cargo

Řidiči autobusů Arriva Morava vyhlásili stávkovou pohotovost

Nové autobusy pro Arrivu ve Zlínském kraji. Foto: ArrivaNové autobusy pro Arrivu ve Zlínském kraji. Foto: Arriva

Odboráři tvrdí, že jim chce firma snížit mzdy a prodloužit pracovní dobu.

Zpět na článek
51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KarelF

Vážení páni řidiči a čemu se divíte? Tak běžte dělat jinam. Pokud děláte pro dopravce který podstřeluje ceny, aby ovládl trh tak se pak nedivte tomu co máte mít na výplatní pásce. Jak potrestáte svého zaměstnavatele běžte jinam ve velkém. Navíc jinde vás přijmou i za více peněz. Dopravce pak nesplní k čemu se zavázal a na pokutách to dopravce vyjde dráž než když vám přidá. A sehnat nové řidiče je dnes opravdu problém stejně jako všude jinde nejen v autobusové dopravě.

Karel Kouba

Vaše vlhké sny. Bohužel od reality vzdálené. Nečtěte knížky, zkuste žít v reálném světě.

Leinad

To se dělá stávkovat proti zaměstnavateli, kvůli pracovním otázkám, pracovní době?
Modrogumáci přeci mají problém se zákazníkem zaměstnavatele, a to kvůli tarifu (IDS JMK).

jozífek

Někdo ty úspory krajům a městům zaplatit musí a tak když už není kde brát ,doplatí to řidiči ze svého. Papírově se platy zvýší (s růstem zaručené mzdy ,zrušení superhrubé atd…)ale reálně dopravcům nezbývá než vyškrtat všecko co vyškrtat jde ,aby se dalo vejít do těch podstřelených cen za dopravu .No a tak má šofér na výplatě v lepším případě pořád stejně ,v tom horším ještě méně .Vedení měst a krajů se plácá po ramenou jak dobře to v těch výběrkách vedou a šetří náklady ,ale na že jim to platí řidiči ze svého ,tím už se nechlubí .

Josef Král

Jak u této firmy funguje kolektivní vyjednávání?

Libor

To už snad ani nejde natahovat pracovní dobu…16-ti hodinovky, 6 dnů v týdnu, den volno a to pořád dokola, vzít si den dovolené se rovná trestnému činu a doktor, zubař, osobní věci si musíte vyřídit v pauze, pokud teda zrovna nemáte čekačku v té nejzapadlejší vesnici, kde nefunguje obchod ani hospoda, aby jste se najedli. Záchody jistí příroda i na mnohých autobusových nádražích…a pro peníze to taky snad nikdo dělat nemůže…vhodné pro přivýdělek k penzi a nebo pro bývalé vojáky a policisty s výsluhovou rentou…

Bohdan

Tak jděte jezdit třeba ke kamionům. Tam máte pravidelné přestávky, berete stravné a při silnicích jsou motoresty s jídlem. Linkové autobusy musí jezdit podle potřeb cestujících a ne samoúčelně podle potřeb řidičů.

Pajos

Ne že bych panu Liborovi nevěřil, ale tak jak to popisuje to přece nemůže být v souladu se zákoníkem práce a pokud jsou řídící autobusu tak špatně placení, jak se uvádí, tak je na zamyšlení, jestli má smysl jako řidič autobusu vůbec pracovat a nejít dělat něco jiného. O práci odborů nemluvě, ta je tam asi spíše záporná.

Vlk

To jsou právě tyto soukromé firmy, které si nasmlouvají kšefty za nejnišší peníze na kilometr, aby daný tendr vyhrála a pak už se vlak začíná rozjíždět ! Za provozu se zjišťuje, že jsou náklady vyšší než příjmy a co pak, že ?
To je klasika všech klasik !!!! Firmy potom živoří a nejjednodušší je sáhnout řidičům na platy……..Tohle všechno máme za sebou, proto říkám, NIKDY k těmto firmám nepůjdu ani UKLÍZET !!!

Ludva

A na železnici se hrdě vykročilo naprosto stejnou cestou. Tam je to ještě “ vylepšené “ o to že se ty soutěže vyhrávají se starými ojetými křápy.

Viki

Na Vsetínsku si polepšili oproti tomu,co tam bylo předtím

Karel Kouba

Jak, když ještě nevyjeli. Když něco chcete říkat, tak si zjistěte realitu. Apropo jestli si myslíte, že si polepší platově, tak navštivte svého duševního lékaře.

Viki

Na Vsetínsku si polepšili ve vlacích,o autobusech jsem se nebavil

Petr Novák

I to bych se hádal. Nízkopodlažní český šrot versus vysokopodlažní německý šrot… Já jako cestující bych přece jenom raději tu první možnost.

Karel Kouba

Ale vy humoristo.

Viki

Asi je v paralelním vesmíru ještě jiné Vsetínsko 🤭
Já jsem spokojen jak s vlaky,co jezdí,tak i s přístupem personálu.Jak do Velkých Karlovic,tak do Brumova

DJ TRAIN

ciatocne ano, ale to nie je problem Arivy ( nie som zamestnanec Arivy ani CD) to je problem kraja a vyberka…. nic nebrani kraju specifikovat vozy..platobne podmienky pre vodicov atd atd atd…. ak kraje vypisu z pohodlnosti, alebo tuposti vyberka len cez najnizsiu cenu nie je sa comu divit…. ak su s tym miestny v ZL kraji spokojny OK…. ak nie … nech sa sami seba spytaju ci nie je namieste vyrazit svojich volenych zastupcov z vedenia kraja a nahradit ich kompetentnymi osobami

Petr Novák

Na Slovensku to tak možní funguje, ale v Česku máme jistý úřad, který hodně rád svazuje zadavatelům VŘ ruce a tak specifické VŘ, ve kterém by kraj měl tu drzost určit si platové podmínky řidičů, či konkrétní vozy, by milerád šmahem ruky smetl ze stolu. Snad se na ÚOHS něco změní po nástupu nového šéfa, ale mám obavy, že ne, protože toto myšlení bude zakořeněno mnohem hlouběji ve strukturách toho úřadu.

Leinad

Ve chvíli kdy by zadavatel specifikoval výrobce vozidla, tak se samozřejmě okamžitě ozvou další výrobci vozidel.
Ale když se to nějak popíše (maximální stáří vozidla, klimatizace, objektivní parametry) tak je to naprosto v pořádku. PID má v podmínkách maximální i průměrné stáří vozidel, má podmínky jak má nové vozidlo vypadat
Myšlení se těžko změní, dá se akorát snížit množství rozhodnutí ÚOHS které změní soud. (Rozhodnutí která nejsou napadnutá, asi jsou podle zákona, to vedení ÚOHS nezmění)..

Petr Novák

„Rozhodnutí která nejsou napadnutá, asi jsou podle zákona“
Tak to bych si tvrdit nedovolil. Spíš jen takový zadavatel neměl vůli to tahat dlouhá léta po soudech a raději to vzdal a vyhlásil nové VŘ, aby neměl zbytečné prostoje. Ukázkovým příkladem může být třeba VŘ DPP na regionální autobusy, které UOHS zrušil jen kvůli šířce předních dveří, které objektivně nedokázal splnit jen jediný výrobce. Takové rozhodnutí by u soudu určitě neobstálo, ale DPP autobusy potřeboval a tak to vzdal a vyhlásil nové VŘ podle přání UOHS šité na míru SORu.

Le Kon

Takže by podle tebe bylo lepší jezdit v socialistickém podniku se zastaralými křápy a dojit rozpočet s otřesnými službami jo?

Leinad

A proto ZSSK platí strojvedoucím méně než RegioJet.

Koro

Drzim palce.

Apollo

U arrivy se ničemu nedivím tam se vždy vyjebavalo s personálem počínaje provozem autobusu konceje vlaky.

Miloslav

Ať blbnou….. Řidičů je nyní na trhu dost, když nejsou zájezdy

Miroslav

Tak to bych netvrdil

Apollo

No já vám nevím já znám hodně řidičů co jezdí zajezdovou dopravu nebo jezdí u konkurence a do arrivy by se nevrátil ani za zlatý prase!

Viki

Tak pracovní doba řidiče roztahana na celý den až do večera je dobrá tak pro mladé a bezdětné, kteří si budou na konečné krátit dlouhou chvíli hraním her na mobilu,nebo vhazováním.Potom pro ty s dospělými dětmi, kteří si zdřímnou a odpočinou od manželky.Ale otec od dětí se na toto vykašle,pokud tam nebude nadstandardní plat,což nepredpokladam

Viki

Vhazováním – chatovanim.ach ten slovník v mobilu…

Apollo

Kdyby jen šlo o stání na konečně tak šofér cca na 4 hodiny lehne na pětku a spí ale u arrivy je zvykem že turnusy jsou nastavené tak že šofér se pomalu celý den nezastaví a je rád že si dojde na konečne na záchod… Takže nemá čas ani cumet do toho mobilu

Vlk

Ano, to máte pravdu, ale zapomínáš na jeno Apollo, že dnes je doba, kdy nikdo nikoho nikam NENUTÍ !!! Jestli to někdo za takových podmínek dělá, jeho problém !!! Každý má dnes právo volby !!!

Petr Novák

To možná platilo před Covidem, ale Covid, ve spojení s neschopností naší vlády, bohužel zrušil spoustu pracovních příležitostí a tak jsme zase v situaci, kdy jsou lidé rádi, že vůbec práci mají.

Viki

Jenže podle toho to tak vypadá.ti dobří odejdou.A jaké je právo volby cestujícího, který nastoupí do autobusu a narazí na arogantního idiota,ktery si svou frustraci vybijii na cestujících s vědomím toho,že ho za to nevyhodí?

viki

Kvalitní řidiči nejsou a nebudou.
Pokud má řidič vystupování, nemá místo zubů černé uhlíky a jezdí defenzivně, tak takový sežene místo vždy.

Vlk

Nebudou, protože je nemá kdo vychovat !
Dnes ty firmy potřebují KVANTITU, ne kvalitu !
Pro firmy je důležité, aby za volantem někdo seděl. Jestli má znalosti, praxi, zkušenosti, tak to dnes nikoho nezajímá !

DJ TRAIN

Netusim preco Vam davaju Miroslav minuska…. ridicu je vyrazne viac… pokles cestujucich je dlhodoby…vela z cestujucich sa nevrati spat do obehu… turisticky ruch a navazne sluzby su zdevastovane….. na CD si vacsina personalu toto zjavne uvedomuje ( nie som zamestnanec CD) u bus dopravcov sme sa este ani nezobudili, ze situacia je a dlhodobo bude ina – vyjednavacia pozicia je a bude inde a za kazdeho cestujuceho u tohto psycho sialenstva , ktory zostane v hromadnej doprave, alebo sa ku nej vrati treba byt vdacny…. straty v sektore dopravy si sialene a budu sa prehlbovat…. neexistuje ziadna profesia, ktora coronou… Číst vice »

Vlk

Jenomže většina řidičů ze zájezdovky Vám jezdit městskou nebo příměstskou dopravu nepůjde !!! Proto právě jezdí zájezdovku !!!
Ale to pochopíte, až za tím volantem skončíte také a budete mít letitou praxi, pak pochopíte tyto moje věty !

V.N.

Ale kde máte ty řidiče, kteří jezdí zájezdy ? Máte je v turistických oblastech, hlavně v Praze. A půjde Vám nějaký propuštěný řidič na Moravu ? Nepůjde , co by tam dělal.

Leinad

Pražan nepůjde, ale v Praze taky jezdí Moravani kteří vídají rodinu párkrát do roka. Takoví jsou zvyklí na pražské platy, ale místo poblíž domova by byla lákavá nabídka.

Novotny

Fandim ridicum a odborarum. Proc to vedeni svadi na Covid? To je uz takovy nesvar v posledni dobe. A vedeni si prodluzovat svou pracovni dobu asi nebude a sve platy snizovat urcite nehodla, to spis naopak.

Viki

Nojo,vyhráli kus koláče ve zlínském kraji,tak toto je asi důsledek vítězné nabídky.Koronavir na to nemá vliv, protože dostávají zaplaceno od kraje smluvní částku a tržbu odevzdávají kraji.

noerf

Kolektivní vyjednávání přináší různé věci. Záleží na tom, jaké jsou reálné možnosti dopravce a ochota řidičů. Naopak si myslím, že část řidičů by určitou časovou flexibilitu uvítalo i vzhledem k tomu, že dnes spousta firem funguje sedm dní v týdnu.

Viki

To je jasné, každý řídiç má své představy a limit,kam je ochotný jít,ale na peníze si nikdo dobrovolně nenechá sáhnout.Pripada mně,že podstřelili cenu a teď se škrábou na zadku.
No jasně,že kdybych já jako řidič měl někde na konečné čumakovat dvě,tři hodiny a pak se k rodině s dětmi vracet večer s normálním časovým fondem,to bych určitě nedál!

Cestovatel

Mizerie ve Zl kraji bude pokračovat? Někdo tady psal, že se vyměnilo vedení tak jsme zvědaví jak dohlídne na fungování a plnění závazků přepravců.

Miroslav

Ano to bude, po novém roce se teprve uvidí ty zmatky. Co se týče vztahu zaměstnanců a dopravců tak není vše tak růžové jak dopravci šíří.

Apollo

Ve Zlíně budou s láskou vzpomínat na zemka… Stačí mi co se děje teď ve Valaskych Klobukach… Tam řidiči jezdí s většina srotama než teď a vedení se tam není taky každou chvíli

Cestovatel

Co se děje v Klobúkách ve Zlíně nikoho nezajímat nebude.

Dom

Jezdí srotama proto, ze jeste neplati nove smlouvy, kde e podminene průměrné stari vozidel. Takže klid, na Zemka tu opravdu nikdo vzpomínat nebude.

Frantík

Staré vedení vyhlásilo soutěž na název nové čipové karty (odměnou čtvrtletní jízdenka), vyhrál to název „IDoZKa“, a nové vedení se rozhodlo pro název „Zetka“. Jenom příklad jak to funguje.

Petr Novák

Kdyby nové vedení tu čipovku komplet zrušilo, udělalo by mnohem líp. Nechápu, jak může někdo v roce 2020 vytvářet nový IDS na bázi jednoúčelové karty, která jenom dál zkomplikuje lidem život, místo, aby to navázali na bezkontaktní platební karty, kterou má dneska skoro každý alespoň jednu a ušetřili by milióny krajskému rozpočtu.

Cestovatel

Přesně tak, nové si vždy hraje na to jak tomu rozumí a předchozí dělalo vše špatně a sami budou stejní balíci.