regio-vlak

Řidiči na měřených úsecích D4 rychlost příliš nepřekračují. Města řeší, zda uživí nové úředníky

Portál úsekového měření na pražském okruhu (D0). Pramen: ŘSDPortál úsekového měření na pražském okruhu (D0). Pramen: ŘSD

Podle místostarosty Písku je chybou, že měřený úsek je na dálnici vždy označen obrovským světelným nápisem.

Odebírat
Upozornit na
guest
125 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jirka

Proč ty pokuty neposílá ten radar? Na co je u tohle třeba člověk?

mouvoj

„Podle místostarosty Písku je chybou, že měřený úsek je na dálnici vždy označen obrovským světelným nápisem. “

To snad nemůže myslet vážně. Protože to nejdůležitější- a to by snad pan místostarosta musel souhlasit – je bezpečnost provozu,která se zlepšuje neprekracovanim povolené max.rychlosti. Nebo jim šlo o něco úplně jiného než o bezpečnost?

jirka

Když je to označeno , tak vím, že jinde můžu mastit 180.

Elvis

Celé je to špatně. Proč ty pokuty vymáhá obec, kde je umístěn radar/váha? Pak tu musí malé obce nabírat úředníky na tu činnost. Je to státní silnice, tak by to měl dělat stát, pokud možno automaticky a sofikovanější metodou. To samé se řeší u vážení kamionů pak se dočtete, že ty obce nemají přístup do zahraničních registrů a 90 % kamiónů je ze zahraničí a stejně nic nevymůžou. Proč to teda nedělají teda třeba celníci? S tím, že nezaplatíš, tak dám SPZ do systému a jak přejedeš příště hranice, tak ti vyskočí alert a hlídka tě zastaví a odstaví vozidlo,… Číst vice »

Jaaa

No ono jde o to, že tyhle přestupky může hlídat i obecní policie.

Air Traveller

Důkaz v praxi, ze ono to „jezdete podle predpisu, a nebudou prudit“ funguje 🙂

Tady si to zjevne ridici vzali k srdci, jezdi tak jak maj, a obce maj problem.

A kdybychom se takhle chovali vsude, tak mesta si radary porizovat nebudou, protoze se jim nezaplati.

Easy .)

Kebab

Nebojte se. Určitě už přemýšlí, jak tok peněz nastartovat – odstraněním cedulí, snížením limitu, něco se najde.

František

Klima Schutz 100kmh pro non-ev auta?

M H

Zajímavá by byla statistika měřený úsek proti jinému „zrovna neměřenému“.

Fungovalo by to, pokud by se rychlost dodržovala všude. Smutné zjištění by bylo, pokud by se rychlost dodržovala jen tam, kde se měří a svítí nápis. Pak by jediné řešení bylo měřit všude – aby se jezdilo podle předpisů po co nejdelším úseku (nikoliv aby se vybíralo co nejvíc).

Petr

Statistika by jít měla, protože i nesankcionové úseky ukládají anonymizovaná data.

lukas

NK tady se pěkně ukazuje, že chyba je jen v řídících. Protože není prestupek -neni postih…

Lubos

Krásná ukázka byrokracie… přijmeme úředníky, ukáže se, ze je nepotřebujeme, ale když uz je máme, tak jim něco najdeme. A tak úřady bobtnají a bobtnají.

Jiří Šrámek

Běžná mantra obecních úředníků: „Radary jsou tu zcela výhradně kvůli bezpečnosti. O vybírání pokut nám rozhodně nejde“ vs „Je špatně, že je měřený úsek označen. Řidiči si dávají pozor a přestupků (pokut) je tedy málo“. Absolutně nechápu stížnost na dodržování předpisů. Myslím si, že by hodně pomohlo, kdyby pokuty za vyšší rychlost nebyly příjmem obcí, ale výhradně SFDI, který by také zajistil jejich administraci. Pak by možná hodně radarů (pastí) zmizelo a jiné by mohly být umístěny smysluplněji.

Jan Sova

Ne o radarech opravdu nerozhodují úředníci (to jsou lidé školeni ze zákonů, jejichž agendu vykonávají), ale co čert nechtěl, tak o tom rozhodují politici (to jsou lidé, voleni lidem jednou za 4roky). Chápu že v novinách se o tom takto nepíše, protože rozhovory se pak dělají s politiky a ne úředníky…. Jinak pokud by pokuty nebyly příjmem obcí, pak by se agenda musela finančně kompenzovat jinde a znovu vybranými penězi nejen z pokut (zpracovatelé musí mít kancelář, v ní topit, tisknout a taky kolikrát do svých procesů musí zapojit i Českou poštu)….

Jarda

to že je úsek označen, ale opravdu bezpečnosti provozu nepomůže..resp. pomůže to jen na tom úseku..zajímavé by bylo vést „nesankční“ statistiku ze zbývajících úseků a provonávat takové v chování v čase cyklování těch úseků..myslím, že by vyšlo najevo jak se řidiči chovají, ale jinak všeobecně se na dálnicích moc rychlost nepřekačuje..dosti aut jestě něco proměřuje tachometr, takže skutečná 130 je spíše 135 na tachometru + je tam vyšší odchylka měření, takže pro dost aut je „legálních“ i 140 na tachometru..a více jezdí opravdu jen jednotky řidičů

Ivan K.

Ten system je zjevně hloupě nastavený. Pokud ministr Kupka prosadil, aby se měřilo jen na jednom místě, a ještě k tomu to místo označí velkou cedulí, tak všichni včetně ministra Kupky víme, co se stane. Každý u té cedule zpomalí a za cedulí pojede jak se mu zlíbí, protože má jistotu, že už dál měřen nebude. Ministr Kupka považuje pokutování hříšníků za špatnou věc, a rozhodl se je chránit piráty silnic před touto „šikanou“. Šikanou označuje ODS často trestání lidí, překračující zákony, jako v tomto případě. Podle mne je to vadné uvažování. Kupkova cedule upozorňují piráty silnic, že tady v… Číst vice »

Kebab

Podobné cedule jsou k vidění po celém světě, především tom vyspělém. Nechcete jim vysvětlit, že to dělají celou dobu úplně blbě?

Jaaa

Cedule, že vás něco snímá, jsou buď z důvodu ochrany osobnosti nebo proto, že jde o kritický úsek a proto tam ten radar je.

Tohle je jaksi něco jiného a i po světě se úseková měření takto opravdu online neinzerují.

Petr K

Základní problém je v tom, že pokuty jsou příjem obce. Zrušte to a změňte to tak, že budou příjmem buď státního rozpočtu, nebo správce komunikace – dálnice a jedničky státu, dvojky a trojky kraje a jen místní komunikace města. Smyslem všech těchto opatření by nemělo být to, že si z toho starostové příslušných „vesnic“ udělají mýtnice a kasičku pro svou obec, ale zvýšení bezpečnosti provozu. Dříve, a to i za komunistů, pokuty v dopravě vybírala jedině policie (SNB) a byly příjmem státního rozpočtu. Policista (příslušník VB) dal buďto pokutu na místě bločkem nebo se muselo jít na dopravní inspektorát, kde… Číst vice »

Jaaa

Takže vaše motivace je neřešit, nepokutovat a nevybírat nic.

Protože přesně k tomu dojde.

Kebab

Nic takového z příspěvku nevyplývá.

Jaaa

Ale vyplývá, bez motivace to nikdo dělat nebude.

Cupra

Motivace by měla být zvýšení bezpečnosti. Ne vybrání peněz. Jak tyhle radary zvyšují bezpečnost na dálnici oproti třeba podobně koncipovaným dálnicím v Německu?

Jaaa

Bez represe ke zvýšení bezpečnosti nedojde. Ale to tu nechcete číst, tak sázíte mínusy.

Kebab

Motivace je snad to zvýšení bezpečnosti, ne? Aspoň se to všude vždycky tvrdí.

Martin

Krásný příklad jsou Otrokovice. Nastavením nového radaru na nejnižší možnou toleranci. A v tiskových zprávách pohádky o bezpečnosti.

JiříM

Příklad z Ústí nad Labem. Už se tu rozdávají pokuty za 51 km/h s odůvodněním, že podle zákona, který říká maximálně 50 to jinak ani nelze. Zatím zaplatíte za prokázaných 51 km/h 600 Kč a můžou klidně výš. Je to sice neetické, ale výdělečné. O bezpečnost tu jde zjevně až na druhém místě.

Roma

Člověk by si mohl myslet, z neustálých velkohubých prohlášení, že tady jde někomu o bezpečnost a hleďme. Těm zlodějským hydrám jde hlavně o to aby měly prachy pro své úchylné potřeby a zaměstnávání spřízněných osob. Čest jejich práci, takto špinavě se snad nechovali ani komunisti.

Jeffer

To je len nešťastne napísaný pretext. Ďalej v článku je to vyjadrenie celé a pointa je, že vodiči vedia, že sa vždy merá len na jednom zo štyroch úsekov a zároveň im svetelné značenie hovorí, na ktorom je to práve teraz. Tým pádom vedia, že na zvyšných troch ich už nikto nekontroluje.

Ivan_pha

Místo aby byly rádi, ze to funguje, tak brečí , ze nic nevyberou.

Pokuty může rozdat i automat. Sw sám vystaví pokutu a pošle datovou, případně to nechá vytisknout poštu. Tak na co úředníky?

Jan Sova

Ano. Automat pak vyřídí i případné odvolání a soudní žaloby. Víte že tomu se říká ruský model státní správy….?

Cargo

V Praze to takhle chodí běžně, přijde pokuta, na konci najdeme: ,,pokutu vystavil Bot 08A22” pokud se chcete odvolat zde je číslo, kam lze zavolat, nehledej problém, kde není…

Luk

To není pokuta, nýbrž výzva k zaplacení určené částky. Teprve když se to nezaplatí, začíná klasické řízení o přestupku, na jehož konci může být uložení pokuty.

Jan Sova

jako koza petrželi, že…

hroch.obojzivelny

Pane jo, další právník z lidu…

Ivan_pha

Sám jste rusky model. V Praze to tak funguje, viz komenty níže.

Pavel Skládaný

Automat automobil automaticky vylustruje, provozovatele vozidla automaticky vyzve k podání vysvětlení, automaticky to s ním projedná a pak automaticky bude řešit případná odvolání. Aneb automatika snadno a rychle.

Ivan_pha

Až na to, ze se takto děla třeba v Praze. Zaplatíš rovnou, není přestupek a ani body.

Většina zaplatí, ve správním řízení by dostali větší pokutu.

pavel

Tak úředníky propustíte a bude ušetřeno. Ale počítat s tím, že řidiči porušují vyhlášku a potom brečet, že to nechtějí dělat je docela zcestný. Toho, kdo takto uvažoval při přípravě tohoto opatření by měli popohnat k zodpovědnosti a dát mu zaplatit náklady s tím spojené.

Dobrodruh

To dává smysl, pokud policajti budou dávat seznam, v jaké ulici budou zítra hlídkovat, rázem klesne kriminalita nanulu a zloději se napakují v nehlídaných ulicích. Jo, a pokud tam není takový provoz, svědčí to o zbytečnosti dálnice a ty miliardy se mohly utratit jinde.

Jan Sova

Pražáci se potřebují dostat plynule na Šumavu v krátkém čase. Proto mají obdobné projekty zpravidla přednost před jinými….

Martin1

Fajn. Pokud fungují obrovské světelné nápisy, dejme je všude na dálnicích, když to je efektní a úředníky je možno propustit. Obec ušetří. Win win.

Jan

Ti sprostí řidiči jezdí na měřených úsecích schválně pomalu….

Ivan K.

No samozřejmě. Protože je tam ta podivná cedule. Před cedulí a za cedulí se jezdí rychle, jak kdo chce, protože má jistotu, že jinde měření rychlosti a pokutování není. Je to správný postup, pokud chceme docílit, aby se jezdilo podle předpisů?

Luk

Jistotu, že jinde měření není, samozřejmě nemají. Může tam být PČR s mobilním radarem. Pamatuji dokonce, jak u Kladna stály hned tři hlídky PČR s radarem za sebou a chytaly řidiče, kteří si byli jistí, že za jednou, případně dvěma hlídkami už určitě žádné měření není 😉

Paddy

Najdeme jim jinou práci ? Takhle to v naší republice chodí. Byrokracie

Frantisek X

Vy byste chtěl být přijat někam, kde vám zítra řeknou, že vás zase propouštějí? Kromě toho, že to zatím ani podle zákona takhle rychle nejde… Další věc je, kolik práce tam mají ti ostatní, zda by jim třeba nepomohla posila. Každopádně chyba je v systému a domluvě.

Jarda

Dobře jim tak, jen ať vyhladoví, ještě se přiznali,. že o žádnou bezpečnost nejde. Jenom o okrádání lidí. Je dobře že lidi dodržují zákony a doufám že je budou dodržovat i nadále ať ty zloději zkrachují. Takhle to má vypadat.

Jaaa

Ne, lidi nedodržují zákony. Jenom se nenechají chytit, když vidí, že na ně zrovna kouká policajt, jinak si dělají co chtějí.

A že úředníci něco stojí? To je překvapení, co? Někteří si zjevně furt myslí, že služby státu jsou zadarmo.

automatic

hrozně se mi líbí jak většina nadává na úředníky kteří chtějí vybírat pokuty za to, že 90 procent řidičů nedodržuje zákony. Jestli vám přijde normální, že v jiném článku zmiňovaný řidič z Liberce za týden dostal pokuty za rychlost přes dvacet tisíc korun a ještě ho hodně lidí brání že chudák musí tolik zaplatit?!? Opravdu žijeme v zemi kdy když chtějí úředníci vymáhat právo, tak jsou osočováni z toho že jsou zloději, že je to byrokracie, a ve výsledku že úředníky nepotřebujeme, protože jednak je stát zadarmo a jednak řidiči jsou přeci slušní a chtít po nich dodržování zákonů je… Číst vice »

Kebab

Čekal jsem, kdy přijde BMW😃

Jaaa

A taky jste za to dostal naloženo. Češi milují anarchii, dokud se její negativa nedotknou zrovna jich. A tady si točvolanti prostě furt myslí, že rychlostní limity jsou hovadina.

Kebab

A pak dostanou takový přímý důkaz, důkaz Pískem😃

Jaaa

Celé to dokazuje pouze to, že pokud je oznámené riziko pokuty absolutní, tak nikdo nechce tu pokutu platit.

TakUrcite

12 lidi? To snad nemuze myslet nikdo vazne.
To je (od oka) 5 milionu za rok jen ciste mzdove naklady + jeste provoz tech lidi.
Co tam jako chtelo delat dvanact lidi? Zprocesovat par desitek pokut denne? Probuh to snad muze delat automat a mozna jedna pani.
Zacina mi z toho statu byt fakt na bliti…

Ivan_pha

Kdyby 5mega, spíš7-8

Ľubomir

Podle vyjádření starostu pouze 2, 12 je neinformovaný názor starostu z jiného města…nicméně mě tam zaráží to že startovací náklady na počitače software a kanceláře jsou 4 mil Kč, probůh za co…

Frantisek X

Třeba právě za ten software, za nímž může (nevím, nevidím do toho) stát dosavadní kartel pár dodavatelů, který vyšoupne každého, kdo by jim sahal na výnosný obchod. Pak místnost, nábytek… Vždyť je to v prostoru slyšet pořád, kolik stojí blbý malý byt. Ona ani ta správa silnic není zadarmo, jak by se mohlo leckomu zdát. To nepíši jen o vybírání pokut.

Jan Sova

tak vy určitě víte, jak se procesují pokuty, to je z vašeho příspěvku zjevné… Akorát ne vždycky jde jen o „jeden papír“… a ne vždycky jde o „10 fotek denně“…. Se poptejte v Říčanech….

Ivan_pha

Spis vy víte prd.

Petr

Tak nějak zaniklo jak fungují váhy a zda i kamiony na novém úseku jsou nepřeložené. Jinak kdyby všichni neřvali, tak se mohlo odesílat vše co se měří, tedy i úseky, které se neodesílají a tedy jsou neoznačené. Pak by stačilo stejné „plechové“ označení na vjezdech do nové části, jako je u většiny radarů v obcích.

Jan Sova

No ty váhy by mohly být zajímavé, správná otázka….

Karel Mio

Sorry jako, cela kauza usekovek na D4 jen ukazuje, jaka je to fraska. Od Pribrami dal rozhodne jedna z tech nejmene zatizenych dalnic, krome oblouku okolo Cimelic veskrze rovna, idealni adept na chystanych 150km/h, ale zrovna tady se vymysli usekovka, ke ktere se najednou nikdo nehlasi. A 150 se uvazuje na D11 mezi Kolinem a Hradcem, ceste plne polskych kamionu. Doufam, ze uz nikdo neni na pochybach ohledne ucelu podobnych mereni.

Karel Mio

Kladete spravne otazky. Proto taky, kdyz se ta zprava o usekovkach na D4 prohnala prakticky vsemi medii, tak se od toho davali vsichni ruce pryc (RSD, MU Pisek, Via Salis) a vlastne doted neni jasne (nebo ja to alespon nezaregistroval), na ci popud to tam teda je. Ale treba nekdo doplni.

Otto

Podle mne to je jednoduché – ViaSalis je mimo hru, ti tam „ze svého“ žádné úsekovky dávat nebudou. Muselo to být už v zadání pro koncesionáře, tudíž to napadlo někoho na MD nebo ŘSD (ale spíš MD… a pochybuji, že města Písek nebo Příbram mohla kecat do zadání). A právě z toho důvodu bych se trochu zastal obou měst – stát jim celou přípravy a realizace říkal, že bude úsekové měření všude a ona mají povinnost (jako správní obce) tyto pokuty vybírat. Všichni si pamatujeme ten kvikot, proč nejsou správní obce schopny vybírat pokuty na vysokorychlostních váhách. Takže města se… Číst vice »

Ivan_pha

Bylo to v zadání.

automatic

že by účel měření bylo to, že většina řidičů nedodržuje na dálnicích rychlost kdy maximum je dané zákonem a pokud vím, pořád je to 130 km/h. Opravdu si myslíte že měření rychlosti je jen buzerace řidičů a merit se nemá a už vůbec ne dávat pokuty?

KarelI

Nechci vidět ty hromady mrtvol na úsecích, kde se zrovna neměří. O to snad přece jde, že?

David

Koukám že mnoho lidí v diskuzi vůbec nechápe přenesenou působnost státní zprávy (ano je to zhovadilost ale takto náš stát funguje). Těm městům opravdu nijak zásadně nezálží na tom, zda se na dálnici jezdí dle předpisů a bezpečně. To aby se tam jezdilo bezpečně chce primárně stát, ŘSD, potažmo správce dálnice, jenže ti nemají pravomoc vybírat pokuty a tak nařidili aby ty pokuty spravovala ta města, ta na to musela nabrat úředníky na základě nějakých předpokladů neukázněnosti řidičů. A pak do toho hodil vidle Kupka, který nařídil aby se měřilo jen na krátkých úsecích jasně označených tak aby piráti silnic… Číst vice »

Jan Sova

Ano nechápou to. Sahá to do vzniku krajů, kdy se to takto rozhodlo (Zeman, Pithart a spol). Obce za všimné od státu za něj dělají přenesenou agendu. Nejvíc to drhne v dopravě a stavebním řízení…. Je to také systémově napadáno po soudech, množí to byrokracii až na správní soudy. Kraje žádná politická síla (v parlamentu) nechce zrušit, poslanci mají na krajích/obcích kámoše a penězovody.

TnM

Pekne se z toho politicky snazi odska vyvazat a nahrabat si turkovce.
Takze spusti jen jeden usek mereni, oznaci ho tak ze to prehledne jen slepej, a pak do novin pusti jak jsou ridici ukazneni a ze mereni neni nutne.

Jestli oznacene mereni ma za nasledek, ze hovadka sundaji nohu z plynu, tak je to samozřejmě dobre. Ale jakmile to tak neni funkcni na cele siti, tak se to zcela miji ucinkem. Protoze hovádko si mimo mereny usek akorat o to vic pridupne plyn. A vyklad co pousti odska ven je demagogie nejvetsi.

peter

Bych si tipl, že tuhle dálnici a smlouvy k ní se podepisovali za pana velkomožného Bureše.

Pavel Malý

Proč se staví dálnice na 200km/hod.
1) Proto aby se daly „stahovat“ peníze z lidí, firem, institucí aj.
2) Proto aby se „ukázala“ moc státu (buzerace jak před r. 89)3
3) Bezpečnost. To snad nemyslí vážně ani „experti“ na Nově.
Zdraví PM

Pavel

Dokážu pochopit, že budou pokutovat třeba rychlost 150+, ale jinak je to jen úřední buzerace

František

Rozestupy, koukání se do mobilu, vybržďování, levoproudaři, přetížení vozidla… To vše je mnohem víc nebezpečnější než někdo kdo jede 135kmh, ale není to tak snadný kontrolovat, zvlášť z teplé kanceláře a s kafem v ruce

Ivan_pha

Přesně. Taky je jednoduché obejít špatně zaparkovaná auta.
Ty zásadní přestupky stále nikdo neřeší.

automatic

to co popisujete (Rozestupy, koukání se do mobilu, vybržďování, levoproudaři, přetížení vozidla) je každodenní realita snad všech silnic v Česku a fakt se divím, že tohle chování je schopný někdo obhajovat a říkat že pokuty jsou buzerace. Má to být jako v Rakousku, překročíš rychlost? Pokuta pěkně vysoká a ještě možnost zabavení vozidla a řidičáku či dokonce až vězení – pokud řidič překročí podle místních pravidel rychlost o 20 a víc km/h, hrozí mu dokonce i vězení. Ale jasně, v ČR si řidiči mohou jezdit jak chtějí a nikdo je nesmí omezit a vůbec po nich chtít cokoliv dodržovat. Všem… Číst vice »

Kebab

Neumíte číst. Právě to vyjmenované nikdo neobhajuje, ale taky nikdo neřeší.

automatic

chtít po vás dodržovat zákon je buzerace? Maximálka je 130, cokoliv nad je přestupek a pokuta. Za mě docela jednoduché

Movia

Kde přesně je ten nápis? Dneska jsem projížděl úsek od Kamýku po Strakonice a ani ničeho jsem si nevšiml (rychlost jsem nepřekračoval).

Luk

Třeba to bylo kompletně vypnuté.

Jiří Švácha

Takže si to shrneme… Veřejně a na plnou hubu přiznáváme že omezení rychlosti a radary mají za účel vybírat pokuty a bezpečnost je u zádele. Účel měření rychlosti je živit naprosto zbytečné úředníky. Vždycky jsem si myslel že omezení rychlosti a následné měření ať už statickým radarem nebo operativně strážníky/policií má za účel naučit řidiče jezdit bezpečně a ideální stav je nula prohřešků a vybraných pokut. Ale podle pana místostarosty Písku je jak se zdá potřeba aby všichni porušovali předpisy a on vybral co nejvíce na pokutách aby mohly živit svoje kamarádíčky naprosto zbytečné úředníky. Takto to přátelé v tomhle… Číst vice »

Kebab

To je tak křišťálově čistá pravda, že mě vůbec nenapadá co dodat🙂

Jeffer

Vy nečetli a přesto rozmrazili?

Jan

A vy víte, jak ty auta jezdí mimo ten měřený úsek – myslíte, že tam také nikdo nepřekračuje rychlost?

Jan Sova

efekt kamerových dopravních systémů s případnými pokutami má být zklidnění provozu a preventivnímu zamezení nehodám/škodám, druhotně někde i snížení emisí (viz Rakousko a IGL). Ty systémy, pokud jsou komplexní a ne nahodilé (vítejme v ČR), tak tu dopravu i zklidní. Ale pozor, ruku v ruce s tím musí jít i stav a připravenost komunikací. Aplikovat to na okreskách a místních/obecních silničkách je v případě měst ČR zpravidla dopravní hnůj….

noerf

Stejně mě fascinuje, že pokud zadám na srovnávači SPZ auta, tak zjistím u auta výrobce, typ, objem motoru, rok výroby.
Takže by státní aparát nebo obce mohli mít i přístup k majiteli vozidla. Pak by stačilo jen program, který daný přestupek zaznamenaný kamerou pošle s popisem do datové schránky majitele auta, případně do e-mailu. Vzhledem k tomu, že většina vozidel vlastní leasingové společnosti či firmy (PO, PFO), které mají datové schránky povinné, navíc je má i spoustu fyzických osob, ušetřilo by se několik desítek úředníků a spoustu poštovních zásilek.

Návratnost

Poštovní známka se neušetří žádná, pokud dotyčný úředník není tak hloupý, že jinak než poštou posílat neumí (ano i takové kusy si živíme z daní) a pak je stejně doručení u majitele datové schránky neplatné. Jinak souhlas poštou nic neposílat a tento zbytečný zkostnatělý moloch zprivatizovat, bude-li to někdo chtít koupit, jinak zrušit bez náhrady.

František

70-80% nových aut je na IČO…většina dopravních výkonů dělají novější auta.

Já bych ale rád, aby posílali všem, ne jen těm, kde je to snadné. Z Rakouska přijde dopis do týdne ve 2 jazycích a QR kódem na SEPA. U nás je moc pracné dohledávat i Slováky…

Jan Sova

To přijde, a chodí to, světe div se, přes příslušné státní zastupitelství… To je výhra….

rodilyslavkovak

Ano, zhruba takto to funguje už od roku 2013. Gratulujeme k objevení Ameriky.

PavelX

Ty fotky z kamer, které čtou SPZ, ať jsou sebelepší, stejně musí zvalidovat úředník. Protože leckdy se některé písmeno přečte jako jiné, jindy to místo SPZ přečte z auta třeba nějakou samolepku. A ne každý má datovou schránku. Pokud vám za každý den jako úředníkovi přijde třeba 1000 přestupků, tak si asi umíte představit, že něco takového nechcete dělat sám.
Rozhodně to neobhajuji, celý ten systém je nesmysl.

Luk

Obvykle to města mají dělané tak, že to úředník jen odfajfkuje, jinak to celé probíhá automaticky. Z měřicího zařízení to padá do softwaru, kde se všechno připraví. Po odsouhlasení rovnou odchází „výzva k úhradě určené částky“, a to buď do datové schránky, nebo do systému České pošty, která to vytiskne, dá do obálky a doručí. To potvrzování přestupků ale není to hlavní, čím se úředníci zabývají. Jakmile někdo po výzvě nezaplatí (většina platí, ale někteří ne), rozjíždí se přestupkové řízení. Je obeslán provozovatel vozidla, aby sdělil řidiče. Pokud sdělí, je obeslán řidič a je to řešeno s ním (pokud řízení… Číst vice »

Návratnost

Nechci vám to kazit, ale podle § 69 správního řádu musí být na papírové verzi otisk kulatého razítka orgánu a podpis orgánu. To asi nezajistí pošta, ani kdyby fungovala jak má.

Jan Sova

Existují elektronická razítka a pečeti, takže v digitální verzi s využitím tzv. hybridní pošty se tato rozhodnutí normálně rozesílají…

Jan Sova

Jedna doporučená poštovní zásilka (do vlastních rukou) stojí přes 100Kč. Pošta to kolikrát ani nedoručí jak má, je to stát ve státě. Lidé si neoznačují schránky, pošťáci pěšky nechodí atd. Vaše statistika, že většina pokutovaných aut budou subjekty s datovou schránkou vychází z čeho ?? Taky nezapomínejte na cizince, kteří se v naší zemi tranzitně rekreují…. Pokuty jsou v našem právním státě živnou půdou pro byrokracii, na to nelze zapomínat…

automatic

já nějak to označování místa měření rychlosti vůbec nechápu. Kdo není úplný magor tak na takovém označeném úseku zákonitě zpomalí ale jakmile uvidí nápis že měření skončilo – hurá být zase pirátem silnic a jet alepsoň 160 v levém pruhu při poloprázdné dálnici, což je tak mimochodem zakázáno.

Luk

Tohle je krásně vidět v obcích, kde je úsekové měření a třeba ani není označené (ale je mezi řidiči známo, že tam je, navíc jsou kamery obvykle dobře vidět, pokud není tma). Před úsekem všichni zpomalí, často i výrazněji pod limit, hned za koncem úseku velká část vystřelí jak rakety.

Ares

To zpomalení je klasika, každý radši 40, ale že by pak každý bůh ví jak vystřelil, to nezažívám, prostě klasika do těch 60 se jede.

A když je z aut „vláček“, tak víc jak 50 nedáte, rychlost udává nejpomalejší auto.

Luk

To skutečné vystřelení nastává typicky tehdy, když měřený úsek končí na dohled od konce obce (což je časté, protože se měří větší část obce, na koncích bývá 100 – 500 m bez měření).

Jan Sova

No právě, takže Fabia vepředu a všichni 30….

Pacicka

No ale jasně se ukazuje, že je bezpečnost všem u zadele, jen že si z toho udělali dojnou krávu….

David

Teď aby zkoušeli nějaký dočasný omezení rychlosti kvůli hluku a nebo že tam někde bude někdo sekat trávu za svodidlem

Otakar

Přesně, vyjádření místostarosty je na přesdržku. Třeba ve Švédsku je hromada radarů, ale vždy viditelně označeny = radary jsou na místech, kde hrozí nebezpečí. Lidé tam jezdí předpisově.

Zatímco u nás si hrajeme na bolševiky a ideálně počkat, až někdo udělá chybu, číhat za bukem a pak hned mu to osolit. Chce se mi z toho blejt.

Jenda

Tak buď je to opatření pro bezpečnost a pak by nemělo vadit, že to stojí nějaké peníze. Anebo to má jenom plnit městskou kasu a pak holt podnikatelský záměr nevyšel, to se někdy stává.

Petr Šimral

Jenže to není podnikatelský záměr. Město je povinno toto zpracovat. Takže bylo oznámeno, dal se předpokládat nějaký počet přestupků, město pro „stát“ přijalo lidi a nyní pravděpodobně neuhradí ani provozní náklady ( a to 6 miliónů na 12 úředníků ročně je hodně málo)… V radarové oblasti Říčany mají okolní obce paušál, který musí být vypsán na přestupcích. Není – li naplněn, obec musí Říčanům doplácet. Místní samozřejmě radary znají, tedy výnosnost nic moc. Nicméně kdyby tam ty radary nebyly, tak nastane rychlostní „armagedon“ Jde to krásně vidět, když je některý radar v poruše, což se místní bleskurychle dozvědí. Dle mého… Číst vice »

noerf

V sousední obci mého bydliště vybudovali radar. Nyní chodí pokuty starostovy na stůl a nikdy je nebudou vybírat. Pokud by je vybírali, vyberou reálné desetitisíce až statisíce korun ročně. Náklady na úřední místo včetně vybavení cca milion Kč ročně. Takže se to nevyplatí. A díky výstavbě supermarketu na kraji obce se doprava v daném úseku zpomalila, takže je radar už nezajímá.

lokomotiva

Kde je ten radar?

Pavel

Nechápu ty provozní náklady 6 mio. a vstupní náklady na HW a SW apod. 4 mio. To myslí vážně? V Rakousku to vše funguje automaticky téměř bez zásahu člověka. Pokud budeme podobné úkony dělat ručně, jako v 90 letech, tak se pak nesmíme divit, že státní správa je v takto neefektivním a žalostném stavu. To by se v soukromé sféře nikdy nestalo.

Frantisek X

A v tom Rakousku to stojí kolik? Skutečně stojí ten úředník více než SW a jeho správa? No možná v Rakousku ano, pokud na IT není přisátý nějaký monopol.

rodilyslavkovak

Když město prohlásí že je prostě zpracovávat nestíhá, není žádná páka jak ho donutit přijmout další lidi. Ostatně, je obecně známo, že v některých oblastech je téměř jisté že při nezaplacení výpalného se tím už nikdo dál zabývat nebude.

Luk

To nebyl podnikatelský záměr, nýbrž řádná příprava na přenesený výkon státní správy podle zákonů a podle informací, které stát poskytl. Obce by neměly být státem vystavovány do podobných nejistot.

Ares

Takže klasický nesmysl našeho státu.

Návratnost

Evidentně to řádná příprava nebyla, když si ani neudělali správnou analýzu kolik té práce vlastně bude. Ale to nevadí, pirátský místostarosta Soumar jistě vymyslí něco progresivního, třeba že sežene 6 míčů na ty svoje zbytečné úředníky zvýšením daně z nemovitosti, to jde této kdysi liberální straně víc než dobře.

Frantisek X

Vy disponujete křišťálovou koulí? Třeba jen abyste předpověděl, že řidičům bude inverzně vyznačeno, kde omezení dodržovat nemusejí? Pokud se tedy neměří i tam, kde to varování není…

Dejf

Otevřeli si radar na cestě do Písku a lidi tam jezdili pomalu…

No co.naplat, měli si otevřít hospodu…

Luk

Bylo to trochu jinak. Stát jim řekl, že se bude měřit všude a že se mají připravit. A když se připravili, tak stát řekl, že se bude měřit vždycky jen někde a ještě se to označí. Písek by teď měl podat žalobu na stát.

František

Škoda, že se ten úředník nemůže naučit i další agendu, třeba i vydávat osobní doklady.

Luk

To asi může. Ale pokud mají na jiných agendách dost lidí, tak bude nadbytečný.

dantex

ten úředník se může propustit, to ještě nikoho nenapadlo?

Dejf

No jo, ale když se na teplý místečka natahali kámoši, tak je to takový blbý no…

Frantisek X

Existuje přinejmenším i nějaká výpovědní lhůta, aspoň prozatím, než nastane ‚jungle‘.

dantex

Podle mne jsou všichni ještě ve zkušební době, takže je mohou propustit hned

Frantisek X

Vždyť o to alternativní náplni už uvažují a ti lidé se to naučí, pokud bude potřeba. Akorát to nemohli vědět předem.