Rok Baltic expressu. České dráhy přidají jídelní vůz, v nočním spoji se lidé prospí déle

České dráhy řeší další sezónní spoje k polskému Baltu.
Zájem o cesty vlakem novým spojením Baltic express předčil očekávání Českých drah. Dopravce se proto společně s polskou společností PKP Intercity dohodl na řadě změn v provozu, které vstoupí v platnost s novým grafikonem.
„Zájem o Baltic expressy během prvního roku předčil naše očekávání. Jasně se ukazuje, že o komfortní a přímé vlakové spojení směrem do Polska je mezi lidmi velký zájem, a my proto ve spolupráci s partnery z PKP Intercity plánujeme toto spojení dále rozvíjet,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Od 14. prosince České dráhy do Baltic expressů nově zařadí restaurační vůz typu ARmpee829, který pojede po celé trase až do Gdyně. Nově tak bude souprava na českém území pětivozová, dosud jezdí tři vozy 2. třídy a jeden vůz 1. třídy. Kapacita tak stoupne o 40 míst. U nočních vlaků pojede šest namísto stávajících pěti. Z polské Wrocławi jede pak vlak již výrazně delší, připojují se polské vozy.
Noční spoje se také dočkají změny. Z Prahy bude tento spoj nově jezdit do Gdaňsku, Sopot a Gdyně v úseku Bydgoszcz – Tczew po nové trase přes Toruń, Ilawu a Malbork. Vlak EC 460 bude do Gdaňsku přijíždět v 5:19, tedy přibližně o půl hodiny později než doposud. Stejně tak poslední večerní spoj z Polska EC 461 nově bude odjíždět z Gdaňsku již ve 22:30, tedy přibližně o hodinu a čtvrt dříve než doposud.
Dopravce současně uvedl, že jedná o prodloužení sezónního prodloužení vlaků do dalších atraktivních destinací na baltském pobřeží.
Nejlevnější jízdenky stojí při včasném nákupu z Prahy do Gdyně 722 Kč, do Wrocławi 374 Kč. Cena lůžkového příplatku v třílůžkovém oddíle je pak 747 Kč bez ohledu na ujetou vzdálenost.