Řidiči MHD v Brně si vymohli návrat rádií. Dopravní podnik chystá analýzu vlivu poslechu

Trolejbus SOR TNS 12 v ulicích Brna. Foto: DPMBTrolejbus SOR TNS 12 v ulicích Brna. Foto: DPMB

Zákaz pouštění rádia v kabině řidičů brněnské MHD vydržel pouhý měsíc. Vedení je odporem "zaskočeno".

Odebírat
Upozornit na
guest
136 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Franta Pepa Jednička

Nedávno tu u jiného článku, s průhlednými dveřmi na stanoviště strojvedoucího někteří psali, že na řidiče autobusu je taky vidět, a ti se z toho nehroutí. Tak strojvedoucí taky nesmí poslouchat rádio, a taky se z toho nehroutí, a to jsou na stanovišti sami, tak proč z toho řidiči autobusů dělají takový problém?
Navíc , když DPMB by nebyl prvním dopravním podnikem, kde takový zákaz platí, a jinde s tím problém nemají.

vladki

Prosím vás, ti komu vadí že řidič něco poslouchá tak nenastupujte předními dveřmi. V zadu si vychutnavejte hluk motoru nebo spolucestujících. A v takové KT8 je to úplně jedno, tu žádné rádio nemá šanci přeřvat.

Jezdím Brněnsku MHD 20 let každý den a ještě se mi nestalo že by mě řidič rušil poslechem čehokoliv.

Michal.S

Bez dechovky ani ránu!

Michal.S

Co máte proti dechovce? To se tak krásně točí volantem.

Elvis

Doporučuji nastudovat studie poslechu hudby na snížení stresu. Vše už bylo vyzkoumané.
Já být naopak v tom vedru zavřený celý den ve plechovoskleněné krabici jen se svými myšlenkami, s kecy cestujících a obklopen brněnským provozem, tak na konci směny z toho udělám kůlničku na dříví.

likvidátor shotoushků

Být zavřený v klimatizované kabině a soustředit se na práci. Strašné!

Franta Chcípák

„Jestli si ten zákaz neprosadíš, tak jsi u mě mrtvej Havránek.“

marcela

Jsem zvědavá na výsledky studie. Protože každý to má jinak. Mně rádio ruší, jiný ho k soustředění potřebuje. Pochybuji, že v Brně mají pouze řidiče introverty.
Jednou jsem jela z jakési vesnice a řidič kouřil. Přijel pozdě a potřeboval cigáro, neměl čas. Jeho autobus, jeho pravidla, raději ať si zkrouřne, než aby jel celej nervózní.

Honza V.

Jasně, a pokud je alkoholik, ať má radši hladinku, než aby se mu klepaly ruce z absťáku?

PetrN

Vy budete převlečený Havránek, nebo nějaký jeho zbytečný náměstek, ne? 😀 To není možný, čp tady vypouštíte 😀

PetrN

Pan Havránek je zklamaný. Z čeho prosím konkrétně? Z toho, že si řidiči nenechají v roce 2024 s.at na hlavu a nenechají že sebe dělat nesvepravne otroky, co si za volantem nemůžou pustit ani rádio? Nebo Z čeho konkrétně je ten člověk zklamaný? Že potřeboval vykázat činnost a přišel s něčím tak nesmyslným, že sklidil akorát oprávněný výsměch? Že není schopen řešit relevantní věci, ale nesmysly a podle toho veřejnost na jeho (ne)práci reaguje? Kdyby měl ten pán alespoň špetku sebereflexe, tak se sebere a dá funkci k dispozici. Ale to on ne, on bude foukat, že jsou lidi zlí… Číst vice »

Změna je na dohled

Tak hlavně, že vyhodili toho studenta – řidiče brigádníka, kterej po nich chtěl podklady na základě kterých tvrdili, že si lidé stěžují na hluk z rádií. A pak můžou skučet, že mají nedostatek řidičů.

likvidátor shotoushků

To je druhá věc… Asi tam čeká pověstná fronta 🙂

Jozef

Otrasné niečo. Ten istý problém aj v Bratislave. V civilizovanej krajine je nemysliteľné, aby vodič hromadnej dopravy počas jazdy mal pustené rádio. Z každej strany zle. Je to facka do tváre platiacim cestujúcim, je to odkaz – držte hubu a buďte radi, že sa môžete viezť. Ja som vodič, proletársky káder, kto na mňa môže? Veď aj oblečenie vodičov je otrasné, polovica ako bezdomovci – lebo vodič sa tak dobre cíti. Nech je tak oblečený pri práci na záhrade. Večer je vo vozidle polotma, lebo to vodičovi vadí, polovica predných dverí sa neotvára, veď čo tam po cestujúcich, tí len… Číst vice »

Lukáš

Tolik slov a pritom takova blbost…

slsp

„V civilizovanej krajine je nemysliteľné, aby vodič hromadnej dopravy počas jazdy mal pustené rádio.“
Jozko, ty si v civilizovanej krajine zjavne v zivote nebol. Ked som jazdil pre Postbus v Rakusku, radio sa pocuvalo. Ked som jazdil v Nemecku, radio sa pocuvalo. V celej Skandinavii sa radio pocuva. Ak to niekto prezenie tym, ze mu to reve na cely voz, alebo si pusta nejaky vulgarny rap, je rieseny individualne (a bez milosti). Ale nikoho nenapadne sikanovat vsetkych plosne, take napady maju len kdejaki nasi Jozkovia.

PetrN

V každé zemi je naprosto běžné, že řidiči čehokoli poslouchají radio. Možná na Slovensku na to nemáte, nevím?

starší pán

Ať si řidič poslouchá co chce, ale tak aby to lidi nemuseli poslouchat s ním. Pan Josef má velkou pravdu.

PetrN

Pan Josef hlavně lze. Žádný takový zákaz v žádné západní zemi neni

Gouda

Podle mě má ridič MHD zvýšenou autoritu, svým způsobem jako kapitán lodi. Řidič je tak jediný, kdo se může ve voze chovat „jako ve svém“, což jde ruku v ruce se zodpovědností za drahé vozidlo, cestující a okolí. Cestující jsou pak jen hosté, jejich autorita je přirozeně omezena tím, že jsou v regulovaném prostředí na malém prostoru s jinými lidmi. Pokud se cestujícímu nelíbí žánr hudby, který poslouchá ridič (což je zdá se hlavní jádro stížností v tomto případě), nechť si sám nasadí sluchátka nebo špunty, anebo nechť si počká na další spoj. Snad všechny dopravní podniky dnes umožňují zaslání… Číst vice »

likvidátor shotoushků

Točení volantem je dělnická profese pro gastarbeitery…

Honza V.

Skvěle jste zparodoval způsob myšlení některých řidičů. Jen mám podezření, jestli to nemyslíte vážně. Ve vaší firmě je pánem kdo, uklízečka, nebo vrátný?

Michal Bartoníček

Ten zákaz je absurdní. Já taky při práci poslouchám hudbu. A když cítím, že už mě ruší nebo se nedokážu soustředit, vypnu ji. Jako řidič bych zase nestrpěl hluk ze salonu, kde cestující neustále hlučí, vyřvávají do telefonu, aby překřičeli okolní cestující a navíc hluk z jízdy. O tom, že je někdo schopný si pustit mobil na plné pecky, ani nemluvím. Takoví by měli být vykázáni z přepravy hned. Bohužel je můžu jen upozornit. Ve většině případů poslechnou.
Zrovna včera jsem jel autobusem z Komárova a řidič měl rádio tak akorát. A hrála tam skupina Sha-na-na. 🙂

risa.informace

Kéž by DPMB neřešil každé hovno a pořídil Elektrobusy jako Tábor, je třeba obměňovat vozový park a pořídit třeba MegaTrolejbusy Škoda-Solaris 24M, Tramvaje EVO1 místo T3, další velkokapacitní Tramvaje které by nahradily ČKD, hlavně že prudí řidiče rádiem a sešrotovávaj Anitry-03T. Kdyby se pan Havránek zaměřil třeba na vyřazování a následný nákup od DP Ostrava další Škodovky 03T + nějaká ojetá VariaLF3 včetně typu VarioLF3/2 které by nahradily třeba K3-Parsnova, jsem zvědavý až začne DPO vyřazovat postupně 03T i VariaLF jestli si to DPMB vezme(odkoupí), teď DP Ostrava vyřazují i funglnové trolejbusy SOR TNB 18M a 12M = o tohle… Číst vice »

OndraS

Fungl novej kloubovej SOR trolejbus, to je ten 15 let starej atyp odstavenej x měsíců po nehodě na pravej předek? 😀

Jiřik

Ten důvod, proč z Prahy neodkoupili 14T, je jednoduchý: pražský DP je neprodával. 😀

starší pán

Zákaz je zcela správný a měl by být zaveden plošně. Řidiči stejně poslouchají většinou nějaký zasraný komunistický popík a ruší lidii, co si třeba chtějí číst. Ať používají sluchátka (vnější).

liborvavrik82

Nejsou sluchátka nebezpečnější při řízení než autorádio? Nevím, proto se ptám. Slyšel jste delší dobu v několika posledních letech rádia typu Blaník? Aby sto rádia zaujala dnešní posluchače ve věku okolo 40 let, je většina cz produkce na těchto stanicích pop z 90. let.

Stráťa

Moderní sluchátka v režimu propustnosti (opak aktivního potlačení hluku) už žádné riziko asi nepředstavují.

starší pán

…a od interpretů, které vyselektoval bolševik. Slušné pozavíral, jiné prosadil.

král j

Samozřejmě by to chtělo určit, jakou stanici mohou míst puštěnou. Doporučoval bych Český rozhlas Brno.

starší pán

Myslíte tu stanici, co většinu dne přebírá program z Prahy?

liborvavrik82

Společný regionální program Českého rozhlasu je nejen z Prahy. Jsou tam v nabídce i pořady co vznikly třeba v Ústí nad Labem nebo v Českých Budějovicích.

starší pán

Každopádně docela sračky. Půl hodiny se tam řeší jestli pustí scénku tu nebo tu. Mezi tím by mohli pustit obě + dvě jiné.

Jiřik

Což je jaksi principem onoho pořadu Humoriáda od 16. do 17. hodiny. A tento pořad je zjevně to jediné, co na ČRo posloucháte.

JendaVenda

Prozradil někdo vedení, že brzké ranní nástupy ovlivní řidiče daleko více, než rychlá hudba ?

Stráťa

Mezi hudbou a ranním nástupem je jeden zásadní rozdíl, brzké ranní nástupy jsou nevyhnutelné pokud má MHD fungovat.

PetrN

Ridici jsou taky nevyhnutelni. A pokud jim bude dement Havránek a jeho nehledí házet klacky pod nohy a dělat z nich nesvepravne otroky, mohou se jim na to s chutí vy… 🙂

Honza V.

Pravidelné brzké ranní nástupy nejsou problémem, pokud řidič chodí přiměřeně včas spát. Kdo nedokáže svůj denní režim přizpůsobit práci, asi by neměl dělat řidiče MHD ani pekaře.

starší pán

Jako cestující nejsem zvědavý na ten jejich debilní Blaník.

LiborV

Existují i jiná rádia. Jednou jsem zažil i v kabině autobusu puštěnou klasickou hudbu :-).

starší pán

Jednou.

liborvavrik82

Možná 2x – 3x. Dnes ráno to co měl řidič puštěno v kabině byl Radiožurnál.

JendaVenda

Že by ten debilní Blaník byl slyšet v celém voze ? Anebo si pravidelně sedate na první sedačky a prudíte ?

starší pán

Mám lepší zabavit. Hádám se s řidiči, kteří blokují první sedačky.

Jiřik

Když ono se dost blbě řídí, když sedíte na jiné než první sedačce.

Michal Bartoníček

Slušní a rozumní cestující nejsou zvědaví na prudérního kaštana jako vy.

likvidátor shotoushků

Ahoj impulsáci 🤮

starší pán

Impulsáci = Babišáci

Honza V.

V DPP platí pro řidiče od nepaměti zákaz za jízdy reprodukovat hudbu nebo řeč. A to i při manipulačních jízdách. V Brně asi MHD řídí nějací bývalí kolotočáři.

LiborV

Pokud zákaz platí. tak nebývá hlavně v brzkých ranních hodinách čas od času dodržován. Přes den jsem sesetkal v Praze s puštěným rádiem jen ve vozech společnosti Arriva.

liborvavrik82

Zrovna dnes ráno hrál z kabiny řidiče na pražské lince potichu Radiožurnál l

liborvavrik82

Zrovna dnes ráno hrál v Praze z kabiny řidiče na lince slabě 200 Radiožurnál. Bylo to pro mne na sedačce vedle řidiče milé. Opravdu to bylo porušení zákazu DPP?

Honza V.

Tak právník by asi uměl zakličkovat, pokud by měl toho řidiče hájit. Například by mohl tvrdit, že tu hudbu a řeč nereprodukoval řidič, ale přístroj, a že řidič za jízdy neprovedl žádný úkon, kterým by k té reprodukci aktivně přispěl. On ty předpisy neformuloval žádný génius.

DM*

Co to je za blbost u DP Praha žádný zákaz není, navíc nové busy a trolejbusy jsou opět rádiem vybavený a jeho poslech doporučuje i firemní psycholog. Naví kolikrát jsem setkal s tím, že dopravní kontrole vadily spíš sluchátka v uších, než puštěný rádio.

Honza V.

Už v první větě máte lež. Ale samozřejmě je možné, že nějaký firemní psycholog nebo dopravní kontrolor porušování tohoto zákazu toleruje. Krom toho jak v tramvajích tak v autobusech tento zákaz platí pouze za jízdy, na rozdíl od zákazu kouření.

liborvavrik82

Nevím jestli zákaz poslechu rádia řidiči v Dopravním podniku Praha je nebo není. Vím jen to, že dnes ráno v obou autobusech, DPP kterými jsem jel hrálo rádio. A nebyl to ani jednou Blaník. Jednou Beat a podruhé Signál se zahraničními hity 80tých let.

PetrN

Proč lzete? To fakt jste tak hloupý, že myslíte, že si lidi nezjistí na 3 kliky pravdu? Žádný takový zakaz neplatí.

Honza V.

Mně tedy vyhledání předpisů D1/2 a D1/3 zabralo více než tři kliknutí a možná jsem nenašel úplně nejaktuálnější verze, ale pokud tedy někdy v posledních deseti letech podle vás bylo reprodukování nové povoleno, tak je zajímavé, že tato změna žádnou publicitu nedostala. Pokud ty předpisy neznáte, tak si v nich dejte fulltextem vyhledat slovo „reprodukovat“. Nebo si rovnou najděte paragrafy nazvané Povinnosti řidiče za jízdy, resp. Povinnosti řidiče během služby.

liborvavrik82

Myslíte tedy, že tolik řidičů DPP porušuje každé ráno zákaz poslechu rádia? Je to možné. Přitom velmi časté.

MKzB

Dopravnímu podniku bych doporučil kontaktovat JéZéĎáky z Hoštic, kde mají bohaté zkušenosti s vlivem hudby na dojivost.

Caracas

Nejsem řidič MHD, jsem obyčejný cestující, ale toto vítězství řidičům DPMB moc přeji. Ametérizmus a nekompetentnost čouhá jako slámy z bot jak ze samotného rozhodnutí o zákazu poslechu, tak ze zdůvodnění tohoto zákazu a snad nejvíce ze zdůvodnění jeho odvolání. Šikanózním způsobem něco populárního s nesmyslným zdůvodněním zakážu a pak jsem zaskočen a zklamán, že se postižení brání a pro obranu si hledají zastánce, tak to je tedy důkaz velkého manažerského neumětelství. Lidi vydržte, držím vám palce.

Caracas

PS: práci řidičů MHD považuji za natolik obtížnou, že lidem kteří ji vykonávají přeji každé zlepšení jejich pracovních podmínek. Aby vlastní vedení svými šikanózními zásahy tyto podmínky zhoršovalo, to považuji za velkou nehoráznost.

starší pán

Jenže řidiči obvykle neposlouchají rádio, ale buďto hlásnou troubu Babiše nebo ten druhý normalizační odpad. Uvědomujete si, že veřejnou dopravou cestují také intelektuálně založení lidí, které ten hnus může dost urážet? Zvláštní věcí poslední doby je také to, že řidičovo rádio v autobuse je hlasitější než hlášení zastávek.

Michal Bartoníček

Řidič bude poslouchat to, co sám uzná za vhodné. Pokud vám to vadí, tak noste sluchátka nebo mu jednoduše řekněte, aby to rádio ztlumil. Jak pozoruju, vy budete nějaký potížista.

Caracas

Inteligentní lidé se nevyjadřují o tom co poslouchají jiní lidé jako o hnusu a to ani když to není jejich šálek kávy. Mně zase urážejí nabobové, kteří si myslí, že mají patent na vkus i na rozum.

DM*

Jestli oni ten zákaz neudělali na Váš popud, jak, tak čtu tady ty Vaše komentáře. Když jste se vším tak nespokojený, tak co vyzkoušet kolo, nebo jiný alternativní způsob dopravy.
Výběr hudební stanice je osobní věc každého jedince podle jeho vkusu do toho Vám nic není, socialismus se nám nepovedl starší pane, víte?

Frantisek X

Na druhou stranu, vyrábět další zplodiny a vozidla do kolon jen proto, že řidič VHD má potřebu poslouchat něco tak nahlas, že to obtěžuje cestující s jiným vkusem, není dobré řešení. Výběr stanice je věcí jedince do té míry, dokud je na poslech od určité úrovně hlasitosti sám. Jo, pokud to víceméně zanikne v ruchu vozidla, nevidím problém. Ostatně, takové kouření také řidiče zklidňovalo; akustický smog ovšem ještě za škodlivý uznán nebyl.

Pájin

„Nyní se chce proto podnik spojit s brněnským Centrem dopravního výzkumu, a připravit analýzu vlivu poslechu hudby na bezpečnost řízení“

Proč mě hned napadla Pláničkova metoda?

František

Víc toho vydoji, to je jasné

MKzB

This is the Plánička-system.

Tomáš Gottschalk

Chtěl bych mít love, co bude stát zpracování této zbytečné analýzy. Na druhou stranu oceňuju vzdělávací okénko při hlášení zastávek, kdy se po oznámení názvu příští zastávky přehraje krátký spot, po kom je ta která ulice pojmenována. Jediná vada – není tomu v hluku moc rozumět.

Satano

Celý tento problém i co se týče nehodovosti a málo řidičů má společného jmenovatele a to je absence velkých kabin řidičů.

V Plzni to pochopili že kultura cestujících jde dolů a v Brně furt chtějí mít kontakt cestujících s řidičem. Takže řidič je nervózní protože slyší všechno ze salonu, nemá soukromí, spotřeba na topení a klímu v trolejbusech roste protože se nevytápí uzavřený prostor kabiny….

Hlavně že se teď objednávali 27Tr 32Tr Urbino IV a Sor NS … takže dlouho ke zlepšení nedojde….

Pája

Kabina řidiče se nevytápí?

Jiří Kocurek

A proto roste spotřeba.

Hub

Ne když každou minutu musí někdo lézt předníma dveřmia

Ladislav

Pořád lepší poslouchat hudbu než poslouchání cestujících hovořících přes mobil či hluk nepřispusobivých spoluobčanů.

Frantisek X

Hudbu ano, ale… Přílišné hlučení je v přepravních podmínkách také zapovězeno, nebo ne?

Hanka

Čím jsou zaskočeni? Pokud je to jako jinde, že si poblíž řidiče sedne někdo s telefonem a celou cestu se vykvákává, to bych si taky ohulila rádio. Lidi jsou nesoudný.

Frantisek X

Možná by bylo před započetím přeřvávání se lepší dotyčného upozornit, že by se měl ztišit.

MichaelP

Ono by možná stačilo kdyby to rádio nebylo slyšet přes půlku autobusu…

Bobik

Jistě, ovšem buďme konzistentní. Rádio řidiče řvoucí na celej bus může někoho obtěžovat úplně stejně, jako do mobilu na celej bus řvoucí, nebo hlasitou hudbu si pouštějící spolucestující. Jenže podstata problému ve v tom, že tomu spolucestujícímu málokdo něco řekne, protože by od něj taky klidně mohl dostat přes držku „co si to dovoluje“, zatímco stěžovat si na řidiče je tak snadné.

Frantisek X

Řidič může do rozhlasu hlučící napomenout, pokud to tedy ještě nemá zakázáno. 🙂

mgr.pavel

Takové rádio jsem v brněnské MHD snad nikdy neslyšel. Vy snad ano?

Ale jinak máte pravdu, tak hlasitý zvuk v MHD nemá být. Ani od řidiče, ani od cestujících.

Jiří Linha

Mamlas co si stěžuje na rádio řidiče nestojí ani za poslech.

Poskok

Ten Havránek bude dobrý idiot…

Luke

Je tomu tak. A hlavně prodejná k… flexibilní.
Ředitel DP je politická funkce, DPMB má rozpočet asi 3,5mld. Každý primátor tam chce mít někoho loajálního, takže když se vystřídá vedení města, často se asi vystřídá i vedení DP. Havránek se už ale drží dlouho, bez ohledu na politickou situaci.

Milan

Ředitel DP nemá být politická, ale správně naopak odborná funkce – kde je tomu jinak, tak je to rozhodně špatně!

Navíc nechápu, jak zrovna jmenovaný mohl daný nesmyslný zákaz schválit a ještě nesmyslněji jeho zrušení odůvodňuje, když snad sám občas chodí řídit vozidla MHD, aby problematiku osobně viděl i tzv. z druhé strany.

Pája

Pokud je vedení DPMB odporem proti zákazu poslechu rádia řidiči MHD zaskočeno, bylo by asi vhodné zvážit do vedení nové vhodnější kandidáty.

Ten Ten Ten

Vedení se nemůže hnout; sedí si na sobě.

Karel

A ti, co jsou uprostřed, mají narozeniny.

Jan

Klasické Brno, úplně se vytratil původní důvod a to, že to lidi fakt prudilo, jako třeba mě, když si řidič pouštěl hoodně nahlas nějaké pop rádio se všema reklama, kdo to je na to zvědavý. Neříkám, že poslech rádia obecně ruší, ale někdo nemá prostě soudnost a pak to odnese většina, protože jak to selektivně zakázat nebo přimět ty „neklidné“ k věští empatii k cestujícím?
No místo toho aby si město stálo za svým rozhodnutím, tak klasicky vztahuje studii. Brno, město studií 😀

Marana_CZE

Naprosto upřímně je rádio poslední věcí odrazující mě od využití služeb DPMB a proč po Brně raději jezdím autem. Už jen to, že ve špičce to rádio přes hluk všech lidí okolo neslyšíte, je něco co hovoří samo za sebe. Mnohem více mě odrazující stále nevrácené intervaly MHD na dobu před Covidem (Děkuji ODS), nedostatečně kapacitní vozidla, jejich všeobecnou přeplněnost, neušetřený čas a zvýšené nepohodlí (Stát s lidmi co se na sebe lepí není pro mě), když krom centra není MHD odděleno od IAD, mnozí spolucestující, když se furt neřeší bezďáci, fetky a jiné pochybné existence a hlavně nyní v… Číst vice »

Kon Kregan

A můžu si k tomu pustit rádio.

Frantisek X

Bodejť by Vás odrazovalo, když tím nejezdíte. 😉

M474003

Zato jsou okolo ostatní točvolanti, kteří nechali mozek doma, a podle toho „řídí“.

Jan

nezapomeňte vy všichni řidiči připsat, že je to omezování svobody, che, pokladní si rádio taky nepouští a takto bych mohl jmenovat desítky profesí, tak proč řidič MHD? může to tu někdo obhájit, prosím?

slsp

Mna ako vodica naprosto nezaujima, co moze alebo nemoze pokladni alebo desiatky inych profesii.

xyz

Rozdíl je v tom, že pokladní je osoba v přímém styku se zákazníkem, kterážto činnost tvoří hlavní její pracovní náplň.

Mmch. pokud v tom obchodě nějaké rádio hraje (což bývá běžné např. na čerpacích stanicích), pak platí, že i pokladní to rádio při práci poslouchá.

Frantisek X

Také dost možná nechtěně. Plus ty nové automatické pokladny, furt melou umělým hlasem dokola totéž. Jenže akustická hygiena ještě nebyla společností úplně přijata jako žádoucí.

M19

Zkuste je vyjmenovat. 😉

Karel

Já rádio poslouchám např. v Penny

M19

A koho to zajímá trolle?

LiborV

Mnoho řetězců má vlastní hudební proud. Nejen Penny, Bille, Kauflandu, OBI, ale i leckde jinde. I mnoho řetězců s módou a restaurací má vlastní hudební stream.

Frantisek X

Což mě osobně často žene spíše co nejrychleji pryč. 🙂 Závislost na akustickém smogu… Málo lidí to asi poslouchá pozorně a tedy účelně.

M19

Možná si připadáte vtipný, ale bohužel. 😉

Gerge

Ty budeš hodně zajistili a zapšklí a neprejicí člověk

Michaela

Pokladní poslouchají hudbu.

liborvavrik82

Ano poslouchají. Navíc velmi často nedobrovolně. Psychologové zjistili, že správně vybraná hudba pro zákazníky zvyšuje jejich chuť utrácet.

Frantisek X

A přemíra hluku prodlužuje čekání na ušním…

hroch.obojzivelny

Trefa do černého.

Moc nechápu, jak někoho může vytočit autorádio u řidiče v MHD. Jak nahlas to má puštěné? A jak dlouho asi tak jedete?

Zatímco v nákupních centrech, restauracích a v nejhorším případě restauracích v nákupních centrech – to je jiná liga. Jako zákazník máte možnost pořídit rychle to nejnutnější a vzít nohy na ramena (což také obvykle dělám, samozřejmě až po zaplacení…). Pro zaměstnance není úniku – těch je mi doopravdy líto. A mimochodem, na těch privátních streamech hrají ten samý komunistický hnůj jako na Blaníku a spol.

mimochodem

Prace v takovem kramu v predvanocnim obdobi, to je teprv neco.
Z poslechu tech samych koled a reklam by mi hrablo po hodine, a oni to zvladaji mesic…

Karel

Jsou tam i dopravní informace.

LiborV

Obvykle má pokladní v obchodě k poslechu rádio vybrané nebo na míru dělané od zaměstnavatele. A tak slyší to samé co nakupující.

Goldoš

Pokladní většinou hraje rádio nonstop.

liborvavrik82

Za pokladní pouští rádio její nadřízení. Zažil jsem letos na jaře v Římě. že pouštěli ve stanicích metra v ranní špičce vždy píseň a promo sdělení místní rozhlasové stanice. Byli to na mě již moc.

M19

To se dá řešit stanovením maximální hlasitosti atp., celoplošný zákaz je něco ve stylu ve veřejné dopravě může docházet k nehodám, zakážeme ji. 😉

rogo01

Ve veřejné dopravě k nehodám prokazatelně dochází. Zákaz je nadosah.

Frantisek X

To mi přijde rozumné. Podobně jako optimální teplota udržovaná topením/chlazením.

mgr.pavel

„(vedení) Argumentovalo zvyšujícím se počtem nehod zaviněných řidiči “ a kousek dále „(dopravní podnik chce) připravit analýzu vlivu poslechu hudby na bezpečnost řízení.“

Takže ta argumentace nebyla založena na žádných datech, jen na pocitu nějakého managera? Nebo šlo o úplnou výmluvu..?

Pája

Ten trapný pokus o výmluvu z toho vyjádření přímo čiší

DCHDC

A co budou analyzovat? Vliv žánrů hudby na zvýšení dojivosti, nebo dochvilnosti 🙃

Průvodce původní Aleš

Je jasně prokázáno, že řidiči, poslouchající trash metal, mají ve všech zastávkách náskok, na opačném konci spektra jsou řidiči, poslouchající vážnou hudbu 🙂

Petr

Při klepání řízků neposlouchat Rammstein..nevejdou se pak na pánev 😁

Jiřik

František Koudelka: „Já jsem rozklepával nejtek…“ 😀

slsp

Mno. A je vymalovane. Karpatska menezerska skola narazila na prevadzkovu realitu.

Kubrt

Vliv hudebních žánrů na fyziologické funkce… tvl, studie DPMB způsobí revoluci ve světovém showbyznysu- dechovka za volantem zabíjí!!!

M19

Technicky vzdělaní lidé by se neměli moc vyjadřovat k věcem mimo svůj obor. Nerozumí jim. 😉 https://is.muni.cz/th/327391/pedf_b/DP_text.pdf

Kubrt

Nezpochybňuju nějaký vliv, ale pokus DPMB a CDV v této oblasti učinit nějaké nové zjištění. Protože to by opravdu znamenalo nový přístup k regulaci poslechu hudby ve vztahu k bezpečnosti.

Pája

To je jen bakalářka….

Jackub

Analýza vlivu poslechu hudby na nehodovost… 🤦‍♂️🤪😂 Takže to zakážeme i řidičům IAD? Nebo tam to neplatí / nevadí? 🤪🤦‍♂️

Frantík

Tak jezdit s autobusem je přece jenom větší rizoto, zejména pro cestující co si řidiče moc vybrat nemůžou.

rogo01

Informační panel na vozidle bude ukazovat přehrávanou stanici rádia. Kdo nebude mít zájem o Rádio Jih Cimbálka, počká si na další spoj.

Michal Bartoníček

Ale platí. Řidič IAD, který poslouchá rádio, to může napálit do autobusu, jehož řidič rádio neposlouchá.

Caracas

Pokud by se prokázal negativní vliv poslechu hudby na koncentraci řidičů, tak není možné zakázat poslech jen některým řidičům. Toto je naprosto zřejmé.

Frantisek X

No, na jednu stranu tím „obtěžují“ nejvýše sebe a své dobrovolné spolucestující, na druhou při vyšší hlasitosti a zabednění vozu podněcují zvyšování hlasitosti houkání sanitek, což zejména v zástavbě může až ‚rvát uši‘ chodcům, takže bych to nezlehčoval. Mě osobně toto příliš hlasité houkání kvůli „tuc-tuc“ takyřidičům dost vadí.