Ropid instaloval první odjezdový panel v novém designu, ukazuje časy autobusů i vlaků

Nový odjezdový panel v Klánovicích. Foto: RopidNový odjezdový panel v Klánovicích. Foto: Ropid

Nový panel je začátkem proměny zastávek v městské části.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filo

Není mi z otho jasné, jestli to je jen elektronický jízdní řád, nebo to ukazuje predikci reálného příjezdu/odjezdu linky, tedy i s případným zpožděním…

Kdysi jsem na podobný panel koukal v Liberci na Fugnerce.. jenže ten systém o reálný poloze busu nic nevěděl, takže jsem čekal na 25, měla jet za tři minuty… po třech minutách údaj zmizel a bud nikde.. přijel za dalších 5 minut. Kdo mezitím přišel, tak by zas šel někam na pivo, protože další měla jet za dlouho a vůbec mu to neřeklo, že reálně se teprve blíží.

Ondřej

Mnoho povyku pro nic, normální odjezdová tabule…

Klas

Otázkou je smysluplnost investice v řádu statisíců v dobe, kdy stejně většinou cestujci koukají do mobilu….

Martin

to s vami nesouhlasim, i jizdni rad na zastavkovem sloupu je pro me rychlou informaci, nez to hledat v mobilu a plytvat baterii…
Ale v mobilu obcas hledam, kde se spoj nachazi, zda ma ci nema cenu cekat, coz muze castecne resit treba tato tabule…

Mj., co se stalo s temi planovanymi oznacniky zastavek? Vude vidim jak montuji pristresky, ve kterych je ale jen nazev zastavky, oznacnik jsem jeste nevidel zadny,…

Klas

V Plzni jsme na toto dělali nějaká bádání. Jízdní řády na zastávce zajímalo jen omezené množství lidí a převážně jen z důvodu, že na zastávce neměli co dělat než to přijede. Zato jich většina koukala do mobilu a výdrž baterek je zjevně netrápila….Proč tedy budovat něco, co vlastně většina cestujících nepotřebuje?

123

To jste si tedy vybrali nějakou poměrně jasně definovanou věkovou bublinu, bo jak v určitých věkových kategoriích do té placky čumí prakticky každý, tak min v Praze v kategorii 50+ už prakticky nikdo.
Ale třeba je Plzeň jinej svět …

Tomáš

Jak může soutěž o vzhled vyhrát někdo, kdo totálně nerespektuje tradiční barvy MHD v ČR?
Ten vzhled od odporný, černý mor. V hodnotících komisích sedí asi lidé totálně bez vkusu.
Máme se snad připravit na to, že i klasické barevné značky zastávek budou časem černé a celá Praha bude připomínat jeden velký pohřební ústav?

MaT

Není to černá, ale tmavě šedá, vy znalče barev a etalone vkusu… Já když ty první návrhy viděl, tak jsem si sice taky říkal, že ta klasická červená má také něco do sebe – upozorní na sebe, je vidět i zdálky, všimnou si toho nejen cestující, ale i řidiči kolemjedoucích aut a budou dávat třeba větší pozor – hele, bacha, tady je zastávka… Ale zkuste spíš používat nějaké reálné argumenty – zatím jste předvedl jen argumenty typu „nedostatek vkusu“ (to je trochu subjektivní), „odporný“, „černý mor“, „pohřební ústav“… Ano, nám tady v ČR červené označníky zastávek mohou přijít tradiční, ale… Číst vice »

Martin

Tak rozdil v cerne a teto tmave sede mi moc velky neprijde… naopak se vraci cervenobile zabradli, takze cervena by mi prisla take mnohem lepsi,…

PS: byl bych ale rad, aby nezanikly klasicke jizdni rady, na zastavkach, je to rychla informace kdy to jede, kam to jede a za jak dlouho tam asi clovek bude… klidne formou elektronickeho papiru jako je na tom prisernem oznacniku u DP ve Vysocanech… ten se da i zvetsit…

Ondřej

Soutěž o vzhled se nedělá proto, aby výsledný vzhled vypadal stejně, jako ten předsoutěžní 🤷‍♂️

Frantík

Proč ne? Pokud se řekne, že všechno ostatní je špatně…

Stepan

Mám tedy raději klasický způsob s uvedením pravidelných odjezdů a k tomu případně údaje o zpoždění. Pokud si zapamatuji, v kolik mi autobus pojede, můžu se mezitím vzdálit a ten čas si pamatovat, abych se včas vrátil. Pokud se dozvím jen odhad, za kolik minut to má jet, tak to číslo si nemá smysl pamatovat, napřed bych si z něj musel předpokládaný odjezd dopočítat. Například si přečtu, že to má jet za deset minut, takže si můžu skočit do obchodu, na svačinu, na záchod… tak poodejdu, a kdy že mi to vlastně jede? Aha, za deset minut – no to… Číst vice »

-mi-

Z cestování vlakem jsem zvyklý, že když „vlak je připravený k odjezdu“, tak daný spoj bliká, kdežto v mhd formě, když tramvaj přijíždí k označníku nebo u něj stojí, konkrétní spoj z panelu zmizí, což mi přijde matoucí

Alexandr

Neměly by odjezdové panely být zabudované do přístřešků? Tak to aspoň bylo na Palackého náměstí.

Stepan

Myslíte přesně to řešení, které se naprosto neosvědčilo, protože na ty panely není odnikud vidět? To už se zkoušelo asi dvacet let na Malostranské. Snad se z toho někdo poučil aspoň teď, pokud mu to nebylo jasné od začátku.

Kosmik

Takže je to tak že vyhráli soutěž s ničím a pak začali přemýšlet jak to vyrobí? Dobře v Praze!

Paolo

bydlím po trase daných linek.interval a četnost jsou také,že to si člověk zapamatuje…větší potřebu máme cestující po jakémkoliv přístřešku hlavně v úseku Běchovice,Ve Žlíbku a Vojicka…ono čekat na spoje které téměř nikdy nejsou včas +-5 až 90 min dle link bez přístřešku v dezdi a sněhu nic moc…jen to by ROPID musel začit vnímat reální potřeby MČ což se obávám,že se nestane

mlokXCM

Tak on má každý jiné reálné potřeby a těžko lze vyhovět všem, když často jsou proti sobě. Pak to samozřejmě vede k takovým stížnostem.

Paolo

Tak víš no opět dezd..opět spozdeni a výše 20 min v dezdi…někde se demontují přístřešky a dávají nové a někde není nic…u intenzity odjezdu 30 min je to k hovnu

Pavel Čech

Ale jo, vypadá to hezky. Za mě bych tedy volil spíše matné sklo, ale i tak plus, až to bude sjednocené

jalex

Jako nevim…nic prevratneho, uplne normalni odjezdovy panel. Docela me ale zajima, jak to bude se samotnymi oznacniky, ktere jsou celkove dost nevyrazne a jsou pouze v robustním provedeni na velke zastavky ://

Stepan

DPP a ROPID už se zase vracejí o desítky let zpátky – „robustní“ dobře viditelné a dobře rozeznatelné zastávkové sloupky už zase nahrazují značkami a skříňkami improvizovaně přidělávanými na cizí šedé uliční sloupy. Zřejmě i v rámci úspor.

Ale jistě budou i nějaké antracitově černé maskované hogo fogo sloupky od Orloje Chorchoje, aby za pět let mohli jiní designéři kritizovat, že ten design byl zastaralý už v době svého vzniku.

Pražec

Tak před deseti lety super, dnes už spíš drahá zbytečnost.

Kdož má smartphone + data, může si to zobrazit na vlastním displeji (většina populace). A kdo nemá, ten se spokojí s papírovým JŘ.

(Abych nebyl nařčen z bezohlednosti: sám patřím k té druhé skupině.)

Pražec

Samoozřejmě nemíním toutéž argumentací rušit pragotrony na nádražích. U velkých přestupních uzlů to svůj přínos má. Ale dávat to všude?

watslaw

Přijde mi, že všechny stanice, kam psali, že to teď chtějí dát, jsou celkem velké přestupní uzly.

Twix

Právě protože je to mnohem lepší než vytahovat smartphone nebo číst papírový JŘ, se to čím dál víc rozšiřuje a „všude kromě Prahy“ to už je. – Ke sloupku s JŘ se ve frekventovaných uzlech (I. P. Pavlova ve špičce) ani nemusím probojovat přes lidi, když mám navíc třeba malé dítě nebo psa. – Když moji relaci řeší 3 linky v prokladu, musím hledat ve 3 tabulkách a často oblézat sloupek z obou stran. Na displeji to vidí všichni hned a i z dálky. – Pokud můžu jet různými prostředky, vidím hned co jede dříve a odkud (mimo špičku ze… Číst vice »

Martin

Neni to tak vzdy, kdyz cekate na spoj co jezdi malo casto, tak v tom seznamu vubec neni, ale je tam nekolikrat paterni linka s odjezdem kazdych par minut… proto bych nechtel rusit i klasicke jizdni rady, ktere maji i tu vyhodu, ze rychle ocima prejdete dane linky, je na nich jak smer (zastavky na trase) tak cca predpokladana doba jizdy, i cely prehled v kolik to jezdi, snadno zapamatovatelne casy, napr. v 10, 25, 40, 55 min.
A ano je to lepsi nez to hledat v tel., kde kolikrat nez nastavite a natukate parametry, tak to trva…

Stepan

Na ty papírové jízdní řády se dost špatně poznamenává aktuální zpoždění jednotlivých spojů. Ony tedy dodnes ani ty displeje si zatím neumí poradit například s odřeknutými a odkloněnými spoji, ale to je problém špatně navrženého toku dat, ne těch displejů.

Martin

ale ten papir to dobre doplnuje, napr. seznamem zastavek, casy pravidelnych odjezdu a jsou tam i kdyz nefunguje panel…

Jan

Výborné umístění, nicméně více by se hodilo třeba na zastávku Odlehlá

V. K.

V Olomouci jsou inteligentní označníky na zastávkách od roku 2006.

Walt

V Praze na některých zastávkách už jsou taky spoustu let. Tenhle je ale první v novém designu…

Dom

Na „některých“. Článků o Praze jak vychází statisticky jako jedno z nejbohatších měst v Evropě může byt kolik chce, ale tohle je jen další z důkazů, jak máme mnoho co dohánět. Doteď nechápu, proč nejsou aspoň nějaké základní panely na hlavních uzlech jako Florenc, IPP apod.

MK1

Na kolika? Maximálně deseti? A kolik jich v Praze je? Skoro tisíc?

Stepan

Tramvajových zastávek je v Praze kolem 600, displeje jsou zatím tak nanejvýš na stovce, odhaduju. K tomu navíc jsou u několika stanic LCD s odjezdy povrchové dopravy u výstupů z podchodu metra.

Stepan

Na Malostranské jsou odjezdové panely od května 2000, na barrandovské trati od listopadu 2003, od té doby na řadě dalších zastávek a úseků, až to skoro vypadalo, že už to bude u tramvajových zastávek standard – paradoxně na největších autobusových nádražích a terminálech dodnes chybí. „Inteligentními označníky“ bych ovšem obyčejný panel s přehledem odjezdů asi nenazýval – sice se do toho promítají nějaké on-line údaje, ale zatím moc inteligentně právě ještě ne.

Mimopražský

Něco takového je rozhodně přínosem. Předpokládám, že v Klánovicích je tak nízká koncentrace dezolátů, kteří by toto zařízení považovali ze svého pohledu za smysluplné posprejovat, nebo rozmlátit.