Řidiči MHD v Brně si vymohli návrat rádií. Dopravní podnik chystá analýzu vlivu poslechu
Trolejbus SOR TNS 12 v ulicích Brna. Foto: DPMB
Zákaz pouštění rádia v kabině řidičů brněnské MHD vydržel pouhý měsíc. Vedení je odporem "zaskočeno".
Nedávno tu u jiného článku, s průhlednými dveřmi na stanoviště strojvedoucího někteří psali, že na řidiče autobusu je taky vidět, a ti se z toho nehroutí. Tak strojvedoucí taky nesmí poslouchat rádio, a taky se z toho nehroutí, a to jsou na stanovišti sami, tak proč z toho řidiči autobusů dělají takový problém?
Navíc , když DPMB by nebyl prvním dopravním podnikem, kde takový zákaz platí, a jinde s tím problém nemají.
Prosím vás, ti komu vadí že řidič něco poslouchá tak nenastupujte předními dveřmi. V zadu si vychutnavejte hluk motoru nebo spolucestujících. A v takové KT8 je to úplně jedno, tu žádné rádio nemá šanci přeřvat.
Jezdím Brněnsku MHD 20 let každý den a ještě se mi nestalo že by mě řidič rušil poslechem čehokoliv.
Bez dechovky ani ránu!
Co máte proti dechovce? To se tak krásně točí volantem.
Doporučuji nastudovat studie poslechu hudby na snížení stresu. Vše už bylo vyzkoumané.
Já být naopak v tom vedru zavřený celý den ve plechovoskleněné krabici jen se svými myšlenkami, s kecy cestujících a obklopen brněnským provozem, tak na konci směny z toho udělám kůlničku na dříví.
Být zavřený v klimatizované kabině a soustředit se na práci. Strašné!
„Jestli si ten zákaz neprosadíš, tak jsi u mě mrtvej Havránek.“
Jsem zvědavá na výsledky studie. Protože každý to má jinak. Mně rádio ruší, jiný ho k soustředění potřebuje. Pochybuji, že v Brně mají pouze řidiče introverty.
Jednou jsem jela z jakési vesnice a řidič kouřil. Přijel pozdě a potřeboval cigáro, neměl čas. Jeho autobus, jeho pravidla, raději ať si zkrouřne, než aby jel celej nervózní.
Jasně, a pokud je alkoholik, ať má radši hladinku, než aby se mu klepaly ruce z absťáku?
Vy budete převlečený Havránek, nebo nějaký jeho zbytečný náměstek, ne? 😀 To není možný, čp tady vypouštíte 😀
Pan Havránek je zklamaný. Z čeho prosím konkrétně? Z toho, že si řidiči nenechají v roce 2024 s.at na hlavu a nenechají že sebe dělat nesvepravne otroky, co si za volantem nemůžou pustit ani rádio? Nebo Z čeho konkrétně je ten člověk zklamaný? Že potřeboval vykázat činnost a přišel s něčím tak nesmyslným, že sklidil akorát oprávněný výsměch? Že není schopen řešit relevantní věci, ale nesmysly a podle toho veřejnost na jeho (ne)práci reaguje? Kdyby měl ten pán alespoň špetku sebereflexe, tak se sebere a dá funkci k dispozici. Ale to on ne, on bude foukat, že jsou lidi zlí… Číst vice »
Tak hlavně, že vyhodili toho studenta – řidiče brigádníka, kterej po nich chtěl podklady na základě kterých tvrdili, že si lidé stěžují na hluk z rádií. A pak můžou skučet, že mají nedostatek řidičů.
To je druhá věc… Asi tam čeká pověstná fronta 🙂
Otrasné niečo. Ten istý problém aj v Bratislave. V civilizovanej krajine je nemysliteľné, aby vodič hromadnej dopravy počas jazdy mal pustené rádio. Z každej strany zle. Je to facka do tváre platiacim cestujúcim, je to odkaz – držte hubu a buďte radi, že sa môžete viezť. Ja som vodič, proletársky káder, kto na mňa môže? Veď aj oblečenie vodičov je otrasné, polovica ako bezdomovci – lebo vodič sa tak dobre cíti. Nech je tak oblečený pri práci na záhrade. Večer je vo vozidle polotma, lebo to vodičovi vadí, polovica predných dverí sa neotvára, veď čo tam po cestujúcich, tí len… Číst vice »
Tolik slov a pritom takova blbost…
„V civilizovanej krajine je nemysliteľné, aby vodič hromadnej dopravy počas jazdy mal pustené rádio.“
Jozko, ty si v civilizovanej krajine zjavne v zivote nebol. Ked som jazdil pre Postbus v Rakusku, radio sa pocuvalo. Ked som jazdil v Nemecku, radio sa pocuvalo. V celej Skandinavii sa radio pocuva. Ak to niekto prezenie tym, ze mu to reve na cely voz, alebo si pusta nejaky vulgarny rap, je rieseny individualne (a bez milosti). Ale nikoho nenapadne sikanovat vsetkych plosne, take napady maju len kdejaki nasi Jozkovia.
V každé zemi je naprosto běžné, že řidiči čehokoli poslouchají radio. Možná na Slovensku na to nemáte, nevím?
Ať si řidič poslouchá co chce, ale tak aby to lidi nemuseli poslouchat s ním. Pan Josef má velkou pravdu.
Pan Josef hlavně lze. Žádný takový zákaz v žádné západní zemi neni
Podle mě má ridič MHD zvýšenou autoritu, svým způsobem jako kapitán lodi. Řidič je tak jediný, kdo se může ve voze chovat „jako ve svém“, což jde ruku v ruce se zodpovědností za drahé vozidlo, cestující a okolí. Cestující jsou pak jen hosté, jejich autorita je přirozeně omezena tím, že jsou v regulovaném prostředí na malém prostoru s jinými lidmi. Pokud se cestujícímu nelíbí žánr hudby, který poslouchá ridič (což je zdá se hlavní jádro stížností v tomto případě), nechť si sám nasadí sluchátka nebo špunty, anebo nechť si počká na další spoj. Snad všechny dopravní podniky dnes umožňují zaslání… Číst vice »
Točení volantem je dělnická profese pro gastarbeitery…
Skvěle jste zparodoval způsob myšlení některých řidičů. Jen mám podezření, jestli to nemyslíte vážně. Ve vaší firmě je pánem kdo, uklízečka, nebo vrátný?
Ten zákaz je absurdní. Já taky při práci poslouchám hudbu. A když cítím, že už mě ruší nebo se nedokážu soustředit, vypnu ji. Jako řidič bych zase nestrpěl hluk ze salonu, kde cestující neustále hlučí, vyřvávají do telefonu, aby překřičeli okolní cestující a navíc hluk z jízdy. O tom, že je někdo schopný si pustit mobil na plné pecky, ani nemluvím. Takoví by měli být vykázáni z přepravy hned. Bohužel je můžu jen upozornit. Ve většině případů poslechnou.
Zrovna včera jsem jel autobusem z Komárova a řidič měl rádio tak akorát. A hrála tam skupina Sha-na-na. 🙂
Kéž by DPMB neřešil každé hovno a pořídil Elektrobusy jako Tábor, je třeba obměňovat vozový park a pořídit třeba MegaTrolejbusy Škoda-Solaris 24M, Tramvaje EVO1 místo T3, další velkokapacitní Tramvaje které by nahradily ČKD, hlavně že prudí řidiče rádiem a sešrotovávaj Anitry-03T. Kdyby se pan Havránek zaměřil třeba na vyřazování a následný nákup od DP Ostrava další Škodovky 03T + nějaká ojetá VariaLF3 včetně typu VarioLF3/2 které by nahradily třeba K3-Parsnova, jsem zvědavý až začne DPO vyřazovat postupně 03T i VariaLF jestli si to DPMB vezme(odkoupí), teď DP Ostrava vyřazují i funglnové trolejbusy SOR TNB 18M a 12M = o tohle… Číst vice »
Fungl novej kloubovej SOR trolejbus, to je ten 15 let starej atyp odstavenej x měsíců po nehodě na pravej předek? 😀
Ten důvod, proč z Prahy neodkoupili 14T, je jednoduchý: pražský DP je neprodával. 😀
Zákaz je zcela správný a měl by být zaveden plošně. Řidiči stejně poslouchají většinou nějaký zasraný komunistický popík a ruší lidii, co si třeba chtějí číst. Ať používají sluchátka (vnější).
Nejsou sluchátka nebezpečnější při řízení než autorádio? Nevím, proto se ptám. Slyšel jste delší dobu v několika posledních letech rádia typu Blaník? Aby sto rádia zaujala dnešní posluchače ve věku okolo 40 let, je většina cz produkce na těchto stanicích pop z 90. let.
Moderní sluchátka v režimu propustnosti (opak aktivního potlačení hluku) už žádné riziko asi nepředstavují.
…a od interpretů, které vyselektoval bolševik. Slušné pozavíral, jiné prosadil.
Samozřejmě by to chtělo určit, jakou stanici mohou míst puštěnou. Doporučoval bych Český rozhlas Brno.
Myslíte tu stanici, co většinu dne přebírá program z Prahy?
Společný regionální program Českého rozhlasu je nejen z Prahy. Jsou tam v nabídce i pořady co vznikly třeba v Ústí nad Labem nebo v Českých Budějovicích.
Každopádně docela sračky. Půl hodiny se tam řeší jestli pustí scénku tu nebo tu. Mezi tím by mohli pustit obě + dvě jiné.
Což je jaksi principem onoho pořadu Humoriáda od 16. do 17. hodiny. A tento pořad je zjevně to jediné, co na ČRo posloucháte.
Prozradil někdo vedení, že brzké ranní nástupy ovlivní řidiče daleko více, než rychlá hudba ?
Mezi hudbou a ranním nástupem je jeden zásadní rozdíl, brzké ranní nástupy jsou nevyhnutelné pokud má MHD fungovat.
Ridici jsou taky nevyhnutelni. A pokud jim bude dement Havránek a jeho nehledí házet klacky pod nohy a dělat z nich nesvepravne otroky, mohou se jim na to s chutí vy… 🙂
Pravidelné brzké ranní nástupy nejsou problémem, pokud řidič chodí přiměřeně včas spát. Kdo nedokáže svůj denní režim přizpůsobit práci, asi by neměl dělat řidiče MHD ani pekaře.
Jako cestující nejsem zvědavý na ten jejich debilní Blaník.
Existují i jiná rádia. Jednou jsem zažil i v kabině autobusu puštěnou klasickou hudbu :-).
Jednou.
Možná 2x – 3x. Dnes ráno to co měl řidič puštěno v kabině byl Radiožurnál.
Že by ten debilní Blaník byl slyšet v celém voze ? Anebo si pravidelně sedate na první sedačky a prudíte ?
Mám lepší zabavit. Hádám se s řidiči, kteří blokují první sedačky.
Když ono se dost blbě řídí, když sedíte na jiné než první sedačce.
Slušní a rozumní cestující nejsou zvědaví na prudérního kaštana jako vy.
Ahoj impulsáci 🤮
Impulsáci = Babišáci
V DPP platí pro řidiče od nepaměti zákaz za jízdy reprodukovat hudbu nebo řeč. A to i při manipulačních jízdách. V Brně asi MHD řídí nějací bývalí kolotočáři.
Pokud zákaz platí. tak nebývá hlavně v brzkých ranních hodinách čas od času dodržován. Přes den jsem sesetkal v Praze s puštěným rádiem jen ve vozech společnosti Arriva.
Zrovna dnes ráno hrál z kabiny řidiče na pražské lince potichu Radiožurnál l
Zrovna dnes ráno hrál v Praze z kabiny řidiče na lince slabě 200 Radiožurnál. Bylo to pro mne na sedačce vedle řidiče milé. Opravdu to bylo porušení zákazu DPP?
Tak právník by asi uměl zakličkovat, pokud by měl toho řidiče hájit. Například by mohl tvrdit, že tu hudbu a řeč nereprodukoval řidič, ale přístroj, a že řidič za jízdy neprovedl žádný úkon, kterým by k té reprodukci aktivně přispěl. On ty předpisy neformuloval žádný génius.
Co to je za blbost u DP Praha žádný zákaz není, navíc nové busy a trolejbusy jsou opět rádiem vybavený a jeho poslech doporučuje i firemní psycholog. Naví kolikrát jsem setkal s tím, že dopravní kontrole vadily spíš sluchátka v uších, než puštěný rádio.
Už v první větě máte lež. Ale samozřejmě je možné, že nějaký firemní psycholog nebo dopravní kontrolor porušování tohoto zákazu toleruje. Krom toho jak v tramvajích tak v autobusech tento zákaz platí pouze za jízdy, na rozdíl od zákazu kouření.
Nevím jestli zákaz poslechu rádia řidiči v Dopravním podniku Praha je nebo není. Vím jen to, že dnes ráno v obou autobusech, DPP kterými jsem jel hrálo rádio. A nebyl to ani jednou Blaník. Jednou Beat a podruhé Signál se zahraničními hity 80tých let.
Proč lzete? To fakt jste tak hloupý, že myslíte, že si lidi nezjistí na 3 kliky pravdu? Žádný takový zakaz neplatí.
Mně tedy vyhledání předpisů D1/2 a D1/3 zabralo více než tři kliknutí a možná jsem nenašel úplně nejaktuálnější verze, ale pokud tedy někdy v posledních deseti letech podle vás bylo reprodukování nové povoleno, tak je zajímavé, že tato změna žádnou publicitu nedostala. Pokud ty předpisy neznáte, tak si v nich dejte fulltextem vyhledat slovo „reprodukovat“. Nebo si rovnou najděte paragrafy nazvané Povinnosti řidiče za jízdy, resp. Povinnosti řidiče během služby.
Myslíte tedy, že tolik řidičů DPP porušuje každé ráno zákaz poslechu rádia? Je to možné. Přitom velmi časté.
Dopravnímu podniku bych doporučil kontaktovat JéZéĎáky z Hoštic, kde mají bohaté zkušenosti s vlivem hudby na dojivost.
Nejsem řidič MHD, jsem obyčejný cestující, ale toto vítězství řidičům DPMB moc přeji. Ametérizmus a nekompetentnost čouhá jako slámy z bot jak ze samotného rozhodnutí o zákazu poslechu, tak ze zdůvodnění tohoto zákazu a snad nejvíce ze zdůvodnění jeho odvolání. Šikanózním způsobem něco populárního s nesmyslným zdůvodněním zakážu a pak jsem zaskočen a zklamán, že se postižení brání a pro obranu si hledají zastánce, tak to je tedy důkaz velkého manažerského neumětelství. Lidi vydržte, držím vám palce.
PS: práci řidičů MHD považuji za natolik obtížnou, že lidem kteří ji vykonávají přeji každé zlepšení jejich pracovních podmínek. Aby vlastní vedení svými šikanózními zásahy tyto podmínky zhoršovalo, to považuji za velkou nehoráznost.
Jenže řidiči obvykle neposlouchají rádio, ale buďto hlásnou troubu Babiše nebo ten druhý normalizační odpad. Uvědomujete si, že veřejnou dopravou cestují také intelektuálně založení lidí, které ten hnus může dost urážet? Zvláštní věcí poslední doby je také to, že řidičovo rádio v autobuse je hlasitější než hlášení zastávek.
Řidič bude poslouchat to, co sám uzná za vhodné. Pokud vám to vadí, tak noste sluchátka nebo mu jednoduše řekněte, aby to rádio ztlumil. Jak pozoruju, vy budete nějaký potížista.
Inteligentní lidé se nevyjadřují o tom co poslouchají jiní lidé jako o hnusu a to ani když to není jejich šálek kávy. Mně zase urážejí nabobové, kteří si myslí, že mají patent na vkus i na rozum.
Jestli oni ten zákaz neudělali na Váš popud, jak, tak čtu tady ty Vaše komentáře. Když jste se vším tak nespokojený, tak co vyzkoušet kolo, nebo jiný alternativní způsob dopravy.
Výběr hudební stanice je osobní věc každého jedince podle jeho vkusu do toho Vám nic není, socialismus se nám nepovedl starší pane, víte?
Na druhou stranu, vyrábět další zplodiny a vozidla do kolon jen proto, že řidič VHD má potřebu poslouchat něco tak nahlas, že to obtěžuje cestující s jiným vkusem, není dobré řešení. Výběr stanice je věcí jedince do té míry, dokud je na poslech od určité úrovně hlasitosti sám. Jo, pokud to víceméně zanikne v ruchu vozidla, nevidím problém. Ostatně, takové kouření také řidiče zklidňovalo; akustický smog ovšem ještě za škodlivý uznán nebyl.
„Nyní se chce proto podnik spojit s brněnským Centrem dopravního výzkumu, a připravit analýzu vlivu poslechu hudby na bezpečnost řízení“
Proč mě hned napadla Pláničkova metoda?
Víc toho vydoji, to je jasné
This is the Plánička-system.
Chtěl bych mít love, co bude stát zpracování této zbytečné analýzy. Na druhou stranu oceňuju vzdělávací okénko při hlášení zastávek, kdy se po oznámení názvu příští zastávky přehraje krátký spot, po kom je ta která ulice pojmenována. Jediná vada – není tomu v hluku moc rozumět.
Celý tento problém i co se týče nehodovosti a málo řidičů má společného jmenovatele a to je absence velkých kabin řidičů.
V Plzni to pochopili že kultura cestujících jde dolů a v Brně furt chtějí mít kontakt cestujících s řidičem. Takže řidič je nervózní protože slyší všechno ze salonu, nemá soukromí, spotřeba na topení a klímu v trolejbusech roste protože se nevytápí uzavřený prostor kabiny….
Hlavně že se teď objednávali 27Tr 32Tr Urbino IV a Sor NS … takže dlouho ke zlepšení nedojde….
Kabina řidiče se nevytápí?
A proto roste spotřeba.
Ne když každou minutu musí někdo lézt předníma dveřmia
Pořád lepší poslouchat hudbu než poslouchání cestujících hovořících přes mobil či hluk nepřispusobivých spoluobčanů.
Hudbu ano, ale… Přílišné hlučení je v přepravních podmínkách také zapovězeno, nebo ne?
Čím jsou zaskočeni? Pokud je to jako jinde, že si poblíž řidiče sedne někdo s telefonem a celou cestu se vykvákává, to bych si taky ohulila rádio. Lidi jsou nesoudný.
Možná by bylo před započetím přeřvávání se lepší dotyčného upozornit, že by se měl ztišit.
Ono by možná stačilo kdyby to rádio nebylo slyšet přes půlku autobusu…
Jistě, ovšem buďme konzistentní. Rádio řidiče řvoucí na celej bus může někoho obtěžovat úplně stejně, jako do mobilu na celej bus řvoucí, nebo hlasitou hudbu si pouštějící spolucestující. Jenže podstata problému ve v tom, že tomu spolucestujícímu málokdo něco řekne, protože by od něj taky klidně mohl dostat přes držku „co si to dovoluje“, zatímco stěžovat si na řidiče je tak snadné.
Řidič může do rozhlasu hlučící napomenout, pokud to tedy ještě nemá zakázáno. 🙂
Takové rádio jsem v brněnské MHD snad nikdy neslyšel. Vy snad ano?
Ale jinak máte pravdu, tak hlasitý zvuk v MHD nemá být. Ani od řidiče, ani od cestujících.
Mamlas co si stěžuje na rádio řidiče nestojí ani za poslech.
Ten Havránek bude dobrý idiot…
Je tomu tak. A hlavně prodejná k… flexibilní.
Ředitel DP je politická funkce, DPMB má rozpočet asi 3,5mld. Každý primátor tam chce mít někoho loajálního, takže když se vystřídá vedení města, často se asi vystřídá i vedení DP. Havránek se už ale drží dlouho, bez ohledu na politickou situaci.
Ředitel DP nemá být politická, ale správně naopak odborná funkce – kde je tomu jinak, tak je to rozhodně špatně!
Navíc nechápu, jak zrovna jmenovaný mohl daný nesmyslný zákaz schválit a ještě nesmyslněji jeho zrušení odůvodňuje, když snad sám občas chodí řídit vozidla MHD, aby problematiku osobně viděl i tzv. z druhé strany.
Pokud je vedení DPMB odporem proti zákazu poslechu rádia řidiči MHD zaskočeno, bylo by asi vhodné zvážit do vedení nové vhodnější kandidáty.
Vedení se nemůže hnout; sedí si na sobě.
A ti, co jsou uprostřed, mají narozeniny.
Klasické Brno, úplně se vytratil původní důvod a to, že to lidi fakt prudilo, jako třeba mě, když si řidič pouštěl hoodně nahlas nějaké pop rádio se všema reklama, kdo to je na to zvědavý. Neříkám, že poslech rádia obecně ruší, ale někdo nemá prostě soudnost a pak to odnese většina, protože jak to selektivně zakázat nebo přimět ty „neklidné“ k věští empatii k cestujícím?
No místo toho aby si město stálo za svým rozhodnutím, tak klasicky vztahuje studii. Brno, město studií 😀
Naprosto upřímně je rádio poslední věcí odrazující mě od využití služeb DPMB a proč po Brně raději jezdím autem. Už jen to, že ve špičce to rádio přes hluk všech lidí okolo neslyšíte, je něco co hovoří samo za sebe. Mnohem více mě odrazující stále nevrácené intervaly MHD na dobu před Covidem (Děkuji ODS), nedostatečně kapacitní vozidla, jejich všeobecnou přeplněnost, neušetřený čas a zvýšené nepohodlí (Stát s lidmi co se na sebe lepí není pro mě), když krom centra není MHD odděleno od IAD, mnozí spolucestující, když se furt neřeší bezďáci, fetky a jiné pochybné existence a hlavně nyní v… Číst vice »
A můžu si k tomu pustit rádio.
Bodejť by Vás odrazovalo, když tím nejezdíte. 😉
Zato jsou okolo ostatní točvolanti, kteří nechali mozek doma, a podle toho „řídí“.
nezapomeňte vy všichni řidiči připsat, že je to omezování svobody, che, pokladní si rádio taky nepouští a takto bych mohl jmenovat desítky profesí, tak proč řidič MHD? může to tu někdo obhájit, prosím?
Mna ako vodica naprosto nezaujima, co moze alebo nemoze pokladni alebo desiatky inych profesii.
Rozdíl je v tom, že pokladní je osoba v přímém styku se zákazníkem, kterážto činnost tvoří hlavní její pracovní náplň.
Mmch. pokud v tom obchodě nějaké rádio hraje (což bývá běžné např. na čerpacích stanicích), pak platí, že i pokladní to rádio při práci poslouchá.
Také dost možná nechtěně. Plus ty nové automatické pokladny, furt melou umělým hlasem dokola totéž. Jenže akustická hygiena ještě nebyla společností úplně přijata jako žádoucí.
Zkuste je vyjmenovat. 😉
Já rádio poslouchám např. v Penny
A koho to zajímá trolle?
Mnoho řetězců má vlastní hudební proud. Nejen Penny, Bille, Kauflandu, OBI, ale i leckde jinde. I mnoho řetězců s módou a restaurací má vlastní hudební stream.
Což mě osobně často žene spíše co nejrychleji pryč. 🙂 Závislost na akustickém smogu… Málo lidí to asi poslouchá pozorně a tedy účelně.
Možná si připadáte vtipný, ale bohužel. 😉
Ty budeš hodně zajistili a zapšklí a neprejicí člověk
Pokladní poslouchají hudbu.
Ano poslouchají. Navíc velmi často nedobrovolně. Psychologové zjistili, že správně vybraná hudba pro zákazníky zvyšuje jejich chuť utrácet.
A přemíra hluku prodlužuje čekání na ušním…
Trefa do černého.
Moc nechápu, jak někoho může vytočit autorádio u řidiče v MHD. Jak nahlas to má puštěné? A jak dlouho asi tak jedete?
Zatímco v nákupních centrech, restauracích a v nejhorším případě restauracích v nákupních centrech – to je jiná liga. Jako zákazník máte možnost pořídit rychle to nejnutnější a vzít nohy na ramena (což také obvykle dělám, samozřejmě až po zaplacení…). Pro zaměstnance není úniku – těch je mi doopravdy líto. A mimochodem, na těch privátních streamech hrají ten samý komunistický hnůj jako na Blaníku a spol.
Prace v takovem kramu v predvanocnim obdobi, to je teprv neco.
Z poslechu tech samych koled a reklam by mi hrablo po hodine, a oni to zvladaji mesic…
Jsou tam i dopravní informace.
Obvykle má pokladní v obchodě k poslechu rádio vybrané nebo na míru dělané od zaměstnavatele. A tak slyší to samé co nakupující.
Pokladní většinou hraje rádio nonstop.
Za pokladní pouští rádio její nadřízení. Zažil jsem letos na jaře v Římě. že pouštěli ve stanicích metra v ranní špičce vždy píseň a promo sdělení místní rozhlasové stanice. Byli to na mě již moc.
To se dá řešit stanovením maximální hlasitosti atp., celoplošný zákaz je něco ve stylu ve veřejné dopravě může docházet k nehodám, zakážeme ji. 😉
Ve veřejné dopravě k nehodám prokazatelně dochází. Zákaz je nadosah.
To mi přijde rozumné. Podobně jako optimální teplota udržovaná topením/chlazením.
„(vedení) Argumentovalo zvyšujícím se počtem nehod zaviněných řidiči “ a kousek dále „(dopravní podnik chce) připravit analýzu vlivu poslechu hudby na bezpečnost řízení.“
Takže ta argumentace nebyla založena na žádných datech, jen na pocitu nějakého managera? Nebo šlo o úplnou výmluvu..?
Ten trapný pokus o výmluvu z toho vyjádření přímo čiší
A co budou analyzovat? Vliv žánrů hudby na zvýšení dojivosti, nebo dochvilnosti 🙃
Je jasně prokázáno, že řidiči, poslouchající trash metal, mají ve všech zastávkách náskok, na opačném konci spektra jsou řidiči, poslouchající vážnou hudbu 🙂
Při klepání řízků neposlouchat Rammstein..nevejdou se pak na pánev 😁
František Koudelka: „Já jsem rozklepával nejtek…“ 😀
Mno. A je vymalovane. Karpatska menezerska skola narazila na prevadzkovu realitu.
Vliv hudebních žánrů na fyziologické funkce… tvl, studie DPMB způsobí revoluci ve světovém showbyznysu- dechovka za volantem zabíjí!!!
Technicky vzdělaní lidé by se neměli moc vyjadřovat k věcem mimo svůj obor. Nerozumí jim. 😉 https://is.muni.cz/th/327391/pedf_b/DP_text.pdf
Nezpochybňuju nějaký vliv, ale pokus DPMB a CDV v této oblasti učinit nějaké nové zjištění. Protože to by opravdu znamenalo nový přístup k regulaci poslechu hudby ve vztahu k bezpečnosti.
To je jen bakalářka….
Analýza vlivu poslechu hudby na nehodovost… 🤦♂️🤪😂 Takže to zakážeme i řidičům IAD? Nebo tam to neplatí / nevadí? 🤪🤦♂️
Tak jezdit s autobusem je přece jenom větší rizoto, zejména pro cestující co si řidiče moc vybrat nemůžou.
Informační panel na vozidle bude ukazovat přehrávanou stanici rádia. Kdo nebude mít zájem o Rádio Jih Cimbálka, počká si na další spoj.
Ale platí. Řidič IAD, který poslouchá rádio, to může napálit do autobusu, jehož řidič rádio neposlouchá.
Pokud by se prokázal negativní vliv poslechu hudby na koncentraci řidičů, tak není možné zakázat poslech jen některým řidičům. Toto je naprosto zřejmé.
No, na jednu stranu tím „obtěžují“ nejvýše sebe a své dobrovolné spolucestující, na druhou při vyšší hlasitosti a zabednění vozu podněcují zvyšování hlasitosti houkání sanitek, což zejména v zástavbě může až ‚rvát uši‘ chodcům, takže bych to nezlehčoval. Mě osobně toto příliš hlasité houkání kvůli „tuc-tuc“ takyřidičům dost vadí.