Řídící výbor Českých drah schválil nákup až 60 elektrických jednotek pro regiony

Jednotka 640 RegioPanter, foto: České dráhyJednotka 640 RegioPanter, foto: České dráhy

Řídící výbor Českých drah jako nejvyšší orgán společnosti dnes schválil výrazné rozšíření plánů na obnovu elektrického vozového parku v regionech.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Strojvudce88

Měl bych dotaz k následujícímu: „Původně firma plánovala nákup sedmi jednopodlažních elektrických jednotek pro Moravskoslezský kraj, po dnešku má volnou ruku k akvizici až 60 jednopodlažních souprav pro 240 osob.“

Odkud prosím víte, že to mělo být sedm jednotek? Díky.

Ic540

Strojvůdce88: Bylo to i v televizi. Hovořil o tom náměstek hejtmana Msk Unucka. Před ním já. Někde v archivu televize Polar by se to snad dalo dohledat. A bylo to i na k reportu v sekci 320 v době kdy se otevírala zastávka Havířov Střed…

Skippi

Trochu me prekvapilo, ze CD nekoupily elefanty. Neni nahodou kapacita elefantu vetsi nez regio pantheru? Pokud je, mohli by vlozit do elefantu jeste jeden vagon navic. Dvoupodlazni vlaky mi prijdou na sedacku levnejsi, nez jednopodlazni. Nebo se pletu?

Apollo 17

Kapacita třívozového Elefanta je asi stejná,jako 4 vozového Pantera.Teď si takové Pantery budou pořizovat na Slovensku(4 vozové).
Vložit do Elefanta vagon navíc by ještě zhoršilo jeho trakční vlastnosti(klouzání při rozjezdu,protože je oproti lokomotivě hodně lehký).V nějakých plánech se zmiňovalo dosazení dalšího trakčního vozu,který by měl i transformátor a tím by byl takovýElefant dvousystémový.
Dvoupodlažní Elefant je na sedačku paradoxně dražší na sedadlo-asi 666 tisíc,oproti jednopodlažnímu Panteru-asi 566 tisíc.Panter má navíc více hnaných náprav a tím má menší problémy s rozjezdy a může více energie vracet do sítě,protože brzdí téměř výhradně motory.Výhoda dvoupodlažního vozidla je víc lidí na metr délky.

železničář v důchodu

1) CityElefant nesplňuje požadavky TSI, tedy už jej nelze v dosavadní podobě objednávat.
2) CityElefant je pro mnohé výkony, na které je v současnosti nasazován, zcela zbytečně kapacitní jednotkou: pokud se podaří nahradit jej na takových výkonech nějakým vhodnějším vozidlem s kapacitou odpovídající skutečné potřebě, bude možno „ušetřených“ dvoupodlažních jednotek využívat tam, kde potřebné skutečně jsou a je jich nedostatek.

Ic540

Železničář v důchodu. No objednaných je jich tuším 5 souprav pro trať 323. Místo hnací vozu však budou jezdit brejle do elektrizace a částečného zdvojkolejnění této tratě z Ostravy do Frýdlantu nad Ostravicí a Frenštátu pod Radhoštěm . Pak elektrická lokomotiva…

ondřej

Na 323 budou zcela nové soupravy s cityelefantem to nemá co dělat.V ČR už nové elefanty nepotkáme.

Ic540

No mě by teda potěšilo když má téměř ve všech krajích jezdit vyděračská státní firma, aby se za cenu kterou tam požaduje za výkony zvýšil počet vlakokilometrů o minimálně 30%. Myslím si, že i přes urputnou a profesionální snahu většiny zaměstnanců ČD je to katastrofa co se děje a hlavně za jaké peníze. Pro mě je to spíše špatná informace i když mě taky potěší, že nepřijede 460, ale byť třeba ten regiopanther…

Jan H.

Ic540. Vyděračská státní firma? Když jste takovej odborník na dopravu, mužů se prosím zeptat, jestli myslíte ČD, kde jste vzal to, že ČD jsou státní firma? Děkuji.

Ic540

Jan H : Když půjdeme do detailu tak je pravda na vaší straně samozřejmě. Ale věřím, že víte jak jsem to myslel při použití onoho příměru. A použil jsem ho proto, protože jsem s touto firmou mnoho krát jednal ať už v jejich kancelářích či kanceláři krajského úřadu…

Honza

ČD nejsou státní podnik, ale státní firma skutečně jsou. Například ČEZ je polostátní, TSK městská.

ondřej

České Dráhy jsou akciová společnost abyste si to uvědomili…Větší zloděj je pro mně určitě regiojet.

Jiří Šrámek

Takže Liberecký kraj zase nic.

liposh

Jezdí vám v libereckém kraji 460ky nebo 560ky? Nebo něco jiného 47 let starého jako nám tady na Moravě? Pokud ano, pak byste si něco nového zasloužili. Pokud ne, tak se nemáme o čem bavit 😉

Twix

Tak samozřejmě se to netýká motorové trakce, protože tu náš národní výrobce zatím neumí, ale co přesně by potřebovalo v Libereckém kraji tolik zlepšit? Na velké části regionálních spojů jsou RegioSpidery, dále částečně RegioSharky a Desira, „rychlíkové“ 843 jezdí na osobácích… jasně že narazíme i na Regionovy a 810, ale v ostatních krajích je celková situace zpravidla horší. Liberecký kraj nemá nejlepší infrastrukturu, ale vozidla snad taková tragédie nejsou.

Jiří Šrámek

liposh: Narážel jsem na to, že Liberecký kraj, jako jediný v ČR, nemá ani centimetr elektrifikované železnice, takže jakýkoli nákup elektrických jednotek se nás netýká. A o stáří vozového parku bychom si mohli povídat ještě dlouho. Ne, opravdu na tom nejste nejhůř.

Marek

doufám, že soutěž vyhraje česká firma. Pohlídat si kvalitu a mohlo by to být fajn. Je třeba podporovat domácí průmysl, tak jako to dělají všechny země kolem nás…

Grossák

Zvýhodňovat se má kvalita a cena. Ne výrobce. Jinak klesá konkurenceschopnost.

AAA

Takže kyperská škodovka bude mít peška…

ondřej

Chválím nákup, doufám že nahradí jednotky ř.460 což su vraky.El. jednotek bude třeba čím dál více po zadrátování useku a nahrady klasických souprav 163+ vozy bdt.V 90.letech se do železnice neivestovalo a je to vidět.Zbavit se tak jeětě 810tek..

liposh

460ky a 560ky musíte brát tak, že máte jízdu historickým vlakem bez přirážky . Minule si přece pražáci vypravili nějakej zvláštní rychlík Poličan (nebo tak nějak) do Ostravy a za lístky se platilo 1600 Kč.

ondřej

460ky a 560ky to su vraky a pro správkárnu noční mura.

Petr

co by jezdilo místo 810?

liposh

Já vím 😀 Ale našel jsem si na tom něco pozitivního. V září se mi narodí prcek, tak mu budu chodit ukazovat na nádraží tady naše brněnské 560, bude to symbolické, protože na těch soupravách (které jsem jako dítě nazýval „Vláček Tišnováček“ ) jsem byl odkojen já a i můj otec. Tak dlouho tady jsou. A víte co? Ty nás ještě přežijou 😀

František

Obyčejné jízdné ČD, zejména na kratší vzdálenosti, určitému historickému příplatku odpovídá. 🙂 Na druhé straně, dokud ty stroje jezdí za rozumnou cenu, proč se jich hned zbavovat…

liposh

Mně, jako cestujícímu, se Regiopantery líbí, jsou uživatelsky přívětivé. Že jsou to krámy je věc jiná. Třeba na tom Škoda Plzeň zapracuje. Bylo by to fakt fajn.

asdf

A opět to budou úžasné regiopantery….

Eskimo Joe

Nevěděl by také Joklík, kde na to národní dopravce vezme prostředky? Co se převede na stát teď? Firemní logo ohodnocené nezávislým znalcem na 10 miliard Kč, s přídomkem „národní dopravce“ dvanáct?

Ten_z_Bíliny

Předpokládám, že pokud je to vázané na to, že získají dlouhodobou smlouvu pro provoz dotované dopravy, tak jim na to i banky případně poskytnou výhodné financování.

Eskimo Joe

Zajímavá teorie, před managementem ČD zřejmě do současnosti udržovaná v naprosté tajnosti.

Daniel

Předpokádám, že dalších 10 let provozovat ty vraky už není udržitelné a tak náklady na nové vlaky budou tentokrát promítnuty do závazku veřejné služby.

Pavels

Vzdy se najde nejaky zmrzlinar, ktery na CD bude nadavat za vsech okolnosti…

Petr

je tohle pěkný, ale může něco napsat výrobce kolik tych souprav dokáže vyrobit za určitý období?