Autobusy Doprava ve městě Zprávy

ROPID hledá dopravce pro handicapované, rámec je sto milionů za pět let

Ilustrační foto. Pramen: Arriva
Ilustrační foto. Pramen: Arriva

Organizátor pražské dopravy Ropid vypsal tendr na zajištění objednávkové dopravy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. Celkový rámec zakázky činí sto milionů za 60 měsíců, podle Ropidu ale půjde o dočasné řešení zhruba na rok. Částka by tak měla být výrazně nižší.

Objednávkovou přepravu invalidů mikrobusy dosud zajišťují společnosti Societa a Popelář Handicap-transport. Druhá jmenovaná ale podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala vypověděla městu smlouvu. Vypsaná zakázka má proto pokrýt provizorně výpadek v období zhruba do května příštího roku.

„Řeší se tím podíl zajišťovaných služeb do doby, než bude dokončen projekt zcela nové koncepce,“ uvedl Drápal. Soutěž o dlouhodobou definitivní smlouvu na deset let v hodnotě 190 milionů korun přitom Ropid vypsal už loni na podzim, letos v únoru ji ale zrušil. „Parametry stávajících služeb jsou již překonány a je nutné nastavit nové podmínky zejména, co do rozsahu zajišťovaných služeb, vozového parku a jejich kontroly,“ doplnil Drápal.

Loni vydalo město Praha na tyto služby 35 milionů korun. Mikrobusy obou firem přepraví ročně zhruba 60 tisíc osob. Kromě Prahy jezdí i do vybraných obcí v okolí.

9
Diskuze

avatar
4 Komentáře
5 Reakce na komentáře
8 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
8 Autoři komentářů
železničář v důchoduAslanexFrantaStandaRoman Svačina Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Standa
Host
Standa

Ono město Praha nemá svůj DP, který by těch pár auto a mikrobusů pro vozíčkáře koupil a provozoval?

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Svého času jsem pracoval jako dispečer Radiobusu. Tehdy jsem neřešil jen přepravu seniorů, ale i postižených dětí do školky/skoly. Vycházelo to i s asistentkou na nějakých 12 CZK/km

Jan Kavan
Host
Jan Kavan

Obrovská chyba v propagaci těchto linek. Jaktěživ do ní nenastoupí „zdravý“ senior nebo člověk s kočárkem. Tím, že se z toho dělá „kryplbus“ to je odsouzeno k nízké obsazenosti. Přitom linkové vedení je dobré.

ČD4ever
Host
ČD4ever

Jakých linek? Předmětem článku je individuální přeprava např. vozíčkářů dodávkovými auty s plošinou. Jezdí pro ně soused. Nejde o linky 1, 2 a 3.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ta „obrovská chyba“ je právě i v tom, že autor v textu nezdůraznil, že nejde o pravidelné linky „pro vozíčkáře“, ale o individuální převozy …

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

35 milionů Kč za 60 tisíc osob, to znamená, že přeprava jedné osoby stála v průměru 583 Kč. To se tedy vyplatí!

Franta
Host
Franta

Je to v podstate taxi sluzba, navic specialni dodavkou. Takze je otazka jaka je prumerna vzdalenost. Taxikem jezdim jen Cerny Most – Letiste Ruzyne a cena na fakturu novym Superbem (lehce snizena) stoji 800 az 1000 Kc. Moc levneji to podle me davat nejde, pokud nechcete jezdit nejakou pleckou pres Uber s cizincem. Navic je otazka, jak je u tehle sluzby zajisteno treba cekani.

Aslanex
Host
Aslanex

Pořád levnější než stavět v každé stanici metra výtahy…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ty výtahy potřebuje mnohem (mnohařádově) víc lidí, než jen imobilní osoby a matky s kočárky – navíc mnoho stanic metra má jen jeden vstup a výtahy tak často (a docela inteligentně) nahrazují ten „ušetřený“ druhý s možností výhodné obsluhy úplně jiného prostoru na povrchu, než jaký obsluhuje jediný vstup po schodištích. Ano, instalace ani provoz výtahů nejsou sice úplně levnými záležitostmi, ale nechceme-li žít stále jen jako v pravěku, nezbývá než na pohodlí nějaké prostředky vynaložit: politici ostatně vyhazují soustavně i mnohem větší prostředky za daleko větší hovadiny.

Partneři