Roky to nešlo. Opravy železničních tratí náhle zlevňují o desítky procent
Rekonstrukce trati Olbramovice - Sedlčany. Pramen: Swietelsky Rail

K výrazně nižším cenám přistupují i dlouhodobě zavedené firmy na trhu.
K výrazně nižším cenám přistupují i dlouhodobě zavedené firmy na trhu.
Víte, jak se straší děti? Bu bu bu bubák. A víte, jak se straší zahnízděné firmy nejen u SŽ? Bu bu bu Budimex…Velmi dobrá zpráva 👍👍
Skoro jako kdyby princip konkurence (potažmo oligopolu), popsaný už před staletími, opravdu fungoval…
Pojdme zvyšovat konkurenci a odstraňovat birokraticke nesmysly jako drážní okno!!! Opravdu to nedava smysl!!!
Ten poslední odstavec, to jsou ale zlá slovíčka. 🙂 To skoro vyznívá, jako by nejmenovaná firma či jiné firmy s majetkovou účastí této nejmenované firmy nějak přestřelovaly ceny, protože mají monopol. Tomu nevěřím. 🙂
Kromě monopolních dodavatelů je tu i jistý druh monopolu na cenotvorbu.
Odhady se totiž většinou dělají podle tabulek a softwarů vydávaných https://www.kaisler-unika.cz/
Internetový zdroj doložit nemohu, nicméně mezi lidma od fochu se šušká, že některé dodavatelské a projekční firmy jsou s nimi v kontaktu a není pro ně problém si s Unikou domluvit úpravy některých sazeb.
Oni jim ty levné nabídky párkrát vrátí, aby se naučili počítat ….. a odklánět ……
A vo tom to je…
A skoda promarnenych penez…
Škoda, že to nepřišlo dřív. Opravy zastávek, kde se nezasahuje do kolejiště, ty přímo bily do očí.
každej normální člověk kterej se pohybuje ve stavebnictví ví, že je většina těchto akcí přestřelená. Kdyby to tak nebylo, ubylo by bohatýrů v naší zemi.
Hodně lidí nevytváří žádnou hodnotu, jsou neužiteční a paradoxně nejbohatší a někteří i namyšlení a pak i zapomínají zdravit.
Prosím, doplňte tu čárku, fakt jsem asi minutu přemýšlel, jaká je ta otázka Proč. bez čárku se výrazně mění význam věty.
Asi myslíte tuhle větu s „proč“, je to jediná v článku.
Odpověď na otázku proč může dát i další výrazně levnější zakázka na opravu úseku trati z Berouna do Rakovníka mezi Hýskovem a Zbečnem.
Ale tam žádná čárka nepatří, není tam žádná věta, kterou by měla uvozovat. Když vidím ty souhlasy, tak docela chápu, proč je tolik lidí, kteří píší čárky tam, kde jim dojde dech.
A některým zase ch přebývá, viz „v řadě dalších probíhajících soutěžích“ (i když tady si dovedu představit i doplnění původní věty o tu řadu, jindy je mi toho příčina záhadou).
Tu dlouhou větu jsem si musel přečíst dvakrát. Čárky se píší i v jednoduchých větách, v tomto případě jde o výpustku, ale psaní čárky tu pravidla striktně nenařizují, to záleží na pisateli. Ono je to opravdu tak, že čárka je tam, kde se můžeme nadechnout, a při čtení textu nahlas tam vznikne malá pauza.
Díky za ten poslední odstavec, to má lví podíl na cenách železničních staveb.
No konečně!!!
Tak je naloupeno ve všech stavebních firmách uz dávno že…tak že by morálka a pocit provinění dohnal i stavební firmy ?? Nee, tomu nevěřím..Tak ještě něco podobného by to chtělo u ETCS. Tam se zatim jede v loupežnickém režimu ++ vyšší stovky procen marží..
Je to o tom, ze v soutěži za miliardu uspějí velcí hráči, kteří část práci přeprodají menším a pokryjí to papírově svými lidmi. Ten dodavatel ma časem lidi s patřičnou certifikací, techniku, tak drobné práce v řádu desítek milionů Kč zvládne sám, zejména, když je to u něj v regionu a nemusí řešit náklady na ubytování atd.
Loupí se dlouhodobě, napálí se to a žere pár lidí, ti jsou boháči a za půl roku nevědí co s penězma