ŘLP utají data o provozu na českých letištích, zdůvodňuje to bezpečností
Řídící věž, letiště Ruzyně. Pramen: ŘLP
Systém ASTA II, který již nebude veřejný, zobrazoval i letové plány vojenských letadel.
Systém ASTA II, který již nebude veřejný, zobrazoval i letové plány vojenských letadel.
Kdyz toto nebude, vzdy se muzete zeptat pana Air Travellera, ten vi vse …
Nepřítel má uši všude a mohl by těch pár odletů a příletů v Pardubicích zneužít…
Něco se chystá. 🙁
je to tak, já se třeba chystám na dovolenou a kolega v kanceláři se pomalu chystá jít na oběd.
Jen aby to nedopadlo jak s GRAPPem, který měl být od 2. září taky veřejně nepřístupný a jediný rozdíl je v tom, že zmizela informace o zrušení anonymního přístupu… 🙂
Možná přestane fungovat v tichosti o něco pozdějc. Teda nejlepší by bylo, kdyby nám grapp zůstal přístupný. (Ale tak co je tajné na aktuální poloze vlaků pro veřejnost, žádné služební vlaky tam vidět nebyly, to možná vidí vyvolení a ne my obyčejní kaštani.) Místo něj měla být nějaká alternativa (interaktivní mapa sž(dc)), která je sice obsáhlejší, ale neni tak „user friendly“ jako právě ten GRAPP (na první dojem docela tragická). (To že tam nejsou všechny měřené body, ale jen zastávky a poslední bod je asi to nejmenší.) Tak mě napadá, pamatuju ještě něco jako babitron, nebo tak něco, ale to… Číst vice »
Ta alternativa SŽ na první pohled vypadá stejně jako grapp, ale je tam jeden podstatný rozdíl, nová aplikace nezobrazuje časy průjezdu po celé trase vlaku, pouze časy ve stanicích a zastávkách, kde vlak zastavuje. Což běžnému cestujícímu bude asi jedno, nadšencům to ztíží plánování.
Babitron stale zije (https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa), ale ukazuje jen vlaky Ceskych drah
V systému ASTA II byly nějaké osobní informace o pilotech ? WTF ? 😀 však tam byly jen letové plány , které jsou krom zaměstnanců relevantní pro letecké nadšence a virtuální piloty , kteří kopírují reálný let v simulátoru . Nic víc tam nebylo .
Telefonní číslo je nutné pro vyplnění FPL.
jo, občas tam jsou telefonní čísla přímo na kapitána či posádku (zejména u GA a nebo vojenských letů).
Ano, jména PIC a telefonní kontakty (PIC, plánování…). To samo o sobě není něco, co bych chtěl vytrubovat aby si to mohl kdokoliv zobrazit.
Navíc, společnosti poslední dobou hodně bojují za to, aby údaje o slotech (rozuměj CTOTy) nebyla veřejná – důvod proč byla vypnuta aplikace CTOT pro veřejnost například.
Zajímavé, že to vůbec bylo dostupné. U otevřených dat dopravních podniků nejsou vidět ani služební jízdy a tady byly k dispozici letové plány vojenských letadel. Stoprocentně si to nějaký ruský agent zaznamenával.
Jo, jasně, bez asty budou všichni tajní agenti úplně v háji. Astu využívala spíš spotterská komunita a to ještě ne každý o ní věděl a bylo tak trochu nepsané pravidlo, že se povědomí o ní veřejně nešířilo. A jinak ano, kdo chtěl, tak mohl pátrat a našel si ji sám a informace už si pak hlídal dle potřeby. Ale jak bylo zmíněno v článku, původně byla na registraci pilotů či zaměstnanců letišť a fakt, že se časem odemkla na veřejný status asi málokdo zaznamenal. Takže se vlastně vracíme plus mínus do situace před 10 lety.
Tajní agenti v háji nejsou, ale proč jim servírovat osobní telefonní čísla až do domu na stůl, aby měli jednodušší zjistit, kde bydlí ten a ten pilot.
A navíc už to stejně vědí. Navíc tady se vždy najde nějaký úplatný insider, protože přístup k datům má mnoho lidí.
Neříkám že ne, ale to už je větším rizikem tento článek, který její existenci odhalil všem ještě před ukončením provozu. Silně pochybuju, že o Astě širší veřejnost vůbec věděla.
Za širší veřejnost se považuji a hlásím, že Astu jsem znal jen jako jméno z psího kalendáře.
Tak do širší veřejnosti se dostávají teď i takovéto články, kde si snad autor myslí, že druhá strana je úplně blbá. Stačí se podívat, kam umístil autor Orlickou přehradu. 😀 https://www.denik.cz/veda-a-technika/jaderna-valka-hrozba-rusko-zapad-250-nejohrozenejsi-ceske-cile.html
Širší veřejnost je jedna věc, agent hledající data je věc úplně jiná. Třetí věc…
„A tato zpráva se následně skutečně objevila – pilot, kterého podle světových médií Rusové nechali zavraždit v provincii Alicante, byl údajně viděn i s ochrankou v Chebu.“
Je to na stránkách Denníku, asi 3 dny staré, zapomněl jsem na zdroj.