regio-vlak

Rok a půl se nic nedělo. Znojmo tlačí na rychlejší vlaky do Brna, cílem je jízdní doba 25 minut

Železniční stanice Znojmo. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=42953091Železniční stanice Znojmo. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=42953091

Město chce urychlit přípravu nové trati.

Odebírat
Upozornit na
guest
202 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Herbrik

Kdyby se myslelo dopředu, mohla být spojka do Hrušovan součástí plánovaného VRT spojení do Vídně a u Hrušovan udělat jen odbočku na Znojmo. To by dávalo smysl, ale stavět VRT trať pro 35 000 cové město? No to bychom byli velcí frajeři. I když u nás platí: čím větší blbost, tím větší naděje na realizaci. Životně důležitéhzo libeňského přesmyku se nejspíš nedožiju, ale tohle možná bude.

Basak

Tyto periferie z Prahy nikoho nezajímají a není to jen Znojmo

vrjos

Neuveritelne, co se tu clovek dozvi za duvody pro stavbu trati v koridorových parametrech. Znojmo je periferie, za kterou a v okoli uz nic hospodarsky vyznamneho neni. C-M Vrchovina a Waldviertel vazne nejsou hospodarskymi tahouny Ceske ci Rakouske republiky. Nikdy nebyly a nebudou.
Autobus linky 108 ujede tech 72 km z Brna do Znojma za 52 minut. To je spojeni, o kterem si mohou i hospodarsky vyznamnejsi mesta v JMK nechat jen zdat. Naprosty luxus.

Alibaba

Zase se troškaří. Má-li to být více spolehlivé, tak by měli být dvě koleje až do Znojma.
Zase tady spousta lidí křičí po dálnici tímto směrem, a tady se šetří.

MKzB

Trať Znojmo – Hrušovany měla být původně dvoukolejná. Proto je červený most tak široký a most přes I53 u Dobšic ma nachystané pilíře pro druhou mostovku.

Pavel Skládaný

A Střelice-Hrušovany nad Jevišovkou-Hevlín je také stavebně dvoukolejná, za císaře pána šlo o koridor Vídeň – Laa – Brno – Berlín.

sklenář

Reálná je pouze elektrizace a modernizace tratě přes Břeclav. Nějaká nová „zkratka“ je v dohledné době (20 let) téměř vyloučena.

Stráťa

V tom případě budou dál jezdit autobusy protože přes Břeclav to nemůže nikdy vyjít. Autobus jede 52 minut, na to se vlak po stávajících tratích nikdy nedostane.

sklenář

Těch cestujících z Brna do Znojma není tolik, aby to ospravedlňovalo stavbu za několik mld. Kč.

xyz

Přes Břeclav je to zajížďka i při cestě do Mikulova. Natož do Znojma.

P. S. V tomto kontextu: výstavba stovek km nových VRT podle vás reálná je, když 20km neVRTka reálná podle vás není?

sklenář

Za těch 20 let se možná pár set km VRT postaví, ale tato trať určitě ne.

PvvS

To co ta neVRT odveze za rok, odveze VRT tak za den..

Happy

Jinak ať si dloubnu, tak Brno kašle na všechna menší města v JMK. To není jen Znojmo, to je Kyjov atd…

vrjos

Jak se to projevuje?
Ve verejne doprave urcite ne. Viz IDS JMK.

Lukáš

ale ano… viz Rakve a 810 do Kyjova, nepřípoje mezi autobusy na Kyjovsku jsou také asi největší z celé IDS JMK

Honza

Jaký má vliv Brno na projekt trati mimo jeho území?

David

Že většina vlády je z Brna?

Jaaa

Znojmo není Brno, Kupka není z Brna a dopravní penězovody řídí autíčkářská ODS -> max. lepší silnice na Znojmo.

Happy

1.fáze: zrychlit a elektrifikovat trať Znojmo-Břeclav 2.fáze: zrychlit a elektrifikovat trať k Brnu 3.fáze: zrychlit a elektrifikovat trať na Jihlavu 4.fáze: s budováním VRT vybudovat i onu spojku od Pohořelic k Hrušovanům Fáze 1 je nejjednodušší, ta trať má sama o sobě potenciál. Příznivé sklonové poměry i pro nákladku Fáze 2 je možná i zbytečná, protože řeší spíše brněnské příměsto na Ivančice. Jinak trať sama o sobě je k prdu pro spojení do Znojma. Ještě ten Krumlov se dá… Fáze 3. Modernizovat önwb na Jihlavu. V době výstavby byla projektována na 75 km/h, takže zrychlení by se sneslo. Využitelné i… Číst vice »

Tomáš Záruba

Souhlas, jen ve F2 nezapomínat na nákladní vlaky Břeclav – JEDU.

SYN

„Rychlé spojení má pouze do Vídně“ Co to je za blbost? Spojení do Vídně je za 1h41min, toto je jakože rychlejší?? A mimochodem busem je to do Vídně (pravda ne na HBf) 1h20min. Že většina busů do Brna vymete 15 zastávek je hodně o objednávce dopravy ve veřejném zájmu… když ve stejném stylu objednají courák s 10ti zastávkama tak bude rychlejší než bus tak o 5 minut… Jako mrzí mě to ale dělat právě TUTO novostavbu ještě před jinými (mj. i před tím než se byť jen kopne do země na té VRT do Vranovic/Šakvic) je zcestné. Ke zlepšení by… Číst vice »

Otto

Do Vidne 1:41 (a to je prosim osobak), do Prahy vlakem pres 4 hodiny…do Brna “pouze” 2,5 hodiny….

Pavel Skládaný

Jezdily vlaky z Brna do Znojma za 1,5 hodiny, ale byly zrušeny. Údaj 2,5 hodiny je poněkud zavádějící (to je pouhé novinářské klišé nevystihující reálné možnosti infrastruktury), když reálné spojení neexistuje.

xyz

1 h 41 min. na Hbf., ale je tam mnohem víc zastávek, dá se vystoupit už na Mitte/Floridsdorfu/Pratersternu atd.

Kratší by to mohlo být, pokud by se mezi Znojmem a Hollabrunnem nejelo zastávkově.

A ano, těch 25 min. je leda tak při bezzastávkové jízdě Brno – Znojmo, což je nelogické srovnávat se zastávkovým busem Brno – Znojmo.

P. S. Pokud nebude výrazně zkapacitněn brněnský uzel, tak se do ně ty vlaky od Znojma stejně nevejdou. A zdaleka nejen ony.

Lubas

Znojmu by bylo lépe v Rakousku. V ČR je naprosto mimo zájem…

CitizenX

V některých oblastech jako jsou doprava, kvalita potravin, platy by celé ČR prospělo být součástí Rakouska nebo Německa. Na druhou stranu bych tu nechtěl čelit problémům s migranty, kt nejsou ochotni se podřídit kulturním zvyklostem v Evropě.

Otto

je to velice smutné, ale je to tak… kamiony prohánějící se centrem, spojení na Prahu marné jak autem tak vlakem (do Vídně o několik řádů lepší), na Brno se silnice zlepšuje (i tak by to ale chtělo čtyřpruh) a vlakem do Brna no comment…

Lubas

Do Znojma jezdím často a pokaždé mám v hlavě myšlenku co by se asi stalo, kdyby si (nejen) Znojmo řeklo dost a chtělo být součástí Rakouska. To, jak je naše republika řízena tím nejdražším maloměstem vidím dnes a denně, pomalý úpadek, vylidňovaní a nezájem. Desítky roků sliby a další desítky let čekání. Čím jsem starší, tím více jsem přesvědčen, že vznik tohoto státu byla katastrofa pro příhraniční města s hospodářskou a kulturní vazbou na Rakousko/Německo.

Jarda

O to se soudruzi postarali a nastehovali do pohranici dostatek ocbrancu hranic. Vsak socha Ivana se sapikem na kruhaci od Vidne vyznamne otocena prave smerem na jih je velmi vymluvnym symbolem. Znojmo se bohuzel pripoji tak maximalne k novemu SSSR.

SYN

Myslíte jako přidat se k neutrálnímu Rakousku s antinukleární psychózou, závislosí ze 75% na ruském plynu (data za loňský rok) a dobrou vyhlídkou na vládu FPO (kde se za čtvrt roku od voleb nedokázali shodnout na vládě a zatím to docela vypadá na repete?
Ono není jen to pozitivní…

SYN

Jakože obchvat Znojma kazí někdo „zvenku“? Co jsem se díval posledně tak se proti uvedení do provozu už existujícího a ležícího asfaltu brání místní?? V Hollabrunu jde trasa S3 kilometr od náměstí (a stála tam už v roce 1991 když jsem tama jel poprvé) kdežto Znojmo je problém když je 1,5km daleko a řeší se že by měl být obchvat někde v polích za Suchohrdly, čili nějakých 4km daleko…
Takže ono si lecco děláme sami.

Otto

To je stejný argument, jako když byste chtěl dostavění D1 hodit na přerováky… ano, pár zahrádkářů obchvatu úspěšně brání, ale to neříká nic o tom, že většina znojma jej chce a podporuje…

xyz

Hollabrunn je ale celkově méně rozlehlý než Znojmo, ostatně má cca 3x méně obyvatel.

VRTjecesta

Všem by nám bylo lépe v Rakousku…

Jaaa

Ne. To bychom byli po druhé světové na straně poražených, celý Rakousko by spadlo na východ, po roce 1990 by byly národnostní spory jako v Jugoslávii a byli bychom v ještě větší díře než jsme teď.

Dominik Mokriš

Tak zrovna Znojmo a okolí to v roce 1918 zkoušelo.
https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C4%9Bmeck%C3%A1_ji%C5%BEn%C3%AD_Morava

Sova

Jo, novostavba železnice a ještě na periferii, to je těžká písemka. Pánovi palec za odvahu a držíme palce, ať je zúročena nějakými výsledky!

Jan Hašek

Novostavba 20 km úseku je sice utopie, ale významě by to řešilo spojení Znojma s Brnem a Prahou. Protože trať na Jihlavu je taky hrozná a i po dokončení VRT Praha-Jihlava-Brno by spojení přes Okříšky stejně o ničem.

SYN

A nebylo by prospěšnější (zejména pro náklady) pracovat spíš na tom směru??

Honza

Na směru se pracuje. Byla dokončena SP.

ppp

SŽ dlouhodobě nezvládá realizovat ani klíčové projekty, jako je Praha – Liberec nebo Ostrava – Brno.

Nedivím se, že pak zapomínají na regionální stavby jako právě Znojmo – Brno, ale taky plno dalších např. Ostrava – Frýdek-Místek nebo Velký Osek – Choceň. Vedení SŽ by mělo začít fungovat efektivněji.

Jan Hašek

Tak Liberec a Znojmo jsou na tom podobně.
Přímé spojení s Prahou je celkem nepoužitelné, ale za to mají dobré spojení s hlavním městem sousedního státu (Drážďany nebo Vídeň).

Lubas

Však Liberec + Znojmo jsou německé a rakouské města. Nechtěli do nově vzniklého Československa (asi dobře věděli co bude následovat) To, jak se k nim tento stát chová je hanebné. Aby se desítky let doprošovali slušného spojení je smutné. Jsou na úrovni kolonie, plaťte a neobtěžujte.

xyz

Ne, jsou to města z historického území Čech a Moravy.

Mmch. co že po roce 1918 následovalo? Asi máte na mysli něco jiného než přítomnost v demokratické zemi?

Lubas

To jo, my jsme byli za první republiky velcí demokraté, úplní milovníci menšin. Nastudujte si historii, doporučuji.

zyx

Ano, já rád uvádím historický fakt, že za Československa se na koleje v Liberci a okolí vlastně ani nešáhlo, což neplatilo pro období protektorátu, tedy v Liberci Sudetenland. A s návštěvou úřadujících hlav států na radnici v Liberci to samé, zase tam byla výjimka Sudetenland.

xyz

O. K., skutečně jste měl na mysli něco jiného.

Mmch. Znojmo v roce 1938 bylo jen mírně většinově německé. Dokonce i (tehdy samostatné) přilehlé Přímětice nespadly po Mnichovské „dohodě“ do Říše (a pamatuji si vyprávění jednoho pána ročník 1927 z před 20 let, jak říkal, že „jeho“ znojemskou školu přestěhovali v roce 1938 do Přímětic).

SYN

Jo, to teda byli, zkuste uvést příklad okolo roku 1920 kde se to dělalo líp…? Třeba… na Ukrajině?? Nebo… v Alžírsku? Irsku?

Pryž

Kolik lidí požadující v roce 1918 odtržení od Československa tam ještě žije?

zyx

Už asi moc ne, ale žije stále dost lidí, kteří mají buď rodinné zkušenosti nebo i hlubší historické povědomí, že ta zlatá léta nové republiky vedené národem československým nebyla rozhodně zlatá tak jak se vnitřní propagandou státu říkalo.

xyz

To bych i považoval za logické, že nebyli spokojeni s tím, že jejich jazyk najednou nebyl hlavní úřední, na rozdíl od dob, kdy hlavním městem byla Vídeň. Na druhou stranu to s tím historickým územím platí (ovšem, kromě Valticka a západního Vitorazska). Za spornější bych – když už – považoval stanovení hranice ČSR s Maďarskem po roce 1918, kde historická hranice předtím nebyla pevně stanovena a ani národnostní hranice tam nebyla respektována. Resp. ještě bych chápal nutnost mít hranici tak, aby železniční spojení směr východ Slovenska/Podkarpatská Rus spadalo do ČSR, ale spornější to asi (v kontextu tehdejší doby a národnostního… Číst vice »

xyz

P. S. sousední mapa https://www.digitalniknihovna.cz/mzk/view/uuid:1ec56c18-fd47-408d-8c78-390acfe2de66?page=uuid:ed1f4a46-dbd5-4af3-a521-116f9b492a82 a viz Znojmo 1926 dokonce se snad s mírně vyšším % obyvatel české (příp. slovenské) národnosti než německé (O. K., na rozdíl od části okolních obcí).

zyx

Bohužel východní Sasko i Brandenburg jsou na okraji zájmů spolkové vlády a tak to spojení není ani z Liberce ani ideální do sousedních hlavních měst.

Pryž

Drážďany jsou hlavním městem? NAVÍC spojení do Drážďan je docela tragické. Z Liberce jste v Praze za hodinu a něco, v Drážďanech za dvě hodiny a něco.

František

Za hodinu a něco, ale ne vlakem (BUS Praha-Černý Most – Liberec či IAD), tam skutečně 2,5 hodiny, s přestupem v Turnově do 5 největšího města v ČR. Z hlediska dávné historie byly města Olomouc, Brno a Znojmo páteří markrabství Moravského z hlediska soudní moci. Vůbec západní část Jihomoravského kraje je na tom z hlediska dopravní infrastruktury hodně špatně, od Střelic se na Znojmo nejezdí již léta, úvrať v Hrušovanech nad Jevišovkou tomu také nepomáhá, potom posun Hitlerovy dálnice jako D52 více na východ (nepochopitelně blíže k D2) a využití šance nákladní dopravy na železnici, což by se hodilo i… Číst vice »

Guma

Konečně někde zaznělo že hlavní problém je MD. To není obhajoba SŽ ale bez změny myšlení na MD se nezmění ani na SŽ.

Jaaa

Tak do Sosny se tady lidi opírají furt a furt se nic neděje. Pojmenování je potřeba, ale nestačí. :-/

vrjos

Jo, tak z toho nic nebude.
Jedine, ze by se dalo vratit v case a v 80. letech pri stravbe Dukovan se rozhodlo, ze jadernym mestem bude Brno – jeho JZ okraj, nikoliv Trebic. Tim by vyvstala nutnost udelat novou primou zeleznici mezi Dukovany a Moravskymi Branicemi pro dovoz pracovniku z Brna. A do teto zeleznice uz by se casem, dalsi novostavbou zapojilo i Znojmo. Nestalo se tak. Jadernym mestem je Trebic.
Jen kvuli Znojmu nikdo prekopavat zeleznici na JZ Morave uz nebude. To by tam muselo byt vyrazne vice obyvatel.

Otto

no tak za prvé, Znojmo je druhým největším městem JmK. a z JZ okraje Brna je to do EDU jednou tolik co z Třebíče. To už by tím jadrným městem mohlo být spíš právě Znojmo.

vrjos

Do Stareho Liskovce je to z EDU po soucasnych silnicich 40km. Na namesti v Trebici je to z EDU 32 km. Po silnici k tomu sveho casu vystavene prave proto, aby se po ni rychle a snadno dali vozit pracovnici autobusy. A ze je Znojmo druhe nejvetsi mesto v Jmk? A co? Okolo neho dohromady nic neni a neni ani po ceste odnekud nekam. Prave proto zminuji tu EDU. Kdyby to do Znojma bylo jen otazkou protazeni vyznamne relace mezi Brnem a EDU, bylo by to cele snadne, takto tezko. Jinak si v JmK srovnejte hospodarsky vyznam i mensich mest… Číst vice »

Otto

Ze stareho liskovce je nejkratsi trasa 44 km, na Karlovo namesti Trebic 26 km, coz je rozdil porad skoro 20 km.a co je treba v blansku tak hospodarsky zajimaveho? Jedno ckd je v kopru, druhe se radsi prejmenovalo a prestehovalo do brna. A mimochodem, vsechny vami jmenovana mesta maji kvalitni at uz vlakove nebo silnicni spojeni do brna (pripadne oboji) nic z toho znojmo nema. A prave to je potvrzeni teze o uzkem spojeni hospodarskeho rozvoje s kvalitni dopravni infrastrukturou

xyz

Naopak právě Třebíč se při stavě JEDU výrazně rozrostla co do nového bydliště pro pracovníky budované (a poté již provozované) elektrárny.

vrjos

Vzdyt o tom mluvim. Kdyby se misto Trebice rozrostl od Edu stejne vzdaleny JZ okraj Brna, dalo by smysl tudy vest prelozenou zeleznici a do ni dnes zapojit novou zeleznici do Znojma.
Nestalo se tak. Znojmo je tudiz slepy konec mimo vyznamne smery. A kvuli tomu stavět novou zeleznici je dost nehospodarne.

Otto

A cemu by pomohlo 20 tisic novych obyvatel liskovce vlakum do znojma? ani z trebice kvuli EDU nikdo nestavel novou trat (krome vlecky z krumlova)…

Ojin

U vlečky do Dukovan se vybíralo z mnoha variant, v užším výběru byly právě Rakšice a Třebíč. U třebíčské varianty se uvažovalo i s provozem osobní dopravy – návozem zaměstnanců na směny. Kdysi jsem o tom něco četl (nejspíš Dráha 2010/10 nebo 11), méně podrobná zmínka je např. tady: https://noviny.zrcadlo.info/pdf/2014/13_14.pdf

SYN

No on teda terén okolo Ivančic na Znojmo vlaku zrovna moc příznivý není, ovšem když jsou peníze (DOST peněz) tak jde všecko…

xyz

Aha pardon, chybně jsem to pochopil (neuvědomil jsem ti to nevyřčené druhé „by“), že to máte na mysli naopak.

Jinak souhlas s reakcí p. Otta.

Štefan

Znojmo je druhým největším městem v Jihomoravském kraji. Kvalitní rychlé páteřní spojení by mělo být samozřejmostí.

Pavel Skládaný

Bohužel pro pražské tvůrce koncepcí leží daleko mimo jejich rozlišovací úroveň.

xyz

Naopak – pražské MD/pražská Dobrá správa tam tu trať uvádí https://vrtky.cz/documents/159614952/164599101/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD.png/b743f4d4-f0f6-4734-86d3-806f71930827?t=1722596981194

Mimo jejich zájem jsou spíš jiné okresy než Znojemsko.

Pavel Skládaný

No, obrázek je krásný, papír snese všechno.

SYN

Tam se uvádí mnoho a mnoho jiných tratí!

xyz

Z nových tratí jsou tam víceméně „jen“ VRT.

Spojka od Hrušovan k Hrušovanům je jedna z velmi mála neVRTek, které při budování VRT mají vzniknout jako nové tratě.

Tomáš Záruba

Vy mate taky mindrák z Prahy? Pokud vím, dělal to Sudop BRNO. 🙂

Sáček

Takoví lidi jsou odněkud z maloměsta a mají stejný mindrák i z Brna. Řeknete jim že premiér je z Brna, že tam roste nová arena atd. tak najednou i Brno je pro ně ve všem fuj

xyz

Přemýšlím, kam v kontextu tohoto zařadit lidi, kteří nesmyslně tvrdí, že velkoměsto Brno je „velká vesnice“ či že jde o „osídlení v zatáčce mezi Prahou a Vídní“ (což postrádá i historický kontext; císařská silnice z Prahy do Vídně vedla už od dob Marie Terezie přes Moravské Budějovice a… Znojmo 🙂 ).

Pavel Skládaný

Ano, SUDOP a navazující projekt Transregio jsme dělali my. Studie vycházejí pěkně, ale rozhodovací pravomoc leží někde jinde. Nejde o mindrák, ale o fakt.

Juhhu

To je pravda, vidí jen Berlin, Vídeň, Budapest zbytek jakoby neexistoval

František

Pane kolego, skutečně si myslíte, že železnice má nějakou vlastní koncepci, vyjmenujme si je (alespoň některé z nich), Dopravní sektorové strategie III. fáze, Program rozvoje rychlých železničních spojení, Rozvoj nákladní dopravy, Koncepce veřejné dopravy, Koncepce přechodu na jednotnou napájecí soustavu na české železniční síti, národní implementační plán ERTMS, národní implementační plán TSI ENE, Elektrizace železnic, Prostá elektrizace železnic, Plán vybavení tratí ETCS a mohl bych ještě pokračovat. Dle mého soudu tomu chybí celková zastřešující koncepce rozvoje železnic, která by všechny tyto dílčí koncepce, strategie, akční plány propojila do jednoho srozumitelného celku, domnívám se, že by zřejmě mnohé naznačila, zpřehlednila a… Číst vice »

Vlek

Naprostá utopie a předražené malůvky, potřeba to určitě je, ale buďme soudní, nic z toho nejspíš nikdy nebude.

Vlek

Ani SŽ variantu 5 nemyslí vážně, jsou to jen dodatečné PR malůvky k VRT pro zvýšení nadšení a zájmu o VRT širší veřejnosti v regionu.

xyz

Tak snad to nebude tak zdlouhavé jako (panem Kacetlem realizované) „memorandum o obnově přechodu Hevlín – Laa“ z jara 2009. 🙂

Nicméně je to celkově zajímavé – po roce 2030 tedy výstavba snad všech VRT zaráz, k tomu modernizace Zastávka – Jihlava, nakonec tedy i Znojmo – Hrušovany + novostavba „od Hrušovan k Hrušovanům“ atd. atd.

O. K., Znojemsko tím získá 1 pár dálkových vlaků za hodinu (z/do Ostravy https://vrtky.cz/documents/159614952/164599101/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD.png/b743f4d4-f0f6-4734-86d3-806f71930827?t=1722596981194), srov. s Bruntálskem nebo Jesenickem, které ani v témže časovém horizontu nezíská lautr nic.

Guma

Po roce 2030 je i rok 2055.

Zdendik

Vzhledem k tragickému průběhu přestavby tratě spojující Brno s Ostravou (slibovalo se už někdy v roce 1995), tak rychlé spojení Brna se Znojmem bude kolaudováno na svatého Dyndy.

Tomáš Záruba

To rychlé spojení Znojma s Vídní, mohl bych ho vidět…?

Frederick

Asi tím rychlé mysleli přímé…

Sova

Taky mě to praštilo do očí. 106 km, jízdní doba 101 minut. Je to lepší než vlakem do Brna, ale na velké chlubení v roce 2025 to taky není.

Pavel Skládaný

Vlak do Brna jezdil i za 92 minut, ale zrušili ho politickým rozhodnutím.

Svojšín

Ten vlak zrušil hlavně nezájem platících cestujících.
Hodně udělal i nástup Psoty, Břežanské a Borsu na relace Znojmo – Miroslav – Brno a Hrušovany – Brno, přibývalo spojů za podpory obcí a z vlaku odešlo i to málo co tam bylo.

Jarda

avsak je ro jizdni doba do centra Vidne. Zkuste to ve vsedni den autem rychleji😉

SYN

POKUD zrovna potřebujete do okolí HBf. Pokud potřebujete jinam, tak na metro se dá přestoupit i na Floridsdorfu, Leopoldau nebo Stadlau…

ghjghj

Na tomto je presne videt spatne planovani. Zeleznice se resi zvlast od silnice.Kriterium pro dopravu by melo byt zadane obecneji – napr. ‚z kazde obce do 500 dojezd verejnou dopravou do 1h do nejblisiho „okresniho mesta“; z kazde obce 500-5000 dojest do 45min do krajskeho mesta’… apod. A pak az rict jestli to ma byt zelenice/silnice. Ze znojma vede dobra trasovana silnice na Brno. Staci ji rozsirit. Uz ted jezdi do brna ‚znojmo expresy‘.

Frantisek X

Začátek souhlas, ale je třeba brát v potaz i kapacitu a energetickou náročnost. Autobusový vláček po rozšířené silnici není zrovna ideál, o přepravě těžších nákladů na delší vzdálenosti nemluvě (i když těm stačí pomalejší trasy a naopak třeba napojení „logistických“ – nyní například v Pohořelicích čistě silničních, ač v ose možného dalšího prodloužení dříve snesené koleje – areálů).

ghjghj

Prave – na tezke veci tam trat je. Proste staci rozsirit ty prime spoje – ted jich jezdi malo, ale tech 70km udelaji za 52min.
Energetickou narocnost je potom ale treba brat v uvahu i pri vystavbe a udrzbe nove trate.

Tomáš Říha

Železnice se neřeší zvlášť od silnice. Součástí studie proveditelnosti je analýza nákladů a výnosů (CBA analýza), která bere do úvahy celý dopravní model, tedy i jak píšete “silnice”.

ghjghj

To co pisete je pekne, jen to vubec nesouvisi s tim, co jsem psal ja.

Zlámalík

„Jednal jsem s ředitelem odboru strategie…“ Strategií je to nějak vysedět.
A pokud Minusterstvo dopravy nereaguje, což požádat Ministerstvo vnitra o překreslení státní hranice podle fungujícího dopravního spojení? 🙂

Petr

Jo, bych Znojmu záviděl.

Jan Pelc

Celé je to ekonomický nesmysl.Podstatné je, kolik lidí po té trati bude jezdit. Osobní vlaková doprava přes všechnu propagaci je celkově na ústupu a je to vidět i na současné trati Brno-Znojmo. Dva nebo tři dvouvozé motoráky denně zejí prázdnotou. S nákladní dopravou to není lepší. Nádraží pustnou, koleje -pokud nejsou vytrhané- zarůstají plevelem. Vlak přes všechna vylepšení zkrátka nedokáže uspokojit požadavky dnešního člověka, zejména mladé generace, pro které i jízda šalinou je „sockou“. Představa pana místostarosty, že znojmáci s vidinou pětadvacetiminutové cesty do Brna bnudou plnit vlaky, je mírně řečeno naivní.

Petr

K jakýmu vylepšení tam kdy došlo? Není ta trať v podstatě ve stejným stavu jako byla před sto lety?

Frantisek X

K vylepšení dochází spíše u silnic. Pak může člověk s užším rozhledem nabýt dojmu, že příčina je následkem a naopak.

Zlámalík

Vy jste hlava. Přijďte se podávat do Střelic a Zastávky. Na pořádné trati můžou jezdt pořádná vozidla a najednou je celá ta věc atraktivní. Starým motorákem nepojede nikdo. Když dráha nasazuje „socku“, tak je tak právem vnímaná.

xyz

Jak „nepořádná“ byla trať mezi Brnem a Střelicemi předtím? 🙂

I zde připomínám, že počet vlaků se navýšil o JEDINÝ pár spojů za hodinu, a to JEN VE ŠPIČCE (v sedle vůbec!).

Guma

Predčím? Pred rekonstrukcí? Neelektrifikovana, barierove nástupiště, rychlost do 80km/h, zabezpečení v úrovni 80.let….

xyz

– Elektrizace sama o sobě neznamená „pořádnost“ (zdravím např. na t-225)

– Nástupiště: v žst. Střelice souhlas, nicméně provedena nepořádná peronizace bez podchodu skrz celé kolejiště

– bylo tam 90 km/h a nyní tam je „dočasně“ 100 km/h

– zabepečení z 90. let 20. stol. s AHr.

Pavel Skládaný

Zato dnešní zabezpečení je podstatně horší a nebezpečnější – autoblok s kratičkými oddíly bez kódu. Raději nemyslet, kdyby se někdo na chvíli hlouběji zamyslel nebo přehlédl návěst v mlze.

Besk

A kolem Brna jezdí vlaky prázdné? Pane chytrý

Stráťa

Jakou současnou trať Brno-Znojmo myslíte? Tu neexistující? Nebo za trať označujete silnici I/53 po které jezdí autobusy podle jízdního řádu připomínajícího spíš MHD?

Twix

Tam je tolik nesmyslů a lží že je škoda reagovat.

Tomáš Říha

Samozřejmě to ekonomický nesmysl není. Kdyby byl, tak se to nerealizuje. Cost Benefit Analýza tu s přehledem vyšla (téměř 8%, požadavek je 5).
Zkuste se zeptat na ceny bytů a domů v Břeclavi. Dojezdová doba do Brna kolem půl hodiny stejně jako to bude v tomto případě.

Hoermalmeister

Jednak pro mladou generaci není cestování VHD nic zvláštního, stejně jako pro všechny generace a druhak by se ty vlaky zaplnily. Všechny nosné autobusové linky v této oblasti (104, 105 a 108) jezdí dnes obzvlášť ve špičkách velmi plné a mají být všechny z větší části touto novostavbou nahrazeny. Takže o ekonomickou sebevraždu určitě nejde. Spíš jde o zatraktivnění VHD oproti IAD v tomto přepravním směru, což určitě smysl má. Největším problémem je dnes cestovní doba, kterou má projekt taky vyřešit, což při zdejší rovinaté krajině nebude takový rozdíl než stavět na 160 km/h

Zdrasa

Lžete. Osobní železniční doprava podle dat o počtu cestujících setrvale roste.

Guma

No ona roste spíše jen dálková, regionální opravdu klesá, ale alespoň ne už tak rychle.

Svojšín

Zatím se ještě v celkovém součtu nedostala na čísla před covidem.

micat1

Osobní vlaková doprava je na ústupu kde přesně? Myslíte ten, s výjimkou covidových roků, každoroční nárůst počtu cestujících od cca roku 2009? Myslíte ty přeplněné elefanty u Prahy a koridor do Kolína, kam se už ani další vlaky nevejdou? Možná že po lokálkách, jak je ta ze Znojma do Břeclavi, tolik lidí nejezdí, ale to asi není úplně překvapivé vzhledem ke stavu té trati. Bože…

Otto

Jen blázen nebo masochista by v současném stavu jezdil tím skanzenem do práce jen do Břeclavi, natož do Brna.

Štěpán Matějka

He, tak sice do Břeclavi nejezdím do práce, ale když už tam jedu, tak pořád raději vlakem než autem, zvlášť když to trvá stejně dlouho. A ten ČD skanzen byl teda skoro lepší než to co tam jezdí teď, alespoň to mělo stolečky….

SYN

No pokud by byla 25min „point to point“ a to tak že jednou za hodinu tak to bych se zase až tak nebál že by nejezdil nikdo… spíš se bojím bojů „a proč u nás to nestaví“ (minimálně Hrušovany, Pohořelice) a jak z toho bude 40min tak to už v konkurenci s 50min přímým busem (silnice se bude vylepšovat dřív, zase minuty ubydou) nebude zase taková principiální změna…

František

A silniční obchvat by jako taky nechtěli?

Pavel Skládaný

Bohužel to vypadá, že čekání na novou VRT je sázka na holuba na střeše a bude to buď za dlouho či nikdy. Raději bych podpořil variantu modernizace Znojmo-Hrušovany nad Jevišovkou (směrové poměry luxusní, bez problému možná rychlost 160 i víc) a elektrizaci Znojmo-Břeclav, což je akce silně poptávaná ze strany ŽESNAD tak jako tak. A úsek Hrušovany-Moravský Krumlov-Brno dílčí vylepšení v rámci současného dvoukolejného tělesa (do 120 km/h, místy s propadem na 70-80), jak navrhoval projekt Interreg Transregio. Jízdní doba Znojmo-Brno těsně pod hodinu, přitom to lze realizovat během relativně krátké doby. Některé úseky (např. Moravské Bránice-Moravský Krumlov) jsou již… Číst vice »

Tomáš Záruba

Pochopte konečně, ze to nejsou konkurenční projekty. Zejména ten úsek ZN -Hrusovany je vlastne etapou cíle. Elektrizace Strelice Ivancice/Krumlov měla být už dávno, ten zbytek kvůli JEDU snad taky bude. A ET Hrusovany – BV (jakkoli je logické ji delat v rámci akce JEDU) se tím naopak podpoří, neboť relace Brno – Mikulov.

Frantisek X

Mně se líbí i přiblížení Oslavanům, ať už přeložkou, nebo třeba jen protažením koleje a spojů po ní co nejdále směrem k městu (což je řešení, které by přiblížilo vlaky lidem i leckde jinde).

Guma

Bohužel přiblížení do Oslavan zabralo MD.

Pavel Skládaný

Pochopte konečně, že nic o konkurenčních projektech nepíši. Znojmo-Hrušovany je prakticky invariantní, proto doporučuji realizovat přednostně, neb to nikdy nebude zmařená investice (dnešní ruční stavění výhybek v Božicích a Hodonicích a omezení na 40 je opravdu trapné). Zbytek zřejmě také někdy bude, leč ono duševní soustředění centrálních orgánů na variantu VRT vede k tomu, že úprava stávající trati Hrušovany-Střelice se odkládá na neurčito. Reálně asi na dobu, kdy se fyzicky rozpadne a obnova bude nutná. Kdyby se obnova provedla cíleně (s drobnými vylepšeními) a přednostně, tak můžeme spokojeně jezdit Brno-Znojmo za necelou hodinu a „ve výhledu“ se dočkat (nebo spíše… Číst vice »

Tomáš Záruba

Stát na tu 244 bude kašlat zcela bez ohledu na nějakou VRT nebo jakoukoli jinou záminku. Proste to neudělají i bez záminky a hotovo, je to přece “jenom” železnice mimo hlavní koridor. To je úplně lichá úvaha, ze ta nová trat za něco může. Jestli se něco s 244 v dohledné době povede, bude to díky JEDU. Naději by měla i severní půlka vzhledem k příměstu, to by se ale KORDIS nesměl zamilovat do baterek. Brečel primárně tímto směrem.

Pavel Skládaný

Ano, ta láska kordisu k baterkám je opravdu zhouba pro elektrizační koncepty. Přitom cena jednoho kilometru elektrizace není nijak dramatická.

Jan Sůra

A není to místo lásky k baterkám jen reálné zhodnocení slibů SŽ na elektrizaci?

Pavel Skládaný

Bohužel nutno uznat, že tak trochu ano. Na řadu projektů se čeká desítky let a nic.

SYN

No když těch „přednostně“ úseků je v ČR tolik moc… reálně je. Mnohé z nich ještě důležitější než Hrušovany-Střelice.

Pavel Skládaný

I já bych začal generálním vylepšením Hrušovany nad Jevišovkou – Znojmo, neb argumentů pro je zde víc. A i modernizace tohoto úseku by mohlo v důsledku přinést přijatelné spojení do Brna (za cca 1:20 po stávající trati, což je stejné jako autobus na Zvonařku).

Besk

SZ bych dal do zubů.. jejich rychlost je šnek po zpátky.. klíčové modernizace se táhnou x let.. na co pořád čekají. Vyměnit vedení SZ hlavně toho panáka.. a dát tam někoho od švýcarské železnice. Znojmo – Břeclav částečně zmodernizováno.. chce to dodělat a zadratovat. To samé na Okříšky.

Tomáš Záruba

No a hlavně nabrat do přípravy asi tak 100 lidi. Jenže to je nepopulární “bobtnání úředníku na GR”, proti čemuž se vždy najde dostatek protestujících ať už z důvodu vlastní omezenosti nebo populismu.

Frantisek X

Nemusejí se řídit dopravní politikou vlády? Pouhá výměna úředníka při neměnném zadání bude mít dost možná mizivý efekt. Pravda, mohou je zkoušet „odspodu“ alespoň přesvědčovat, když nic více.

Guma

Myslím že v článku je jasné uvedeno, že problém je dopis na MD, kde to nemá žádnou prioritu.

Karl vB.

Ve víru breingstrormingu MF a MD na téma: kde se vezmou peníze na zahájení velkolepé stavby VRT „s v.max až 320 kmh“, se na Znojmo, které je z Prahy prostě daleko a kromě vinobraní o něm není slyšet, jaksi „pozapomělo“.
Pozn.:
Výstavbou VRT v žádném případě nemyslím stavbu nové trati Brno – Přerov, která by měla začít letos v létě a mnohdy se presentuje, jako „už zahájení“ akcí VRT, aby se lidem ukázalo, že se ohledně VRT konečně kopne do země.

Vilém Bascko

Jednou nám vysvětlíte, co je ten breingstorming.

Karl vB.

Hluboká omluva, místo „a“ se vloudilo nepatřičné „e“.
Teď už bude ta první věta snáze pochopitelná.

xyz

Ještě je tam nadbytečné „g“.

Mmch. co se týče Znojma, tak srov. s tvrzeními z před 10 let o přímé lince Praha – Jihlava – Třebíč – Znojmo, u které přitom už tehdy bylo jasné, že by byla pro cestu z Prahy do Znojma pomalejší než při jízdě přes Brno.

David

Znojmo je možná z Prahy daleko, ale vládní většina je z Brna.

Hoermalmeister

Já myslím, že i nevládní většina… třeba taková paní Schillerová…

Vavrroch

Je hezké pozorovat, jak byla napřed rozhicována trouba a skrze chystanou síť VRT v ČR by po dokončení pomalu ani chráněný sysel nepropadl. Teď, jak se zdá, trouba vychládá a decentně se ustupuje k jakýmsi „Rychlým spojením“, což mohou být i tratě s parametry o hodně skromnějšími – např. jak se psalo onehdy o záměru na trať Jaroměř – Náchod. No, hlavní je nosný marketingový název, naleštěná prezentace, úderné byznysfráze a oslněný nevolník padne na záď.
Považ, mámo, mitigace autoprovozu! Kde se ten posun zastaví?

Frantisek X

Tak hlavní je praktický přínos konkrétních staveb, ne jakási prestiž (a doprava dále převážně na silnicích), byť zrovna nápady na žehlení stávajících tras stylem „musí být 200 i za cenu přesunu nástupních bodů do polí“ nejsou šťastné, zvláště pokud tam má nadále fungovat i přeprava na kratší vzdálenosti (například příměstské vlaky, nakládka a vykládka zboží apod.).

Šalina na Špilas

Zrovna na trati 300 to ale více do polí přesunuto nebude, krom Němčic.

Guma

Němčice budou blíže centru než nyní.

Guma

Z Hlavního náměstí dneska 862m, nově 515m.

Tomáš Říha

Projekt Rychlých spojení je to minimálně 10 let, spíše víc. Nehledejte konspiraci tam, kde není. Je zcela normální, že se ideový návrh a koncepce ze začátku přípravy a z pokročilé přípravy liší. Na začátku musíte mít vizi, na konci musíme mít tu věc realizovatelnou.

xyz

A proč se teda během posledního roku posunul začátek stavby VRT Praha – Brno o 3 roky? (2028 vs. 2031)

Lubas

První posunutí z mnoha následujících. Asi by stálo za zvážení pozvat zahraniční pracovníky. Ostatně už za monarchie zde tratě…a nejen ty…budovali italští stavitelé.

SYN

No tak u vědomí že po „čistokrevné“ VRT bude nesmět (omlouvám se za patvar ale zdá se mi víc výstižný) jet náklad tak někde opravdu může být rozumější 200kmh trať… ne teda na Vyškov, tam se to po dlouhém odkládání čehokoliv udělalo jako nešťastná znouze cnost…

Juhhu

Brno-Přerov se v létě nekopne, doteď neni zhotovitel a druhy usek pro jistotu jeste nesoutěží…

Pavel

Ta trať tam měla dávno vést. Jak bylo správně řečeno, jediné solidní železniční spojení má Znojmo s Vídní. To je z pohledu ČR poněkud tristní.

Jan Dobiáš

Osvícený místní politik! Kéž by to takhle fungovalo i u novostavby do Chrudimi, ta už se mohla stavět.

Jan Sova

Znojmo prostě bude muset přestupovat ještě pár desítek let….
Co jim nepostavil Franz Josef, to jim Praha nedodá…

Frantisek X

Tenkrát jim to ale „postavil“ bez přestupu, ne?

Twix

Je otázka o jakém přestupu se bavíme, pochopil jsem že jde o spojení do Brna. Císařpán stavěl dráhu z Vídně přes Znojmo, Jihlavu, Kolín a Nymburk do Děčína, mimo jiné s odbočkou Lysá – Praha.

vrjos

On to ten starej Prochazka postavil do Znojma proto, aby se s nakladnimi vlaky pokracovalo dale do Kolina a Decina a do severniho Nemecka. Nejake Znojmo bylo nahodou po ceste.

Gwann

Az na to, ze to stavel soukromnik, Spolecnost rakouske severozapadni drahy

Gwann

A spojeni do Brna se resilo prestupem jak dnes, trat Viden-Laa-strelice-Brno byla druhym hlavnim spojenim brna s vidni, postavenou StaEG jako konkurence k spojeni pres Breclav KFNB. Nyni zastarala trat byla ve sve dobe na vysi a teleso bylo pripraveno na polozeni druhe koleje. Jen ori stavbe nikdo nepocital s rozvojem a zvysenim rychlosti…

Hans N.

Myslím, že je možné nahradit v nadpisu Znojmo jménem Liberec a budeme taky na svém. Jen ten skluz není dva, ale nejméně dvacet let. Takže „užbrzy“

zyx

Dvacet let? To přidejte. Všejanská spojka se začala rozpracovávat už na začátku 90-tych let.

Tak nám ten čas taky s Č(S)D a SŽ(DC) pěkně běží.

Ondra

Mimochodem, mimo téma článku, už delší dobu si kladu otázku, které je u nás nejvytíženější neelektrifikované nádraží, nemohl by to být třeba onen Liberec? jsem z druhé strany státu, takže o místních poměrech nemám tušení..

zyx

Vztažené na počet vlaků nebo na počet cestujících vystupujících a/nebo projíždějících? Bohužel nemám tvrdá data k dispozici, ale na počet vlaků bych určitě odhadoval Liberec. Na počet cestujících bych si tak úplně jistý nebyl.

Ondra

Spíš ty vlaky, ale cestující by mě taky zajímali, každopádně díky za úvahu 🙂

Hans N.

U Liberce je nutno do celkového počtu cestujících počítat lidi jedoucí autem nebo busem. Spojení vlakem je bohužel spíš šoto než prakticky využitelné.
Věřím, že v taktu jezdící rychlý vlak by řadu lidí přetáhl.

Twix

Přesně, záleží na kritériích, vysoko by se pak mohly umístit i stanice se silnou příměstskou dopravou, jako Hostivice nebo Nýřany.

Tomáš Záruba

A co teprve Písek. 🙂

Dobrodruh

Co si to jen znojemští šotouši dovolují? Chtít novou drahou neekonomickou železnici? Dopravu z 19.stol? Vždyť nebude na dostavbu D52, která se plánuje. Jestli si znojemští chtějí hrát s vláčky v měřítku 1:1, tak jedině za své peníze. Šotománie se šíří jak mor, ještě že znojemskě šotozastupitele Kupka drží zkrátka.

Jirka

Super 😁

Frantisek X

Ano, také jsem se pobavil. Trefná ironie. 🙂

El Barto

Další do sbírky nesmyslných rádobysatirických blábolů Dominika Haláska a jeho mnohočetných osobností.

Jestli si myslíš, že těmito plky nějak pomáháš železniční dopravě, tak je tomu naopak – nejeden by si mohl po přečtení tvých textů myslet, že za dráhu lobbují akorát lidé pochybné morálky a intelektu nebo co hůř, zaslepení fanatici mermomocí chtějící prosadit své představy o světě. Ale to už ti bylo řečeno tolikrát a ty sis z toho absolutně nic nevzal, jelikož nějaké sebereflexe nejsi schopen. Pak se nediv, že za ta moudra končíš v blokaci i přes tvou utkvělou představu, že jsi oběť cenzury iniciované automobilovou lobby.

Taros

Konečné jste to pochopil. Tolik lidi, peněz a přitom taková blbost

ukulele

Zanesení do územních plánů by nemělo nic bránit a pak je možné 3-4 roky před stavbou začít projektovat. Vzhledem k tomu, že je to vázáno na realizaci VRT a ŽUB, tak i kdyby byla vůle, nebude to dle mě hotové dříve než v roce 2035.

Alibaba

Na VRT ano, na ŽUD ne.

Jiří Šrámek

Jaké velké město na severu Čech mi to jen připomíná?

Nose Peak

Ano. Dva obdobné problémy, které by vyřešila úprava státní hranice…

Gwann

A cim byste tim pomohl dopravne Znojmu?

Ojin

Přinejmenším jako první etapa by se měla udělat modernizace a elektrizace Znojmo-HnJ + elektrizace zbytku trati do Znojma. Případně triangl do Hrušovan a v mezičase by se mohlo jezdit tudy, těch 51 km Střelice-HnJ by se mohlo zvládnout na baterku, se snižujícím se dojezdem pak dodrátovat kus od Střelic.

Kubrt

A cestovní doba?

Ojin

Předpokládám kolem hodiny, podobně jako ve var. 3. Já tím nechcu říct, aby se ta nová trať nestavěla, ale bude to nejspíš za dlouho. Toto jsou věci, které stejně budou potřeba (snad kromě těch 1 vyhýbky u Pravice) a takto by měl celkem přínos i ten mezistav.

Pavel Skládaný

Ve studii to vycházelo na 59 minut, docela inteligentní dostupnost a stavba na našich pozemcích.

Tomáš Záruba

A v jakem intervalu, a s jakým dopadem na Ivancice, Namest, Os ZN – BV atd?

Frantisek X

Jednotky už umíme i spojovat a rozpojovat, pokud jde o kapacitu tratí. Dokud se nejezdí přes hranici do Laa, je možno protáhnout spoje končící nyní tuším už u Miroslavi, ne-li ještě někde severněji.

Twix

Ale právě i to spojování ovlivňuje dobu jízdy a vyjezditelnost těch 59 minut s ohledem na ostatní spoje. Aby z toho pak nevyšlo, že kvůli tomu musíme někde zrušit zastávkovou vrstvu a/nebo postavit na stávající trati tolik výhyben a přeložek, že už ta novostavba s mnohem větším přínosem bude dávat větší smysl.

xyz

+ se zohledněním křižování se sebou samými? 🙂

Nose Peak

Ehm, mluvíme tu o trati, kde po několika sezónách výluk a zřizování bezstykové koleje nebyli schopní zřídit ani tu bezstykovou kolej…

Jan

Státní správa v zásadě doufá, že nedošlo k vývoji v žádné události, Bernarde…

Svojšín

Tohle se bude řešit spíš až po 2038 – 2048

Knížecí rada

Jenom realizačně by tomu měla předcházet VRT. A před VRTkou zas musí být ŽUB. Tak to je jen bilion peněz, co tomu předchází, nepočítaje jiné investice do železnice v zemi. Proto by měl být ten fahrplan, aby to bylo jasnější. Zároveň s jasnými termíny, protože bez termínů je to u ledu.

Stráťa

Takže železničáři budou tak dlouho hledat proč to nejde až ŘSD naplánuje a postaví D53 Pohořelice-Znojmo a nebude to potřeba.

Zlámalík

A ještě i D38 pro spojení na Prahu a sever, až k D10, prosím.

Frantisek X

Je fakt, že opájení se jakousi všespásností nadstavby jménem VRT (jakkoli v některých směrech ta železná dálnice potřeba je) staví do stínu drobnější úpravy s přínosem pro každodenní cesty. Otázkou je, zda zdrojem tohoto velikášství je SŽ, politici anebo obojí.

Guma

Jestli to ŘSD půjde jak D52, tak nemám strach že s D53 predhoni SŽ

Karl vB.

Pokud se VRT Jížní Morava zadaří uskutečnit, tak elegantní křivkou od JZ mine Brno, čímž se zbaví problému s úvratí a případná rekonstrukce ŽUB, i z úcty k dosavadní stoleté tradici, může obdržet podobnou prioritu, jako měla doposud nová trať Brno – Znojmo v úseku Unkovice – Šanov.

xyz

Těch 7 nebo kolik dálkových vlaků za hodinu se vejde „na Vídeňskou“ vč. pobytů odpovídajících délce jediného zastavení pro 2. největší město České republiky? 🙂

P. S. do pražského uzlu se těch 7 párů vlaků (nad rámec fůry další od Pardubic, od Ústí atd.) vejde/nevejde? 🙂

Alibaba

ŽUB být nemusí.

Juhhu

To jste ještě optimista. V roce 2048 budeme rádi, když bude hotova 300 a možná začnou stavět prvních pár km vrt

Šalina na Špilas

Zas tak pesimistický nebuďte. Srovnejte síť SŽ před 20 lety a nyní, rozdíl je výrazný i tím jejich „tempem“.

xyz

Nicméně zdaleka není taková obnova (natož modernizace) dosavadních tratí kompletní, tzn. v těch dalších 20 letech by ta výstavba nových tratí byla NAD RÁMEC té pokračující obnovy dosavadních tratí.

Knížecí rada

Studií, které ekonomicky vycházejí je nyní spousta. Řádově za stovky miliard, určitě za jednotky bilionů. Teď už jen zbývá harmonogram realizace do roku 2060 s ohledem na postupný přísun financování a náročnost realizace. Jinak to jsou studie do šuplíku, protože všimněte si – všechny se mají dělat ‚po roce 2030‘. Ale kdy? To je jen nadějeplný slib. Co je po roce 2030, pro SŽ neexistuje.

Tom

Po roce 2030 tu bude jiná vláda, jiný ministr dopravy, jiné vedení SŽ a ti ať se pak starají. Tak co by si tito všichni dnešní mocipáni lámaly hlavy s rokem 2030…

Jiri

Svého času nebyly připravené stavby dálnic a tak se spousta evropských peněz přesměrovala na železnici, kde byla zásoba projektů, aby se vůbec vyčerpaly.

ŘSD pak dohnala zpoždění s přípravou staveb a za Babišovi a současné vlády rozjela stavby dálnic. Po roce 2030 by mohlo být více méně hotovo.

Mezitím zaspala s přípravou Správa železnic, která se to teď snad konečně snaží dohnat. Stavby se reálně víc rozjedou až ve třicátých letech, pokud na to ještě budou peníze, neboť Husákovy děti začnou odcházet do důchodu.

David

Já msylel, že SŽ bude vše dělat již v roce 2028, horizont času pro SŽ je přeci X+3 roky, kde X je aktuální letopočet.