Roli hraje každý milimetr. V olomouckém depu mají nový lis na podvozky

Nové zařízení na vyladění podvozků v olomouckém depu. Pramen: České dráhyNové zařízení na vyladění podvozků v olomouckém depu. Pramen: České dráhy

Nový lis na podvozek tlačí silou až 60 tun a i za pomoci laseru jej uvádí do správné polohy.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Projektant

Shodný článek jsem našel asi 7x, ale bohužel doteď nevím, co přesně se lisem měří a co se nastavuje.

Modré zábradlí

Milimetr? To je přesnost lepšího zedníka nebo špatného truhláře.

Martin Verner

Silou šedesáti tun. Au.
Jasně, pro názornost to není špatné (ve fabiích by to nešlo?), ale síla se prostě v tunách neudává.
Jo, zdejší autor je v tom nevinně.

Karl vB.

Jestli si dobře vzpomínám na fyziku 2. stupně ZŠ, tak by ten podnadpis měl znít:
„Nový lis t může na podvozek tlačit silou až 588,6 kN.“
To ale běžnému člověku řekne starou belu, takže bych ten lidový obrat, že něco „tlačí silou až 60 tun“ z důvodu lepší názornosti, vzal na milost.
Pro srovnání:
– legendární koženka B249 má v prázdném stavu hmotnost 39 t,
– lokomotiva Vectron má, dle modifikace, hmotnost 80 – 87 t.

Permonik

Bohužel pro obchodní učely se u lisu udava spíše sila v tunách.

Je to odvozeno od zvedáku, kdy zdvih 20 kN, nic neřekne a le zdvih 2 tuny ano. Nepouživá se převod * 9,81m/s ale zaokrouhleně na celé desítky tj. 10m/s.
Je to laická klasifikace obchodní třídy.

V technických listech pak byvají obě hodnoty.

Pájin

Ono to není ujednocené, tak si každý používá co považuje za vhodné. U B777 jsem nikdy neviděl 2x 50tun, kN jsou standardem i u spřáhel. Je pravda že pro laickou veřejnost jsou tuny představitelnější. Toto bych asi nechal na redakci.

miroslavbilek

Silou 60 tun tláčí na nápravu a měří o kolik se zmačknou pružiny a ty pak podkládaj aby se to srovnalo.

Geralt

Co milimetr. Mikrometr.