regio-vlak

Rok výluk, zpravidelnění dopravy i posílení kapacity. Hlavní změny v jízdním řádu v Libereckém kraji

Motorové vozy Stadler RS1 v Harrachově. Foto: České dráhyMotorové vozy Stadler RS1 v Harrachově. Foto: České dráhy

Nepřetržité výluky trvající několik měsíců čekají cestující na řadě úseků.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jirik.e

Je to asi tak čtrnáct dní, co na facebookovské skupině Vrchlabí bylo ohromné haló, že se ruší skoro všechny spoje na Jilemnici a všechny směrem na Liberec. Když jsem se snažil argumentovat, že IDOS vidí jenom spoje ze schválených JŘ a že ty nové ještě nebyly uvolněny, dostal jsem opakovaný spucuňk od všeznalých cestovatelů, podle nichž Liberecký kraj šetří peníze a ruší všechno možné, protože jim to říkal strejda řiditel autobusu, a ten ví všechno nejlíp. 😀

Hroch

Spojení z Josefova Dolu na rychlík Tanvald – Praha dobře zazdili. Fakt potlesk. 😡

Pavel Šturm

Tak ono je to zazděné komplet na Tanvald, protože autobusy které jsou přidané pojedou v X jen 2x… A z této části Josafáče se jinak nedostanete…

viz, plán BUS linky 744 – https://www.iidol.cz/data/catalog/29/1334/82607.pdf

Jarda

ta trať je reálně zralá na zrušení..ví to všichni

Pako

Věci neznalý člověk by očekával po rozsáhlých a několikaměsíčních výlukách v Libereckém kraji nějaké radikální změny. Například Praha-Liberec aspoň pod 2 hodiny (když už ne pod jednu jako v normálním státě).
Ale máme tu SŽ blaženě spící na přiděleném polštářku a snící pohádky o VRT. Dobrou noc a hezké Vánoce. Již brzy.

Jiří Kocurek

Až na drobný detail: Vyjmenované tratě, na kterých bude výluka, nevedou z Liberce do Prahy.

Jindra

Praha – Liberec zůstane tak jak je po desetiletí.Možná někoho ze SŽ nebo MD napadne tuto trať prohlásit za Národní technickou památku.

Begani

Tak to je bizzare nářez. Faktická likvidaci žel. dopravy v Jizerkách. Liberecké papalášstvo tak moc chce mít hory zavalené plechovka. No hory…spíš už giga parkoviště.

Jarda

a co se tak hrozného zhoršilo?

Kuba2

Liberecký kraj si opravdu hodně přeje, aby návštěvníci Jizerek přijížděli výhradně auty, když kvůli úspoře 7 km tam a zpátky v době, kdy ta souprava stejně stojí ve Smržovce, raději nadělí cestujícím směr Turnov a Praha hodinu čekání na přestupech (půl hodiny ve Smržovce, půl hodiny v Tanvaldu).

Jarda

kolik s tím reálně jezdilo lidí? Opravdu někdo od Prahy jel do Josefáče vlakem? Já co sem kdy jel maxovkou, tak jsem tvořil minimálně polovinu frekvence..

Honza

Já bych prosil vlak v 16:30 z Liberce na Sychrov, děkuji 🙂

Honza

*15:30

jirik.e

Tady se ho nedočkáte, musíte posílat žádosti na odbor dopravy KÚLK nejpozději do září konkrétního roku. Ona ta změna JŘ probíhá desítkami kol jednání s obcemi, školami, zaměstnavateli…

VRTjecesta

60ti??? Ale no tak…

Frantík

Tolik vyluk, určitě nějaká bude souviset aspoň sprostou elekrifikací…

Sova

Trefný překlep…

MilanSima

A elektrifikace v nedohlednu…

Matfyzák

Jiz brzy…

člověk

Bohužel, žádný politik v Praze z Liberce v dohlednu …

Hask

Je třeba psát na kraj a SZ ne tady.

Jaaa

Na ministerstvo dopravy…

Pavel Šturm

Ale kvůli „možné elektrifikaci“ se především odložila před několika lety oprava Lučanského tunelu, která měla proběhnout již dávno. A možná dost i s opravou trati Liberec – Tanvald oprava Lučanského tunelu a tak se dělá se zpožděním několika let až nyní. „Na štěstí to vyšlo současně se Zubačkou“ takže trať bude zavřena komplet.