Rokytnice nebo Letohrad. Dva kraje oznámily, kam chtějí jezdit s akutrolejovými jednotkami
Nová akutrolejová jednotka 690.2. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Nové jednotky mají vyjet s dopravcem vzešlým ze soutěže v roce 2031.
Hlavní nákupní důvod je, že na to je dotační titul? Stát rozhodl, že toto je nejlepší varianta. (Nejen náš stát, ale i vyšší celky i ostatní státy). Nikdo se ani nepokouší o jiné rešení typu jednotky hybridní elektrický trolejový a dieselový pohon, protože to zákazníci nepožadují (no zákazníci.. státy). Předpokládám, že bylo rozhodnuto, protože greend deal atd. Ekonomická stránka je na druhé koleji. Nepopírám, že baterie udělaly za posledních dvacet let obrovský pokrok, ale na druhou stranu stále platí, že baterie jsou poměrně drahé a nevydrží věčně. Ano již cca 15 existují 15 let parciální trolejbusy, ale záleží kolik je… Číst vice »
Vyrábí dnes AC+DC BEMU vůbec někdo jiný než Škodovka? Nebo tady se už počítá že bude po konverzi, takže bude stačit AC BEMU?
Záleží jak SŽ bude postupovat v elektrizaci. Těch plánů na elektrizaci má mají přehnaně hodně, ale myslim že budem rádi když se do roku 31 elektrifikuje ve východních čechách alespoň trať do Solnice a zmodernizuje se Česká Třebová 😀
Aby dráhy neměly za chvíli (2030 +) až moc Lišek 😆
Pokud na V2 půjdou BEMU, tak pro RegioFoxy bude místo na V5, V50 HK – Jičín – Turnov a nějaké tratě na Náchodsku a Trutnovsku, tam, kde zůstanou RegioNovy, pokud by tedy zůstaly ČD.
Tak to jsem zvědav, až ta baterka vzplane. Dokonce už je na youtube jak i číňanům všechna ta elektrovozítka jakákoliv všudemožně hoří, baterky hoří napříč celým světem.
Tak rychle hoďte telefon do pískoviště a zahažte pískem, aby vám nechytnul v ruce. 😁
Kdybyste to aspoň podával jako možnost, a ne jako fakt… oni jsou u nás tak časté železniční nehody (které nota bene ničivě zasáhnou střechu jednotky, NIKOLIV čelo) že to považujete za ložené?? Oni už totiž začínají být zkušenosti lidstva s velkokapacitními akumulátory docela výrazné… počítejte se mnou: mobily, tablety, notebooky, kola, koloběžky, auta, letadla (ano, existuje pár tuctů elektrických cvičných, nic moc dolet ale levný provoz, akorát na trenéra) VLAKY… Kolik jste viděl požárů baterky na vlastní oči? Ne z pověstí? Neříkám že neexistují, ale učíme se je zvládat. Takový požár benzínové nebo dokonce plynové nádrže je taky maso, a… Číst vice »
Omlouvám se za O.T.
Přesto dotaz na redakci.
Jak to vlastně je a bude s Grappem?
https://zdopravy.cz/grapp-uz-nebude-pristupny-verejnosti-informace-o-poloze-vlaku-sprava-zeleznic-presune-do-map-213723/
Nechceme SŽ dráždit dalším dotazem, když vše zůstalo.
Děkuji a souhlasím.
Co jsem tak slyšel, tak prý byl poměrně odpor proti znepřístupnění (u lidí, co do toho mají co mluvit), tak si to zřejmě na SŽ rozmysleli. GRAPP by prý měl zůstat veřejně přístupný minimálně do doby než bude interaktivní mapa umět alespoň to samé.
Sám jsem byl přítom uživatelskému testování Datla, a těch připomínek tam bylo poměrně hodně, takže to ještě asi nechtějí pouštět ven (a tím ukončit Grapp)
Pokud je mi známo z médií, tak se připravuje elektrizace tratě Týniště nad Orlicí – Solnice. Proto nemá smysl nasazovat BEMU jednotky v relaci Hradec Králové – Solnice.
Přesně tak, ale do Rokytnice a do Letohradu si to dokážu představit.
Možná by šlo, že z HK vyjedou tři dvouvozové a cestou se rozpojí, jedna elektro(RK) a dva hybridi (Rokytnice a Letohrad)…
To by je spolu museli naučit mluvit.
Přípravuje se elektrizace na některých tratí znači i 50 let a ma tam být střidavě napěti. Takže navíc až po přepnutí.
To snad není případ Solnice, ne?! Za 50 let už tam žádný Škodovky vyrábět nebudou.
Tak se to předěla na průmyslovou zonu a dělníci budou jezdit dále.
Stejně tak se chystá (údajně) elektrizace až do Moravského Karlova (aspoň to tady bylo někdy před pár měsíci napsané). Tak proč by tam byly potřeba akutrolejové jednotky?
Na těch pár (desítek) měsíců??
Opravdu si myslíte, že vám někdo ze SŽ garantuje termín elektrizace, abyste tam mohl bez rizika zasmluvnit čistě elektrická vozidla?
Velice zajímavý nápad a může to tím oživit ještě více atraktivnost železniční dopravy v obou krajích. Přímé vlaky na místech, kde se přestupuje s obavou, že mu přípoj ujede, je nasazení bateriových vlaků skvělý nápad.
Do Letohradu jezdí přímé vlaky už dnes, do Solnice budou jezdit po elektrizaci coz by melo byt od 12/2026, do Rokytnice po dodání 847 v roce 2026.
A co Pardubice-Hradec-Jaromeř-Náchod?
Dalo by se, ale bude navíc přestup směr Meziměstí a to asi není moc žádoucí. Velká část lidí jezdí od HK do Velkého Poříčí a Hronova.
V té době se má stavět Vysokovská spojka a elektrizace s rekonstrukcí do Meziměstí (a snad i do Broumova), tudíž zbytečné.
Doufejme, že se Vysokovská spojka udělá nebo, alespoň elektrizace Týniště nad Orlicí – Letohrad. Občané Gdaňska starostům Pardubic a Hradce nedají volební hlasy za Baltik. To se přeci vůbec nemělo řešit důležití jsou voliči v okolí a provoz na místních dráhách……..
A můžete logický napsat co měl básník na myslí?
Je nutné připomínat, že ten denaturák fasuješ na čištění techniky, ne na svačinu?