Řidičům a cestujícím se v noci otevřel Západní okruh Plzně, uleví městu od tranzitní dopravy
Testování autobusu na Západním okruhu Plzně. Foto: PMDP
Stavba trvala tři roky, dokončena byla včas.
Stavba trvala tři roky, dokončena byla včas.
Pouze dva pruhy, toje pro mne šok.
Člověk by čekal že okruh kolem 200 tusicoveho města bude mít minimálně 4 pruhy.
OK, takže víc lidí se shodlo že dvoupruh je málo. Pojďme teda tlačit na urychlené dobudování na ČTYŘPRUH, mosty jsou na to připravené , počítalo se s tím !! 😀😉
Ne, pojďme se podívat jestli to třeba náhodou nebude stačit takhle… třetí pruh ve stoupání tam mají, to je podle mně nejdůležitější, ten zbytek by mohl být OK…
Já si take myslim, ze dvoupruh staci. Preci jen, porad je to „jen“ mestky okruh. Co by ten ctyrpruh resil ? Ctyrpruhem to nezkapacnite. Stejne vsichni skonci na tech kruhacich a budou tam popojizdet.
Druhej den provozu je na okruhu první nehoda… to jde hodně rychle: https://www.krimi-plzen.cz/a/prvni-nehoda-na-zapadnim-okruhu-plzne/
Chyba na straně součástky mezi volantem a pedálama co navíc ujela a cajti jí hledají…
jakej je důvod nasrat bus na obchvat pro tranzit a řidiče? Ať si zustanou ve městě, tady bude stavět kde, u pangejta vedle patniku nebo pod mostem?
Ten obchvat je hlavně pro truck a projíždějící řidiče aby nejezdili pod oknama, ve městě nebudou tak potřeba ani uvažovat nad bus pruhama.
tak to spíš budou takové tranzit linky Bolevák (Košutka) – Bory. Ne? Stavět na obchvatu asi nebude, nebude kde…
To je ale kravina, ten bus je příměstskej, a na celým tomhle úseku nestaví, jen tama projíždí. Nechtěl byste náhodou taky aby tam měli zakázaný vjezd všichni kromě vás??
Pokud se nyni nezasype rondel a neodebere se pruh pro IAD na karlovarske, je to promarnena prilezitost
co získáte, když zasypete rondel? špunt?
Kdyz je rondel tak super, proc se nepostavi v Sadech Petatricatniku a U Prace?
tam se nevejde… ale furt nechápu, co získáte, když ho zasypete?
Možnost normální městské zástavby, tj. v místě to bude vypadat jako ve městě a ne jako uprostřed dálniční křižovatky…
jasně všude všechno zastavět… a jak chcete řešit dané místo dopravně??
kruháč se semaforem jako na Slovanech? nebo jako Vítězné náměstí v Dej.?
No ted je to zastaveno rondelem, to je opravdu vyhra. Mohly by tam byt komercni budovy a byty, ktere zvysuji ekonomickou aktivitu. Restaurace, hriste, mista kde se lide mohou setkavat. Ted je tam dalnicni kruhovy objezd, kde nemuze zastavit tramvaj a pesi od autobusu to maji daleko do Kauflandu. Diky rondelu to tam vypada jako na periferii, ktera je 500 m od namesti
Ano, tam se nevejde, protoze je obrovsky. Tam kde nyni je se ale taky nevejde, zabira misto 500 m od namesti, ktere by se dalo vyuzit mnohem lepe. Snizuje dopravni obsluznost MHD a chodcu. Je drahy.
No a v těsném okolí vidím zahrádky, parkplacy a vysloveně nevyužitou plochu… tak o co jde? Na další výstavbu pořád ještě místa dost, pokud vám v chybí v okolí víc lidí…
Byl postaven někdy v roce 75 a do dnes zvládá městský provoz. Drahé bude to zasypání, protože kdyby se do toho město necpalo, byla by oprava mostů problém ŘSD. A jestli jste viděl plány, čím se mají volné plochy zastavět, tak o moc lepší to nebude. V plánu není ani povrchový kruháč, ale obyč. křižovatka. Bude to na ní stát asi jako teď na Sadech.
Kéž by se „stavba byla dokončena včas“ stalo takovou samozřejmostí, že by to nikoho ani nenapadlo psát do podtitulku…
Seld jsem do auta a jel se na to cca 150 km oodivat. Včera jsem šel obě části pešky – od krkuháče ke kruháči celých 6 km.. večer po zprovoznění jsem pak natočil i 2 videa průjezdu ze severu na jih a z jihu na sever… Estakáda je strašlivě úzká – strašné se šetřilo – svodidla jsou přímo vedle (nad) postranních čar= v zimě nebude kam odhrnovat sníh…, Silnice nemá jak na místech tak v nikde jinde žádné odstavné pruhy!!! Silnice v obou úsecích kolmo protíná doslova šílený krajinný reliéf – velmi hluboké údolí, záplavovou oblast (velmi dlouhá estakáda) a… Číst vice »
Kolik je tam maximální rychlost?
Kolik byste si tam předsatvoval? 150? I kdyby byla v celé délce 70 km/h, je to výrazně rychlejší, než skákat přes město.
Hlavní rozdíl by měl být v tom nezastavování/plynulosti… ale rozhodně bych na té estakádě nenechal pruhovanou střední, tam dovolit předjíždění je o hubu, těch 100m může fakt počkat každej… Některej idiot nepočká ani tak ale ať je to jednoznačně jeho vina.
Pozdě. Takto aktivní jste měl být ve fázi přípravy projektu a nechat zmíněné nedostatky opravit, dokud byly „na papíře“. Na Vaše pozdější reklamace už nikdo nebude brát zřetel.
jo, to by to nesmělo bejt poloutajený , jak je v čechách zvykem – přece si do toho nenecháme kecat.
Hm, tak to že je území „hrbaté“ asi zajistilo že to tam ještě není zastavěné a díky tomu neyl až takový problém tama protáhnout komunikaci, jinak by byla spousta křiku… Podle fotek tam asi pár decimetrů na chodník/krajnici přidat mohli, laik by řekl že by to ani zatížení (a tedy cenu na „masivnost“ pilířů) zvýšit nemělo ale čert ví jaké tabulky na to mají stavaři…
Stavba byla dokončena včas… s desetiletým zpožděním. Pokud nastane po roce 2029 rok 1985, možná bude včas hotová i nedaleká trať na Vinice 😉
Ano, včas podle smlouvy. Vy byste podepsal smlouvu s dokončením v minulosti?
Stavba měla být hotová už v roce 2013. To, že město pak uzavřelo současnou smlouvu a ta se stihla, je věc jiná.
Západní okruh je tady pro tuto silničku hodně honosné pojmenování.
Proč ten okruh nestaví ŘSD jako přeložku I. třídy namísto průtahu městem?
Taky tomu nerozumím, to je jak kdyby magistrála v Praze byla v péči ŘSD a vnější okruh si stavěla Praha sama.
Přesně! Tady ŘSD nesmyslně trvá na (nerealizovatelném) průtahu I/27 centrem Plzně a tak tolik potřebný západní okruh si Plzeňský kraj musel postavit sám. Kocourkov…
Třeba proto, že Plzeň na tuto stavbu dostala dotace z EU, jak se pozorný čtenář dozví v článku?
Kvůli dotacím budeme nesmyslně stavět okruh jako okresku a v centru města necháme I. třídu? Kromě toho ŘSD taky čerpá na různé projekty dotace z EU.
ŘSD plánuje I/20 a ta nebude přímo v centru… Obě stavby se hodí… Bohužel te 20 to trochu víc trvá
Když se dělá takto významná investice pro snížení dopravní zátěže silnic uvnitř města, mělo by zároveň dojít k úpravě odlehčených komunikací, ke snížení jejich kapacity a změně charakteru z dálničního přivaděče na městskou třídu.
Plánuje se tohle u Přemyslovy/Skvrňanské a Klatovské třídy, nebo jako vždy navýšíme kapacitu komunikací a na zbytek se vykašleme?
Jelikož tohle má samo charakter okresky, tak to nepůjde, spíš chybí další zkapacitnění přidat.
Kdyby to rovnou postavili ve 2+2, bylo by zklidnění ve městě na místě, takhle to nejspíš stačit nebude.
Nebál bych se toho. Plynule jedoucí dvoupruh pobere víc než přískokem skákaná městská třída. Jinak pozorný čtenář si určitě všimne, že všechny mostní objekty přes okruh jsou postavené na případné budoucí rozšíření na 2+2.
Cože takový prachy za 3,5 kilaku silnice? Jako fakt 2,2 miliardy? Dyt to se nemůže nikdy vrátit! A ještě po tom je určitě jízda zdarma. Proč se staví tak draho něco co se nemůže vyplatit?
Proto se budou zdrazovat dalnicni znamky 🙂
Vyplati se to treba na klidnejsim prujezdu mestem. Mene budou ohrozeni i chodci deti na prechodech…
A proto je potřeba volit Bureše a Dluženu. Ti slíbí nejen dálnice hned a zadarmo, ale i levnější pivo. Nejméně pěti různých úrovních zdanění. A to se přeci vyplatí, ne? 🤣
což si přečíst článek, popř. kouknout do mapy ? hm?
A tam bych měl jako vykoukat co hm?
Že víc jak půlka je po estakádě?
Že Profesore nerozumíš psanýmu textu. Když se tak blbě ptáš. Sebereflexe = 0.
Mel by si Profesor zkouknout něco s tou Cunk… taky si nechá všechno od odborníka vysvětlit a pak se zeptá na totální kravinu… viz Sowiet Onion 🙂
Je tam dlouhá estakáda. Obrázek číslo 4, mosty přes silnici jsou dělané na 4 pruh.
Pane profesore Maršáne, dobrý den!
Víš kulový a jen blbě kydáš hospodský nesmysly. Čtení = 0, pohled do mapy = 0:-/
Nafackovat si můžeš sám a hned teď.
Zajímavé je, že zde na deklarovaný počet vozidel 20 tisíc denně stačí 2 pruhy, zatímco jinde se volá po stavbě dálnice při intenzitě pod 10 tisíc aut , např. D6
Protože tohle platí Plzeň, kdyby si D6 platily Vary tak by taky nebyly 4 pruhy.
tak je jasné, že v tuto chvíli to je poddimenzované, ale posun k lepšímu to prostě je…
Posun k lepšímu, no… A pořádné železnice zase nic, nemluvě o oživení samotných periferií, aby se nemuselo tolik jezdit. Ale to ne, my to zamaskujeme Euro 7 a auty na baterky, jako by se ta energie k pohonu brala z ničeho.
Tak určitě, do železničního uzlu Plzeň už léta nešla ani koruna, osobáky a rychlíky tam jezděj jak noty na buben, soupravy zablešený béčka, prostě fšechno špatně.
Doufám, že tahle moudra píšeš odněkud ze Lhoty Zálesní na telefonu Tesla Stropkov, abys nepodporoval spotřebu, zbytečné cestování a globalizaci.
Kompletní přestavba železničního uzlu Plzeň ti ušla nebo lžeš záměrně?
My hlavně zmatláme všechno dohromady, takže i to co je pravda zanikne v bahně…
Zarezy a premosteni jsou delane s pripravou na dalsi 2 pruhy. Politici meli strach, ze nebude vyuzivany jak bylo predpokladane, tak ho radsi udelali jen jako dvojpruh. Uvidime v dalsich tydnech, dneska to podle intenzit dopravy vypada, ze nestihaji sjezdy na Vinice a na Radcice. Navic je zcela katastrofalni napojeni na velky kruhac u Makra. Tam se RSD probralo az letos, s tim ze snad za 2 roky, po 3 letech vystavby okruhu… Jinak Sady Petatricatniku vypadaji podle mapy s intenzitou porad podobne. S tim se ale asi dalo pocitat, tam zrovna tranzit na Borska pole nedela zas tak velky… Číst vice »
Je to o penězích. Kdyby ta dlouhá estakáda byla ve 4 pruhu, tak by stavba vyšla o hodně dráž. A problém bude spíše kruháč na konci než jen 2 pruhy.
Na D6 by kapacitně také stačily dva jízdní pruhy, stavět tam dálnici je čistě politické rozhodnutí pro podporu kraje.
Ano, ale to není špatné rozhodnutí, minimálně ne nutně. Řešení dopravní situace není jediným významem dopravních staveb, v Polsku třeba mají dobré zkušenosti s rozvojem regionů, kam vybudovali dálnice. Samozřejmě si nedělám naděje, že dálnice zázračně vyřeší vše, ale faktem je, že jedním z problémů těch příhraničních regionů je jejich „odtržení“ od zbytku země a určitá ekonomická i sociální izolovanost. Je to trochu variace na „na co tratě na 200 km/h, když nemáme vlaky“ vs „na co vlaky na 200 km/h, když nemáme tratě“. Tady jsou nízké intenzity, protože tam nikdo nejezdí, a nikdo tam nejezdí třeba i proto, že… Číst vice »
Nevím, proč Vám dávají palce dolů. Tenhle postřech je náhodou velmi dobrý. Někde se staví dlouhé kusy dálnic, kde je předpoklad okolo 10 000 deně a jinde se staví „jen dvojky“ 1+1 s předpokladem 20 000. Viz II/101.
Protože tam asi o tom nikdo neumí zapřemýšlet tak, jako vy dva. Od pivka či klávesnice je hned každému jasno, jak by se to mělo dělat.
Protože tohle je dlouhé jen pár km.
Dálnice totiž potřebujete nejen kvůli intenzitě, ale právě kvůli té dálce v názvu a pohodovému svištění 130 km/h. A mnozí i víc.
Jelikož pracovně bydlím na Borských polích kousek od Makra, tak jsem zvědav jak bude vypadat provoz ve špičce…. Ten kruhový objezd to asi nedá a bude to tam kolabovat. Ale třeba se mýlím.
Nemylite se 🙁 , bohuzel. Ja chapu ze ne vzdy je mozne stavet idealne, ale ty „silene“ kruhace nez se tam postavili (myslim na obou koncich okruhu), tak na jejich miste byla louka a plno mista. Dalo se to resit jinak. Ty kruhace me opravdu „vytaceji“ To prece ty projektanti musi vedet ze to neni dobre. Nebo proste byl ukol primarne usetrit ?
Tak me napada alespon u kruhace u Makra udelat nejakej bypass ….
přitom by stačilo turbookružní uspořádání se dvěma pruhy na vjezdu z vytíženějších směrů. Obecně klasický vícepruhový kruháč rozhodně nevyužívá potenciální možnou kapacitu (vnitřní pruh používá minimum řidičů). Zrovna ta velká okružka Domažlická-Folmavská by šla krásně na turbo přestavit…
Ale Češi neumějí využíval inteligentní kruháče, proto raději stavíme ty jednoduché a i tak stále po kruháči jezdit neumíme, natož aby vám někdo pustil blinkr při vyjíždění z něj a nemuseli jste tak kvůli němu zastavovat a zablokovat další auta za sebou :'(
no ale tam kde turbookružky jsou, tak se to lidi vcelku naučili používat.. Když je řádně označená, tak je to naprosto v pohodě…
Přesně tak, zase z lidí (řidičů) nedělejme stále dokola takové idioty. Při turbookružním uspořádání je klíčové kvalitní směrové dopravní značení (hlavně dobře provedené návěsti před křižovatkou), aby řidič přesně a včas věděl, který pruh před křižovatkou odpovídá jeho dalšímu zamýšlenému směru jízdy za křižovatkou a správně se zařadil. Pak ho ten pruh sám navede a na výjezdu automaticky „vyklopí“ do správného výjezdu. Nedochází k žádným zmatkům ani nebezpečným změnám pruhu na okruhu, kapacita je maximální.
Blink se přeci dává jen kvůli policajtům, a tak pozdě jak to jde… sice nevím kde se to učilo, já to v autoškole přeslechl, ale řídí se tím v česku většina!
Přesně to se plánuje, realizace cca 2024. Bohužel min. o rok později než byl Západní okruh zprovozněn.
https://www.k-report.net/discus/obrazky/17/67/1501767.jpg
super, vcelku jednoduchá ale velmi efektivní úprava
Pokud tady to tzv. turbookružní uspořádání není a je užito koncentrické uspořádání pruhů na okruhu, pak je to, jak píšeš (zbytečné podvazování kapacity a brečení na špatném hrobě, přitom k reorganizaci by mohlo stačit celkem málo).