Ropid rozšíří záběr. Po Kouřimsku míří PID do stovek vlaků včetně Kolínska
Jednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Pravidelně dojíždějící mezi Kolínem a Prahou čeká od prosince dilema a počítání, co se jim vyplatí více. Zda jezdit dál
Někde se holt mají. Na Jihu to bude stát od nových JŘ ještě více za prt, než to stálo doposud. Mimo „lepšího“ šumavského dopravce tam rovněž, zřejmě coby bonus jeho nasazení, získají škrty dalších 8% spojů na jeho výkonech. Jako další bonus bonusů přestane městská doprava Č. Budějovic obsluhovat příměstské lokality. Máte se nač těšit.
Já bych se ke kvalitě dopravce nevyjadřoval a nechal ho předvést se. ČD už jsme viděli a kdyby se psal rok 1997, tak to pochopím, ale on se píše rok trochu jiný…
Tak já naopak vidím v novém JŘ posílení třeba na trati 201 (dopolední pár Tábor-Ražice jede nově denně a v celé trase, vlaky Tábor-Branice jedou místo ve školní dny v pracovní dny, první vlak Milevsko-Tábor a poslední zpět jedou nově denně), na trati 220 jsou nové dva páry osobáků a jeden pár je prodloužen a dále nové rychlíky ČB – Písek město doplňující Švejky na dvouhodinový takt v pracovní dny, které objednal Jihočeský kraj. U příměstských linek v okolí ČB se pouze změní dopravce, v IDS je přeci jedno s jakým dopravce jedete. (třeba do Hluboké už dnes jezdí více… Číst vice »
🙂 A neříkali šašci, že za uspořené peníze zahustí zbytek?:-)
Jednotlivá jízdenka PID z Kolína do Prahy s ítačkou bude stát 46 Kč, nikoliv 62.
To tvrdí ROPID. Ale u rychlíku se počítá až do Libně
S pražskou lítačkou platím z Kolína 6 pásem (46 kč) bez ohledu na to, jestli je to rychlíkem nebo osobákem.
Jan Sůra: Kdyby se to u rychlíku počítalo až z Libně, tak by byl jako rychlík integrovaný jen mezi hlavákem a Libní a pak až z Úval do Kolína, tj ne mezi Libní a Úvaly? Trochu blbost, že jo… Co jsem se ptal já, tak s jízdenkou PID to platí tak, jak by člověk očekával, tj. jako u osobáků.
Dnes již ale nejde navazovat jízdenky ve stanicích, kde daný vlak nestaví, takže rychlíkem z Kolína lze jet na pražskou předplatní jízdenku až z Libně, pokud nezačne zastavovat v Klánovicích.
Edit: Možná to ale platí jen pro navazování tarifu ČD na PID, ne pro různé jízdenky PID, tato možnost mi hned nedošla. 🙂
František: O kombinaci PID a PID mluvím.
No řekněme IN 50 jednotlivá cesta 47 korun proti 62 a 76, což je nedostižná nabídka, na zpátečce dost citelná. Pro nepravidelné jízdy ideální. Možnost první třídy za 30% navíc. A IN 50 platí všude v ČR. 2019 bude na nic. Za 1650 tuším je ČR unlimited.