Rotterdam popřel, že by už povolil rozmontovat most kvůli Bezosově jachtě
Rotterdam, most De Hef. Pramen: Avalphen / Wikimedia Commons - License: CC-BY-SA
Zpráva o rozmontování mostu vzbudila protesty obyvatel Rotterdamu, možnost demontáže nicméně stále existuje.
Evidentně zde jde o výšku, jelikož hned vedlestojící silniční most je úplně stejně široký, akorát se zdvihá na pantech, čili v otevřeném stavu výška libovolná. Historický železniční most už není víc než 20let v používání, byl však prohlášen za památku a celkem nedávno rekonstruován. Přitom slibovali že už ho rozebírat nebudou… Výška pod mostem je řádově 50m (rozpětí přes 55m) takže loď (jachta) délky okolo 110m se tam musí vejít bohatě, vadit můžou tak maximálně stožáry pro antény (radar, vysílačka) tak ty si úplně v pohodě můžou namontovat až po proplutí… jde čistě jen o pár drobáků (v porovnání s… Číst vice »
Mimochodem, takhle nějak to tam vypadá…
https://en.wikipedia.org/wiki/Erasmusbrug#/media/File:Rotterdam_Erasmusbrug_Kop_van_Zuid_20050928_40201.JPG
Jinak update, ta jachta má být třístěžňová… to už leccos vysvětluje… pak je otázka jestli za dostatek peněz nepředělat na otvírací opodál Willemsbrug na druhém rameni… měli by to jednou provždy…
Předpokládám že celej ten humbuk je jen o tom že si loděnice zjišťuje jestli ty stěžně co tam mají být bude moct osadit u sebe, nebo loď po dokončení přesunout „vedle“ a stěžně osadit v jiném doku. První varianta je pro loděnici bezesporu pohodlnější a nejspíš i nákladově efektivnější. Když to nepůjde tak holt ty stěžně nasadí jinde no. Předpokládám že plán B byl vždy původně v plánu a plán A je jen alternativa kdyby náhodou.
Vtipná debata, jen co je pravda. Tipl bych si, že dokud to nebylo medializované, tak Bezos o žádném mostě ani nevěděl. Prostě se dohodl na koupi jachty a kde a jak se staví ho nezajímalo. Proč taky? No a loděnice na základě historické zkušenosti nebo i nějakého předběžného zjišťování zahrnula do ceny náklady na rozmontování. Očividně to bylo levnější, než to stavět jinde.
Rozbehla se tu vcelku politicko-filozoficka debata 🙋 Money talks bullshit walks. Si vas, soudruzi, koupi i s mostem 🙃
Most vede odnikud nikam, je trvale zdvižený, takže ani pěší na něj nemohou. Funguje jen jako překážedlo na vodní cestě do vnitrozemí. Chápu že památka, ale nějakou úpravu pro snažší zprůjezdnění tam při rekonstrukci udělat mohli.
Proč jako překážedlo … podjezdná výška s velkou pravděpodobností odpovídá podjezdné výšce dalších „překážek“ na vodní cestě … a tudíž výšce plavidel …
Že si někdo nechá nakreslit výkresy na plavidlo vyšší je jeho problém … výrobním řešením může být, že nadměrná část se vyrobí samostatně a nasadí až za „překážkou“ …
Ostatní mosty na trase jsou sklápěcí, takže mají výšku neomezenou.
Dobře že tak, kapitalistický pes si nemůže dovolit vše co si umane! Ničit historickou stavbu jen kvůli nějaké lodi, která bude sloužit jen nenasytnému lakomci by bylo značně hloupé! Jednou jistě přijde čas, kdy jim jejich penízky už k ničemu nebudou a vyzkouší si také, jaké to je doopravdy pracovat a ne jen brát!
Nejvíc nenasytní lakomci bývali rudí teroristi.
Mluví z vás naprosto nechutná závist a nenávist.
Nastudujte si něco o pracovních pomínkách v jeho podniku a možná přesztanete kecat naprostý krviny o rudejch teroristech, závisti a nenávisti.
O těch vím, ale pořád to nemá na závist a hamižnost rudých teroristů. Majetek v hodnotě kolika set tun zlata jimi byl v minulém století ukraden? A to neuvažuji náklady ušlých příležitostí.
Nejlepe udela, kdyz jachtu neprevezme a necha ji tam zhnit, firma zkrachuje, propusti spoustu lidi. …a nastane socialisticky raj. Jakoze takovou jachtu nikdy mit nebudu, tak tahle zavist je znicujici, misto aby z toho udelali reklamu pro mesto, prachac to zaplatil, tak takhle nakonec prachac zustane stejne prachacem a chudy budou jeste chudsi.
Asi tak. Celkem by mne zajímalo kolik lidí co proti tomu protestuje má doma věci objednané přes Amazon, nebo využívá jeho služby pro veřejnost. (To že jejich zaměstnavatel třeba jeden a AWS moc neovlivní)
Máte pravdu , Rotterdam má nejvytíženější a jeden z největších přístavů v Evropě ( 14,8 milionu TEU představte 20 ti metrovej kontejner, tak to je TEU ) 700 milionu euro zisk v roce 2018…
Ale rozhodně, celé město stojí a padá s jednou jachtou… A pokud jachta nebude, tak nastane socialismus… LOL
Ono poslat loděnici do háje může znamenat řetězovou reakci a udělat i tak celkem problémy. On přístav je přístav a výrobní závod výrobním závodem.
Ono si myslíte že je tam loděnice jenom jedna??
tady se jedná o jednu loděnici Oceanco specializovanou na stavbu luxusních jacht, tam opravdu kontejnerové lodě zajíždět nebudou, ty zajíždí do Keppel Verolme, DSR Pernis nebo Damen Shiprepair Rotterdam BV .. rozhodně ne do oceanco…
jen technická: TEU je ekvivalent kontejneru dlouhého dvacet stop, ne dvacet metrů…
já jsem o existenci Rotterdamu věděl už dřív
Zajímalo by mně kolik jim hodlali (firma co ty jachty staví, údajně asi 2 za rok, samozřejmě každá trochu jiná) zaplatit, v porovnání s cenou reko historické památky… ta reko asi nebyla levná, v těchhle časech není nic, plus jakmile je to památka tak se ty ceny násobí… Ale pokud jim dají peníze s reko srovnatelné, neměl by být problém prostě udělat „malou reko“ znovu, a vydělají oba. Pokud jim hodlali dát pár fufíků tak smůla, namontujte si ty anténní stěžně až za mostem, to je několik dní v jiném doku… nebo je udělejte sklápěcí, není to jediný most na… Číst vice »
Jsou lidé bohatí a jsou lidé zbohatlí…
A pak jsou lidé, kteří dělají z technologicky proveditelné akce aféru jenom protože před lety něco neprozřetelně slíbili…
Pokud se ten most dá bez větších problémů demontovat pak vrátit na místo, někdo se tu jen zviditelňuje na módní vlně nenávisti k Bezosovi (sám ho mám rád asi jako svrab a neštovice).
Příjmu zakázku na výstavbu lodi, kterou pak neprojedu k moři. Tak jsem hňup, že jsem si nevšiml parametrů lodi a parametrů mostu?
Všiml jste si že ten most byl už v minulosti rozebraný a že dokud někdo nezačal dělat kravál, tak se dalo počítat s tím že se most dá pryč, projede se s lodí a dá se zpátky? Vůbec bych se nedivil kdyby tu demontáž měli průvodně předjednanou.
Kdyby to měli s městem předjednané, tak už dáávno vytáhli smlouvu (kterou by na to, samozřejmě, měli uzavřenou s městem) a není co řešit… jenže oceanco jí nevytáhlo, takže jí, očividně nemají…
slib byl že po opravě se už nebude rozebírat (očividně po opravě nepočítali se sundaváním) a holt nizozemský danový poplatník není hlupák a tak nechce platit opravu opravy…
já myslel že v civilizovaném světě se smlouvy uzavírají podáním ruky 🙂
Ne, krabicí od vína či obálkovou metodou…
Taky jsem si to myslel,
A oprava byla před 5ti lety, od té doby most rozebraný nebyl.
Proč se asi tak nikde nezmiňují o částce kterou by městu za rozmontování/smontování nabídli? Žeby to souviselo s tím že je to minimum za které to rozebere ukrajinec, a pak nechá položené a uteče od toho?
Původnš jsem vám na to chtěl něco napsat, ale pak jsem pochopil, že by to bylo zhola zbytečné.
Vašemu příspěvku schází jen zdrcující kritika kapitalismu a tzv. „vykořisťovatelů“.
nastavit zrcadlo!
Nechybí, to jen vy jste , jak je tu ostaně zvykem, nepochopil ani zblo. Poukazuji na to, že bohatý člověk si zpravidla, narozdíl od zbohatlíka, nemyslí, že bohtství spočívá jen v těch penězích a nemyslí si, že peníze zmůžou cokoli… Takovej malej příklad – měl jsem kdysi v práci kolegu, hraběte z rodu s tradicí sahající někam na konec 11. století, kterej vlastnil několik zámků, hradů, palác na Starým Městě, pár tisíc hektarů lesů, polí a luk, pár desítek rybníků, nějakou tu pilu, cihelnu a další věci. A do práce jezdil vlakem a tramvají (a pracovat přestal a ž ve… Číst vice »
Mluvíte jako zapšklý bolševik, dokažte mi, že nejste. Stále jen blábolíte.
ostatně příkladů kdy jedni bolševici vešeli a stříleli ty druhé bolševiky, těch máme pěknou řádku