ROPID hledá dopravce pro handicapované, rámec je sto milionů za pět let

Ilustrační foto. Pramen: ArrivaIlustrační foto. Pramen: Arriva

Organizátor pražské dopravy Ropid vypsal tendr na zajištění objednávkové dopravy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. Celkový rámec

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Standa

Ono město Praha nemá svůj DP, který by těch pár auto a mikrobusů pro vozíčkáře koupil a provozoval?

Roman Svačina

Svého času jsem pracoval jako dispečer Radiobusu. Tehdy jsem neřešil jen přepravu seniorů, ale i postižených dětí do školky/skoly. Vycházelo to i s asistentkou na nějakých 12 CZK/km

Jan Kavan

Obrovská chyba v propagaci těchto linek. Jaktěživ do ní nenastoupí „zdravý“ senior nebo člověk s kočárkem. Tím, že se z toho dělá „kryplbus“ to je odsouzeno k nízké obsazenosti. Přitom linkové vedení je dobré.

ČD4ever

Jakých linek? Předmětem článku je individuální přeprava např. vozíčkářů dodávkovými auty s plošinou. Jezdí pro ně soused. Nejde o linky 1, 2 a 3.

železničář v důchodu

Ta „obrovská chyba“ je právě i v tom, že autor v textu nezdůraznil, že nejde o pravidelné linky „pro vozíčkáře“, ale o individuální převozy …

Lukáš F.

35 milionů Kč za 60 tisíc osob, to znamená, že přeprava jedné osoby stála v průměru 583 Kč. To se tedy vyplatí!

Franta

Je to v podstate taxi sluzba, navic specialni dodavkou. Takze je otazka jaka je prumerna vzdalenost. Taxikem jezdim jen Cerny Most – Letiste Ruzyne a cena na fakturu novym Superbem (lehce snizena) stoji 800 az 1000 Kc. Moc levneji to podle me davat nejde, pokud nechcete jezdit nejakou pleckou pres Uber s cizincem. Navic je otazka, jak je u tehle sluzby zajisteno treba cekani.

Aslanex

Pořád levnější než stavět v každé stanici metra výtahy…

železničář v důchodu

Ty výtahy potřebuje mnohem (mnohařádově) víc lidí, než jen imobilní osoby a matky s kočárky – navíc mnoho stanic metra má jen jeden vstup a výtahy tak často (a docela inteligentně) nahrazují ten „ušetřený“ druhý s možností výhodné obsluhy úplně jiného prostoru na povrchu, než jaký obsluhuje jediný vstup po schodištích. Ano, instalace ani provoz výtahů nejsou sice úplně levnými záležitostmi, ale nechceme-li žít stále jen jako v pravěku, nezbývá než na pohodlí nějaké prostředky vynaložit: politici ostatně vyhazují soustavně i mnohem větší prostředky za daleko větší hovadiny.