Rok a půl v režimu 1+1. Nejzatíženější místo v Liberci čeká omezení, začne oprava tunelu
Tunel v Liberci. Foto: FB stránky Liberce
Tunel z roku 1993 podle Kloknerova ústavu potřebuje rekonstrukci.
Tunel z roku 1993 podle Kloknerova ústavu potřebuje rekonstrukci.
Byznys s tupci, kteří si nechají vše líbit. A když budou krafat, narvou se jim na krk další daně, dokud je existenční problémy nedonutí zavřít hubu. Přesně to jste si v 89 zvolili! A volíte dál a dál.
A co byste chtěl? Chcete běhat po poušti v tom jejich ručníků ,třískat hlavou o zem a poslouchat kvileni muezina z minaretu nebo se klanět před tou kremelskou sviní a čekat kdy vás přetahne přes hřbet naháňkou? Nebo se houpat někde v džungli na lianě v bederní roušce jako vopice?
Je asi zbytečné se ptát, proč to nešlo udělat najednou, spolu s nedávno dokončenou pře/stavbou mostu ve směru od Turnova. Už slyčím věty jako staveniště, zásobování atd. Mimochodem samotná stavba průtahu trvala všetně demolic 4 roky. Je úžasné, že reko trvá JEN polovinu.
Věřím, že po dokončení oprav tunelu nám ŘSD nabídne ještě reko mostů na Košickou na řekněme další dva roky.
Předešel jste mně. Zcela logický komentář, který napadne každého, kdo tudy pravidelně jezdí. Prostě tam bude zavřené furt něco, tj. někde kolona, dva pruhy do jednoho, furt zdržení. Dodělají jeden kus, zavřeou druhý.
Rozkrájení zakázek do více menších projektů je pro zadavatele jednodušší a výhodnější – jednak z hlediska provizí z více tendrů, ale především z hlediska dohledu dodavatelů. Uzavírka celé dlouhé trasy by trvala 2x tak dlouho, museli by tam z ŘSD pořád vartovat, takto je to pro ně pohodlnější. Že budou lidé trávit zase čas v kolonách? To jim je jedno.
Jen ještě poznámka/otazka: Během peripetií nákupu autobusáku krajem se tvrdilo, že nosná deska Libereckého tunelu je špatná a že dlouhodobě nesnese zatížení autobusáku a parkoviště autobusů. Pokud si dobře pamatuji, tak to bylo snad argumentem pro koupi. Tedy opraví se to tak, že ten přesun nebude nutný? Nebo jak vůbec je ten přesun akutní, nebo to jenom se tak vypouštěla kouřová clona?
Za rok a půl by se mohl postavit tunel nový, ne?
Tak hlavně, že nám mluvčí ŘSD při otevření mostu u bývalého Baumaxu na I/35 říkal, že v Liberci bude na pět let klid.
Mohu poprosit o zdroj vašeho tvrzení? Byl jsem na každé tiskové akci k reko průtahu a vždy tam padla informace, že tunel se bude muset také dělat.
V Liberci to máte stejné jako tady v Praze na Jižní spojce u Europarku, perpetuum mobile na fakturaci. Doba trvání opravy od celých prázdnin až po 2 roky na úsek.
Rádio Hey má každé ráno rubriku jak to jede (nebo jak se to jmenuje) a tam mluvčí ŘSD říká a rozplývá se jak to všude hezky jede. Asi druhý den po otevření tuto informaci vypustil do světa. Docela mně to překvapilo, protože o tunelu se mluví poměrně dlouho.
Ano, sice to nechápu proč to neudělali najednou, ale pět let říkal že je záruka.
https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/mosty-prutah-stavba-ridici-komplikace-doprava.A230927_133717_liberec-zpravy_jape
Jinak je to asi obvyklý postup. U Mladé Boleslavi byla snad rok zcela uzavřena silnice do mnoha obci, u Plaz. No za dva týdny ji zavřou do konce roku zase neb se bude opravovat mostek přes potok. To prostě normálnímu člověku hlava nebere.
Ten posudek dělal stejný ústav jako na původní budovu pražské tramvajové vozovny v Hloubětíně, kterou nakonec odstřelovali snad na dvakrát?
Stejně jako mosty na dálnicích, které jim nejdou pokaždé rozebrat.
Takže ve výsledku to vypadá, že dotyční znalci jsou buď tzv. předposraní a dělají přísnější závěry (v posudku zhoršujíc stav stavby než je realita / zvyšují požadavky na opatření pro zachování provozu / nahrazení posuzovné stavby) než je nutné či v horším případě ty přísnější závěry dělají na něčí objednávku!