Roky zaplavoval Brno autovraky. Město nyní našlo kličku, jak se jich zbavit
Odtah vraků z Geislerovy ulice v Brně - Židenicích. Foto: Jana Šťastná / X.com
Auta bez značek nejsou registrovaná v Česku, majitel se k nim snažil na poslední chvíli přihlásit.
Jednu dobu tu měl pan Kačírek zaparkovaných po okolí i 25 aut. Na věčné časy. A nebyly to a nejsou jen auta bez SPZ. Děkuji městské Židenice, že se s tím snaží něco dělat
Spodní část leitnerky je taky solidní vrakoviště. Rezne tam dodávka a dalších asi 5 aut.
„Dopravní oddělení městské policie pak přišlo s řešením…“
Tohle má být naprostá samozřejmost, že taková auta mají v co nejkratší době mizet z veřejného prostoru a myslím že 30 dní je dostatečná doba. U nás v HK se dokáže čekat 1,99 roku než propadne technická a pak ještě půl roku, než je možné auto prohlásit za vrak a odklidit ho. To je strašné.
V Japonsku pokud kupujete auto, musíte doložit, že pro něj máte parkovací místo (pronajaté parkování, ve své garáži apod.). Problem solved.
Taky je v Japonsku zvykem nebrat si dovolenou, protože se to bere jako neloajalita k firmě.
To je, na rozdíl od Tomášova tvrzení, spíš taková polopravda, která strašné závisí od firmy a prostředí.
Ne vše je v Japonsku dobré. Ale ten nápad s autem imho ano.
Máet něco k nápadu samotnému, nebo umíte jen argumentační faul „ad homin.. “ eh, „ad Japoncem“? 😉
V Japonsku kvůli malému počtu parkovacího místa mají od 60 Kei Cars což jsou vozidla do 3,5 metrů délky s motorem do 60Hp která jsou osvobozena od daně. V Evropě si do měst obyvatelé pořizují jen rozměrné SUV protože městská mini auta trh EU nepreferuje.
No, ono to může trochu souviset s tím že něco jako Kei car tady těžko za rozumnou cenu seženu (v mém případě srovnáno s cenou průměrné ojetiny). Nemám vcelku nic proti myšlence malého auta (obzvlášť pokud bude mít levnější provoz) ale příčí se mi platit citelně víc za míň 🙁
Taky to v Japonsku nevypadá jako u nás, ačkoliv by to u nás mohlo jako v Japonsku vypadat, kdyby se chtělo 🙂
Tady by to brali jako šikanu, aktivistické zlo, komunismus a kdo ví co ještě.
Ten SsangYong Actyon nakládaný na odtahovku by se mě hodil na díly. Ten můj už rok stojí u servisu.
Třeba nakládají právě ten Váš 🙂
Vskutku efektivní systém…už to fakt privatizujme.
A to vyřeší přesně co?
Myslíte, že soukromník by se s tím taky tak crcal? Tak pokud myslíte..
A u soukromníka by bylo nějaké dovolání se spravedlnosti..? Soukromník by bral ohledy na veřejný záem?
Privatizujme co? Modré zóny?
Je fakt, že za komerční ceny by možná část lidí to auto přehodnotila 🙂
Samozřejmě. Pro část lidí by najednou bylo efektivnější využít jiný typ dopravy, část aut by z ulic zmizela (hlavně ty, co se používají méně často), narostl by podíl „sdílených“ aut – pravděpodobně by poklesla jejich cena, celý systém by se zeefektivnil a pro všechny zúčastněné by bylo mnohem jednodušší najít parkování. Win win.
No teď již v západním světě všude kolabuje automobilový průmysl. V Bruselu již zavřelo Audi svou továrnu . Prostě v zapadni automobilový průmysl již úplně končí.
No kdyby MHD byla zdarma a aj by to třeba město vyšlo o dvě miliardy navíc.
Pokud privatizace = tohle misto si koupim a je moje = reserve pro SPZ, okej.
Pokud to ma byt paskvil jako, no, treba zony na P2/P3, kde uz nejak uplne asi nevychazi pocty opravneni vydanych a pocty existujicich mist, tak je snad lepsi nedelat nic. 🙂
Problém rezidenčních placených zón je že nezaručují platícími uživateli záruku že bude moci zaparkovat. Pokud by si rezident za 2000Kč + poplatek za realizaci vyhrazeného parkovacího místa to by celou systiaci řěšilo.
Další kličkou je odstavit autovrak 2 koly na pozemek města a 2 koly na pozemek např. kraje. Začné přehazovaní horké brambory, jestlli se to má řešit podle zákona o pozemních komunikacích nebo zákona o životním prostředí. Mě by zajímalo jestli aspoň 50% absolventů právnických fakult pracuje ve prospěch veřejného zájmu. Bohužel se bojím, že víc než polovina z nich se živí tím, jak s veřejným zájmem vyjebat. S velkou pravděpodobností se živí právě vyjebaváním v souvislosti s dopravní kriminalitou. Jestli by nestálo za to, začít redukovat počet absolventů právnických fakult a do výuky zapojit víc etiku, morálku apod.
Jestli by nebylo jednodušší, aby stát nevydával zákony, co jsou paskvily. Je to čím dál častější a s realitou a praxí už ty zákony nemají nic společného.
Jenže ono se asi není čemu divit. O nějakou odbornost se v Parlamentu bavit nedá. Lidi jsou schopni volit podle toho, jestli se někdo jmenuje Babiš/Babišová a většího úsudku nejsou schopní.
Myslíte, že právníci sami od sebe vyjebávají s veřejným zájmem? Není to spíš tak, že to jednotlivci chtějí vyjebávat s veřejným zájmem a tak si najdou někoho, kdo se v právu orientuje? Právník potažmo advokát skutečně nebude nikoho zastupovat zadarmo nebo číhat na ulici na auta bez RZ, ale někoho zastupuje na žádost, kdo s tím chce vyjebat. Je to nemorální takové poskytování služby? Lékař pokud ošetří zlomené prsty kapsáři, ač ví, že jen co se uzdraví zase bude krást, je nemorální? U toho, kdo je potřeba a co kdo by měl dělat a co ne, bych byl velmi opatrný,… Číst vice »
Rozumím Vám, co chcete říct. Teď je otázka, jestli je dobré jít stylem, že budete aktivně nabízet služby, kde je zcela zřejmé, že se Vás za peníze budou snažit vykoupit z Vaší zodpovědnosti ze zákona např. https://www.pravaridice.cz/
To mi chcete říct, že tito lidé čekají až za nimi někdo příjde nebo velmi aktivně nabízejí a vytvářejí prostředí, které je toxické a znehodnocuje práci policistů, úředníků a soudců?
ale to je inzerce, realitka také nabízí služby, které zvládnete s trochou rozhledu sami, ale chce za to peníze. Oni nabízí služby zastupování ve správním řízení ve věci dopravních přestupků, oni za Vámi nechodí pojďte tu pokutu co jste dostal rozporovat (jak by to vůbec zjistili, že jste něco dostal?), mimo to mám dokonce dojem, že to advokáti ani nesmí, tj. aktivně vyhledávat klienty a přesvědčovat je ke sporu. Uvedené je pouze lépe zvládnutá inzerce služeb. Ten jednotlivec buď pokutu zaplatí, nebo se chce hádat, tak zajde za advokátem nebo si toto najde internetu a jsme u toho co jsem… Číst vice »
Krásně napsaný…👍🏻
A pak s tím všici jebú a jebú, až je z toho taký vyjebanec, jako ten, co odstavoval ty auta…
Hledají řešení? Ať se zeptají Řeporyjského starosty.
Auta bez SPZ brát jako černou skládku a nazdar bazar.
auto bez SPZ môže byť auto s ukradnutou SPZ.
v ATi to riešia tak, že auto bez SPZ nesmie byť odparkované na verejnom priestranstve – vtedy je okamžite odtiahnuté (to majú aj preto, že môžu mať jednu SPZ na dva autá).
Na základě čeho nemůže auto bez platné STK stát na parkovišti?
Vůbec se nechci tímto dotazem zastávat zneužívání parkoviště jak je psáno v článku.
Podle silnicniho zakona nelze odstavovat auto bez STK delsí nez 6měs. (tj. nezpusobile k provozu) na pozemni komunikaci.
Děkuji, tomu rozumím, ale co parkoviště, které je mimo vozovku?
Vozovka není to samé jako pozemní komunikace
To mi nevychadza.
Pozemni komunikaci je prece i soukrome parkoviste.
Neni to formulovano nejak jinak?
Soukrome parkoviste je ucelova komunikace.
A neni ucelova pozemni komunikace toliko jejich podmnozinou? Nevim, jen se ptam.
Účelová pozemní komunikace, když už ji tak nazýváte, může končit na Vašem dvorku.
Jeden přišel o řidičák a pak ho soused nahlasil že ho viděl přes plot na svém dvorku si zajížděl autem do garáže.
na černem mostě v praze….nejdřiv propíchnout kolo a pak další pak okna a pak nebezpečny vrak po skoro roce začli mizet…..jinak tam stali přes 2roky.
Velmi dobrá práce. 👍
Tím, že stání na ulici všeobecně není zpoplatněné, se nahrává takovým vykukům a šmelinářům, kteří si vlastně zadarmo na ulicích uskladňují svůj majetek. Přitom kdybych si tady dal gauč a tam lednici, tak už je to zpoplatněný zábor.
Ne, tím to nebude. Tohle je v modré zóně, tedy zpoplatněné.
Jo, dejte si tam ledničku na kolečkách a uvidíme. 😉
Jednou o víkendu pan Kačirek opravoval na Gaislerove auto a zabral při tom polovinu vozovky ještě že o víkendu MP nepracuje jinak by mu ještě dali pokutu za zábor vozovky.
Lehce nad rámec tématu – to mě zaujalo v srpnu na P+R u železniční zastávky Česká. Bylo tam zaparkováno cca 5 aut s „výzvou k odstranění vozidla“, kde všechna vozidla, ač všechna s RZ, již měla delší dobu (dle toho zvůvodnění) propadlou STK.
Perličkou je, že tu výzvu vydala Obec Lelekovice (resp. její obecní úřad), i když samotné P+R do jejího území ještě nespadá, ovšem na rozdíl od příjezdové silnice k němu. https://mapy.cz/s/carupebete
Těch aut bez SPZ na té ulici měl hodně. S botičkami jich tam bylo cca 10. Dneska tam už zůstali jen 3
Sídlo tohoto „podnikatele“ najdete v ulici Na lukách. Na leteckém snímku je dvůr plný vraků. Další desítky vraků má v ulicích. Na Bubeníčkově (hlavní ulice) jich stojí řada bez pohybu už několik let. Kvůli němu se v Židenicích zavedlo rezidentní parkování (modré zóny). Týmy právníků řeší(za veřejné peníze), jak se domoci pořádku. Výsměch slušným lidem. Smutné. Děkuji židenické radnici.
Nekdo by mu mel vyuctovat zabor a hezky zkasirovat. Exekuce by ho poucila
Zrovna v tomhle mi přijde geniální Pavel Novotný. Prostě se vrak v noci „zázrakem“ přemístí ze zarostlého parkovacího místa doprostřed silnice, odkud se už odtáhnout musí
Bylo by ovsem neprijemne, kdyby se tento zazrak stal nejakemu ne-vraku, ze?
Ono vubec, lidi v hospode obcas dostanou pitomy napady. Tuhle jeden nestastnik zaparkoval podelne (ve spravnem smeru), a kuci z hospody dostali po par pivech skvelej napad, jit si trosku zaposilovat.
Sofer po navratu k autu pusobil prekvapene, nebot krom auta „stojiciho v protismeru“ nasel i listecek za steracem, ze prej se jako ma dostavit podat vysvetleni, kdo ze to takhle v protismeru zaparkoval…
Fakt blby napady, toto. Na cizi veci se proste nesaha.
Tak to závidím Žideničákům, u nás na Praze 5 se na to tak dlabe, že ani při blokovém čištění nedojde k žádnému řešení a autovraky zůstanou na svém místě obrostlé trávou nebo obsypané bordelem, prostě tak, že je na 50 metrů poznat, že už tam to auto stojí roky. V naší ulici jsem to vyřešil nahlášením tří kusů přes aplikaci změňte.to, a to se jako vše přes tohle aplikaci vyřešilo rychle, ale na celou Prahu fakt nemám sílu a mrzí mě, že se na to takovým způsobem prdí.
Na P5 se na to „dlabe“, ale na P11 se parkovací komplikace cíleně vyvolávají. Důvod je jednoduchý – čím větší bordel , tím snáze se „zadozimetruje“ výstavba jakýchsi „parkovacích“ domů. A všichni, i ti z dalekého okolí, se těší jak si tam dlouhodobě odstaví své i kradené „vraky“…
Vzhledem k lokalitě to vypadá na topinky.
Skoro to vypadá, že jde o legendárního „Muže z Brna“, tedy hrdinu všedního dne z moravské metropole. Novinkou je pro mě, že dělá do i do aut.
Smutné, jak něco takového dokáže zaměstnávat radnice dlouhé měsíce nebo dokonce i roky a člověk musí mít opravdu odhodlání, aby ho to časem neznechutilo (jiné řešení nabídl řeporyjský blázen Novotný, ale to i když to bylo celkem efektivní, s právním státem to zrovna moc nesouviselo).
Novotného nemusím a radši bych ho viděl zpátky u bulváru kam patří, ale jak autovraky, tak černé skládky nebo nelegální ubytovny vyřešil alespoň v Řeporyjích opravdu efektivně. Ono je krásné hrát si na první stát, ale proti protivníkům kteří respektují jedině anarchii ve vlastním zájmu je to k ničemu, především když stát nedokáže napsat efektivní legislativu. Kéž by víc starostů a zastupitelů mělo takové koule, alespoň jako Patrick Zandl z Brandejsa, který se jako jeden z mála nebál jít proti billboardové lobby.
Ještě je možnost, že Patrickovi Zandlovi z Brandejsa prostě nenabídli podíl.
S postupem souhlas. Nevymáhní zákona vede k anarchii. A pokud by se za parkování na ulici platilo vždy (zábor veřejného prostranství), tak by to bylo snadné – nezaplatíš, lhůta vypršela, odtáhneme. To by bez registrace asi chlap špatně vymáhal zpět. Taky by to znamenalo podporu pro výstavbu parkovacích domů, které dnes nikdo nestaví, protože by byl blázen – kdo by tam parkoval, když je na ulici volno a je to zdarma. Odstrašující jsou v Brně Kohoutovice, kde starosta natáčí na Facebook videa, jak se nedá vyhnout v nepřehledné zatáčce a hraje si na TopGear, ale to, že se tam dle… Číst vice »
Nic není zdarma, a zdůrazńuji to neustále.Zakoupením auta v hodnotě 700 tis a jeho provozem jsem zaplatil státu už 250 tis. na daních a poplatcích.
A kolik jste dal samosprávě?
A víte jak ušetřit??? Jezděte městskou… Nikdo vas nenuti si to auto kupovat.. to by alkoholici a kuřáci mohli začít řvát taky že chtějí vyhody a ti platí mnohem vyšší DPH než vy, gumáci…
Co se s…š do nás alkoholiků a kuřáků, jseš na Ministerstvu nakažlivých věcí, nebo na zDopravy?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Da%C5%88#Charakteristika_dan%C4%9B : daň je platbou neekvivalentní, za zaplacenou daň nevzniká právo na přímé protislužby ve formě určitého veřejného zboží nebo finančního převodu.
Já doplňuji, že vám nevzniká právo ani morální. Protože když máte na auta za 700 tisíc a ještě na pár tisíc míčně provozu, tak jistě máte i tu tisícovku měsíčně na parkování v garáži.
Nic není zdarma, jak sám píšete. Ani zábor veřejného pozemku by neměl být zdarma.
Nemůžu než souhlasit
A víte, kolik ten provoz vašeho auta erár za tu dobu stál?
Kolik ?
A zakoupenim chlastu v hodnote stejne jsem odvedl jeste vic. Proc nemam zachytku zadarmo?
(Vase logika trosku vytunena)
Bohužel logicky úplně nesmyslně.
Ještě že si schovávám účtenky, když už mi je dají, můžou se hodit, až tam jednou přespím. Ani při 3,6 (přísahám, kdysi dávno a pak jsem to auto hned přivezl tatovi před barák) si mne tam nenechali.
Kohoutovice, to je tam, kde 21. 8. 2012 hořel pařez. Tam už se není čemu divit.
patrně jste nemyslel anarchii, ale spíš anomii https://cs.wikipedia.org/wiki/Anomie
Ale tohle je (i) v modré zóně, tam se za parkování vždy platí. To nic neřeší.
Vždy ne, tam je „céčko“, platí se jen přes noc:
Zóna C: zbytek města / regulace jen přes noc od 17 do 6 hodin / 60 minut denně parkování zdarma, dále 20 Kč za hodinu
Regulace platí pouze v pracovní dny. O víkendech a ve svátcích je parkování ZDARMA celý den a není potřeba se registrovat.
Asi by stačilo dát značku čištění komunikací do ulice, kde je vrak a v den čištění odtáhnout 🙂
Nestačilo. Po vyčištění se odtažená auta vracejí na místo. Prosadilo si to sdružení Brno autům, který v minulým období vládlo v koalici s ODS. Lid to tak chtěl a vůle lidu byla naplněna….
Tak bych do toho zákona doplnil, že se vrací pouze auta s registrační značkou a pokud je auto registrované v ČR, tak zároveň i s platnou technickou prohlídkou.
Kandidujte, Veličenstvo. Budu Vás volit….
A dostane dotyčný alespoň pokutu (protože porušil zákaz zastavení) a zaplatí odtahy (tam a zpět) auta?
Pokud je auto bez značek a evidentně vrak, tak bych ho bral jako věc opuštěnou, kterou si kdokoli může přivlastnit.
To je ten paradox českého autolandu. Kdyz nekde odhodite pytel zelezneho šrotu, tak se budete zpovidat ze znecistovani a pripadne za spatne nakladani s odpady.
Pokud tento zelezny srot ma ale 4 kola a vyfuk (a je jedno jestli ma viditelne RZ nebo VIN) a stoji to na silnici, tak se muzete na spoustu let smat a v nekterych pripadech (zalezi na majiteli komunikace a akcnosti mistni policie) mate klid v podstate nafurt.