětví, kde nucené zavádění konkurence a konkurence sama spíše škodí. Po liberalizaci energetického trhu jsme také chvíli jásali, jak nám ta konkurence srazí ceny, ale to bylo jen do začátku současné krize. A teď nás to všechny bude stát miliardy aby se ČEZ zestátnil. A příkladů by bylo více. Jsou prostě pro chod státu a ekonomiky strategická odvětví, která by měla zůstat státní.
Tak je potřeba rozlišit infrastrukturu a obchod. Infrastruktura by měla vždy patřit státu (tedy silnice, železnice či i rozvody elektřiny a vody). Co se týče ale těch obchodníků, tak vůbec není špatné, pokud existuje konkurence. Státní monopol je prostě špatný (ale soukromý monopol je ještě horší). Autobusová doprava také funguje na zcela liberalizovaném trhu a myslím si, že funguje dobře (určitě lépe, než za dob ČSAD). U železnice jsou bariéry pro vstup do odvětví větší, proto je potřeba být obezřetnější, aby se právě nevytvořil soukromý monopol. Zatím si ale troufám tvrdit, že k tomu je daleko a jsou zde i… Číst vice »
Státní monopol je špatný a speciálně v dopravě je to hlavně vidět na té části, která je a bude vždy státní – Správa železnic, odstrašující příklad státního monopolu.
Pokud by nebyla infrastruktura v rukou státu, ale soukromníků, tak mi věřte, že cestující by se pořádně prohnul. A pokud by se neprohnul, tak by se prohnul stát, aby to zadotoval a pokud by nebyl ani on ochotný to platit, tak zase nebude existovat soukromý subjekt, který by dělal charitu…
Co je na tom za konkurencí jednoho dopravce vyměnit za druhého.
Já jako cestující si vybrat nemohu, jeden monopol vystřídá druhý
Vzhledem k tomu, že pan Jančura v jednom rozhovoru řekl, že díky inflaci má plný stav, protože platí více než konkurence, tak je Vaše tvrzení zajímavé.
Stačí se podívat na jeho webové stránky kolik tam má nabídek práce :-).
Ve své úvaze jste opomněl peníze ušetřené státnímu rozpočtu vítězstvím Regiojetu, kteréžto peníze také nebudou ležet ladem a přinesou někomu příjem/obrat.
Ale neopomněl píšu že MD ušetří ročně pár milionů. Ale celková ztráta bude asi větší. Soutěžit snad má cenu, ale ne když má stát svého vlastního dopravce, tímto ho vlastně poškozuje a ty ztráty pak stejně bude muset jako vlastník nějakým způsobem sanovat. To opravdu žádný smysl nedává.
Když to ostatní dělají lépe a levněji tak je řešení ten spolek rozpustit
To je jako když Rakousko je lepší stát , tak rozpustime sněmovnu a půjdeme zpátky do RU ? Nebo tu republiku nějak zvelebime?
Moc nerozumím tomu, o jaké ztráty by mělo jít.
I případné zhoršení ratingu je vnitřní záležitostí ČD, se kterou se eventuálně má počítat i v kalkulacích na jednotlivé výkony. A ne s předpokladem sanace ze státního ropočtu.
Mimochodem Regiojetu tím pádem naopak rating vzroste?
Nevím jak na R9, ale na přinejmenším některých dalších linkách má Regiojet naopak více personálu než ČD, takže na odvodech na sociálním pojištění „v přepočtu na vlak“ zaplatí možná i více.
Plus považuji za spekulativní, že mzdy u Regiojetu na R9 budou nižší než zrovna u ČD.
A ta celková ztráta bude větší podle jakého mechanismu? Protože se na tom shodli učitelé VŠE v depu?
Na lince R 23 si nejde ve vlaku ani koupit kafe, to je standard?
Protože na R23 je specifický servis a nejsou zde stewardi
Na druhou stranu tu stojí jednička jen o pár Kč více než dvojka a kafe máte v ceně.
V 1. třídě je kafe v ceně, tam se nemusí kupovat. A rozdíl mezi druhou a první (u tarifu RJ) je menší, než cena toho kafe. 😀
No, pro stát výhra, pro cestující jen zdražení víkendových cest. Dnes můžeme jet po Vysočině dva za 279 korun … celodenní jízdenka. S nástupem RJ se nám toto cestování jistě zdraží … děkujeme. Stát ušetří a rozdíl zaplatí cestující …
Upřímně – úloha státu není až tak někomu objednávat vlak a víkendové výletování po kraji. Myslím, že můžeme být celkem rádi, že přes víkend nejsou vlaky tolik omezené, jako například autobusové spoje…
Můžete jezdit na krajskou síťovku. Ta platí a bude platit i v rychlíku.
Ale ta bude dražší
No jestli se bude jednat o jednotky tak třeba nebude aspoň část vlaku jezdit místo závazku v létě do Splitu jak se dělo o prázdninách celkem pravidelně a cestující si budou moc i sednout
Do splitu jezdí lehatkove vozy ne sedačkové
A proto teď jezdí na R8..
A to jako pro lidi bez mistenek bude vymezena jen část vlaku, jako je to u tech rychlíky Brno-Ostrava? A bude to dost brutální omezení síťových jízdenek. Navic pamatuji časy, kdy šlo za body kupovat jízdenku Praha Praha přes Tišnov. Zpátečky v podstatě za 200 bodu. Byla sranda, jak pruvodci často nechápali a musel jsem jim říkat, ať si to pořádně přečtou. 🙂
Přesně … všichni zastánci RJ mínusují … ale my přijdeme o krajské celodenní jízdenky … a zdraží se nám jízdné …
Krajské celodenní většinou nahradí místní IDS… A většinou to stojí podobně a ještě v tom jsou busy a MHD…
Nenahradí … si to spočítejte …. můžete jet tam i zpět …
No další komplikace to je i pro nákladní železniční dopravce, kteří svým zaměstnancům nabízejí ČD IN 100. Na druhou stranu OneTicket 100 je dražší “ jen“ o cca 5500, kdyby ŽESNAD chtěl tak tlačí na jeho zlevnění když by to třeba brali pro své zaměstnance na firmu hromadně.
RJ by mohl zapracovat na svém zákaznickém programu, ta jejich kreditová jízdenka je celkem k ničemu. Celodenní jízdenky IDS jsou hezká věc, ale většinou použitelné jen uvnitř kraje. Kdo jede přes hranice kraje, ten se na tak výhodnou cenu nedostane.
Je to logické – nová elektrická jednotka bude mnohem lehčí než loko a vagony = výrazně nižší spotřebu energie!!!
Předpokládá i zásadní nárůst počtu cestujících díky skokovému zvýšení kvality cestování, zájmu o firmu jako takovou a prodejem ostatních služeb z portfolia firmy..
A hlavně tím získá druhé rameno z Prahy na východ..!
Trochu jsem z toho zmatený. Někde se píše o jednotkách, v jiných článcích o PuschPullech. Takže lokomotiva zatím nevypadá úplně ze hry. Zřejmě něco takového https://podroze.onet.pl/aktualnosci/pkp-intercity-zastanawia-sie-nad-kupnem-pietrowych-pociagow/p70zy3n.
https://www.mazowieckie.com.pl/sites/default/files/IMG_2131.JPG
Budou to jednotky.
Na R23 se hodně zvýšila kvalita cestování 😂
Rozdíl na rok v podstatě směšný. Který dost možná zaplatí zákazník v jízdném a jízdenkovém bordelu. Např. taky v omezených službách na nádraží. Jako rušení pokladen (a s tím souvisejicích dalších služeb) a přechodem do onlajnu Někde se ta úspora občas objeví.
V Přibyslavi a Křižanově uzavřely ČD pokladnu už od 12/2019 – Kraj Vysočina v kontaktu na regionální dopravu neuvedl tyto stanice jako ty, kde pokladnu požaduje.
A nepožadovalo ji ani MD pro své rychlíky, resp. ČD ji nezachovaly ani samy od sebe kvůli rychlíkům.
V které další konkrétní stanici na trase linky R9 by podle vás měly být kvůli novému dopravci uzavřena pokladna?
V Přibyslavi a Křižanově by podle mě rychlíky vůbec zastavovat neměly… pak R Vysočina dělá dojem spěšného vlaku…
Zrovna pokladny jsou to poslední co cestující trápí.
Hele jestli makáš jako osobní pokladní ČD, tak v Lidlu furt nabíraj…a dávaj víc.
Přijdete do obchodu a uvidíte 2 jablka. Obě se vám líbí a pěstitel vás nezajímá. Jedno jablko stojí 30 Kč, druhé 40 Kč. Opravdu si koupíte to za 40, protože si říkáte „co když to za 30 bude zkažené“?
Ten co tomu opravdu rozumí ví, že rozhodující, při takovém nic moc cenovém rozdílu, bude chuť.
Na co pokladny dnes? A za dva roky nebo za pět, kdy tento tendr nebude ani v první třetině plnění. Většina zaměstnanců železnic tady hejtuji soutěže, protože mají různé režijní jizdenky, slevy u jednoho dopravce, body a podobné nesmysly. A ví jak toto bude fungovat za pět let? Neví. Ale ví už teď, že to bude špatně.
Pokladny by měly přejít pod SŽ, na nádražích která vlastní okamžitě.
Modří ultras mají vskutku špatný týden. Argumentační salta musí strašně vysilovat. „ČD dostanou rekordní zakázku v MSK bez soutěže.“ – Ano, tak je to správně, jediný spolehlivý partner. Kraj určitě ví, co chce, a není ptát se ostatních. „Arriva dostane malou zakázku v JMK bez soutěže.“ – Je to komplot a plánovaný rozvrat národního pokladu! Kraj se nechová transparentně a měl férově soutěžit!“ „Plzeňský kraj vysoutěžil P1 Jih, vyhrála Arriva.“ – Soutěž byla zmanipulovaná, kraj toto měl férově zadat napřímo ČD! DB vysosá/zadotuje (nehodící se škrtněte) českou ekonomiku. „Liberecký kraj dal zakázku bez soutěže Českým drahám.“ – Co jiného měl… Číst vice »
Jsem jen zvědavý, jestli žluťák RJ bude schopen opravdu nakoupit nové vlaky, u ČD tomu po Moráviích věřím.
Dále je otázka, jaká bude kvalita personálu, dodržování časů a pod. Pokud ne, budu radši jezdit z Brniska do Cajzlova přes Českou Třebovou. Ale opravdu by mě zajímalo, kde tu miliardu ušetřili, aby to nebylo na úkor cestujících, např. jízda ve dvou vrstvách s mechanickým presovačem při nástupu, nebo vlaky bez oken, sedaček a záchodů.
Jenže Moravie jsou kraje a víc než dost hrozí, že dopravce bude stejnej jako na R9. Protože se bude hledat jen dopravce a náklady na personál mají všichni menší jak modří.
A jelikož to je Brno a okolí, myslím, že o to Radim bude extrémně stát a tu cenu nabídne stlačenou co to jen půjde.
Jak můžou mít všichni menší náklady na perzonál jak modří, když to má jezdit bez vlakvedoucích a strojveducí u RJ vydělávají podle všeho více než strojvedoucí u ČD?
Úředníci – těch neživý nikdo jako ČD
Až na to, že ty Morávie koupil JMK kraj a je jejich vlastníkem, protože měl obavu, že by se jich od ČD nedočkal…
Pardon, jasně že Morávie vlastní JMK ale ČD je budou provozovat. Ale i tak ČD prý dost nakupuje. Pantery, Comfortjety, Foxy od Pesy, např.
Jen dočasně. Pak bude výběrko.
A může to dopadnout jako s linkou Horažďovice – Pňovany.
JMK je nekoupil protože se bál že je od ČD nedostane, ale protože se přihlásil dříve o dotaci od EU.
Tak určitě 😁
Moravie nekupovaly ČD, ale JMK, nicméně chápeme se.
A teď otázka: když mají ČD problém s včasným převzetím pushpullů, interjetů i regiofoxů, je to nějak zásadně jiné, než když by měla Pesa zpoždění v dodání dartů?
Jaká bude kvalita personálu? Jaká je teď? Jsou jízdy s ČD, kdy je průvodčí naprosto fenomenální, a jsou jízdy, kdy se zašije v kutlochu a nevyleze. Jediná linka, kde je kvalita personálu konzistentní, je SCP.
„A teď otázka: když mají ČD problém s včasným převzetím pushpullů, interjetů i regiofoxů, je to nějak zásadně jiné, než když by měla Pesa zpoždění v dodání dartů?“
Zásadní rozdíl je v tom, že ČD tam jezdí se starými soupravami a při zpoždění ty staré soupravy můžou jezdit déle. Kdyby s Ibalginy jezdil od začátku jiný dopravce, nejezdilo by v okolí Brna 70 procent regionálních vlaků, protože by nový dopravce neměl soupravy.
Zásadní rozdíl je teda v tom, že kdyby se nestalo, co se ve skutečnosti opravdu nestalo…
Kvalita personálu Pendolina je, pravda, konzistentní… Škoda jen, že konzistentně dost pokulhává
A copak mají ČD s Moraviema ? Maximálně tak obsluhu..
Bude dražší jízdné, a žádné režijky.
A to je ono. Miliarda za režijky..
Díky za další poznatky (z nichž některých jsem si nevšiml) do mé pomyslné sbírky z mnoha předcházejících let. Mimochodem linky R9 se týká i tvrzení Kraje Vysočina (sice jiný objednatel, ale stejný dopravce + území stejné kraje) ze sklonku roku 2009, že k tehdejší nabídce Regiojetu, nemůže Kraj Vysočina vůbec přihlížet (+ že bez soutěže uzavře 10letou smlouvu s ČD) proto, že Regiojet nemá zajištěn přístup k nástupištím přes prostory ČD (což v té době již bylo v jiných stanicích, obsluhovaných neČD dopravci, bez problémů). O 10 let později už byly odbavovací haly v majetku Dobré správy, přesto Kraj Vysočina… Číst vice »
Obdobně to v roce 2009 bylo na Plzeňsku. Citát z E15:
RegioJet navíc věří, že vedení kraje pod dojmem spanilých jízd spěšných souprav některé tratě přece jen dá do veřejné soutěže. První reakce krajského náměstka pro dopravu tomu ale neodpovídá. „Já té akci říkám Zasmrdět a zmizet. Naše rozhodování to neovlivní,“ říká Jaroslav Bauer.
Zdroj: https://www.e15.cz/magazin/zluti-prijizdeji-svezou-za-pet-korun-848466
Ještě chybí ta o ujíždějících přípojích, protože jediný správný dopravce nebude s osobákem čekat na rychlík zlého soukromníka.
Nahradit soucasne plnohodnotne vagony za jednotky mi nepřijde ani trochu jako zvýšení pohodlí u cest na 2h a více. Po Rakousku sice jezdím v jednotkách, ale jednak jsou ty nové CityJety od Siemensu znatelně pohodlnější než krámy ze Škody nebo Polska a druhak je tam značný rozdíl v ceně za jízdu v regioalce a v dálkovce, kde neplatí ERT. Docela dost jsou pohodlné i ty nové jednotky, co jezdí ve velkém v Itálii dnes. Hlavně ta na šířku obrovská okna jsou super. Uplne něco jiného než ty krámy s malými okny co stále víc jezdi v Německu.
Hned po ránu si přečíst tak pěkně poskládaný souhrn nepříjemných faktů, navíc ještě v dlouhé časové řadě….
To může být pro některé labilní povahy doopravdy nepříjemné, tak že se musí odvzdušnit a alespoń si zanadávat. 🙂
Modří ultras mají vskutku špatný týden. Nesouhlasím. Pár takových znám, ale čim dál více jich mění životní názor a přemýšlí, že by to u jiné železniční firmy možná také nebylo špatné. Zejména strojvedoucí i pár administrativních pracovníků/dispečerů a jiných provozních zaměstnanců. Povětšinou však zvažují odejít k nákladním dopravcům, nikoliv k RJ.
No, PESA Dart….no, tak tomu říkám komfort. Olej se bude fasovat nebo si má každý donést svůj ?? Hlavně nezapomeňte neudělat delici dveře, profuk v zimních mrazech je opravdu bezkonkurenční komfort, stejně jako nestlumitelne osvětlení zářící až na Mars. Jo, a budou se muset lidí před nástupem změřit, aby věděli, že se tam třeba mezi sedačky nevejdou s nohama ??
Než takový komfort, tak to raději autem
ČD by pravděpodobně kontrovaly InterPantery. Myslíte, že by to bylo lepší?
Proč musí být protiargument na kritiku“co by udělaly ČD“?
Neříkám že ty Pesy budou špatné, ale když budou tak mě jako cestujícího má utěšit, že kdyby tam byly ČD tak by to bylo stejně špatné? 😀
Dart bude uvnitř vypadat tak jak si ho objednají. Tak jak jde zmrvit zákazníkem Stadler, tak naopak jde zákazníkem dostat na snesitelnou úroveň Pesa. Mimochodem, je to stejnej výrobce jako u regiolišky a tu si i modří chválí až do nebes.
Všechny vypsané věci si může dělat RegioJet na míru nebo? 🙂
A co personál? Nakej tam bude potřeba ne? Bude pro ně lákavé přejít? Nevíte někdo jak platí Jančura oproti ČD?
Nic moc, navíc dost významně zaostává v přístupu k zaměstnancům
Muzu porovnavat praci u obou a na vyplate bezne Zlutasek o nekolik tisic min oproti CD + nefer pristup od Jancury azaz. Strzene penize treba i za to, ze se pry malo usmivate…
U CD spokojen 100krat vic, a to neprehanim – penezi i pristupem.
Za fond hodin (171 nebo 177 dle měsíce) přes 40 v čistém
A co když PESA ty jednotky dodá se stejným zpožděním, jako na Ústecku?
Takhle to muže udelat i dodavatel ČD, coby kdyby….
Ano může to udělat i dodavatel ČD, ale ti zakázku nevyhráli, takže je tu pořád stejná otázka:“A co když PESA ty jednotky dodá se stejným zpožděním, jako na Ústecku?“
Tak Regiojet nahradí nové jednotky dočasně lokomotivami a vagony. Dostane pokutu za nedodržení souprav a obratem ji pošle na výrobce.
Holt někdo si umí udělat smlouvu s dodavatelem.
Stáhne Švýcary a bude jezdit na sekundu přesně 😄
A vyhrát tam ČD, tak by Pesa nezavřela fabriku kvůli COVIDu?
Tak budou pozdě, co by se asi mělo stát?
Že by nebylo moc s čím jezdit (mimochodem za několikaměsíční zdržení může samo MD – tím selháním elektronického klíče), protože tolik náhradních souprav RJ nemá (což je pochopitelné).
Tak by nic moc nejelo no. Jak by to asi měli udělat když nebudou mít čím
Jako že by se na několik měsíců zcela zastavil R doprava na téhle lince? A to berete jako „Tak budou pozdě, co by se asi mělo stát“?
Prostě pár měsíců nic nepojede no a? 😀
Nebo pošle žluté autobusy..vlak nebo autobus?žluté to je.
No co, dopadne to jako push-pully v MSK 🙂
Penále na RegioJet, které budou přeúčtovány na PESA.
Nasadí dočasně 628 🙂
Tak se to bude řešit podobným způsobem, jako když:
– ŠT/ ŠG dodala pozdě pušpuly pro MSK,
– ŠT/ ŠG dodala pozdě Moravie pro JMK.
U RJ lze předpokládat smluvní přenos případných sankcí na jejich původce.
Jenže v obou případech bylo s čím jezdit – s těmi dosavadními soupravami téhož dopravce.
Jinou věcí je, když ke zdržení dodávky dojde při výměně dopravců.
Leda tak zavčasu odložit začátek plnění smlouvy nechat tam v takovém případě pár měsíců či rok ještě předchozího dopravce.
Ale ČD něco takového určitě odmítnou, aby se vědělo, že Jančura je špatný. 😀
Tak snad alespoň v budoucnu budou zase oběhově propojeny vlaky z Brodu a Ždáru na Ostravu..
Odlišné soupravy, odlišný (bohužel v situaci, kdy byla dána přednost přímým vlakům do Jihlavy namísto 1h taktu až do Brna) takt = zřejmě k tomu nedojde.
Za několik let bude mezi Přerovem a Brnem trať na 200 km/h, což současné soupravy Rj na této lince neumí, tak uvidíme jestli u další smlouvy MD nepříjde s požadavkem, který minule nebyl.
Gratuluji k vašemu optimismu ohledně doby výstavby trati Brno – Přerov:-)
Několik – méně než deset, jestliže se má začít stavět 2025, respektive stavba Nezamyslice-Přerov má probíhat 2025-2028 a další smlouva na R8 by byla stejně dlouhá jako předchozí, tedy na 2027-2035, tak tou dobou už tam snad takový úsek bude.
Až se probudíte, tak přeji hezké ráno:-)
Hodně naivní … jestli si myslíte že za 12 let bude trať Brno Přerov … brněnské nádraží se plánuje od roku 1902 …
Lol. Pan Elba byl asi nějakou dobu v Číně nebo Španělsku, tak už si nepamatuje, jak rychle se staví u nás. 🙂
Úsek Nezamyslice-Přerov bude rychle, do 3-5 let se bude stavět.
Od roku 1995 zhruba co 5 let se toto říkalo o trati Praha Kladno 😀
V ČR platí, že dokud se nekopne do země, tak je trať stále v nedohlednu….
Úsek Nezamyslice-Přerov bude rychle, do 3-5 let se bude stavět. Napiště si prosím do kalendáře za dalších 5 let – jestli nedopadne-nekopne se do země, koupím Vám a p. Sůrovi oběd v nějaké pěkné pražské restauraci; výběr na Vás.
Neumí? Všechny vozy v soupravě jsou na 200 km/h… Bez výjimky…
Jen bych se chtel zeptat redakce, jestli nema chybu v nadpisu clanku? Nezda se mi, ze by RJ mohl odtajnit o kolik porazil CD. Uchazeci v soutezich prece ostatni nabidky neznaji, pokud to nejsou e-aukce. Neodtajnilo tedy nabidky samo MD? Ale v predchozim clanku se pise, ze MD nabidky nezverejnilo. Odkud tedy RJ znal nabidku CD?
MD nezveřejnilo všem protokol o hodnocení nabídek. Ten dostali pouze účastníci. Takže RJ ví, kolik nabídly ČD a naopak.
No, vypadají ty jednotky opravdu zajímavě (dokonce bych řekl zajímavěji než ty staré a nové pohřební tramvaje LE).
Pro danou linku však mají jednu chybičku, která snad již byla vyřešena. Ta jednotka je/byla (podle tetičky wikipedie – jak české, tak polské) vybavena jen pro 3kV stejnosměrně.
Stránky výrobce (nutno otevřít PDF katalog) uvádí možnost výbavy pro 3kV DC, 1,5kV DC, 15kV AC i 25kV AC. Jako maximální rychlost je uvedena dokonce 250 km/h.
Tak se mi zdá, že PESA Bydgoszcz dokázala vyvinout lepší vlaky než Škoda Plzeň.
Samozdrejme ze se vybaví druhým systémem
Nízkopodlažní není taky, ale u verze RJ bude
Mě překvapuje ten počet dveří – nejsou jedny dveře na vagon trochu málo?
A kolik jich má Interpanter ?
Ano, také to není mnoho. Ale na rozdíl od DARTu jsou alespoň dvojité, tj. vetší prostor a tím pádem o kus svižnější (až dvojnásob) výměna cestujících 😉
Pan Sura je určitě rád, že to vyhrál jiný dopravce než ČD, protože nemá rád ČD.
Pan Sůra je rád, že stát ušetří za 15 let miliardu korun. Jinak je mu to zcela ukradené.
Pane Sůra.., nezaujatě… Z podstaty ztrácející se hodnoty koruny. Miliarda v tomhle cedníku, 15 let, argument je směšné. Nic osobního.. 😉
Ty nabídnuté částky ale určitě mají své inflační doložky, tzn. rozdíl nabídnutých částek by po dobu plnění kontraktu nezůstal stejný.
A pokud by „procento valorizace“ bylo u obou dopravců stejné, pak by se rozdíl v absolutním vyjádření postupem let zvyšoval (tím více při vyšší inflaci, resp. vyšším růstu nákladových vstupů, kterých se týká inflační doložka).
P. S. Jaký finanční rozdíl byste považoval v tomto ohledu již za „ne směšný“?
Směšné je tohle modré myšlení. Pět podobných soutěží a šestá linka jezdí zdarma. A celých patnáct let 😜🚈🚃🚃🚃🚃🚃
Jistě, ale zaplatí to cestující .. s nástupem RJ bohužel skončí celodenní krajské jízdenky … tudíž možnosti cestování s RJ budou nižší , protože logicky bude jízdné dražší. Dneska si za 279 Kc koupím krajskou víkendovou skupinovou na Vysočinu, a můžeme jezdit dva celý den vlakem po Vysočině … a že těch vlakových výletů na Vysočině je … RJ nic takového nenabídne …
Tak si udělejte pořádek na kraji. IDS-JMK nabízí víkendovou jízdenku na všechny druhy dopravy výrazně výhodnější, než cokoliv od jednotlivého dopravce.
Nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci … .
No bodejť. Proto taky expresy na Budějovice táhnou nejdražší lokomotivy v Evropě! Bohatá země si může leccos dovolit.
Dovolím si oponovat, za mě je pořád nejdražší lokomotivou v Evropě Mečiarova Ponorka 772, 380 patří stříbro.
Ale jinak je to skvělé, máme trať na 200 pro klopidla, která tam nikdy nepojedou a pro klasiky na 185, takže tam dáme hajtry, které víc jak 160 díky absenci ETCS nesmí…
A ty vagony, co tam jezdi, jsou na vice jak 160?
160 je v Česku díky frekvenci zastávek dostatečné pro všechny trasy kromě budoucích VRT.
Je otázka, kdy bylo možné z tech lokomotiv vycouvat. Tak nějak mam pocit, ze první ředitel ČD, který bral svou práci seriózně, byl až Zaluda a že za něj už z toho couvnout prostě nešlo.
A to bude chtít Jančura peníze i za spoje,které vůbec nevyjdou?Parkrat jsem s ním jel…Vickrat měl zpoždění a taky vůbec nejel…a pak zlaté cd…
Ony vlastně ČD nikdy nemají zpoždění a už vůbec se nemůže stát, že by nevyjely!
To je vidět co má pan Jiří K v hlavě. Já myslím že to ale je hromada exkrementů 🤣🤣🤣
Nesuď ostatní podle sebe
Jen by mě zajímalo, jestli v tom je doložka s růstem inflace
Standardní součást každé podobné smlouvy.
Co těm modrým gumám zůstane?? Potoky slz…😆
A on snad někdo věřil tomu, že ČD vyhraje 100 % soutěži a 100 % výkonů? To se neděje ani u DB Regio v Německu.
ČD má 100% ale jen nevyhraných soutěží což je absolutní ostuda. Ať se soutěží nové nebo staré vlaky. Co bude dál? Deset let přibagrované hybernace a konec?
Německo je špatný příklad, v EU je hromada jiných zemí s daleko větší podporou svého hlavního dopravce, nejpříkladněji z velkých Francie.
Nebo presedlaji a stanou se z nich žlutý gumy jako z tebe
Sám jsi guma. A uplně mimo. S RJ mě nic nespojuje. Chystej vazelínu.
Ale ale nelži, a proč to sem teda píšeš když je ti to úplně jedno žlutá gumo? A ne prosimtě, vazelinu chystat nebudu, ja jsem na holky, promiň
Jasně, protože 33 hrubého u ČD je lepších než 50 hrubého u soukromníka v nákladce. IN100 a fipky to vyrovnají tisíckrát!
V dnešní době už je jedno čím jedeš, jestli čd nebo RJ,kvalita asi stejná a zpoždění taky.
No protože zpoždění je dnes z větší části dílem Dobré správy. A většina cestujících spílá dopravci, ať už modrému nebo žlutému.
Upřímně jsem věřil, že tohle mají ČD šanci vyhrát. Po tomhle už jsem zlomil hůl. Tohle je začátek konce.
Zase ČD ziskaly smlouvu na 10 let v MSK, také budou dále jezdit na Jizerskohorské železnici. Jen naiva věří tomu, že ČD uhájí 100 % výkonů. DB Degio také nevyhrává všechny soutěže, kde se přihlásí. Když se klesá ze 100 % je to více vidět, dle mého se podíl ČD ustálí tak na 60-70 % trhu.
„Drobný“ rozdíl je, že na těch vámi zmiňovaných výkonech to bylo bez soutěže.
No zatím prohrávají skoro všechno co jde (pokud to není přímé zadání).
To souhlas, vedení by se mělo zamyslet. Nějakou soutěž by to už vyhrát chtělo.
To chtělo. Ale jak jsem psal jinde, nevím jak DB Regio, ale ČD jsou tak strašně neefektivní firma kde množství peněz mizí v nejrůznějších černých dírách, že jsou vážně asi v tržním prostředí nekonkurenceschopné.
DB je také obří neefektivní moloch a přesto soutěže vyhrát dokáže. Bohužel za tím vidím neschopné vedení a evidentně špatnou cenotvorbu nabídek.
Ale nevím jestli jsou i DB obětí politiky, kdy po volbách automaticky dochází k výměně vedení. To se pak těžko drží nějaká konzistence.
Hlavně mi ale přijde že ČD jsou zcela na okraji politického zájmu, a pokud by přestaly existovat, tak by si toho vlastně nikdo skoro ani nevšiml.
Aktuálně to spíš vypadá na 20-30%
Pro korektní posouzení by to chtělo porovnat obě nabídky, které pro jistotu zůstanou tajemstvím. Budeme tedy doufat, že RJ nabídnul nízkou cenu, včetně ETCS. Pokud se jim bude na něj přispívat, tak cena bude někde jinde.
Ne bez ETCS 12/2025 vyjede a nebude mít ETCS …..
Nové jednotky se delaji jediné bez ETCS…..
Co je to za hloupý dotaz samozdrejme ze je započítání i ETCS
Jako že by se záměrně střelil do nohy a přinutil Pesu, ať tam – na litość Boską – to ETCS nedávaj? Že on raději ty jednotky pak na půl roku odstaví, než mu AŽD vymyslí vlastní, dražší řešení?
Určitě se šel poradit do depa, kde mu řekli, že ETCS je blbost a nikdy nebude.
Já se omlouvám, ale 118 Kč za vlakokilometr je prakticky nemožné. Vždyť když si vezmete, že se bude jednat o NOVÉ jednotky na 200 km/h. Obávám se, že to opět budou akorát další problémy.
Je to netto smlouva, k tomu ještě připočtěte tržby z prodeje jízdenek
Lidi začněte myslet. Když je ta částka tak super nízká, tak musí platit, že je neto, a dopravce si to spraví cenou lístku pro cestující. Plus nejchytřejší vědí, že je to taky cena bez poplatku za dopravní cestu, která bude taky ještě dopravci zaplacena.
Poplatek za dopravní cestu (včetně ošlapného) ale není víc jak 20Kč / km.
S RJ jsem si dovolil cestovat dne 13.ledna t.r. z Lysé n.L. do Kolína vlakem R 1301. Protože se mi rozdíl mezi cenou za jízdenku ve 2. a 1. tř. zdál nepodstatný, zakoupil jsem si přes aplikaci RJ jízdenku do 1. tř večer den před odjezdem. Ráno vlak přijel načas, ale bohužel tím pozitiva skončila. Vůz 1. tř nebyl zařazen a tak jsem se posadil, kde bylo místo a když přišel průvodčí, zeptal jsem se ho, kam si mám sednout, když vůz do něhož mám jízdenku a místenku není zařazený. Opáčil mi, že pokud se mi něco nelíbí, tak si… Číst vice »
Jako v tom Nymburku na nástupišti?
Jo je to hrozný, chování jak u ČD.
Jel jsem z Lysé a průvodčí se dostavil za chvíli co vlak vyrazil na další cestu. Takže další zastávka byla Nymburk. Já se potřeboval dostat do Kolína, takže jsem nakonec raději mlčel a byl rád, že mám místo k sezení.
U ČD bylo populární „můžete jet příště autobusem!“
Tak určitě.
U ČD na relaci Ostrava-Praha nemá cenu ani 1. třídu kupovat v EC Ostravan. Nebývá tam skoro vůbec. ČD nezvládli ECM. Když si vzpomenu na IC s místenkou za 30 Kč s garancí jízdních dob s 160kou před více než 15 lety a dnešní ranní EC do Prahy v Béčku, tak není s ČD co řešit…
ČD dělá pouze to, k čemu je o objednatel donutí.
Nymburk nic moc, co?
Výhoda této soutěže je, že to budou ucelené jednotky, takže tu první třídu ani jinej vagón nelze někde po cestě zahodit a jezdit bez něj.
a nevýhoda, že když se něco pokazí na jedné části, tak nejede nic..což s údržbou ala rj bude bohužel velice rychle
Od toho jsou zálohy. Záleží čistě na objednavateli jaké nastaví pokuty za neodjetí spoje, podle toho si pak dopravce napočítá kolik potřebuje záloh a kde je má mít umístěny.
Nevýhodou ucelených jednotek je nemožnost přidávání dalších vozů. Jenom znásobení počtu jednotek.
Ale tohle je samozřejmě problém i railjetů (ČD/ÖBB).
Já to úplně stejně zažil u ČD! Z Budějic do Prahy nebyl místenkový vůz řazen vůbec, z Prahy místo velkoprostoru obyčejné B a místa sraženy k sobě, takže místo u okna jsem hleděl do narvané chodby. Průvodčí mi v prvním případě řekl, ať si teda někam sednu, vlastně stoupnu, protože bylo plno, v druhém že mám být vůbec rád, že sedím a jedu. Takže jen pokles úrovně na zcela běžný standard ČD…
Cože ? A to nepřišla ani kompenzace za chybějící 1. třídu ?
Kruciální otázka je, zda Cargo bude lokomotivám ř. 362 vracet zpět převod na 120 km/h. 😉
Bude
ČD si všechny 362 nechávají, takže nebude
Vzhledem k tomu, že mezi Plzní a Prahou i v současném přebytku vyrazí občas brejlovec není ta myšlenka na místě 😉
To bude zase oleje na kolejích.
Bude po tomto všem pan Krapinec ještě generálním ředitelem?
Čemu by se tím pomohlo? Tohle je systémový problém, neřešitelný.
Tak nezbývá nic jiného než pogratulovat vítězi soutěže, těšit se na nové vlaky a doufat, že MD bude nekompromisně trestat porušování podmínek. Jen by mě zajímalo, jak to bude se sankcemi, když se výrobci nepodaří vlaky dodat včas. Věřím ale, že to RJ zvládne 👍🏻.
pak je ještě otázka, za kolik bude jezdit RJ. Na lince Bohumín-Brno vyhrál nižší cenou, sliboval levnější jízdné… takže je levnější první a poslední vlak a vše mezi je dražší. Ve finále to zase zaplatil stát slevami na jízdném pro studenty a důchodce. A normální cestující. Fakt by mě zajímalo, proč není kritériem v soutěži i závazná cena jízdného.
Inflace nebyla že….
Teď ano, tehdy šla do záporu. Pro mě je paradoxně levnější jet z Ovy do Brna přes Břeclav s ČD, než s RJ přímo. Jen škoda, že to na sebe moc nenavazuje 🙁
A co jet přes Olomouc?
Tak dražší než OneTiket byt nemuze.
Si porovnejte jízdne OneTicket a jízdne ČD … a připočtěte možné akce na krajské jízdenky … OneTicket si koupí jen šílenec
MD v soutěži pouze stanovuje maximální cenu a to tím, že ve vlaku musí platit jízdenky OneTicket.
Pokud budou stejnej metr uplatňovat i u ČD a ostatních dopravců, tak proč ne. Od toho sankce jsou .
Podle smlouvy pokuta 25 mil. Kč za čtvrtletí (pokud méně než 80 % vlaků nemá požadovanou kvalitu).
Naivní plebs v domnění, že toto vše není dopředu domluveno a nachystáno…
A teď si položme otázku. Zajímá to plebs?
Nezajímá. Tohle není pro masy zajímavé téma. Dokonce bych řekl že většina populace ani netuší, že po kolejích jezdí i jiní dopravci než ČD, natož třeba jaký je rozdíl mezi ČD a SŽ.
Je to spiknutí!!!
Jebom teda doufám, že příčiny současné situace bude u ČD analyzovat někdo kompetentní a ne jako vy, který v tom má politicky jasno.
To je leeež. Je to kampaaaň 😀
Na druhou stranu výsledkem analýzy vůbec nemusí být, že je v ČD něco tolik špatně, jen třeba nešla do takového rizika, do jakého šel RJ, nekalkulovaly dopředu s tím, že něco nebudou plnit a že dostávat pokuty je výhodnější; A kdyby se ČD snažily za každou cenu vyhrát i s podnákladovými cenami, bylo by to také špatně.
ČD počítali s těmi co tam jezdí teď (teď moc lidi nejezdi, ti co můžou jedou expresem, protože kvalita je otřesná)
RJ asi vsadil na to že nové jednotky přiláká více lidi
No jestli výsledek analýzy proč prohráváme všechny soutěže bude ten, my děláme všechno dobře a můžou za to oni, tak sorry jako. V jiných sektorech/odvětvích toto řeší firmy denně a buďto vyhrají nebo ne, nic mezi není.
Taky je varianta vyhrát soutěž, a pak na tom prodělat gatě nebo si alespoň poškodit pověst. Mají se ČD snažit ještě podlézt laťku, kterou RGJ nasadil R23, aby byly levnější? I v jiných sektorech se firmy nesnaží vyhrát i za cenu vlastního sebezničení. Ale tím neříkám, že je to tak nutně i v tomto případě (ta analýza neproběhla). Taky by mohla být strategie pro ČD, pro soutěže, kde může vyhrát jen nekvalitní nabídka, založit dceřinou společnost a jezdit tam pod nějakou „podřadnou“ značkou. Rovněž pokud se stane, že na tom RGJ bude prodělávat, a bude chtít pod různými záminkami přisypat,… Číst vice »
Volného paradox v praxi
ČD cca 144,66 Kč
RJ cca 118,40 Kč
Netto.
Nicméně i tak neuvěřitelný rozdíl oproti až dvojnásobným nákladovým cenám (tzn. brutto, nicméně jde o výkony, kde se na jízdném vybere rozhodně méně než částka odpovídající polovině nákladů) na mnohých regionálních linkách.
Inu, ukazatelé jako denní/hodinový kilometrický proběh, průměrný počet cestujících na spoj atd. jsou nekompromisní.
Proč by se na jízdném mělo vydělávat méně než polovina nákladů, když na podobné trati Praha-Ostrava se jezdí volně, a jízdné zaplatí veškeré náklady i zisk?
Cena u ČD vypadá líp 😉
Jenom je spočítána špatně. Ve skutečnosti je trochu nižší. Stačí použít kalkulačku. 🙂
Tak doufám že budou hlavně jezdit z Vršovic jako teď ČD..
Zázemí budou mít v Hostivaři, tak se to nabízí.
Jazdiť budú odtiaľ, odkiaľ to budú mať objednané. Keď to MD objedná z Radotína, bude sa jazdiť odtiaľ.
A co na to modre gumy?
Dajú olej na koľaje 😀
A vykotí se ČD Cargo. Nebylo v jízdním řádu a tak vznikl dojem, že tam jezdí jenom Jančura…
No? Co Vy na to?
„„Cestující se mohou těšit na služby, které jsou u společnosti RegioJet již standardem.“
Toho se upřímně při tom, co RJ aktuálně předvádí docela děsím…
Budeme mít zpoždění asi půl hodiny páč si musíme prohodit lokomotivy.
Jenže tady lokomotivy nejsou
To co tu jezdí ted lokomotivy má. A vzhledem tomu kolikrát to už udělali, tak mi to prijde jako standard.
Je to dokonce horší, než to co předvádí ČD na Vysočině?
V nedodržování kapacit na svých současných rychlíkových linkách určitě.
Jezdí jenom s mašinou? S jedním vagonem se tam už jezdilo ale tam byla kapacita určitě v pořádku 🙂
Já tez
Taky mě ta věta bouchla do očí:-). Tahle firma ví, jak se propagovat.
Noooo, tak snad RegioJet do těch dartů nedá ty otřesně nepohodlný sedačky, které jsou v dartech u PKP Intercity. To by ani to kafe zadarmo nezachránilo. 😀
To může RegioJet změnit. 🙂
Hlavně ať někdo odrajní ty šrotu UL do Kolína, kdy chcipla i Adamka 140.052 a na R vyjela německá ojetina. Kromě toho schazi i personál. Je to super, zkuste se svézt.
Ja jsem jel minulý pátek a ve vlaku byli 2 stevardi. Nefungovaly zásuvky, odbavovací systém. V létě nefunguje casti klimatizace nebo je vydávána 2.trida za 1.
Mě by stačilo, kdyby fungoval alespoň záchod. Ale to je asi nadstandard.
Já asi nikdy v životě po této trati nejel, ale nějak se mi nechce věřit, že by ty rychlíky mohly být tak hrozné.
Skoro mě to motivuje to jet někdy na vlastní kůži vyzkoušet.
Jel jsem ze Všetat do Litoměřic a nebyl žádný problém.
Škoda že tu linku neudrželi modří. Dneska jsme se tam mohli vozit Béčkama. Bohužel je tam žluté zlo.
Bohužel i kdyby vyhrálo cd, tak by jezdilo s novýma jednotkama. Bohužel tak pohodlný vagón jako třeba Bmz už si dneska nikdo neobjednavá.
Byla by i někde cena za kilometr obou uchazečů?
vzdyt ji mas primo v clanku…
vzdyt ji mas primo v clanku…