Ropid rozšiřuje pokrytí na jihozápad, tarif PID bude platit v dalších rychlících
Tarif Pražské integrované dopravy (PID) začne od 4. února platit nově i v rychlících z Prahy do Kařezu a Příbrami.
Tarif Pražské integrované dopravy (PID) začne od 4. února platit nově i v rychlících z Prahy do Kařezu a Příbrami.
Chtělo by to přitlačit na ČD, aby prodávalo jízdenky dle tarifu PID z neobsazených stanic i ve vlaku. V IDSOK, ODIS nebo BID to jde (i když v ODIS ne moc ochotně), v IDSJMK zatím ne, v ostatních (IREDO, IDOL, DÚK) nemám odzkoušeno, ale myslím, že také ano. Když může takovou jízdenku PID vydat řidič v kterémkoliv autobuse od čísla 300 výše, tak proč by to nemohlo i ČD? Na těch jízdenkách už je přece čas, odkdy platí i počet tarifních zón. A asi by to vyšlo i levněji než instalace nových označovačů, které na neobsazených nádražích navíc mohou být… Číst vice »
DÚK a IREDO ve vlaku lze zakoupit
Linka České Budějovice – Písek – Praha by se měla zrušit, neboť se na ni vykládají poměrně vysoké dotace na km, doba cestování je o cca hodinu delší než jiné alternativy (vlak České Budějovice – Tábor – Praha, autobusy) a mezi Českými Budějovicemi a Pískem jezdí spesne vlaky, v části Beroun – Praha jsou i jiné rychlíky a mezi Pískem a Berounem jezdi osobaky a počet cestujících je minimální.
To je úplně pravda, ale pochybuji, že by někdo takto komplikovaně jezdil z Budějovic do Prahy, takže srovnání s trasou přes Veselí n.Lužnicí a Benešov nedává smysl. Spíše mne vadí, že více než polovina trasy vede po elektrizovaných tratích, ale s diesely nebo motoráky. Kdyby se daly nahradit elektrickými jednotkami na úseku Budějovice – Písek jako nějaké zrychlené vlaky, tak bych pak samozřejmě nebyl proti zrušení těchto kostrbatých rychlíků. ale nyní mezi Pískem a Budějovicemi mimo tyto rychlíky žádná vhodná alternativa není, jedině přestup v Protivíně. Mezi Pískem, Příbramí a Zdicemi pak by stačilo ve špičkách zahustit osobáky na hodinový… Číst vice »
Přitom by stačilo mít možnost kupovat jízdenky přes aplikaci – podobně jak funguje aplikace čd muj vlak, ale s ceníkem „pid“. Kromě úspory za instalaci a údržbu automatů a označovačů by to přineslo navíc možnost evidence počtu cestujících. Předpokládám, že dosud se cestující ve vlaku s papírovou jízdenkou nepočítají. Celkem by mě proto zajímalo na zakladě jakých údajů teď probíhá vyúčtování mezi ČD a ROPID
Podle sčítání cestujících?
Tak vlaky a lítačka jsou základ, ale stále mi chybí nějaký fahrplan na úplnou integraci.
K těm vlakům totiž není jak se dostat (jízdní řády autobusů ve středočeském kraji jsou úplně na h…o, nemluvě o tarifní integraci nebo dispečerském hlídání přípojů) a mnohe ani není jak si koupit nebo označit jízdenku IDS pro jednotlivou jízdu.
Současná podoba integrace na jih od Benešova a na západ od Berouna snižuje cenu a zvyšuje komfort pravidelně dojíždějícím, kteří bydlí blízko nádraží (nebo k němu jezdí autem) – tím to bohužel zatím končí.
Označování jízdenek viz vpravo nahoře na tomto odkazu: https://pid.cz/wp-content/uploads/mapy/schemata-trvala/a5_tarifni_pasma_zeleznice.png
Takže to vypadá tak, že pokud pojedete dejme tomu z Prahy do Kařeza, tak můžete na jízdenku PID, zpět nikoliv, páč si jí nemáte kde označit…
V Benešově ale delší dobu dokážou prodat různý PID jízdenky. Na Kladně i na Rodělově čumí jak z gumy.
Pokud se tedy po Vánocích něco nezměnilo….
To je takový problém instalovat 39 nových označovačů?
V Benešově ale delší dobu dokážou prodat různý PID jízdenky…
Jo to je fajn, fakticky tím ale vzniká další anomálie, pokud je to jenom v pár jednotkách stanic. Navíc to ani není zmíněno ve schématech PID …
Systém by měl být hlavně takový aby se cestující mohl spolehnout že funguje všude.
Chce to ještě nějakou dávku trpělivosti. Ale PID postupně od SčID přebírá autobusové linky do své péče a tím se to hodně zlepšuje (viz okolí Mělníka, Poděbrad, Týnce nad Sázavou, nyní Kladna, snad se dočkáme i Mladé Boleslavi). A PID už si ty návaznosti a čekání dokáže pohlídat. Třeba toto výborně funguje v IDSJMK, kde čekají nejen autobusy na vlaky, ale dokonce i obráceně. Ten náš severomoravský ODIS je v tomto směru stále ještě hodně zaostalý, tady se nedá spolehnout ani na přestupy mezi vlaky, např. ve stanici Český Těšín nebo Ostrava Kunčice.
Alexi, ano, přesně po dotažení celého systému volám…