Řídit vlak a u toho sledovat film. Drážní úřad prověřuje chování strojvedoucího
Jednotka RegioSprinter na Švestkové dráze. Foto: Petr Dobiašovský / AŽD Praha

Je to případ, který se musí dotáhnout do konce, říká ministr.
Je to případ, který se musí dotáhnout do konce, říká ministr.
A protože se h.vada neumíte chovat, dostanete za trest další dotazník, abyste věděli, jak se máte chovat!
(Pro méně chápavé, je to ironie)
Bohužel víme, že to není zas tak vzácná věc… Jen se o tom nemluví.
Kupko raději reš Sc0 v Nymburce
A co ohledně Sc0 v Nymburce? Neznám, proto se ptám. Díky za odpověď
V lokálce co se šine 50 to vidět je, ve Vectronu co letí 160 už ne. A mám obavy, že se to bude dít všude – ne vyloženě sledování filmu, ale aktivní používání mobil – instagram, chaty a podobně
Páru na Vás dobytci, tam by jste si určitě četli
3.třídu, dřevěné lavice a vlak 3x denně. To bys měl jiné myšlenky Viliame.
Kyž to dělaj řidiči aut a hlavně kamioňáci, tak tady by to neměl být problém, zatáčku neveme rovně
S údivem čtu některé příspěvky kritizující postup DÚ v téhle záležitosti. Murphyho zákony v železniční oblasti platí i v situacích, kdy se nějaký průser vyskytne většinou, kdy to je neočekávané. Mohu potvrdit jako strojvedoucí který jezdil skoro 30 let na všem možném a všude možně. Strojvedoucí by se neměl nikdy v práci nudit a spoléhat na to, že díky automatice řízení na lokomotivě ho tato vymoženost uchrání od nečekaných událostí jako je třeba osoba na trati, která se mu vyskytne zrovna v momentě, kdy kouká do mobilu. Jel jsem vloni na podzim jako cestující na trati z ČL do Prahy.… Číst vice »
proto oddělíme strojvedoucího od od cestujících neprůhlednou přepážkou, aby si nemohli tohle natáčet, cha cha a je to!
Věřím tomu, že váš příspěvek je psán pouze s ironií…
Já nemám nic proti postupu DÚ. Pravděpodobně udělal průser (tedy já osobně jsem to video neviděl), ať se to normálně úřední cestou prověří.
Ale proč to má řešit ministerská komise? Kdybych já byl ministr a měl bych dobrou náladu, tak reaguju ve smyslu „sekterářko, zeptej se ho, proč to nedal úřadu.“ A pokud by nepřišla rázná stížnost na organizaci celého DU, bylo by mi to jedno.
Ano, tohle dle mého mínění má řešit DÚ ze své podstaty jako správní úřad pro bezpečnost provozu, i když spadá pod ministerstvo dopravy.
Ministerská komise to řeší (komentuje), protože je před volbama.
Je to tak, jezdíte stále stejnou trať, panorama stále stejná, okolí se mění jen s ročním obdobím. Na rozdíl od silniční dopravy nemusíte ani řídit směr. Koleje vás bezpečně dovedou z bodu A do bodu B, pokud jsou výhybky správně nastavené. Na dlouhých štrekách to může být i nuda. Čím více se promítá automatizace a modernizace do konstrukcí hnacích vozidel, tím zákonitě klesá ostražitost obsluhy s tím, že spoléháte na to, že když, tak nám technika pomůže. Jenže to může být kontraproduktivní, jelikož bdělost a ostražitost zákonitě klesá a technika není v tomto případě všemocná. Pamatují dobu, kdy na stanovišti… Číst vice »
a co mají říkat na lokomotivách o rychlosti 200 a více km/hod. Panorama skororo v řiti až možná někde v dalí
Tam se to aspoň hýbe rychleji, takže je míň nudy.
Na práci strojvedoucího je nejtěžší udržet pozornost. Protože ve většině případů jedete stokrát stejnou trať a nic se neděje. Zvládnete to i se zapnutým filmem. Ale pak jednou přijde den, kdy musíte reagovat. A o tom to je. Nesledovat trať je obrovská chyba a musí nést následky.
Neklesá počet případů kdy vlak projel návěstidlo na červenou. Nemělo tohle náhodou ETCS vyřešit?
Kolik červených byli projeto pod plným dohledem etcs?
A i kdyby, proč se to vlastně považuje za nehodu, když je to „projeto bezpečně“ (při uvolňovací rychlosti)? Za mě je to pak vlastně srovnatelné např. s „padákem“…
Protože, můžeš vjet do jiné postavené vlakové cesty a ohrozit jízdu jiného vlaku?
Akorát že vůbec… Pokud má strojvedoucí povolenu uvolňovací rychlost, tak musí být zajištěno, že vlak zastaví před námezníkem, takže do postavené cesty nevjede…
Proč se vlastně padák nevyšetřuje? Podle mě je situace kdy má výpravčí(signalista?) důvod shazovat trasy taky na prošetření.
Protože naprostá většina padáků se nestává proto, že by výpravčího napadlo začít rušit postavenou VC těsně před vlakem…
Tak protože „včas“ postaví trasu pro vlak s velkým zpožděním, a pak je napadne, že by mohli před ním protáhnout něco jiného, strojvedoucí zpožděného ani neví že měl zelenou ulici 100km a zrušili mu ji na pouhých 95? 😀
Cože? Padák je projetí náhle změněného návěstního znaku, ne zrušení VC, u které nenastal její úplný závěr.
I takové případy už byly.
ETCS vlak zastaví, ale až po projetí Stůj!, takže stejně je z toho MU a přerušení provozu na trati.
Při nulové RS zastaví samozřejmě už před EOA…
No ty jsi expert
Co to je za kravinu, stůj pod ETCS jsi schopen projet leda v momentě, kdy tam bude uvolňovací rychlost a stále dojedeš nejdál k námezníku. Pokud uvolňovací rychlost není, tak k návěstidlu ani nedojedeš, ne tak že bys jej projel.
Nebo v momentě, kdy bude mít blbě zadaný údaje o soupravě. (Prakticky třeba po blbým svěšení nebudou vozy brzdit, ale křivka bude vypočítaná s tím že brzdí. A zásah nouzové brzdy pro jistotu vyhodí EDB)
Bonzaků je v tomto statě plno…
A blbečků, co si myslí že si můžou dělat co chtějí, ještě víc ..
Takže napráskat (třeba) policajtům ožralýho řidiče autobusu je taky bonzáctví?
Ano, je
no, to není. to je dobrý skutek. je to doslova povinnost.
To je sebeobrana, co můžu jako cestující dělat jiného?
Zaklepat a zdvořile požádat, ať tak nečiní nebo mě pustí ven…
Bohužel dneska většina lidí drží hubu místo aby to řešila na místě a pak o tom začne vyprávět na xichtoknize nebo psát stížnosti. „Typicky řidič autobusu jel moc rychle, bála jsem se“….
Pustí vás ven a nabere někoho zcela nezúčastněného na přejezdu.
Požádáte, on s nechutí vyhoví, a až vystoupíte, bude v tom pokračovat, a nabere někoho zcela nezúčastněného na přejezdu.
Oproti tomu vyšetřování autority si snad bude trochu víc pamatovat.
(správné řešení je samozřejmě automat, který bude bezpečnost vlaku hlídat sám, ale to v ČR Nejde, až letos se spustil na několika málo koridorech)
V každém vlaku je záchranná brzda. Takže pokud jste nabyl dojmu, že vlak není řízen, měl jste ji použít.
Nikoli, to je povinnost že zákona. Podnapilý řidič VHD, strojvůdce nevyjímaje už může být za jistých okolností obviněn a souzen z trestného činu veřejného ohrožení. Tedy tu vzniká podezření na trestný čin a ty máte ze zákona povinost hlásit.
A mám-li být upřímný, tak mezi tím, že řídím, speciálně prostředek veřejné hromadné dopravy pod vlivem a tím, že místo na cestu koukám na film, do mobilu atp. už min. z technického pohledu tak velký rozdíl není.
Nikoli.
Obecná ohlašovací povinnost trestných činů neexistuje – je pouze několik vybraných TČ (vražda, muceni, tezke ublizeni na zdravi, zneuzivani a pár dalších), u kterých tato povinnost je.
Obecné ohrožení má oznamovací povinnost, a dokonce je povinnost ho překazit (§ 367 Nepřekažení trestného činu).
Neplatí to pro obecné ohrožení z nedbalosti. Bohužel nerozumím tomu, jestli úmyslné čumění do mobilu (ovšem nikoli s cílem způsobit nehodu), je úmyslné nebo nedbalostní.
Toto je nedbalostní .
A kdyz to delaji vsichni, vsechny vyhodi, přestanou jezdit vlaky, vsechny verejne zakazky v Cesku predrazene a korupce vsude a co delaji vsichni policie neřeší, resi se jen nahodny nepohodlny, treba kdo nebude koukat do mobilu, bude obviněn, protote jak rika drazni inspekce, dostava pres mobil instrukce, neodpovi vcas, problem, bez mobilu nenakoupi základní potraviny a zavislost na mobilech a dusevni zdravi nikdo neřeší, kdyz mobil nahrazuje obcanku a ockovaci průkaz a obcan je sledovan pro svou polohu, tak je to ok, takze problem mobilu je vetsi nez sledovat film, mnohem vetsi.
slusšnej matroš. už tam chybí jenom fyjalo octup.
Bývaly doby, kdy si tady podobní myslitelé a odhalovači světových spiknutí ani neškrtli a byli smazáni pro tupost.
Jo, asi to mělo pachuť za minulého režimu, kdy se hlásila protistátní činnost, ale hlásit opilého řidiče, násilník, korupci… říkat si ale můžete co chcete, za to už Jáchymov není.
Samozrejme, neni povinnost cestujících se starat o svou bezpecnost, to je povinnost statu, jako je tezke na mostech se dívat do kabiny, jako to dela policie v silnicni dopravě nebo nahodne instalovat kamery do kabiny, asi na draze se zastavil cas, neveze vice nez 7 lidi, aby slo o obecne ohrožení? Kdyz ho to nebavi, může jit pracovat jinam, kde bude muset neco delat nebo zamestnavatel spatne plati. Za mne at si tam treba vari obed za jizdy, kdyz zvlada svoji praci, ale pokud udela chybu, blackbox z kabiny, co delal, dozivoti a niciva pokuta pro celou rodinu.
V tomto případě zaplaťpánbůh za ně. Je lepší sestřelit hoštaplera dříve, než způsobí velkou nehodu. Nedejbože aby jste Vy sám při ní byl.
Jsem zvědav co bude cestující fotit až tam budou jezdit autonomní vlaky.
Ty autonomní vlaky právě… beztak to bude autonomní, protože to bude řídit humanoid robot. A bude to v době orbitálních hotelů a cest na Mars … rychlost šíření inovací na železnici není nic extra.
Ano rychlost šíření inovací na železnici je pomalá. Bohužel chybí legislativa.
Hlavně chybí chuť. Pravidlo „Nikdy se to tak nedělalo“ je stále posvátné.
Pravda pravdoucí. Tisíc důvodů proč to nejde.
Třeba trať, pokud pomine požadavek na zabednění pohledu vpřed. 🙂
Třeba sledoval na YouTube Andy vlaky jak má jezdit = vzdělávání se, nebo to byla žena = ty zvládají sledovat víc věcí současně,…. kdo jsi bez viny hoď kamenem ,tolik k „problému“
Škoda, že neřídil kamion, hned by mu tu kde kdo nadával…
tam sledují filmy běžně
Myslím, že spíše koukáme do netu, třeba čteme „z dopravy“. O sledovaní filmů za jízdy jste přesvědčen proč? A mohl byste to odpřísáhnout na smrt vlastní rodiny?
Klidně. Pár kamionaku čumících na film jsem viděl.
Tak to beru. 🤝.Ale v naprosté většině lidé tlachají jenom o svých domněnkách. Úplně zbytečné kecy.
Nyní i radiovysílání, když to musí platit….
Takže je to vlastně v pořádku, že? Sorry, ale není, každý řidič se má věnovat řízení, bez výjimky! A pro ty profesionální to platí tuplem a ještě víc pro ty co vezou lidi. A to samé platí i pro strojvůdce.
A co kdyz vezou ovce, co podstoupili pod tlakem covidismu, něco jako byl katolicismus, genovou terapii a snuzkou lzi a blabolu, nejdrive at jsou kamery a kontroly v parlamentu a vlade, kdo snupou drogy a pak at se to resi jinde, co kdo dela v práci. Ta drzost pramení ze shora a z medii.
Dopoledne a už jste pod obraz.
Ono je to snad lepší, když má zapnutý adaptivní tempomat na kamion před sebou a kouká na film, než když řídí a rychlostí 81 km/h začne předjíždět kamion o rychlosti 80,5 km/h….
Dal jsem sem příspěvek, že na trati 210 je to taky rozšířeno a příspěvek zmizel. Tady funguje nějaká ČD cenzura???
Já ten příspěvek vidím, možná by to chtělo brýle.
A hlavně oba příspěvky mimo mísu
Hledej šmudlo, hledej.
Hele, mě by ale taky zajímalo, jak můžete na minimálně desítku (ne-li více) metrů vidě, co hrajou fírové na mobilu za hry.
U branky 2,5m vidím vše, z domu k 10m, doma rozpoznám pouze hry a video a nevidím celý pult.
Antoníne, Antoníne. Než plácneš kravinu,tak za přemýšlej. Dobu papírových sešiťáků odval čas.
Bydlíme u trati 210 a přesně vydíme co strojvedoucí dělá v kabině. U dopravce Čekáš Dlouho běžné, v noci jsou rozsvícené mobily, někdy i tablety. Nejčastěji zprávy, hry, krátká videa, film je vzácnější. V zimě cca 30 až 40%, v létě z nějakého záhadného důvodu spíš cca 15% strojvedoucích. A to jsme u vjezdu do zastávky, kde se i často přechází koleje. Tady by to fakt měli vypnout a koukat na trať. Dělají to zejména mladí strojvedoucí (na této trati jich jezdí hodně).
Moment, na tabletech mají služební informace.
Přesně vidím co je na displeji a co strojvedoucí dělá, ten služební samozřejmě nemyslím.
V každé kabině je rozsvícený tablet-je v něm jízdní řád.U té zastávky musíte bydlet skutečně hodně blízko,když vYdíte na displej telefonu (který má strojvedoucí hříšník otočen tak,aby na něj viděl hlavně on sám).
Když stojím u branky, tak jsem cca 2,5m od strojvedoucího a cca 0,5 metru nad strojvedoucím že vidím přesně. Už jsem viděl i v zadní kabině, jak se ten průvodčí oddává sexu s mužem, vydím i co nechci 😉
Antoníne, vYdím, že vás uniformovaný sex baví. Tak se přestaňte ostýchat a vyrazte párkrát vláčkem. Počkejte si u zadní kabinky a to by v tom byl Zababa, abyste neproniknul…do tajů sexu na kolejích.
To snad není možný, lidi přecházejí koleje? Mimo ofiko přejezd/přechod? Nebo dokonce před jedoucím vlakem ? To je nešvar,ten je potřeba řešit
Ano je to mimo ofiko přechod. Původně tam byl o pár desítek metrů dál přejezd, ten zrušili s tím že se udělá jen přechod u zastávky a na to už se cca 50 let čeká, prostě SŽ…
Ofiko cesta je zacházka 2 km, to nikdo obcházet nebude.
Tvoje starosti bych chtěl mít. Tak jezdi busem.
Bez tabletu se ani nehnu ,,je tam nahrán jízdní řád a přichází informace online ,příště si Chytráku co napíšeš
Nemyslím ten služební, vydím přesně co tam dělají.
Bistrozrakí Antoňýn…
Z cca 2,5m nemusí být člověk bystrozraký…
A kolik procent strojvedoucích do 25 let sleduje filmy? Kolik procent hraje hry? Máš to rozdělené podle žánru? Podle věku? A píšeš si i SPZ aut co neznáš? A co prášky nedošli ti?
Jak tu píší ostatní víš třeba, že tablet i mobilní telefon je dnes pro tuto práci důležitá pomůcka? Víš kolik za směnu beru služebních hovorů? A to si představ, že když telefonují tak si nezastavim u krajnice. 🙂
Na 2,5m rozeznám dobře whatsup, sociální sítě, hry a videa. Ofiko aplikace nemyslím.
p1.koutecky@gmail.com
Byla doba, kdy strojvedoucí nesměl ani poslouchat rádio. Jediná výjimka byla v době, kdy se konal sjezd KSČ. A to jenom na závěry sjezdu.
To stále platí, až na ten sjezd
Ani ho mít ve službě u sebe
Dnes to rádio musí mít u sebe, protože je součástí telefonu i tabletu které musí mít ve službě. Bez nich nesmí nastoupit službu, protože tam má jízdní řády, TTP, v případě poruchy vysílačky se jede na náhradní spojení pomoci telefonu…
Tak tady jsem sloužil od roku 1969 a o nějaké výjimce v době konání sjezdu KSČ jsem nikdy neslyšel.
A co maso? Jíte?
Je třeba iniciovat diskuzi o povinnému umožnění cestujicim koukat do kabiny skrz sklo. V autobuse je zcela normální, ze cestující vidí, zda ten kdo je veze je zdravotně v pořádku, neni pod vlivem alkoholu a zda se věnuje řízení. Nedava žádný smysl, proč na dráze je privilegium si dávat záclonky a neprůhledné dveře. Pokud chce strojvedoucí soukromí, tak ať pracuje v nákladní dopravě nebo v jiné profesi. V letadle jsou piloti 2, ale ve vlaku je jen 1 a nema žádnou kontrolu cestujícími u většiny spojů. Tohle není žádná šotoušina, ale otázka bezpečnosti, zvláště na tratích s nižším zabezpečením nebo… Číst vice »
Objednavatelé dopravy si to postupně dávají do podmínek ve smlouvách, takže se to dříve nebo později vyřeší samo.
Problém s neprůhledností stěny za stanovištěm strojvedoucího je především u jednoho z dopravců, menší dopravci s tím problém zpravidla nemají.
Tak sedni v noci do OA a rozsviť u stropu za sebou dvě 21W žárovky, můžeš vyrazit schválně jak se ti pojede. U autobusů si kolikrát odpojují osvětlení v bezprostřední blízkosti svého stanoviště a plně se rozsvěcí s otvíráním dveří. U jednotek a motoraku je u většiny interiér osvětlen jak operační sál, to není jako u x54 kde se dalo osvětlení zregulovat u sedaček. Ono totiž má sklo schopnost odrážet světlo.
OA? Proc bych si mel v noci sedat do Obchodni akademie??
Ja si radeji lehnu do PP…….esi vite co to je za zkratku….
Řidiči autobusů také mají v ušich sluchátka, kolikrát obě dvě, AirPody a podobné, s potlačením okolí, u nás v MHD řidič běžně mluví s cestujícími, otáčí se, nebo telefonuje, jen ho nikdo neudá
Nezavid
Ty jsi dobrý pacient, takže když tě bude někdo operovat, tak budeš chtít doktorovi koukat pod ruce a jestli je zdravotně v pořádku?
No víte, zrovna na operace se dělávají takové ty zasklené galerie aby je bylo možno pozorovat bez rušení…
Jasně u kupujete si lístek na dopolední nebo odpolední představení. A když skončí operační představení, tak se vám bude doktor i klanět a vy budete jeho umění odměňovat frenetickým potleskem
Moc se díváte na televizi doktora Hause.
🤣🤣🤣👍to jste zavil
Jojo, my tam máme taky sklo :))
Ty bys chtěl kontrolovat strojvedoucího? Ty bys chtěl takové privilegium? Ty bys chtěl určovat, kdo má jezdit v osobní dopravě? Víš, proč má ČD nedostatek strojvedoucích?
Kvůli takovým debilům jako je on
Možná proto, že tomu člověku svěřuji zdraví a život. Takže by mě vážně zajímalo zda dělá to co má, nebo si pouští film, dohaduje si po telefonu rande atp. čímž mě ohrožuje.
A přijměte k tomu i skutecnost že se ve vlacích nebude svítit, resp. Budou svítit pouze orientační světla? V autobuse řidič před rozjezdem zhasne.
Jen orientační světla? Hurá, jedině dobře. Dnešní trend přesvětlených interiérů („operační sál“) je něco šíleného.
Mašinky a personální vagónky tě vždycky prozradí, Axeli.
Kam se mám přijít podívat, jak pracujete? A posléze vás ohodnotit, připomínkovat. A případně dát podnět ke zrušení pracovní pozice, pokud shledám, že je společensky nepotřebná (přestože třeba pracná i vydělávající).
Já v tom koukání do kabiny nevidím žádný přínos. Protože se zase najde spousta zvědavců, kteří budou strojvedoucího vyrušovat a rozptylovat.
Je tu jeden problém s fyzikou světla. Buď v noci budou mít cestující zhasnuto, anebo strojvedoucí uvidi v noci prd. Zkuste si v autě za jízdy rozsvitit lampičky v kabině.
Nemělo by už v dnešní době jít řídit železnici tak, že v případě indispozice strojvedoucího vlak dojede na konec povoleného úseku a automaticky bezpečně zastaví?
Ano, to se děje. Akorát ne na konec povoleného úseku, ale hned.
Já hlavně doufám že tohle začnou hodně řešit na silnici. Minulí týden jsem jel autobusem (jako cestující) z Prahy do Liberce a jen tak při předjíždění náklaďáku jsem koukal kolik řidičů se věnuje řízení.
z 10 naklaďáků to byl jediný řidič. Ostatní buď čuměli na mobil nebo na tablet.
Možná by si mohla policie pronajmout autobus – za jednu takovou cestu by se jim to víc než zaplatilo.
Takové pokusy už u policie byly.
Už mají takový bus, má zatmavená skla, milého řidiče nafilmují a následně zkasírují. Jen by mohli jezdit častěji
A za co prosimtě dokázat nevenovani se řízení je téměř nemožné pokud nezpůsobí nehodu.
Až způsobí nehodu tak je pozdě. Kolikrát už jsme viděli, že auto z nějakého důvodu zastaví a nepozorný řidič za ním to do něj napálí. Už abychom měli ty autopiloty, nejdříve povinně pro tyto „profesionální“ řidiče.
Mají.
Tam tutově mají provozní informace na tom tabletu!
A diky tomu je min nehod…at si dela co chce, kdyz zvlada svoji praci, kdyz udela nehodu a zjisti se, co delal, ze to byla pricina, tak at ma brutalni trest.
Bude se řešit jeden strojvedoucí??? Tohle je prosím pěkně špička ledovce . A já si nedělám srandu, opravdu ne..Protože materiál, co dnes ridí nově vlaky , to je opravdu materiál. A každoroční navyšování objednávek v osobní dopravě vede k tomu, že se bezhlavě na funkci strojvedoucího bere opravdu veškerý materiál a tento veškerý materiál až na výjimky “ udělá zkoušky „. Víceméně napříč všemi dopravci. Jak je udělají, to mi není jasné….nikdo nic nekontroluje , z DÚ taky kdoby že, když sami nemají, ale anarchie je v tomhle případě ještě výraz pri zemi. Ale máme perfektně zpracované řády, postupy, kontrolní… Číst vice »
Hele panáčci, to si mě tady mínusujte jak chcete, ale jezdím jako strojvedoucí a počínání některých “ rychlých nových kolegů “ vidím v provozu a i před zkouškami. A to co zde píšu, na tom se se spousty “ provozně starších “ kolegů shodneme. A není to fakt k zasmání. Takže veselé mínusujte 😃😃
Projeď si stats, kteří mají nejvíc MU ty šmoulíku co prošel dílnama a topičem.
Joudo, problém to sice je, ale není rozhodně u všech. Tak to prosím zbrzdi. A u nových strojvedoucích můžeš těžko předpokládat extrémně jemnou péči o Brejlovce nebo Sergeje…
Dnes to je hlavně o předpisovosti.
Píšu osobní dopravci , tedy to co je vidět třeba z peronu jedné nástupní hrany do druhé, na ty různé jednotky a soupravy..pochopitelně vam do Traxxů s kouřovým tónováním oken nikdo nevidí..Petře opakuji OSOBNÍ dopravci, tam se poslední dobou bere vše. A to tak je , to mě nepřesvědčuj 😃..A že se nůžky v kvalitě strojvedoucích z nákladů a osobky stále rozevírají, prostě pravda je.
A kde jezdíte vy? Chápu, že jen mladším závidíte.
Doufám, že měl obě ruce na volantu…..haha. V kabině sleduju 4 obrazovky, do toho řve zasraná LS06 co 15 vteřin, každou chvíli si ETCS vyžaduje pozornost. Z toho filmu fakt nic neměl a musí si ho pustit znovu…opět haha.
To si na tom ministerstvu vážně myslí, že ty projeté návěsti stůj vznikají takhle?
Ano, myslí. Protože nemají o práci strojvedoucího ani potuchy.
Jak tedy podle vás vznikají? Poučte nás.
Zůstaň radši nepoučený a tam kde si.
Asi tak.
Někdy je lepší nevědět jinak už do vlaku nesednete😁
Překvapivě dost jich je technických, hlavně nedobrždění. Viz zprávy drážní inspekce.
Vstoupím do diskuze už jen s postřehem, že mít puštěný film, ještě neznamená na něj koukat, lze jej jen poslouchat, místo rádia, podcastu a podobně. Stejně tak jako jsou různí lidé, tak někomu poslech při práci vadí, někomu vůbec ne, naopak ho udržuje v bdělém stavu a směna pěkně utíká. Teď spíš čekám hon na strojvedoucí, přitom není problém, a to nechci odvádět téme, běžně na silnici potkat profesionální řidiče, s mobilem v ruce a to včetně autobusů. V autě stačí drknout do volantu a je ámen, ve vlaku jsou přeci jenom koleje. V neposlední řadě na strojvedoucího běžně září… Číst vice »
Někdo se učí v autě role, já třeba se učím cizí jazyk, někdo má na plné kule bigbít, ono u toho sledujete co se děje bezprostředně okolo vozu, ale myšlenkově jste mimo, a místo do plzně dojedete do Pardubic, když to přeženu.Dneska jsem zase poslouchal hokej jak hráli naši a najednou jsem byl v cíli.Je pravda, že většina z nás se tomu řízení podvědomě věnuje, ale myšlenkově je úplně jinde, a z toho jsou pak ty nehody.
Když se nebudem bavit o tom, jak i zvuk může odvádět pozornost, tak jednoduše lze mít ten telefon položený s vypnutým displejem a můžete poslouchat co hrdlo ráčí. Pokud je ten displej zapnutý a ještě natočený k řidiči, tak logicky na něj bude občas koukat, což mu více zaměstná mozek velmi pravděpodobně.
Fakt nechápu ty prosklená stanoviště.
V tramvajích byly taky. A nebyli prosklené, ale neměly dveře. Proč se to zrušilo?
No úplně bez toho skla to přecejen negativa převažují nad možnými pozitivy…
Kvůli agresivním cestujícím. Viz Nemluvě za jízdy s řidičem.
Paradoxně s řidičem nejčastěji mluví nějaký jeho kolega (nejen při zácviku) nebo známý či známá, kterou si tam pozval. Díky zavřeným kabinám je to dnes pravda vidět spíš v autobusech, ale v různých reinkarnacích T3 zůstávají posuvné dveře, díky kterým se snadno s řidičem kecá.
…tak se nemuzeme divit,ze je tolik projetych navestidel.Hruba nekazen,uz to je jako u TIRaku.
To je jako řídit vlak a sledovat kamery
Cha cha, dají si tam záclonku a nazdar. Tohle je komedie.
Jestli je v situaci dnešní české železnice tohle problémem který musí řešit ministerská komise, tak jsem zcela klidný…
Ministerstvo vede tisková mluvka a tohle je přesně ta kachna pro ně, která vyletí daleko, daleko…. To bude svatý klid na Nábřeží L. Svobody….
Co byste čekali? 😀
Automatizace Železniční Dopravy
Tak odborníci co si hrajou na vizionáře a nemají na záclonky
Snad, když udělá chybu a projede stůj, tak ho ET S zastaví, ne?
Když stůj projede čelo posunového dílů obsazené posunovačem kam se to v rámci statistiky započítává?
Kam by se to počítalo? Horší by bylo projet „volno“ posunovým dílem 😀
Proto má lokalkach potřebujeme ETCS za cenu 10 mio na km a nový soupravy s cenou 2mio+ na sedačku!
ETCS ho zastaví ještě něho projede. Problém je v tom, že ETCS je pouze na malém procentu tratí.
S ETCS stůj projet nejde. Brzdná křivka je nekompromisní.
Pokud si strojvedoucí nedá ETCS do izolace…
Není nutné, viz fce Override
A uvolňovací rychlost je taky nekompromisní? 😀
V tom, že zařídí zastavení po projetí do definované ochranné dráhy, ano. Něco jiného by samozřejmě bylo „potlačení“…
Spíš narážím na to, že bohužel většina provozních zaměstnanců netuší, jak ETCS funguje. Jeden myslí, že ETCS vždy zastavuje před EOA, druhý zase, že vždy až po projetí EOA. Školení na ČD i na SŽ jsou dost tristní, školaři v tom sami mají hokej. Takže vlastně klasika. Jenže tady by se docela hodilo vědět, co jak pracuje.
S každým zabezpečovačem lze projet stůj! otázka je pouze jakou rychlostí, jak daleko a jak moc to automaticky ovlivní okolní provoz.
K čemu tam pak sedí? To už je tam zbytečný a může se koukat na film doma a ne v pracovní době.
Povzbuzující článek, když mám nastoupit do vlaku.
Neboj, pusť si film
Další důvod zbavit se co nejdřív strojvedoucích. A zrovna na trati AŽD. Třeba to je forma marketingu.
Zbavit se máme především byrokracie na železnici.
To je váš osobní názor. Ale kdybychom se zbavili strojvedoucích, tratí a vlaků, tak byrokracie už časem vyhyne – tedy jen ta na železnici, samozřejmě.
Omyl, úředník je nesmrtelná teta
spíš duo politik a úředník…..
Jo, na uzavřené trati bez vnějších vlivů, typicky metro a podobné dráhy, není dnes problém. Ale na běžných tratích, které se kodrcají přes malé stanice s různými typy zabezpečovacích zařízení, kde se každou chvíli komunikuje s výpravčím a řeší nějaké nestandardní situace a jezdi soupravy často starší, než sám strojvedoucí, to je otázka na dlouhé desítky let. Zvlášť v podmínkách ČR, kde nejsou peníze ani na pořádnou údržbu tratí. To je jen vlhký sen, kterého se nikdo z nás nedožije, to je jediná jistota 😀
To by Dlabaja k tomu něco řekl, takle se jim to evidentně nehodí do krámu, když mluvka nemluví.
Měl by se podívat na film Mimořádná událost. Aby věděl, co se může stát, když je strojvedoucí nepozorný 😅
Bože, neee. Ten film obsahuje tolik kravin, že se na něj nedá koukat.
Pane Kravino, ten film je nadsázka, jestli jste to nepochopil. To není dokument rekonstrukce skutečné nehody, opravdu to není díl z Leteckých katastrof 😃
Vy asi moc nechápete, co to je „hraný film“, že?
Souhlas. Ale to je pro „filmaře“ typické. Ono tam jde hlavně o příběh lidí, který je prostě jen vsazen do toho prostředí. Dráha je jen prostředí.
Ten film je naprosto geniální!
No máte pravdu, je to kapku nerealistické, ten fíra by ve finále neuběhl to co ten herec….
Jen se divím že v tom filmu nikoho z cestujících nenapadlo použít záchrannou brzdu. Minimálně ve chvíli kdy zjistili že jsou obě kabiny prázdné.
se na to podívejte znova
No výborně, mame viníka, postavme hranici, sežeňme sirky. Že předpisy jsou nepřehledná džungle vzájemně si po různu odporujicich ustanovení- nevadí. Příjem. Že je totální, ale absolutní bordel v dopravní komunikaci výpravčí/ strojvedoucí, která je způsobena vlivem onoho naprostého bordelu v předpisech, jebaní kontrolních orgánů a vynucování nesmyslného dodržování marginálních předpisových kliček, zatímco dopravně důležitá sdělení zapadnou nebo jsou špatně sdělena- nevadí, hlavně „příjem“. Že výcvik všech dopravních profesi se smrsknul na rychlokurz podobný Babicovym guláškům- nevadí, příjem. Že místo systému bezpečnosti železniční dopravy jsme se překlopili do systému totálního alibismu všech zůčastněnych dopravních zaměstnanců- nevadí. Příjem. Hlavně spustit hon na… Číst vice »
Zajímavé, u řidičů TIR sledování filmů každému vadí, u strojvedoucího to pro vás není problémem…
Old: Ale já nepíšu o tom, že mi to nevadí.
Ten blb měl dostat po premiích, měl se vydat bezpečnostní poučný list a jedeme dál.
Vadí mi tyhle kouřové signály kolem jednoho pitomce, zatímco hluboké strukturální problémy se jaksi neřeší…
Samozřejmě, že to vadí u strojvedoucích . Řekl snad někdo, že se jim to má povolit? Nicméně to srovnání je nesmyslné. Kamionu na silnici stačí mnohem kratší chvilka nesledování provozu ke vzniku havárie, protože na rozdíl od vlaku musí kamioňák.neustále udržovat směr jízdy a kromě toho se mu tam plete i ostatní provoz. Ale samozřejmě nic z toho neomlouvá strojvedoucího, aby mohl za jízdy sledovat filmy. To bych si nedovolil ani omylem.
To je nesmysl, vlak má mnohem delší brzdnou dráhu než kamion a nemůže uhnout – takže strojvedoucí by měl dávat mnohem větší pozor, aby stihl reagovat včas.
Kolik procent kilometrů (nebo třeba času jízdy) ujedou vlaky podle rozhledových poměrů?
Bude Kupkovo další dotazník 😂 ale osobně bych ho spíš bojkotoval.
Kupkův. Když už.
Říká se tomu odvádění pozornosti, je to klasický argumentační klam. Krásnou ukázku demagogie jste předvedl. 😉 Hlavně nepřiznat chybu a hledat ji jinde, že? Njn…
M19:
Nikoliv, říká se tomu širší kontext.
V samém závěru mého příspěvku píšu o jednom nezodpovědném blbovi, který tenhle hon na čarodějnice spustil.
Nebo myslíte, že jeden jouda s pornem puštěným za jízdy vlaku je natolik zásadní a strukturální problém naší železnice, aby kvůli němu musela zasedat sama slovutná ministerska komise až v daleké Praze…?
Jasně a to se pozná podle toho, že chyba je vždy jinde než u strojvedoucího a toho, že sledování filmu opravdu není důsledek znění předpisů. S kontextem to nemá nic společného a hon na čarodějnice tu rozjíždíte sám. 😉
Já s tebou souhlasím, předpisy jsou nesmyslně složité a alibisticky napsané na každý prd a ten fíra s filmem je ten důvod, nikde není explicitně napsané, že se přece nesmí dívat na film ( sice je tam psané něco o tom, že se má věnovat plně práci, ale to už asi není podstatné ) každopádně se úspěšně napíše nový bod k nějakému odstavci, že se nesmí za jízdy používat mobilní zařízení s pak tam bude dále bod, že je umožněno aby dopravce zajišťoval informace pro strojvedoucího elektronicky například pomocí tabletů. Rázem je tu další rozšíření D1 s předpisem, co si… Číst vice »
A musí být tablet „strojvedoucího?“ Nedalo by se informace zobrazovat na displeji, který je „součástí lokomotivy?“ Pokud se nepletu, už Žabotlam měl podsvícený držák na „papírový“ jízdní řád. Čekal bych, že výrobce mašiny vyřeší ergonomiii stanoviště a podsvícení displeje lépe, než výrobce tabletů a možnost strojvedoucího položit si to „někam na desku.“
Máte vlastně pravdu, u nových vozidel by to mělo platit, ale na železnici jezdí historická technika z dob kdy něco jako displej ještě nebylo vynalezeno.
Údaje v tabletu je třeba aktualizovat . To se na dálku (z místnosti) udělat nedá. Proto existují přenosná zařízení
Proč by to nešlo? Už pár let existuje taková věc, jmenuje se to internet, stejně tak existuje zázrak jménem automatická aktualizace, opravdu není třeba donést přístroj a vložit do něj děrný štítek…
Protože internet je přístupný kde komu.
Tak je blbej, že koukal nafilm, když je na něj vidět!
Není spíš blbej že koukal na film když řídil vlak a navíc s lidmi?
Může být, ale dělá to každý druhý… já to míval jako kulisu místo rádia. A to nikomu nevadí co?
Já bych si to když jsem jezdil, sledovat na normální třetí netroufl, jediné jak kulisu zvukovou.
Minulý týden jsem zažil v poměrně plném kloubovém autobusu DPP situaci, kdy řidič jel velmi nestandardně. Jízda nebyla plynulá, v jednu chvíli jel bezdůvodně protisměrem. Měl jsem obavu, zda mu není nevolno, ale byl jsem v zadní části busu, takže jsem do kabiny neviděl. Když jsem vystoupil a šel k přední části vozu, tak jsem uviděl – tušíte správně – jak řidič něco velmi intenzivně ťuká do mobilu, který držel pod volantem. Ten člověk přímo a vážně ohrozil spoustu lidí. Bohužel to je další forma digitální demence, která postihuje lidstvo. I na zodpovědných pozicích vyžadujících maximální soustředění jsou lidé neschopní… Číst vice »
Činil tak evidentně, když stál, dle vašeho vlastního popisu. Z toho nejde odvodit, zda tak činil i za jízdy. Vydáváte domněnky za fakta.
Nebylo to tak, ale i kdyby. Pokud jste řidič mhd, stanicujete v přestupní zastávce, kde je velký pohyb cestujících, pobyt v zastávce je v řádu desítek vteřin, tak je prostor pro manipulaci s mobilem?
Nic jste neviděl, jen se domýšlíte, ale určíte víte jak to bylo. A místo, abyste se vyjadřoval k chování toho strojvedoucího, řešíte tu něco zcela jiného, situaci, kterou jste si klidně mohl vymyslet. To je klasická ukázka demagogie. Jen to mnohým přijde normální. Bohužel. 😉
Pokud nedokázal udržet směr ani „za střízliva“, asi bych se bál víc.
Seděl vzdadu, takže neví nic. Ale přesně ví… No, pokud… Kdyby byly ryby někde… Hmm, argumentace ve stylu co by kdyby a snad místo faktů, není argumentace, ale demagogie. 😉
Když jsme ze sledování filmu za jizdy tak pohoršeni. Bude se DÚ zajimat i o sedačky pro strojvedoucí u ČD ? Ty jsou v takovém stavu (i u novych jednotek), že strojvedoucí se 170 cm má oči pod horní hranou pultu. Kolik toho vidi si asi domyslite. Výsledek je stejný, jako když se dívá do mobilu.
To si ale musíte řešit vy jakožto zaměstnanci s podnikem, ve zdravé firmě to tak funguje.
Už jsem pracoval v několika firmách a něco zlepšit je problém / nezájem.
Ve zdravé firmě? Haha byrokrati v kanclu dělají vše pro to, aby nebyly výdaje a udrželi si teplou židli, takže hlášeny se píšou a nic se neřeší a pro případ problémů je vymluva, stroj se rozbil. Zrovna včera jsem studoval hlášenky za 10 let na jednom stroji. Výsledek? Nic jen flikovani a udržování jakž takž v provozu s odůvodněním nejsou ND a čeká se na ně 2 roky.
Tak nejste zdravá firma. Taky už jsem prošel pár provozy a naštěstí tam kde jsem to funguje dobře. To fakt potřebujete nějakej úřad a kontrolní orgán na problém se sedačkama? Dobrej bizár.
Já tam nedělám jen se tam občas dostanu a vždycky k tomu co je průšvih. Zhruba před rokem se označovali za nejlepšího zaměstnavatele v regionu, ale utíkají jim ti, co něco uměli a to co seženou je opravdu materiál. Fetky došli tak už začínají s agenturami. No reklamace se začínají množit.
Žádný úřad na ptákoviny nepotřebuju, ale slyším ty kecy hlavouni a vidím řešení problémů.
Přesně jste to řekl. Takže je na firmě, jestli strojvedoucí kouká na film, či nikoli .
Firma na to má zpracovaný nějaký pracovní řád a tam jsou takové věci zapovězené, máte předpis i na sedačky? Fakt mateřská škola..
Na sedačky napsat hlášenku
Tak to prohlaš za neschopné a nejezdi s tím.
a.) Já jsem o dost vyšší, takže je mi to jedno b.) zákon to nezakazuje, takže k nepřevzetí není legitimní důvod
a) a co ergononomie, sedí se pohodlně?
b) a co se stane praktického? Strojmistr do toho posadí někoho, komu je to jedno? Takoví časem dojdou, k tomu by mohli pomoc i odbory. Pochybuju že by to byl důvod k vyhazovu.
Co strojvedoucí, ale kamioňáci❗
Asi se inspiroval u kolegů kamiondopravců….
Kolik mají projetých návěstí stůj? V tom kamionu už nějakou dobu je asistent jízdy v pruzích, adaptivní tempomat a nouzové brzdění…těch nehod kupodivu není moc.
Na stanovišti strojvedoucího je nutné zřídit sledovací kamery ! Oni se tomu zuby, nehty brání a pomáhají jím v tom odboráští lemplové, ele bezpečnost dopravy je daleko důležitější, než pohodička strojvedoucích…
Že ty kamery nejsou potřeba v autobusech …
Část dopravních společnosti kamery v autobuse má.
Ale ty kamery v autobusech nejsou namířeny přímo a výhradně na stanoviště řidiče ! !
Tak to se na práci strojvedocího lidi jen pohrnou. Super nápad, takový „náborový příspěvek“.
Kamery je nutno zřídit na vašem WC. Podobných fizlovských manýrů se kultivovaná společnost zbavuje, jen vy jste evidentně mentálně zamrzl v době tuhé totality…
Pane ovi1, vy jste ale hlava…
A bude to ještě větší průšvih. Uvidíte jak na určitých šichtach padá strojvedoucím nad ránem hlava.
Vy byste chtěl mít nad stolem kameru, aby Vás osm hodin nahrávala?
V autobusech to už je a i u prodavaček v obchodu to není nestandartní, stejně tak ve fabrikách. V letadlech to je od nepaměti. U někoho, kdo potenciálně může ohrozit desítky lidí by to měl být taky standart.
Ja som za kamery v autobuse nahodou velmi vdacny. Niekolkokrat vzalo vytiahnutie zaznamu stazovatelom vietor z plachiet, a na agresivnejsie jedince maju tiez velmi upokojujuci efekt.
A dal bych kamery i do kanceláří státu, aby se mohli kontrolovat úředníci, jak pracují.
kde to mohu podepsat?
Budeš si tam muset jezdit sám
Kontrola řidiče prostřednictvím dohledové kamery je k vidění třeba v Polsku u tramvají. Jestli je to plošná povinnost, nebo jen vlastní iniciativa některých dopravců nevím.
Na úplně každé pracoviště na zeměkouli patří kamery a na vaše pro jistotu že všech stran. Abyste si v pracovní době místo práce neabsolvoval protiautistická cvičení.
Podle mne to bude mít bohužel efekt v tom, že se zastíní stanoviště strojvedoucího…
Přitom jednou z výhod silničních prostředků proti kolejovým byl donedávna výhled na cestu; člověk nemusel koukat do strany nebo do stěny (a to i 810 tam to okno měly, jenže dodatečně zacloněné).
Okna tam sice jsou, ale zkuste si v autě v noci rozsvítit! Co uvidíte? Nic
to by mě zajímalo jak jezdí řidiči autobusů 😀 ti musí mít větší přehled přes sebe než strojvedoucí..
Vy jste nikdy nejel v noci autobusem?
Autobus vesměs má přepínání vnitřních světel, umí několik režimů.
V zastávce = svítí na max, lidi se pohybují (a nepadají sze schodů atd.). Ve „městě“ = svítí akorát, poznám ksichty spolucestujících, funguje dobře s venkovními lampami. Okolo kabiny řidiče ztlumeno. „Na dálnici“ = vše ztlumeno, řidič vidí dobře ven, cestující vidí obrysy a neměli by se moc pohybovat
Zacloněné bylo většinou proto, že to bylo obyčejné sklo, takže když bylo v oddíle rozsvíceno, odráželo se to v čelním skle a bylo prd vidět ven. 😀
Kolikrát jsem tohle viděl na Arrivě Praha-Kladno… Pak tam dali záclonky.
Noo, to je odvaha, v Regiosprinteru je jak ve výkladní skříni..
I kdyby nebyl. Odvaha je nesledovat trať.
Zaclonky tam jsou kvůli osvětlení v oddíle, abyste vůbec za tmy něco viděli. Zkuste si v noci rozsvítit v autě
Víš co říkal frajer Luke? Dělat to a nemít na to, to je největší frajeřina!
Dopravní prostředek co nemění směr jízdy, je řízený tratí a nezabrzdí na vzdálenost rozhledových poměrů už i nějaký to desetiletí mohl jezdit autonomně
Na zcela uzavřené trati možná.
Jednak by to bylo mnohem dražší (kolik stojí ETCS, které ani tak neumí vést vlak) a druhak by nebyla na koho svalovat odpovědnost za systémové problémy.
ETCS není žádný technický zázrak, spíš stihlo zastarat dřív než se dostalo do provozu, a většinu jeho ceny dělají drážní razítka a monopolní postavení dodavatelů.
Mohl, na lokálkách by to byla velká konkurenční výhoda oproti busům s Ukrajincem.
Jenže ten bus s řidičem (a je jedno jaké národnosti) bude i tak mnohem levnější a flexibilnější než „autonomní“ šukafon se zastávkou někde v polích za vesnicí.
Doslova tomu chybí dodělat radar, co vidí na 100 metrů ve sněhu i dešti a může to tak jezdit. Částečně vyřešené to už i někde bude.
Lidar a hlídání jízdy v pruzích přes kameru (plus značky) maji auta a kamiony už nějakou dobu…je to levné. Najdete to asi v autech pod 400k czk.
Levné a vyzkoušené to je, ale to spousta věcí co se v drážním prostředí prodává za nehorázné peníze.
A sníh to dokonale odstaví, a na zblbnutí hlídání jízdy v pruzích bohatě stačí jízda proti slunci společně s asfaltovou zálivkou spáry.
Kolikrát jsem jel a ze stanoviště slyšet kecaní a chechtaní strojvedoucího a někoho, kdo s ním jel.
Jen se zeptám, Vy když řídíte auto, nikdy nemluvíme se spolujezdcem? Ani se ničemu nezasmejete?
No a?
Tak si přečtěte stížnost Fuckera, v autě se smat mohou a na mašině ne? Jaký je rozdíl?
Neptal jsem se vás, ale jeho.
Taký, že to je hromadná doprava. A autobusy, lietadlá.
V aute si robte, čo chcete.
Zase v autě máte při nepozornosti mnohem větší riziko, že někoho cizího zrakvíte, než ve vlaku.
Kolikrát je pro strojvedoucího lepší si za jízdy povídat s kamarádem o kravinách, než se zahloubat do vlastních myšlenek.
Kolikrát se mi i stalo, že jsem nad ranem usnul. Proto jsem sebou vozil radio. Teď u ČD i radio zakazali
Jo správný čas začíná se rozednívat, jízda proti světlu, přimhouřené oči a je to hned.
Na tabletu si pustím YouTube to je ako rádio, len si pesničky vyberaš ake chceš 🙂
Je pak, dle cestujících, čimíš na film.. A jsme tam, kde sjme byli.