Roky zaplavoval Brno autovraky. Město nyní našlo kličku, jak se jich zbavit
Odtah vraků z Geislerovy ulice v Brně - Židenicích. Foto: Jana Šťastná / X.com
Auta bez značek nejsou registrovaná v Česku, majitel se k nim snažil na poslední chvíli přihlásit.
Ten SsangYong Actyon nakládaný na odtahovku by se mě hodil na díly. Ten můj už rok stojí u servisu.
Vskutku efektivní systém…už to fakt privatizujme.
Další kličkou je odstavit autovrak 2 koly na pozemek města a 2 koly na pozemek např. kraje. Začné přehazovaní horké brambory, jestlli se to má řešit podle zákona o pozemních komunikacích nebo zákona o životním prostředí. Mě by zajímalo jestli aspoň 50% absolventů právnických fakult pracuje ve prospěch veřejného zájmu. Bohužel se bojím, že víc než polovina z nich se živí tím, jak s veřejným zájmem vyjebat. S velkou pravděpodobností se živí právě vyjebaváním v souvislosti s dopravní kriminalitou. Jestli by nestálo za to, začít redukovat počet absolventů právnických fakult a do výuky zapojit víc etiku, morálku apod.
Hledají řešení? Ať se zeptají Řeporyjského starosty.
Auta bez SPZ brát jako černou skládku a nazdar bazar.
Na základě čeho nemůže auto bez platné STK stát na parkovišti?
Vůbec se nechci tímto dotazem zastávat zneužívání parkoviště jak je psáno v článku.
Podle silnicniho zakona nelze odstavovat auto bez STK delsí nez 6měs. (tj. nezpusobile k provozu) na pozemni komunikaci.
Děkuji, tomu rozumím, ale co parkoviště, které je mimo vozovku?
Vozovka není to samé jako pozemní komunikace
To mi nevychadza.
Pozemni komunikaci je prece i soukrome parkoviste.
Neni to formulovano nejak jinak?
Velmi dobrá práce. 👍
Tím, že stání na ulici všeobecně není zpoplatněné, se nahrává takovým vykukům a šmelinářům, kteří si vlastně zadarmo na ulicích uskladňují svůj majetek. Přitom kdybych si tady dal gauč a tam lednici, tak už je to zpoplatněný zábor.
Lehce nad rámec tématu – to mě zaujalo v srpnu na P+R u železniční zastávky Česká. Bylo tam zaparkováno cca 5 aut s „výzvou k odstranění vozidla“, kde všechna vozidla, ač všechna s RZ, již měla delší dobu (dle toho zvůvodnění) propadlou STK.
Perličkou je, že tu výzvu vydala Obec Lelekovice (resp. její obecní úřad), i když samotné P+R do jejího území ještě nespadá, ovšem na rozdíl od příjezdové silnice k němu. https://mapy.cz/s/carupebete
Těch aut bez SPZ na té ulici měl hodně. S botičkami jich tam bylo cca 10. Dneska tam už zůstali jen 3
Sídlo tohoto „podnikatele“ najdete v ulici Na lukách. Na leteckém snímku je dvůr plný vraků. Další desítky vraků má v ulicích. Na Bubeníčkově (hlavní ulice) jich stojí řada bez pohybu už několik let. Kvůli němu se v Židenicích zavedlo rezidentní parkování (modré zóny). Týmy právníků řeší(za veřejné peníze), jak se domoci pořádku. Výsměch slušným lidem. Smutné. Děkuji židenické radnici.
Nekdo by mu mel vyuctovat zabor a hezky zkasirovat. Exekuce by ho poucila
Zrovna v tomhle mi přijde geniální Pavel Novotný. Prostě se vrak v noci „zázrakem“ přemístí ze zarostlého parkovacího místa doprostřed silnice, odkud se už odtáhnout musí
Bylo by ovsem neprijemne, kdyby se tento zazrak stal nejakemu ne-vraku, ze?
Ono vubec, lidi v hospode obcas dostanou pitomy napady. Tuhle jeden nestastnik zaparkoval podelne (ve spravnem smeru), a kuci z hospody dostali po par pivech skvelej napad, jit si trosku zaposilovat.
Sofer po navratu k autu pusobil prekvapene, nebot krom auta „stojiciho v protismeru“ nasel i listecek za steracem, ze prej se jako ma dostavit podat vysvetleni, kdo ze to takhle v protismeru zaparkoval…
Fakt blby napady, toto. Na cizi veci se proste nesaha.
Tak to závidím Žideničákům, u nás na Praze 5 se na to tak dlabe, že ani při blokovém čištění nedojde k žádnému řešení a autovraky zůstanou na svém místě obrostlé trávou nebo obsypané bordelem, prostě tak, že je na 50 metrů poznat, že už tam to auto stojí roky. V naší ulici jsem to vyřešil nahlášením tří kusů přes aplikaci změňte.to, a to se jako vše přes tohle aplikaci vyřešilo rychle, ale na celou Prahu fakt nemám sílu a mrzí mě, že se na to takovým způsobem prdí.
Na P5 se na to „dlabe“, ale na P11 se parkovací komplikace cíleně vyvolávají. Důvod je jednoduchý – čím větší bordel , tím snáze se „zadozimetruje“ výstavba jakýchsi „parkovacích“ domů. A všichni, i ti z dalekého okolí, se těší jak si tam dlouhodobě odstaví své i kradené „vraky“…
Vzhledem k lokalitě to vypadá na topinky.
Skoro to vypadá, že jde o legendárního „Muže z Brna“, tedy hrdinu všedního dne z moravské metropole. Novinkou je pro mě, že dělá do i do aut.
Smutné, jak něco takového dokáže zaměstnávat radnice dlouhé měsíce nebo dokonce i roky a člověk musí mít opravdu odhodlání, aby ho to časem neznechutilo (jiné řešení nabídl řeporyjský blázen Novotný, ale to i když to bylo celkem efektivní, s právním státem to zrovna moc nesouviselo).
Novotného nemusím a radši bych ho viděl zpátky u bulváru kam patří, ale jak autovraky, tak černé skládky nebo nelegální ubytovny vyřešil alespoň v Řeporyjích opravdu efektivně. Ono je krásné hrát si na první stát, ale proti protivníkům kteří respektují jedině anarchii ve vlastním zájmu je to k ničemu, především když stát nedokáže napsat efektivní legislativu. Kéž by víc starostů a zastupitelů mělo takové koule, alespoň jako Patrick Zandl z Brandejsa, který se jako jeden z mála nebál jít proti billboardové lobby.
S postupem souhlas. Nevymáhní zákona vede k anarchii. A pokud by se za parkování na ulici platilo vždy (zábor veřejného prostranství), tak by to bylo snadné – nezaplatíš, lhůta vypršela, odtáhneme. To by bez registrace asi chlap špatně vymáhal zpět. Taky by to znamenalo podporu pro výstavbu parkovacích domů, které dnes nikdo nestaví, protože by byl blázen – kdo by tam parkoval, když je na ulici volno a je to zdarma. Odstrašující jsou v Brně Kohoutovice, kde starosta natáčí na Facebook videa, jak se nedá vyhnout v nepřehledné zatáčce a hraje si na TopGear, ale to, že se tam dle… Číst vice »
Nic není zdarma, a zdůrazńuji to neustále.Zakoupením auta v hodnotě 700 tis a jeho provozem jsem zaplatil státu už 250 tis. na daních a poplatcích.
A kolik jste dal samosprávě?
A víte jak ušetřit??? Jezděte městskou… Nikdo vas nenuti si to auto kupovat.. to by alkoholici a kuřáci mohli začít řvát taky že chtějí vyhody a ti platí mnohem vyšší DPH než vy, gumáci…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Da%C5%88#Charakteristika_dan%C4%9B : daň je platbou neekvivalentní, za zaplacenou daň nevzniká právo na přímé protislužby ve formě určitého veřejného zboží nebo finančního převodu.
Já doplňuji, že vám nevzniká právo ani morální. Protože když máte na auta za 700 tisíc a ještě na pár tisíc míčně provozu, tak jistě máte i tu tisícovku měsíčně na parkování v garáži.
Nic není zdarma, jak sám píšete. Ani zábor veřejného pozemku by neměl být zdarma.
Nemůžu než souhlasit
A víte, kolik ten provoz vašeho auta erár za tu dobu stál?
A zakoupenim chlastu v hodnote stejne jsem odvedl jeste vic. Proc nemam zachytku zadarmo?
(Vase logika trosku vytunena)
Kohoutovice, to je tam, kde 21. 8. 2012 hořel pařez. Tam už se není čemu divit.
patrně jste nemyslel anarchii, ale spíš anomii https://cs.wikipedia.org/wiki/Anomie
Asi by stačilo dát značku čištění komunikací do ulice, kde je vrak a v den čištění odtáhnout 🙂
Nestačilo. Po vyčištění se odtažená auta vracejí na místo. Prosadilo si to sdružení Brno autům, který v minulým období vládlo v koalici s ODS. Lid to tak chtěl a vůle lidu byla naplněna….
Tak bych do toho zákona doplnil, že se vrací pouze auta s registrační značkou a pokud je auto registrované v ČR, tak zároveň i s platnou technickou prohlídkou.
Kandidujte, Veličenstvo. Budu Vás volit….
Pokud je auto bez značek a evidentně vrak, tak bych ho bral jako věc opuštěnou, kterou si kdokoli může přivlastnit.
To je ten paradox českého autolandu. Kdyz nekde odhodite pytel zelezneho šrotu, tak se budete zpovidat ze znecistovani a pripadne za spatne nakladani s odpady.
Pokud tento zelezny srot ma ale 4 kola a vyfuk (a je jedno jestli ma viditelne RZ nebo VIN) a stoji to na silnici, tak se muzete na spoustu let smat a v nekterych pripadech (zalezi na majiteli komunikace a akcnosti mistni policie) mate klid v podstate nafurt.