Roční jízdenka na MHD „na splátky“ v Liberci nebude, návrh opozice radní odmítli
Tramvaj T3R.SLF v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Změna ceníku by přinesla podle radních výpadek tržeb 10 milionů korun.
Změna ceníku by přinesla podle radních výpadek tržeb 10 milionů korun.
Přišlo by mi logické, aby se ten nákup „na splátky“ prodražil třeba o 15 procent (oproti roční rovnou). Pořád by to ale bylo výhodné.
Být chudý je drahé.
A někteří se ještě aktivně starají o to, aby to tak zůstalo.
Upřímně si myslím, že ušetřit 3 650 Kč ročně dokáže každý zaměstnanec, i ten, co vydělává málo. Avšak když se nechce…
Cíčka, pivo, maty… To něco stojí 😀
Podle sebe soudím tebe?
Ona tohle neni zdaleka jedina oblast, ve ktery plati, ze byt chudej je drahy…jenze kdo to nezkusil, malokdy uveri, jak moc je to obvykly a problematicky.
Bohužel spousta lidí věří, že chudí lidé si za svou chudobu můžou vždycky sami a jediný způsob, jak jim pomoct, je, že je potrestáme tím, že je pořádně zkásnem, aby byli ještě chudší.
To je přece ta ona henta motivace, aby si příště líp rozmysleli, než se rozhodnou mít smůlu… Je to pro jejich dobro…
(jasně, samozřejmě jsou lidi, kteří si za problémy s chudobou nebo jejich část můžou sami kvůli svejm rozhodnutím. Ale ten podíl těch, který prostě jen neměli kliku, je daleko větší, než si ti, kdo se na jejich úkor potřebují ujišťovat, že oni si svou lepší situaci plně zasloužili, dokážou připustit).
Jenže je chudý a chudý. Když je to invalida, či nějak postižený člověk, tak je mi jasný, že to lepší nebude. Ale když někdo dělá za minimálku a prohulí krabičku denně, tak si nemyslím že takovej člověk by měl mít na něco nárok a opravdu si za to může sám. A bohužel si myslím, že takových bude většina.
Jasně, za vše si lidi mohou zcela sami. Nikdy neměli žádné rodiče, žádné sociální okolí. A lidé jsou tvorové zcela racionální a proto mají emoce atp, ne? Nic si nemyslí, protože buď ví, nebo neví… No, možná si za to podle vaší vlastní víry můžete sám a nikdo jiný s tím nikdy nemá co do činění…
A jaké právo mít levnější jízdné má člověk, co sic dělá dejme tomu za 20 tis. měsíčně, ale vedle prohulí krabku denně a zalije to nějakým chlastem a remcá, že na něj stát kašle a že nemá peníze?
Jenže i člověk dělající za minimální mzdu je prospěšný a často důležití. Dovedete si třeba představit město bez uklízečů?
Netvrdím, že nejsou důležitý,naopak. Ale když tatáž osoba prohulí krabičku denně a stěžuje si, že nejsou peníze a nedělá nic proto, aby to bylo lepší, tak je něco asi špatně
Já si to zkusil. Je to pěkně frustrující, když vám každý měsíc z výplaty zbyde jen tisícovka. Sice se to postupně v práci zlepšilo, ale i tak jsem si toho moc nevydělal a raději změnil práci. V mém případě jsem si za chudobu mohl sám, protože jsem si vybral špatnou práci ve špatné lokalitě. A jak píše Mrc, v minulé práci si krom mě stěžovali na málo peněz i ostatní zaměstnanci. Avšak místo aby ušetřili, chlastali a kouřili jedna báseň. (A to ani nemluvě o tom, že v pracovní době.) A já si říkal, kde na to pořád berou? Asi… Číst vice »
Jo, jsou tací. Ale rozhodně to nejsou všichni.
Taky platí, že ne každý potřebuje zaplatit jen jednu tramvajenku/šalinkartu. Jasně, ty dětské jsou většinou levnější, ale taky se to sčítá. Plus děti přináší spoustu dalších výdajů, očekávaných i nečekaných. Přidejte třeba nejistotu ohledně toho, jestli ji opravdu budete potřebovat celý rok, protože např. nevíte, jestli nepřijdete o práci, na kterou tu tramvajenku potřebujete na dojíždění (nad čímž člověk vůbec neuvažuje, když jsou to pro něj relativně drobný, ale pokud je to výdaj, na kterej musí náročně šetřit…).
Upřímně si myslím, že vás živí rodiče.
Myslet si můžete. Ve skutečnosti chodím do práce už pět let a žiji v podnájmu. Těsně vedle.
Vy si také můžete myslet o chcete o chudých. A jste těsně vedle. To, stále nevylučuje nic nevylučuje. A já si to upřímně myslím, tak jak si to upřímně
upřímně myslíte vy o chudých… Chápete?
Vtip je v tom, že tohle je zcela a naprosto irelvantní argument pro to, proč by se platnost kuponu neměla po útratě 3650 Kč automaticky prodloužit na rok.
Ten argument radních o tom, že by tak město přišlo o peníze je zase sice relevantní, ale k zblití asociální.
Úplně nevím, jak to teď chodí, ale pokud furt stejně jako před lety, tak peníze za roční jízdenky, které se kupovaly hlavně na přelomu roku, pak držely DP na začátku roku nad vodou, než se na radnici rozhoupali k zaslaní peněz za provoz. Takhle by to bylo asi pro DP drsnější.
Blizi se volby a v case nepokrytych vydeju navrhovat populisticke kroky …. absurdni… ten kto to navrhl chlastal na ekonomii vse skole
Rozdíl celkové ceny mezi měsíčními a roční jízdenkou je 2:1. To mi přijde naprosto absurdní. Když vezmu v potaz reálné úroky a vícenáklady na výdej měsíčních jídenek, ten poměr by měl být tak 5:4. Pak by odpadlo řešení nějakých splátek, protože to je jen důsledek předchozího hloupého rozhodnutí města.
To je docela dobrý nápad, měsíční zůstane zachovaná, nešlo by to ojebat.. Nechápu kde vzali 10mil..
mesicni jizdenku mas drahsi vzdy, kvuli forme platby… kratsi= vic , delsi rovna se mene na platbe….nepokryty vydej v case rustu cen…. z pohledu financni stability DP L absolutne nezodpovedne a manazersky diletantske
A neměla by se ta měsíční zrušit, aby to neojebávali a museli si vždycky koupit lístek? Takhle si koupí měsíční a jedou klidně 60x ale namísto 1320 Kč zaplatí jen 530 Kč. … pozor, ironie…
Alespoň to máme vyčíslené, chudí Liberečané dotují ty bohatší 10 miliony korun. ODS je stejně populistická strana jako ANO, jen cíli na jinou skupinu obyvatel.
Tvorba cen tohto druhu kratsi vic, delsi mene ( objemova sleva) je standartni nastroj cenotvorby… ale v case rustu cen, ktery je problem v meste a to jakemkoliv pokryt je tohle absolutne nezodpovedne
Množstevní sleva opravdu je standardní nástroj cenotvorby, ale rozhodně ne v tomto rozsahu (50% dolů za odběr 12 kusů). Pár procent jo, to celkem běžný je. Měsíc až dva zdarma při roční platbě? Úplně standard to není, ale jo, najdou se takový nabídky a nejsou úplně vzácný. Ale cca poloviční cena za cca desetinásobnej „odběr“ je opravdu hodně.
V Praze je to podobne:
Mesicni 550
Ctvrtletni 1480
Rocni 3650
Tedy sleva (pri nakupu na rok):
ctvrtletni/mesicni: 10 %
rocni/ctvrtletni: 38 %
rocni/mesicni: 45 %
A dlouhodobe vidim jako nejvetsi problem, ze je to politikum a politici se boji to zdrazit, takze akorat vzrustaji dotace z mestskeho rozpoctu, aby doprava zustala zachovana. Obavam se, ze az do toho jednou nekdo bude muset riznout, tak to bude najednou skokove. Dlouhodobe by se radeji meli radni zamyslet nad nejakym automatem, ktery by ceny automaticky indexoval.
Jo, v Praze je to u tramvajenky podobne. Coz ale furt neznamena, ze to neni opravdu vyjimecna vyse mnozstevni slevy.
Pro začátek by snad stačilo nedávat absurdně vysoké roční slevy, byť ti relativně bohatší budou prskat. Sice to má velká část za 10 korun denně, ale zato dostává spíše kvantitu místo kvality. Linky málem k jednotlivým blokům, zato přípoje v období dlouhých intervalů jsou sprosté slovo, často se pak vyplatí dojít ještě třeba dva kilometry pěšky než čekat 20 minut na další spoj, když vám vše použitelné ujelo těsně před nosem.
Absurdita ročních jízdenek skoro zadarmo, na které ale nedosáhnou ti, kteří by to nejvíc potřebovali.
Nechápu jak naši ctihodní konšelé došli k sumě 10 mio. Jestli to občan zaplatí na začátku roku nebo od ledna do července je snad jedno či snad jde o úroky z této tzv půjčky?
Jenže ti, kterých by se to týkalo, si teď roční nekupují.
Aplikace §7 – cestující by to zneužívali.
Ale nezneužívali, jen by byl výpadek tržeb. Což chápu, že je dnes citlivé.
Zkušenosti odjinud také ukazují na nárůst prodaných předplatních jízdenek jako takový, jenže tím se nikdo asi vůbec nezabýval.
Jo jenomze neni zapotrebi delat jen rozbor rocni jizdenky a predajnost ale i kratsi a drahsi a ve finale jses v minusu … jedine, ze by mesto melo alternativni cil( ne volby) vtedy je to ok
A oni ho snad dělali? Tak jak to prezentovali je jen rozdíl v ceně, pokud všichni měsíční využiji platby na splátky. Nic víc, nic míň. A od oka, bez jakýchkoliv vstupních dat, že to tak prostě je, je ekonomický ideologismus, ne analýza, to dělají lidi co spali na přednáškách ekonomie na VŠE.
Ctihodní konšelé mají narozdíl od tebe k dispozici data o počtu cestujících. Také mají většinou slušné vzdělání. Poté už se to dá jednoduše spočítat.
Při zanedbání doprovodných jevů určitě. Jenže ono to takhle jednoduše zpravidla nefunguje. Je potřeba započíst i vyvolané alternativní chování různých částí soustavy.
A to je v rozporu?