dkv-spojujeme

Riga – Varšava za pět hodin. Čtveřice zemí pokročila s plány na rychlovlaky do Pobaltí

Společnost RB Rail, která stojí za projektem vysokorychlostního železničního spojení v Pobaltí, představila detaily ke svým plánům na nové propojení

Společnost RB Rail, která stojí za projektem vysokorychlostního železničního spojení v Pobaltí, představila detaily ke svým plánům na nové propojení Polska, Litvy, Lotyšska a Estonska. Na první technickou studii už přišly i první nabídky.

Podle plánu zveřejněného na stránkách Rail Baltica má nová trať vést především k lepšímu napojení pobaltských republik na evropskou železniční síť. Provozní plán počítá se čtyřmi páry vysokorychlostních vlaků denně na trase Tallin – Riga – Kaunas – Varšava, dalších 10 pak mezi Vilniusem a Varšavou. Jízdní doba z Vilniusu do Varšavy je pod 4 hodiny, z Rigy kolem pěti hodin.

Plán počítá i se zavedením nočních vlaků do Berlína včetně napojení na další spoje po Evropě. Mělo by tak možné být dojet přes noc například z Česka až do Pobaltí.

RB Rail zveřejnila plány na provoz ze studie proveditelnosti, která řešila poptávku na trase. Současně plány počítají s možností až tří nákladních vlaků za hodinu pro rychlost až 120 kilometrů za hodinu, které mají umožnit lepší napojení do pobaltských přístavů.

Předpokládané jízdní doby Rail Baltica

Předpokládané jízdní doby Rail Baltica

Rail Baltica má být postavena na rychlost maximálně 250 kilometrů za hodinu a klasický rozchod 1435 mm. Autoři studie počítají s tím, že nová trasa současně vygeneruje poptávku po modernizaci jiných tratích v Pobaltí. Celý úsek má být dlouhý 870 kilometrů, stavět se má zhruba deset let. Odhadované náklady jsou 5 miliard euro.

Rail Baltica už obdržela i nabídky na návrh prvních úseků konkrétně v Rize a v na úseku Vangaži – Salaspils – Misa. Ve hře jsou většinou zahraniční velké projektantské firmy.

Trasa Rail Baltica.

Trasa Rail Baltica.

Tagy Rail Baltica
94 komentářů