ŘLP utají data o provozu na českých letištích, zdůvodňuje to bezpečností

Řídící věž, letiště Ruzyně. Pramen: ŘLPŘídící věž, letiště Ruzyně. Pramen: ŘLP

Systém ASTA II, který již nebude veřejný, zobrazoval i letové plány vojenských letadel.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Něco se chystá. 🙁

Ondra

Jen aby to nedopadlo jak s GRAPPem, který měl být od 2. září taky veřejně nepřístupný a jediný rozdíl je v tom, že zmizela informace o zrušení anonymního přístupu… 🙂

Petr

Možná přestane fungovat v tichosti o něco pozdějc. Teda nejlepší by bylo, kdyby nám grapp zůstal přístupný. (Ale tak co je tajné na aktuální poloze vlaků pro veřejnost, žádné služební vlaky tam vidět nebyly, to možná vidí vyvolení a ne my obyčejní kaštani.) Místo něj měla být nějaká alternativa (interaktivní mapa sž(dc)), která je sice obsáhlejší, ale neni tak „user friendly“ jako právě ten GRAPP (na první dojem docela tragická). (To že tam nejsou všechny měřené body, ale jen zastávky a poslední bod je asi to nejmenší.) Tak mě napadá, pamatuju ještě něco jako babitron, nebo tak něco, ale to… Číst vice »

Joe

Ta alternativa SŽ na první pohled vypadá stejně jako grapp, ale je tam jeden podstatný rozdíl, nová aplikace nezobrazuje časy průjezdu po celé trase vlaku, pouze časy ve stanicích a zastávkách, kde vlak zastavuje. Což běžnému cestujícímu bude asi jedno, nadšencům to ztíží plánování.

Anonymous

V systému ASTA II byly nějaké osobní informace o pilotech ? WTF ? 😀 však tam byly jen letové plány , které jsou krom zaměstnanců relevantní pro letecké nadšence a virtuální piloty , kteří kopírují reálný let v simulátoru . Nic víc tam nebylo .

Honza

Telefonní číslo je nutné pro vyplnění FPL.

Air Traveller

jo, občas tam jsou telefonní čísla přímo na kapitána či posádku (zejména u GA a nebo vojenských letů).

Jan Tichavský

Zajímavé, že to vůbec bylo dostupné. U otevřených dat dopravních podniků nejsou vidět ani služební jízdy a tady byly k dispozici letové plány vojenských letadel. Stoprocentně si to nějaký ruský agent zaznamenával.

Joe

Jo, jasně, bez asty budou všichni tajní agenti úplně v háji. Astu využívala spíš spotterská komunita a to ještě ne každý o ní věděl a bylo tak trochu nepsané pravidlo, že se povědomí o ní veřejně nešířilo. A jinak ano, kdo chtěl, tak mohl pátrat a našel si ji sám a informace už si pak hlídal dle potřeby. Ale jak bylo zmíněno v článku, původně byla na registraci pilotů či zaměstnanců letišť a fakt, že se časem odemkla na veřejný status asi málokdo zaznamenal. Takže se vlastně vracíme plus mínus do situace před 10 lety.

Jiří Kocurek

Tajní agenti v háji nejsou, ale proč jim servírovat osobní telefonní čísla až do domu na stůl, aby měli jednodušší zjistit, kde bydlí ten a ten pilot.