Rozdávání ze státní kasy pokračuje. Taxikáři dostanou příspěvek 500 korun za den

Taxi. Ilustrační foto: Pixabay.comTaxi. Ilustrační foto: Pixabay.com

O příspěvek bude možné žádat zpětně od 22. října loňského roku.

80 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alice

Tak se mi zdá, že jsou taxikáři v ČR snad jenom v Praze a pokud už někdo přece jen zabrousí i do jiných měst, každý taxikář má automatickou nálepku zloděje právě po vzoru Prahy. Jistě, nelze popřít, že v této sféře podniká i řada velmi neslušných a nepoctivých lidí, ale je třeba nezapomínat i na ty slušné, co jen dělají svoji práci a nemusíte se bát, že Vás chtějí obrat či něco horšího, i těch je stále dost a nevidím důvod, proč by si taxikář neměl zasloužit bonus. Že má nálepku po vzoru Pražáků, no, za to nemůže. Však i… Číst vice »

ušatá

To už je víc než nehoráznost. A drzost, aby něco požadovali a dostali. Zrovna taxikáři!

Szantus

Osobně vidím největší problém v uznání nároku ve větě: „Nárok na kompenzační bonus 500 korun aktuálně denně náleží podnikatelům s činností podnikání v přímo omezených, případně zcela uzavřených oblastech ekonomiky, a to za každý den omezení. Tato činnost musí být současně za rozhodné období měsíců června až září 2020 pro daného žadatele dominantním zdrojem obživy.“ Pokud měl někdo problémy se tím uživit, tak určitě v daném období dělal i něco jiného a nárok mu nevzniká – možná než zde plkat o ničem by nebylo špatné, kdyby stát on-line zveřejňoval kolik je přijatých a schválených žádostí a to i po delší… Číst vice »

Fandik

To dostanou kompenzace i ti zlodeji, co okradali turisty??? A nebo i ti, co mlatili chudaka Janka Rubeše ze streamu???.

Jindra

Proč nedostanou od vlády kompenzace dopravní piloti? Dozvídáme se z médií, že dopr. pilot se zaučuje jako řidič rolby, jiný jako strojvedoucí, řidič nákl.auta,autobusu atd. Práce je dost, ale taxikáři jsou zvláštní sorta. Rozdává se každému,kdo natáhne drze ruku.

richard

od kdy do kdy možno žádat o kompenzaci

Clovek

Po devátý je Praha plná taxíků, Uberů i Boltů, lidi se bojí jít pěšky nebo jet sockou. Jiné podniky imo trpí víc.
Navíc, tohle střílení plošných náhodných částek za den je nespravedlivé a absurdní. Všude na západě se reparace dávají na základě nějakého výpočtu..

Jindra

Je to zoufalý tah ANO. Veřejná doprava osob nemá nárok na kompenzaci a proto omezuje spoje, možná se zastaví finance do infrastruktury, ale taxikáři dostanou. Aby věděli, koho mají volit. Vláda kompenzuje naprosto nesystémově, tím ovšem netvrdím, že opozice by to zvládala lépe.

Karel Novák

Pane jste idiot, jako taxikář jsem přišel v minulém roce o 400 000Kč tržby jak by se vám líbilo dělat u svého zaměstnavatele rok zdarma? Kompenzační bonus jsou „drobné“ které zásadně pomohou. Přeji hezký den

súdružka Kolesárová

Dobrý den, uvažoval jste nad tím jít dělat něco jiného, když o Vaše služby není zájem? Třeba místo taxislužby dělat rozvoz zásilek, jídla apod…

Karel Novák

Vážená soudružko, pokud si myslíte že neděláme nic, tak se pletete, vlozíme vše co se dá, abychom nezemřeli hlady, i o klasickém zaměstnání máme zájem, nicméně od loňského roku, se i na tyto pozice čekají dlouhé fronty.

Karel Vlk

Pane taxikáři. Chtěl bych vidět Vaše daňové přiznání. A dle toho bych Vám vyplácel pomoc. Možná jste jeden z těch co daně platí. Potom nemám problém aby Vám stát pomohl.

Ketchup1970

Jako Německo , podle tržeb , i restaurace i taxíky. Ono stejnak zas ti poctivý dostanou přes držku.

Karel Novák

Možná byste byl šokován , co takový malý OSVČ musí zaplatit

Pája

Kraje, města i stát omezují základní dopravní obslužnost a přemnožení taxikáři dostanou kompenzační bonus? Děda kdysi dávno říkal, mezi blbostí a sabotáží je hrozně tenká hranice.

Jindra

Bohužel, je to kvůli daňovému balíčku, který je výtvorem ANO a ODS. Jak pravil brouk Pytlík alias Fiala, kraje a obce se trochu omezí, ale lidé budou mít více peněz v pěněžence. A šéf ANO pronesl, možná trochu nadneseně, že kraje zruší. A vše se bude řídit centrálně z Prahy.

Ondra

Rád bych věřil, že epidemicky máme snad už to nejhorší za sebou nebo aspoň brzo budeme mít, bohužel na jiné frontě nás ještě toho čeká dost nepěkného. Účet za tuhle srandu se bude muset zaplatit a v zoufalé situaci bude muset vláda (ať už tam bude jakákoli) dělat zoufalé věci. Sektorové daně, zdanění vkladů nebo rovnou měnová reforma, rozprodej státního majetku… Máme se na co těšit.

Jenda

Mě docela fascinuje, kolik lidí si myslí, že adekvátní cena za taxi z centra na letiště je 99 Kč s úsměvem a welcome drinkem zdarma. A když mají platit přes 500, tak už je taxikář zloděj. Stejně tak mě fascinuje vynášení „alternativních“ taxislužeb do nebes. Párkrát jsem s tím jel a dospěl jsem k názoru, že ti téměř bez výjimky přistěhovalečtí řidiči, kteří jsou schopní zabloudit cestou od Hlaváku na Pankrác, jsou sice zajímavá atrakce, ale když se někam opravdu potřebuju dostat, tak bych si je neobjednal. Normální taxík objednaný přes dispečink bude sice třeba o 20 % dražší, ale… Číst vice »

Nekdo

nikdy. naprosto nikdy bych nesedel do taxíku v České republice. kolotočáři v teplákovkách, burani s vypnutým taxametrem, zloději jezdící oklikami, nebezpeční arogantní řidiči a tak dále. v jiných zemích, jak na západ, tak i na východ od nás taxíky příležitostně používám, ale tady doma bohužel ne. dokonce i když si to můžu v rámci služební cesty dát do nákladů, tak mojí zásadou je, že taxikářům nikdy nepřispěji ani korunou. a ano, už jsem kvůli tomu třeba i v noci hodinu šel pěšky z nádraží domů. prostě běžte do horoucích pekel!

Tomas

jel jsi vubec nekdy v cechach taxikem?

Já, kdo jiný

A Bratislava jako přes kopírák. Od té doby, co po mně chtěl taxikář z Petržalky na letisko 39€, vyhýbám se taxi obecně, co to jen jde.

Ketchup1970

Mám číslo na takového co mne vzal z hlavnej na Inchebu za 5€ …

Ketchup1970

Poptejte se na taxikáře ve Francii … pálka jak hovado .

Clovek

Poslední asi tři roky jezdím zásadně Bolt nebo Uber, docela často. Nikdy jsem neměl problém s řidičem. Ano, často nemluví česky, ale to mi je jedno – jejich chování bylo vždycky profesionální a dostali mě kam jsem potřeboval

Karel Novák

Naprosto souhlasím, v diskuzi jsou velmi „inteligentní lidé“ co si neuvědomují že provoz Taxi stojí nemalé peníze, a modely typu Bolt jsou dlouhodobě neudržitelné pro provozovatele, o kvalitě se nebudeme ani bavit

MLB

Chápu tvůj postoj, ale v taxi byznysu je tolik různých ojebávačů, že se lidem vůbec nedivím, s jakou chutí využívají ty alternativní taxislužby přes mobilní aplikace. Především v cizině kde se dorozumíš omezeně nebo vůbec to má obrovské výhody. A může být klidně pravda, že peníze z těch aplikací tečou někomu úplně jinému než řidičům a skuteční féroví profi taxikáři pak nemají jak se uživit. Ale tohle přece nejde vyčítat těm zákazníkům, ti si prostě volí službu, která jim vyhovuje. A to je ta, která je garantovaně slušná a předvídatelná, což prostě profi taxikáři velmi často nejsou.

MLB

Už proto je potřeba, aby okamžitě skončil nouzový stav. Já se nedivím, že lidi natahují ruce, když se rozdává, ale to se fakt necháme za 1 rok zadlužit víc než předtím za celou dobu od revoluce? Tohle už začíná být splatitelné jen další válkou a/nebo vlnou znárodnění. Docela mě to děsí.

Tomas

ono bohužel moc jiných možností není

Pravdepodobnost

Variantou je napriklad inflacni tisteni penez eufemisticky nazyvane „kvantitativni uvolnovani“. Inflace je de facto dan uvalena na veritele (tedy ty kteri maji penize).

Co nechapu, ze si to tyto „temne sily“ v pozadi nechaji libit. Bud nejsou tak mocne jak se furt vyklada, nebo prijmuli svoje zdaneni aby se system nezhroutil (jako my prijimame svoje zdaneni aby byla dopravni infrastruktura).

Dalsi variantou je to co provedl orban.

Pravdepodobnost

Jenomze my dluzime sami sobe. Dnesni splet statnich pujcek pripomina sit firem zalozenych za ucelem zastreni skutecneho vlastnika. Zatim co jsem cetl tak ty analyzy vetsinou skonci u (polo)statni banky (jejichz volne akcie drzi fondy) nebo ruznych fondu (vlastnenych bankami). Ty nasledne vlastni sebe na vzajem a vytvari financni superkonglomerat. Tech je v euroatlantickem prostoru 6-7 bez znalosti fyzickych vlastniku. No temhle lidem si nikdo majetek zabavit nedovoli (pokud ti lide existuji). Jenomze tihle lide zaroven nedovoli aby padl tenhle system takze nebudou chtit splatit nesplatitelne dluhy (ale zaroven je nebudou moct odepsat). P.S. kontrolni otazka soudruzi: KDO JE VLASTNIKEM… Číst vice »

Ondra L.

Tak jako stat neni firma, neni ani statni dluhopis stejny jako firemni pujcka

Petr Otáhal

Jsem taxikářem 10 let. Jezdím převážně v Ostravě, občas v Praze. Kompenzační bonus pro dopravce jako jsou autobusy a taxislužby absolutně nejde srovnávat. Busy (jsem taky řidič) fakt stojí, provozovatelé mají nesrovnatelné náklady s taxi. Přestože jsem ale taxikář, bonus pro nás jsou vyhozené peníze, a to doslova. A na ukázku z byznysu: Bohužel, 80 % nás jsou dylyny a dylynami zůstanou. Taxikařina je již nyní zcela v rozpadu, a není to jen covidem, ten je jen další z důsledků. Hlavním důvodem je nástup aplikací, zvláště Bolt a Uber. Zprostředkovatelé těchto digitálních taxislužeb žijí z poplatků a mají za sebou… Číst vice »

ABC

holt taxikaření bude doménou přistěhovalců a pro příležitostné výdělky tak jako je to ostatně v té „vyspělé“ západní evropě.

Zdenda

Dekuji za detailni vhled. Nemuzu se ubranit dojmu, ze jde o prirozeny stav veci, stat by do toho mel zasahovat spise mene nez vice, taxikareni a dalsi ridicska povolani se presunuji mezi ta malo kvalifikovana a proto i to ohodnoceni. Dnes uz nepotrebujete znat detailne cele mesto, navigace to vyresi za vas, ikdyz treba hur.

Apten

Propírate tu taxikáře z Prahy. Ale i v daleko menších městech jezdili taxi a když jim zavřely hospody v 8 večer a zákaz vycházení od 21 hod, tak jich spousta sedí doma na telefonu a čeká na rito. Stát na štaflu kde hodiny nepřijde nikdo nebo pár lidí tak to neuživí nikoho. A vozit jídlo, na to už jsou zavedené firmy.Poptavka klesla o 90%.

Petr Otáhal

Bohužel toto většina lidí nepochopí. Slovo „taxi“ je takřka sprosté slovo a vyznačuje automaticky synonymum pro pražské (brněnské, ostravské. dosaďte krajská města) taxikáře v teplácích a s řetězy na krku. Ještěže tu máme Bolt a Uber. Až pak někdo pojede veřejnou dopravou do menšího města a bude potřebovat dál, možná bude překvapen, že půjde pěšky, nebo stopem. Protože mistní taxikář živnost pověsil na hřebík a šel dělat něco jiného. A jiný otrok tam už nebyl. A ejhle, aplikace tam nefunguje, co teď? 😉 Anebo si za to nechá naopak zaplatit – a zase to bude zloděj. Tento boj se nedá… Číst vice »

Kalanis

Mi připomíná tu scénu z filmu Taxi,Taxi , kde taxikář Daniel ukazuje policajtovi Emilienovi, jak se dělá kšeft – 1 auto, 1 pojištění, 1 licence ale 2 asijští řidiči; 1 řídí a druhý spí v kufru.

ABC

V menším městěch (často i okresních) mnohdy funguje jen jeden či dva taxíkaři v pátek a sobotu večer. Jinak stejně prd nebo člověk zaplatí pětikilo jen za příjezd taxíku z krajského města. V normálních státech je taky standard tolerance 0,5 promile. Což je u nás bezmála težký zločin.

Otakar

Pokud by tu byla tolerance 0,5 promile, tak by tu běžně jezdili lidi na sr***y. V Česku bohužel funguje jen represe.

ABC

Však ano. Nechť ta represe funguje a všechny co jezdí na sr***y vychytaj během prvního měsíce. V čem je problém?

Otakar

Myslíte, že všechny vychytají během prvního měsíce? Když se jim to nedaří ani za nulové tolerance? Pokud ji zvednou, začne takto jezdit více lidí, kteří neznají hranu.

ABC

On se je nikdo ani vychytávat nesnaží. Policajti buď měří za bukem nebo chytají na místně profláknutých místech. A pak když se udělá každoroční (pravda covid to asi letos zkazil) megaakce jako že večer zavřou magistrálu a berou každýho, pravidelně chytí tak do desítky provinilců z pár tisíc kontrolovaných. Kolik z těch deseti mělo trochu zbytkáče nebo jedno pivo po večeři to už samozřejmě v tiskové nenapíšou.

ABC

v tiskové zprávě

Ketchup1970

V mém rodném městě začali jezdit kluci za 1,99€ kamkoliv po městě. A užívili se. Před nádražím se fláká po příjezdu rychlíku 3-5 aut. Když jsem vystoupil mezi posledními musel jsem šlapat na sídliště pěšky. O víkendu měli rito .

Kamui

Nechápu kde na to stát pořád bere. Nebo chápu, a o to víc je mi z toho na bl… zvracení.

Jan Novak

Neviděl jste loňský a letoší plánovaný schodek rozpočtu? ANO a ČČSD na to bere z budoucnosti nás a našich dětí. Jim je to jedno, oni budou mít nahrabáno, jejich dětem to vadit nebude…

Os9068

500 je jedna cesta z centra na sidliste, takze timhle vlada nastve jak taxikare, tak ty, co je nemaj radi.Tohle zjevne zapomneli konzultovat s Marou Prchalem.

Lxxxx

Copak jim někdo zakázal jezdit?

Kalina

dtto covid-bus

Petr Otáhal

Kdo pochopil, zařídil se jinak. Kdo nepochopil, brečí a natahuje ruku. Já jsem začal jezdit pro Dáme Jídlo, Wolt a PPL. K tomu si střihnu směny v Dopravním podniku Ostrava na autobusu. Sem tam sklápěčkou. Ale je to konec volnosti. Peníze mám, ale za cenu 12-15hodinové práce denně, vyjma neděle, kdy se snažím mít volno. Na taxíku jsem si vyjezdil měsíčně okolo 35 čistého za cenu práce okolo 10 hodin denně, časté volné víkendy. To skončilo. Ale pozor, covidem to není, ten to jen dorazil. Příčina krize v taxi je jinde.

Anonymas

Proč nejdete dělat řidiče busu na stálo? 35k mít asi opravdu nebudete, ale minimálně každý druhý víkend byste měl mít volný plus i nějaké volno ve všedním dnu.

Petr Otáhal

Je to jedna ze zvažovaných možností. Na taxíku je skvělá ta volná pracovní doba, ale ten časová náročnost (rozumějte otrok za volantem) je čím dál větší. Mně to fakt baví, ale když vezmu v úvahu, kolik nervů mě to stojí, „co“ vozím (ano, vozím i na Boltu za 70 Kč – minimální cena – naše „Čechy“ se sociálními dávkami a 2 nákupními košíky včetně vykládky a nakládky), stále se zvyšující náklady, přitom stále vyšší tlak na co nejnižší cenu, je to dlouhodobě neudržitelné. Na busu budu mít sice cca 25-27 (tj. jako teď), ale více času, nula nervů s náklady… Číst vice »

Nekdo

to je mně líto a moc Vám přeji, aby se Vám v pracovním životě dařilo. když se bude dařit jiným, tak ve výsledku i mně, je to jednoduché. a co teda nechápu – to si lidé fakt sednou do taxíku ze zcela neznámým řidičem a nevezmou si roušku? to mně přijde hodně přes čáru. já si ji beru i když jdu do vedlejšího kanclu a to je tam daleko větší prostor na jednoho člověka než v taxíku a taky jsem tam typicky pouze pár minut :/

ABC

Já mám mám kámoše spolužáka ze základky, řidiče autobusu co furt říkal X let hlavně nechci skočit na kamiónů a jezdil bídu s nouzí pro různá ČSAD (včetně tohu že mu při pauze vykradli pokladnu). Teď jezdí na kamiónu obvykle ze západu Čech do Francie, jak si nastaví šichy tak to má (přes možná zdržení) aby byl o víkendu s rodinou a je fakticky spokojen. Takže kdo si to nastaví tak jaký to má.

Pražák

Nezakázal, jen jejich zákazníkům zakázal večer vycházet a zavřel restaurace (hlavní zdroj klientů).

Ketchup1970

Je to trh, není poptávka potřeba – musí být menší nabídka . Jinde je zas poptávka po instalatérech , elektrikářích , strojvedoucích . Jak pravila hornikům Železná Lady : tak si vemte kolo a dojíždějte , když zavírala doly…

Jindra

Jezdí vesele dál, toto přilepšení je bonus od současné vlády. Účet budeme platit všichni.

Iveta

jo to je dobře ,být doma za 500 denně a předtím jsem jezdil s cizinci 200 kč kilák ,nebo na smluvku bez taxametru ,stejně jako hospody pivo za 150 guláš 400 a zisk byl měsíčně tak 20 tisíc(fiktivně) ,hlavně at neplatíme daně .Když na sociálku přijde člověk co dělal třeba 20 let a nyní se nedaří ,bude potřebovat tolik formulářů ,že se na to radeji vysere a úředník mu vleze až do koupelny a propuštěnej kriminálník recidivista dostane okamžitě 1000 kč hmotku,jen natáhne ruku a dá občanku .Kdy už ty šmejdy naházíme do Vltavy

Pravdepodobnost

Jenze kriminalnik musi taky vyplnit tolik formularu. A taky mu urednik vleze az do koupelny.

Penez dostanete od statu vic nez kriminalnik protoze jste vic prispival.
Nepenezni parametry jsou stejne.

Jiří Kocurek

… najít si nějaké stabilní povolání… kuchaře – jíst a vařit se bude vždycky … ve škole a mít prázdniny stejně jako děcka… BANG!!

ABC

jo vařit se bude jako vždycky ….v zavřených hospodách

Miloslav

Taxi bylo zakázané? Chápu to u smluvních doprav, navázaných například na hotely.

Kalina

Tvrdili by úplně stejně jako autobusáci, že nejezdí turisti.

Kalina

Bohužel zřejmě nebyla jiná možnost. Jakmile se začalo rozdávat autobusákům, atd., logicky požadují dotaci i taxikáři. Holt buď nikomu nebo všem, jinak je to napadnutelné.

Žabák

Nezbývá než doufat že ANO má rozdávání naplánováno tak, aby stát nezkrachoval alespoň do konce jejich volebního období. V opačném případě v marketingovém oddělení ANO líp nebude.

Rossec

Nesnáším tuto estébackoprolhanou vládu a taxikářů se nezastávám, za svou pověst si mohou sami. Někteří taxikáři by si měli dát pár facek a probrat se z cen Praha centrum – letiště za 2.000,- a více, (když to zákazníci platili, proč by to nejezdili). Např.Bolt s rozumnými cenami jezdí po Praze neustále.

Žabák

Nevím, ale spojovat komunismus a druhého nejbohatšího člověka v zemi je docela crazy.

Kubrt

Co je na tom crazy? Že se premiér aktivně podílel na fungování komunistického systému v ČSSR je fakt. Že jeho vládu drží u moci a pod krkem KSČ, je taky fakt.

Žabák

To je jistě pravda, ale kdo se trochu vyzná v ekonomii jistě bude souhlasit že idea komunismu je v přímém rozporu jak s pozicí na žebříčku miliardářů, tak s odškodňováním živnostníků. Z uvedeného plyne že Andrej je spíš čorka než komunista.

Jiří Kocurek

Mercedes-Benz 600 byl považován za buržoazní nabubřelost.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_600

Mao Ce Tung si jich pořídil 25 kousků. Ony sice teda patřily Straně a Vládě, jako všechno ostatní, ale jak už to v diktatuře bývá: státní = diktátorovo.

Žabák

V Číně je do značné míry kapitalismus (z komunismu mají akorát centrálně plánovanou ekonomiku). Ale k tématu, Babiš byl nebo je diktátor? Kdy v ČR naposled byla diktatura?

GPGP

Babiš je lhář a dotační podvodník, bude muset za nové tzn. jiné vlády vrátit dotace a pak dostane i domácí náramek za to že chtěl okrást EU 🙂

Kubrt

Nikdo tady neřekl, že AB je diktátor, je to „jen“ gauner, který se o sebe uměl dobře postarat za komunistů (s pomocí rodičů) i po komunistech.
Nevím, jestli si Čína ještě zachovala nějaké prvky plánovaného hospodářství, ale určitě si čínský komunistický režim udržuje monopol na politickou moc.

Žabák

Pan Kocourek tu vytáhl diktátory, mě by to ani nenapadlo 🙂 Číně mnoho prvků komunismu nezbylo, stejně jako spojování komunismu a Babiše je zcela mimo. Kradl v jednom systému, krade v druhém, ale žádné ideové komunistické postoje v tom nejsou.

Pravdepodobnost

No to by me zajimala vase definice kapitalismu. Cinani akorat dovoluji plebsu aby delali veci o ktery se nemini starat stat.

V podstate si delejte co chcete pokud nezasahujete do zajmu statnich organizaci. A neprekazejte statnimu zajmu.

Vic nez kapitalismus je to decentralizovany komunismus.

Žabák

Takže komunismus se dle vás definuje jako společnost s rozdělením na vládnoucí skupinu a ovládanou. Nebo jak?

Nekdo

je to čorka. ale taky třetí generace kované komunistické famílie, jejíž členové byli na různých pozicích bolševického aparátu, takže od dětství v podstatě vyrostl v naprosto pokřiveném prostředí morální pouště. takže za mně je to jednoznačný následek rozkladu vztahů a morálky.

Žabák

Svalovat rozklad morálky na komunismu který tu přes 30 let není je velmi alibistické, zároveň znovu musím zmínit že kdo se trochu orientuje v ekonomii a politice nemůže spojovat miliardáře a komunisty do jedné kategorie. To je prostě nesmysl.

Kubrt

Pomůže rozlišovat „ideologický“ – idealistický komunismus, v nějž mohli věřit chudí lidé v 19. a první polovině 20. století a „reálný komunismus“, ve který se to vždy zvrhlo a kdy se pod rouškou komunistické ideologie realizovala touha po moci a prospěchu nějaké skupiny lidí. Ve jménu šíření komunistické revoluce se dočasně realizovala ruská velmocenská politika, která tu byla před bolševiky a je i po nich. V našich poměrech, kde nemáme ambice být rozpínající se světovou velmocí, zůstalo je u toho „drobného“ obohacování jednotlivců – bydleli komunističtí pohlaváři v dělnických bytech na Žižkově a v Karlíně? Ne, jakmile to šlo, zabrali… Číst vice »

Ketchup1970

To musím jít říct našemu učiteli občanské nauky, ze nám opomněl říct , ze za 35 let budou lidi volit komunistického nomenklaturniho miliardáře a oligarchu . A to měla ČSSR víc než milion členů KSČ/KSS 😀😀