Řídit vlak a u toho sledovat film. Drážní úřad prověřuje chování strojvedoucího
Jednotka RegioSprinter na Švestkové dráze. Foto: Petr Dobiašovský / AŽD Praha

Je to případ, který se musí dotáhnout do konce, říká ministr.
Je to případ, který se musí dotáhnout do konce, říká ministr.
Je třeba iniciovat diskuzi o povinnému umožnění cestujicim koukat do kabiny skrz sklo. V autobuse je zcela normální, ze cestující vidí, zda ten kdo je veze je zdravotně v pořádku, neni pod vlivem alkoholu a zda se věnuje řízení. Nedava žádný smysl, proč na dráze je privilegium si dávat záclonky a neprůhledné dveře. Pokud chce strojvedoucí soukromí, tak ať pracuje v nákladní dopravě nebo v jiné profesi. V letadle jsou piloti 2, ale ve vlaku je jen 1 a nema žádnou kontrolu cestujícími u většiny spojů. Tohle není žádná šotoušina, ale otázka bezpečnosti, zvláště na tratích s nižším zabezpečením nebo… Číst vice »
Objednavatelé dopravy si to postupně dávají do podmínek ve smlouvách, takže se to dříve nebo později vyřeší samo.
Problém s neprůhledností stěny za stanovištěm strojvedoucího je především u jednoho z dopravců, menší dopravci s tím problém zpravidla nemají.
Tak sedni v noci do OA a rozsviť u stropu za sebou dvě 21W žárovky, můžeš vyrazit schválně jak se ti pojede. U autobusů si kolikrát odpojují osvětlení v bezprostřední blízkosti svého stanoviště a plně se rozsvěcí s otvíráním dveří. U jednotek a motoraku je u většiny interiér osvětlen jak operační sál, to není jako u x54 kde se dalo osvětlení zregulovat u sedaček. Ono totiž má sklo schopnost odrážet světlo.
Řidiči autobusů také mají v ušich sluchátka, kolikrát obě dvě, AirPody a podobné, s potlačením okolí, u nás v MHD řidič běžně mluví s cestujícími, otáčí se, nebo telefonuje, jen ho nikdo neudá
Ty jsi dobrý pacient, takže když tě bude někdo operovat, tak budeš chtít doktorovi koukat pod ruce a jestli je zdravotně v pořádku?
Ty bys chtěl kontrolovat strojvedoucího? Ty bys chtěl takové privilegium? Ty bys chtěl určovat, kdo má jezdit v osobní dopravě? Víš, proč má ČD nedostatek strojvedoucích?
A přijměte k tomu i skutecnost že se ve vlacích nebude svítit, resp. Budou svítit pouze orientační světla? V autobuse řidič před rozjezdem zhasne.
Já hlavně doufám že tohle začnou hodně řešit na silnici. Minulí týden jsem jel autobusem (jako cestující) z Prahy do Liberce a jen tak při předjíždění náklaďáku jsem koukal kolik řidičů se věnuje řízení.
z 10 naklaďáků to byl jediný řidič. Ostatní buď čuměli na mobil nebo na tablet.
Možná by si mohla policie pronajmout autobus – za jednu takovou cestu by se jim to víc než zaplatilo.
Takové pokusy už u policie byly.
Bude se řešit jeden strojvedoucí??? Tohle je prosím pěkně špička ledovce . A já si nedělám srandu, opravdu ne..Protože materiál, co dnes ridí nově vlaky , to je opravdu materiál. A každoroční navyšování objednávek v osobní dopravě vede k tomu, že se bezhlavě na funkci strojvedoucího bere opravdu veškerý materiál a tento veškerý materiál až na výjimky “ udělá zkoušky „. Víceméně napříč všemi dopravci. Jak je udělají, to mi není jasné….nikdo nic nekontroluje , z DÚ taky kdoby že, když sami nemají, ale anarchie je v tomhle případě ještě výraz pri zemi. Ale máme perfektně zpracované řády, postupy, kontrolní… Číst vice »
Hele panáčci, to si mě tady mínusujte jak chcete, ale jezdím jako strojvedoucí a počínání některých “ rychlých nových kolegů “ vidím v provozu a i před zkouškami. A to co zde píšu, na tom se se spousty “ provozně starších “ kolegů shodneme. A není to fakt k zasmání. Takže veselé mínusujte 😃😃
Doufám, že měl obě ruce na volantu…..haha. V kabině sleduju 4 obrazovky, do toho řve zasraná LS06 co 15 vteřin, každou chvíli si ETCS vyžaduje pozornost. Z toho filmu fakt nic neměl a musí si ho pustit znovu…opět haha.
To si na tom ministerstvu vážně myslí, že ty projeté návěsti stůj vznikají takhle?
Ano, myslí. Protože nemají o práci strojvedoucího ani potuchy.
Jak tedy podle vás vznikají? Poučte nás.
Zůstaň radši nepoučený a tam kde si.
Vstoupím do diskuze už jen s postřehem, že mít puštěný film, ještě neznamená na něj koukat, lze jej jen poslouchat, místo rádia, podcastu a podobně. Stejně tak jako jsou různí lidé, tak někomu poslech při práci vadí, někomu vůbec ne, naopak ho udržuje v bdělém stavu a směna pěkně utíká. Teď spíš čekám hon na strojvedoucí, přitom není problém, a to nechci odvádět téme, běžně na silnici potkat profesionální řidiče, s mobilem v ruce a to včetně autobusů. V autě stačí drknout do volantu a je ámen, ve vlaku jsou přeci jenom koleje. V neposlední řadě na strojvedoucího běžně září… Číst vice »
Fakt nechápu ty prosklená stanoviště.
…tak se nemuzeme divit,ze je tolik projetych navestidel.Hruba nekazen,uz to je jako u TIRaku.
To je jako řídit vlak a sledovat kamery
Cha cha, dají si tam záclonku a nazdar. Tohle je komedie.
Jestli je v situaci dnešní české železnice tohle problémem který musí řešit ministerská komise, tak jsem zcela klidný…
Co byste čekali? 😀
Automatizace Železniční Dopravy
Tak odborníci co si hrajou na vizionáře a nemají na záclonky
Snad, když udělá chybu a projede stůj, tak ho ET S zastaví, ne?
Když stůj projede čelo posunového dílů obsazené posunovačem kam se to v rámci statistiky započítává?
Proto má lokalkach potřebujeme ETCS za cenu 10 mio na km a nový soupravy s cenou 2mio+ na sedačku!
ETCS ho zastaví ještě něho projede. Problém je v tom, že ETCS je pouze na malém procentu tratí.
S ETCS stůj projet nejde. Brzdná křivka je nekompromisní.
Povzbuzující článek, když mám nastoupit do vlaku.
Neboj, pusť si film
Další důvod zbavit se co nejdřív strojvedoucích. A zrovna na trati AŽD. Třeba to je forma marketingu.
Zbavit se máme především byrokracie na železnici.
To je váš osobní názor. Ale kdybychom se zbavili strojvedoucích, tratí a vlaků, tak byrokracie už časem vyhyne – tedy jen ta na železnici, samozřejmě.
Omyl, úředník je nesmrtelná teta
Jo, na uzavřené trati bez vnějších vlivů, typicky metro a podobné dráhy, není dnes problém. Ale na běžných tratích, které se kodrcají přes malé stanice s různými typy zabezpečovacích zařízení, kde se každou chvíli komunikuje s výpravčím a řeší nějaké nestandardní situace a jezdi soupravy často starší, než sám strojvedoucí, to je otázka na dlouhé desítky let. Zvlášť v podmínkách ČR, kde nejsou peníze ani na pořádnou údržbu tratí. To je jen vlhký sen, kterého se nikdo z nás nedožije, to je jediná jistota 😀
To by Dlabaja k tomu něco řekl, takle se jim to evidentně nehodí do krámu, když mluvka nemluví.
Měl by se podívat na film Mimořádná událost. Aby věděl, co se může stát, když je strojvedoucí nepozorný 😅
Bože, neee. Ten film obsahuje tolik kravin, že se na něj nedá koukat.
No výborně, mame viníka, postavme hranici, sežeňme sirky. Že předpisy jsou nepřehledná džungle vzájemně si po různu odporujicich ustanovení- nevadí. Příjem. Že je totální, ale absolutní bordel v dopravní komunikaci výpravčí/ strojvedoucí, která je způsobena vlivem onoho naprostého bordelu v předpisech, jebaní kontrolních orgánů a vynucování nesmyslného dodržování marginálních předpisových kliček, zatímco dopravně důležitá sdělení zapadnou nebo jsou špatně sdělena- nevadí, hlavně „příjem“. Že výcvik všech dopravních profesi se smrsknul na rychlokurz podobný Babicovym guláškům- nevadí, příjem. Že místo systému bezpečnosti železniční dopravy jsme se překlopili do systému totálního alibismu všech zůčastněnych dopravních zaměstnanců- nevadí. Příjem. Hlavně spustit hon na… Číst vice »
Zajímavé, u řidičů TIR sledování filmů každému vadí, u strojvedoucího to pro vás není problémem…
Old: Ale já nepíšu o tom, že mi to nevadí.
Ten blb měl dostat po premiích, měl se vydat bezpečnostní poučný list a jedeme dál.
Vadí mi tyhle kouřové signály kolem jednoho pitomce, zatímco hluboké strukturální problémy se jaksi neřeší…
Samozřejmě, že to vadí u strojvedoucích . Řekl snad někdo, že se jim to má povolit? Nicméně to srovnání je nesmyslné. Kamionu na silnici stačí mnohem kratší chvilka nesledování provozu ke vzniku havárie, protože na rozdíl od vlaku musí kamioňák.neustále udržovat směr jízdy a kromě toho se mu tam plete i ostatní provoz. Ale samozřejmě nic z toho neomlouvá strojvedoucího, aby mohl za jízdy sledovat filmy. To bych si nedovolil ani omylem.
To je nesmysl, vlak má mnohem delší brzdnou dráhu než kamion a nemůže uhnout – takže strojvedoucí by měl dávat mnohem větší pozor, aby stihl reagovat včas.
Bude Kupkovo další dotazník 😂 ale osobně bych ho spíš bojkotoval.
Kupkův. Když už.
Říká se tomu odvádění pozornosti, je to klasický argumentační klam. Krásnou ukázku demagogie jste předvedl. 😉 Hlavně nepřiznat chybu a hledat ji jinde, že? Njn…
M19:
Nikoliv, říká se tomu širší kontext.
V samém závěru mého příspěvku píšu o jednom nezodpovědném blbovi, který tenhle hon na čarodějnice spustil.
Nebo myslíte, že jeden jouda s pornem puštěným za jízdy vlaku je natolik zásadní a strukturální problém naší železnice, aby kvůli němu musela zasedat sama slovutná ministerska komise až v daleké Praze…?
Jasně a to se pozná podle toho, že chyba je vždy jinde než u strojvedoucího a toho, že sledování filmu opravdu není důsledek znění předpisů. S kontextem to nemá nic společného a hon na čarodějnice tu rozjíždíte sám. 😉
Já s tebou souhlasím, předpisy jsou nesmyslně složité a alibisticky napsané na každý prd a ten fíra s filmem je ten důvod, nikde není explicitně napsané, že se přece nesmí dívat na film ( sice je tam psané něco o tom, že se má věnovat plně práci, ale to už asi není podstatné ) každopádně se úspěšně napíše nový bod k nějakému odstavci, že se nesmí za jízdy používat mobilní zařízení s pak tam bude dále bod, že je umožněno aby dopravce zajišťoval informace pro strojvedoucího elektronicky například pomocí tabletů. Rázem je tu další rozšíření D1 s předpisem, co si… Číst vice »
Tak je blbej, že koukal nafilm, když je na něj vidět!
Není spíš blbej že koukal na film když řídil vlak a navíc s lidmi?
Může být, ale dělá to každý druhý… já to míval jako kulisu místo rádia. A to nikomu nevadí co?
Já bych si to když jsem jezdil, sledovat na normální třetí netroufl, jediné jak kulisu zvukovou.
Minulý týden jsem zažil v poměrně plném kloubovém autobusu DPP situaci, kdy řidič jel velmi nestandardně. Jízda nebyla plynulá, v jednu chvíli jel bezdůvodně protisměrem. Měl jsem obavu, zda mu není nevolno, ale byl jsem v zadní části busu, takže jsem do kabiny neviděl. Když jsem vystoupil a šel k přední části vozu, tak jsem uviděl – tušíte správně – jak řidič něco velmi intenzivně ťuká do mobilu, který držel pod volantem. Ten člověk přímo a vážně ohrozil spoustu lidí. Bohužel to je další forma digitální demence, která postihuje lidstvo. I na zodpovědných pozicích vyžadujících maximální soustředění jsou lidé neschopní… Číst vice »
Činil tak evidentně, když stál, dle vašeho vlastního popisu. Z toho nejde odvodit, zda tak činil i za jízdy. Vydáváte domněnky za fakta.
Nebylo to tak, ale i kdyby. Pokud jste řidič mhd, stanicujete v přestupní zastávce, kde je velký pohyb cestujících, pobyt v zastávce je v řádu desítek vteřin, tak je prostor pro manipulaci s mobilem?
Nic jste neviděl, jen se domýšlíte, ale určíte víte jak to bylo. A místo, abyste se vyjadřoval k chování toho strojvedoucího, řešíte tu něco zcela jiného, situaci, kterou jste si klidně mohl vymyslet. To je klasická ukázka demagogie. Jen to mnohým přijde normální. Bohužel. 😉
Pokud nedokázal udržet směr ani „za střízliva“, asi bych se bál víc.
Seděl vzdadu, takže neví nic. Ale přesně ví… No, pokud… Kdyby byly ryby někde… Hmm, argumentace ve stylu co by kdyby a snad místo faktů, není argumentace, ale demagogie. 😉
Když jsme ze sledování filmu za jizdy tak pohoršeni. Bude se DÚ zajimat i o sedačky pro strojvedoucí u ČD ? Ty jsou v takovém stavu (i u novych jednotek), že strojvedoucí se 170 cm má oči pod horní hranou pultu. Kolik toho vidi si asi domyslite. Výsledek je stejný, jako když se dívá do mobilu.
To si ale musíte řešit vy jakožto zaměstnanci s podnikem, ve zdravé firmě to tak funguje.
Už jsem pracoval v několika firmách a něco zlepšit je problém / nezájem.
Ve zdravé firmě? Haha byrokrati v kanclu dělají vše pro to, aby nebyly výdaje a udrželi si teplou židli, takže hlášeny se píšou a nic se neřeší a pro případ problémů je vymluva, stroj se rozbil. Zrovna včera jsem studoval hlášenky za 10 let na jednom stroji. Výsledek? Nic jen flikovani a udržování jakž takž v provozu s odůvodněním nejsou ND a čeká se na ně 2 roky.
Tak nejste zdravá firma. Taky už jsem prošel pár provozy a naštěstí tam kde jsem to funguje dobře. To fakt potřebujete nějakej úřad a kontrolní orgán na problém se sedačkama? Dobrej bizár.
Já tam nedělám jen se tam občas dostanu a vždycky k tomu co je průšvih. Zhruba před rokem se označovali za nejlepšího zaměstnavatele v regionu, ale utíkají jim ti, co něco uměli a to co seženou je opravdu materiál. Fetky došli tak už začínají s agenturami. No reklamace se začínají množit.
Žádný úřad na ptákoviny nepotřebuju, ale slyším ty kecy hlavouni a vidím řešení problémů.
Přesně jste to řekl. Takže je na firmě, jestli strojvedoucí kouká na film, či nikoli .
Na sedačky napsat hlášenku
Co strojvedoucí, ale kamioňáci❗
Asi se inspiroval u kolegů kamiondopravců….
Na stanovišti strojvedoucího je nutné zřídit sledovací kamery ! Oni se tomu zuby, nehty brání a pomáhají jím v tom odboráští lemplové, ele bezpečnost dopravy je daleko důležitější, než pohodička strojvedoucích…
Že ty kamery nejsou potřeba v autobusech …
Část dopravních společnosti kamery v autobuse má.
Tak to se na práci strojvedocího lidi jen pohrnou. Super nápad, takový „náborový příspěvek“.
Kamery je nutno zřídit na vašem WC. Podobných fizlovských manýrů se kultivovaná společnost zbavuje, jen vy jste evidentně mentálně zamrzl v době tuhé totality…
Pane ovi1, vy jste ale hlava…
A bude to ještě větší průšvih. Uvidíte jak na určitých šichtach padá strojvedoucím nad ránem hlava.
Vy byste chtěl mít nad stolem kameru, aby Vás osm hodin nahrávala?
V autobusech to už je a i u prodavaček v obchodu to není nestandartní, stejně tak ve fabrikách. V letadlech to je od nepaměti. U někoho, kdo potenciálně může ohrozit desítky lidí by to měl být taky standart.
Ja som za kamery v autobuse nahodou velmi vdacny. Niekolkokrat vzalo vytiahnutie zaznamu stazovatelom vietor z plachiet, a na agresivnejsie jedince maju tiez velmi upokojujuci efekt.
A dal bych kamery i do kanceláří státu, aby se mohli kontrolovat úředníci, jak pracují.
kde to mohu podepsat?
Budeš si tam muset jezdit sám
Podle mne to bude mít bohužel efekt v tom, že se zastíní stanoviště strojvedoucího…
Přitom jednou z výhod silničních prostředků proti kolejovým byl donedávna výhled na cestu; člověk nemusel koukat do strany nebo do stěny (a to i 810 tam to okno měly, jenže dodatečně zacloněné).
Okna tam sice jsou, ale zkuste si v autě v noci rozsvítit! Co uvidíte? Nic
to by mě zajímalo jak jezdí řidiči autobusů 😀 ti musí mít větší přehled přes sebe než strojvedoucí..
Zacloněné bylo většinou proto, že to bylo obyčejné sklo, takže když bylo v oddíle rozsvíceno, odráželo se to v čelním skle a bylo prd vidět ven. 😀
Kolikrát jsem tohle viděl na Arrivě Praha-Kladno… Pak tam dali záclonky.
Noo, to je odvaha, v Regiosprinteru je jak ve výkladní skříni..
I kdyby nebyl. Odvaha je nesledovat trať.
Zaclonky tam jsou kvůli osvětlení v oddíle, abyste vůbec za tmy něco viděli. Zkuste si v noci rozsvítit v autě
Víš co říkal frajer Luke? Dělat to a nemít na to, to je největší frajeřina!
Dopravní prostředek co nemění směr jízdy, je řízený tratí a nezabrzdí na vzdálenost rozhledových poměrů už i nějaký to desetiletí mohl jezdit autonomně
Na zcela uzavřené trati možná.
Jednak by to bylo mnohem dražší (kolik stojí ETCS, které ani tak neumí vést vlak) a druhak by nebyla na koho svalovat odpovědnost za systémové problémy.
Mohl, na lokálkách by to byla velká konkurenční výhoda oproti busům s Ukrajincem.
Jenže ten bus s řidičem (a je jedno jaké národnosti) bude i tak mnohem levnější a flexibilnější než „autonomní“ šukafon se zastávkou někde v polích za vesnicí.
Doslova tomu chybí dodělat radar, co vidí na 100 metrů ve sněhu i dešti a může to tak jezdit. Částečně vyřešené to už i někde bude.
Kolikrát jsem jel a ze stanoviště slyšet kecaní a chechtaní strojvedoucího a někoho, kdo s ním jel.
Jen se zeptám, Vy když řídíte auto, nikdy nemluvíme se spolujezdcem? Ani se ničemu nezasmejete?
No a?
Tak si přečtěte stížnost Fuckera, v autě se smat mohou a na mašině ne? Jaký je rozdíl?
Neptal jsem se vás, ale jeho.
Kolikrát je pro strojvedoucího lepší si za jízdy povídat s kamarádem o kravinách, než se zahloubat do vlastních myšlenek.
Kolikrát se mi i stalo, že jsem nad ranem usnul. Proto jsem sebou vozil radio. Teď u ČD i radio zakazali
Jo správný čas začíná se rozednívat, jízda proti světlu, přimhouřené oči a je to hned.
Na tabletu si pustím YouTube to je ako rádio, len si pesničky vyberaš ake chceš 🙂