Roky sloužil jako králíkárna, teď ho čeká velká sláva. Historický autobus Škoda je zpět v Praze
Autobus Škoda 506 N. Foto: Ondřej Láska / DPP
Vůz bude připraven do čela průvodu ke 100. výročí trvalého provozu autobusů v Praze.
Nedávno tu byla diskuse, který blázen si z dopravního podniku může koupit vyřazený autobus. Tak tady to máte. Na zhodnocení stačí pár desítek let počkat. Čekání si můžete krátit třeba chovem králíků.
A není to náhodou původně Autobus dopravce Matěje Bendáka? Autobusy firmy Matěj Bendák měly žlutohnědý nátěr a podle toho nátěru se říká na Kladně městským autobusů Mandelínka. Foto autobusu asi odpovídá. Stehelčeves je kousek od Kladna (Středočeský kraj). Tak třeba je to shoda.
Jinak info o dopravci je dohledatelné a celkem bohaté
Někde jsem viděl fotky z renovace skříně. Ale nedokážu to zpětně najít a doplnit.
Škoda 550, to jezdilo i po kolejích jako M 120.1.
Evidentně to nemělo přední brzdy, ale zato to mělo kliku! A to je to hlavní – mít kliku!
Jako z pohledu fandy paráda. Ale zároveň to svědčí o tom, jak neefektivní firmou je DPP. Kolik lidí se tam asi musí starat o renovaci a údržbu těchto historických vozidel? A také to musí mít nějaké zázemí, někdo musí vyrábět již nedostupné náhradní díly, shánět staré plány pro samotné uskutečnění renovace atd. Prostě se v tom topí miliony, které by se daly použít na potřebnější věci v rámci pražské MHD. Vůbec celé muzeum MHD by se mělo ideálně vyčlenit do samostatné organizace, aby mělo transparentní zdroje příjmů a s nimi souvisejících výdajů.
A kto to má robiť, keď nie DPP? Vodárne a kanalizácie? Plynárne?? Smetiari???
A že by proto měla historická vozidla pod sebou samostatná součást, tedy jednotka Historická vozidla?
Kdo se stará o historickou budovu Národního divadla?
Paráda že se začínají objevovat starší vozy než Š706 RTO.