Riziko elektrokol je minimální, nikoho omezovat nebudeme. Kraj se postavil proti snaze zakázat přepravu v PID
Přeprava elektrokol ve vlaku. Foto: Arriva

Středočeský kraj odmítá omezovat cestující v mobilitě.

Středočeský kraj odmítá omezovat cestující v mobilitě.
Kdyby se Borecký vyjádřil, že ve Středočeském kraji zatím metro nemají a do autobusů až na výjimky neberou ani nemotorová vozidla, tak se ho to netýká, tak by to bylo korektní.
Železnici zapojenou do PID ve Středočeském kraji mají.
Nás odmítli vzít s elektrokolem v Terstu na loď, která převáží lidi přes záliv .
Za mě je ok to omezovat po Praze v Metru – nikoliv kvůli riziku výbuchu, ale prostě protože koloběžky a kola (i bez baterky) zabírají ve špičce místo. Zbytek je irrelevantní.
Protože lidi s elektrokoloběžkou se nepotřebují přepravovat?
Protože člověk s elektrokoloběžkou ve špičce zabere místo pro 3 lidi. Nevím jak je to přesně v Praze, ale na západě je zákaz kol ve špičce běžný.
To je pak ale dobré rozlišovat složená kola/koloběžky od rozložených a neskládacích. A také zvažovat celkovou situaci – jestli ten cestující, když mu zakážu kolo, nepojede nakonec MHD sice bez kola , ale daleko delší trasu, takže nakonec toho místa zabere víc. Nebo jestli nepojede autem.
To fakt nezabere. člověk s kolem možná jo, člověk s koloběžkou výrazně míň.
Jinak zákaz ve špičce proč ne, ale město pak musí zapracovat na vhodné infrastruktuře na povrchu a zejména DPP ji musí přestat ve svých akcích sabotovat.
Nevím jak je to ve špičce v Praze, ale ve Vídni můžete jet s kolem pouze mimo špičku.
V SPP je nějaká věta o „zvýšených přepravních nárocích“ ale nikde to není definováno ani vymáháno.
Kdo nepotřebuje, ve špičce stejně nepojede.
Pro Kontext je třeba dodat, že Vídeň je placatější. Máte-li elektrokolo málo nabité, metro a vlak v Praze oceníte více.
V autobusech vůbec.
Pojďme se na to podívat zcela racionálně:
1. Existují jasná data, která by ukazovala na reálné riziko, kromě nějakých náhodných případů s nejasnými okolnostmi?
2. Víme, co za baterie zahořely v Madridu, zda měly evropskou certifikaci a nebyly poškozené?
3. Dokážeme to vůbec vymáhat? Revizoři s oblibou stojí ve stanicích, ve vlacích se pohybují minimálně a když už, slétnou se na cizince, než aby kontrolovali baterie.
Takže panika kvůli hypotetickému problému, snaha o jeho řešení nesmyslným plošným zákazem, který v praxi nejde důsledně implementovat. To nebude dobré využití času a energie lidí z Ropidu.
>1. Existují jasná data, která by ukazovala na reálné riziko, kromě nějakých náhodných případů s nejasnými okolnostmi? To sice nevím, ale videí např. s hořicími bateriemi v zavazadlových skříňkách letadla už je několik. A opravdu netoužím čekat na to, až to blafne i v metru. >2. Víme, co za baterie zahořely v Madridu, zda měly evropskou certifikaci a nebyly poškozené? A víme, že všechna e-kola dopravovaná v metru mají evropskou certifikaci a nemají poškozenou baterii? >3. … Revizoři s oblibou stojí ve stanicích, ve vlacích se pohybují minimálně Předpokládám, že e-cyklista se z vlaku nedostane na povrch teleportací (to už… Číst vice »
Nic není tak horký jak se to upeče.ono to nějak dopadne
Já bych řekl, že si riziko přepravy elektrovehiklu z důvodu tzv. zahoření řada lidí neuvědomuje už jen z důvodu nepřesného pojmenování. Viděl jsem videa tzv. požáru akumulátorů a ono vlastně nešlo o požár ale spíše doslova o explozi kdy během 1 vteřiny začal z akumulátoru šlehat obrovský plamen velmi vysoké teploty a intenzity a tohle když se stane někde ve stísněném prostoru plném lidí je to katastrofa!
Tohle je celkem faul, protože něco takového se nestane „jen tak“ samo od sebe…
Ale „akumulátory“ jsou i v mobilech, notbucích, poverbankách atd… A viděl jsem videa, kde z toho mobilu začal šlehat plamen.
Podle mě by se mělo rozlišit několik rovin a neházet všechno do jednoho pytle. Metro vs vlak, elektrokolo vs elektrokoloběžka. Nejvíce riziková kombinace mi příjde elektrokoloběžka v uzavřeném metru, nejméně rizikové elektrokolo ve vlaku, kde je snadná evakuace. Z toho pohledu oba pohledy tzn. jak p. Boreckého, tak strojvedoucích v metru chápu. Vyšší rizikovost elektrokoloběžek mi příjde z tohoto důvodu, že je na ni kladen větší nápor během použití pramenicí z několika fyzikálních zákonů (menší kolečka bez zapojení dodatečné lidské energie, větší vystavení otřesům během provozu). Riziko přehřátí/exploze mi tak příjde vyšší u elektrokoloběžek. Méně spolehlivých výrobců na straně elektrokoloběžek… Číst vice »
Menší kolečka mají jaký fyzikální vliv (a hlavně jak se to projeví na úrovni baterie)?
Z hlediska motoru znamená menší kolečko menší potřebný moment pro stejnou tažnou sílu a vyšší otáčky pro stejnou rychlost, ale tohle všecko se dá „zaklít“ do návrhu motoru, takže na jeho svorkách už je to zcela stejné – ať je tam jakékoliv kolečko. A před měničem už tuplem, tam už jde jen o potřebný příkon (a ten je u koloběžky menší, protože jede pomaleji).
Jediné negativum malých koleček bude to, že jsou spíše plná než nafukovací (ale i taková jsou), a tedy hůře pružící.
Problémem u elektrokoloběžek je akumulátor pod stupačkou. Stříká na něj voda a je vystaven přímým nárazům od různých vyčnívajících kamenů. Zvláště to druhé je pro akumulátor smrtící.
Příště vám zakážou nosit do metra notebooky, protože taky mají baterii. Pak ještě mobily. A pak můžou zakázat i metro, tam je sakra silná elektrika. A k požáru už došlo.
Ale kolik závažných případů zahoření baterek telefonů nebo notebooků bylo. Závažný myšleno, že od toho zahořel třeba vagon spoupravy.
Jenže notebooky či mobily můžete schovat, takže nejsou vidět a nikoho nedráždí. Elektrokolo jen tak neschováte.
Naštěstí skládací e-běžku ano 😀
„Ale osobně zatím nevím o žádném případu požáru elektrokoloběžky nebo elektrokola v prostředcích hromadné dopravy v Česku,“ O to víc se nějaký takový průšvih díky počtu pravděpodobnosti blíží. Co má co středočech Borecký do toho kecat? Plynové bomby do metra nesmí, ale elektrovehikly, jejichž baterie v sobě skrývají stejné, ne-li větší množství energie, ano? Až takhle na céčku v úterý kolem půl osmé ráno začnou z nějakého kola šlehat metrové plameny, přihlásí se Borecký hrdě k zodpovědnosti? Do kola lezou i wolťáci s kolem zvícím Babety. S Babetou do metra nesmím, tak proč s tímhle kolem jo? Ať si jede… Číst vice »
Ale pan Borecký nemluví o metru… Mluví o tom, že na úrovni Středočeského kraje (a to mu přísluší) nic omezovat nebudou.
To mínus máte ode mě, protože čtete akorát titulky…
necteme jen titulky, čteme obsah a v něm jasně stojí, ze za cenu dychtivosti, ignorujeme rizika a ne mala! mobilita je jedna vec a bezpečnost ve veřejném prostoru druha! přijde mi mimořádně nebezpečné tvrdit, ze pakliže se to nestalo (o případu neví) tak se to stát nemůže! a az se to stane? nezpominate na paniku padnuvsiho slepce do koleji a následně prejeti, protože STOP nikdo nezmackl? myslíte,, ze tady se sebehne celý vagon, bez problémů si veme hasak a začne hasit, hned dvěma najednou?? ne! nebo se poplacaji a odjísti si dvere a půjdou lavkou v klidu, směrem od pozaru?… Číst vice »
Právě proto, že svět obalujeme do bublinkové fólie a chráníme lidi před jimi samotnými, máme u nás tak přebyrokratizováno, vytváříme umělé překážky které nemusí existovat, a děláme z lidí ovečky.
Chce to spíše zdravý rozum a přijmout přijatelnou míru nízkého rizika. Pak se nám bude žít lépe.
Obávám se, že ikdyž i mně je tento názor blízký, tak pro většinu to bude boomer. Míra ochoty k přijatelnému rizika klesá přímo exponeciálně s množstvím dětí v rodině. V 19.století bylo 10 dětí celkem běžných, dospělosti se dožilo méně ž polovina, klasickou rodinu založila tak třetina. Prostě ztráty byly obecně akceptovatelné.
To není o dychtivosti. Je to o tom, že pokud je na cestě úsek bez vhodné infrastruktury, metro ho umožňovalo překonat. Nebo se člověk měl jak vrátit v případě defektu. Nebo tím člověk prostě doplnil mhd tam, kde jezdí špatně.
Ano, jsou to „last mile“ prostředky, zejména ty koloběžky… není účelem překonat jimi celou cestu, na to je Praha veliká dostatečně aby to bylo nepraktické… pak tu máme též počasí že, pokud se na zpáteční cestě dá do deště tak co?
Je hezké že se psalo primárně o metru, ale zakázat to chtějí pro jistotu všude, aby se náhodou fírové šalin necítili nespravedlivě ohrožení že?
Není možné házet do jednoho pytle všechna elektrovozidla. Něco úplně jiného je skládací elektrokolo, něco úplně jiného je neskládací elektrokolo, něco úplně jiného je skládací elektrokoloběžka a něco úplně jiného neskládací elektrokoloběžka a něco úplně jiného je elektroskůtr. A přesně tohle se na západ od České republiky naučili rozlišovat a také to rozlišují v přepravních podmínkách jejich MHD a také to v praxi důkladně kontrolují….. Kontrolou to začíná a kdyby ti nějaká byla, třeba policie na silnicích, pak byste nemohl v metru potkat Wolta na babetě, se kterou vůbec na komunikace nesmí, natož do metra…… prostě v Čechách si každý… Číst vice »
Ano! Konečně byly u nás stanoveny kategorie (podle váhy) kdy vozítka musejí mít už techničák a značku, a kdy musejí mít „aspoň“ pojistku… bylo by logické takto stanovené kategorie použít. „Akorát“ by se to taky muselo občas kontrolovat… ale to ono nebude bez kontroly možné snadno odlišit ani některé elektrokolo od neelektro…
Myslim, ze kazdy den podstupujete daleko pravdepodobnejsi rizika, nez velky pozar z baterie elektrokola uprostred tunelu metra, kde to kolo stravi asi tak 8 minut z jeho pravidelne dvacetictyrhodinove existece. Koneckoncu i souprava metra, dieslovy autobus i vlak ma v sobe dobijeci baterie. Mam pocit, ze z teto pseudokauzy hovori predevsim nove nalezeny cesky odpor k cemukoliv elekrickemu nebo nedej boze ekologickeho.
Asi tak. Někdo s elektrokoloběžkou šlápl na kuří oko někomu „mocnému“, tak se kolečka mašinérie rozběhla.
To si nemyslim, ze za tim stoji slapnuti na kuri oko. Videl bych za tim jen obycejne ceske kafrani na cokoliv noveho.
Ondro, vite jaky je rozdil mezi akumulatorem vozu metra, startovacim akumulatorem dieseloveho autobusu a trakcnim akumulatorem nejakeho pohybovadla? Nevite? Tak ja vam to reknu…. obrovsky :-). Rozdil je krome jejich samotne technologie (NiFe, Pb vs. LiPol) hlavne v jejich kapacite, rozmerech (tudiz objemove hustote energie) a dalsich vlastnostech. LiPol akumulatory maji na rozdil od Pb nebo NiFe obrovskou hustotu energie a jejich vnitrni chemicke procesy pri horeni vytvareji kyslik. To z nich dela vysoce nebezpecnou vec, ktera pokud se vzniti, neni pak technicky mozne ji uhasit. Jakoukoliv jinou horici latku lze napriklad uhasit tak, ze zabranite pristupu vzduchu k ni.… Číst vice »
Ja vam verim, ze to rozdil je. Ale fakt neverim tomu, ze bezne v evrope prodavana elektricka zarizeni jsou tak nebezpecna. Kazda technologie ma rizika. Takovy plynovy kotel vas muze udusit, vyhodit s celym domem do povetri, presto ho skoro kazdy mame doma. Kolik lidi u nas rocne zemre kvuli plynovemu kotli nebo karme a kolik kvuli pozaru elektrickeho dopravniho prostredku s baterii?
Je fakt, že Li-Pol baterky jsou svinstvo. Taky mě dvě malý bouchly. Ale při nabíjení. Proto se začaly prodávat nehořlavý futrály na nabíjení. Ale nejsou v koloběžkách a kolech spíš rozšířenější Li-Ion? Ty jsou o poznání bezpečnější. (Li-Ion se mi nikdy žádná nepoškodila ani nevybuchla.)
“ O to víc se nějaký takový průšvih díky počtu pravděpodobnosti blíží. ”
Tady někdo nedával pozor ve statistice. 😉
Proboha, tak snad si do vehiklu nevnášíte hmotu. Víte kolik je v ní ukryto energie? Taková baterie elektrokoloběžky se může jít zahrabat
To je pravda, antihmotu bych vysloveně v metru zakázal 🙂
Hurá, konečně se našel někdo, kdo se vzepřel davové psychóze! Díky pane Borecký!
pan Borecky je pro mne zatím jen dychtivy prospechar!
Dokážete vysvětlit, v čem je Borecký dychtivý a v čem prospěchář? Tedy po čem v tomto případě dychtí a jaký z toho bude mít osobní prospěch? Oni to vypadá, že ty slova používáte ne podle toho co znamenají, ale podle toho jak znějí, zníte jako nějaký komunistický ovád.
Stačí se podívat do historie příspěvků pána a označil jste ho v podstatě přesně. Posedlost jedinou osobou.
Plošný zákaz ekol + výjimka (kompenzační pomůcky) je hovadina.
Když už je to tak nebezpečné, tak ke každému akumulátoru (nad X Wh) chtít certifikát
ten samozrjeme všichni nosi u sebe! 😅 a pak, z důvodu ceny, se nahradni baterka nekupuje u nas ale na AEx, navíc nějaké vlastní úpravy asi certifikát nepokryje… batt u horicich vozu MHD snad certifikát nemeli? certifikát zkrátka neřeší bezpečnost…
Tak je otázkou, co má revizor v MHD poznat, určitě ne číst xsteánkové prohlášení o akumulátou. 😀 Spíše nálepka na přístroji (jako dávaj revizáci na věci do zásuvky).
Ano, hoří i certifikované přístroje, ale zrovna tak hoří i kompenzační pomůcky, hlavně ty po zásahu kutila s levným alíkem.
Omezovat mobilitu z hlediska hypotetických rizik je už fakt přehánění.
Pokud by se to dělo často, tak by to vyžadovalo opatření.
Ano, rozumné by bylo hlídat nějaký standard výroby baterií, kontrolovat a testovat, aby se na trhu nevyskytovaly nebezpečné výrobky. Ne paušálně zakazovat.
On je trochu problem v kvalite toho co lidi dost casto kupuji. Pokud cela kolobezka/kolo stroji mene, nez samotna baterie pokud obsahuje co ma, tak je to hodne tezke.
Na trhu mají být bezpečné výrobky. Kontroly existují. Vše je o nastavení pravidel.
Dnes už taky nekoupíte elektrospotřebič s jednoduchou izolací…
Ale koupíte. Jen ne v oficiálním obchodě.
Tak ať konečně dělá něco užitečného celní správa, přes kterou přeci jde úplně všechno i každá kravina z Aliexpresu. Ať požadují od kupujícího Evropský certifikát a když ho od Číňanů nedostane a nepředloží, ať se to odborně zlikviduje. Proč na to mají doplácet evropští výrobci, kteří musí platit za certifikáty ke svým výrobkům? Konečně by se udělala přítrž sračkám za pár korun z Asie…..
Protože zákony nezakazují nehomologovaná zařízení vlastnit, ale používat. Cestovatelé se tomu nevyhnou, co je v jenom státě zakázané, je v jiném dovolené.
A jak to hodláte v podzemce ohlídat? Budou elektrokolaři předkládat techničák a STK?
píšete stejně jako ten Borecky, protože se nic nestalo tak to necháme byt! toto se to přesně dělat nema!
Touto logikou bych zakázal i nošení zapalovačů a sirek – tam, na rozdíl od elektrokol, máme jasný příklad požáru eskalátorů.
Taky samozřejmě plechovky s pitím a powerbanky. A lidé na elektrickém vozíku si budou objednávat odtah od výtahu do soupravy.
Samovzniceni neuhasitelneho LiPol akumulatoru neni hypoteticke riziko. To je naprosto realne riziko, nebot takova situace v minulosti opakovane nastala. Zakaz prepravy by mel vychazet z nejake analyzy toho, jaka je pravdepodobnost, ze se to stane (.. kolostojka se vzniti…), jake jsou nasledky a jaka jsou mozna opatreni ke snizeni pravdepodonosti vzniku udalosti nebo zavaznosti jejich nasledku. Myslim, ze se tomu mezi profesionaly rika FMEA :-). Muj osobni nazor je, ze zahoreni LiPol akumulatoru takove kolostojky je pravdepodobnejsi nez samovolna exploze 2kg PB plynove lahve.. Ostatne, zakaz prepravy horlavych nebo vybusnych latek v dopravnich prostredcich je pravdepodobne motivovan tim, ze predevsim… Číst vice »
Btw, nebezpecnost LiPol akumulatoru vyplyva z jejich fyzikalni podstaty a kvalitou vyroby ji lze eliminovat jen castecne, nikoli uplne. Dojde-li napriklad k velke deformaci vlivem narazu, pravdepodobne pozaru nezabrani ani sebelepsi kvalita vyroby.
A používají se v e-kolech a běžkách Li-Pol nebo Li-Ion? Li-Ion jsou o dost bezpečnější. Li-Polek jsem moc neměl a přesto mi dvě bouchly (ale při nabíjení). Li-Ion mám(e) kde v čem a nikdy žádný problém.
Od dob vynalezení čínských e-shopů je pořízení čehokoliv neschváleného (i nebezpečného či zakázaného) velmi jednoduché 🙁
Tak pokud se v metru tolik bojí akumulátorú, předně doporučuji všechny vyndat ze souprav metra a infrastruktury. Co kdyby. 🫣
Metro je má snad lithiové?
tam jsou li-on akumulátory?
a všechny elektrovehikly mají li-ion, nebo jen neznáte druhy akmulátorů? Nebo snad jen li-ion jsou problém?
Dnes všelijaké pomůcky mají 🔋 v sobě a to riziko není,a strojvedoucí ví co v takovém případě má dělat je na to školený jak lidi dostad do bezpečí.
jasně … třeba v tunelu nebo na mostě s přemostěnou záchrannou brzdou, teda ty instrukce jak lidi dostad do bezpečí vypadají konkrétně jak?
V metru? Tam jsou kupřikladu po stranách vybetonované výstupky, po kterých dochází k evakuaci…
Ty jsou hodně platné, když bude vůz intenzivně hořet.
Slyšel jste někdy slovo Kaprun? (a to tam ani nebylo lithuim…)
Kraj ať jde taky do sedací části těla. Do vesnic jedou prázdný autobusy, ale větší koloběžku si do něj vzít nemůžu. Ještě pochopím kolo, to je poměrně velký, ale koloběžka je poloviční.
Tatže se v případě jakékoli škody ůmrtí x osob mezi stanicemi se podělíte se soudruhem náměstkem? přihlásíte k uhrazení škody a bolestném pozústalím? Bobeček poškodí baterii vleze do metra a stane se pruser a co? Pročpak to nesmí za kabinu vlakvedoucího???? K čemu se za miliardy budujjí ciklostezky?????
Váš příspěvek je celkem ukázkový argumentační faul.
Navíc plný gramatických chyb.
Tyjo, tys už něco chlastal?
A) píšu úplně o něčem jiným
B) když už tedy, tak kolik „ciklostezek“ se dá použít třeba z Holešovic na jih Prahy? V Praze jsou v podstatě jen dílčí úseky, nějaká „magistrála“ chybí.
a za C) výkonnější elektrokoloběžky musí platit povinné ručení
Za kabinu strojvedoucího nesmí ani normální kolo. Musí být zajištěn volný průchod/únik strojvedoucího z kabiny do vozu.
Nic nechápete……to není výletní jízda na cyklostezce pro zábavu, ale způsob dopravy z Mimoprahy do Prahy.: na kole 2km k vlaku, vlakem do Prahy, po Praze přes centrum metrem od metra na kole 2,5km k tramvaji, tramvají na okraj Prahy, od tramvaje 3km na kole až do práce…..takhle to je….. už chápete?
Popisujete ten průjezd skrz Prahu příliš složitě, celé se to dá absolvovat vlakem.
A od metra 2,5 km na kole k tramvaji? Tramvaje jezdí až k metru, takže to neobstojí.
Ta cesta vůbec nedává smysl. Proč 2,5 km od metra k tramvaji???
Jste si to trošku dobarvil. Pokud takhle jezdíte do práce tak zkuste popřemýšlet o změně.
Třeba jede tramvají, která nejede kolem toho metra. A tramvaj bere kolo(běžku) z centra/od metra? Nejsem místní, tak nevím, zda to není tím.
Je to nadprůměrně složitý, ale může to někdy dávat smysl, když se tím vyhne přestupům v metru nebo mezi tramvajemi. Ono se tou pražskou MHD sice opravdu dá dostat po celém městě, ale občas je to opravdu složitá jízda se zbytečnými oklikami.
mám to podobně. Ráno koloběžkou na Sp1495 Slaný-Holešovice. Metrem na PP, z PP koloběžkou do práce. Odpoledne zpět. A protože nějaká chytrá hlava vymyslela, že Sp1494 pojede zpět už za 9 hodin, jiná šance, než jak se dostat Holešovice-PP jinak, než metrem, prostě není.
Dalo by se pak jet osobákem z Bubnů, ale přestupovat se 40 kg koloběžkou v Kralupech a ještě do šukafónu fakt nechcete….
No name baterky z Alibaby možná nějaké riziko mají, ale u koloběžek od renomovaných značek je tohle riziko prakticky nulové, kór mimo nabíjení. Jakožto podporovatel této efektivní, skladné a rychlé mikromobility se zákazem přepravy v metru zásadně nesouhlasím.
Ono nejde jen o baterie, ale z elektrokol předně o váhu. Když vidím, jak s tím mnozí zápasí, neumím si představit, jak to vezou třeba na jezdících schodech.
Zákaz.
Jaky je problem na eskalatoru? Tam preci kolo nemusite nikam zvedat a aby neujelo dolu, musite holt stisknout brzdu.
Problem vidim hlavne v tom, dostat tu vahu ve vlaku do vesaku. Pripadne vubec do vlaku. Ale cestujici preci smi prepravovat jen zavazadla, s nimiz zvladne bezpecne manipulovat.
Brzy prijde zakaz bicyklu (jakychkoliv) na silnicich, tak se cykliste na cyklostezky budou muset nejak dopravit. Musi opravdu vsichni autem?
Proč proboha zákaz kol na silnicích? Přepravovat kolo na kolostezku autem je vůbec podivné, pokud to není někam daleko. A běžné kolo a koloběžku lze vozit nadále. Navíc je zvažován zákaz pouze v podzemní dráze, což chápu. Bývaly i zákazy kanystrů s naftou či plynem plněných balónků. U kola s motorem nevidím až takovou nutnost je vozit po městě MHD, za sebe.
Viz programove prohlaseni vznikajici vlady.
Jinak jsem to asi spatne formuloval. Ne ze by melo byt nemozne dostat elektrokolo do vlaku a do vesaku v nem, ale je to asi nejvetsi problem v hromadne doprave s jeho hmotnosti souvisejici, rozhodne nasobne vetsi nez jeho preprava na eskalatoru.
Ty jses dobrej lobotom. Zakaz cyklistu na silnice – LOL. Fakt dobrej vtip. To napred prijde zakaz aut ma silnici.
Na eskalátor kolo ani kočárek nepatří.
Odkdy?
„Brzy prijde zakaz bicyklu (jakychkoliv) na silnicich“ – to jako čekáte od té nové nahnědlé vlády nebo proč?
Ano.
Ve vlaku to do věšáku stejně nedáte ale to ani normální kolo protože ti hlupáci mají úzké držáky takže horák bez šance 😂
Normalni silnicni kolo tam date v pohode
jako silnička se vejde všude. ale když svý enduro i s zaraženou teleskopkou pověsím v interpanteru uprostřed u záchodu, tak bude mít za chvíli půlka pasažéru, co záchod použije na hlavě bouli, protože se o to drbne. takže jezdí opřený o ty sklopky a chycený gumicukem. průvodčí to chápou. v ešusu se ani nemá smysl o pověšení pokoušet, zabere to steně místa, jako opřený o ty sklopky, kor když jedou dvě.
A kdyz denne na silnicich vidim, kolik lidi neni schopno ridit auto, aniz by omezovali nebo ohrozovali sve okoli – zakaz!
Elektrokoloběžka není elektrokolo, milý Ivane.
Mhm, podobně s kočárkem, ten má taky zákaz na eskalátory. Tak doufám, že těm maminkám řádně vyčiňujete, když je potkáte. Mají totiž používat výtah
Nojo to je zase práce stréců z DPP, kdo to tam aspoň trochu zná, tak ví, že to je shnilá organizace plná nejde a nebude!
Například v Rakousku už drážní úřad plošně zakázal elektrokola ve vlaku. Z hlediska výrobců vlaků lze elektrokola připustit na základě odpovědnosti příslušného dopravce, technicky „bezpečně“ na vozidle z hlediska uspořádání interiéru a protipožárních pravidel toto vyřešit úplně nelze.
Existuje lepší důkaz že je něco strašná pitomost než to že to udělá drážní úřad? A to i ten rakouský.
To byl příklad. V Itálii, Německu a dalších zemích to už připravují.
ok, takže tu variantu, že si lidi někam dojedou vlakem a tam si s elektrokolem udělají výlet, třeba na víc dnů a pak se zase nějak vrátí padne a všichni to přivezou autem. bomba. mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky. narovninu elektrokolo je obvykle ne uplně levnej špás a většinou si ho pořizuje solventní klientela, kterou odrazovat není úplně dobrej nápad. kol s elektrickou dopomocí bude jenom víc a zkoušet jít proti nim tvrdým zákazem je minimálně nerozum, abych se vyhnul ostřejším výrazům.
Ono západ (a zejm. USA) je v tomto ohledu něco, co bych nechtěl následovat.
Ono je rozdíl tohle převážet v metru a někde po povrchu.
Naprosty souhlas.
A DPP prosim o vecne vyhodnoceni rizika, jinak at zakazi i laptopy a zapalovace cigaret.
Ale to sa môžeme potom začať baviť aj napríklad o powerbankach, ktorých kapacita dokáže byť tiež nie zrovna malá. Alebo herné notebooky, tiež majú baterky s pomerne vysokou kapacitou. Proste lithiové batérie sú určité riziko vždy
Ono riziko je vsude kolem nas, ale dnesni spolecnost je posedla iluzi, ze lze vsechno nebezpeci eliminovat.
Tim nechci rict, ze bychom veskere nebezpeci meli ignorovat, ale musi se vzdy posuzovat jeho rozsah na strane jedne a prinosy nebezpecneho chovani na strane druhe.
A pritom merit vsemu stejnym metrem, ne jako je obvykle, ze rizika „starych“ veci se podcenuji a rizika novot naopak precenuji.
Veď práve na to narážam, veľká baterka v kolobežke nemusí spôsobiť nič a zároveň opačne, sú známe prípady, keď od mobilu vyhorel byt. Práveže paradoxne staršie niklové alebo olovené baterky sú požiarne omnoho stabilnejšie a bezpečnejšie
Ano, zatím známe statistiku úmrtí v pražském metru… a jasně vede pád do kolejiště. Takže tomu bych se věnoval jako prvnímu, a pokud se konstatuje že „to už zlepšit nejde“ tak proč se mají vymýšlet teoretická rizika když reálná existují a neřeší se?
Jenže jde i o případné následky. V powerbance nebo noťasu jsou ty baterky podstatně menší. Elektrokolo má motor a batreku od toho, aby vezlo cyklistu, ne, aby se vozilo metrem.
Za mě je zákaz v pořádku, měl být už dávno.
Nehovorím, že nemáte čiastočne pravdu, ale čo ak dotyčný potrebuje z nejakého dôvodu previezť kolobežku/bicykel na opačný koniec mesta? Alebo má poruchu? Potom si povedzme, že zrušme autovlak Košice – Praha, auto má kolesá a motor aby viezlo cestujúcich a nie sa vozilo na vlaku
Zákaz by byl v pořádku, kdyby město umělo udělat infrastrukturu, po které půjde bezpečně projet, bez velkých, pro normálního člověka v podstatě neprůjezdných částí, nebo mělo alternativu v podobě rozumné sítě S-bahnu. Nebo alternativu v podobě opravdu dobrého pokrytí sdílenými koly a e-koly i mimo centrum a bezpečných koláren u nádraží, zastávek vlaků, stanic metra, významných tramvajových uzlů, atd.
Zatím bohužel máme město, kde zrovna akce DPP dopadaj pro cyklodopravu naprosto strašlivě a to i v místech, kde k tomu opravdu není žádnej reálnej důvod. Viz nové tramvajové trati na Libuš, na Dědinu, chystaná v Počernické. Všechno luxusně široké ulice, velké rekonstrukce kvůli tramvajové trati, a podmínky pro cyklodopravu nejen nezlepšené, ale mnohdy i zhoršené. s vedením lidí na kolech dveřní zónou parkujících aut, což je jedno z nejnebezpečnějších míst, která pro ně na ulici jsou. Podívejte se na trať z Malovanky na Strahov, relativně novej produkt a velký chlubení, že konečně navrhli do kopce, jedním směrem něco skoro… Číst vice »
Riziko jsme odstranili tím, že jsme jej vzali na vědomí.
Desítky výbuchů denně. Prostě bych to zakázal.
Cestujícím s mobilem bych vstup zakázal samozřejmě taky. Pokud tedy mobil po vstupu do soupravy nedají do kbelíku s vodou.
Uživatel zablokován pro opakované porušení pravidel slušné diskuze.
Jako ze by pak to lithium nehorelo, protoze by explodovalo ve vode po vstupu do soupravy? Uprimne nevim jak by to prispelo k vyssi bezpecnosti.
Inu, zkuste si něco načíst… ochlazování je samozřejmě No1 opatření při „termal runaway“ nesprávně někdy označované jako hoření…
Takže nejde o zamezení přístupu kyslíku, ale odvod energie, případně zabránění přenosu na předměty které by mohly hořet sekundárně.
Denně, ok, určitě pro to máte nějaký zdroj, což?
Hm, nebyla to od „none“ spíš taková ironie, vtípek?