Řídký provoz a dobré počasí. Ministerstvo zveřejnilo podmínky pro zrychlení na 150 km/h

Proměnlivé značky umožní na D3 rychlost 150 km/h. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářProměnlivé značky umožní na D3 rychlost 150 km/h. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zhruba 55 kilometrů je rozděleno na 21 úseků, na kterých bude možné zvýšit rychlost až na 150 km/h.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra L.

To je zase nesmysl.

Michael

Mnoho povyku pro nic, marginální záležitost. .

Milan2

Pro nic. Měl to být konečně moderní úsek dálnice s telematikou a s plně proměnnými značkami. Jenže je z toho zase paskvil.

Honza J.

Spíš je pěkná ta fotka se 150 a k tomu ty červeno-bílý pankejty 😀

bakiy

Řídký provoz? Teda to je hustý…! 😂

Daniel Jablonecký

Zvýšit rychlost AŽ na 150 nebo zvýšit rychlost na 150 km/h? Řekl bych, že platí spíš to druhé. Rychlostní limit 135, 140, nebo 145 km/h tam asi sotva bude.

Libor

A přitom taková blbost 😁

mgr.pavel

Kolik úsilí se už vynaložilo na takovou drobnost, která uspoří pár (desítek?) sekund?

Honza J.

Ale ten pocit, chápete, ten pocit…

😀

Hans N.

Něco jako „až“ 200 km/hod. o kousek vedle na „těch novejch šínách“ 🙂

Frantík

Nemá značka určující nejvyšší povolenou rychlost ji omezovat právě za ideálních podmínek? Pokud je blbé počasi, tak dává smysl, že je potřeba jet pomaleji, jak říká zákon.

vojta.tydli

To je jedna věc, druhá je přizpůsobení jízdy všem okolnostem – když sedím ve starým střepu, tak asi nepojedu 150, i když za sucha to nejspíš přežiju. Proti tomu jezdí spousta aut, co by mohly 150 i za horších podmínek.

frank

jenže ve spoustě aut “ co by mohla“ jezdit 150 za horších podmínek sedí u volantu člověk, který na to nemá, protože třebaa blbě vidí ( v česku údajně 61 procent a navíc z těch co mají předepsané brýle nebo čočky je nenosí 20 procent navzdory tomu co mají v papírech )

Milan2

Neexistuje auto, které může bezpečně jet za horších podmínek. I s mnoha 3písmennými zkratkami a moderními asistenty nedodržíte brzdnou dráhu. Fyziku neokecáš a dálnice je navržena na 120-130 km/h za podmínek blížících se ideálnímu stavu. Za lijáku, sněhu, náledí či mlhy je vám superauto na nic.
P.S. Normální déšť který už odplavil prach a zároveň nevytváří souvislou vrstvu hlubší než je bez problému schopen odvést dezén samozřejmě nelze považovat za horší podmínky.
Ale stejně na plyn vždy s rozumem.

Michal.S

Když vy na jih 200, tak my…to budete koukat!

Radek

Pravidla pro povolení 150 km/h jsou docela přísná. Zajímalo by mne po nějakém delším čase (rok či více) zhodnocení, kolik času reálně tam ta 150 byla povolená.
Nechce si to redakce uložit jako tip na článek? 😇

Milan2

Ušetří se pár minut, spíše vteřin a propálí pár litrů navíc. Výsledný efekt? Snad jen ten pocit. No.

peter

Marek Benda a Saša Vondra a jejich sny devadesatkové ODS se konečně plni. Úplná zbytečnost. Tečka.

MHD

Klasika názor: „Já to nevyužiju, tak ať to nemají ani ostatní.“

Milan2

Jako představte si, že dneska fakt není problém mít auto na 200 km/h. A v dobrém technickém stavu a s řidičem co to dá. Ale proč?
Vytahovat se jako nejmenovaný politik? No spíše ta parodie na politika.

Tomáš B

když už se někde buduje systém proměnného značení, měl by rozhodně umět zobrazovat všechny typy značek (práce na vozovce, nebezpečí smyku, kolona a pod.) V tomto uvažování ministerstva prostě nepochopím

TominoLopez

Bože to je komedie…

Leon

Přesně tak. Populistická fraška, která ale bohužel stojí ranec peněz..

lvy

Přesně, na D1 se jezdí 150 už dávno a nikdo to neřeší.

Béďa Havránek

Nejenom tam, ale úplně všude (i když jedna z mých třech pokut za rychlost v životě – jezdím od osmnácti, hodně, a je mi 42) je z Andělských schodů na D4, kde mi policajti naměřili celých 144 kilometrů za hodinu, po odečtení tolerance 141… Blbec jsem trochu zrychlil, abych umožnil plynulejší předjetí oktávce „skříplý“ za kamionem. Policajt mi říkal něco jako „A to jste neviděl tu anténu? Vždyť to jinak oktávky nemaj.“ Řekl jsem, že samozřejmě nečumím po anténách, ale před na provoz, a ještě se mi omlouval, že prej mě změřil radar a oni s tím nic nezmůžou. Myslím,… Číst vice »

P73

to bylo kdy? dneska, aspoň podle (necenzurovaných) fotek z radarů, mají nastavenou toleranci na těch 150 právě

Béďa Havránek

To bylo zhruba tak před čtyřma, možná pěti lety. Mimochodem, krátce před tím nebo na to (to už nevím) mi PČRáci napařili pokutu, jestli si dobře pamatuju, za naměřených 60 km/h (po odečtení tolerance 57 km/h) v polích kousek před značkou konec obce (Vižina). Škoda, že neprovozuju palubní kameru. Nedávno jsem tam jel ještě vražedněni přímo za policajtama (bez majáků). Obojí mě stálo 1500 Kč, protože jsem se, vůl, hádal, poslal je do Průhonic, nechal to jít do správního a pak neměl čas se ani jít hájit. Co mi přijde smutný je odpověď policajtů na dotaz, proč neměří u školy,… Číst vice »

Milan2

Asi budeme souhlasit, že není rozhodující rychlost v daném okamžiku , ale styl jízdy. Pokud přidám, abych urychlil předjíždění, tak fakt policii nechápu, co po nás řidičích chce. Ale pokud borec kličkuje na přecpaný dálnici a vynucuje si blikáním svých oblíbených 160, tak je to na pořádný sejmutí. Tuhle mne podjížděla taková stará pixla zprava. Dojížděl jsem řadu kamiónů a neměl chuť se za ní zařadit. Přidal jsem na 160 a stejně mne podjel. Kličku zpět už ten křáp nedal a roztočil se jak ruleta. Byly to centimetry pro všechny, ale očesal si jen tu dodávku. Dokonce po chvilce jel… Číst vice »

Béďa Havránek

Jenže takové chování postihovat vyžaduje trpělivou práci, zatímco pokutovat banální porušení je trhání nízko visícího ovoce, kterému se věnují na plno, zatímco psychopati beztrestně řádí.

Vvvt

zvýšit rychlost až na 150 km/h.

„až na“. Bude potřeba auto co má naklápěcí skříň?

noerf

Ne, ale kamiony či autobusy maji své omezení obvykle na 100 km/hod, stejně tak vozidlo do 3,5 t s přívěsem. Jinak vozidla do 3,5 t mohou touto rychlostí jet.

lvy

Pokud mě zdraví neklame, tak kamiony mají jen 80km/h.

Frantík

S tím že jsou homologované na 90. Autobusy zase můžou klidně i 130 dle zákona, ale s rychlostí vyšší než 100 asi neuvidíte.

Kuba1

Některé Karosy – LC73x i C935 a předpokládám, že ještě i LC936 zvládaly i 115-120 km/h. Ale nevím, jestli paušalizovaně všechny vozy daných typů nebo jen nějaké podtypy, nicméně jako cestující jsem se s nima párkrát vezl v této rychlosti 🙂 Oficiálně mají max. rychlost 130 km/h schválenou starší Irisbusy Crosswaye r.v.2012 Hasičů ČR jakožto vozy pro zvláštní určení.

Honza J.

Tak on i nějakej ten Sprinter s víc jak 9 místy je už autobus a ten určitě 130 v pohodě dá…

Milan2

Jo, ale je to vražda. Většinou jsou ve stavu, kdy jim to nebrzdí a gumy jsou jak dětská prdelka.