Řidič vydal školnímu výletu špatné jízdenky, revizor chtěl po každém 1000 korun. Konflikt musela řešit policie

Policie zasahuje při konfliktu mezi studenty a revizorem během školního výletu ke Slapské přehradě. Zdroj: Události ČTPolicie zasahuje při konfliktu mezi studenty a revizorem během školního výletu ke Slapské přehradě. Zdroj: Události ČT

Podle vedení kraje byla chyba na straně řidiče a vůči dopravci teď bude uplatňovat sankce.

Odebírat
Upozornit na
guest
583 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
XXyy

Jako řešit to tímto způsobem kvůli pěti korunám, to snad ani nekomentovat. Hlavně že kraj investuje stále do propagace cestování VHD, ale já říkám, než zažívat toto lepší jezdit autem a na tu jejich VHD se v…..T

Honza

Konflikt nejspíš vznikl na tom, že revizor chtěl zaplatit okamžitě, což byl samozřejmě problém. Určitě se na to dopředu chystal s vidinou tučného úlovku. Takový revizor je u mě hyena. A pro ty, kteří si vystačí s vysvětlením, že na to má právo: jistě, má, stejně tak jako bonzáci měli taky právo na odměnu. Navíc, Arriva sama jde tomu naproti, když zaměstnává řidiče, kteří ani neumějí česky. Z toho to nejspíš celé vzniklo.

Jakub

Od revizora je to velmi trapny postup. Kvuli 5 korunam zamestna policii

Zuza

Totéž se mi stalo s nečeským řidičem Arriva, který vydal špatně lístek. V metru mi chtěli dát revizoři pokutu. Trvala jsem na zápisu a šla řešit na DP. Tam mě poslali přímo do Arrivy, kde jsem jednala s šéfem dispečinku. Po hodně dlouhé době údajného vyšetřování si řidič nic nepamatoval, Arriva to skrečovala a nic jsem platit nemusela. Ale chtělo to mou buldočí vůli…

Jiří

Zajímalo by mě co jim přesně řekla učitelka,jestli jim řekla že jsi mají koupit lístek za 15 Kč, tak tu pokutou má zaplatit ona. Dále jako řidiče by mě to nezajímalo.

Lukino

Já kdysi dostal pokutu za to, že mi dal řidič omylem studentské jízdné místo plného. Měl jsem nahranou trasu v kartě, takže jsem jen řekl, kam chci a on tam do toho hodil studentské. Já si to ani nezkontroloval a zrovna přišla kontrola. Když jsem po vystoupení revizorovi říkal, že proč si to nejde domluvit s řidičem, že já chtěl plné a minimálně by ho měl upozornit ať si na to dává pozor příště, tak na mě chtěl ještě zavolat policajty. Tak jsem mu řekl nashledanou, pokutu zaplatil a od té doby jsem autobusem nejel.

J.Š.Hájek

Postoj revizora zcela chápu, za tento tučný „úlovek“ jistě přišla odměna… 😁😁😁

Xxx

Kterýho vola napadlo kontrolovat školní výlet 🙄

Ivo

Výlety mají nějakou výjimku? Zvlášť když si to řeší každý zvlášť a možná ani nesedí pohromadě?

Marek

Ukládání hromadných pokut v případě školní výpravy žáků studentů vedených pedagogem je NEPŘÍPUSTNÉ, něco takového vůbec nepřipadá do úvahy, organizator dopravy který takové pokuty uloží a bude na nich trvat se vystavuje riziku tvrdého postihu.

hans4545

Nechci se zastavat ani jedne strany.Chybu udelali obe strany. Organizator skolniho vyletu na strankach PID overit cenu listku a to sdelit studentum a ridic by mel vedet podle cilove zastavky ktere je to pasmo.
Alespon u nas to funguje tak, ldyz mi reknu vystupni zastavku tak automaticky po zadani vyjede spravmy listek

Sara

Revizori!!!! Dufam, ze sa citia stastni, ze pokazili vylet mladym ludom, zivot vodicovi autobusu a to vsetko kvoli 5 korunam. Zasah policie kvoli 5 korunam????

Ivo

Nikdo život nikomu nepokazil, není to kvůli 5 korunám, a s řidičem autobusu který nespolupracuje se to asi řešit nedalo, v článku to vše je

Milan

Jediný problém jsou pražští revizoři. Řidič udělal chybu. Magor revizor volá policajty a zdržuje celou třídu půl hodiny. To si to nemohl vyříkat s řidičem sám?

Filip

V první řadě, když pořádám školní výlet, tak si vyřídím jízdenku předem pro všechny. Není jedinej důvod zatěžovat řidiče jednotlivými nákupy jízdenek a zdržovat tak všechny ostatní cestující.

Štefan

Kupovat jízdenky hromadně předem nelze. Dopravce hromadnou jízdenku jednak nevydává, ani nevrací případné nevyužité jízdné (například nemocných žáků). Nadto, posláním školy dle zřizovací listiny ani Vámi popsaná činnost vůbec není. Škola proto postupuje způsobem u dopravce obvyklým. Tj. nákup jednotlivých jízdenek u řidiče přímo žáky.

Mimopražský

Tyhle školní výpravy jsou noční můrou každého řidiče na kase, zvlášť pokud jde o lidi tímto druhem cestování nepolíbené. Hledání lítaček, studentských průkazů jako prokázání nároku na zlevněné jízdné, fujtajbl. Zpoždění 5 minut je hned. Odbavení jednoho cestujícího nemá překročit dobu 5 s.

Vít Jůza

V PIDu se mají jen cvakat předem zakoupené jízdenky, prodej u řidiče je oficiálně v zapražských autobusech jen doplňková možnost.

Marek

Vámi popisovaný zpusob je NESPRÁVNÝ, doprava v takovéto podobě je NEVHODNÁ pro školní výlety a vypravy, žák/student během školní výuky což je i školní akce/vylet NESMÍ být vystaven riziku vysoké sankce. Takový postup by mohl tvrdě narazit u minsterstva dopravy potažmo u ministerstva školství.

Frantík

Já nevím, ale to PID nepočítá s hromadnou přepravou skupin? Školní výlety jsou asi nejčastější, ale snad proti tomu má nějaká opatření (třeba kapacitní), ne „každý sám za sebe“.

Štefan

Proč by do toho učitel měl jít? Nikdo mu například nevrátí nevyužité jízdné. A to se mu určitě jeden nebo více žáků nedostaví. Nebo se výlet zruší z nějakého důvodu. Například v případě výstrahy meteorologů. Kdo učiteli zaplatí tu organizační práci? Nikdo? Aha!

Petr

Za 5,- pokuta 1000,-? Neni to tak trochu lichva s posvecenim mesta/statu? 19800% navic? Nebylo by vhodne prehodnotit tyto vydridusske pokuty a dat misto toho treba 20nasobek vznikle „skody“?

Petr Křístek

Problém je že se jízdenka bez vhodného pasma neuznává. Takže jede vlastně bez jízdenky. A 1000 Kč za černého pasažéra je ok. Ale že řidiči vydávají jízdenky občas chybně taky vím. Proto jsou kontroly všeho. Bohužel dokud lidi nebudou 100% tak budou kontroly. A tím pádem pokuty . Prvním černým pasažérem a první špatně vydanou jízdenkou si o to lidi řekli.

Pája

Tohle je blbost na Ntou. Nikdy nebude žádný člověk na světě dokonalý. To tak prostě je. A pokud má člověk řídit autobus, tak to klidně může dopadnout jako u Nažidel. Drobný omyl při prodeji jízdenky je oproti tomu sotva k pousmání.

HonzaEM

Rozhodující je, jestli je nebo není jízdenka platná, nezáleží za kolik peněz je.

Jane

Každý cestující si má zkontrolovat jízdenku.. i řidič autobusu je jenom člověk a může udělat chybu.. na každý výlet se dnes můžete připravit . Každý kraj má své stránku IDS . Mapy, odkud kam platí jaké pásmo, kde už se lomí kraje, kde jsou ještě přesahy jízdenek, a taky tarify . A kdo tomu nerozumí tak jsou informační telefonní linky, kde vám poradí.. Přece není problém, aby si pedagogický doprovod učitel či učitelka dopředu nastudovali nějaké informace.. ale proč by to ten pedagogiický dozor děla,l přece si nebudou přidělávat práci.. A taky nevíme vyjádření řidiče, jaké on dostal informace od… Číst vice »

hroch.obojzivelny

Pokud by si koupili nesprávnou jízdenku o své vůli někde ve stánku a pak se s ní propašovali do autobusu, tak bych tohle vysvětlení bral. Ale v žádném případě ne v situaci, kdy platím jízdné řidiči za konkrétní cestu. V tom případě je on v roli poskytovatele odborné péče a pokud mi žádanou službu (prodej jízdenky) poskytne špatně, jde to k jeho tíži. Dále viz NOZ.

Štefan

Pane Jane , dovolím si s Vámi nesouhlasit. Dopravce je odborná firma a jako poskytovatel služeb musí odbavit cestující s náležitou odbornou péčí. Tím spíše dopravce, který linku provozuje denně. To se vůbec nedá srovnávat s povinnostmi a znalostmi cestujícího, který linku použije nahodile a jednorázově. Nebo snad chcete, aby cestující „složitější dotazy k vyhledání nejlepšího jízdného směřovali výhradně e-mailem“ na dopravce? Tak to totiž např. IDS JMK má v rubrice „kontakt a info“ napsáno v instrukci pro cestující, a cituji dále: „Obvykle na dotazy odpovídáme do 7 pracovních dnů, v ojedinělých případech může odpověď trvat i déle“.

Anonymus

Tyhle ids jmk komunikace vubec nefunguji. Ani regionalni dopravci vetsinou vubec nereafuji dobre. A crlostatni maki naucenou totalni ignoraci cestujicich, je cestujici nezajima

Z. Lapil

No počkejte- řeknu, kam jedu, a prodejce se postará. Rohlík taky nebudu kontrolovat, jestli není uvnitř plesnivej. A řidič chybu přiznal.
Mezi námi- já jsem dost zkušený cestovatel, a pražská pásma P a 0 jsem nepochopil. Ve východních Čechách zase uvádějí platbu kartou levnější, ale nepisou, že se jedná o nějakou jejich kartu, ne o kartu bankovní.
Takže “ informujte se předem“ v praxi znamená něco jako „staňte se pravnikem“.

Vít Jůza

Na jaké karty je to v IREDu levnější se mi podařilo na internetu během půlhodiny snadno zjistit ….

Marek

Mělo by seto natočit volné pokračování filmu Anděl na horách apod. V současných kulisách. Vznikl i zaklad uvažované divadelní hry s názvem „Revizor čumí na televizor“ kde sese unavení revizori sscházejí a vyprávějí si navzajem zážitky ze šichty. A pak společně čumí na bednu.

Jiří

No jo Arriva, že mě to nepřekvapuje, naprosto úžasná společnost. Zkušenosti mám tedy z vlaky, kdy poprvé kvůli tomu, že jsem odmítal zaplatit podruhé jízdenku zastavili vlak, po druhé jsem byl obviněn z podvodného jednání vůči Arrivě a potřetí mi bylo vyhrožováno policejním zásahem. Pokaždé proto, že používám jízdenku PID, ze které zřejmě mají prd.

Montano

arriva je totiž DB dceřinný podnik a tak mají vlastní „sudeťácké“ ceny jízdného

Marek

Číslo linky? Měli zaplaceno kam? Směr jizdy? Chytil je kde? Ať se lidi trochu poučí

Honza V.

Ještě jméno gymnázia, jméno třídní učitelky a jméno revizora, aby byl příběh kompletní. Ale takové drby jsou jen premium pro zasvěcené. Takhle je větší prostor pro fantazii.

Ivo

Stačí se podívat na reportáž, je tam co to je za školu a lze dovodit i čím na ty Slapy jeli, pak ale je otázka k čemu je dobré to vědět

Miroslav

Podle fotky poznávám křižovatku u zastávky Slapy, Na Polesí.
Takže nejspíš to byla linka 390.
Jízdenka na 3 pásma s kuponem na Prahu poloviční za 15 Kč končí ve Štěchovicích.
Na Slapy je s kuponem na Prahu potřeba jízdenka na 4 pásma , poloviční je 20 Kč.

kulich

A to mi přijde divné, že by šofér nevěděl, že to končí pod kopcem. Jsem původně myslel že se tam někde pásma mění u přehrady, ale až za Rabyni je to furt čtvrté.

Kouba

Firem pro PID jezdí x a ne každá to má tak, že mají šoféři „své“ trasy. Někde jedou každý den něco jiného a to se to pak pamatuje hůře. 1-2 do roka se mi v té naší díře stane, že po mně řidič chce pár stanic navigovat, že tu nejezdí často a nechce se mu chytnout navigace (máme tu špatný signál). Takže nějaká pásma.. Tím je nehájím, můžou si to tam naťukat, ale zrovna při odjezdu z Prahy, kdy při větším počtu pasažérů naberou zpoždění už v první stanici, protože prodej jízdenek chvíli trvá, se takovému opomenutí a chybě nedivím,… Číst vice »

Xim Durdil

A pro ty co neví, proč revizák neustoupil. Revizák dostane z každé udělené pokuty nějaké money, takže pokud chytne 20 cápků se špatným lupenem má bohatý bonus.

Marek

Ve finale by křičel že taky musí něco jíst a platit nájem

Hans1979

😂

Ivo

Pro ty co neví – Stačí se podívat na reportáž, je tam uvedeno že pokuty nikdo platit nemusí

Petr

V ČR prostě nelze zavést pípání karty nebo mobilu na čtečku při nástupu a výstupu, prostě ne.
Turnikety s rychlým průchodem bez jakýchkoliv zdržení.
My budeme řešit revizory.
Karty ve světě:
Oyster
Suica
Octopus
Atd.

Martin

ODISKA

Vencereos

Tak pokud vím, tohle v Ostravě funguje už několik let…

Jméno.m

I v té Ostravě ovšem existují excesy, kdy revizoři i asistenti zablokují terminály příliš brzy.

Pavel Studeny

Máte pravdu. Už to tam funguje dlouho a je to super. V Praze to zavedli až nedávno.
Jinak asistenti přepravy mi ochotně vysvětlili jak mám kromě sebe na kartu připsat i dítě.
Revizor
jsou taky v pohodě. Až vystoupíte tak si odpipnete. Nemusíte řešit nějaká pásma.
Stačí když máte napipnutou jízdenku.

hroch.obojzivelny

A když zapomenu pípnout při výstupu, tak platím jízdu až na konečnou, nebo za všechny budoucí jízdy daného vozu, než ho dohoním a „odhlásím se“?

Miri

Tuším, že se to uzavře jako jednotlivá 60minutová.

janina

janina

Jan Sova

Otázkou zůstává, proč krajští koordinátoři neumí skupinové jízdenky nabídnout vzdáleně? A šofér to musí bouchat do strojku….

Filip

Samozřejmě že to umí, jen by pořadatelé výletu museli používat hlavu

Štefan

Jakou výhodu má hromadná jízdenka, když nevyužité jízdné dopravce nevrací? Nedostaví se jeden nebo více žáků a vznikne škoda. Kdo ji učiteli zaplatí? Žák, který onemocněl? To určitě nezaplatí. Taková jízdenka tedy nedává smysl. Stejně tak nedává smysl ani jízdenka jednotlivá koupená v předprodeji, pokud ten počet zón žák běžně nevyužívá. Také se nevyužité jízdné nevrací. Nejlepší je tedy nákup u řidiče, případně v mobilní aplikaci až těsně před jízdou (což ovšem s celou třídou by učitel rozhodně nepodstupoval).

Alex

pořád tu píšete dokola, že se nevyužité jízdné nevrací. Asi to pro Vás bude překvapení, ale VRACÍ.

Štefan

Pokud tu hromadnou jízdenku nelze operativně pořídit 5 minut před nástupem do vozu, tak je to bezpředmětná nepraktická rada. Například proto, že případné nevyužité jízdné dopravce nevrací.

Peet

Klasika, místo zlepšování služeb cestujícím nárůst buzerace. Je to všude stejné

vzdyprichuti666

Zdravím,nyní bydlim v Karviné kde se nastupuje pouze předními dveřmi a revizora jsem za celých 8 let co tam bydlím potkal jenom jednou. A když tam jsou,tak ne kvůli cestujícím ale kvůli řidičům. Jinak v Olomouci,odkud pocházím,se nastupuje všemi dveřmi.
Pro mě je lepší nastupovat předními dveřmi a nemuset se dohadovat s Voly revizory!!!!!

Mirlav

A tady se diskutuje případ kde se nastupuje předními dveřmi. ale revizor stejně kontroluje cestující.

Petr

Oni ti revizoři zase tak častí nejsou. Jestli v metru potkám revizora tak 5x do roka (z toho jednou mě i kontroluje), v povrchové dopravě 2x tak v příměstské jsem za celé roky viděl revizory 2x, jednou v 337 nastoupili v Praze a zajímali je výhradně lidi, co přistupujou v Praze (kde se nemusí kolem průvodčího-řidiče), lidi, co už v autobude seděli je vůběc nezajímali a jednou v Benešově teda opravdu kontrolovali, nastoupili u lidlu a vystupovali na autobusáku, nikoho nenačapali, to byla za roky jediná kontrola, co jsem zažil (podobné to to s revizory u vlaků, kde častější jsou… Číst vice »

Frantík

Tak pokud jedete do Prahy z regionu, i to se může stát…

Frend

A přitom stačil lidský přístup. Když je polovina autobusu se špatnou jízdenkou, tak to asi nebudou černí pasažéři, ale chyba bude v systému. Takže revizor měl nechat řidiče vydat správné jízdenky a jen udělat s řidičem o tom zápis, který by řidiče vedl k přeškolení. Na co policie boha?

stanislav.kovar

Naprostý souhlas ⭐
Zastavený autobus, všichni otráveni, pokažený výlet, výjezd policie … atd … to jsou další náklady.

RHood

Máte naprostou pravdu. Otázka zní, kolik procent z vybrané pokuty je provize pro revizora. Peníze mu v tomto případě zatemnily mozek a racionálné smýšlení. Revizorský mamon.

Jane

Takhle to vůbec nefunguje revizor nemá žádnou provizi. Otázka je proč si cestující nezkontroluje jízdenku. Dnes se můžete na každý výlet připravit podívat se na IDS všude jsou mapy a tarify na internetových stránkách, dále jsou informační telefonní linky. Tam si také všechno dopředu můžete zjistit. Pak si podle toho najdete jízdenku a cenu za kterou pojedete. Každý má dnes internet v mobilu.. takže No problém
.Otázka je jaké informace dala ta skupina řidiči .Já bych neházela vinu jen na řidiče.

Lukar

Na tý jízdence to nevidíte na první pohled, to bejvávalo.
U PIDu (což je i tenhle případ) tam dneska je čas nástupu a pak X pásem + doba platnosti v Praze. Já jet na výlet kam to neznám tak taky zaplatím co po mě chce a kolik to je pásem neřeším.

A. Mikulka

Vy jste revozorka nebo autobusačka?

hroch.obojzivelny

Mamon v tom nemusí hrát vůbec roli. Profese revizora prostě přitahuje určitý typ lidí. Navíc je to práce na spodním konci žebříčku, takže z toho daného typu lidí v ní skončí ti, kteří se neuchytili v jiné profesi, která je platově či prestiží o něco výše.

Jirka

Protože než hledat řešení problému, hodíme to na policii. A když se to někomu nebude líbit, můžou za to policajti. Jak prosté….

Olda

To by si nesměli revizoři hodnit ego. Spousta z nich se chovají jako hyeny. Pamatuji, že pravidělně jezdívala revizorka vždy, když dětem skončila platnost 1/4 letní jízdenky. Prostě kdo si to má hldíat…..stane se, že rodič nebo dítě zapomene. A hned tobylo za litr. A nepomohlo ani dodatečné zakoupení jízdenky s tím datem kontroly. Prostě DP o nic nepřišel, je rodiče…..A podobných případů mám víc…..holt jsou to hyeny. A prošč? Protože mají za každého černého pasažéra prémie…….tak proč bych dítě neoflastroval.

Petr

Než ještě byly jízdenky s kouzavou dobou platnosti tak největší nájezdy revizorů byly pochopitelně mezi pátým a sedmým. Pak celý měsíc nic. Dodnes si všimněte, že nejvíc revizorů je vidět na přelomu měsíce, i když jízdenky od posledního dne předchozího do třetího dne následujícího měsíce patří už léta minulosti a normální člověk má platnost jízdenky prakticky kdykoliv.
Zase tyhle kupony se daly koupit a dodatečně jima prokázat, nikde tam totiž nebylo zmíněné datum nákupu (byly to takové známky na které se ručně vpisovalo číslo legotimace).

Robert Pražák

Policii zřejmě zavolal revizor, asi se „černí“ pasažéři odmítli legitimovat (což chápu). Takže policajti přijet museli.

David

Ano lidský přístup, ale revizora snad ani normální člověk dělat nemůže. Stačí nějaký zádrhel, třeba se aplikace lítačka pomalu otevírá a revizor hned začne být agresivní. Nebo jsem byl svědkem toho, jak si kousek od Vyšehradu došel těsně před zastávkou v tramvaji vyžádat ještě jednou jízdní doklad jedné paní, protože si pamatoval, že jí za chvilku skončí platnost jízdenky. Revizoři jsou jen o špetku lepší než exekutoři.

Filip

Nechtějte od revizorů lidský přístup, neví vůbec co to je…

Marek

Vůbec si nedokážu představit dělat takovouhle práci. Někteří revizori jsou ale i slušní a usměvaví. Načež chyceny cernoch propadá nepříčetnosti hysterii apod.

Stanislav Rejn

K auto nehodě až od 100000kč ale k revizorovi přijede policie k vůli pár kč.

mike

Tak školení k jízdnému jsem za 8 let,co jezdím příměstskou dopravu pro ROPID,nezažil ani jednou.Jsou vesnice,kdy je mezi nimi 14 minut,ale 3 pásma,takže ne 20,ale 30 Kč.A někdy si to prostě neuvědomíte.Super je,když mám vydat jízdenku na přestup,když tu přestupní linku neznám,nevím časy a pásma,ve strojku ji nemám abych to hledal v telefonu,tak budu mít obří zpoždění.Cestujici ví kolik to stojí,ale někteří to neřeknou,protože čekají zda to nebudou mít levnější i za cenu chybné jízdenky.Duchodci zásadně neukazují občanky s když ji po nich chcete,ještě jsou sprostí a drzý.Ne tedy všichni,ale pár se jich najde.Onehdy jsem OP po jednom chtěl a… Číst vice »

Franta

Problém bývá v tom, že nyní autobusy často řídí ukrajinci – tedy řidiči, kteří jsou na trasách noví a sami se v cenách nevyznají, narozdíl od původních řidičů, kteří trasy jezdili leta a ceny a pásma (v případě dnešních častých změn cen) znali z hlavy, takže snadno udělají chybu – osobní zkušenost. Což může být i tento případ. Podle mě by řešením bylo, aby řidič studentům vydal znovu již zprávné jízdenky, když cestující udělali vše zprávně, ale to by revizor přišel o „úlovek“ tak na to nepřistoupí. Navíc mi připadne, že v autojusech mají divné počítače, když nejsou jasně schopné… Číst vice »

Petr

Tohle je právě největší průšvih. Strojek dokáže ukázat cenu v rámci linky (aspoň v PID). Ale horší je to s různými doplatky nebo pokud člověk chce pokračovat (už 25 na jednu jízdenku a pořád to neni ono). A vůbec nemluvim o dětech, kde je to s tarifem opravdu složité (do 10, do 15, do 26, studenti… jinak v praze, jinak venku). Takto jsem několikrát potřeboval jízdenku za 40 i když na konečnou stačila za 20 nebo snad 15, ale potřeboval jsem jet dál. Tak jsem to u jednoho ukrajince vyřešil procvaknutím svojí u druhého který mi ukazoval, že na tom… Číst vice »

HonzaEM

No to je toho, tak měli všem vydat ještě jedny jízdenky, na to další pásmo a nedělat z toho zbytečné haló.

Core

Dost mě zarazilo, když nám řidič vysvětloval, že při cestě ze SčK do Prahy musíme mít na hranici Prahy aktivovanou druhou jízdenku a dokonce ji chtěl vidět aktivovanou už při nástupu v SčK.
Nejenže je to blbost, ale navíc aktivovat si ji ještě v SčK způsobí, že v Praze bude platit tak pět minut.

Řidiči by měli mít aspoň základní ponětí o tarifu. Jak je to doopravdy jsem pak vyčetl studiem stránek integrovaného systému. Smutné.

kubisek

to je všude, nejen v PID. Jedu ze Slanýho (PID) do Litoměřic (DÚK) linkou 650. Mám jízdenku z DÚKappky, byla pro mě výhodnější, neb jsem jel pak ještě 2 zastávky vlakem. Řidič se se mnou tvrdošijně hádal, že jsem v PID, musím jet na PID. Zabral až nejjednodušší argument – „prodala mi to vaše aplikace“.

kevin

Pásma, kilometry, věk…prase aby se v těch systémech vyznalo. Znamý zaplatil radeji tu dražší, když si nebyl jistý a stejně dostal pokutu, protože to bylo špatné pásmo a člověk by řekl, že když je to dražší, že to bude OK. Člověk, aby se bál jezdit MHD..

Roman

Se divím že nedostal po tlamě pan revizor.

Jan

Asi tomu nerozumím – řidič omylem vydal chybné jizdenky. Studenti zaplatili méně, ale nepodváděli, stejně jako řidič. Vznikla neúmyslná „škoda“ = počet studentů × 5 Kč. Nechápu, proč se řeší pokuta á 1000Kč/student. Nemá to logiku. Ta pokuta je primárně za úmyslnou jízdu bez jízdenky. Ok, studenti ji platit nebudou, ale proč by ji měl platit řidič, potažmo dopravce, to fakt nechápu.

babilon

Kolik mají revizoři z pokut? 20 %? Tak si spočtěte 20 % z 30000 a hned to bude dávat smysl.

Štěpán Haltuch

Revizoři jsou hrozný lidí. Měl jsem kamarádav pohodě kluk, pak začal dělat revizora a úplně ho to změnilo na debila

Petr

Měl jsem kamaráda v pohodě, dal se k policajtům, občas chodí s revizory (jsou to prý ty nejhorší šichty) a pořád je v pohodě. Mě teda až zpětně došlo, že to byl on, kdo říkal revizorům, že tenhle to má v pořádku (revizoři už na mě šli a pak si to rozmysleli). Samozřejmě že to mám v pořádku.
Prostě záleží na konkrétním člověku.

sasa

Tohle mohli vyřešit jako lidi, místo toho udělaji kovbojku… revizor asi dulezitej jak …

Bobo

Většina řidičů autobusů neumí ani vytvořit skupinovou jízdenku na jeden papírek, takže otrocky každý lístek tisknou třeba 20x a o to déle to všechno trvá. To, že jim to nacvakal do jiného pásma, nebude úplná náhoda a určitě se nějaká minela řidiči stala i dřív. Cestující měli smůlu, že se potkali s ještě větším tydýtem toho dne – revizorem…

JanP

Multilístek je v PID zakázán

Pezos

Vivat ekologie!

Mirlav

Přesto jsem ten multilístek nedávno ve Štěchovicích dostal, takže bych též platil 1000 korun pokutu za každého..

Petr

V PID neexistuje (pokud vím), v SID se občas nějakému řidiči povedl třeba „Hromadný lístek pro 5“ ale taky jsem měl pocit, že to radši dělali odděleně.
Ale jedna věc je zadání jede 20 lidí (aby strojek vytisknul 20 lístků) a druhá věc je nutnost dvacetkrát vyťukávat jeden lístek. To jsem někdy viděl v Čestlicích, kdy nastupovala skupinka cca 20 lidí, pltili hromadně, ale řidič to zadával jedno po druhém.

Miroslav

V PID se vydávat multylístek nesmí, ale přesto to někteří řidiči z neznalosti občas vydají.
Takový doklad je neplatný a zejména u přestupu vám ho nikdo neuzná.

Ráďa

Dovolím si k tématu „multilístek“ trošku poreferovat: Existoval tzv. multilístek zkrácený a multilístek úplný (takhle to bylo svého času označeno v pokladně USV). Multilístek zkrácený fungoval skutečně spíše pouze jako účtenka, vytiskl se výpis několika jízdenek, kde 1 jízdenku představoval 1 řádek s typem jízdenky a cenou. Ničím dalším, tj. žádnou časovou platností, žádnou pásmovou platností, zkrátka s žádným doplňujícím údajem, které na jízdence být musí. Multilístek úplný byla funkce, která pouze umožňovala jedním kliknutím vydat více jízdenek najednou (i různých druhů, lze zvolit nevím třeba 5x plnocenná, 2x zlevněná, 4x celodenní, odkliknout a postupně za sebou vyjede 11 jednotlivých… Číst vice »

Mimopražský

Takže se tiskne aršík a na cestující, případně doprovod, který ten multilístek v aršíku bude odebírat, se řve, aby na nic nesahali, dokud nevyjede poslední jízdenka. Jakmile si totiž někdo „svou“ jízdenku utrhne, tak se vzápětí ucpe tiskárna se všemi nepříjemnostmi z toho plynoucími.

Ráďa

Ano. Ne pokaždé, pokud trefíte správný moment, kdy „svou“ jízdenku utrhnout, tedy v mezičase mezi jednotlivými tisky, pak se nic nestane. Pokud ho netrefíte, tiskárnu ucpete a dostanete seřváno.
Občas se okolo tiskárny / pokladny Telmax objevují různé samodomo papíry od řidičů ve smyslu „neodebírejte jízdenku před vyzváním“, to je přesně z tohoto důvodu

DANDAL

Dobrý den ,problém není že řidici neumí ,vydat skupinou jízdenku . Například v systému PID je skupinová jízdenka v kase zablokována . Údajně nařízení Pid. Nebo si opravdu myslíte že mě baví čekat až mi kasa vytiskne například 20 lístků ? Ne opravdu mě to nebaví ale jiná možnost není .

Petr

Což vytiskne to strojek, ale měl jsem pocit, že se musí 20x lístek zadat, 20x přiložit platební karta, nebo to jen řidič neuměl sloučit a říct strojku, že má vydat 20 jízdenek na společnou platbu kartou?

Mimopražský

Nemusí. Ona lze minimálně na Telmaxu navolit i kombinace různých jízdenek. A stačí to všechno zaplatit jedním přiložením karty na terminál. Problém ovšem nastane, pokud je řidič příliš rychlý a cestující naopak zase pomalý, kdy požadavek na platbu kartou cestující sdělí až ve chvíli, kdy běží tisk jízdenek. To je potom neskutečná pakárna.

Marek

Protože by se pokaždé domlouvali lidi na zastavce (casu na to ve frontě maji dost) a kupovali by si skupinové jizdenky. Ve výsledku by sese nepokryly ani naklady na provoz.

Leinad

1) Skupinová jízdenka, ne sleva.
Pro dvacet lidí by to stálo 20*(cena jedné jízdenky). Náklady by to snížilo, kdyby se nakrásně domlouvali cizí tak ušetří čas pobytu v zastávce.
2) Když z party někdo přestupuje, musí mít svou jizdenku na cestu dál.

Filip

Na skupinově nakoupených jízdenkách neušetříte ani korunu, bus není vlak

Filip

No neumí to protože skupinová jízdenka v systému PID neexistuje

mike

Multi lístek je zakázán a ani nejde vytisknout dřív to šlo,ale už tak 3 roky na to ve strojku neni žádná volba.kazdy cestující musí mít svůj lístek.a pokud vám řidič lístek vytiskne a vy si ho nevezmete a necháte ho u řidiče, tak pokutu zaplatíte,protože ho fyzicky nemáte u sebe.Kszdy den mám takových lidí pár,protože na co lístek,že.

jana strnadlová

Já tomu zcela nerozumím.Myslela jsem si,že soukromé dopravní společnosti si kontrolu jízdenek dělají nebo nedělají samy.Není to státní podnik,tak proč státní kontrola jízdenek,proč revizor.A Arriva soukromá je.

První

Inkriminovaná linka je integrovaná v systému PID, jež dopravu objednává a tedy zajišťuje taktéž kontrolu dokladů dle Tarifu PID. nechápu co je na tom nepochopitelného.

eLzyx

Tohle je jeden z důvodů, proč všude jezdím autem. Nákup jizdenek v neznámém městě je nepřehledný a silně stresující. Pokuta je pak dražší jak projeté palivo

Pedro72

Téměř nikdy není složitější, než placení za parkování.

Kopy

Na apku zaparkuji všude, pokud je na dané zóně místo – nic složitého. Údaje o vozidle a placení zadávám jednou a napořád. Při parkování si apka sama dle GPS najde zónu, vyberu čas parkování a potvrdím. Časová a tarifní pásma v Praze nechápu a už vůbec mi není jasné slevovné seniorů 60 až 65let, proto do Prahy jezdím jen, pokud musím a autem i vzhledem k nákladu, který vozím.

bkv

> Nákup jizdenek v neznámém městě je nepřehledný a silně stresující
Tak hlavně, že v tom neznámém městě víte jakou appku máte použít…

Petr

Tak pokud řešíte parkování apkou, tak stejně vyřešíte MHD.

Mimopražský

Kategorie 60-65 je specifikum. V Praze je pro takovou kategorii sleva 50 %, mimo Prahu žádná sleva není. Pokud pojedete třístovkou jen po Praze, slevu máte. Pokud pojedete třístovkou z Prahy někam „ven,“ je to za plné jízdné. I za úsek projetý po Praze.

HonzaEM

No ne, pro toho, co to nezná, je to fakt stresující a složité, proto se taky vyhýbám autobusům v neznámých městech a systémech.

Petr

Jeden pán povídal, že když přijde do neznámého města, koupí prostě to nejdražší, co automat nabízí (což bývá nějaká celodenní nebo vícedenní jízdenka) a nemusí nic řešit.
Jinak máte skoro pravdu, že MHD je čím dál méně user friendly. Ale co parkování a zakázané (pěší) zóny a časem přibudou nízkoemisní zońy.

Daniel

Ty bláho, to mi hlava nebere. Ten revizor je outsorcovaná třetí strana nebo zaměstnanec Arrivy? Že nedal ani na toho řidiče?Protože jestli budou revizory dělat pomatenci posedlí potřebou šikanovat, nic dobrýho to nevěstí. Vždyť to šlo vyřešit v klidu a v pohodě a bez následků. Ale vsadím tisícovku proti koruně kohokoli z vás, že jestli je to třetí strana, tak ti revizoři jsou rovnou napojení na exekutory. ten cirkus by tomu i odpovídal. Navíc ty pásma taky vymysleli, aby mohli víc vybírat. Dřív jsem řekl jeden na Slapy a bylo. Další průser je časová jízdenka. Zůstanete trčet v koloně a… Číst vice »

Core

Revizor kontroluje mimo jiné i to, že řidič nevozí známé zadarmo.

Kontroluje dopravce také proto, že ten dostává dotace od Kraje.

Štefan

To sice ano, ale proč do toho tahat cestující? Pokud chybu způsobil řidič, tak není možné popotahovat cestujícího. Tím spíše nezletilého.

Peekay

To je nas právní stát, mas jízdenku, mas 15 svědků ze sis koupil jízdenku a vyfasujes pokutu.taky se mi stalo, u automatu zmacknul špatný cudlik. Zaplatil a jel… pokuta 1000, že mám jízdenku sice zaplacenou, ale pro spatne pásmo. K čemu je vůbec v metru prodej jízdenek, které tam neplatí?

HonzaEM

To máte jako, když v obsazené stanici nastoupíte do vlaku s jízdenkou PID, která platí až někam do neobsazené stanice a cestou si rozmyslíte, že pojedete ještě dál, tak řeknete průvodčímů, že chcete ještě další jízdenku z toho pásma X, do místa Y a on vám řekne, že jelikož jste nastoupil v obsazené stanici, zaplatíte manipulační přirážku, přestože původní jízdenka vám končí v neobsazené stanici. Když zaplatit přirážku odmítnete, že přece nově jedete z neobsazené, tak buď si vystoupíte v té původní zastávce, nebo čekáte na policajty a oni už vám to vysvětlej, co všechno musíte zaplatit (možná i zpoždění… Číst vice »

Kovošrot

Musíte vystoupit a hned zas nastoupit 🙂

HonzaEM

To mě taky napadlo, jestli by to stačilo. Vystoupil jsem tam kde jsem měl? Vystoupil, tak teď jedu novou jízdu xD

Leinad

Jen jestli v té stanici vlak zastavuje. (PID + ČD TR10 lze v Sp navázat i tam, kde nestaví)

HonzaEM

Zastavuje.

Mirlav

Není pravda, existuje institut takzvané navazující jízdenky a takové případě se příplatek za vydání jízdenky neplatí i když je stanice kde jízdenky navazujete obsazena pokladnou.
Ovšem toto neplatí pokud v navazující stanici přestupujete.
Ale i na takový přestup jsou někde stanovené výjimky, například v Ústí nad Orlicí mezi Leo expresem a ČD.

HonzaEM

To se nevztahuje na jídenky PID (lítačka, Opencard a podobně), protože ta lítačka nemá žádné číslo, které by se zadalo jako předchozí jízdenka. Při přestupu stačí prokázat se předchozí jízdenkou, ale reálně nikde jinde než u ČD, po mně nikdo žádnou přirážku nechtěl, když jsem nastupoval v obsazené stanici a kupoval si jízdenku až ve vlaku.

Leinad

Je k tomu nějaký důkaz? (Záznam o jakou jízdenku si řekli)
Tipuji že když si řidič bude stát na svým „já to prodal dobře, voni asi nevystoupili“ tak se to neobjasní.

Martin Hroch

A číst umíte? A myslet u toho čtení? 🙂

Leinad

Ale jo, řidič přiznal chybu – a neodvolá přiznání, nebyl k tomu dotlačen.
A mohla nastat stejná situace s jiným řidičem.

Jan

Kokám, že čtení a porozumnění psanému textu nebude vaše nejsilnější stránka, že?

Karel Karlíček

Asi jako hlavní problém vnímám už jenom to, že kvůli pěti korunám by měli všichni platit pokutu 1000 Kč…

Tomáš

Nevím jak to mají přesně tam, ale u nás v MHD je jen jedna výše pokuty, tedy buď nedat nic nebo naplno

HonzaEM

To je tak asi všude.

veli.k

Jen pro upřesnění doplním, že revizoři spadají pod Integrovanou dopravu Středočeského kraje (IDSK). Tedy, to jsou krajští revizoři.

Daniel

Aha. Tak je to tak, jak jsem si myslel. Bezmozci z třetí strany.

kubisek

Kdepak, třetí strana je v tomto případě spíš ten řidič. Revizor je IDSK, autobus platí IDSK, peníze za jízdenku jdou IDSK.

Jiří Smrček

Já soucítím s řidičem. Tak se spletl, no a co? To se z toho dělá takové drama? To se zase revizor chtěl ukázat ? Takový humbuk kvůli tomu že pár děti přejelo o kilometr víc? To bylo pro revizora asi nejlepší ryto v životě, tak to musel nafouknout. Co všechno ještě má dělat řidič krom toho že jezdí dlouhé šichty a prodává lístky? Mohl by ještě prodávat zmrzlinu aby toho neměl málo. Teď se na něm budou všichni hojit. Kam se poděla lidskost.

Jiří

Kdyby revizor pokutu nevymáhal, může se to otočit proti němu. Mohl by ho někdo napráskat, že neplní dobře svou práci.
Studenti se také mohli ozvat, když platili o 5 korun míň, než měli.

Marek

Revizor pokutu uložit může ale nemusí. Je to čistě na jeho rozhodnutí

Zdeněk

Cestující si řekne kam chce jet a má tedy dostat správnou jízdenku. Pokud tudy nejezdí cestující pravidelně, tak nemá často ani tušení, kolik má platiti (různá pásma, různí dopravci atd.)

Jan

To mám mít jako nastudované ceny v pásmech všech měst? Jste asi trochu mimo že… Já si řeknu kam chci jet a řidič mi má dát správný lístek a správnou cenu. Každopádně toto je přesná ukázka toho, kam naše lidstvo spěje…

Jan

A jak měli vědět, kolik mají platit? Zaplatili o 5 Kč méně proti tomu, kolik měli platit za dané pásmo, ne tomu, kolik počítali, že zaplatí. Navíc v těch pásmech není úplně snadné se vyznat.

Štefan

Cestující to vůbec nemusí vědět. Nemají po ruce nástroj, jak zjistit cenu jízdného. Jízdní řád, tarif, mapku pro stanovení projetých zón ani obchodní podmínky a další pravidla. Nejsou ani proškoleni. Je tedy na dopravci, aby postupoval s odbornou péčí.

Ivo

Tohle všechno je ale dostupné a všichni to mají předem k dispozici

Michal Dobrovský

No jistě. Klasika. Člověka kterej to podělal omlouváme a na člověka kterej jen dělal svoji práci tak nadáváme. Rozum jde fakt stranou. A jakýpak kilometr navíc? Jak by to vypadalo, kdyby si to takhle řekl každý? Pravidla existují z důvodu. Takže ano, chybovat je lidské, ale osočovat současně nevinné lidi je špatně a k ničemu.

Jan

A kdo to podle vás podělal?

HonzaEM

Je to tak, neznalost přeprvních podmínek nás neomlouvá. Každý si má zkotrolovat, že mu bylo vydáno to, co mělo.

Štefan

Cestující spoléhá, že dopravce ví co dělá. Jak při řízení vozidla, tak při prodeji jízdenek.

Pája

Co podělal? Že všechny bezpečně dovezl? Copak byl nalitej? Jel nebezpečně? Vám by se asi víc líbil vůz na boku, nebo v hromadě jiných hlavně že budou do haléře sedět jízdenky? Hlavní chyba a zdroj problémů je mračno tarifů a pásem a k tomu jeden takzvaný revizor. Jsem syn bývalého autobusáka a věřte mi, že bezpečnost cestujících je to hlavní a pak hodně dlouho NIC.

Martin

Jeste muze nabizet losy jak na poste😂

Pája

Přesně. Obejít vůz, BEZPEČNĚ všechny odvézt i v tomhle provozu, snažit se pokud možno vejít do JŘ, vstávání a dlouhé směny, kasa musí sedět s hotovostí i platbami….a pak přileze jeden s prominutím d….l, který bazíruje na blbosti.

Jiří Smrček

Já soucítím s řidičem. Tak se spletl, no a co? To se z toho dělá takové drama? To se zase revizor chtěl ukázat ? Takový humbuk kvůli tomu že pár děti přejelo o kilometr víc? To bylo pro revizora asi nejlepší tyto za život, tak to musel nafouknout. Co všechno ještě má dělat řidič krom toho že jezdí dlouhé šichty a prodává lístky? Mohl by ještě prodávat zmrzlinu aby toho neměl málo. Teď se na něm budou všichni hojit. Ztrácí se lidskost.

Rinym

Ano, za mě chybějící empatie a selský rozum na straně revizora. Bohužel tohle je odrazem nálady ve společnosti.

Marek

Ve vyhledavaci spojeni (DPP) by měly být vypsané varianty např. pri cestě z Prahy s litackou a bez litacky (+ 4 pásma) apod. Počet pásem a konečná cena. Někdy to může zobrazit jen částečnou cenu. Ono totiž teď je to udělané rak aby se to tvářilo jako co nejlevnější i když ve finále treba zaplatíte více.

Leinad

Pidlítačka ukazuje ceny podle toho, zda má přiřazený kupon.

Mimopražský

Postavte někde na vesnici kohokoliv před sloupek s jízdním řádem autobusové linky, kde jsou uvedeny jak projížděná tarifní pásma, tak jízdní doba a také ceníky jízdného. Minimálně 80 % lidí se v tom nevyzná.

Marek

Jednou jsem rakhle nechtě jet časově natesno a ve stresu, jel jsem z Prahy o 30 min dříve. A půl hodiny jsem poflakoval v okolí (u stanice byl supermarket). A nakonec jsem se obával abych se vešel do max časové platnosti jizdenky což je cca 180 minut. To je maximum. Takže o mnoho dříve také jet nemuzete protože jste limitovani nejen.poctem pasem ale i časem.

Marek

Příklad. Cesta do SC kraje s jedním prestupem. Cena jizdenky do cílové stanice cca 100,- Kč. Z důvodu nejistoty zda stihnete přestup/navazující spoj (musel jsem rychle vyskočit a dobihat/dobyvat se do autobusu ktery už mel zavřené dvere a kola v pohybu) Vám to z Prahy prodá cca za 90,- Kč. V domnění ze to mám správně jsem řidiči vitezoslavne zamával jizdenkou pred nosem. Načež mi rekl že do cílové stanice neplatí a mam doplatit cca 30 nebo 40, Kč. Nebyl úplně slušný a málem z toho byla potyčka.

libcha

Prodej jízdenek řidičem je anachronismus, to může fungovat jen na málo vytížených linkach (dejme tomu do 15 lidi na spoj). Čím dřív se to v PID zruší, tím líp. Prakticky v polovině případů mi řidič vydá špatnou jízdenku (ať už v části trasy neplatnou, nebo naopak zbytečně dražší než optimální). Funguje to jen v případě, kdy přesně vím co chci a za kolik, a ani to ne vždy. Hlavní problem je v tom, že ani já ani řidič nechceme zdržovat ostatní cestující, času na prodej jízdenek je prakticky vždy málo, a obě strany jsou tím pod tlakem. Řešením je mít… Číst vice »

Petr

Tak pokud víte, tak si o takovou jízdenku řekněte. Taky řikám za 30 nebo za 50 (dvě časté cesty) a na údiv řidiče: ještě pokračuju dál, nebo mám zaplaceno xx pásem (teda to řikám bez dotazu a ukazuju jízdenku).
Zvlášť u těch 30 se mi jednou stalo, že mi dal za 20 (ta o pár minut nestačí, kdyby přišel revizor, tak to přesně takhle schytám).

asdfasdfasdf

Byla by prdel, kdyby úřad, až obrží „zápis od revizorů“, zjistil, že ten jouda udělal při vypisování 20 lístečků nějakou chybu a jsou neplatné. 😀

Vašek H.

Přesně, být v pozici ředitele Arrivy, dám IDSK ke správnímu soudu. Jenom pro tu prdel. To má zase veřejná doprava ostudu, ach jo…

Marek

Není to vždy tak jednoduché a jednoznačné. A pokud vyhledavate spojeni tak Vam to ukáže jiné číslo pasma než jak je to v reálu. Je velmi snadné koupit si špatnou jízdenku

HonzaEM

Proto se vyhýbým IDOSu a podobným věcem, protože to ukazuje nesmysly.

Petr

Většinou spíš ale do plusu. Třeba započítává MHD v Benešově, která je zadarmo (tím pádem mimo PID) nebo místo dvou jednotlivých jízdenek (když nestačí 180 minut) nabízí celodenní za 240 (přitom by stačilo koupit si na ty dva spoje zvlášť, fakticky zapomenout na integraci a vyšlo by to levnějc).
Že by bylo jiné pásmo, to jsem ještě nezažil.

Klas

Za jízdenku si však ale prvotně odpovídá cestující, který si má zkontrolovat, zda je mu správně vydána. Pokud špatně, jeho povinností je odmítnout a žádat opravu. Potud teorie dle předpisů. V praxi zde patrně poněkud přestřelil příliš horlivý revizor, ale to je jen moje domněnka. Nebyl jsem tam.

HonzaEM

Přesně tak to je.

Petr

Bohužel není v silách (náhodného nebo příležitostného) cestujícího tohle zajistit. To je jen alibistické nařízení předpisů. Ten systém je dost složitý a nemůžete po člověku, příležitostném cestujícím, chtít, aby studoval bichle předpisů, které se navíc dvakrát do roka mění (naopak řidič je nastudované mít musí a je tedy oprávněný předpoklad, že řidič (u vlaku osobní pokladna nebo průvočí) vydá jízdenku správně).

Jmeno

Dej blbci funkci….tady je krásně vidět proč většina lidí revizory nesnáší….. Místo toho aby revizor řekl ok stala se neúmyslná chyba od řidiče, tak si dokupte jaízdenky a jedeme dál tak dělal ze sebe strašně důležitého….bych chtěl vidět kdyby tam jela skupina nepřizpůsobivých zda by byl takový hrdina

Jarouš

No protože lojza cejtil tučnou prémii.. plnej autobus neplatných jízdenek, to mu musely očíčka zazářit.. neřeknu kdyby se jednalo o pár lidí na sobě nezávislých, ale školní výlet? Přesně jak píšete, měl trvat na vystavení nových jízdenek a od každého doplatit 5 Kč, místo toho se slinou u huby musel každé dítko skásnout o 1000.. hrozná doba..

Marek

Hrozná představa. Ale za to přeci zodpovídá i jejich vedoucí nebo pedagog.

Pája

Pedagog zodpovídá za omyl řidiče? To jako vážně? Notabene pokud nastupovali současně, řidiče třeba tlačí čas a to je pak omyl hned.

Marek

Pokud jedou jako školní výlet jako skupina tak by to měl hlídat i vedoucí výpravy.

HonzaEM

Pedagog odpovídá za správnost jízdenek, místo těch dětí.

Pája

Ale? I v tomhle věku?

HonzaEM

Tak jistě, pokud cestu organizuje škola a děti nic neřeší, tak za to odpovídá škola (pedagogové).

Martin Procházka

Nojono, oblíbená povolání…revizoři, policisté, sekuriťáci, porybní, strážci CHKO, kontroloři kvality, vratní, inkvizitoři:))) vše má asi svůj smyl, ale bohužel to leckdo z nich přehání. Kdyby takovou vehementní aktivitou trpěli například hospodský, kteří by závodili, kdo donese větší nadmírák:)

Roman

Ve Středočeským pidu je strašný bordel. Do teď si každý řidič dělá vše po svém jak se mu hodí. Zde jsou mé příklady jedné linky a různí řidiči. Vše na jedné lince bez přestupu. 1) říkám cenu a pásma, ale řidič odmítá a chce vědět stanici. 2) říkám stanici, řidič si stěžuje že neví a chce vědět pásmo nebo cenu. Z tohoto důvodu začnu kupovat lístky přes litacku a vznikne nový problém 1) řidič požaduje připnutí lístku aby evidoval cestujícího a platnost (to je správně) 2) ukážu jízdenku a dávám mobil ke kase a řidič rukou mává ať ho neotravuji… Číst vice »

Leinad

1) Řidič postupuje správně – zodpovídá za odbavení. Když je prázdný, má si pamatovat a vyhazovat lidi na poslední zastávce v jejich pásmu.
2) no to je holt realita, ne každý řidič to zná zpaměti (ačkoliv se to chce od cedtujících)
A s aplikací
1) spravně.
2) Existují nějaké přepravní průzkumy. Důvodů proč jízdenka není načtená, je hodně (řidič okem zkontroloval papírovou, včetě vzácně se vyskytujících tramvajenek).

Jméno.m

Další revizor – machýrek.

Bobina

Njn někde se ty mindráky léčit musí a s plackou v ruce to jde samo

Patrik O.

Další zpráva, která mě utvrzuje v názoru o katastrofální úrovni zpravodajství ČT1 a diletantství dalších „novinářů“ (ono to jsou většinou brigádníci sotva s maturitou) *** Každý školák si kupuje lístek? Proč proboha neplatí jako normálně učitelka? Došlo k nějaké chybě, kterou řidič uznal (nevím jaké) .. no to je z toho strašný problém? Vyznat se v tarifních systémech, ve kterém se sotva vyzná autor výmyslů? Význam této zprávy je povýšit studenty Gymnázia jako elity národa (voliči Pirátů, Fialy, apod.) a shodit řidiče autobusu (určitě poslouchá Ortel a volí SPD), aby si „elita“ ukázala svoji nadřazenost. Gymnazisté nebyli schopni ani zopakovat,… Číst vice »

Vašek H.

Dejte si obklad na čelo a pro dnešek už žádný internetový zpravodajství, prosím

Patrik O.

opravdu s mojí praxí si obklad na čelo dávat nemusím 🙂

Jerry

Myslíte praxi s léčbou na psychiatrii?

Patrik

nn, v rezortu dopravy – 18 let

Patrik

Vašku, nepotřebuji ani čt1, novinky a seznam zprávy, alias trotlové pro trotly, čerpám přímo od zdrojů (z tiskovek, rozsudků apod.,, ne z aeronetu)

El Barto

Další příspěvek z cyklu „Fiala a Piráti fuj“.

Patrik

spíš „progresivní levice“ fuj

Petr

Tarif PID je hrůza a to jak pro řidiče, tak pro cestující. Stejná trasa a tři možné ceny obyčejného jízdného. Kombinace pásem a časů je po zkrácení času na nic (slovo nic to nevystihuje, ale je to společensky akceptovatelné).

kubisek

Na druhou stranu třeba v DÚK vám platí jízdenka pro jednu trasu. V PID můžu jest Slaný – Praha autobusem po dálnici nebo vlakem přes Kralupy.

Mirlav

Není pravda, i v DÚK můžete na jednu jízdenku zvolit více variant trasy cesty.
z výchozí do cílové zóny můžete cestovat buď nejkratší cestou, cestou s nejmenším počtem přestupů, s nejkratší docházkovou (přestupní) vzdáleností nebo cestou s časově nejvýhodnějším spojením.

HonzaEM

Přesně.

Igor Mauricio

Z pohledu (byvaleho) revizora: Pri odbaveni cestujiciho ridicem: – pokud cestujici hlasi cílovou zastavku a nema platnou jizdenku v dobe, kdy do te zastavky ani nedojel – na vine je ridic – pokud cestujici hlasi pásmo ci cenu jizdenky a je chycen v pásmu, kde mu jizdni doklad neplati – je na vine cestujuci To se hodne blbe posuzuje. Ale – pokud ridic uzna chybu a zaroven mi 30 lidi rekne, ze hlasilo cílovou stanici – musel bych byt fakt *\!*[ chtit ty penize po cestujicich. Neumim posoudit zde mnohokrat zminene provize. Ja revizoroval na linkove doprave za pevnou sazbu… Číst vice »

Josef Nový

No myslím si že ten Borecký už zatraceně dlouho přesluhuje. V jeho gestci je seřvat Ropid a né se alibisticky hojit na jinejch. Jeho arogance se pak přelévá dále.

Veny

Retardovaný revizor, který viděl možnost jak snadno a rychle vymoci svojí kvótu úspěšných odchytů. Nic slušného se o tomto individuu říci nedá.

Marek

Mladí lidé neoslehani zivotem jsou jejich oblíbená cílovka.

Bobina

Přesně tak, léčí si na nich mindráky

Pankrác

Řidič měl revizora vyhodit, neboť zdržoval autobus a narušil jízdní řád. Měl koupit nové jízdenky na své náklady a jet dál

Vít Jůza

Vyhodit toho, kdo Vás oprávněně kontroluje, nelze!

Liposh

Ten revizor je divnej. Ve chvíli, kdy bylo jasné, že je to chyba řidiče měl pokutu odpustit a nechat kazdyho doplatit petikorunu. Možná by to zacáloval i ten řidič. Tohle se stát může.

thebearspook

Nemáte volič ve špatné poloze?

Michael

Popravdě, Arriva mi pila krev minulý týden taky – a to jsem s nima ani nejel. Jel jsem autem ve zlínském okrese, u obce Kašava za jejich autobusem, který mimo obec, tam kde se nedá předjíždět jen 60, a v té obci Kašava jel 36 km/h (rovněž tam nešlo předjíždět). Dalo by se to ještě pochopit, kdyby neignoroval tu obří frontu aut za ním a zahnul na zastávku. Ale všechny jen míjel ještě pomalejší rychlostí 😜. Když chce jet pomalu, a páchat přestupek „bezdůvodně pomalá jízda“, tak by mu nemělo vadit odbočit vždy na zastávku a ostatní pustit. Ale tenhle… Číst vice »

percula

To není jen Zlínský kraj, Arriva Sedlčany to samé.

Pankrác

Řidič měl revizora vzít za límec a vyloučit z přepravy pro zdržování vozu a narušování přepravního řádu. Lístky měl vytisknout nove na své náklady a jet dál. Prostě řiditel autobusu

Martin

To je ovšem narušení průběhu přepravní kontroly a pokuta asi 10 tisíc pro řidiče. Vaši radou by se řídil jen naprostý blbec.

Jerry

Takhle zaplatí třeba dvacet, takže cajk.

Marek

😂

Michal

Někdo mi říkal, že revizoři v PID mají provize za každého černého pasažéra, tuším že 200kč, což by objektivně vysvětlovalo tenhle jejich přístup

Kdkdj

Jedná paní povídala. 200kc to není je to myslím max 50kc a ještě se zohledňuje jestli je to zaplacené na místě případně do 14 dnů případně vubec

Michal

Tak mi tedy vysvetlete proč jsou revizoři tolik nekompromisní i kvůli jediné minutě a ignorují jevy nahodile (nepozornost, neznalost) proti jevům úmyslným (úmyslně nevydávání jízdenek) a vše vede k rozdávání pokut, jejichž výše není symbolická nebo výchovná, ale má pro řidiče značný až likvidační charakter? Uvědomujete si, že tohle je troufám si tvrdit hlavní gradient nedostatku řidičů v okolí Prahy? Já osobně bych díky přístupu presumpce viny do PID jezdit nešel ani za 200k/měs. Ne že by se mi nelíbilo za tolik pracovat, ale ani taková mzda by mi nevykompenzovala stres a pocit viny, že každý řidič automaticky krade.

Michal

Ale Vy jste chytřejší, jistě si s nedostatkem řidičů poradíte ještě větší buzerací, takže věřím že nebude problém s neodjetými spojí.

Jerry

Prostě dělají svou práci. Vy svou práci flákáte?

Marek

Revizori dost casto chodí i tam kde treba byl nějaký problém na trase, porucha vozidla apod. Vybírají takhle na opravu nebo na prémie pro řidiče apod. Oni toho sledují více než jen cestující.

Mirlav

Bohužel velké procento řidičů opravdu krade i přes všechny ty kontroly a postihy. A když je jednou za čas chytí, kradou ještě více, aby ztrátu z postihu dohonili.
Prý se to tak vždycky dělalo.
Vidím to jako cestující dnes a denně. Dohadování se, že opravdu chci vytisknout tu jízdenku každý druhý den, je i pro poctivého cestujícího únavné.

likvidátor shotoushků

Páďo to bylo asi 10 let zpátky 😉

PetrH

Samozřejmě, že nějaká motivace za každého chyceného tam být musí, jinak by se nic nekontrolovalo.

Staňa Míček

Pípni a jeď!
Tento systém by takovýto problém eliminoval, ne?
Jak já miluju cestování v MHD v Ostravě. Pípnu při nástupu, pípnu při přestupu a tarifní zhovadilosti mě nezajímají.
Jenom ta Praha a přilehlé obce jménem Středočeský kraj se tomuto jednoduchému a funkčnímu systému brání.

Mimopražský

Protože si nikdo nechce oficiálně přiznat jeho systémové vady. Navíc jeho tvůrci za něj jistě bojují jako děcka na pískovišti, kterým někdo chce sebrat jejich hračku.

Lenka

Tak to funguje u Vás. V Jihomoravském a Zlínském kraji jsou zóny. A myslím si, že i v jiných krajích musíte znát počet zón.

Leinad

Pípni a jeď má tu nevýhodu, že proti tvrzení revizora („nemáš na tom jízdenku“) nemá cestující nic v ruce.

T_t

Ano, zažil jsem na vlastní kůži a to doslova, když si začal chladit žáhu a v domnění „ze jsem ten vandal co nikdy neplatí“ mě tahal za bundu až ju roztrhl….“
Od té doby se systému pipni vyhýbám, a jezdím raději autem

Pája

U Pípni a jeď si revizor pokaždé načetl jen kartu, následně se mu zobrazilo, že jízdenku mám. Kde je problém?

Milda

Nechci nijak znevažovat tuto situaci a je úplně jasné, že chyba byla na straně řidiče a že by studenti žádnou pokutu platit neměli, ale proč si takové skupiny prostě neobjednají zájezdový autobus a cpou se do veřejných autobusů? To snad každému rozumně smýšlejícímu člověku musí být jasné, že zejména v červnu se všechny školní výlety nemají šanci do takových autobusů ani vejít…

Alena Dufková

Když beru třídu např do Prahy vlakem a MHD, zaplatí každý cca 70 korun maximálně. Když jsem minulé objednávala pro třídu vlastní autobus, muselo se 40 dětí podělit o částku 12 000, takže každý 300. Takže proto.

Milda

Kde v mém příspěvku vidíte zmínku o vlaku? Stojí tam „veřejných autobusů“, vlak je samozřejmě v pořádku a je na to dimenzovaný, 12m veřejný autobus opravdu není dimenzovaný na běžné cestující a ještě navíc třídu o 30 studentech + doprovod.

Lenka

Některé spoje jedou nevytížené a ty třídy už nejsou tak početné. Takže to takový problém být nemusí.

pěškobus

proč si skupiny lidí jedoucí na koncert prostě neobjednají autobus a cpou se do veřejné dopravy?

Marek

Protože objnat si vlastní nedotovaný autobus je několikanásobně dražší.

MMXA

Mají stejné právo jako kdokoliv, jen linkovým busem.

Milda

to není pravda, přepravu skupin v dopravních prostředcích veřejné dopravy musíte ohlásit předem, a z kapacitních důvodů vám nemusí být vyhověno; když se neohlásíte, tak je to jen na dobré vůli řidiče, zda vás vezme či nikoliv, občas je dobré si přečíst přepravní podmínky 🙂

Apten

Proto si možná studenti kupovali jízdenky sami.A už to není organizovaná skupina ale několik jednotlivců

Marek

V autobusech PID žádná taková povinnost ohlášení skupin nikde napsaná není.
Ptavda v jiných krajích toto mají.

kombi

Stačilo by si jízdenky kupovat v aplikaci, která všechno vypočítá sama. Pro všechny nejvýhodnější.

peter

Nebolo by logickejsie, aby ta aplikacia bola u toho vodica ?

Mirlav

Pár schopnějších prozákaznických řidičů to v té aplikaci klidně i ve svých telefonech při složitější cestě hledá.
Protože předražené palubní odbavovány v PID toto ve 21. století neumí. Což je strašná ostuda.

Jan

někde ruší průvodčí ve vlaku a někde začnou jezdit průvodčí v busech

Michal

Víte kolik řidičů už v PID dostalo flastr v desítkách tisich za nějakou blbost? A divíte se že nejsou řídiči? V IREDU i IDPK – kliknete na cilovou zastávku (název v seznamu, případně přestupní) a případně nabídka alternativní trasy, strojek si to sám přepočítá podle zóny a nic víc neřešíte. Revizor když přijde, zkontroluje, ok a jede se. Kolegovi přišel revizor, vezl pana, kterej se vždy prokazuje ZTP, ale onehda zapomněl kartičku doma. Revizor z toho žádnou vědu nedělal, vyslechl obě strany, pan si koupil plnej lístek a jelo se. V PID tohle nehrozí, každý řidič i cestující je pro… Číst vice »

Michal

S tím kolem už jsem to u několika firem na kamionce udělal po tom co mi nepřišla výplata nebo si vymysleli škody.

David

Tak to je tak trapny až je ubohé vždyť jsme jen lidi a každý dělá chyby ale všichni jsou tak nenažraný a zkažený 🤮

Michal

V totalitě chyby neexistují

lomihnát

No, jestli byl řidič Ukrajinec, tak pokud to dělá chvilku, mohl se splést – tuhle s námi jeden špatně zahnul a museli jsme se otáčet.
Na druhou stranu, Ukrajinci mi VŽDYCKY prodají lístek, Češi mi v polovině případů za zaplacenou dvacku dali desetikorunu zpátky, desetikorunu do své kapsy a žádný lístek … Začal jsem kvůli tomu některým platit kartou.

MP22

Tohle hned hlásit na příslušného objednavatele.

Martin

A přesně kvůli takovým řidičům chodí revizoři i v linkových autobusech, kde se nastupuje předem. Řidič si nakrade, ale pokud za vás odmítne pokutu zaplatit on, platíte jí vy.

Leinad

A pokud se vykáže malá obsazenost, debatuje se u objednavatele o zrušení linky.

Jirka

Tak pokud mi cestující řekne cenu jízdenky a ne místo kam jede,tak nechápu, proč bych jako řidič měl mít zodpovědnost..co si řekne, dostane..zbytek je práce revizora.. a ať mi někdo dokáže, že chtěl jízdenku za 20 a já mu vydal za 15..má se ozvat ihned po zaplacení, kdybych se spletl..

Honza V.

S jedním cestujícím takhle vyjebete, ale když proti vám je 20 svědků, to se pak lže o něco hůř.

Martin Hroch

Prosím o zdroj, kde je výslovně napsáno, že si studenti řekli o jízdenku za 15 Kč.
Pokud ho nemáte tak jen věštíte z křišťálové koule.

Jiří Boušek

Co můžete čekat od revizora!

Martin Lér

Vidím, že v SčK dělá revizory podobně kvalitní materiál, jako v Praze:(

Divák

1) Příliš složitý systém pásem 2) Absurdně nelidský přístup revizora

František

Zlatá časová jízdenka…

Frantisek X

Do míst, kam jedete možná tak párkrát za rok? To se vyplatí… 🙂

Marek

Řešením je pořídit si jizdenku na maximální počet pásem. Komplet na celou síť a v té nejdražší verzi. Pak Vás určitě nechytí, protože nebude jediné místo/úsek kde by neplatilo 😀

Mirlav

V PID taková jízdenka stojí krásných 22 tisíc Kč. 🙂

starší pán

Pak ještě záleží, v jaké podobě to bude. Pokud papírová, budete mít problém v autobusech Rakovník – Kralovice (uznává jen elektronické předplatné). Pokud si pořídíte kartu, tak tu zase neuznávají v autobusech na Roudnicku (uznává se pouze papír). Dokonalý systém, ten PID!

Frantisek X

Volil bych na výlet přece jen asi levnější denní verzi. 😀 Pokud bych nejel přes noc…

Dominic

Sice pochybyl nejspíš řidič, ale tahle chyba jde, ať se to úředníkům z PID, ROPIDu, IDSK líbí nebo ne, především za sytémem. Místo toho aby systém chyby eliminoval tak je spíš podporuje. Různé vyjímky, Praha jinak, kraj jinak, autobusy jiný podmínky, vlaky jiný podmínky, metro jiný podmínky, nepřehledná pásma (hlavně v Praze) + docela dost nepřesností a chyb i s odbavovacím systémem. Cestou ven je tyto věci řešit a průběžně logicky opravovat (zatím to PID i přes upozorňování ignoruje) a nebo prostě lidi budou dostávat pokuty za které mnohdy nemohou, a následná medializace bude jednoduše veřejnou dopravu očerňovat a celý… Číst vice »

Kandelabr

Hlavně že to inženýři vědí nejlépe…njn papír a Excel snese všechno

digi

Tak vzhledem k tomu že tarif PID má celkem 134 stránek psaných fontem velikosti 8… Tak odvolávat se na to je roztomilé… Asi se naučím pár odstavců a budu zkoušet revizory…

MP22

Nějaký MikejePan na revizory by se hodil.

Pavel

Ridic pochybil, ale splest se muze kazdy. Revizor je ale jina liga. Takovej vypatlanej debil by si mel jit lecit komplexy na psychiatrii a ne buzerovat lidi v autobuse. To si jako myslel, ze vsichni zaci podvadeli, aby usetrili bura? Chtelo by to trochu zapojit mozek, ale ten revizor asi postrada. Nechal bych ho zacvakat i ten vyjezd policie, prikal mu verejnou omluvu a bez milosti vyrazil. Zajimalo by me, jestli by se takhle obul o do opalenych spoluobcanu 👎🏻

Pavel

No pokud ano, pak bychom četli o zbitém revizorovi.

Michal

Arriva, to mluví samo za sebe. Řidiči Ukrajinci, popřípadě hůř.

Ilja

Provokace od tebe?

liborvavrik82

S Arrivou jezdím na pražských linkách denně. Většina řidičů se,kterými jezdím (cca 90%) nejsou Češi. Jsou často že zemí jako je Srbsko, Moldavsko, Gruzie, Albánie, Černá Hora, Makedonie… Jenže často jezdí velmi solidně. A nemám s tím problém. I když souhlasím, že vyznat se v tarifu pro ně může být složitější.

Peeetr

No jasně všechno super, jenom neumí moc česky a v tarifu plavou. Jenže ten řidič tam prostě není jen od řízení, a má spoustu dalších povinností, na které má umět česky.

Průvodce původní Aleš

Takže zrušíme spoustu spojů a pozavíráme vietnamské obchody. Ano?

Marek

Kdysi jsem jel Busem (mezimesto) jel opravdu rychle (jako magor) a ještě u toho rozhazoval rukama. Mydlil to opravdu rychle po úzké okresce (naštěstí rovinka). Taky to nebyl Čech. Naštěstí se nic nestalo. Ale už je to dlouho.

Honza L

Moc chytré, co tam máš dál. Řidič udělal chybu, jako občas každý, a v klidu ji přiznal.

vladki

No a? V Anglii sou za volantem ruzni pristehovalci celkem standard. Budme radi ze vubec nekoho sehnali. Prodej a hlavne kontrola jizdenek ridicem strasne zdrzuje.

Mimopražský

Nejen tam. Byl medializovaný případ z nějakeho města ve Francii, kde řidičem autobusu byl čmoud a naplno měl puštěnou buď nějakou diskotéku své domoviny, případně kvílení náboženského gurua. Nezasvěcený našinec by v řadě případů nedokázal rozlišit jednu verzi od druhé. Tehdy nějaký Frantík proti této „produkci“ protestoval a čmoud ho usadil argumentem, že je to „jeho“ autobus a pokud se něco cestujícímu nelíbí, tak může vypadnout a jít třeba pěšky. Sem to jistě dorazí také.

Jarda

Těžkej bizár. Jinak jste fakt dobrý vy co můžete vše. Nechápu,jak vás takový absurdity můžou napadnout, teď už pravidelně každý den ňáká šílenost pro pobavení, smích léčí, díky. Už se těším level kde je teď Anglie, tam holka na prvním stupni je přesvědčena že není člověk ale zvíře a to kočka, tak jí škola musela obstarat kočičí záchod, dat ho na dámské záchody aby holka měla kde vykonat potřebu. To nevymysliš. A nejlepší že to je Real a není to ani žádnej trolling. Máme se na co těšit, bude sranda, ti naši mocní jsou nejlepší, ikdyz už mají nemají vliv… Číst vice »

Blzx

tam už chybí jen Kalousek, Soroš a reptiliáni

MP22

Změňte si e-mail, už vám z těch řetězáků dočista hrabe…

Jan K.

Je pravda že lidi dost často nadávají na ty pásma. Třeba to proč má Praha 4 pásma. Stačili by maximálně 1 nebo 2 pásma. Ale takhle si cestující musí kupovat mnoho pásmovou jízdenku a někteří lidi ani nevědí kolika pásmovou jízdenku si mají koupit když nemají žádnou jízdenku a jedou ven z prahy nebo do prahy. A aplikace lítačka by byla dobrá kdyby šlo mít nahraný kupón jak na kartě typu lítačka, inkarta, atd a zároveň mít nahraný kupón v té aplikaci a předložit potom revizorovi buď mobilní telefon (který může kdykoliv kleknout) a nebo tu kartu s nahraným kuponem.… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

K čemu karta, když stačí appka? Tam je QR s kuponem a ten stačí.

Tomáš R.

Ono to poukazuje na obecnější problém. I jako poměrně s technologiemi se kamarádící a relativně kompetentní šotouš mám často problém zjistit, jak se kde správně kupují jízdenky. Nejen jaké, ale i JAK. Zkuste poprvé přijet do neznámého města a tam použít MHD. Zkuste si pořídit nějaký „integrovaný“ tarif v kraji, kde to neznáte. Když budete mít hodně štěstí, bude existovat nějaká aplikace, kde si jízdenku koupíte, ale to neplatí zdaleka vždy a zdaleka ne všude. A když už ano, tak co aplikace, to originál, včetně naprosto nesmyslných názvů (Poseidon….proboha PROČ????) Někde se dá jízdné platit kartou ve vozidle bez vydání… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

To není jen u nás. Podívejte se třeba na USA. Někde si musíte stáhnout appku, jinak nejdedete. Jinde jsou automaty na papírové jízdenky, jinde zase platíte hotově, ale nevrací se drobné atd.atd. Dětské jízdné to samé: někde se jezdí zadarmo do 19, jinde platí dítě stejně jako dospělý, jinde platí polovinu. Stejný chaos jako u nás.

likvidátor shotoushků

V USA je kromě NY, Bostonu a pár dalších měst MHD nepoužitelná a funguje pro socky a spíš z povinnosti. Příčetný člověk si půjčuje auto nebo jede tágem.

Průvodce původní Aleš

A v těch dvou a dalších „pár městech“ (ono jich je tedy mnohem víc než jen pár) je ten tarifní chaos, který popisuju. Co tam máte dál?

Štefan

Tesat do kamene. Velmi přesně popsáno. Jezdím skrz IDS JMK často do Olomouckého, Zlínského i do kraje Vysočina. Jsou to sice integrované systémy, ale přesnější termín je dezintegrované, na zcela odlišném stupni vývoje. Jinak konstruované tarify, jiný způsob pořizování jednotlivých jízdenek, problematické uplatňování slev atd.

Tomáš R.

No tak courat ještě mezi kraji, to už si dovolujete fakt hodně:-) (ironie)

Blzx

Takhle jsem si v brně chtěl koupit před pár lety jízdenku. Najdu uprostřed centra automat, vidím tam různý tarify a časy. Beru zlevněnou, protože tam je „student do 26 let“ (na webu je u ceníku jen pdf dokument s 30+ stranama a nějaká nepřehledná tabulka s milionem hvězdiček a divnejma úsekama). Nastoupím do „tramvaje“ a druhou zastávku přijde borec a mám pokutu, protože do 26 let je to jen v úseku XXX – XXY a tady v brnéčku to je jinak a mám mít plnou. Jako fakt jsem to nedělal kvůli pár korunám, ale tohle mě fakt dostalo. PID to… Číst vice »

Peeetr

Když se v tom nevyznáte a jezdíte velmi výjimečně, tak se nesnažte úporně šetřit, pokuta vás pak vyjde draho.

Matfyzák

Zase na druhou stranu, pokud automat nabizi listek „student 18-26“ bez dalsi poznamky, proc si ho nemam koupit, kdyz jsem student 18-26?
Mne to prijde spis jako chyba v navrhu UI automatu, jehoz cilem neni prodat listek ale zmast cestujiciho

Blzx

Jasně no, moje chyba. Příště si asi koupím roční šulin kartu, abych měl jistotu.

Do normálního města, když přijdete, tak všude máte základní ceník krátkodobého jízdného. Tabulka tak 3*3 pole a v pohodě. Nikde jsem neměl problém, v žádném krajském městě, v zahraničí i v malých městech, kde je mhd sto let za opicema, tak jsem při své mladické naivitě myslel, že nebudu mít v brně problém svézt se kratší cestu. Chyba.

kulich

To ale neni pravda. Od 60 máte v městě 50%, ale v okolí platíte plnou do 65.

Štefan

Hrubá chyba revizora. Buzerovat skupinu více cestujících za zjevné pochybení dopravce, to asi vyžaduje hodně pilin v hlavě.

Peeetr

Revizor postupoval přesně opdle náplně své práce, a stejně u takhle velkého případu je lepší počkat vždy i na policii.

Průvodce původní Aleš

Škoda ve výši 150 Kč. Absolutně nezvládnutá situace, měla přijet URNA a ne obyčejní policajti.

Adam

Jojo na skupinu školáků to se ta práce plní. Kdyby to byla skupina nepřizpůsobivých s reprákem tak by ani nenastoupil geroj.

Vaclav

Co je tohle za svět. Sankce a pokuty. Proč když ten řidič uznal chybu se to dál bude hrotit? Každý dělá chyby dělám je já děláš je ty a děláte je i vy. Ano pokud z chyby vznikne vážný problém chápu ale tohle je taková kravina.

Péťa

Revizoři by měli taky dělat nějaký psychotesty. Moje zkušenost z Bratislavy, pípnu kartu při nástupu do busu, terminál poděkuje za nákup a udělá smajlíka. Před konečnou nastoupí revizoři, podám mu kartu a prej nemám jízdenku. 15 minut jsem se s tím idiotem dohadoval (mezi tím zkasnuli dvě Němky, každou o 80 euro za to že si jízdenku označili naopak). Až jsem mu pohrozil že jestli kvůli němu neodjede vlak(jsem strojvedoucí), že mu to firma dá k úhradě a ať tedy zavolá policii , že ze mě nedostane ani cent vzal moji kartu, přiložil ji k terminálu v autobuse, terminál poděkoval… Číst vice »

Jiří Kocurek

„až teraz jste si kupil listok“ přiložil kartu ke své čtečce která mu řekla že lístek nemám.

To nevymyslíš, to se musí stát.

Matfyzák

Mne nedavno pani na prepazce DPP tvrdila, ze moje karta Litacka, kterou ji prave predkladam, je v jejich interni DB vedena jako „pripravena k vyzvednuti“

Jirka

Po revizorech nemůžete chtít psychotesty, už z principu je to práce kterou může dělat jen někdo psychicky narušenej.

Peeetr

No vidíte, takže nebyla potřeba práce psychologa, ale lepší IT.

starší pán

Známé, která jezdí ze Ždánic na Depo Hostivař, revizoři DPP napařili pokutu jen kvůli tomu, že neznají tarifní výjimku na lince 229. Dodatečně DPP chybu uznal, ale peníze nevrátí. Kde to jsme, když se v tarifu nevyznají ani revizoři?

Průvodce původní Aleš

Donedávna v Brně platila taková debilita, že dítě do 10 let musí mít šalinkartu (nebo i nějakou elektronickou podobu) a k ní kupón s nulovou hodnotou. Letos jsem zjistil, že už snad stačí občanka a radši jsem si ten výňatek z tarifu v PDF stáhl z webu IDSJMK, až revizorovi nebude stačit občanka syna, protože se s ním nemíním hádat, že jsem to viděl na vlastní oči, tak ať si to já vlastní oči přečte sám.

Achilles

Jaká je tarifní výjimka na lince 229? Pokud je pokuta uložena neoprávněně, tak přeci může dotyčný podat stížnost na ROPID a pokudu nikdo nemůže chtít po nikom jen kvůli neznalosti revizorů.

starší pán

„Na lince 229 se vybrané zastávky zařazují do pásma P a současně do pásem B nebo 0 takto: úsek Depo Hostivař – Dolnoměcholupská: pásmo P, 0; úsek Dolní Měcholupy – Uhříněves: pásmo P, B“. <<< Zjistil jsem, že této výjimce nerozumí na infolince PID ani na infolince DPP. Hodně smutné.