RJ, rj, RGJ či RJET. Chaos v jízdních řádech mezi Prahou a Vídní kritizují České dráhy

ČD railjet ve stanici Wien Hbf, zdroj: České dráhyČD railjet ve stanici Wien Hbf, zdroj: České dráhy

Cestující mezi Prahou, Brnem a Vídní čeká ještě větší chaos v označení některých vlaků, než dosud. Po zkratkách RJ, rj

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Taková typická příživnická jančurovina… je otázka, proč to SŽDC vůbec dovolí. I když odpověď vlastně asi známe.

VJ

To není žádná jančurovina, ale bordel SŽDC. 😉

mirekk

…zkratka / kategorie vlaků RJ (rj) je podle podle přehledů Mezinárodní železniční unie UIC vyhrazena vlakům railjet ÖBB a jejich kooperujícím partnerům, tedy také ČD v České republice.

Tím je snad řečeno jasně, že Jančura by měl sklopit ocas a podřídit se UIC. RJ prostě nebude RegioJet ale jen a jedině railjet

K.S.

A kdy došlo k registraci? Jaká tam byla geneze v mezinárodním užití? Toto musíte vzít do úvahy! Také by se mohlo ukázat že chyba vznikla jinde. Také tu je ještě problém s VKM od čehož může být odvozeno právě RJ. No a teď babo raď jak na to. Otázka je jestli je vůbec současný systém značení vlaků, jejich kategorií, připravený na soukromé dopravce. Pokud máme omezený počet znaků a omezený počet kombinací a tyto by měly být unikátní v celé EU, nebo i všech drahách UIC, pak potěš pandu protože z těch 24^3 má nějakou smysluplnou zkratku potenciál vytvořit jen… Číst vice »

Matěj

„Měli jsme zkratku RJ v Česku jako první, vyjeli jsme dříve, než České dráhy s railjety,“
To je lež. Vyjeli sice dříve než České dráhy, nicméně nejprve pod kategorií Intercity, přičemž v názvu těchto spojů stálo „Regiojet“. Dráhy vyjeli se svými railjety sice až po vyjetí spojů Regiojet, ale se zkratkou kategorie railjet – rj – přišli jako první.

Roman Srp

Nevím, no. Kategorie vlaků by měly být nějak standardizované, kvůli přehlednosti. Odlišit se to dá jménem vlaku. Navíc se velmi často už zobrazuje v IS dopravce.

Na co pak je RJ 1020 RegioJet společnosti RegioJet? Vždyť je to tam 3x.

To RJ vs. rj je totální absurdita a zrušil bych toto označení oběma.

Roman Srp

Btw. SŽDC by si měly taky udělat ve věcech pořádek. RJ a rj sice technicky zobrazit lze, ale akusticky to těžko lze vyslovit odlišně.

A když jednou vlaku R říkají „rychlík“ a ne „vlak R“, tak by měly říkat vlaku RJ správně „RegioJet“. Pak by sami pochopili, že „vlak RegioJet 1020 RegioJet společnosti RegioJet“ je pakárna.

coudy

no zrušit to ČD asi těžko…
zkratka / kategorie vlaků RJ (rj) je podle přehledů Mezinárodní železniční unie UIC vyhrazena vlakům railjet ÖBB a jejich kooperujícím partnerům

Desper

Regiojet nevyjel v Evropě dříve než RailJet

šotouš

Měli jsme zkratku RJ v Česku jako první, vyjeli jsme dříve, než České dráhy s railjety, koho to zajímá? evropské označení má přece přednost.

doufám, že flixbus tohohle náfuku brzo vyřídí. a bude klid

Sluníčkář recesista

Flixbus je absolutní parazit. Kdyby ovládl autobusový linky, nahnalo by to lidi do aut, popř. do vlaků a Jančura by se přeorientoval jinam.

petr

Až budete nadávat, že na něco nejsou peníze tak flixbus daní jinde.

K.S.

No to si nebuďte tak jistý, záleží totiž jak a kdy bylo co registrováno. Neznám přesně historii registrace jednotlivých názvů a pravidla, tak je otázka jestli v době registrace nebyly obě značky jenom pro vnitrostátní vlaky.

Martin

Petře, pokud mají busy FB české registrační značky, jako že na tuzemské přepravy mají, tak daní v ČR.

K.S.

Martin: Což je totální nonsens, protože existuje několik způsobů jak může subjekt ze zahraničí v ČR podnikat. Pokud chcete aby tu více firem danilo, pak musíte provést taková opatření aby se zde danit vyplatilo a nehrozilo zničení společnosti státem a pod. S tím co se tu děje každý rozumný podnikatel založí firmu v zemi se stabilním a jasným daňovým řádem, byť by to třeba na procenta nevycházelo nějak moc dobře, a tady tak organizační složku, nebo se na to úplně vykašle a bude vyrábět jinde. Bohužel mnoho zemí, a ČR k nim patří, dělá všechno proto aby se u nich… Číst vice »

VJ

To je velmi „inteligentní“ chtít, aby český podnikatel zkrachoval a byl nahrazen projektem nadnárodního kapitálu danící jinde.