Rok parkovacích zón v Praze: zpoplatnění vyčistilo ulice
Parkovací automat, foto: TSK
Technická správa komunikací zveřejnila první data o tom, jak se změnil provoz se zavedením parkovacích zón ve třech městských částech
Technická správa komunikací zveřejnila první data o tom, jak se změnil provoz se zavedením parkovacích zón ve třech městských částech
Zajímavé. Některá města jdou přesně opačným směrem. V symbioticky přeochotné spolupráci s krajskou reprezentací pod různými záminkami co nejvíce indukují individuální dopravu do měst – naprosto otřesným příkladem budiž města České Budějovice, Tábor, nebo Písek. Příčiny jsou jasné – likvidace veřejné dopravy, či její záměrné znevýhodnění vůči o.a. Pod záminkou různých výmluv (údajnou řídkostí osídlení území, neochotou obyvatel využívat veř. dopravu, nevhodným geografickým rozložením spád. oblastí) systematicky dovádí donedávna dobře sloužící systém veřejné dopravy k nepoužitelnosti. Stačí pročíst stránky t. zv. „organizátora“ a m.j. se dozvíte, že „turistická doprava bude vytěsněna ze závazkové dopravy“, co věta, to dávno přežitá hloupá… Číst vice »
Tenhle článek má dva neskutečně geniální výstupy. První je že existuje něco jako parkovací asociace. Už se asi i brzo dočkáme asociace hajzlbáb či něčeho podobného. Druhá věc je už ten skvělý nadpis a tabulka v článku. Možná by mohl někdo udělat teda srovnání s nočním stáním, které pálí asi mnohem víc „rezidentů“, než to jestli ve všední den zaparkují ve dvanáct dopoledne. Takže když člověk přijede v devět večer domů, tak se nezměnilo nic a stále krouží a krouží. Takže opět jen další neskutečná manipulace. Parkovací zóny jsou mimo historické centrum měst absolutní zlo a jen další zdanění majitelů… Číst vice »
Souhlasím. Navíc ono těm lidem ta prvotní spokojenost a nadšení, že (možná) mají o něco lepší šanci zaparkovat u sebe před domem, brzo dojde. Stačí vyjet někam jinam nebo naopak, někdo odjinud má přijet k nim. Parkovací zóny v současné podobě je nesmysl a paskvil. A to co chce zavádět třeba Brno, tak to ještě horší…
Já na ty zóny nadával také a říkal jsem to, co Vy. Jen další způsob, jak z místních tahat peníze a místo to stejně nezaručuje. Ale objektivně vzato – bydlím na Praze 2, zóny už tu máme pár let – a od jejich zavedení je v případě potřeby opravdu mnohem snazší zaparkovat přímo v naší ulici a v rámci bloku, obvykle zaparkuji přímo před domem. Před zónami člověk musel občas zaparkovat i o pár bloků dál a když přišlo třeba čištění ulic, tak to aby člověk parkovat třeba až na Praze 3… No a teď od 1. října to tedy… Číst vice »
Samozřejmě, i já si budu muset koupit parkovací oprávnění, až zavedou zóny u nás, ačkoliv parkuji na garážovém stání, a to proto, abych v případě očekávané návštěvy rodičů, nebo někoho známého, mohl auto vyhodit ven a nechat je zaparkovat na mém stání, protože kdoví kde by byla zóna s možností zastavit za peníze.
Bydlím na Praze 2. Před tím tu těch oranžových zón (v oblasti nad nám. Míru) bylo opravdu pomálu a byly pořád plné (zatímco v modrých zónách bylo přes den docela dost volných míst). Teď po té změně od 1. října je tu daleko víc fialových (smíšených) zón, ve kterých právě kromě rezidentů můžou parkovat i „návštěvy“ – když zaplatí. Takže si myslím, že to je asi posun správným směrem…