RJ, rj, RGJ či RJET. Chaos v jízdních řádech mezi Prahou a Vídní kritizují České dráhy
ČD railjet ve stanici Wien Hbf, zdroj: České dráhy
Cestující mezi Prahou, Brnem a Vídní čeká ještě větší chaos v označení některých vlaků, než dosud. Po zkratkách RJ, rj
Taková typická příživnická jančurovina… je otázka, proč to SŽDC vůbec dovolí. I když odpověď vlastně asi známe.
To není žádná jančurovina, ale bordel SŽDC. 😉
…zkratka / kategorie vlaků RJ (rj) je podle podle přehledů Mezinárodní železniční unie UIC vyhrazena vlakům railjet ÖBB a jejich kooperujícím partnerům, tedy také ČD v České republice.
Tím je snad řečeno jasně, že Jančura by měl sklopit ocas a podřídit se UIC. RJ prostě nebude RegioJet ale jen a jedině railjet
A kdy došlo k registraci? Jaká tam byla geneze v mezinárodním užití? Toto musíte vzít do úvahy! Také by se mohlo ukázat že chyba vznikla jinde. Také tu je ještě problém s VKM od čehož může být odvozeno právě RJ. No a teď babo raď jak na to. Otázka je jestli je vůbec současný systém značení vlaků, jejich kategorií, připravený na soukromé dopravce. Pokud máme omezený počet znaků a omezený počet kombinací a tyto by měly být unikátní v celé EU, nebo i všech drahách UIC, pak potěš pandu protože z těch 24^3 má nějakou smysluplnou zkratku potenciál vytvořit jen… Číst vice »
„Měli jsme zkratku RJ v Česku jako první, vyjeli jsme dříve, než České dráhy s railjety,“
To je lež. Vyjeli sice dříve než České dráhy, nicméně nejprve pod kategorií Intercity, přičemž v názvu těchto spojů stálo „Regiojet“. Dráhy vyjeli se svými railjety sice až po vyjetí spojů Regiojet, ale se zkratkou kategorie railjet – rj – přišli jako první.
Nevím, no. Kategorie vlaků by měly být nějak standardizované, kvůli přehlednosti. Odlišit se to dá jménem vlaku. Navíc se velmi často už zobrazuje v IS dopravce.
Na co pak je RJ 1020 RegioJet společnosti RegioJet? Vždyť je to tam 3x.
To RJ vs. rj je totální absurdita a zrušil bych toto označení oběma.
Btw. SŽDC by si měly taky udělat ve věcech pořádek. RJ a rj sice technicky zobrazit lze, ale akusticky to těžko lze vyslovit odlišně.
A když jednou vlaku R říkají „rychlík“ a ne „vlak R“, tak by měly říkat vlaku RJ správně „RegioJet“. Pak by sami pochopili, že „vlak RegioJet 1020 RegioJet společnosti RegioJet“ je pakárna.
no zrušit to ČD asi těžko…
zkratka / kategorie vlaků RJ (rj) je podle přehledů Mezinárodní železniční unie UIC vyhrazena vlakům railjet ÖBB a jejich kooperujícím partnerům
Regiojet nevyjel v Evropě dříve než RailJet
Měli jsme zkratku RJ v Česku jako první, vyjeli jsme dříve, než České dráhy s railjety, koho to zajímá? evropské označení má přece přednost.
doufám, že flixbus tohohle náfuku brzo vyřídí. a bude klid
Flixbus je absolutní parazit. Kdyby ovládl autobusový linky, nahnalo by to lidi do aut, popř. do vlaků a Jančura by se přeorientoval jinam.
Až budete nadávat, že na něco nejsou peníze tak flixbus daní jinde.
No to si nebuďte tak jistý, záleží totiž jak a kdy bylo co registrováno. Neznám přesně historii registrace jednotlivých názvů a pravidla, tak je otázka jestli v době registrace nebyly obě značky jenom pro vnitrostátní vlaky.
Petře, pokud mají busy FB české registrační značky, jako že na tuzemské přepravy mají, tak daní v ČR.
Martin: Což je totální nonsens, protože existuje několik způsobů jak může subjekt ze zahraničí v ČR podnikat. Pokud chcete aby tu více firem danilo, pak musíte provést taková opatření aby se zde danit vyplatilo a nehrozilo zničení společnosti státem a pod. S tím co se tu děje každý rozumný podnikatel založí firmu v zemi se stabilním a jasným daňovým řádem, byť by to třeba na procenta nevycházelo nějak moc dobře, a tady tak organizační složku, nebo se na to úplně vykašle a bude vyrábět jinde. Bohužel mnoho zemí, a ČR k nim patří, dělá všechno proto aby se u nich… Číst vice »
To je velmi „inteligentní“ chtít, aby český podnikatel zkrachoval a byl nahrazen projektem nadnárodního kapitálu danící jinde.